Şimdi Ara

Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
5.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    27 yaşındayım, büyük (D-E segmenti) ve nispeten sportif araçları seviyorum. Normalde ilk tercihim olmayacak bir araç olmasına karşın piyasaya göre uygun fiyata alma şansım olduğundan dolayı S80 bakıyorum. Baktığım araç 180.000 km civarında. Kozmetik olarak iyi kondisyonda.

    Aracı aldıktan sonra genellikle şehir içi kullanacağım ancak dur kalk trafiğe pek girmiyorum. Genelde tek başıma araç kullanıyorum ama yine de büyük araçlar kalitesinden dolayı daha çok ilgimi çekiyor, uzun boylu olmam da bir diğer sebep (1,98 m boyundayım ). Yılda 5000 km falan yaparım, aracı benzinde kullanmayı düşünüyorum.

    Eski aracım, öncesinde aile aracımız olan 2005 model Corolla idi. İlk sahibiydik, babamın yeni araç alması ile son 3 yıldır Corolla bendeydi. Yaptığım bir kaza sonucu pert oldu. Corolla hiç arıza çıkarmadı 14 yıl boyunca, bakımları düzenli olarak yapıldı. Araç konusunda titiz biriyim.

    S80 E segmenti olması sebebiyle elbette Corolla ile bir olmayacak farkındayım. Alınır mı alınmaz mı kararsızım. Alınmazsa neden alınmaz? Periyodik bakım masrafları ne civarda olur? Bir arıza çıkarırsa özel Volvo servisinde ne civarda masraf çıkar? (Motor, şanzıman, yürüyen aksam masrafları gibi)

    Aracın şanzımanı hakkında pek bilgim yok. Şanzımanın spor sürüşte tepkileri nasıldır? Sağlam bir şanzıman mıdır?

    Yorumlarınızı bekliyorum.


    Bazı Özellikleri

    Volvo S80 2008 Model (İkinci nesil - Makyajsız kasa)

    Ford EUCD Platformu
    4x2 FWD
    Kuru ağırlık: 1513 kg
    Bagaj hacmi: 480 litre
    Lastik ölçüleri: 225/55 R16

    Yakıt tüketimi
    Şehir içi: 15,2 l/100km
    Şehirler arası: 7,3 l/100km
    Kombine: 10,2 l/100km
    Yakıt tankı: 70 litre

    Motor
    B5254T6
    2,5 litre turbo sıralı 5 silindir DOHC Euro 4
    2.521 cc
    Yakıt: Benzin
    Çap: 83 mm Strok: 93,2 mm
    Sıkıştırma oranı: 10,3:1
    Yağ kapasitesi: 5,5 litre
    Güç: 147 kW - 197 HP - 200 PS (4800 rpm)
    Tork: 300 Nm (1500 - 4500 rpm aralığında)

    Şanzıman
    Geartronic 6 ileri otomatik

    Performans
    0-100 km/sa hızlanma: 8 s
    Maksimum sürat: 230 km/sa

    Örnek Fotoğraflar

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?

    Volvo S80 2.5T 200 PS (2008) Alınır Mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _magnetar_ -- 7 Haziran 2019; 12:57:56 >







  • Alınmaz volvo kötü olduğu için değil yürütme maliyetleri çok yüksek. 200ps evet ama şanzuman, ağırlık, ön çeker olması sportif karakterini yansıtmasına engel olur diye düşünüyorum. Bunları v70 almayı düşünen biri olarak söylüyorum sadece arka camının 5 bin TL olduğunu öğrenince vazgeçtim.
    2.5 t motor volvonun ve büyük bir avantaj çünkü çok daha dayanıklı Ford motorlarından platform ortaklığı bir avantaj olsada İşin yüzü öyle değil evet bende öyle düşünerek bir volvo hayranı olarak s40 aldım nede olsa Ford yürüyenli motorlu parça sıkıntısı çekmem diye ama pişmanım, sebebi s40 ın bile yürütme maliyetlerinin yüksek olması mesela focus ile parçalar uyumlu görünüyor alt takımda ama öyle değil s40 ın rotilleri 21 mm focusunkiler 18 mm yine s40 ın süspansiyonu uyumlu gibi görünür focusla la fakat monreo nun bilstein kyb nin katoluğunda bu parçalar farklı ve arada ciddi kalite farkı var amortisör takozlar z rotlar ve stabilizatörlerde parça aynı gibi görünse ağırlık işlev kalite farkı var içerik farklı yaylarda keza öyle direksiyon kutuları farklı vs vs kaldıki bu fark mondeo s60 s80 arasında dahada fazladır bunu bilin
    2. Olarak sanayide herhangi bir arıza tespit cihazı volvoların arızalarını okuyamıyor illa seve seve ya servise veya vurguncu özel servise gideceksiniz

    3 aracınızın volvo olduğunu görenler 3 liralık işe 5 liralık fiyat çekiyor

    4 parça fiyatları pahalı anlayan adam bulmak güç neyse bunlar sorun değilse s80 nin avantajlarını sayayım ben

    Burda bmw Mercedes fanboyu çocukların Mercedes bmw çok iyi yeah arkadan çekişli şöyle yol tutar böyle yol tutar demelerine bakmayın bunlar zerre sürüş dinamiği den anlamayan adamlar s80 yumuşak konforlu süspansiyonlarına rağmen acayip yol tutar kafası o ağırlığa rağmen acayip dirayetlidir kullanması eğlencelidir ve direksiyon hissi de e segmenti için gayet yeterlidir hiçbir rakibinden altta kalmaz yanlamıyor diye o aracın yoltutuşu kötü olmuyor neyse koltukları inanılmaz rahattır yalıtımı iyi frenajı gidişi falan epey iyidir ne e60 tan ne Mercedes e den geri kalır hatta konfor olarak bir tık ileride bence flagship model sonuçta malzeme kalitesi iyidir bu araçlar 500 bin km yapsa bile şasisi rihit kalır ve kazası yoksa inanamazsınız kondisyonuna parçalar fabrikadan çıktığı toleranslar da kalır zaten volvoyu volvo yapan detaylar bunlardır
  • Hocam benzer heyecanlarla benzer yaşta gidip S60 aldık.bu araçların parçası çok çok pahalı, bakımları yürütmesi çok zor.ikinci eli ölü kimse yanaşmak istemiyor.fiyatlari cazip geliyor ama işte düşünün neden düşük fiyatları:)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alınmaz volvo kötü olduğu için değil yürütme maliyetleri çok yüksek. 200ps evet ama şanzuman, ağırlık, ön çeker olması sportif karakterini yansıtmasına engel olur diye düşünüyorum. Bunları v70 almayı düşünen biri olarak söylüyorum sadece arka camının 5 bin TL olduğunu öğrenince vazgeçtim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Hocam benzer heyecanlarla benzer yaşta gidip S60 aldık.bu araçların parçası çok çok pahalı, bakımları yürütmesi çok zor.ikinci eli ölü kimse yanaşmak istemiyor.fiyatlari cazip geliyor ama işte düşünün neden düşük fiyatları:)

    @LaViTz

    Hocam, yetkili servise gidersek çok pahalı. Bu araçta Ford'un EUCD platformu kullanılmış. Mondeo ile ortak parçaları var mesela. Yedek parça üreticisi çok.

    Mesajından sonra bir yedek parça sitesinden fiyatları inceledim biraz. Fren diski, fren balatası, alt takım parçaları, filtre gibi malzemelerin fiyatları eski aracım Corolla ile aynı seviyede; markasına göre değişiklik gösteriyor biraz. Uçuk fiyatlar yok.

    Fiyatları incelediğim site:
    www.aloparca.com
    VOLVO S80 Sedan 2008 2.5 T Yedek Parça Fiyatları | Aloparca.com
    https://www.aloparca.com/oto-yedek-parca/VOLVO/S80/Sedan/2008/2.5_T


    Örnek parçalar:
    Fren balatası (Takım)
    Valeo - Ön: 216 TL Arka: 149 TL
    Delphi - Ön: 204 TL Arka: 173 TL
    TRW - Ön: 263 TL Arka: 207 TL

    Fren diski (Takım)
    TRW - Ön: 417 TL Arka: 381 TL

    Z Rot
    Delphi - 65 TL
    Bilstein - 99 TL

    Bunlar birkaç örnek. Bu fiyatlar bana göre normal. Şanzıman arızası çıkartırsa nasıl bir masraf çıkar onu bilemiyorum, o korkutuyor bir tek.

    Kimsenin almak istememesinin sebebi; piyasasının olmaması, çok yakması ve MTVsinin yüksek olması gibi geliyor.

    Hocam, sen S60'a kasko yaptırmış mıydın? 2005 Corollaya 650 liraya kasko yaptırdım 2018'de. Tabi araç babamın üzerine olduğu ve son seviye hasarsızlık indirimi olduğu için ucuza geldi. S80'e kaskoyu kaça yaparlar acaba?


    quote:

    Alınmaz volvo kötü olduğu için değil yürütme maliyetleri çok yüksek. 200ps evet ama şanzuman, ağırlık, ön çeker olması sportif karakterini yansıtmasına engel olur diye düşünüyorum. Bunları v70 almayı düşünen biri olarak söylüyorum sadece arka camının 5 bin TL olduğunu öğrenince vazgeçtim.

    @VETERINARY

    Şanzımanın tepkileri sportif olmayabilir evet. Normalde Alfa (156-159) ve BMW (E46-E39) bakıyorum. Bu aracı alırsak biraz daha efendi kullanacağız. Yine de bastın mı gidecek; 0-100 km/h 8s sonuçta.

    Ağırlık konusunda kötü bir araç olmadığını düşünüyorum.

    Ağırlık-Güç oranı:
    Volvo S80 II 2.5T: 7,57 kg/PS
    BMW 5.25i (E39): 7,81 kg/PS

    Camı yetkili servisten almam şart değil.

    Ön cam (ısıtmalı): 1218 TL
    www.otocam.gen.tr
    VOLVO S 80 V70/XC70 (GECE GÖRÜŞLÜ) - (YUV.ÇİFTSENSÖRLÜ) - ISITMALI LAMİNE ÖN CAMI 2002 MODEL VE ÜSTÜ KENDİNDEN SENSÖRLÜ
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-isitmali-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustu-kendinden-sensorlu-001019


    Ön cam: 669 TL
    www.otocam.gen.tr
    VOLVO S 80 V70/XC70 (GECE GÖRÜŞLÜ) - (YUV.ÇİFTSENSÖRLÜ) LAMİNE ÖN CAMI 2002 MODEL VE ÜSTÜSENSÖRLÜ
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustusensorlu-001066


    Arka cam: 743 TL
    www.otocam.gen.tr
    VOLVO S 80 STOPLU REZİSTANSLI ARKA CAMI 89-06 ANTENLİ
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-stoplu-rezistansli-arka-cami-89-06-antenli-012812


    Bu şartlarda yürütme maliyeti kabul edilebilir sanki?




  • Günümüz Türkiyesinde alışık olmadığımız.Araba gibi arabalardan biri.
  • Alınır mı diye bir şey yok. Yürütebiliyorsan alırsın. Yani biz burada sadece mantıksız deriz ama gerisi sana kalmış.

    Sonuçta sportif araçların tamamı çok yakacak, yürütme masrafları görece fazla olacak. Linea gibi yürütebileceğin bir sportif araç yok piyasada. Elbette arızalandığında pahalıya patlayacak, yaşı yüksek km yüksek olduğundan daha fazla başına iş açacak, sanayideki adamlar telefon rehberinde üst sıralarda olacak.

    Bunlar olacak yani bunları istemiyorsan zaten bu arabalara hiç bakmayacaksın.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Hocam benim takıldığım konu; yakıtı, MTV'si veya periyodik bakımları değil. Zaten özel servise gideceğim, gerekirse parçaları kendim temin edip sadece işçilik ücreti ödeyeceğim.

    Çekindiğim konu; bu araçların kronik bir arızası var mıdır? Motor veya şanzımandan kaynaklı tek seferde 5 bin 10 bin lira gibi masraflar çıkar mı?

    Bakımlarını düzenli yaptırdıktan sonra sanayideki adamlar neden rehberimde üst sıralarda olsun? 180.000 km çok yüksek bir km mi? 300-400 bin kmdeki araçlar hala yollarda. Yılda 5-6 bin km yapıyorum. 10 yıl binsem bile araç 250 bin kmye ancak gelecek.
  • Bende bir ara 2.4 D5 ve 4.4 V8 olanına baktım.Pek içime sinmedi almadım. Epey yüksekmiş yakıtı.Performansı da zayıf.2.4 dizel ini kullandım konfor berbat geldiydi(aracın bakımsız olmasından da kaynaklı olabilir)
    Bence 2.0 insignia filan bakın.Hem daha performanslı hem de daha sportif ve dolu.

    Bu tarz araçların hepsine baktım.Böyle bir topa girip performanslı ve konforlu bir araç istiyorsanız 2002-2006 Mercedes E320 veya 1999-2003 Mercedes S500 alın derim. Ben kısa süre önce ML500 aldım çok memnunum fakat aradığım konforu bulamadığım için şimdi S500 almaya karar verdim. Parça sorunu olmayan, fazla kronik problemi olmayan kendini kanıtlamış araçlar bunlar. E320 de ki M112 S500 de ki M113 kodlu motor mercedesin çok uzun süre kullandığı çok kaliteli motorlar.Problem yaşamazsınız. Atmosferik ve lpg uyumu gerçekten mükemmel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trktlh -- 8 Haziran 2019; 19:25:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _magnetar_

    quote:

    Hocam benzer heyecanlarla benzer yaşta gidip S60 aldık.bu araçların parçası çok çok pahalı, bakımları yürütmesi çok zor.ikinci eli ölü kimse yanaşmak istemiyor.fiyatlari cazip geliyor ama işte düşünün neden düşük fiyatları:)

    @LaViTz

    Hocam, yetkili servise gidersek çok pahalı. Bu araçta Ford'un EUCD platformu kullanılmış. Mondeo ile ortak parçaları var mesela. Yedek parça üreticisi çok.

    Mesajından sonra bir yedek parça sitesinden fiyatları inceledim biraz. Fren diski, fren balatası, alt takım parçaları, filtre gibi malzemelerin fiyatları eski aracım Corolla ile aynı seviyede; markasına göre değişiklik gösteriyor biraz. Uçuk fiyatlar yok.

    Fiyatları incelediğim site:https://www.aloparca.com/oto-yedek-parca/VOLVO/S80/Sedan/2008/2.5_T

    Örnek parçalar:
    Fren balatası (Takım)
    Valeo - Ön: 216 TL Arka: 149 TL
    Delphi - Ön: 204 TL Arka: 173 TL
    TRW - Ön: 263 TL Arka: 207 TL

    Fren diski (Takım)
    TRW - Ön: 417 TL Arka: 381 TL

    Z Rot
    Delphi - 65 TL
    Bilstein - 99 TL

    Bunlar birkaç örnek. Bu fiyatlar bana göre normal. Şanzıman arızası çıkartırsa nasıl bir masraf çıkar onu bilemiyorum, o korkutuyor bir tek.

    Kimsenin almak istememesinin sebebi; piyasasının olmaması, çok yakması ve MTVsinin yüksek olması gibi geliyor.

    Hocam, sen S60'a kasko yaptırmış mıydın? 2005 Corollaya 650 liraya kasko yaptırdım 2018'de. Tabi araç babamın üzerine olduğu ve son seviye hasarsızlık indirimi olduğu için ucuza geldi. S80'e kaskoyu kaça yaparlar acaba?


    quote:

    Alınmaz volvo kötü olduğu için değil yürütme maliyetleri çok yüksek. 200ps evet ama şanzuman, ağırlık, ön çeker olması sportif karakterini yansıtmasına engel olur diye düşünüyorum. Bunları v70 almayı düşünen biri olarak söylüyorum sadece arka camının 5 bin TL olduğunu öğrenince vazgeçtim.

    @VETERINARY

    Şanzımanın tepkileri sportif olmayabilir evet. Normalde Alfa (156-159) ve BMW (E46-E39) bakıyorum. Bu aracı alırsak biraz daha efendi kullanacağız. Yine de bastın mı gidecek; 0-100 km/h 8s sonuçta.

    Ağırlık konusunda kötü bir araç olmadığını düşünüyorum.

    Ağırlık-Güç oranı:
    Volvo S80 II 2.5T: 7,57 kg/PS
    BMW 5.25i (E39): 7,81 kg/PS

    Camı yetkili servisten almam şart değil.

    Ön cam (ısıtmalı): 1218 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-isitmali-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustu-kendinden-sensorlu-001019

    Ön cam: 669 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustusensorlu-001066

    Arka cam: 743 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-stoplu-rezistansli-arka-cami-89-06-antenli-012812

    Bu şartlarda yürütme maliyeti kabul edilebilir sanki?
    2.5 t motor volvonun ve büyük bir avantaj çünkü çok daha dayanıklı Ford motorlarından platform ortaklığı bir avantaj olsada İşin yüzü öyle değil evet bende öyle düşünerek bir volvo hayranı olarak s40 aldım nede olsa Ford yürüyenli motorlu parça sıkıntısı çekmem diye ama pişmanım, sebebi s40 ın bile yürütme maliyetlerinin yüksek olması mesela focus ile parçalar uyumlu görünüyor alt takımda ama öyle değil s40 ın rotilleri 21 mm focusunkiler 18 mm yine s40 ın süspansiyonu uyumlu gibi görünür focusla la fakat monreo nun bilstein kyb nin katoluğunda bu parçalar farklı ve arada ciddi kalite farkı var amortisör takozlar z rotlar ve stabilizatörlerde parça aynı gibi görünse ağırlık işlev kalite farkı var içerik farklı yaylarda keza öyle direksiyon kutuları farklı vs vs kaldıki bu fark mondeo s60 s80 arasında dahada fazladır bunu bilin
    2. Olarak sanayide herhangi bir arıza tespit cihazı volvoların arızalarını okuyamıyor illa seve seve ya servise veya vurguncu özel servise gideceksiniz

    3 aracınızın volvo olduğunu görenler 3 liralık işe 5 liralık fiyat çekiyor

    4 parça fiyatları pahalı anlayan adam bulmak güç neyse bunlar sorun değilse s80 nin avantajlarını sayayım ben

    Burda bmw Mercedes fanboyu çocukların Mercedes bmw çok iyi yeah arkadan çekişli şöyle yol tutar böyle yol tutar demelerine bakmayın bunlar zerre sürüş dinamiği den anlamayan adamlar s80 yumuşak konforlu süspansiyonlarına rağmen acayip yol tutar kafası o ağırlığa rağmen acayip dirayetlidir kullanması eğlencelidir ve direksiyon hissi de e segmenti için gayet yeterlidir hiçbir rakibinden altta kalmaz yanlamıyor diye o aracın yoltutuşu kötü olmuyor neyse koltukları inanılmaz rahattır yalıtımı iyi frenajı gidişi falan epey iyidir ne e60 tan ne Mercedes e den geri kalır hatta konfor olarak bir tık ileride bence flagship model sonuçta malzeme kalitesi iyidir bu araçlar 500 bin km yapsa bile şasisi rihit kalır ve kazası yoksa inanamazsınız kondisyonuna parçalar fabrikadan çıktığı toleranslar da kalır zaten volvoyu volvo yapan detaylar bunlardır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 8 Haziran 2019; 19:23:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada son mesajınızda 5-10 bin gibi masraflar çıkarır mı diye soru sormuşsunuz arkadaşa. Bu tür araçları alıp kullanmak istiyorsanız cebinizde en azından 10 bin lira bulundurmanızı öneririm.2.el garantisi olmayan ve 12 yaşında ki bir otomobilden bahsediyoruz. Bu sebeple 2.0 insignia önerdim aslında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    Bende bir ara 2.4 D5 ve 4.4 V8 olanına baktım.Pek içime sinmedi almadım. Epey yüksekmiş yakıtı.Performansı da zayıf.2.4 dizel ini kullandım konfor berbat geldiydi(aracın bakımsız olmasından da kaynaklı olabilir)
    Bence 2.0 insignia filan bakın.Hem daha performanslı hem de daha sportif ve dolu.

    Bu tarz araçların hepsine baktım.Böyle bir topa girip performanslı ve konforlu bir araç istiyorsanız 2002-2006 Mercedes E320 veya 1999-2003 Mercedes S500 alın derim. Ben kısa süre önce ML500 aldım çok memnunum fakat aradığım konforu bulamadığım için şimdi S500 almaya karar verdim. Parça sorunu olmayan, fazla kronik problemi olmayan kendini kanıtlamış araçlar bunlar. E320 de ki M112 S500 de ki M113 kodlu motor mercedesin çok uzun süre kullandığı çok kaliteli motorlar.Problem yaşamazsınız. Atmosferik ve lpg uyumu gerçekten mükemmel.
    İnsignia ile s80 ni konfor olarak karşılaştırmak nasıl bir mantık hocam insignia önce s40 a fark atsın ondan sonra sıra s80 ne gelir araçlar boyutları büyüyünce daha konforlu daha kaliteli olmuyor insignia yıda kullandım fakat değil s80 nin s60 ın bile kalibresinde değil insignia

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İnsignia konforlu demedim.Daha performanslı dedim.Flexride opsiyonlu olanı kullanmadım ama daha önce 3 kere insignia sahibi oldum. Konforu gerçekten berbat.Performans açısından dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trktlh

    İnsignia konforlu demedim.Daha performanslı dedim.Flexride opsiyonlu olanı kullanmadım ama daha önce 3 kere insignia sahibi oldum. Konforu gerçekten berbat.Performans açısından dedim
    Anladım yanlış anlamışım yok yoltutuşu falan iyi dediğiniz gibi ama ergonomik konforlu bir araç değil bence genişlik önemli bir parametre değilse s40 bile insignia dan daha konforlu
    volvoların otomatikler inin 0 100 performansı powershift olmayan modeller dışında iyi değil törpülüyor gücü fakat 100 den sonra 2.0t s80 203 hp insignia 170 hp ile yürür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    İnsignia ya 17 jantlı 2.0 2007 avensisten sonra geçmiştim. 2007 Avensis bile insignia dan konforluydu.Daha önce de 16 jantlı avensis sahibiydim. 17 lik versiyona geçince konfor olarak üzmüştü halbu ki. İnsignia çok sportif bir araç bu yüzden süspansiyonlar aşırı sert. Lastik genişliği yüzüne de epey yol sesi alıyor.

    170 lik insignia makyajlı kasa otomatik olanları. Performans olarak epey kötüler. Makyajsız 1.6 180 likler çok iyi yürüyor. Station wagon(1700kg) olmasına rağmen göstergenin sonunu gördüydüm

    Ben arkadaşa 2.0 220 lik otomatik insignia öneriyorum Hem çoğunda flexride opsiyonu da var.Tamam konforlu değil belki ama performansı gerçekten tatmin edici. İllede daha eski konforlu araç istiyorsa Mercedes e yönelsin derim ben öyle yaptım mutluyum




  • Yıkıksa bile adam etmeye biraz uğraşırsınız ve adam olur.
    Bir s40'ı adam etmiş birisi konuşuyor.
  • bende su aralar fn2 1.8 civic imi satıp 2.5R versiyonunu alasım var. fabrika çıkış 300hp stage 1 ile 400 oluyor :D onuda bi araştır derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _magnetar_

    quote:

    Hocam benzer heyecanlarla benzer yaşta gidip S60 aldık.bu araçların parçası çok çok pahalı, bakımları yürütmesi çok zor.ikinci eli ölü kimse yanaşmak istemiyor.fiyatlari cazip geliyor ama işte düşünün neden düşük fiyatları:)

    @LaViTz

    Hocam, yetkili servise gidersek çok pahalı. Bu araçta Ford'un EUCD platformu kullanılmış. Mondeo ile ortak parçaları var mesela. Yedek parça üreticisi çok.

    Mesajından sonra bir yedek parça sitesinden fiyatları inceledim biraz. Fren diski, fren balatası, alt takım parçaları, filtre gibi malzemelerin fiyatları eski aracım Corolla ile aynı seviyede; markasına göre değişiklik gösteriyor biraz. Uçuk fiyatlar yok.

    Fiyatları incelediğim site:https://www.aloparca.com/oto-yedek-parca/VOLVO/S80/Sedan/2008/2.5_T

    Örnek parçalar:
    Fren balatası (Takım)
    Valeo - Ön: 216 TL Arka: 149 TL
    Delphi - Ön: 204 TL Arka: 173 TL
    TRW - Ön: 263 TL Arka: 207 TL

    Fren diski (Takım)
    TRW - Ön: 417 TL Arka: 381 TL

    Z Rot
    Delphi - 65 TL
    Bilstein - 99 TL

    Bunlar birkaç örnek. Bu fiyatlar bana göre normal. Şanzıman arızası çıkartırsa nasıl bir masraf çıkar onu bilemiyorum, o korkutuyor bir tek.

    Kimsenin almak istememesinin sebebi; piyasasının olmaması, çok yakması ve MTVsinin yüksek olması gibi geliyor.

    Hocam, sen S60'a kasko yaptırmış mıydın? 2005 Corollaya 650 liraya kasko yaptırdım 2018'de. Tabi araç babamın üzerine olduğu ve son seviye hasarsızlık indirimi olduğu için ucuza geldi. S80'e kaskoyu kaça yaparlar acaba?


    quote:

    Alınmaz volvo kötü olduğu için değil yürütme maliyetleri çok yüksek. 200ps evet ama şanzuman, ağırlık, ön çeker olması sportif karakterini yansıtmasına engel olur diye düşünüyorum. Bunları v70 almayı düşünen biri olarak söylüyorum sadece arka camının 5 bin TL olduğunu öğrenince vazgeçtim.

    @VETERINARY

    Şanzımanın tepkileri sportif olmayabilir evet. Normalde Alfa (156-159) ve BMW (E46-E39) bakıyorum. Bu aracı alırsak biraz daha efendi kullanacağız. Yine de bastın mı gidecek; 0-100 km/h 8s sonuçta.

    Ağırlık konusunda kötü bir araç olmadığını düşünüyorum.

    Ağırlık-Güç oranı:
    Volvo S80 II 2.5T: 7,57 kg/PS
    BMW 5.25i (E39): 7,81 kg/PS

    Camı yetkili servisten almam şart değil.

    Ön cam (ısıtmalı): 1218 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-isitmali-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustu-kendinden-sensorlu-001019

    Ön cam: 669 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-v70xc70-gece-goruslu-yuvciftsensorlu-lamine-on-cami-2002-model-ve-ustusensorlu-001066

    Arka cam: 743 TL
    https://www.otocam.gen.tr/oto-cam/volvo/s-80/volvo-s-80-stoplu-rezistansli-arka-cami-89-06-antenli-012812

    Bu şartlarda yürütme maliyeti kabul edilebilir sanki?
    Böyle karşılaştırma olmaz. Hepsi yan sanayi bunların. Arabayı yan sanayiye buladıktan sonra binfiğiniz araba hala s80 kalacak mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Alınmaz tabii ki. Çok mantıksız. Genellikle şehir içi yol yapıyorsanız şehir içine uygun araba alınır. Bu arabanın marifeti uzun yolda belli olur. Şehir içinde gereksiz külfet olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuya baktım, genelde Volvo kullanmayan insanlar yorum yapmış. Şu an S40 sahibiyim. Aracımdan çok da memnunum. Yedek parça bulunmuyor, bulununca da çok pahalı gibi şeylere takılma. Gayet uygun fiyatları var. 200 beygirlik makina kalkışta otomatikten dolayı ağır kalabilir ama hız 40 a ulaşınca çarşı karışır. Benim arabam da 200 beygir, olamaz böyle birşey :) onun dışında yakıt tüketimi eğer LPG varsa üzmez. Benzinde binerim diyosanız da biraz elinizi cebinize atmanız gerek. Ama emin olun BMW ile alacağınız tepkiler ayrı, Volvo ile alacağınız tepkiler apayrı. Herkes size farklı bakmaya başlıyor, ayrı bir kalitesi var arabanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvolarda kronik sorun olarak da birşey duymadım. Sadece eski 850 2.3T5 lerde ve 2.0T5 lerde yağ soğutucu ile ilgili bir sorun vardı. Parçası ucuz ama gıcık bir yerde olduğu için insanların midesi bulanıyordu. Yeni modellerinde öyle bir sorun duymadım da görmedim de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.