Şimdi Ara

VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ))) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
417
Cevap
36
Favori
78.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captaingurkan

    Mercedes alacaktım forumdaki c180 konusu sebebiyle vazgeçtim. Volvo xc40 alacaktım ki önceki aracımda volvo idi, şimdi bu konu nedeniyle askıya aldım. Bmw’de de var mı böyle şeyler acaba? Müşteri böyle kaybediliyor demek ki.
    xc40 t3 otomatik vites gelmişmi?

    Müşteri memnuniyeti konusunda mercedes ve doğuş audi gerçekten çok kötü. Bmw ile Volvo'nun daha iyi olduğunu düşünüyorum.
  • parezer kullanıcısına yanıt
    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun. Şuanda Dacia'ya karşı açılmış davam devam ediyor. Firmanın söylediği gibi 3 yıl sonra aracın aynısı olmayacak lafı tamamen hikayedir. Araç kasası makyaj görse bile (S90 serisinin ortadan kalkmadığını düşünerek söylüyorum) hakim kararında kabaca "2021 model sıfır km Volvo S90 model araçla değişimine......" şeklinde bir karar verecek. Ne zaman elimizde aynı model araç yok derler, onu da söyleyeyim, benim davamı yürüten avukatın başından böyle bir dava geçiyor. Bu sefer başrolde Nissan Juke var. Müvekkil davayı kazanıyor ama hakim bombayı patlatıp, 2017 yılında aracın değişimi için "2014 model sıfır km araçla değişilmesine......" şeklinde bir karar açıklıyor. Bu fiili olarak mümkün olmayan bir durum, sonuçta hiç bir bayi 3 senelik sıfır aracı stokta tutmaz. Karara itiraz edilip, temyiz sonrası karar düzeltiliyor iş halloluyor ama boşuna zaman kaybı...

    Sizin ve benim durumumda firmalar ellerinden geldiğince bu süreci uzatıyorlar. Anladığım kadarıyla sizin aracınız tamir edilip size geri verilecek, siz ondan sonra hukuki sürece devam edeceksiniz. Dikkat etmeniz gereken şudur, eğer ki araç sizdeyken, aynı arıza kaynağından tekrar bir problem çıkarsa, araç kusurlu diyerek dava açtığınız için firma size aracın kusurlu olduğunu bilerek niye kullandınız diyerek haklı konuma geçmeye çalışıyor. Bu durumda biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Arıza dışında araçla bir kazaya karışmanız durumunda açar perte çıkarsa zaten dava düşer yaptığınız dava ve avukat masrafıyla kalırsınız. Ufak hasarlar olursa yeni alacağınız aracı alırken, mevcut aracın değer kaybı tutarını sizden talep edebilirler.

    Benim davamda 1,5 sene geçti anca bilirkişi heyetinin incelemesi aşamasına gelebildik. Süreç çok uzun. Hakim hiç bir zaman servis formlarını inceleyip karar vermiyor. Aracı bilirkişi görecek, onun raporuna göre hakim karar verir. Firma rapora itiraz eder. Hakim itirazı kabul ederse, bir bilirkişi incelemesi daha... Her dava arası 6 ay... İkinci bilirkişi de sizi haklı buldu. Hakim sizin lehinize karar verdi, hop bu sefer firma temyize gidecek. :) Sonra bir daha bilirkişi falan filan... Maalesef süreç çok uzun. Eğer ki mantıklı bir teklif gelirse reddetmeden önce bir kez daha düşünün. Çünkü bu süreçte ihtiyaç gereği veya değişim amaçlı aracı satamayacaksınız. Merak ettiğiniz bir husus olursa yardımcı olmaya çalışırım. İyi akşamlar.


    https://forum.donanimhaber.com/sorunu-cozemeyen-yetkili-servis-dacia-duster-dava-acildi--124529419




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    xc40 t3 otomatik vites gelmişmi?

    Müşteri memnuniyeti konusunda mercedes ve doğuş audi gerçekten çok kötü. Bmw ile Volvo'nun daha iyi olduğunu düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Sizinki Araba alma, servis al olayına dönmüş.Kolay gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner91

    Merhabalar, öncelikle geçmiş olsun. Şuanda Dacia'ya karşı açılmış davam devam ediyor. Firmanın söylediği gibi 3 yıl sonra aracın aynısı olmayacak lafı tamamen hikayedir. Araç kasası makyaj görse bile (S90 serisinin ortadan kalkmadığını düşünerek söylüyorum) hakim kararında kabaca "2021 model sıfır km Volvo S90 model araçla değişimine......" şeklinde bir karar verecek. Ne zaman elimizde aynı model araç yok derler, onu da söyleyeyim, benim davamı yürüten avukatın başından böyle bir dava geçiyor. Bu sefer başrolde Nissan Juke var. Müvekkil davayı kazanıyor ama hakim bombayı patlatıp, 2017 yılında aracın değişimi için "2014 model sıfır km araçla değişilmesine......" şeklinde bir karar açıklıyor. Bu fiili olarak mümkün olmayan bir durum, sonuçta hiç bir bayi 3 senelik sıfır aracı stokta tutmaz. Karara itiraz edilip, temyiz sonrası karar düzeltiliyor iş halloluyor ama boşuna zaman kaybı...

    Sizin ve benim durumumda firmalar ellerinden geldiğince bu süreci uzatıyorlar. Anladığım kadarıyla sizin aracınız tamir edilip size geri verilecek, siz ondan sonra hukuki sürece devam edeceksiniz. Dikkat etmeniz gereken şudur, eğer ki araç sizdeyken, aynı arıza kaynağından tekrar bir problem çıkarsa, araç kusurlu diyerek dava açtığınız için firma size aracın kusurlu olduğunu bilerek niye kullandınız diyerek haklı konuma geçmeye çalışıyor. Bu durumda biraz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Arıza dışında araçla bir kazaya karışmanız durumunda açar perte çıkarsa zaten dava düşer yaptığınız dava ve avukat masrafıyla kalırsınız. Ufak hasarlar olursa yeni alacağınız aracı alırken, mevcut aracın değer kaybı tutarını sizden talep edebilirler.

    Benim davamda 1,5 sene geçti anca bilirkişi heyetinin incelemesi aşamasına gelebildik. Süreç çok uzun. Hakim hiç bir zaman servis formlarını inceleyip karar vermiyor. Aracı bilirkişi görecek, onun raporuna göre hakim karar verir. Firma rapora itiraz eder. Hakim itirazı kabul ederse, bir bilirkişi incelemesi daha... Her dava arası 6 ay... İkinci bilirkişi de sizi haklı buldu. Hakim sizin lehinize karar verdi, hop bu sefer firma temyize gidecek. :) Sonra bir daha bilirkişi falan filan... Maalesef süreç çok uzun. Eğer ki mantıklı bir teklif gelirse reddetmeden önce bir kez daha düşünün. Çünkü bu süreçte ihtiyaç gereği veya değişim amaçlı aracı satamayacaksınız. Merak ettiğiniz bir husus olursa yardımcı olmaya çalışırım. İyi akşamlar.


    https://forum.donanimhaber.com/sorunu-cozemeyen-yetkili-servis-dacia-duster-dava-acildi--124529419
    Merhaba, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Size de geçmiş olsun umarım en kısa sürede davanız neticelenir. Dava neticesinde aracın aynısın Volvo’nun elinde olacağını hem arayan müdür sıfatlı kişiye hem de müşteri hizmetleri sorumlusuna söyledim. Volvo kasa değiştirene kadar davam neticelenir zaten dedim. Fakat bunlar bi yana karar tarihinde o araç üretilmiyor olsa bile eğer üretilseydi değeri ne olurdu, ona göre bilirkişi değer belirler. Sizin mesajınızda katılmadığım bir husus var. Aracım tamir edilip bana teslim edildiğinde araç bendeyken bir hasara uğrarsa aracı iade ettiğimde bu hasarlar oranında değer kaybı ödemesi yapmam gerekecek (buna yönelik elimde emsal kararlar var) yani davanın düşmesi gibi bir durum olmaz. Dediğiniz belki pert durumunda söz konusu olabilir o zaman da aracı perte çıkartmamaya çalışmak gerek :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FrozenFlame F kullanıcısına yanıt
    Henüz T3 otomatik gelmedi. 2019 ortasında geleceği söylendi satış görevlisi tarafından.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Hocam peki dediğiniz duruma düşmemek adına araç serviste tamir edilse bile teslim almama lıyız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne olursa olsun servis tarafından parça değişimi ile tamir edilebilecek bir durumda aracın değiştirilmesini ne ahlaki ne de hukuki bulmuyorum. Emsal kararlar olması da hukuki olarak doğru olduğunu göstermez. O kararları alanlar da kanunları çıkaranlarda insandır. Kanunlar da sürekli olarak değişir durur.



    Serviste değiştirilen parça ile aracın üzerindeki parça aynı fabrikada üretildiğine göre değer kaybı iddiası da bana göre tamamen boş bir iddiadan ibaret. Aynı fabrikada üretilen parçayı takınca neden arabanın orjinalliği bozulsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babıesrar82 B kullanıcısına yanıt
    Merhabalar,

    Almamak çözüm değil. Asıl olan bu tarz bir büyük problemde ya size sunulan onarım seçeneğini kabul edeceksiniz ya da kabul etmeyip arabayı olduğu haliyle çekiciye yükleyip bir otoparka çekip, hukuki işlemleri başlatacaksınız. Hukuk süreci içerisindeki bilirkişi incelemeleri de aracın o anki haline göre yapılacak. Bunun da belli şartları var, bu konu detaylı çok girmek istemiyorum ama arızanın sayısı, arızanın çıktığı zamanın, aracın alındığı tarihten itibaren 6 ay geçmemiş olması gibi elinizi kuvvetlendirecek etkenler söz konusudur. Haklı bulunduğunuz takdirde ilk olarak aracınız iade alınıp değiştirilecek. Ardından aracın otoparkta kullanılamadığı süreçteki kiraladığınız arabanın ücreti ve otopark ücreti için bir dava daha açıp bu paraları da firmadan talep edeceksiniz.

    Almamak çözüm değil diyorum, çünkü siz aracı teslim ederken imzaladığınız teslim evragında aracın işlemlerinin bitmesine rağmen aracınızı bilerek servis otoparkından almadığınız her gün için firmanın sizden otopark ücreti isteme hakkı var. Haklıyken haksız konuma düşüyorsunuz.

    Konudaki aracın probleminde sorun bariz belli ama tamir edildikten sonra bilirkişi raporunda kullanıma engel bir durum olmadığını belirtip, yalnızca motor değişiminden kaynaklı değer kaybının ödenmesini de önerebilir. Araba hiç ellenmese arkadaşın şansı daha yüksek olurdu. Şimdi bilirkişi insafına kalmış.

    Güvenebileceğimiz tanıdık bir avukat bulana kadar görüştüğüm her avukat daha ilk celsede araç değişirmiş gibi gaz verip davayı almaya çalıştılar. Kesinlikle inanmayınız bu tarz kişilere, çünkü zaten ilk celsede hakim davaya konu evrakları istiyor taraflardan, dava 30 saniye bile sürmüyor. :) ikinci celse de bilirkişi atıyor ki bu dava da 30 saniye bile sürmüyor. Yani o filmlerde izlediğimiz amerikan mahkemelerindeki gibi birileri çıkıpta hakime, evrakları eline alıpta derdini anlatamıyor. Belirli bir işleyiş var burada en önemli aşama bilirkişi raporudur. Biraz sorunuzun dışına çıktım fakat emsal durumda olup bilgi arayan arkadaşların bilgilenmesi için bu kadar detaylı yazmak istedim. Mahkemelerin aşırı yükten 6-7 ay sonrasına gün verdiği ve ekonominin gidişinin hiç belli olmadığı şu günlerde en güzel çözüm sulh yoluna gitmektir. Olurda dava açtığınız firma ekonomik gidişat sebebiyle 1 sene sonra batarsa hakkınızı alma ihtimaliniz sıfıra yaklaşır. Merak ettiğiniz başka bir husus olursa yardımcı olmak isterim. İyi günler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Ne olursa olsun servis tarafından parça değişimi ile tamir edilebilecek bir durumda aracın değiştirilmesini ne ahlaki ne de hukuki bulmuyorum. Emsal kararlar olması da hukuki olarak doğru olduğunu göstermez. O kararları alanlar da kanunları çıkaranlarda insandır. Kanunlar da sürekli olarak değişir durur.



    Serviste değiştirilen parça ile aracın üzerindeki parça aynı fabrikada üretildiğine göre değer kaybı iddiası da bana göre tamamen boş bir iddiadan ibaret. Aynı fabrikada üretilen parçayı takınca neden arabanın orjinalliği bozulsun.
    Aracı satarken, potansiyel alıcıların gözünde değeri düştüğü için değer kaybı oluşuyor. Bu bir iddia değil, ekonomik sonuçtur. Ayrıca adı üstünde, tamir görecek. Parçalar sökülecek ve her sök tak, parçaların rijitliğini, fabrikasyon hassasiyetini yok edecek. Ayrıca hiçbir yetkili servisteki işçi ve teknoloji seviyesi, fabrikadakiyle bir değildir. Bunlar gerçekte karşılaşılmış ve analiz edilmiş tamirin olumsuz sonuçları. Bunun üstüne de bu teknik ve ekonomik veriler, hukuk sistemine aktarılmış.



    Değişim hakkının kaynağı emsal kararlar değil, kanunlardır. Ayrıca işin psikolojik boyutu da vardır. Hukuk düzeni bunu da göz önünde bulundurarak yasa yapar. Yemeğinden böcek çıkan bir restoran, tabağı yenileyip böceksiz getirse, hala yemeğe devam edecek kaç kişi vardır? Bu da arabanın içinden çıkan böcektir. Kimse tamiratı, sırf parça orijinal diye kabul etmez. Tamirat ayrı bir süreçtir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • caner91 kullanıcısına yanıt
    Davanın kazanılmama riski her zaman mevcut, ben de aracın teslim alınması taraftarıyım. Üretici değişim talebini kabul etmediğine göre şeklen araç benimdir, iyi kötü bana ait olan malı neden otoparkta çürüteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Umarım başınıza gelmez ama başınıza gelirse böyle düşünmeyeceğinzden eminim. Olayın özü değer kaybıyla ilgisi yok, hatalı mal üreten üreticinin belli başlı sorumlulukları var, olaya bu açıdan bakmak lazım. Hatalı ürün üreten bedel ödemeli, ödemeli ki üretim yaparken daha dikkatli olmalı. Milyar doları bulan ciroya sahip bir firmayı düşünmek yerine tüketici düşünmek gerek. Aksi düşünce esnaf mantığıdır, tamir ettik daha ne yapak demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stasi

    Aracı satarken, potansiyel alıcıların gözünde değeri düştüğü için değer kaybı oluşuyor. Bu bir iddia değil, ekonomik sonuçtur. Ayrıca adı üstünde, tamir görecek. Parçalar sökülecek ve her sök tak, parçaların rijitliğini, fabrikasyon hassasiyetini yok edecek. Ayrıca hiçbir yetkili servisteki işçi ve teknoloji seviyesi, fabrikadakiyle bir değildir. Bunlar gerçekte karşılaşılmış ve analiz edilmiş tamirin olumsuz sonuçları. Bunun üstüne de bu teknik ve ekonomik veriler, hukuk sistemine aktarılmış.



    Değişim hakkının kaynağı emsal kararlar değil, kanunlardır. Ayrıca işin psikolojik boyutu da vardır. Hukuk düzeni bunu da göz önünde bulundurarak yasa yapar. Yemeğinden böcek çıkan bir restoran, tabağı yenileyip böceksiz getirse, hala yemeğe devam edecek kaç kişi vardır? Bu da arabanın içinden çıkan böcektir. Kimse tamiratı, sırf parça orijinal diye kabul etmez. Tamirat ayrı bir süreçtir.

    Alıntıları Göster
    Bozulan aracın garanti kapsamında onarılmasının neresi tuhaf onu anlamadım. Her cihaz zamanla bozulur ve yetkili servis tarafından tamir edilir. Garantinin amacı garanti süresinde bir arıza yaşanırsa ürünü tamir etmektir. Her yaşanan arızada ürünün yenisini vermek değildir.



    Bir araba üzerinde tamir edilebilecek ve edilemeyecek noktalar vardır. Motor, şanzıman, farlar, eksoz sistemi vs. tamir edilebilir/değiştirilebilir noktalardır. Bu parçalar orjinali ile aynı fabrikada üretilen parçalarla değiştirildi diye arabanın rijitliği filanda bozulmaz.



    Aracın şasisi tavan sacı gibi noktalar ise tamir edilemez monoblok noktalardır. Bunları değiştirir ya da onarırsan aracın rijitliği bozulabilir. Böyle bir durum olsa arabanın yenisini talep etmesi meşru bir haktır ve bende kesinlikle hakkını aramalı derim.



    Yasalar Kur'an-ı Kerim'in âyetleri değildir. Bugün böyle karar verilir 3 yıl sonra yasa değişir tam tersi karar verilir. Yapılanın doğru olması başka bir şeydir yasal hak olması başka bir şeydir. Mahkeme kararı yani yasalar yolu ile insanların nasıl dolandırıldığı hakkında onlarca örnek verebilirim. Dolandırıcıların yaptığı doğru değildir ama yasaldır. Bir üstteki mesajımı bu gözle tekrar okumanızı öneririm.

    Ek: Birde örnek vereyim.

    Bmw 3 serisi fabrikasyon hatalı zincir ile satılıyor. Kopup motoru parçalamasın diye ses yapmaya başlayınca veya 100 bin km'ye gelmeden bu zincirin değişmesi gerekiyor. Bu zinciri değişirmek içinde motorun indirilmesi gerekiyor.

    Fima fabrikasyon hatalı bu zinciri değiştirmek için bir de 5-6 bin TL para alıyor.

    Kaç tane Bmw 3 serisinin zinciri değişti diye değerinin düştüğünü gördünüz?

    Dsg şanzımanı değişti diye kaç tane vag grubu aracın rijitliği bozuldu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 30 Eylül 2018; 23:9:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Umarım başınıza gelmez ama başınıza gelirse böyle düşünmeyeceğinzden eminim. Olayın özü değer kaybıyla ilgisi yok, hatalı mal üreten üreticinin belli başlı sorumlulukları var, olaya bu açıdan bakmak lazım. Hatalı ürün üreten bedel ödemeli, ödemeli ki üretim yaparken daha dikkatli olmalı. Milyar doları bulan ciroya sahip bir firmayı düşünmek yerine tüketici düşünmek gerek. Aksi düşünce esnaf mantığıdır, tamir ettik daha ne yapak demektir
    Allah göstermesin ama sizin başınıza gelen herkesin başına gelebilir. Benim başıma gelse motorun değiştirilmesini kabullenirim. Belki bir ihtimal acaba yerlermi diye firmadan aracın yenisini talep edebilirim. Firma yenisini vermeyi göze alıyorsa amenna yok onarım yapacağız diyorsa yapacak birşey yok.



    Ortada bir hatalı üretim varsa firma bunu garantiden karşılamakla mükellef ki sizin aracınızı da garantiden onarıyorlar. Bunun dışındaki talepleri değerlendirmek firmanın insiyatifindedir.



    Bir üstteki mesajda yazdım ama biraz daha açayım her ülkenin kendi kanunlarına göre tüketicilerin çeşitli hakları vardır. Yasal yola başvurmak gibi bir hakkınız var. Davayı kazanırsanız yeni araçta alabilirsiniz ancak mahkemelik olmanız Volvo'nun ya da bayinin kötü bir firma olduğunu göstermeyecektir. Ortada kazalı aracı satmak gibi kasti bir durum yok, garantiden ücretsiz değişecek bir parça için aracın yenisini talep eden müşteri var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 1 Ekim 2018; 9:50:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Her arızada zaten değişim kararı verilmez ki, garanti yönetmeliğine göre (ismi yanlış telafuz etmiş olabilirim) aynı arızanın birden fazla tekrarlanması, bir yıl içinde 4 veya garanti süresince 6 arıza yaparsa değişim hakkı doğar. Ufak arıza oldu değiştirin demiyoruz ki, aracın en önemli unsurı komple değişiyor. 6-7 ay sonra garanti bitiyor motor tekrar bozulursa o zaman ne yapacağım, motoru ücretsiz değiştirmek için yalvarmak zorunda kalırım. Ya da bir araç fiyatına motor almak zorunda kalırım. Peki neden bu rezilliği çekeyim veya bu riski üzerime alayım. Bana arabayı satarken yarı fiyatına mı sattılar! Tekrar belirteyim ben değer kaybı derdinde değilim arabamı satma niyetinde de değilim, yıllarca gönül rahatlığıyla binmek istiyorum. Tekrar arıza olur mu düşünmek istemiyorum bundan dolayı basit bir talebim var. Ürününüz hatalı yenisiyle değiştirin, benim için basit bir talep olmasa da üretici için basit bir olay. Ayrıca kanunlar dediniz emin olun kanun da bizim değildir, araştırsak muhakkak avrupadan Türkçeye çevirdiğimiz bir kanun çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • parezer kullanıcısına yanıt
    Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesinde "Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya fark­lı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp ora­nında bedel indirimi talep edebilir." denilmektedir.

    Bu yönetmeliğe göre ürünün önemli bir parçası arızalanınca yenisi ile değiştirme hakkınız bulunmuyor. Ancak emsal mahkeme kararlarına bakınca farklı sonuçlar da alınabildiği gözüküyor. İlk 6 aylık süre içinde durum meydana gelse belki ayıplı ürün statüsüne sokulabilirdi ama anladığım kadarıyla aracınızı alalı 1 yılı geçmiş. Eğer mahkemeye vermekte kararlı iseniz iyi bir avukat ile görüşüp emsal kararları dikkatle inceleyin derim.

    Diğer yandan motor değiştirildikten sonra tekrar arıza çıkarma ihtimali tabi ki olabilir ancak yeni bir araç aldığınızda tekrar motor arızası yaşama ihtimaliniz ne ise motorunuz değiştikten sonra tekrar motor arızası yaşama ihtimaliniz de o kadardır.

    Yanlış anlaşılmasın size akıl vermeye ya da yönlendirmeye çalışmıyorum konu ile ilgili kendi fikirlerimi yazıyorum. Sonuçta mal sizin para sizin, garantinizde var, yasal haklarınızda var istediğiniz yola başvurabilirsiniz. İnşallah gönlünüzce sonuçlanır.




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Motor arızası gizli ayıptır, 6 aylık süreye tabi değil. Aracı aldığımızda motoru açıp içini kontrol etmek tüketiciden beklenilecek bir durum olmadığı için gizli ayıba girer. Gizli ayıpta zamanaşımı süresi işlemez. ‘’Olayda dava konusu araç 05.10.2000 tarihinde satın alınmış arıza ise 24.07.2005 tarihinde ortaya çıkmış, davacı 26.07.2005 tarihinde davalıya ayıp nedeniyle ihtarda bulunmuş, 12.08.2005 tarihinde de bu davayı açmış dolayısıyla süresinde ayıp ihtarında bulunup davasını açmıştır. Mahkemece yapılan bilirkişi incelemesi sonucu alınan 08.03.2006 tarihli raporda ayıbın imalattan kaynaklanıp gizli ayıp olduğu anlaşılmakta olup ortaya çıktığında da süreye uyularak ihbar edilip dava açmıştır. Öyle olunca olayda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'daki zamanaşımı süresi geçmemiştir. ’’(YARGITAY 13. HUKUK DAİRESİ E. 2008/6600 K. 2008/13423 T. 11.11.2008)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah yardımcınız olsun...İnşallah sonuç istediğiniz gibi olur...
  • Emsal kararlarda da herşey çok açık,dilerim en kısa zamanda ve dilediğiniz şekilde sonuçlanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Emsal kararlarda da herşey çok açık,dilerim en kısa zamanda ve dilediğiniz şekilde sonuçlanır.
    Teşekkürler üstad, volvo’ya gönderdiğim ihtara volvo’nun verdiği cevap şimdi elime ulaştı. Güncellemeye sonra eklerim. Kısaca söyle izah edeyim cevabı, volvo bana diyor ki sen ücretsiz onarımı kabul ettin bundan dolayı araç değişimi talebini yerine getiremeyiz. Şaka gibi ama burası Türkiye her sey mümkün. Araç hala serviste, ücretsiz onarımı kabul etmediğimi adamlara bildiriyorum adamlar bana verdiği cevapta ücretsiz onarımı kabul ettin diğer hakkını kullanamazsın diyor. Onarımı kabul ettiğime dair hiçbir evrak imzalamamış olmama rağmen şüpheye düştüm servisi aradım bana farklı bir evrak mı imzaladınız diye, ‘hayır senden onay almadık, sadece araç teslimi ve ikame araç teslimine ilişkin evrak imzalattık’ dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Teşekkürler üstad, volvo’ya gönderdiğim ihtara volvo’nun verdiği cevap şimdi elime ulaştı. Güncellemeye sonra eklerim. Kısaca söyle izah edeyim cevabı, volvo bana diyor ki sen ücretsiz onarımı kabul ettin bundan dolayı araç değişimi talebini yerine getiremeyiz. Şaka gibi ama burası Türkiye her sey mümkün. Araç hala serviste, ücretsiz onarımı kabul etmediğimi adamlara bildiriyorum adamlar bana verdiği cevapta ücretsiz onarımı kabul ettin diğer hakkını kullanamazsın diyor. Onarımı kabul ettiğime dair hiçbir evrak imzalamamış olmama rağmen şüpheye düştüm servisi aradım bana farklı bir evrak mı imzaladınız diye, ‘hayır senden onay almadık, sadece araç teslimi ve ikame araç teslimine ilişkin evrak imzalattık’ dediler.

    Alıntıları Göster
    O zaman arabayı çekiciyle alıp garaja koyun eğer servisteyse daha önceden de belirtilmiş eğer aracınız yapılırsa işiniz zorlaşır çektirin aracı mahkeme süresince kullanmayın dursun köşede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.