Şimdi Ara

VOLVO S90 motor arızası (AYIPLI MAL) (Güncelleme: MAHKEME ARAÇ DEĞİŞİM KARARI VERDİ))) (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
417
Cevap
36
Favori
77.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
175 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    O zaman arabayı çekiciyle alıp garaja koyun eğer servisteyse daha önceden de belirtilmiş eğer aracınız yapılırsa işiniz zorlaşır çektirin aracı mahkeme süresince kullanmayın dursun köşede

    Alıntıları Göster
    Bu konuyu çok araştırdım, işin uzmanlarından bilgi aldım. Onay verdiğimi yazılı olarak kanıtlamaları gerek kaldı ki ben zaten motor türkiyeye gelmeden önce ihtarı çektim. Aracı teslim almam davaya zerre etki etmez. Adamlar talebimi kabul etmediklerini beyan etmişler, dava açmak için gerekli şart gerçekleşti. Aracın ruhsat sahibi halen benim kendi malımı neden otoparka çekip, dava sonucu onlara tertemiz araba verip ödüllendireyim ki. Davayı da açarım arabayı da çatır çatır kullanırım. Dava uzadıkça iade almaları gereken araç da eskisin ki, davanın uzamasıyla beni tehdit edemesinler. Tekrar belirteyim arızanın niteliği öğrenildikten sonra üreticiye ihtar çekilmisse gerekli dava şartı gerçekleşmiş olur. İhtara rağmen talep yerine getirilmemişse araç teslim alınır, ihtirazı kayıtla. Sonra dava açılır, dava olumlu neticelendiğinde aracı iade etme borcum doğar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner91

    Merhabalar,

    Almamak çözüm değil. Asıl olan bu tarz bir büyük problemde ya size sunulan onarım seçeneğini kabul edeceksiniz ya da kabul etmeyip arabayı olduğu haliyle çekiciye yükleyip bir otoparka çekip, hukuki işlemleri başlatacaksınız. Hukuk süreci içerisindeki bilirkişi incelemeleri de aracın o anki haline göre yapılacak. Bunun da belli şartları var, bu konu detaylı çok girmek istemiyorum ama arızanın sayısı, arızanın çıktığı zamanın, aracın alındığı tarihten itibaren 6 ay geçmemiş olması gibi elinizi kuvvetlendirecek etkenler söz konusudur. Haklı bulunduğunuz takdirde ilk olarak aracınız iade alınıp değiştirilecek. Ardından aracın otoparkta kullanılamadığı süreçteki kiraladığınız arabanın ücreti ve otopark ücreti için bir dava daha açıp bu paraları da firmadan talep edeceksiniz.

    Almamak çözüm değil diyorum, çünkü siz aracı teslim ederken imzaladığınız teslim evragında aracın işlemlerinin bitmesine rağmen aracınızı bilerek servis otoparkından almadığınız her gün için firmanın sizden otopark ücreti isteme hakkı var. Haklıyken haksız konuma düşüyorsunuz.

    Konudaki aracın probleminde sorun bariz belli ama tamir edildikten sonra bilirkişi raporunda kullanıma engel bir durum olmadığını belirtip, yalnızca motor değişiminden kaynaklı değer kaybının ödenmesini de önerebilir. Araba hiç ellenmese arkadaşın şansı daha yüksek olurdu. Şimdi bilirkişi insafına kalmış.

    Güvenebileceğimiz tanıdık bir avukat bulana kadar görüştüğüm her avukat daha ilk celsede araç değişirmiş gibi gaz verip davayı almaya çalıştılar. Kesinlikle inanmayınız bu tarz kişilere, çünkü zaten ilk celsede hakim davaya konu evrakları istiyor taraflardan, dava 30 saniye bile sürmüyor. :) ikinci celse de bilirkişi atıyor ki bu dava da 30 saniye bile sürmüyor. Yani o filmlerde izlediğimiz amerikan mahkemelerindeki gibi birileri çıkıpta hakime, evrakları eline alıpta derdini anlatamıyor. Belirli bir işleyiş var burada en önemli aşama bilirkişi raporudur. Biraz sorunuzun dışına çıktım fakat emsal durumda olup bilgi arayan arkadaşların bilgilenmesi için bu kadar detaylı yazmak istedim. Mahkemelerin aşırı yükten 6-7 ay sonrasına gün verdiği ve ekonominin gidişinin hiç belli olmadığı şu günlerde en güzel çözüm sulh yoluna gitmektir. Olurda dava açtığınız firma ekonomik gidişat sebebiyle 1 sene sonra batarsa hakkınızı alma ihtimaliniz sıfıra yaklaşır. Merak ettiğiniz başka bir husus olursa yardımcı olmak isterim. İyi günler.
    Estağfurullah hocam ayrıntılı açıklamaları çok severim. Çok teşekkür ederim açıkladığınız için. Birçok şey öğrendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • fatura bedelini ödemeyi teklif etmesi bence nadir görülen bir olay, siz sıfırı ile değiştirme taraftarısınız mahkeme süreci uğraştıracak gibime geliyor umarım istediğiniz gibi bir değişim yapılır. Ancak bana fatura bedelini teklif etseler kabul ederdim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezicioyuncu -- 2 Ekim 2018; 4:46:11 >
  • ezicioyuncu kullanıcısına yanıt
    1 sene önceki fiyatlarla şimdiki fiyatlar arasındaki farktan haberiniz var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ezicioyuncu evet @parezer bunun farkinda, sanırım hepimiz benzer yorumlara yapıyoruz.



    Yerine verdikleri ikame arac ayni modelin daha donanimlisi. Parezer çektiği sefalete ve ayıba karsilik olarak ikame araci 0 km olmamasına ragmen degerlendirebilecegini belirtiyor. Firma kabul etmiyor.



    Bu durumda süreç ne kadar uzarsa parezer ikame araci kullanmaya devam edecek. Kendi arabası KM yapmayacak, en sonunda fatura miktarının faiziyle birlikte iade edilmesi kararı bile çıksa, belki satin alinan ithal malin döviz olarak karsiligini alamayacak ama en azındaan aradaki km ve kullanım suresince yaptigi fark ona kar olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zwartevis

    1 sene önceki fiyatlarla şimdiki fiyatlar arasındaki farktan haberiniz var mı?
    Ee tamam da zaten odedigi bedeli geri alma sansi var. Kullanici burada zarar etmis olmuyor. Ayrica o parayi nakit olarak alip 1 sene faize bile yatirsa kat kat zarark karsilanmis olacak. Zira kullandigim aracta sorun olsa ve boyle bir imkan olsa parami alirim ayni model sifir da olsa almazdim onda da ayni sorun olmayacagi ne malum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ezicioyuncu kullanıcısına yanıt
    Bir sene önce 350 bin veren adamın arabasını alıp, geri 350 bin verince nasıl zarar etmiyor, anlamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zwartevis

    Bir sene önce 350 bin veren adamın arabasını alıp, geri 350 bin verince nasıl zarar etmiyor, anlamadım.
    ya arkadaş he zarar ediyor , adam 350bin vermiş 40bin km kullanmış ve tekrar 350bin geri alacak sen zarar edecek diyorsun. Bana bunun zararını söyle ben de bileyim ?
  • ezicioyuncu kullanıcısına yanıt
    Geçen sene 3 olan doların 6 olması, 350 bine aldığı S90'ın şuan en ucuz 541 bin lira olması yetmiyor mu? 200 bin lira fark 40 bin km için mi? Ki modelini de bilmiyorum belki daha yüksektir arkadaştaki. Edebinle yazı yazacaksan yaz yoksa hiç cevap verme, kimsenin seninle uğraşacak sabrı yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • parezer kullanıcısına yanıt
    Dava süresince ikame aracı mı kullanacaksınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrozenFlame

    Dava süresince ikame aracı mı kullanacaksınız?
    Hayır, benim araca yeni motor takmışlar trafik tescil işlemleri netilecelendiğinde teslim için beni arayacaklar, ihtirazı kayıt koyup arabamı teslim alacağım. Dava neticelenene kadar kendi aracımı kullanacağım. Dava da yarın açılacak zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ezicioyuncu

    Ee tamam da zaten odedigi bedeli geri alma sansi var. Kullanici burada zarar etmis olmuyor. Ayrica o parayi nakit olarak alip 1 sene faize bile yatirsa kat kat zarark karsilanmis olacak. Zira kullandigim aracta sorun olsa ve boyle bir imkan olsa parami alirim ayni model sifir da olsa almazdim onda da ayni sorun olmayacagi ne malum ?

    Alıntıları Göster
    İyi de hesaba katmadığınız bir durum var. Benim arabayı satma gibi bir niyetim yokki. sıfır verilse de kullanacağım, kullanacağım için ikinciel olacak maddi değeri gene düşecek bu sebeple öyle çok yüksek bir maddi karım olmayacak. Tek şartta kar şansım var, sıfır aracı alıp kullanmadan satmak ama benim öyle bir niyetim yok. Bu arada biliyorsunuz ki bu araçlar ithal olduğu için döviz üzerinden fiyatlandırılıyor. Bu sebeple ben aracı 350’ye değil 97 bin dolara yakın bir fiyata satın almış oluyorum o günün döviz kuruna göre. Şuan teklif edilen ise döviz kuruna göre 58 bin dolar civari. Benim aracın şuan ki fiyatı da ekstralarla birlikte yaklaşık 650 bin tl. 350 bin tl’yi alsam aracın yarısını ancak alıyorum. Bu işin maddi boyutu bir de manevi boyutu var, iki aydır bu sorunlar uğrasıyorum, kaç ay önce ayarladığım yaz tatilim iptal oldu, çoluk cocukla saatlerce dağ başında kaldık bunlar da manevi zararlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu takibe alan arkadaşlara bir bilgi daha paylaşayım. Aracın arızası 30 iş günü içinde giderilmemesi durumunda da tüketici seçimlik haklarını kullanabilir. Yani bedel iadesi veya ayıpsız misliyle (yeni araç) değişim talebinde bulunabilir.

    '' (...) 9.5.2007 tarihinde servise girdiğinde motor bloğunun değiştirilmesine karar verilerek aracın 30 işgünü geçtikten sonra 26.6.2007 tarihinde teslime hazır getirildiği, yasal tamir süresinin aşılmasında davacının kusurunun bulunmadığı, dosyada mübrez bilirkişi raporuna göre de aracın motorunda eksantrik zincir kapağında tespit edilen çatlak ve kapak değiştirilirken silindirlerde tespit edilen çizilmenin kullanıcıdan kaynaklanmayan imalat hatasından kaynaklanan gizli nitelikte ayıp olduğu anlaşılmaktadır'' T.C. YARGITAY 13. HUKUK DAİRESİ E. 2009/9366 K. 2010/488 T. 21.1.2010)
  • Bu tarz iki olay basindan gecmis ve suanda ailecek volvo kullanan birisi olarak soyleyeyim.

    Aslinda olaya negatif yaklasmamislar. Normalde Turkiye de bu tarz konular takip edilmedigi icin ``Motor degisimi lazim`` dediklerinde cogu kisi ``Tamam degistirin`` diyor. Sizin gibi takip etmiyor.
    Ama; adamlar size en azindan bir teklifele gelmisler inanin diger markalarda bunu da bulamazsiniz.

    Basima gelen bir olayda mesela aracim 23000KM deydi ; bana aracin 23.000km lik kullanim payini dusup odeme yaptilar.

    Sizin gibi takip edilirse sonuc alinir tabi ama ozaman cok takip etmemistim acikcasi.
    Volvo ve D5 kullanan birisi olarak uzuldum acikcasi ; birde benim aracimda Polestar yazilim var.
  • Servet ödeyip araba al. Sonra bunlarla uğraşıp paranla rezil ol. İşte bizim zihniyet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Konuyu takibe alan arkadaşlara bir bilgi daha paylaşayım. Aracın arızası 30 iş günü içinde giderilmemesi durumunda da tüketici seçimlik haklarını kullanabilir. Yani bedel iadesi veya ayıpsız misliyle (yeni araç) değişim talebinde bulunabilir.

    '' (...) 9.5.2007 tarihinde servise girdiğinde motor bloğunun değiştirilmesine karar verilerek aracın 30 işgünü geçtikten sonra 26.6.2007 tarihinde teslime hazır getirildiği, yasal tamir süresinin aşılmasında davacının kusurunun bulunmadığı, dosyada mübrez bilirkişi raporuna göre de aracın motorunda eksantrik zincir kapağında tespit edilen çatlak ve kapak değiştirilirken silindirlerde tespit edilen çizilmenin kullanıcıdan kaynaklanmayan imalat hatasından kaynaklanan gizli nitelikte ayıp olduğu anlaşılmaktadır'' T.C. YARGITAY 13. HUKUK DAİRESİ E. 2009/9366 K. 2010/488 T. 21.1.2010)
    Sizin süreçte 30 iş günü doldu mu hocam?




  • caner91 kullanıcısına yanıt
    iki ay oldu, bugün aradılar ptesi teslim edeceklermiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cuoresportivo kullanıcısına yanıt
    Belki söyleceklerim insanları şasırtır ama ben volvo kullanmaya devam edeceğim. Bunun iki sebebi var; birincisi Volvo türkiye’ye kızdım diye volvo’ya küsecek değilim. İkincisi, şunun farkındayım ki ne yazıkki başka bir marka olsaydı (bmw-Mercedes-audi vs) aynı süreci yaşardım. Davayı açtık artık olaya daha soğukkanlı yaklaşabiliyorum, kazanırsak zaten istediğimizi elde etmiş oluruz kaybedersek de (zayıf ihtimal olsa da) yapacak bi sey yok hakkımızı aradık olmadı sağlık olsun deriz. Asıl sorun ülkede kimsenin hakkını aramaması, daha doğrusu yasal haklarını bilmemesi . Nasılsa sorun yaşayanlardan 100 kişiden 1 kişi dava açıyor, onlarda talebi reddetmekle karlı çıkıyorlar. Yasal hakkımızı bilsek, hakkımızı arasak firmalar kendilerine çeki düzen verir. Aslında bu konunun iyi yanı genel bilgilendirmeye dönüştü, bu süreçte öğrendiklerimi paylaşma imkanı buldum. Olay ilk başıma geldiğinde yasal haklarımı bilmiyordum, sonradan öğrendim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parezer -- 5 Ekim 2018; 19:47:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: parezer

    Belki söyleceklerim insanları şasırtır ama ben volvo kullanmaya devam edeceğim. Bunun iki sebebi var; birincisi Volvo türkiye’ye kızdım diye volvo’ya küsecek değilim. İkincisi, şunun farkındayım ki ne yazıkki başka bir marka olsaydı (bmw-Mercedes-audi vs) aynı süreci yaşardım. Davayı açtık artık olaya daha soğukkanlı yaklaşabiliyorum, kazanırsak zaten istediğimizi elde etmiş oluruz kaybedersek de (zayıf ihtimal olsa da) yapacak bi sey yok hakkımızı aradık olmadı sağlık olsun deriz. Asıl sorun ülkede kimsenin hakkını aramaması, daha doğrusu yasal haklarını bilmemesi . Nasılsa sorun yaşayanlardan 100 kişiden 1 kişi dava açıyor, onlarda talebi reddetmekle karlı çıkıyorlar. Yasal hakkımızı bilsek, hakkımızı arasak firmalar kendilerine çeki düzen verir. Aslında bu konunun iyi yanı genel bilgilendirmeye dönüştü, bu süreçte öğrendiklerimi paylaşma imkanı buldum. Olay ilk başıma geldiğinde yasal haklarımı bilmiyordum, sonradan öğrendim
    Kesinlikle katiliyorum ; acikcasi cok iyi yapmissiniz.

    Dedigim gibi suna inanin eger baska marka olsaydi cok cok daha kotu bir senaryo yasardiniz. Bunu 2 ayri markada bunu yasamis birisi olarak soyluyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.