Şimdi Ara

Vw 1.4 Tsi CC - 3.20 ied BMW- Merso CLA 200 - 2.el fiyat/performans karşılaştırması:

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakışıklı aracım olsun, ayağımın altında 150-170 bg güç olsun, 2. el olsun biraz ucuz olsun -HB olmasın, geniş bagajı olsun - Çok yakmasın ama çok kaçsın diyenler için şu an piyasada 3 araç ön plana çıkıyor 2.elde.

    2.el Fİyatlar:

    CC 1.4 tsi dsg bmt 160 bg: 2014 model 10-15 bin km seviyesinde 92-100 bin tl aralığı fiyatlar isteniyor. Ortalama olarak 95 bin tl (cam tavanlı)
    BMV 3.20 ied 170 bg : 2014 model 15-30 bin km seviyesi 120-135 bin tl. Ortalama olarak 125 bin tl (cam tavan/sun roof lu)
    Merso CLA 200 156 bg: 2014 15-25 bin km seviyesi 115-25 bin tl ort. 120 bin tl (sunroof lu)

    CC diğer 2 markaya göre 2.elde 25-30 bin tl daha ekonomik bu da cidd bir rakam fiyat esnekliği olanlar için.

    Motor/Performans: Bmw 170 bg ve 0-100 7.7 sn ile muhteşem zf şanzımanı ile açık ara önde bu kategoride. Çok az bir farkla 160 bg ve 8,5 sn ile arkadan CC geliyor sonrada Merso 156 bg 8,6 sn. ile.

    Yakıt Tüketimleri: Ş.içi fab verilerine göre Merso 7.1 lt Bmv 7.3 lt CC bmt ise 7.7 lt Her 3. aracında arasında çok bariz farklar yok kullanıma göre bu araçlar 10-11 lt de yakabilir fab verilerine de yaklaşabilir.

    İç hacim/genişlik: Bu kategoride CC açık ara önde. Son derece geniş bir iç mekan, arka koltuk diz mesafesi ve bagaj hacmi sunuyor. Dizaynı gereği arka kolutklarda uzun boylu yolcuların (1.85 ve üzeri) basık tavandan dolayı rahatsızlıkları söz konusu tek handikapı bu görünüyor.
    2.sırada bmw 3.sırada ise merso var. Merso açık ara en dar sıkışık oturma düzenine sahip, bmw de bile darlık/sıkışıklık bariz hissedilirken Merso'nun darlığı iri yapılı yolcuları gerçekten rahatsız ediyor. Bagaj olarak merso ile bmw arası kayda değer bir fark yok. CC bu açıdan yayla gibi bir araç diğerlerine göre.

    İç Dizayn: İç mekan dizaynı olarak açık ara Merso önde görünüyor. Bmw nin yıllardır aynı tuttuğu iç mekanı, artık öööğk getiren kiremit rengi arkadan aydınlatmalı göstergeleri vb fazlasıyla çağ dışı ve sıkıcı. CC de ise fazlasıyla klasikleşmiş ve sade ön panel polo,jetta mı,passat mı kullanıyorsunuz pek belli değil havası var. Misal JEtta'dan passat'tan CC ye geçen biri için ön traf hemen hemen aynı CC değilde jetta/pasatı kullanmaya devam ediyormuşsunuz gibi bir his var. Ama beyaz içten aydınlatmalı göstergeleri kırmızı fonlu düğmeleri vb sevenlerinin beğendiği ve rahat ettiği bir ön panel bana göre. Göstergeler, kırmızı fonlu iç/düğme ışıklar bmw den çok daha fazla göze hitap ediyor, bmw nin bilgi/müzik sistemi LCD ekranı ise CC den çok daha iyi ve güncel.
    Orta panel (vites paneli) ise Bmw açık ara önde joysitck vitesi ve düğme konumlandırmalarıyla.

    Donanımlar:Merso daha bir önde görünüyor. Bmw de ise borusan işin cılkını çıkarmış. cart line curt line vb 10 çeşit line koymuş araçlarda hala cruise control yok ön park sensörü,elektornik park freni yok vb. CC ise 2 donanım ve üstüne eklenen extralardan ibaret oldukça esnek bir donanım listesi sunuyor ki bu çok artı değil. CC nin tam açılmayan cam tavanı handikap ancak yıllarca sunroofla araçlar kullanıp sunroofu 3-5 kez dışında hiç açmayan benim gibiler için üstünde durulacak bir dert değil.
    Burada 3.20 ied gibi bir modeli cruise olmadan satan borusan yeterince bmw severlerden küfür yemiştir zaten. hele bir sportline var ki komedi ne farkı var ön panelde kırmızı şerit çizgi birde kırmızı dikişli koltuklar giib saçmalıkları da cabası.
    Std müzik/ses sistemi CC bu yönde oldukça başarılı Merso'da öyle. Bmw ise sınfta kalıyor baz donanımla gelen müzik sistemi ile. Baz doanım CC müzik sitemi ile bence yarışı önde tamalıyorbaz Merso'ya göre. Bmw Jetta'nın bazından bile kötü :((

    Yol tutuş/ sürüş konforu: Her 3 modelide kullanan biri olarak geniş yayla gibi iç mekanı, hacimli uzun gövdesi sessizliği vb nedenlerden dolayı CC bana diğerlerine göre daha keyifli gelen bir araç oldu. bmw severlerin iç kabinde ki rüzgar sesi eleştirilerine katılmamak mümkün değil.
    Yol tutuş konusunda çok net bir ayrım/fark görünmüyor bence. bmw bir tık önde olabilir yada merso. başka biri cc yi daha başarılı bulabilir. Genel kanaatim 3. araç arasında çok bariz bir fark olmaması ve her aracın kendine has artılarının olması. 3 nünde çok başarılı esp sistemleri var neticede.

    Servis/Yedek Parça Maliyet/Bakım Onarım: Maliyetler itibarıyla CC diğerlerinden önde ve daha ekonomik.

    Dış Dizayn/Görüntü: 3. kasa bmw yıllardır aynı format/dizayn üzerinden sürekli makyajlarla yürüyen ama devrin pek de gerisinde kalamyan bir tipe sahip. Heralde bmw nin dizayn/marka vb prensibi gereği 20 yıl önceki bmw ile bugünkü bmw hep aynı hatlara sahip o yüzden bu marka aracı nereden görürsen gör hemen bmw olduğunu çıkarıyorsun ancak bu durum bir noktadan sonra sıkıcılık ve sıradanlık yapıyor. Heryer birbirine son derece benziyen bmwlerle dolu.
    Merso ise sürekli farklı farklı tipler, dizaynlarla bir türlü istediği standartı oturtamamış sürekli bunuda deniyelim kare far yapalım, çift far yapalım, oval farlı olsun, çekik göz olsun vb bir türlü aradığını bulamayan bir dizayn skalasına sahip. Modeller arası farklar ve değişiklikler insanın gözünü yoracak derecede karışık, orantısız ve zorlama. Son 15 yılda ki C /CLK serisinin tiplerine bakın den demek istediğimi daha net anlarsınız. Bmw nin sıradanlığı,standarda dayalı dizaynı bile Merso'nun karışık dondurmaya dönmüş dizayn farklılklarına oranla çok daha iyi.
    CLA'ya gelirsek ilk başlarda ki sıradışı jan janlı görüntüsü zamanla yolda giden mobil pavyon görüntüsüne dönüşüyor. Japon gözlü ön arka farlar haddinden fazla yanar döner ledler ile ilk başta göz alıcı gelen dizayn bir süre sonra basit/sonradan görme bir hal almaya başlıyor.
    CC ye gelince, bir önce ki kasa Passat CC ve son kasası "sadece" CC ile çok başarılı bir dizayna sahip. İlk yıllarda sürekli kendine baktıran bu araç son kasada aradan 4 yıl geçmesine rağmen halen daha kendisine fazlasıyla baktıran bir görünüme sahip. 4 kapılı coupe dizayn, coupe kapılar/camlar (çerçevesiz) ile hem coupe hemde 4 kapı tadı/keyfi veren ilk araç oldu Tr yollarında. Bu özelliğyle de çok tutuldu.
    İlk çıktıklarında kendine baktıran, dikkat çeken yeni kasa CLA ve 3.20 artık sıradanlaştı, normalleşti ancak CC halen daha 4 yıllık kasasına rağmen kendine keyifle baktıran bir araç. Bu yönüylede başarılı olduğu kadar diğer araçlara nazaran önde giden bir dizayna sahip bence.

    Sonuç: 2.elde 20-30 bin tl fark iyi para. Birkaç sene kullanacağınız bir aracn tüm servis,vergi ve benzin maliyetini fazlasıyla karşılıyor. Dolayısyla 20-30 bin tl benim için değerli ve önemli diyenler için CC bu karşılaştırmada en akılcı aday!
    20-30 bin tl önemli değil kazanıyoruz farkını veririz diyenler içinse 3.20 ied motor/şanzıman/peroformans olarak açık ara en iyi tercih görünüyor. Ancak 120-135 bandına çıkanlar için bir üstkategoriye 3.20 d ye çıkmak artı 15-25 bin tl ye bakıyor. Bu farkıda görürüm diyenler muhteşem bir motora sahip 3.20 d ye giderler net olarak. 3.20 ied 2. el fiyatları 3.20 d ye yaklşaması itibarıyla itici bir seviyede.
    MErso kalitesi tatışılmamakla birlikte CLA serisi bu 3.20 ied ye göre daha az tercih edilen bir araç. 2.el sitelerden tutun yollarda gördüğünüz araç sayısına kadar bu durum kendini belli ediyor. 3.20 ied perrformans isteyenler için CLA yı açık ara eziyor.
    İşin içine ekonomi ve maliyetler girdiğinde ise Vw CC; 3.20 ied ye ciddi bir rakip olmak bir yana 1-2 adımda öne çıkıyor.
    2.el değerlerinde ise alıp kullanıp sattıktan sonra CC dğerlerine göre 4-5 bin tl bandında kaybettireblir buda 25-30 bin tl fark durumunda devede kulak kalır. Ancak temiz ve rakiplerine oranla biraz daha düşük km.de bir CC kaybettirmek bir yana kazandırabilirde.

    Diğer Alternatifler:
    A4 150 bg yeni kasa 1.4 TFSI ise daha çok yeni piyasalarda ve 2.eli çok az olduğu gibi fiyatları da baya baya yukarıda o yüzden bu aracıda değerlendirme dışı tuttum. 1.8 tfsi fiyaskosundan sonra umarım 1.4 tfsi da fiyasko olurda :)) 1-2 seneye A4 de bu klasmanda ciddi ve güçlü bir aday olabilir.
    Opel Insignia'yı kale bile almadım güzel çıkıp kötü çakılan bir araç oldu. yakıt tüketimi, 180 bg.e rağmen hantal 0-100 performansı, 2.el de ki faciası gibi nedenlerden.
    Ford mondeo 1,5 AT 160 bg, güzelim Mondeo'yu sormayın bile ölü doğmuş bir araç oldu bu kategori için. Devasa kasaya rağmen 430 lt bagaj hacmi 8,7 lt şehir içi tüketim 160 bg rağmen 9,1 sn 0-100 ile. Bugün sıfır al hiç kullanma yarın 10 bin tl zararla bile satamayacağın bir kategoriye girdi yekten.
    Volvo S60 T3 1.5 152 bg buda ölü doğanaraçlardan biri. Çine satılıp tipi Hyundai,Kia vb bir tipe bürünmesi, küçük bagaj hacmi, kronik 2.el hastalığı vb.den dolayı alanı pişman edecek bir araç daha 9-10 numara bir araç olmasına rağmen.

    Sonuç olarak u ülkede hala daha benzinli 150-180 bg bandında turbo beslemeli benzini yutmayan küçük motorlu araçlara büyük ilgi var ve olmaya devam edecekte. Ancak bu klasmanda sadece 3 araç yer alabiliyor yıllardır. Bmw-Merso ve Vw. Diğerlerini Türk kullanıcılar çoktan diskalifiye etti ve bu tablo da kolay kolay değişmez.

    Küçük Alternatifler:
    Bu karşılaştırmaya Audi A3 150 bg Tfsi da eklenbilirdi aslında ama. Diğer araçlara göre daha küçük,dar, Hb den bozma sedan ve donanım özürlü olan bu aracı değerlendirmeye almadım. İyi donanımlı sunrooflu bir A3 sedan 150 bg tfsi 105 bin tl bandında 2.elde
    Küçüklüğü darlığı vb sorun etmeyenler için sağlami bir alternatif olabilir ve seri başı oynayabilir bu araçta. Ama nedense tfsi 140-150 bg.liği hemen hemen hiç tutulmadı ve 2.eldekilerin donanımları da baya zayıf fiyatları gibi.
    Alfa Guilietta 170 bg de Hb olması, 2 elde oldukça kötü olması vb bir yana keyif yapmak isteyenler için bence güzel bir araç ancak ön panel teyp vb hastalarına pek hitap etmez, servis,yedek parça/fiyat sorunları insanları bu arçtan kaçıran temel nedenlerden biri.

    %100 ile %200 civarı vergilerle araç aldığımız bir ülkede yaşıyoruz malesef. YAvurun 30-35 bin usd.ye sıfır Mustang aldığı bir ortamda biz dizel orta sınıf bir aracı zar zor banka kredileriyle alabiliyoruz. Böyle bir ortamda detay analizler ve maliyet hesapları kaçnılmaz oluyor.







  • Bu yazıyı okumadan diyorum ki bu karşılaştırma 320i'ye hakarettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Bu yazıyı okumadan diyorum ki bu karşılaştırma 320i'ye hakarettir.

    Abi cok fevri ve hirsli bir sekilde konulardi 320i yi savundugunu ve cok fazla tartistigini goruyorum,gerek yok,sizin araciniz olabilir,gercekten benzinli olucaksa bana gore d segmentinde alimabilecek en mantikli arac ama cok abartiyorsunuz bazen.
    Edit:Ben c serisi okudum,cla imis bunu ben de hakaret sayarim goz yanilmasi iste c serisi okudum.320i alin
    Clanin ic tasarimi kotu,arkasi dar.

    Koniya gelecek olursak,yakit konusunda 320i ED hepsinden daha az yakacaktir,daha iyi gidecektir.Ayni zamanda ic tasariminin eskidigini dusunmuyorum,kullanisli ve sık duruyor,spor duruyor.Fakat c serisi net daha iyi,cc geride bu konuda.
    Yeni c seriyse konu malzeme kalitesi ve yalitim gibi konularda iyi ama pek fazla suspansiyon konforu beklemeyin.
    Ayni zamanda 3 serisi yeni kasa cikarticak,cok dehset bir makine olacagini tahmin ediyorum.
    S60in yuzu eskidi.
    320 i alacaksamiz sportline bakin bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ResenHareketEdenSAVCI -- 22 Mayıs 2016; 18:07:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • okumadım ama son zamanlarda açılan en saçma karşılaştırma

    yukarıdaki arkadaşın dediği gibi 3.20'ye hakaret bu araçlar, ayrıca 3.20 nin rakibi cla değildir C serisidir.
  • cc, cla, 3 serisi çok hojdur ama benane? lpg uyumu yohtur, bakımları pahalıdır, fiyatları pahalıdır.

    şaka bir yana 3 araba da çok güzel cidden, karşılaştırmada biraz sınıf karmaşası var gibi duruyor ama 3 arabada kullanıcısını memnun eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri passat bozmasi halk arabasi
    Biri c sinifi dar otomobil
    Bmw kesinlikle tercih edilir
    Hadi insignia mi cc mi desen cc dersin de bu arabalarla karsilastirilmasi gereksiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle CLA ve CC 'nin F30 ile mukayese edilmesi hakaret...
    C serisi, Yeni A4 diyin konuşalım ama, odundan hallice CC, mezar gibi Accenet Blue'dan haalice CLA 'nın nesini konuşalım acaba F30'un yanında.
  • CC şişirme bir araçtır benim gözümde, fiyat bakımından. Ha ama kötü değil, güzel bir araç. Fakat o paraya araba alsam Premium'lara bakardım, ki CC Premium bir araç değil. Hem de yüzü eskimeye başladı. Cla'da A Sedan gibi kütük gibi yavan bir araç, bir C serisi değil. Bu üçü içinden araba alsam düşünmeden 3 serisi alırdım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • okumayın wv fanı
  • CC şuanda passattan ucuz neredeyse... Tabii yeni kasası gelecek muhtemelen...
  • 3.20 i yi ferrari yada lambo sananlar var aramızda. 1 kasa çıkana kadar yıllarca bmw nin giris aracı oldu 3 kasa. Dünyada bizde olduğu kadar da abartılan bir araç değil ama Tr koşullarında iyi bir araba, bak Tr koşullarında diyorum.
    Bmw nin Amerika'da fiyatı 35 bin usd.den ama 2000 motoru. Yine Amerika'da 2000 tsi vw cc 34.500 usd (her 2 side baz model) oralarda 1.4-1.6 motor falan yok, arz talep meselesi.
    konuştuğumuz 3 serisi 5 olsa tamam derim.
    Klasik bir laf var bmw 5 serisinden merso da E serisinden başlar diye. Çok katıldığım bir tespit bu. Bu kadar kanızda büyütmeyin 3 kasa bmw yi.

    Gelelim Vw nin olayına. Bak passat 240 bg dizel 200 bin tl. Muadil performans/motora sahip 5.25 D ise 300 bin tl. Ve 2bin cc 240 bg motorlu passat motor/perofrmans olarak 2000 cc 218 bg lik bmw yi eziyor, üstünede cebinde 100 bin kaat kalıyor git onunla da orta üst seviye başka bir araba al.
    CC nin n ful donanıma indirimle 115 bin tl ye geliyor 3.20 ied nin ise en fulu 165 bin tl ye. arada 50 bin tl fark var. motor/peroformans vb bmw çok daha iyi ama 50 bin tl fark var.

    50 bin -100 bin tl fark büyük fark diyen birçok kişi gider vw yi tercih eder. fiyat esnekliği olanlar için neticede attan inip deveye binmiyorsun.bmw tabi ki daha iyi olmakla beraber aralarında dağlar kadar da fark kesinlikle yok.
    Parayı ağaçtan toplamıyorsan doğal olarak ekonomik olanı tercih edersin.

    Özellikle amerika fiyatlarını verdim 2bin motor 3 kasa bmw ve CC aynı fiyat amerikada burada niye bmw çok daha pahalı.!? İddia ediyorum bmw ve tr temsilcisi borusan piyasada bu kadar ego takıntılı kitle olmasa dolu bir 3.20 ied yi max 120-125 bine satar. ama alan razı satan razı olunca sırf marka algısına fazla fazla 40-50 bin tl silkeliyorlar piyasayı.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.