< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chalap -- 1 Ocak 2019; 21:31:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chalap -- 1 Ocak 2019; 21:31:38 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bu iki araç arasında hiç düşünmeden CC derim. Ancak biraz düşününce ne kadar yanlış bir karar olduğunu fark edip İnsignia alırım.
Ne zaman yolda kalacağı belli olmayan Dsg şanzımanı, iihs'den alınan düşük güvenlik puanı, alçak ve dar oluşu, CC almamak için yeterli sebeplerdir diye düşünüyorum. |
Araç alma serüvenine VW CC niyeti ile çıkıp 2016 Insignia 1.6cdti at6 sport ile noktalayan biri olarak tecrübelerimi paylaşmak isterim.
CCyi eleme nedenlerim dsg problemleri ve yuksek yakıt tuketimiydi. Aracın keyfi asıl 2.0 TDI ile çıkıyor fakat onlara da çok fiyat çekiyorlar. Insigniaya gelecek olursak, genel manada aracımdan memnunum.Yeni kasası çıkmış olmasına rağmen sport paket jantları olsun opc line body kit olsun hala alımlı ve hırçın duruyor. Ayrıca yeni kasada en ust donanımlarda bile olmayan arka cam perdesi, otomatik bagaj vb donanımlar var. Yakıt tüketimi eski aracım 2015 qq 1.5dci den asagı yukarı 1 litre fazla fakat otomatik olması ve güç farkından dolayı normal karşılıyorum. Performansı idare eder, 1600kg agırlık ve sanzımandan dolayı 0-100de pek bi esprisi yok fakat ara hızlanma ve sollamalarda 320 torkun farkını hissettiriyor. Yalıtım ve aracın genel kalitesi oldukca yuksek. Yalnız konfor odaklı bir arac dusunuyorsanız cosmo paketlere bakmanızı tavsiye ederim zira sportların jantları 19 veya 20inc + alcaltılmıs sasi var. Bunlara ragmen kesinlikle rahatsız edici bi konfor duzeyi yok arabanın. Insignia alacaksanız garantisi bitmemis 2016-2017 modellere bakmanızı tavsiye ederim. Aracta ufak tefek sorunlar yasanabiliyor. Benim aracımda garantisi dahlinde "AFL far seviye yukseklik sensoru" degistirildi ve sık yasanan bi sorun fakat dedigim gibi garantisi devam eden araclarda ucretsiz degisimini saglayabilirsiniz. AFL far demisken, Insignia sırf farları icin bile alınır. Uzun far asistanı ve adaptif farlar uzun yol seyahatlerini cok zevkli kılıyor. Uzun lafın kısası, ne zaman yolda bırakacagı belli olmayan bir araca sahip olmaktansa yavas da olsa sorunsuz calısan tork konvertorlu sanzımana sahip Insignia tercih ettim ve aractan gayet memnunum. Baska merak ettikleriniz varsa sorabilirsiniz. |
Her ikisine de sahip oldum, uzunca bir süre kullandım. Baştan belirteyim, tercihim CC olurdu.
Kasa olarak düşünürsek her ikisi de yakın zamanların araçları. İki kasanın da uzun süre güncelliğini koruyacağını düşünüyorum. Fakat görüntü olarak benim tercihim CC den yana olurdu. En büyük handikap DSG sanırım. Evet problemli bir şanzıman fakat ben CC de hiç problem yaşamadım(Belki şans, belki de bakımlı olmasından) . Aracım 2013(160 bg) model, servis bakımlıydı. Açık konuşmam gerekirse tedirgin ediyor mu? Ediyor :) ne yazık ki. Ama her anlamda İnsignia' dan çok daha keyifliydi. Kararlılık, konfor, vites geçişlerindeki sarsıntı vs. açısından. Yakıt konusunda düşüncem, bizim ülkemizde D segment araç binecekseniz yakıtını düşünmeyin bence hocam :) Tabi ki İnsignia daha az yakacaktır, daha az yakıyor da. Ama CC çok daha canlı, sürekli dinamik bir araçtı. Fakat temel kriteriniz yakıtsa sizin karşılaştırmanız çok doğru olmaz. 1.6T 170bg İnsignia ile kıyaslamak gerekli. Ki 1.6T İnsignia da performans açısından çok iyidir :) Bazı arkadaşlar CC nin arkasının dar olduğunu söylemiş fakat 5 yetişkin İzmir-Bursa çok rahat bir şekilde gidip geldik. Arkadaki arkadaşların da yorumu olumluydu. CC = Comfort Coupe kısaltmasıdır. CC nin bir handikapı iniş-binişler ciddi zordur. Hele kaldırıma falan yanaştıysanız vay halinize :) "Doluluk" diyeceğim genel anlamda, İnsignia OPC tabiri caizse gırtlak dolu sayılır, CC ise ilk alan arkadaş neler istediyse ya da parası ne kadarına yettiyse onlar vardır :) Sunroof, döşeme rengi, arka perde, start stop, multimedya, led donanım vs vs.. Piston kırma problemi 160 bg olan modellerde var. Sahibinden de "Almanya'dan sandık motor geldi" tarzı ilanlar bol bol vardır. İnsignia'nın kaslı duruşu, AFL farları, torku gibi hiç de yabana atılmayacak çok iyi özellikleri vardır. Gözardı edilemez. Ama ben CC den inanılmaz keyif alıyordum kullanırken. Keşke ülkemizde ikinci el, sürpriz masraf, yakıt gibi endişelerimiz olmasa da hepimiz en keyif alacağımız arabalara binebilsek. Tekrar edeyim, yorumum taraflıdır. Ben CC alırken çok tereddüt etmiştim. Beni üzmedi, sattığımda da çok üzüldüm :) Umarım siz de gönlünüze göre bir araç bulabilirsiniz... Sağlıcakla... |
1.4 tsi 160 beygir olan mı? Eğer öyleyse onlarda " sanki " piston kırma sorunu vardı diye biliyorum. Tabii kullanan veya daha iyi bilgisi olan arkadaşlar farklı düşünüyor olabilirler yanlışsam beni düzeltsinler.
Dsg benim gözümde " korkutucu " bir şanzıman. Bu iki neden yüzünden insignia tercih ederdim. |
O zaman piston problemi olmaz.
Bir malı alırken eğer övüldüğü kadar da yeriliyorsa genelde ondan uzak durmaya çalışırım. Çünkü sorunlu malın bana gelebilme ihtimali, o sorunları yaşayabilecek olmak beni rahatsız eder. Bu tarz şeylerde de genelde googleye alacağım mal ve ardından sorun veya şikayet kelimesini eklerim. Örneğin " dsg sorun " ya da "dsg şikayet" ya da "2015 dsg sorun" gibi. İngilizce de yazarım ve yabancı forumlara da bakmaya çalışırım. Eğer gözüme çok batarsa ondan vazgeçerim. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 1 Ocak 2019; 22:14:33 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 2 Ocak 2019; 9:18:34 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mckhan -- 2 Ocak 2019; 13:19:3 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |