VW'nin satın almasıyla mı kalitesi arttı bu Çek Cumhuriyeti arabasının? |
VW, Skoda'yı satın aldıktan sonra Skoda'nın kalitesi yükseldi mi?
-
-
Saçma bir soru sordum ama Skoda Çek Cumhuriyeti arabası olduğundan VW satın almadan önce çok dandik bir arabadır diye düşünüyorum. -
Kendine ait bir markası olmadan neredeyse 100 senelik bir firmaya dandik demek…bilemedim. -
quote:
Orijinalden alıntı: CapriceClassic
Kendine ait bir markası olmadan neredeyse 100 senelik bir firmaya dandik demek…bilemedim.Hint arabası Tata, Jaguar ve Land Rover ı satın aldı. Tata kalteli miydi? Ucuz arabaları çok satarak zengin oldu. Çinli Gelly, Volvo'yu satın aldı Gelly kaliteli miydi?
VW her ne kadar abartılan bir firma olsa da Çek arabasından kalitelidir eminim.
Şuanda Skoda ile VW arasında bir fark yok kalite olarak. VW satın alınca Skoda, Volkswagen gibi oldu sonuçta. Yanlış mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shot in Technicolor -- 17 Şubat 2022; 20:39:59 > -
seat niye kalitesiz peki? makyajlı ibizam var. malzeme kalitesi çok iyi değil. ucuz araba hissiyatı veriyor.
-
92 yılında Skoda Favorit almıştık, mahallede ve okulda herkes dalga geçiyordu bizimle. Hatta şöyle diyim, babam beni okula bırakınca sınıf arkadaşlarım gülerdi, o yüzden babama " bir daha beni okula bırakma, minibüsle gidicem ben" demiştim. Piyasadaki en kalitesiz araba yarışında Lada Samara ile mücadele eden bir araçtı. 1994 te VW satın aldıktan sonra yeni skodaların arka camına iq+ love: skoda (vw group) logosu yapıştırarak satmaya başlayınca el değiştirdiğini anladık, komşumuz da 94 model Favorit almış, kendi aracımız ile kıyaslamış ve daha o noktada kalite artışını anlamıştık. Aracın motor gücü artmış, koltuk minder kalitesi, iç mekan malzeme kalitesi bir kademe daha iyi hissettiriyordu.
-
Kalitesinin artmasından fazla insanların o hasta olduğu tok kapı sesi, VW hissiyatı ve benzerlikleri dolayısı ile ön plana çıktı diye düşünüyorum.
Bir de araçların tasarımının çok iyi olması ön plana çıkarıyor, bir süre SuperB çok ucuzdu bu nedenle popülarite gittikçe arttı.
-
kesinlikle arttı. eğer vw satın almasa şu an skodanın otomotiv kısmı batmış olabilirdi. en iyi ihtimalle opel gibi elden ele gezen bir firma olurdu. vw bünyesinde önce motor, sonra şase platformu desteği alarak ürün kalitesinde ve teknolojisinde çağ atladılar.
-
kalitesi yükseldi yükselmesine de fiyatları da uçtu gitti. skoda artık f/p modeli olmaktan uzaklaştı uçuk liste fiyatlarından dolayı. megane-corolla vb. fiyatlarına bakınca örneğin alınabilecek en ucuz octavia 1.0tsi-dsg 2022 modeli 600bin lira liste fiyatı var. C sedan araç 600bin liradan başlıyor en ucuzu :/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 19 Şubat 2022; 0:55:40 > -
Fiyatlarini hak eden marka değil şahsi görüşüm,piyasada o fiyatlara daha kaliteli markalar mevcutken woswos kalitesi ve altindaki modellere para vermezsim..tek tutulur yani hemen satiliyor olmasi,kalite gözümde sifir.. -
Elbette ki yükseldi.
VW modelleri yalnızca kalitede değil, işlevsellik, fonksiyonellik ve de konforda da segmentlerinde en optimize ve referans modeller.
Bu modellerle Skoda modelleri aynı platformu kullanmaya başladıktan sonra özellikle büyük bir kırılma noktası oldu. Ve Skoda resmen çağ atladı. -
ESKİDEN SKODA
VW SATIN ALDIKTAN SONRA SKODA
PININFARINA'NIN EL DEĞDİRDİĞİ SKODA
1000 SENE SONRA TÜM MARKALARI ELİNE ALIP YENİ TASARIM ANLAYIŞI ÇIKARAN SKODA
-
En son gelen Ibiza'lar açısından konuşursam FR paketlerde artık göğüsün alt kısmında altı dolgulu spor dikişli deri veya kumaş döşeme geliyor. Doğuş Avrupa'dakileri getirse kapı panelleri, spor koltuklar ile gayet kaliteli bir araba oluyor Ibiza.
-
1990'ların ortalarına doğru Çekoslovakya parçalandı ve Çekya yani Çek Cumhuriyeti ve Slovakya olarak ikiye ayrıldı. VW iç savaştan sonra Skoda batmaya doğru ilerlerken onu satın aldı.
Skoda'nn kurucları Vaclav Laurin ve Vaclav Klement (Meşhur Laurin&Klement paket buradan gelir.) ortaklardan birisi de Ferdinand Porsche ile aynı lisede okuyup arkadaş oldukları için Skoda ve VW arasında bir gönül bağı en başından beri vardı.
Nitekim Favorit, Forman ve Felicia modellerinin süspansiyon dizaynını da Porsche yapmıştır, şasisi orjinal ve amortisörleri sıfır takılmış bir Favorit veya Felicia'nın şaşırtıcı bir yol tutuşu vardır...
Skoda Çek Cumhuriyetine ait oldu, devasa Hella fabrikası da Çek Cumhuriyetindeydi ve Çek cam işçiliği ve kabiliyetlerinden faydalanıldı. VW grubunun far tasarımları halen Çekya'da Çek mühendisler tarafından Hella ile beraber yapılır. LED Matrix farların elektronik aksamları ise Valeo'dan alınır.
Volkswagen'in Skoda'yı satın almasında 1.3 litrelik motor oldukça etkili oldu. VW grubunun aksine düşük devirde yüksek tork sunabilen ve çekişi güçlü bi motordu. VW mühendisleri 2 yıllık bir Ar-Ge sonucunda Favorit-Forman şasisini güçlendirdi, motor havuzunu yeniledi ve sıfırdan bir kasa tasarlayarak Felicia'yı çıkardı. Felicia Skoda'nın gelmiş geçmiş en başarılı ve kilit modelidir çünkü 1995-1998 arası sadece Felicia satıldı ve 2000 yılının sonuna kadar 1.3 litre 54 PS karbüratör, 1.3 litre enjeksiyonlu elektronik ateşlemeli 68 PS MPI (AMJ kodlku motor.), 1.6 litre AEE kodlu 75 PS ve 94 PS versiyonlar, 1.9 atmosferik dizel SDI ve 2.8 litre VR6 Golf 4 motorlu versiyon ile nispeten az seçenekle çok satış yakaladılar.
VW grubu 1.3 motoru o kadar beğendi ve verim aldılar ki sadece külbütör kapağı ve blokla oynamadan silindir hacmini 1.2 litre olarak revize edip 2014 yılına kadar yüzbinlerce modelde kullandı. Halen 2010 model üstü 1.2 4 silindir Skoda'larda kalbi 1988'den gelen Skoda motoru vardır.
Not: Felicia 6 yılda 1 milyon 400 bin sattı.
Sizin dediğiniz Alman Favorit ve Alman Forman'lar sadece 94'te geldi, 2000-2001 gibi ülkemizde çok az sayıda bulunan 1.6 litre VW motorlu klimalı, ABS'li, çift hava yastıklı ve aktif gergili kemerleri olan Felicia'larda geldi.
Bende 2001 model 1.3 GLXi paket almıştım, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, tek tuşla açılan ön camlar, kadife koltuklar, kaput halısı, arka kapılarda küllük, elektronik ateşleme, enjeksiyonlu ve Bosch beyinli motor vs. vardı. Sıfır km olarak üretilse Egea yerine gider Felicia alırım o derece sağlam bir araba. Fabia'lar lazer kaynak olduğu için uzun vadede daha rijittir ama iç mekan kalitesi olarak Felicia çok daha üstün bir arabadır. Zaten Felicia aslında C segment bir araba, Octavia A4 makyajlı kasa ile Felicia Facelift önden neredeyse aynıdır.
https://forum.donanimhaber.com/koda-felicia-sw-combi-1-3-glxi-inceleme-40-50-bine-arac-2020--146138362
https://forum.donanimhaber.com/2001-koda-felicia-incelemesi-felicia-ugurlu-geldi-satarken-iyi-ekmek-yedirdi--147286775
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 19 Şubat 2022; 14:12:23 >
-
90'larda VW zor durumdaydı. İşçi çıkarmaya hükümet izin vermeyince haftada dört saat çalışmaya geçmişti. Golf III, daha önce hiç bir Alman arabasından görmediğimiz şekilde her yerinden tıkırtı gelen, yeniyken bile kapıları kapanırken açık camları zıngırdayan bir arabaydı. Türkiye'de pahalı olduğu için az görünüyordu ama Avrupa'da çok şikayet alıyordu.
Skoda kalitesiz değil ama ucuz bir arabaydı. Bir toplumu motorize eden fabrikalardan, Polski Fiat, Zastava ve Anadol'dan farklı olarak kendi yaratıcı mühendislik çözümleri de vardı. Olması gereken yerleri, motorları iyi, süspansiyonları ve gövdeleri sağlamdı. Bertone tasarımlı Favorit 80'ler için bir çağ atlamaydı. Önden motorlu, güncel ucuz bir arabaydı. Fakat o yıllarda üretimler daha uzun süreliydi, Türkiye'ye geldiğinde uzun bir serinin sonuydu, üretim ilk Favorit'lere göre özensizdi. Çok tıkırtı yapıyordu. L 120'ler de servislerden muzdaripti. O yüzden görüntülerini iyi koruyamadılar. Favorit, yeniyken Samara'ya göre biraz daha detaylı çalışılmış, daha iyi görüntü veren ama daha az sağlam bir arabaydı bence.
VW Skoda'yı alınca Felicia çıktı. Yanlış hatırlamıyorsam Golf IV'den daha öncelikli olarak Felicia çıkmıştı. Gelişme netti. Felicia, Golf III'den de daha iyiydi, o dönem Avrupa pazarının canına okuyan Japonlar gibi, bir Corolla gibi hiç tıkırtı yoktu.
Yukarda anlattığım kötü Skoda'ların hiç birisinin üç sene güneşte kaldıktan sonra direksiyonları veya panelleri soyulmaz, plastik panelleri tırnakla çizilmezdi. Biraz da kaliteden ne anlaşıldığı değişti.
-
hem vw hem skoda sahibi olmuş biri olarak , skoda ile daha bir gönül bağı kurdum. Son zamanlarda fiyat olarak abartmasa Skoda modelleri türkiye de satılan en mantıklı araçlardır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi montaj34 -- 3 Mart 2022; 15:48:39 > -
İster istemez kalitelileşmiştir
İlk 0 arabamı 2019! Yılında aldım vw grubu idi işlemler uzun sürdüğü için ve 3 firma seat skoda vw yanyana oldugu için hepsini inceleyip gezdim aynı anda ondan ona geçip test sürüşü yaptım iç malzeme kaltesi olarak , seat full aracıyla vw yada skodanın bir farkı yok direksiyon aynı direksiyon derisi aynı deri kaplama aynı kaplama sunroof aynı markaya ait sunroof
Ne farkı var iç dizaynda ledleri süslü yapmış birinde ledler düz arka kapıda var diğerinde yok yada segmentine göre biraz boy olarak büyük veya yumusak malzeme olan kısım artmıs ama demek istediğim kullandıgı malzemeleri ortak kullanmış. Konfor elbette segmente göre fark eder ama malzeme aynı -
Bulgaristan'da yaşarken eniştemde yanlış hatırlamıyorsam 83-84 model arkadan motorlu Skoda vardı. Babam bu araba nedeniyle bütün Skoda'lara karşı önyargılı Eski Skoda değil, Vw aldı diyorum; kapıdan sokmam diyor o derece.
-
Kalitesi tabii ki yükseldi. Olaya sadece kalite gözüyle bakmamak lazım, bu tür marka satın almalarının en büyük avantajı; birbirlerinin patentlerini ve mühendislik çözümlerinin kullanılabiliyor olmasıdır. Örneğin Volvo, Çinlilere satıldıktan sonra Volvo'nun çoğu patentini ve çözümlerini Geely de kullanmaya başladı ve yeni araçlarını bunlara binaen üretmeye başladı.
Skoda'ya tekrar gelecek olursak, VW çatısına girmenin en büyük avantajı hali hazırda oturmuş bir sisteme dahil olmasıydı. Üstte de bahsettiğim gibi VW'nin patentlerini, motor veya platformlarını kullanmaya başladı. Bu sayede sıfırdan bir platform veya motor geliştirmeye harcayacağı zamanı başka şeylere harcamasını sağladı. Bu sadece Skoda için değil, diğer tüm markalar için geçerli oldu.
Ayrıca Skoda VW ile birleşerek VW'nin satış ve servis ağına da katılmış oldu. Bu sayede belki tek bir marka olarak satış yapamayacağı ülkelere de erişmiş oldu. Aynı zamanda insanların eski Skodalara olan önyargısı VW çatısı altına girince kırıldı, en azından VW kefil gibi düşünerek.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
ESKİDEN SKODA VW SATIN ALDIKTAN SONRA SKODA PININFARINA'NIN EL DEĞDİRDİĞİ SKODA 1000 SENE SONRA TÜM MARKALARI ELİNE ALIP YENİ TASARIM ANLAYIŞI ÇIKARAN SKODA |
Benzer içerikler
- ford fiesta 1.4 tdci kronik sorunlar
- toyota corolla 1.33 comfort yorum
- renault kangoo 1.5 dci kullanıcı yorumları
- toyota auris 1.33 life kronik sorunları
- boyasız güneş yanığı giderme
- 35 tfsi ne demek
- renault logan
- byd han
- golf 7.5 hangi yıllar
- bayiden sıfır araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X