Şimdi Ara

Xbox 360 için Geleceğin Grafik Teknolojisi - Mega Meshes (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
4.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni grafik teknolojisi namına ne var bu videolarda anlamadım.Abartilan nedir onu Hic anlamadım.
  • 2D kaplamayla 3D modelleme arasındaki farkı bilmeyen adamlarla Tesselation tartışırsanız her seferinde siz kaybedersiniz....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostliving

    Sony Samsun genel müdürü geldi beyler kapatın xbox ları.

    Kendimdende bir alıntı yapayım cevap olarak:
    quote:

    Orijinalden alıntı: ghostliving

    xbox 360 ın gpu sunda 10mb eDRAM var arkadaşlar.bu sayede AA ve Yüksek Kaplamalarda sorun yaşamıyor.

    Ve Directx'in gelişmiş bir paketini kullanıyor.Yani Microsoft kendi oyuncağına DirectX te kodlar eklettirebiliyor.genişletebiliyor.





    Uğur, kızma ama hakkaten güzel espri.
  • İlk videoda adamlar şu girinti-çıkıntıyı(kesin 3dde bir anlamıvardır ama bilmiyorum) sonuna kadar kullanmışlar(Heavy rain nereye bu nereye?..). Dolap düğmelerinden, piyano tuşlarına kadar, ayrıca dağ manzaralarında kayalıklar mükkemmel şekilde modellenmiş.

    Bu grafikler ps3 te olsaydı işte cell işte ps3 gücü denirdi xbox olunca hep dibe vuruluyor hor görülüyor ne adamsınız ya, new gow 3 te ne unchartedda var o teknoloji ama abartılacak bişey yokmuş............


    quote:

    Orijinalden alıntı: .:BBR:.

    2D kaplamayla 3D modelleme arasındaki farkı bilmeyen adamlarla Tesselation tartışırsanız her seferinde siz kaybedersiniz....

    katılıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 19 Mart 2011; 22:11:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    İlk videoda adamlar şu girinti-çıkıntıyı(kesin 3dde bir anlamıvardır ama bilmiyorum) sonuna kadar kullanmışlar(Heavy rain nereye bu nereye?..). Dolap düğmelerinden, piyano tuşlarına kadar, ayrıca dağ manzaralarında kayalıklar mükkemmel şekilde modellenmiş.

    Bu grafikler ps3 te olsaydı işte cell işte ps3 gücü denirdi xbox olunca hep dibe vuruluyor hor görülüyor ne adamsınız ya, new gow 3 te ne unchartedda var o teknoloji ama abartılacak bişey yokmuş............


    quote:

    Orijinalden alıntı: .:BBR:.

    2D kaplamayla 3D modelleme arasındaki farkı bilmeyen adamlarla Tesselation tartışırsanız her seferinde siz kaybedersiniz....

    katılıyorum

    ps3 bf3 le cell in %100 ünü kullanacak.demedi demeyin




  • Microsoft have announced that they are currently developing a new technology for the Xbox 360 called "Mega Meshes" that will increase tessellation units and the overall polygon count and level of detail by a massive margin for the up-and-coming Xbox 360 exclusives.

    Türkçesi,

    Mega Meshes teknolojisi tessellation ünitelerini ve toplam polygon sayısını artıracak ve detay seviyesini gelecek 360 exclusive oyunlar için çok yükseğe çıkartacak.

    Bu haber n4g.com gibi sitelerde en üstte, flaş haber olarak çıkıyor. Dikkati çekmemiz gereken en önemli nokta, xboxın 100 milyar polygondan oluşan bir sahneyi 30 fps de oynatabilmesi. Tessellation sağolsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silex -- 19 Mart 2011; 22:46:51 >
  • Tessolation bildiğim kadarıyla dx 11 'in nimeti 8 yıl öncesinden adamlar bunu düşünmüş helal olsun ms'ye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:BBR:.

    2D kaplamayla 3D modelleme arasındaki farkı bilmeyen adamlarla Tesselation tartışırsanız her seferinde siz kaybedersiniz....



    nvidia arge ekibindensin galiba.. anlatta engin bilgilerinden faydalanalım.
  • Grafiksel iyilestirme bir miktar yapilabilir fakat donanim bir yerde bunu mutlaka engelleyecek. Ne 360 ne de PS3 sahip oldugu GPU ile Tesselation icin yeterli degil. Benim Radeon HD 6950 tesselation efektleri ile kasiliyor. Tesselation gosterimi yapilan makinalarda 2 veya 3 ekran karti kullaniyorlar. En son Nvidia'nin tesselation demosunu sergiledigi makinada 3 adet GeForce GTX 580 kart kullanilmis. Boyle yuksek islem gucu gerektiren bir teknolojiyi 5 yillik konsol donaniminda gormek mumkun degil ama madem boyle bir haber yapilmis ne cikacak bekleyip gorelim.

    Not: Mobilden yaziyorum, yukaridaki videolari henuz izlemedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatz -- 20 Mart 2011; 2:08:43 >
  • @Sony55

    Bir zamanlar PC Oyun bölümünde boyuna GT5 görselleri koyardın, şimdi tam tersini yapıyorsun anlaşılan


    quote:

    Orijinalden alıntı: paypay88

    Tessolation bildiğim kadarıyla dx 11 'in nimeti 8 yıl öncesinden adamlar bunu düşünmüş helal olsun ms'ye.


    Aslında o konu biraz farklı. Tessellation dediğimiz şeyin PC'deki yaygın kullanımı Dx11 seviyesi ekran kartlarıyla oldu (ki onda da, Unigine haricinde önemli seviyede kullanan bir yazılım görmedim henüz). Ancak "tessellation" adı altındaki özelliklerin geçmişi oldukça eskiye dayanıyor. Taa 2001 yılından kalma Radeon 8500'de dahi TruForm özelliği mevcutken, tessellation'un bazı kullanımları TruForm'la desteklenmişken; 2007 yılında çıkan Radeon HD 2900 XT için de tessellation'dan uzun süre bahsedilmişti; ancak pek bir kullanımını hatırlamıyorum.

    Xbox 360'ın grafik işlemcisi Xenos, teknolojik açıdan Radeon X1900 serisiyle HD 2000 serisinin karışımı gibi bir şey. Doalyısıyla, birtakım tessellation özelliklerini desteklemesinde garipsenecek bir şey olduğunu sanmıyorum.

    Şimdi bu noktada birkaç soru:

    1- Xbox 360'ın GPU'sundaki tessellation'la güncel kartlardaki tessellation desteği arasındaki farklar neler?
    2- Tessellation kavramı nedir ne değildir? Konsolların PC'lere göre daha farklı olan mantığında, bu konuda değişik yollar izlenebilir mi? Hatırlarsanız, PlayStation 3'ün "güçlü" CPU'su Cell üzerinden MLAA uygulaması söz konusu, 2009'dan beri. PC tarafında ise MLAA ekran kartı üreticilerinin sunduğu bir özellik olarak ortaya çıkıyor(ATi 2-3 ay önce sürücüsüne eklemişti bu özelliği).
    3- Mevcut konsollarda diğer grafiksel ögeler(doku ayrıntısı, AA-AF, çözünürlük, netlik mesafesi vs.) açısından bazı eksiklikler varken ve frame rate sorunları da olabilirken, tessellation ne kadar önemli? PC'de monitörün dibinden oynarken bile fark etmediğim kenar düzeltme amaçlı uyduruk bir tessellation kullanımı için FPS düşürüleceğine -Unigine'deki gibi bir kullanım da eh herhalde şu nesilde mümkün olmayacağına göre- diğer saydığım ögelere yüklenilsin.

    Öyle işte


    Üstteki video için yorumumsa:

    Güzel görüntüler ama devrimsel bir yanı yok gibi. Cisim ayrıntıları güzel, o kaya görüntüleri teknik açıdan tessellation mu bilmem ama o da fena değil. Ama mesela ağaçlar hala yarı 2 boyutlu; yapraklar kocaman ve kamerayla beraber küme halinde dönüyorlar vs. Yani teknik açıdan insanı pek şaşırtacak bir şey yok.

    Ki şöyle bir durum da var: Bu Xbox 360 - PS3 neslinden itibaren grafikler artık oldukça iyi bir seviyeye ulaştı. Öyle eskisi gibi "pixel shader 1.1 gelmiş su efektine bak devrim, bump mapping gelmiş şu kabartma efektine bak" falan diyemiyoruz. Yani teknik açıdan aynı oranda olan değişimler, zaman geçtikçe gözümüze eskiden olduğu gibi etkileyici gelmiyor, çünkü görüntüler gerçeğe devamlı yaklaşıyor. O nedenle, her ne kadar üstte uzun uzun yazdıysam da, bu nesilden itibaren grafik olayına fazla takılmaması gerektiğini düşünüyorum.
    Şahsen, bu nesil daha yıllarca gitse de sorun olmaz benim için. Ulaşılan grafik düzeyi oldukça yeterli, bir noktadan sonra oyunun kendisine odaklanmak lazım :)




  • O değil de video süpermiş. PS3'te yok böyle grafikler mesela açık olalım her gün oynadığım cihaz daha tırtıkları götürmeyi beceremedi meret

    Ama bu videodaki gibi gelir mi grafikler o da ayrı bi konu. Gelirse bomba.
  • Arabanın içini görmektense, arabanın dışını görmeyi tercih ederim dışarıdan kamerada. Ama GT5 malesef izin vermiyor. Forza veriyor. (bkz sağ analog)
  • bazıları hala diretsede bu gpu şu görüntüyü verebilecekse olay bitmiştir,ps3 hiçbir zaman bu görüntüyü çıkaramaz ortaya olay tamamen gpu ile alakalı,video'daki kayalar tam tesellation görüntüsü,hele bir çıksın bakalım oyunlarda artık sizemi kapak olur bizemi bilemem,keşke bu teknoloji geow3'de uygulansa tek beklediğim oyun var geow 3 onunda çıkmasına daha var
  • Bu saatten sonra konsollardan üstün grafik beklemek zaten hayal.Bu teknoloji sayesinde inanılmaz grafiklerin geleceğini söylemek yanlıştır, ama videolardaki teknoloji eğer oyunlara burda olduğu gibi yansıyacaksa ne mutlu konsol oyuncularına.Xbox360 ex oyunlarında kullanılacağından bahsediliyor,bekleyip görelim bakalım.Mevcut grafiği bir nebze olsun ileri götürebilecekse bile heyecanlanmaya yeterli..

    Bunu abartarak konuyu sulandırmaya gerek yok.Bırakında Xbox hakkında olumlu olan bir konu daha kapanmasın..
  • Sayın Müdürüm eDRAM modülüne de kötü dediniz bakalım daha ne kadar saçmalayacaksınız,öncelikle Konsolların PC ile aynı seviyede olamayacağını öğrenin.

    Çoğu oyunda görüyoruz hangi konsol daha iyi "görünen köy kılavuz istemez" diyerekten kapatıyorum.
  • umarım bu nesilde böyle görüntüler görürüz
  • en iyi grafik.

    2010- gow3
    2009- uncharted 2
    2008- mgs4


    xbox ın gpu su daha iyi diyorlar birde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jamez

    en iyi grafik.

    2010- gow3
    2009- uncharted 2
    2008- mgs4


    xbox ın gpu su daha iyi diyorlar birde


    Geow 2 deki grafiği hiçbi ps3 oyununda göremezsin, bak ign gamespot falan bahsetmiyorum,sende varsa 2 konsol aç gör. (geow 3 ten bahsetmiyorum bile)

    öyle 2 metrekare alanda grafik basmakla en iyi grafik olunmaz.
  • geow 2 nin grafikleri güzel ama kesinlikle uncharted 2 çok çok daha iyi. yeni nesilde unc2 den daha iyi grafikli bir oyun yok konsollarda.
  • Görüntüler gerçekten güzel ama masalsı bir havası var Hardcore oyunlarda pek kullanılmaz gibi fakat Xbox için güzel bir haber.

    Uncharted 2 'in grafiklerini o kadar çok beğenmedim ben renkleri sonuna kadar vurmuşlar havası veriyor ama süper bir oyun orası ayrı.

    Xbox'ın da tamamını kullanamıyorlar PS3'ünde forumda nedense bir konsolun bir özelliği çıkınca direk diğer konsola b*k atılıyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.