Şimdi Ara

Xsara genel sohbet ve Sorunları çözme alanı (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
862
Cevap
20
Favori
171.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    Fiyat biraz fazla. 15-16 aralığında alınabilinir.
    Kapılardaki ses açıp kaparken mi oluyor yoksa hareket halindeyken mi?
    Vitesteki sallama sadece vitesin sallanması ile sınırlımı yoksa arabada biraz sallıyor mu?
    Servis konusunda çok iyi yerler var ama bunlar istanbul izmir ankara gibi büyük şehirlerde. Kayserideki servis de fena değildi 2002 yılında gitmiştik şimdi nedir ne değildir bilemiyeceğim. Kornasının takılması büyük ihtimalle switch kaynaklı bir sorundur. değişmesi ile problem çözülür kanaatindeyim.
    Aracı almadan önce mutlaka expertiz yaptırın. Arabayı babanızdan bile alacak olursanız yaptırın. En azından içiniz rahat olur. Turboyu kontrol ettirin iyice. Değişimi 1500 ila 750 lira arasında masraf çıkarmaktadır. Yakıt tüketimini bilemiyeceğim. 1.4hdi si olan arkadaşlar daha iyi bilirler.


    inşallah dediğiniz fiyatta anlaşabiliriz ki anlaşacağımızı umuyorum adamlar bana ve babama çok güveniyorlar. anahtarı verdiler. yaklaşık bir haftadır kullanıyorum arabayı. çok memnunum ama çekemediklerinden midir yoksa nedendir bilmiyorum. çabuk dökülüyor diyorlar canımı sıktı :(


    sorularınıza cevap vereyim
    kapılardaki ses araç hareket halindeyken oluyor. ön kapılarda var genellikle. vitesin sallaması vites ile sınırlı. bu neden kaynaklanıyor farklı bir vites sistemi mi var. 2008 model dacia mız var böyle bişey yok alışkın olmadığımdan farklı geldi. servisi inşallah halledebilirim. korna bazen hiç çalışmıyor işte tuşlarda toz olabilir... kayseriden erciyese doğru çıkanlar bilirler. orada yaklaşık 10 km çok dike yakın bayırlar var aşağıdan 1 2 3 4 diyorum o bayırı 130 120 110 arasında çıkıyorum 3. vitese düşmeden. daha hiç 5. vitese atamadım yav arabayı :) 4, vites devir saati 40 ta 130 a basıyor :) böyle bir arabanın motor kısmında bir problem olacağını sanmıyorum. sizler daha iyi tahmin edersiniz size bir soru soracağım ola ki = arabanın turbosunda hdi sisteminde ya da katalitik konvertorde ( hani şu egzos gazını filtreleyen cihaz ) ya da ne biliyim yakıt sisteminde hava filtresinde ya da bunlardan herhangi birinde problem olursa o hızı yapması mümkün mü???

    resimlerini gördünüz aracın genel görünümü nasıl...

    not: viraj performansına hayranım yapışıyor mübarek yere :)

    bu arabada turbo var mı? nasıl devreye giriyor? ne işe yarıyor? nasıl bir şey anlatabilir misiniz ?

    not: elbette iyi bir servise göstereceğim. hasar - arıza tespit ücreti alıyorlar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibokozan -- 8 Haziran 2009; 11:54:32 >




  • Araç çabuk dökülüyor diye kim diyor? Aracın sahibi mi? Citroenin en sorunsuz ve sağlam arabalarından biridir xsara.

    Kapıdaki ses tıkırtı şeklindeyse kapı olastiğinden kaynaklanıyordur. Elinizle kapının gevşeyen parçası olup olmadığını kontrol edin. Eğer gıcırtı şeklinde bir ses ise Kapı fitillerinden kaynaklanıyordur. slikonlarsanız geçer.
    Arabada sallama yoksa bir sorun değildir o vitesin sallaması. Kafaya takmaya değmez.
    Kornanın bazen basmaması bazen takılması düğmenin bozuk olduğunu gösterir. sadece basmasa tozdan diyebilirdik.
    Bahsettiğiniz gibi ise araç motor veya diğer sistemlerde sıkıntı yok gibi gözüküyor.

    eksoz manifoldundan çıkan basınçlı hava turbo tribünlerini döndürür dönen tribün sayesinde dışarıdan temiz havayı alır soğutur basınçlı bir şekilde motora gönderir. bu da daha verimli patlamayla daha yüksek güç alınmasını sağlar. 1.4 hdi araçta da turbo vardır.
    50-100 tl arasıda expertiz yaptırabilirsiniz.

    Bu arada araç güzel görünüyor. :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi

    Araç çabuk dökülüyor diye kim diyor? Aracın sahibi mi? Citroenin en sorunsuz ve sağlam arabalarından biridir xsara.

    Kapıdaki ses tıkırtı şeklindeyse kapı olastiğinden kaynaklanıyordur. Elinizle kapının gevşeyen parçası olup olmadığını kontrol edin. Eğer gıcırtı şeklinde bir ses ise Kapı fitillerinden kaynaklanıyordur. slikonlarsanız geçer.
    Arabada sallama yoksa bir sorun değildir o vitesin sallaması. Kafaya takmaya değmez.
    Kornanın bazen basmaması bazen takılması düğmenin bozuk olduğunu gösterir. sadece basmasa tozdan diyebilirdik.
    Bahsettiğiniz gibi ise araç motor veya diğer sistemlerde sıkıntı yok gibi gözüküyor.

    eksoz manifoldundan çıkan basınçlı hava turbo tribünlerini döndürür dönen tribün sayesinde dışarıdan temiz havayı alır soğutur basınçlı bir şekilde motora gönderir. bu da daha verimli patlamayla daha yüksek güç alınmasını sağlar. 1.4 hdi araçta da turbo vardır.
    50-100 tl arasıda expertiz yaptırabilirsiniz.

    Bu arada araç güzel görünüyor. :)



    cevabın için çok teşekkür ederim alper.

    kapıdaki sesler tıkırtı şeklinde geliyor. kapı kolları. kolun yanındaki göz döşeme ile birlikte hafif çekince oynama yapıyor.
    vitesteki sallanma artık çok hoşuma gidiyor gaza basınca felan arkaya yatıyor biraz :)
    kornam şimdi de yüzde 90 basıyor artık :) ama baktıracağım. (araba bana gelince kendine geldi)
    evet araç aynen bahsettiğim gibi.

    şimdi en çok merak ettiğim ne kadar yaktığı. depoyu fullemiştim 90 km yaptım daha kıpırdamadı ibre...

    dökülüyor diyen adam hayırlı olsun!!!! demedi henüz bana... nasıl döküldüğünü kendi doblosu ile bir gün yolda karşılaşırsak göstereceğim bayır yukarı

    bugün krediyi çektik Allah herkesin borcunu eda etsin kaza bela vermesin... (adam kendi adına çekti krediyi biz aydan aya götürüp vercez) :) vermesem mi?


    5 vitese hiç atamadım demiştim ya? araba hareket etmez ve çalışmazken 5. vitesi de bir kontrol edeyim dedim. debriyaja sonuna kadar bastım 5. vitese rahat geçiyor ama boşa geçmiyor çok korktum. biraz daha çekince sanki bir anda geri vitese geçiyor gibi oldu. yani çıkartınca boşa nerde geçiyor anlamadım. biraz da zor geçiyor. ben yolda beşinci viteste giderken mejbur vites küçültmem gerektiğinde birden geri vitese geçerse neler olur tahmin bile edemiyorum. bu arıza mıdır? başına gelen oldu mu? Allah korusun şanzıman felan değişecek olursa çok kötü olur




  • Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
    Kapının alt kısımları demir vida değil de plastik tırnaklı dübel şeklinde yapmışlar. bunlarda zamanla deforme oluyor yerinden çıkabilir hale gelyor. Düzelir mi bilmiyorum. Servise bu konuyu bir danışın derim.
    areke halindeyken ve 5. vites gerektirecek bir hızdayken geri vitese asla geçmez. 60-70 ile giderken 1 vitese bile çok zor geçer. o yönden korkunuz olmasın.
    Araba dökülüyor konusuna gelirsek 40.000 deki doblonun başına gelenleri yazmak istemiyorum buraya. Hiç citroen deneyimi olmadan atıp tutmanın alemi yok.
    Güle güle kullanın xsaranızı. :)
  • söyleyin söyleyin lütfen ben de ona söyleyim. hiç kullanmamış biri değil söylediğine göre. kullandım diyor...

    Tekrar teşekkür ederim
  • @ibokozan
    Hayırlı olsun, Allah kazasız belasız kullanmak nasip eylesin.
    araç 5. vitesteyken debriyaja basıp çok hafif bir hareketle vitesi geri çekiyorsun, zaten o esnada tık diye atar.. viteste sorun olduğunu sanmıyorum. muhtemelen alışkın olmadığından sana öyle gelmiş olabilir. ayrıca Alper'in söylediği gibi 5. vitesten geri vitese geçmez.. zorlanırsa vitesten dişli sesi gelir ama geçmez..



    quote:

    Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi
    Başıma daha önce hiç böyle birşey gelmedi.
    El frenini indirmeden boşa alıp çalıştırdığınızda yapıyor mu? Benim aklıma ilk gelen volan da bir sorun olabileceği.
    C4 ün arka süspansiyonu ile bizim arka süspansiyon arasında çok büyük fark var. C4 deki kronik amortisor problemi bizde yok.
    Genede amortisorlerinizi bir kontrol ettirin. Değişme zamanı gelmiş olması lazım arkaların. Bu arada aracınız kaç km de?



    cevabın için teşekkür ederim.
    el frenini indirmeden çalıştırınca her zaman yapmıyor ama ses yapma ihtimali artıyor.. benzer sesi hareket halindeyken sert bir şekilde tümsek veya çukara girince de çıkarabiliyor. o yüzden aklıma ilk amortisörler geldi.. en iyisi bir ustaya sormak sanırım. inşallah önemli birşey yoktur.. araç 2003 model kilometresi fazla değil ama 6 yıllık olması nedeniyle yaşlanmış olabilir bir ihtimal..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 10 Haziran 2009; 0:38:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eranyumm

    @ibokozan
    Hayırlı olsun, Allah kazasız belasız kullanmak nasip eylesin.
    araç 5. vitesteyken debriyaja basıp çok hafif bir hareketle vitesi geri çekiyorsun, zaten o esnada tık diye atar.. viteste sorun olduğunu sanmıyorum. muhtemelen alışkın olmadığından sana öyle gelmiş olabilir. ayrıca Alper'in söylediği gibi 5. vitesten geri vitese geçmez.. zorlanırsa vitesten dişli sesi gelir ama geçmez..





    anladım ben beşinci vitese atarken en sağa doğru çekerek atıyorum haliyle. 5. vitesten çıkarırken de en sağa doğru çekerek çıkartmaya çalışıyordum. meğer direk bi yere çekmeden hafif çekince aşağıya doğru tık diye çıkıyor boşa geliyor 3. vitesin altına :) bu yazıyı okumadan çözdüm dün. çok güzel bir tesbit oldu. teşekkürler inşallah herkese faydalı olur :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibokozan -- 10 Haziran 2009; 9:25:22 >




  • @ibokozan aracın hayırlı olsun.bizde de aynı araçtan var,dizel ve kayseri de yaşıyorum.araba mükemmel bir arabadır.daha bir gün bile pişman etmedi,soru işareti yaşatmadı.ilk zamanlar bizde 5. vitesi hiç göremedik.değişik bi dizel valla . motora göre çok güzel gidiyor meret.ş.i bir depoyla 700 km civarı gidiyor(sürüş farklılığından değişebilir).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 17 Haziran 2009; 14:40:46 >
  • NOT:servis konusunda da yardımcı olayım.citroen servisi var anbar a varmadan.ama ben fazlaca bilgili olduklarını düşünmüyorum ve fiyatlar çok uçuk(kesinlikle gitmeyin diye birşey demiyorum oraya da gidin,görün kendi fikrinizi edinin).eğer servisten başka tavsiye isterseniz yeni sanayiye dsi yanından girdiğinizde hemen solda çelebi oto var Kahraman abi.yıllardır kayseri de citroen ile o ilgilenir.gider tanışırsınız,severseniz müşterisi olursunuz.tercih sizindir.arabanıza iyi bakın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 15 Haziran 2009; 23:21:31 >
  • merhabalar..
    Bı baslıgı baştan aşağı dikkatle okudum. zira yarın çok büyük bir aksilik olmazsa aranıza 2005 model Xsara2 sahibi olarak katılacagım. Aldığım araba 99binde. kazası boyası vs olmayan orijinal olarak tabir edilen bir kondüsyonda.. merak ettiğim birkaç şey var onlarıda size aracı biraz tanıdıktan snra soracağım..
    ancak ilk etapta, aracın turbosunun saglamlıgını, son durumunu nasıl ölcebilirim onu bilmek istiyorum.
    ilk defa japon arabası dışında bir arabam olacak. (14ncü aracım) , üstelik yine bir ilk, dizel bir arabam olmamıştı hiç.. motor ömrü olarak nasıldır, 70hpden bişey beklemiyorum aslen ama acaba son sürati ve ara hızlanmaları nasıldır... birde arabada kadranda km nin yazdıgı yerde, bir atamir anahtarı işareti var. sanırım servis çağrısı, bu hangi periyotlarda yanar. servise gitmeden nasıl söndürülür. daha önceki araclarımda çeşitli yöntemlerle söndürebiliyordum..

    tecrübelerinizden kısaca bahsederseniz sevinirim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Byte101

    merhabalar..
    Bı baslıgı baştan aşağı dikkatle okudum. zira yarın çok büyük bir aksilik olmazsa aranıza 2005 model Xsara2 sahibi olarak katılacagım. Aldığım araba 99binde. kazası boyası vs olmayan orijinal olarak tabir edilen bir kondüsyonda.. merak ettiğim birkaç şey var onlarıda size aracı biraz tanıdıktan snra soracağım..
    ancak ilk etapta, aracın turbosunun saglamlıgını, son durumunu nasıl ölcebilirim onu bilmek istiyorum.
    ilk defa japon arabası dışında bir arabam olacak. (14ncü aracım) , üstelik yine bir ilk, dizel bir arabam olmamıştı hiç.. motor ömrü olarak nasıldır, 70hpden bişey beklemiyorum aslen ama acaba son sürati ve ara hızlanmaları nasıldır... birde arabada kadranda km nin yazdıgı yerde, bir atamir anahtarı işareti var. sanırım servis çağrısı, bu hangi periyotlarda yanar. servise gitmeden nasıl söndürülür. daha önceki araclarımda çeşitli yöntemlerle söndürebiliyordum..

    tecrübelerinizden kısaca bahsederseniz sevinirim

    merhaba.arac normal şartlarda 170-180 km yi rahat görüyor(bu süratlerde devamlı şekilde seyretmenin gereği yok ama gidiyor bunu bilin diye söyledim.yoksa dizelin pek avantajı kalmıyor.130-150 arası uzun yolda gayet iyi gidiyor).tabi benzinli aractan sonra size çabuk vuruyormuş gibi gelmeyebilir.turbo devreye girdikten sonra araba gayet atak bir hale geliyor.2000-3000 devir arası güzel bir ivmelenmesi var.turbo konusunda teknik bilgim yok ama 2000 dvrden sonra kendine göre şahlanıyor nerdeyse, ilk olarak böyle bir değerlendirme yapabilirsiniz.profesyonel değerlendirme için servise danışırsınız.hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 16 Haziran 2009; 11:13:58 >




  • Arkadaşlar; birinci nesil Xsara sahipleri ve diğer nesil sahipleri 2000 Xsara mıza kasko düşünüyoruz ama ne dersiniz??
    Bu arada sunroof uygulamasına giden gitmeyi düşünen ve araştırmasını yapmış ark.lar bu konuda bilgilerini paylaşabilirler mi??
  • chnbs: yorumun için teşekkür ederim.
    aracımı bugün teslim aldım. ve yaklasık 2 saatlik bir yol giderek evime ulastırdım.araba gerçekten tertemiz kullanılmıs. ancak 1-2 eksigi var, ön göğüsteki sag havalandırma panelinin hareketli olan petegi kırık ve içeride çirkin duruyor. yenisini temin etmem gerekli. birde sis farı taktırmak istiyorum. bugün onuda arastırdım. C3 lerle aynıymıs ve piyasada "büyük boy" olarak biliniomus. çiftine 100 lira istediler. sanırım markası valeo idi. daha uygununu bilen duyan uygulayan varsa desteğini bekliyorum.
    bu aracı almamın sebebi yakıt konusunda ciddi derecede ekonomik oldugunu ögrenmemdir. ayrıca benim için önemli olan, "piyasada pek olmayan" bir arac olmasıydı. kliması gayet güzel sogutuyor ki antalyada sıcakta bu cok önemli. yol tutusuna ve süspansiyon sistemine hayran kaldım. uzun zamandır hiç böyle yumusak araba kullanmamıstım. (sanırım geneli sert süspansiyonlu spor japonlara alısık oldugumdan). viraj kabiliyeti çok güzel. araba esniyor ancak yola yapısıyor. yukarıdaki arkadasın dediği gibiyüksek sürattte pek bi dengeli gelmedi.lastiklerin yanaklarının büyüklüğünden ve yumusak süspansiyon sisteminden olsa gerek.
    arabamdam kmsaatinde ingiliz anahtarı logosu var.onu nasıl yokedebiliriz.sanırım yag değişimi hatırlatıyor.birde şu kullanım klavuzunu yarından itibaren bi okiim iyice.. en kısa zamanda resimleri eklerim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Byte101

    yukarıdaki arkadasın dediği gibiyüksek sürattte pek bi dengeli gelmedi.lastiklerin yanaklarının büyüklüğünden ve yumusak süspansiyon sisteminden olsa gerek.

    aracınız hayırlı olsun.ben o değerleri motor performansı hakkında bilginiz olsun diye söyledim.yumuşak süspansiyonun dezavantıjı hız arttıkça ortaya çıkıyor.ama arabaya alışınca tedirgin olacak hiçbir şey yok .ben alıştım, yüksek süratte sallansa da kormuyorum,çünkü artık aracımı tanıyorum.
  • @Byte101
    ben de 2003 model benzinli kullanıyorum. lastik orjinal değerleri 195/55/15. dizellerde yanaklar farklı mı?

    japon araçlar genelde yol tutuş konusunda çok iyi değil diye bilinir. Xsara kullanınca aradaki farkı görmüşsünüzdür. ben Clio kullandım bir japon veya yol tutuşu çok iyi diye bilinen ford focus deneyimim olmadığı için o araçlarla kıyaslayamıyorum. sizce kullandığınız diğer araçlarla arasında yol tutuş açısından nasıl bir fark var, yazabilirseniz bilgileniriz.
    kullanan arkadaşlar varsa, özellikle de focus ile arasındaki yol tutuş farkını merak ediyorum.
    benim deneyimlerime göre de gerçekten çok iyi bir yol tutuşa sahip. yanımdaki araçlarla birlikte girdiğim virajlardan biliyorum. maşaallah diyelim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 18 Haziran 2009; 0:06:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chnbs


    quote:

    Orjinalden alıntı: Byte101

    yukarıdaki arkadasın dediği gibiyüksek sürattte pek bi dengeli gelmedi.lastiklerin yanaklarının büyüklüğünden ve yumusak süspansiyon sisteminden olsa gerek.

    aracınız hayırlı olsun.ben o değerleri motor performansı hakkında bilginiz olsun diye söyledim.yumuşak süspansiyonun dezavantıjı hız arttıkça ortaya çıkıyor.ama arabaya alışınca tedirgin olacak hiçbir şey yok .ben alıştım, yüksek süratte sallansa da kormuyorum,çünkü artık aracımı tanıyorum.

    Xsara yüksek süratte sallamaz. Sallıyorsa amortisörler yumuşamıştır. Fazla geciktirmeden kontrol ettirin. Biz aracı 0 km aldığımız için ilk halini ve son halini biliyorum. 215 km de bile sallama yapmıyordu. Ama son zamanlarda sallamaya başlamıştı 170 -180 gibi.

    İngiliz anahtarı işaretinide silmek için bilgisayara bağlatmanız gerekiyor.

    quote:

    ben de 2003 model benzinli kullanıyorum. lastik orjinal değerleri 195/55/15. dizellerde yanaklar farklı mı?

    Dizeli bilmem ama xsara 1 de 185/65/14



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 18 Haziran 2009; 11:56:46 >




  • www.yedekparcabul.com diye bi site var burda xsara yedek parçalarına baktım fiyatları çok uygun da acaba güvenilir bi sitemi acaba bilen var arkadaşlar.
    çok acil yedek parçaya ihtiyacım var ama özel servislerde çok acaip fiyat çıkarıyorlar ne yapmalıyım.
  • alper akbilgi:
    aracın bakım işaretini (ingiliz anahtarı logosunu) silmenin yöntemini öğrendim. cihaza gerek yok. yabancı bir siteden aldığım yöntemi bugün uyguladım ve kurtuldum. üstelik aynı yöntemi xsara, xsara picasso, c2,c3 vvb diger citroen lerede uygulayabiliyoruz.
    şöyleki:
    -kontak kapalıyken tripometere (yani km sıfırlama dügmesine) basılı tutun, bırakmayın.
    -sonra kontağı elektrik konumuna getirin.(hala diğer dümeye basılı tutun) bu esnada 10dan aşağı doru bir geri sayım göreceksiniz.
    -geri sayım tam sıfır oldupunda düğmeyi bırakın. =0000 gibi bir ibare göreceksiniz.
    -kontağı kapatın ve yeniden açın, işte temizlendi..
    (BAKIMLARINI YAPTIĞINIZ ARAÇLARA UYGULAMAKTA FAYDA VAR, ARACINIZIN GEÇMİŞİ VE BAKIM DURUMU HAKKINDA BİLGİNİZ YOKSA EN İYİSİ SERVİSE GİTMEK)
    ---------------------

    CHNBS:
    aslına bakarsan sallantısı çokta önemli değil çünkü sanırım konforlu ve yumuşak sürüşü özlemişim.. benim için arabam bir ulaşım aracı olmaktan çok bir uğraşı bi çeşit keyif vesaiti... yani haliyle arabanın yolda yürümesinden daha cok beklentilerim var.. e tabi bu beklentiler arac için ayırdığım bütçeyle orantılı... ancak citröen xsara gerçekten soft yürüyeni olan bir araba.

    -----------------------

    Eranyum:
    Arkadaşımın 2003 model HB, kuzeniminde 2001 model station wagon Focusu var, kullanmışlığım var. ancak zamanında reklamlarında ve diğer lansmanlarında üstün yol tutuşundan bahsedilen ford focus o kadar da abartılacak bir araba değil malesef. kaldıki son 3 yıl içinde megane 2 hb nin yol tutuş ustası oldugundanda bahsedilirdi reklamlarında.. bunlar yine satışı destekleyici politikalar diye düşünüyorum. daha dogrusu bu araclarla olan ufak tecrübelerime dayanarak bunları söylüyorum.
    Kıyaslama yapacak olursak. Xsara2 virajlarda gerçekten çok güzel esniyor ve bu esnemeeye rağmen muadili araçlardan daha süratli virajdan geçebiliyor. ancak 2 gündür evime giderken sürekli kullandıgım yolda deniyorum ve şimdiye kadarki araçlarıma göre daha ani yoldan ayrılma eğilimi var. şunu demek istedim, belli bir hızda dönüyor virajı tamam ama son noktada eğer ipin ucu kaçarsa inanın toplaması imkansız.. çünkü cidden süspansiyon cok yumusak, over veya understeering te toplaması zor bir araba. tabiki burda 1.4 dizel bir arabadan bahsettiğimiz için bu beklentilerimiz biraz fazla gelebilir ama acil anlarda bunlar dizel aile arabalarında bile önemli...
    Japonlarla ilgili bi genelleme yapmamak lazım diye düşünüyorum.. Micra 160sr kullanıyordum.. yol tutuşu mükemmel 4 teker aracın 4 köşesinde oldugu için tüm kontrol sizde.. orta sertlikte süspansiyonları gercekten basarılıydı.. ama honda crx ve nissan nx100 ümde olmustu, bu arabalarda yol tutusta vasat sayılırdı.. piyasada en cok bulunan japon sedanları, corolla ve civic kardeşlerde yol tutus konusunda yarı sert süspansiyonları ile başarılı diyebiliriz.. gibi gibi gibi...

    neyse, arabamı sevdim.. canımı sıkan ufak tefek şeyleri var tabii ama şehir içindede 140-150ykrş gibide bi tüketime düştüm.. onuda es geçmemek lazım.k

    ullananlara sorarım şimdi. siz xsaranızda en cok hangi özelliğin olmasını isterdiniz. keşke şu da olsaydı bu arabada dediğiniz bişiler varmı?




  • bu arada sormayı unuttum arkadaşlar..
    araştırmaya pek vaktim olmadı.. acaba bu 1.4 HDI XSARA 2 lerde triger kayışımı var yoksa zincirmi? eğer kayışsa 99bindeki aracıma bir triger seti almam lazım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Byte101

    bu arada sormayı unuttum arkadaşlar..
    araştırmaya pek vaktim olmadı.. acaba bu 1.4 HDI XSARA 2 lerde triger kayışımı var yoksa zincirmi? eğer kayışsa 99bindeki aracıma bir triger seti almam lazım..

    Kayış.

    quote:

    alper akbilgi:
    aracın bakım işaretini (ingiliz anahtarı logosunu) silmenin yöntemini öğrendim. cihaza gerek yok. yabancı bir siteden aldığım yöntemi bugün uyguladım ve kurtuldum. üstelik aynı yöntemi xsara, xsara picasso, c2,c3 vvb diger citroen lerede uygulayabiliyoruz.
    şöyleki:
    -kontak kapalıyken tripometere (yani km sıfırlama dügmesine) basılı tutun, bırakmayın.
    -sonra kontağı elektrik konumuna getirin.(hala diğer dümeye basılı tutun) bu esnada 10dan aşağı doru bir geri sayım göreceksiniz.
    -geri sayım tam sıfır oldupunda düğmeyi bırakın. =0000 gibi bir ibare göreceksiniz.
    -kontağı kapatın ve yeniden açın, işte temizlendi..


    Bu yöntemi biliyorum ancak hiç kullanma fırsatımız olmamıştı. Kullanan arkadaşlar da (c4) belli bir km sonra tekrar yandığını bu çözümün çok kısa bir süre için geçerli olduğunu iletmişlerdi. Bu yüzden servise gidin dedim. Belki xsaralarda durum farklıdır bilemem.

    quote:

    kullananlara sorarım şimdi. siz xsaranızda en cok hangi özelliğin olmasını isterdiniz. keşke şu da olsaydı bu arabada dediğiniz bişiler varmı?

    Kesinlikle hidrolik süspansiyon sistemi. başka birşeye ihtiyacı yok bence.




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.