Herkese selamlar .01.03.2008 Pazar günü aracımın (1985 Şahin) motorunun üstündeki kapağı (sübapların üstünde yer alan ve tas gibi olan..) açtım , köpüren motorun hamur kıvamına gelmiş beyazımsı balçık gibi yapışkan kirleri her tarafına bulaşmış, bi güzel sildim. Bu köpürmenin varlığını biliyordum zaten ve herkes söylüyordu ; eski araçlar köpürme yapar diye .. Sübapları ve etrafını da bezle temizledim. Toplam 4 gruptan oluşan ve her gruba ait 2 adat sübaptan oluşan toplam 8 adet sübap var ya ..En soldaki sübap ile yanıbaşındaki sübapın arasında gözle görülür bi mesafe vardı (birisi yukarda birisi aşağıda idi yani..) ama bu mesafenin aynısı geriye kalan ikili sübap gruplarının arasında yoktu ..Diğer her iki sübabın arasında neredeyse gözle farkedilemeyecek kadar belli belirsiz bi mesafe vardı , yani ilk ikili sübap gurubundaki mesafe payına göre daha az pay vardı.. sizce bu normal midir sayın yetkili ve de uzman çok sayın arkadaşlar,ustalar ve de abilerim. Bir de bundan tamamen ayrı olarak; radyatörden su eklerken, döktüğüm suyun motorun kenarındaki birleşim yerinden (tahminen silindir contasının bulunduğu yerin hizasından) aktığını gördüm , bu bağlamda yağ çubuğunu kontrol ettiğim sırada, çubukta yağ görmeyi beklerken beyazımsı yağlı balçık gibi bi nesneyle karşılaşmış olmamı bu olaya bağladım .. Sizce doğru yorumda bulunmuş muyum acaba çok merak ediyorum.. Ama yine de olayı bi türlü çözemedim .. Bunların öncesinde kim hangi usta iyi derse ona gittim 180 bi defasında 55 bi defasında 350 bi defasında vs.s.v.s.v.s.v.vs masraftan kaçmadım.. Bi türlü randıman alamadım . Eğer problemi okuyan olduysa kesin şöyle düşünmüşünüzdür: Rektefiyeden başkası senin aracını kurtarmaz.. ben de öyle düşünüyorum aslında ama bilmek anlamak nedenini görsel veya sözlü olarak kesin bir dille en azından bi kaç ihtimale indirgeyerek bilmek istiyorum ki ondan sonra rektefiyeye de vereyim tamam kabul .. Besbelli ki motorun içine su gidiyor , Aracın sığacağı bi garaj veya minik bi bahçe olsa kendim parçalayacam aracı vala kafam öyle bozuk..apartman dairesinde olunca zaman ve zemin yetmiyor .. dedim ya pazar günü öğlen idi açtım kapağı ancak sübaplara kadar inebildim.. akşam olmasa veya dağınık bırakabileceğim bi yer olsa karbüratörden devam edecektim :) Sonuç olarak şundan olur, şurası patlamıştır şurası yarılmış veya şurası kırılmıştır da ondan sular seller götürüyor senin motoru diyebilecek bi yardımcıya var .. Herkese bol gülücüklü mutlu huzurlu sağlık sıhhat afiyet içinde günler diler sıkıntıda olanların sıkıntılarının bir an önce bertaraf olması dileklerimle... Bu arada ; yukarda anlattığım problemlerimi subap ayarları konulu formun altına yazmıştım O.B.K. isimli yönetici olsa gerek abimiz çok ilgilendi bi kaç defa cevap verdi .. Kuvvetle conta yakmış olma ihtimalinden bahsetti .. -Ben yine de merak ediyorum , başından böyle bir şey geçmiş olan var mı ? -Hazır motoru kucaklamışken ve ustaya teslim edecekken su devridaimiyle ilgili bir problem olabilir mi ? -veya komple rektifiye olmadan sadece segman atarak hallolur mu ? Siteyi araştırıken segman atmak tabiri ile karşılaştım çünki.. -veya sadece silindir contasını değiştirmek sorunu çözebilir mi? -veya motor her halükarda açılması mı gerekiyor .. eğer öyle ise bunun taksimetre benzeri bir bedeli mi var motora dokunmak şu fiyatlardan başlar gibi bi bilgi var mı ? Dokunmak şu fiyat ovalanırsa artı şu fiyat masaj da yapılırsa şu fiyata çıkar bi de katkı maddeleri kullanılırsa şöyle olur gibi ? +Aracı hiç yağsız bırakmadım 1-2 güne bir yağ çubuğunu kontrol ettim ,o güne kadar normal yağın varlığını görüyordum.. +Aracı hiç susuz bırakmadım zaten su hızla buharlaştığı için her gün suyuna bakıyodum, aracın arkasında orta boy bi bidon taşıyodum +Su bidonunun yanında bir de antifiriz tenekesi taşıyodum..%50 su %50 antifiriz şeklinde radyatördeki seviyeyi korudum +Marş ve şarj dinamosuna bakım yaptırmıştım..akü şarjı kuvvetlenmişti (1 ay kadar önce..) +10 gün önce sabahları çalışmakta zorlanıyor şikayeti ile bakıma vermiştim. termostatı değişti motor yağı inceltildi su devridaim düzenekleri elden geçti borular vs. değişti sübap ayarı yapıldığı söylendi ama hernedense bakımdan bi kaç gün sonra yüksek devirlerde çalışmaya başlamıştı.. Bir yerde şöyel bir bilgiye rastladım bunula ilgisi olaiblir mi ? : " baskı balatası sıyırmış olan araç çok yakar. çünkü aracın devir yükselir ama araç hızlanmaz(çok belli etmeyebilir kendini ben bu baskı balataya sinsi benzin düşmanı diyorum) mutlaka eskiyince değiştirin " diyor uzman birisi .. benim araçta zaten yüksek devirle çalışıyor fakat gücü az gibiydi çekişi iyi değil gibiydi .. Benzer sorunlarla karşılaşan varsa bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim .. yazının uzunluğu kısalığı önemli değil.. Herkese sorunsuz sürüşler . Yazmadan geçemedim: aracı Nisan/2007 de 2.700 ytl ye aldım. 350ytl ye Lpg sistemini değiştirdim yani eskisini tamamen söküp yeni taktırdım. Hemen o gün bakıma verip 400 ytl masraf ettim. Bunlarla kalmadı ilerleyen aylarda daha bi çok masraflar ettim,ayarlar yaptırdım Çünki bütçeme göre bi araba alıp temiz bakımlı bi şekilde binmeyi ilerde imkanım olursa daha iyisini almayı düşünüyordum. Acaba aracın motoru ölü idi de geçici bir çözümle aracı şöyle böyle yürür hale getirmek için segman atıp veya sadece conta atıp elden bi an önce çıkaralım dedilerde kurban ben mi oldum.. aracı satan adam başka bir ilçede tanımadığım birisi, aracın kaydı ise onun da hiç tanımadığı bir kişinin üstünde idi aracın devrini o ikinci kişiden almıştım hesap soracak kimse de yok ortada kaldık motorla başbaşa .. Şu ana kadar yardım diledim sizlerden ama ben de bir yardımda bulunmak istiyorum araba almayı düşünen kardeşlerime abilerime arkadaşlarıma : araç alırken mutlaka güvendiğiniz bir ustaya gösterin hatta aracı ona bi kaç saatliğine teslim edebilirseniz edin.. Benim yaptığım gibi araca binip bi kaç tur atmakla sağına soluna bakmakla olmuyormuş bu iş..
Arkadaşım öncelikle aracın hayırlı olsun iyi günlerde kullan.Doğru bir yere temas etmişsin ama artık çok geç(Ustalara gösterme konusu).Bu saatten sonra yapabileceğin bana göre tek bir şey var arcı fazla kimseye kurcalatma biraz araştırma yap ve iyi bir motor ustası bulup aracı ona göster rektefe önerirse de yaptır.Ne diyelim olan olmuş ancak daha fazla düşünüp canını sıkma araçtan soğuma,bu sadece senin başına gelen bir olay değil.Bir çoğumuzun başına gelen veya gelebilecek bir olay.O anki mutlulukla gözlerimiz bir şey görmüyor,görmeye başladığımızda ise görmek istemediğimiz şeylerle karşılaşıyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: -ottoman-
Arkadaşım öncelikle aracın hayırlı olsun iyi günlerde kullan.Doğru bir yere temas etmişsin ama artık çok geç(Ustalara gösterme konusu).Bu saatten sonra yapabileceğin bana göre tek bir şey var arcı fazla kimseye kurcalatma biraz araştırma yap ve iyi bir motor ustası bulup aracı ona göster rektefe önerirse de yaptır.Ne diyelim olan olmuş ancak daha fazla düşünüp canını sıkma araçtan soğuma,bu sadece senin başına gelen bir olay değil.Bir çoğumuzun başına gelen veya gelebilecek bir olay.O anki mutlulukla gözlerimiz bir şey görmüyor,görmeye başladığımızda ise görmek istemediğimiz şeylerle karşılaşıyoruz.
Evet yüzbaşım Nisan/2007 de sizin tarif ettiğiniz duyguları heyecanı yaşamıştım ben de çünki ilk arabam bu.. Ustaya gösterme veya götürme konusunda ; havalar ısınmışken bisiklete biniyorum zaten bu aralar :)acele etmiyorum siz değerli uzmanların fikirlenizi toparlamak istiyorum bi kaç hafta .. Belli mi olur belki bi 13-15 numara anahtar ile de halledebilirim ümit dünyası ,bi de bütçe meselesi :) .. Araçtan soğuma uyarınız moral verdi çok sağolun.. Araca ısınamadım ama henüz :) Gerçi buna da şükür yaklaşık 1 yıl muazzam işimi gördü , aracı almadan önceki zamanlarda yorgunluktan kurtulamazdım.. otobüs dolmuş tramway bisiklet yaya bil umum ulaşım araçları ile gezerdim işlerimi ..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Evet yüzbaşım Nisan/2007 de sizin tarif ettiğiniz duyguları heyecanı yaşamıştım ben de çünki ilk arabam bu.. Ustaya gösterme veya götürme konusunda ; havalar ısınmışken bisiklete biniyorum zaten bu aralar :)acele etmiyorum siz değerli uzmanların fikirlenizi toparlamak istiyorum bi kaç hafta .. Belli mi olur belki bi 13-15 numara anahtar ile de halledebilirim ümit dünyası ,bi de bütçe meselesi :) .. Araçtan soğuma uyarınız moral verdi çok sağolun.. Araca ısınamadım ama henüz :) Gerçi buna da şükür yaklaşık 1 yıl muazzam işimi gördü , aracı almadan önceki zamanlarda yorgunluktan kurtulamazdım.. otobüs dolmuş tramway bisiklet yaya bil umum ulaşım araçları ile gezerdim işlerimi ..
Alıntıları Göster
araba bu bakmadan gitmiyor
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Evet yüzbaşım Nisan/2007 de sizin tarif ettiğiniz duyguları heyecanı yaşamıştım ben de çünki ilk arabam bu.. Ustaya gösterme veya götürme konusunda ; havalar ısınmışken bisiklete biniyorum zaten bu aralar :)acele etmiyorum siz değerli uzmanların fikirlenizi toparlamak istiyorum bi kaç hafta .. Belli mi olur belki bi 13-15 numara anahtar ile de halledebilirim ümit dünyası ,bi de bütçe meselesi :) .. Araçtan soğuma uyarınız moral verdi çok sağolun.. Araca ısınamadım ama henüz :) Gerçi buna da şükür yaklaşık 1 yıl muazzam işimi gördü , aracı almadan önceki zamanlarda yorgunluktan kurtulamazdım.. otobüs dolmuş tramway bisiklet yaya bil umum ulaşım araçları ile gezerdim işlerimi ..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: basicer
Evet yüzbaşım Nisan/2007 de sizin tarif ettiğiniz duyguları heyecanı yaşamıştım ben de çünki ilk arabam bu.. Ustaya gösterme veya götürme konusunda ; havalar ısınmışken bisiklete biniyorum zaten bu aralar :)acele etmiyorum siz değerli uzmanların fikirlenizi toparlamak istiyorum bi kaç hafta .. Belli mi olur belki bi 13-15 numara anahtar ile de halledebilirim ümit dünyası ,bi de bütçe meselesi :) .. Araçtan soğuma uyarınız moral verdi çok sağolun.. Araca ısınamadım ama henüz :) Gerçi buna da şükür yaklaşık 1 yıl muazzam işimi gördü , aracı almadan önceki zamanlarda yorgunluktan kurtulamazdım.. otobüs dolmuş tramway bisiklet yaya bil umum ulaşım araçları ile gezerdim işlerimi ..
dostum arkadaşın da yazdığı gibi çok kafana takma şükret ki büyük rakamlarla zarar etmedin. tabi ki herkesin bütçesine ve emeğiyle kazanıp biriktirdiğine saygısızlık etmek istemem ama daha büyük paralarla veya borçlarla araba alıp da elinde kalanlar, pişman olanlar var. hem 1 sene işinizi görmüş demekki çok dikkatli kontrollerle kullanabiliyorsunuz.
arkadaşım geçen sene 16 milyara 2005 model clio almıştı fiyatı çok uygun diye kaçırmamak için üstünkörü bir kontrolle aldı, fakat arızasız bir günü geçmedi. eski sahibinde araba önden ciddi kaza yapmış 10 güne kalmadan motor dahil heryerinden arıza vermeye başladı. çok pişman oldu ama nafile... olan 16000 ytl ye oldu.
bence ya arabayı değerini çıkararak gittiği yere kadar kullanmaya bakın ya da 3 aşağı 5 yukarı müşterisi çıkarsa düşünmeden verin.
ama ikisinden birine mutlaka bir karar verin zihninizde sürüncemede kalıp sizi meşgul etmesin.
geçmiş olsun. inş bundan sonraki alışverişlerinizden bunun acısını çıkarır, çok daha iyilerine sahip olursunuz.
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orjinalden alıntı: basicer
Evet yüzbaşım Nisan/2007 de sizin tarif ettiğiniz duyguları heyecanı yaşamıştım ben de çünki ilk arabam bu.. Ustaya gösterme veya götürme konusunda ; havalar ısınmışken bisiklete biniyorum zaten bu aralar :)acele etmiyorum siz değerli uzmanların fikirlenizi toparlamak istiyorum bi kaç hafta .. Belli mi olur belki bi 13-15 numara anahtar ile de halledebilirim ümit dünyası ,bi de bütçe meselesi :) .. Araçtan soğuma uyarınız moral verdi çok sağolun.. Araca ısınamadım ama henüz :) Gerçi buna da şükür yaklaşık 1 yıl muazzam işimi gördü , aracı almadan önceki zamanlarda yorgunluktan kurtulamazdım.. otobüs dolmuş tramway bisiklet yaya bil umum ulaşım araçları ile gezerdim işlerimi ..
dostum arkadaşın da yazdığı gibi çok kafana takma şükret ki büyük rakamlarla zarar etmedin. tabi ki herkesin bütçesine ve emeğiyle kazanıp biriktirdiğine saygısızlık etmek istemem ama daha büyük paralarla veya borçlarla araba alıp da elinde kalanlar, pişman olanlar var. hem 1 sene işinizi görmüş demekki çok dikkatli kontrollerle kullanabiliyorsunuz.
arkadaşım geçen sene 16 milyara 2005 model clio almıştı fiyatı çok uygun diye kaçırmamak için üstünkörü bir kontrolle aldı, fakat arızasız bir günü geçmedi. eski sahibinde araba önden ciddi kaza yapmış 10 güne kalmadan motor dahil heryerinden arıza vermeye başladı. çok pişman oldu ama nafile... olan 16000 ytl ye oldu.
bence ya arabayı değerini çıkararak gittiği yere kadar kullanmaya bakın ya da 3 aşağı 5 yukarı müşterisi çıkarsa düşünmeden verin.
ama ikisinden birine mutlaka bir karar verin zihninizde sürüncemede kalıp sizi meşgul etmesin.
geçmiş olsun. inş bundan sonraki alışverişlerinizden bunun acısını çıkarır, çok daha iyilerine sahip olursunuz.
Alıntıları Göster
Mustyy yüzabaşım çok sağolun .. Şanslı olduğumu düşünüyorum şu aana kadar bazı forumlarda olduğu gibi Tiiye alınmadan 3 adet ciddi yerli yerinde amaca yönelik gerçekçi iş yapıcı yorumlar aldım..değerlendirmelerinizi dikkatle takip ediyorum ışık tutuyor bana teşekkürler..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Mustyy yüzabaşım çok sağolun .. Şanslı olduğumu düşünüyorum şu aana kadar bazı forumlarda olduğu gibi Tiiye alınmadan 3 adet ciddi yerli yerinde amaca yönelik gerçekçi iş yapıcı yorumlar aldım..değerlendirmelerinizi dikkatle takip ediyorum ışık tutuyor bana teşekkürler..
Alıntıları Göster
Mustyyyy yüzbaşım Eklemeyi unuttum arkadaşınız için çok üzüldüm büyük geçmiş olsun gerçekten..Daha iyisine kavuşsun en kısa zamanda.. Nereye kadar gidecek bu bizim birbirimizi düdükleyerek (kaba tabirimi bağışlayın ama buraya oturan daha uygun kelime bulamadım) kandırarak aldatarak işlerimizi görme huyumuz merak ediyorum..bi de müslüman toplum diye geçiniyoruz.. müslüman olmıyan bi çok ülke halklarına oranla bile ahlaki seviye bakımından çok alçağız..Ya abicim söylesene, aracı veya alımsatımını yaptığın şeyin kusuru varsa onu söylesene di mi ona göre ticaretini yap temiz paranı al helalinden güle güle kullan hem de hayrını görürsün.. Aracı bu vaziyette elden bi an önce çıkart fikri bana bu yüzden itici geliyor.. aracı doğru düzgün kullanamadıktan sonra bi şekilde elden çıkarabilmek marifetmiş görülüyor toplumumuzda , sanki onu alacak insan da bizim gibi hayalleri umutları bütçesi heyecanı yokmuş gibi davranılıyor ..işte ben de bu zihniyetin kurbanıyım.. sizin çok kıymetli sayın arkadaşınız da bu zihniyetin kurbanı .. şahsen öteden beri alım satım konusunda (hangi konu olursa olsun) karşı tarafa, satışa konu emtia ile ilgili ayrıntılı bilgi vermekten ayrı bir keyif alırım. Çatır çatır kusurlarını söyliye söyliye iş yapmak insanı vebalden dolayısıyla ileriki yaşamda rahatsız bir insan olmaktan koruyor.. zaten bir kaç bin lira masrafı olan bir aracın kusurlarını gizledikten sonra aynı vatan toprağı üzerinde hemen hemen eşit şartlarda (bu tartışılır..) hayatını idame ettirmeye çalışan bir başka kardeşine satmanın (daha doğru tabirle kakalamanın..[pardon]) ne anlamı var neye sığar hangi anlayışa aittir hangi medeniyete aittir sinirlerim tepeme çıkıyor.. Mustyy yüzbaşım sakın alınmayın lütfen ,sizin böyle bir şey düşündüğünüzü falan ima etmedim .. İçine düştüğüm duruma sizin arkadaşınızın da düşmüş bulunması ,üstelik onun daha büyük bir bedelle karşılaşmış olması ,bu konulardaki genel kanatlerimi yazmaya itti beni.. Bir de bana teknik konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.. Arızaya yönelik problemlerimi tekrarlamak istemiyorum hepsi yukarda var. İyi dileklerinize katılıyorum bir ekleme yapmak istiyorum..Allah gayri safi milli hasılamızı şöyle bi 20-30 binlere çıkarsa da bize de biraz pay düşer mi acaba :) Hani yolunu bulanların gözü doyar da paradan puldan geçerler ve artık ilgi alanları insani değerlerini düzeltme yönüne doğru meylederse , ticaret te temizlenirse , alınıp satılacak şeyler veya verilecek hizmetler gerçek değerini bulursa , böylece 10 çalışıp sonuçta 5 kazandığnı farkeden bizim gibi insanlar güruhu ortadan kalkmış olur mu acaba . Gerçi şöyle düşünülebilir: canım sen de niye genelleme yapıyorsun sanki herkes mi aldanıyor..Evet herkes aldanmıyor ama aldanmamak için çaba sarfediyoruz zaman ve emek kaybediyoruz .. halbuki standardımız aldanmamak! üzerine değil de aldatmamak! üzerine kurulu olsa başkasının emeğini çalarak elde edilen kolay parayı harcama lüksü ve zevkimiz olmasa haketmediği parayı almaktan kaçınan ,hayaa duyan bireyler olsak belki de ülke olarak ürettiğimiz katma değerin bir o kadarı daha katma değer üretebileceğiz..Bu şekilde haketmeden gelir elde eden insanlar varolduğu sürece ,ekonomiye katma değer üretmeden sırtı terlemeden veya hizmet erbabı ise şakakları zonklamadan düşünmeden üretmeden ,yaşamının sonuna kadar başkasının emeğini çalarak geçimini temin etmeyi veya yaşam standardını bu şekilde yükseltmeyi hayat prensibi edinmiş ahlaki düşüklüğe düüçar olmuş vatandaşlarımızın varlığı yol alamayışımızın büyüyemeyişimizin kalkınamamazın en büyük nedenlerinden biridir diye düşünüyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Mustyyyy yüzbaşım Eklemeyi unuttum arkadaşınız için çok üzüldüm büyük geçmiş olsun gerçekten..Daha iyisine kavuşsun en kısa zamanda.. Nereye kadar gidecek bu bizim birbirimizi düdükleyerek (kaba tabirimi bağışlayın ama buraya oturan daha uygun kelime bulamadım) kandırarak aldatarak işlerimizi görme huyumuz merak ediyorum..bi de müslüman toplum diye geçiniyoruz.. müslüman olmıyan bi çok ülke halklarına oranla bile ahlaki seviye bakımından çok alçağız..Ya abicim söylesene, aracı veya alımsatımını yaptığın şeyin kusuru varsa onu söylesene di mi ona göre ticaretini yap temiz paranı al helalinden güle güle kullan hem de hayrını görürsün.. Aracı bu vaziyette elden bi an önce çıkart fikri bana bu yüzden itici geliyor.. aracı doğru düzgün kullanamadıktan sonra bi şekilde elden çıkarabilmek marifetmiş görülüyor toplumumuzda , sanki onu alacak insan da bizim gibi hayalleri umutları bütçesi heyecanı yokmuş gibi davranılıyor ..işte ben de bu zihniyetin kurbanıyım.. sizin çok kıymetli sayın arkadaşınız da bu zihniyetin kurbanı .. şahsen öteden beri alım satım konusunda (hangi konu olursa olsun) karşı tarafa, satışa konu emtia ile ilgili ayrıntılı bilgi vermekten ayrı bir keyif alırım. Çatır çatır kusurlarını söyliye söyliye iş yapmak insanı vebalden dolayısıyla ileriki yaşamda rahatsız bir insan olmaktan koruyor.. zaten bir kaç bin lira masrafı olan bir aracın kusurlarını gizledikten sonra aynı vatan toprağı üzerinde hemen hemen eşit şartlarda (bu tartışılır..) hayatını idame ettirmeye çalışan bir başka kardeşine satmanın (daha doğru tabirle kakalamanın..[pardon]) ne anlamı var neye sığar hangi anlayışa aittir hangi medeniyete aittir sinirlerim tepeme çıkıyor.. Mustyy yüzbaşım sakın alınmayın lütfen ,sizin böyle bir şey düşündüğünüzü falan ima etmedim .. İçine düştüğüm duruma sizin arkadaşınızın da düşmüş bulunması ,üstelik onun daha büyük bir bedelle karşılaşmış olması ,bu konulardaki genel kanatlerimi yazmaya itti beni.. Bir de bana teknik konuda yardımcı olabilirseniz sevinirim.. Arızaya yönelik problemlerimi tekrarlamak istemiyorum hepsi yukarda var. İyi dileklerinize katılıyorum bir ekleme yapmak istiyorum..Allah gayri safi milli hasılamızı şöyle bi 20-30 binlere çıkarsa da bize de biraz pay düşer mi acaba :) Hani yolunu bulanların gözü doyar da paradan puldan geçerler ve artık ilgi alanları insani değerlerini düzeltme yönüne doğru meylederse , ticaret te temizlenirse , alınıp satılacak şeyler veya verilecek hizmetler gerçek değerini bulursa , böylece 10 çalışıp sonuçta 5 kazandığnı farkeden bizim gibi insanlar güruhu ortadan kalkmış olur mu acaba . Gerçi şöyle düşünülebilir: canım sen de niye genelleme yapıyorsun sanki herkes mi aldanıyor..Evet herkes aldanmıyor ama aldanmamak için çaba sarfediyoruz zaman ve emek kaybediyoruz .. halbuki standardımız aldanmamak! üzerine değil de aldatmamak! üzerine kurulu olsa başkasının emeğini çalarak elde edilen kolay parayı harcama lüksü ve zevkimiz olmasa haketmediği parayı almaktan kaçınan ,hayaa duyan bireyler olsak belki de ülke olarak ürettiğimiz katma değerin bir o kadarı daha katma değer üretebileceğiz..Bu şekilde haketmeden gelir elde eden insanlar varolduğu sürece ,ekonomiye katma değer üretmeden sırtı terlemeden veya hizmet erbabı ise şakakları zonklamadan düşünmeden üretmeden ,yaşamının sonuna kadar başkasının emeğini çalarak geçimini temin etmeyi veya yaşam standardını bu şekilde yükseltmeyi hayat prensibi edinmiş ahlaki düşüklüğe düüçar olmuş vatandaşlarımızın varlığı yol alamayışımızın büyüyemeyişimizin kalkınamamazın en büyük nedenlerinden biridir diye düşünüyorum..
Alıntıları Göster
quote:
Mustyy yüzbaşım sakın alınmayın lütfen ,sizin böyle bir şey düşündüğünüzü falan ima etmedim ..
Yoo arkadaşım alınmadım çünkü benim o fikri yazarken güttüğüm niyet, aracı kusurlarıyla kabullenen bir müşteri çıkması durumunda elden çıkarmanız yönündeydi. Bu nedenle zaten "3 aşağı 5 yukarı" tabirini kullanmıştım. Yani kusurlarından ötürü aldığınız fiyata satamasanız dahi daha aşağı rakamlarda teklif gelirse düşünmeden verin demek istemiştim. Ki olabilir.. piyasada bir sürü çıkmacı var. veya sorunlu da olsa uygun fiyatlı araba alıp kendi emeğiyle adam edip kullanma zavki taşıyanlar da var.
neyse... durum şu ki, forumda ne zamandır toplumun çöken ahlaki yapısı üzerine tartışma ve çıkarımda bulunma fırsatı elde edememiştim. bu karşılıklı yazışmamız bir nevi sorumluluklarımızı zihnimizde tazelememize vesile oldu. teşekür ederim.
motor konusunda uzman değilim ama forumda değerli abilerimiz ve profesyonellerimiz var (türbülans, vezir, O.B.K, noss ve pcdata76 gibi) şu an hemen hatırlayabildiklerim bu isimler. yazılarını okumanı veya direk fikir alışverişine geçmeni tavsiye ederim.
ama tekrarlıyorum, gereğinden fazla üzülmeyin, Allah kolaylık versin kardeşim...
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Mustyy yüzbaşım sakın alınmayın lütfen ,sizin böyle bir şey düşündüğünüzü falan ima etmedim ..
Yoo arkadaşım alınmadım çünkü benim o fikri yazarken güttüğüm niyet, aracı kusurlarıyla kabullenen bir müşteri çıkması durumunda elden çıkarmanız yönündeydi. Bu nedenle zaten "3 aşağı 5 yukarı" tabirini kullanmıştım. Yani kusurlarından ötürü aldığınız fiyata satamasanız dahi daha aşağı rakamlarda teklif gelirse düşünmeden verin demek istemiştim. Ki olabilir.. piyasada bir sürü çıkmacı var. veya sorunlu da olsa uygun fiyatlı araba alıp kendi emeğiyle adam edip kullanma zavki taşıyanlar da var.
neyse... durum şu ki, forumda ne zamandır toplumun çöken ahlaki yapısı üzerine tartışma ve çıkarımda bulunma fırsatı elde edememiştim. bu karşılıklı yazışmamız bir nevi sorumluluklarımızı zihnimizde tazelememize vesile oldu. teşekür ederim.
motor konusunda uzman değilim ama forumda değerli abilerimiz ve profesyonellerimiz var (türbülans, vezir, O.B.K, noss ve pcdata76 gibi) şu an hemen hatırlayabildiklerim bu isimler. yazılarını okumanı veya direk fikir alışverişine geçmeni tavsiye ederim.
ama tekrarlıyorum, gereğinden fazla üzülmeyin, Allah kolaylık versin kardeşim...
Alıntıları Göster
Ben teşekkür ederim . Yazışarak anlaşmanın zahmeti işte ben de 3 aşağı 5 yukarıdan aynen öyle anlamıştım zaten ,kesinlikle..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Ben teşekkür ederim . Yazışarak anlaşmanın zahmeti işte ben de 3 aşağı 5 yukarıdan aynen öyle anlamıştım zaten ,kesinlikle..
Alıntıları Göster
bazen motoru komple yaptırıp binmek daha mantıklı oluyor...neden ?
yerine alacağınız araba da sorunlu olabilir.Motoru komple yaptırırsanız bilirsiniz motor ne alemde neleri yapıldı...birde bakıma sokmuşken gerekli diğer bakımları yaparsınız , üzerine bi 70 lira koyup pasta cila yaptırdınızmı seversiniz arabayı
size kolay gelsin.
quote:
Orijinalden alıntı: mr.big
bazen motoru komple yaptırıp binmek daha mantıklı oluyor...neden ?
yerine alacağınız araba da sorunlu olabilir.Motoru komple yaptırırsanız bilirsiniz motor ne alemde neleri yapıldı...birde bakıma sokmuşken gerekli diğer bakımları yaparsınız , üzerine bi 70 lira koyup pasta cila yaptırdınızmı seversiniz arabayı
size kolay gelsin.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mr.big
bazen motoru komple yaptırıp binmek daha mantıklı oluyor...neden ?
yerine alacağınız araba da sorunlu olabilir.Motoru komple yaptırırsanız bilirsiniz motor ne alemde neleri yapıldı...birde bakıma sokmuşken gerekli diğer bakımları yaparsınız , üzerine bi 70 lira koyup pasta cila yaptırdınızmı seversiniz arabayı
size kolay gelsin.
Tabi bu anlatılanlar bütçeyle ilgili ama yorum çok doğru,herkes tarafından dikkate alınmalı.
quote:
Orijinalden alıntı: -ottoman-
quote:
Orjinalden alıntı: mr.big
bazen motoru komple yaptırıp binmek daha mantıklı oluyor...neden ?
yerine alacağınız araba da sorunlu olabilir.Motoru komple yaptırırsanız bilirsiniz motor ne alemde neleri yapıldı...birde bakıma sokmuşken gerekli diğer bakımları yaparsınız , üzerine bi 70 lira koyup pasta cila yaptırdınızmı seversiniz arabayı
size kolay gelsin.
Tabi bu anlatılanlar bütçeyle ilgili ama yorum çok doğru,herkes tarafından dikkate alınmalı.
Alıntıları Göster
Evet Ottoman24 çok mantıklı bence de .. Yerine alacağımız makinenin durumunu bilemeyiz hele hele şu piyasa şartlarında Mr.Big teşekkürler yorumun için .. ben de mevcut makineme bakım yapmak veya yaptırmak niyetindeyim.. Ama bundan önce sistemi anlamak kafamda canlandırmak öğrenmek ileriye dönük hata yapmamak için yavaş adım atmak istiyorum bunun için yukarda bahsettiğim sorunlarımla ilgili teknik bilgi veren saygı değer ustalarmın söylediklerini not ediyorum .. Ki ona göre tam amaca yönelik doğru düzgün bi bakım olsun.. Yukarda da bahsettim şindiye kadar defalarca bakım yaptırdım ama bilmeden üstünkörü ; neden olmuş niye olmuş bakım yapılınca neyi düzeldi nesi yenilendi bi daha ne yapmamak lazım bilemiyorum ki .. Sağılacak inek durumlarından kurtulmak çabası hakim oldu bende :) Hiç olmazsa insan sistemi kavrayıp bilinçli bi şekilde yaptırırsa hesap sorabilecek seviyeye gelir .. Dün arabalarla çok ilgilenen bi çok araç alıp satmış bi abiye sordum durumu ; o da ustasına sormuş sözlü olarak demiş ki usta: belki rektifiyeye gerek olmıyabilir , çünki senin arkadaşın yağına suyuna devamlı bakmış yatak sardırtmamıştır motora demiş.. ve eklemiş belki sadece contayı yakmıştır demiş.. şu aana kadar en sağlam bilgi bu oldu benim için .. ama henüz araştırma gelecek yeni fikirleri not etme aşamasındayım .. görüşlerinizi beklerim.. saygılar sevgiler..güzel yarınlar herkese
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Evet Ottoman24 çok mantıklı bence de .. Yerine alacağımız makinenin durumunu bilemeyiz hele hele şu piyasa şartlarında Mr.Big teşekkürler yorumun için .. ben de mevcut makineme bakım yapmak veya yaptırmak niyetindeyim.. Ama bundan önce sistemi anlamak kafamda canlandırmak öğrenmek ileriye dönük hata yapmamak için yavaş adım atmak istiyorum bunun için yukarda bahsettiğim sorunlarımla ilgili teknik bilgi veren saygı değer ustalarmın söylediklerini not ediyorum .. Ki ona göre tam amaca yönelik doğru düzgün bi bakım olsun.. Yukarda da bahsettim şindiye kadar defalarca bakım yaptırdım ama bilmeden üstünkörü ; neden olmuş niye olmuş bakım yapılınca neyi düzeldi nesi yenilendi bi daha ne yapmamak lazım bilemiyorum ki .. Sağılacak inek durumlarından kurtulmak çabası hakim oldu bende :) Hiç olmazsa insan sistemi kavrayıp bilinçli bi şekilde yaptırırsa hesap sorabilecek seviyeye gelir .. Dün arabalarla çok ilgilenen bi çok araç alıp satmış bi abiye sordum durumu ; o da ustasına sormuş sözlü olarak demiş ki usta: belki rektifiyeye gerek olmıyabilir , çünki senin arkadaşın yağına suyuna devamlı bakmış yatak sardırtmamıştır motora demiş.. ve eklemiş belki sadece contayı yakmıştır demiş.. şu aana kadar en sağlam bilgi bu oldu benim için .. ama henüz araştırma gelecek yeni fikirleri not etme aşamasındayım .. görüşlerinizi beklerim.. saygılar sevgiler..güzel yarınlar herkese
Alıntıları Göster
Silindir Kapak ContasıSilindir kapak contası , silindir kapağı ile motor bloğu arasındaki sızdırmazlığı sağlayan elmandır. Silindirlerin bulunduğu blok ile kapak arasına konulan ince, sıcaklığa dayanıklı bir elemandır. Motor harareti aşırı yükseldiğinde ilk olarak bu conta yanar. Conta yanarsa silindir yanma odasına soğutma suyu girer, hararet devam ederse kapak çatlar http://www.wardom.org/motor-parcalarinin-siniflandirilmasi-t108852.html?s=13ec4f7bbb85d0d7f565ca0c6d6dcc5b& bu bilgiyi paylaşıyım dedim.
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Silindir Kapak ContasıSilindir kapak contası , silindir kapağı ile motor bloğu arasındaki sızdırmazlığı sağlayan elmandır. Silindirlerin bulunduğu blok ile kapak arasına konulan ince, sıcaklığa dayanıklı bir elemandır. Motor harareti aşırı yükseldiğinde ilk olarak bu conta yanar. Conta yanarsa silindir yanma odasına soğutma suyu girer, hararet devam ederse kapak çatlar http://www.wardom.org/motor-parcalarinin-siniflandirilmasi-t108852.html?s=13ec4f7bbb85d0d7f565ca0c6d6dcc5b& bu bilgiyi paylaşıyım dedim.
Alıntıları Göster
vay beee amma paylaşımda bulundum ha kendi kendime :) yav o kadar insan okumuş kimse bi şey yazıp ta bildiklerini paylaşmıyor kendin sor kendin paylaş oldum burda.. iyi bakalım.. forumlardan amaç, bilgiye en kısa sürede ulaşmak ama şansım yaver gitmedi anlaşılan burda ..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
vay beee amma paylaşımda bulundum ha kendi kendime :) yav o kadar insan okumuş kimse bi şey yazıp ta bildiklerini paylaşmıyor kendin sor kendin paylaş oldum burda.. iyi bakalım.. forumlardan amaç, bilgiye en kısa sürede ulaşmak ama şansım yaver gitmedi anlaşılan burda ..
Alıntıları Göster
basicer dostum,
konu üzerinde sizinle baya bir yazıştık, çabanızı ve kaygılarınızı anlıyorum ama keşke motor bilgim sizinle paylaşabilecek kadar iyi olsaydı. yardımcı olmayı çok isterdim. ama inanıyorum ki bu araç üzerindeki azminiz sayesinde çok yol katedecek ve teknik konuda tecrübe sahibi olacaksınız. böylece zarar gibi görünen durumdan kar elde edeceksiniz (bilgi ve tecrübe açısından). ve "her şerde bir hayır saklıdır" prensibi bir kere daha ispatlanmış olacak.
kolay gelsin kardeşim, saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
basicer dostum,
konu üzerinde sizinle baya bir yazıştık, çabanızı ve kaygılarınızı anlıyorum ama keşke motor bilgim sizinle paylaşabilecek kadar iyi olsaydı. yardımcı olmayı çok isterdim. ama inanıyorum ki bu araç üzerindeki azminiz sayesinde çok yol katedecek ve teknik konuda tecrübe sahibi olacaksınız. böylece zarar gibi görünen durumdan kar elde edeceksiniz (bilgi ve tecrübe açısından). ve "her şerde bir hayır saklıdır" prensibi bir kere daha ispatlanmış olacak.
kolay gelsin kardeşim, saygılar...
Alıntıları Göster
bas,cer anlattığından benim anladığım araç hareret yapmış ve bir şekilde conta yakmış olması muhtemel.İlk önce bunu değiştirterek durumu kontrol ettirebilirsin.Senin arabanın parçları ucuz olacağı için motor açılınca gerekli hasar gören parçaları değiştirtirsin.Motor piston ve diğer elemanlarında problem olup olması KOMPRESYON testine bağlıdır.bunu da bir ara yaptırırsanız silindirlerin ve yataklarındaveya segmanlarında bir kaçak varsa durum ortaya çıkar.
sizin bahsettiğiniz beyaz yapışkan balçık diye bahsettiğiniz şey yağ ile suyun karışımının ısı altında bıraktığı kalıntıdır.Motor suyu bir şekilde eksiliyor olması muhtemel, bu su motor yağına karışıyor olmalı .Her halikarda bir ustanın ama gerçek bir ustanın durumu anlaması daha doğru olacaktır. Bir hafta önce koç gibi 1,6 subaru (4x4)impreza sattım .Bu arabaları böyle meraklı birilerinin almasını bende çok arzu edersim.Zıpır çocuklar altında haşat ediyorlar ve birileri bunun ceremesini çekiyorlar. Millet takmış boyasına hasarına , esas hasar motorda oluyor maa kimsenin anladığı yok .Arabanın boyası iyi olsa ne yazar kötü olsa ne yazar , motoru gitmedikten sonra. Ahhh ahhh
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
bas,cer anlattığından benim anladığım araç hareret yapmış ve bir şekilde conta yakmış olması muhtemel.İlk önce bunu değiştirterek durumu kontrol ettirebilirsin.Senin arabanın parçları ucuz olacağı için motor açılınca gerekli hasar gören parçaları değiştirtirsin.Motor piston ve diğer elemanlarında problem olup olması KOMPRESYON testine bağlıdır.bunu da bir ara yaptırırsanız silindirlerin ve yataklarındaveya segmanlarında bir kaçak varsa durum ortaya çıkar.
sizin bahsettiğiniz beyaz yapışkan balçık diye bahsettiğiniz şey yağ ile suyun karışımının ısı altında bıraktığı kalıntıdır.Motor suyu bir şekilde eksiliyor olması muhtemel, bu su motor yağına karışıyor olmalı .Her halikarda bir ustanın ama gerçek bir ustanın durumu anlaması daha doğru olacaktır. Bir hafta önce koç gibi 1,6 subaru (4x4)impreza sattım .Bu arabaları böyle meraklı birilerinin almasını bende çok arzu edersim.Zıpır çocuklar altında haşat ediyorlar ve birileri bunun ceremesini çekiyorlar. Millet takmış boyasına hasarına , esas hasar motorda oluyor maa kimsenin anladığı yok .Arabanın boyası iyi olsa ne yazar kötü olsa ne yazar , motoru gitmedikten sonra. Ahhh ahhh
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
bas,cer anlattığından benim anladığım araç hareret yapmış ve bir şekilde conta yakmış olması muhtemel.İlk önce bunu değiştirterek durumu kontrol ettirebilirsin.Senin arabanın parçları ucuz olacağı için motor açılınca gerekli hasar gören parçaları değiştirtirsin.Motor piston ve diğer elemanlarında problem olup olması KOMPRESYON testine bağlıdır.bunu da bir ara yaptırırsanız silindirlerin ve yataklarındaveya segmanlarında bir kaçak varsa durum ortaya çıkar.
sizin bahsettiğiniz beyaz yapışkan balçık diye bahsettiğiniz şey yağ ile suyun karışımının ısı altında bıraktığı kalıntıdır.Motor suyu bir şekilde eksiliyor olması muhtemel, bu su motor yağına karışıyor olmalı .Her halikarda bir ustanın ama gerçek bir ustanın durumu anlaması daha doğru olacaktır. Bir hafta önce koç gibi 1,6 subaru (4x4)impreza sattım .Bu arabaları böyle meraklı birilerinin almasını bende çok arzu edersim.Zıpır çocuklar altında haşat ediyorlar ve birileri bunun ceremesini çekiyorlar. Millet takmış boyasına hasarına , esas hasar motorda oluyor maa kimsenin anladığı yok .Arabanın boyası iyi olsa ne yazar kötü olsa ne yazar , motoru gitmedikten sonra. Ahhh ahhh
Vezir abi çok teşekkür ederim.. verdiğiniz bilgiler tam da benim sorunumla ilgili oldu..gözünüzle görmüş gibi bildiniz .neden derseniz 2 haftalık bilgi toplama safhasından sonra daha dün aracı sanayiye çektirerek götürdüm; sizin dediğiniz gibi conta yakmış conta efendinin kendisini de bizzat gördüm kendileriyle tanıştık pek bi memnun oldum :) kompresyon testi mevzusu benim tamamen yeni bir bilgi oldu çok sağolun onu da bir öğreneyim yaptırayım .. ama silindir kapak contasını değiştiren usta pistonların içinde gidip geldiği silindir boşluğunu veya gömleğini parmağıyla kontrol etti hatta benim de parmağımla kontrol etmemi istedi ; gördük ki segmanlar silindir gömleğinin en yukarısına yani Üst Ölü Nokta diyorsunuz herhalde , işte oradaki seviyesinde iz yapmış yani çok hafiften biz çıkıntı bir sekme oluşturmuş usta dedi ki gömlek,piston,segman değişirse daha iyi olur ama maliyet artar 1.000 civarı olur dedi ben de şimdilik imkanım yok silindir kapak contasını yenileyerek şimdilik bi idare ediim dedim ..Netekim akşam üzeri aracı aldım sadece silindir kapak contası yenilenmiş olmasına rağmen aracın çekişi arttı , ustanın yanındaki komşusu demişti : " kardeş ,motoru sıkılaştırır bu iyi olur merak etme" demişti gerçekten de motorun sıkılaştığını gaz pedalının hafiflemesinden anladım..araba daha hafifleşti ..bunun üzerine kendi araçla giderken kendime dedim ki ; "vay bee birr tek conta motoru ne güzel yaptı bir de piston,gömlek,segman grubu yenilense demek motor sıfır olacak" dedim :) şimdilik sıkıntımı giderdim, hararet yaptırmamaya daha özen gösterecem suyunu daha sık kontrol yapacam ( ha bu arada bu gün de sabah radyatörü değiştirdim [130 ytl.] , üzerindeki radyatör orijinal radyatörmüş daha hiç değişmemiş, radyatörcü bana 50-60-80-110-130 ytli lik tekliflerde bulundu 130 luğu tercih ettim ,yazın hararet yaptırmazmış o..) Sonuç olarak ; silindir kapak contası değişimi bu arada sübap ayarı, manifold ve yakıt girişlerindeki contaların değişmi ,doğal olarak yağın tamamen değişimi 115 ytl tuttu :) dedğiniz gibi yerli aracın bakım maliyeti insanın yüzünü güldürüyor .. ilginiz için teşekkürler .. rakamları vermemin nedeni konunun özünü bilmek istiyen insanlara yardımcı olmak açısındandır.. Esas merak edilen konu işlerin parasal boyutu oluyor çünki ..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
bas,cer anlattığından benim anladığım araç hareret yapmış ve bir şekilde conta yakmış olması muhtemel.İlk önce bunu değiştirterek durumu kontrol ettirebilirsin.Senin arabanın parçları ucuz olacağı için motor açılınca gerekli hasar gören parçaları değiştirtirsin.Motor piston ve diğer elemanlarında problem olup olması KOMPRESYON testine bağlıdır.bunu da bir ara yaptırırsanız silindirlerin ve yataklarındaveya segmanlarında bir kaçak varsa durum ortaya çıkar.
sizin bahsettiğiniz beyaz yapışkan balçık diye bahsettiğiniz şey yağ ile suyun karışımının ısı altında bıraktığı kalıntıdır.Motor suyu bir şekilde eksiliyor olması muhtemel, bu su motor yağına karışıyor olmalı .Her halikarda bir ustanın ama gerçek bir ustanın durumu anlaması daha doğru olacaktır. Bir hafta önce koç gibi 1,6 subaru (4x4)impreza sattım .Bu arabaları böyle meraklı birilerinin almasını bende çok arzu edersim.Zıpır çocuklar altında haşat ediyorlar ve birileri bunun ceremesini çekiyorlar. Millet takmış boyasına hasarına , esas hasar motorda oluyor maa kimsenin anladığı yok .Arabanın boyası iyi olsa ne yazar kötü olsa ne yazar , motoru gitmedikten sonra. Ahhh ahhh
Vezir abi çok teşekkür ederim.. verdiğiniz bilgiler tam da benim sorunumla ilgili oldu..gözünüzle görmüş gibi bildiniz .neden derseniz 2 haftalık bilgi toplama safhasından sonra daha dün aracı sanayiye çektirerek götürdüm; sizin dediğiniz gibi conta yakmış conta efendinin kendisini de bizzat gördüm kendileriyle tanıştık pek bi memnun oldum :) kompresyon testi mevzusu benim tamamen yeni bir bilgi oldu çok sağolun onu da bir öğreneyim yaptırayım .. ama silindir kapak contasını değiştiren usta pistonların içinde gidip geldiği silindir boşluğunu veya gömleğini parmağıyla kontrol etti hatta benim de parmağımla kontrol etmemi istedi ; gördük ki segmanlar silindir gömleğinin en yukarısına yani Üst Ölü Nokta diyorsunuz herhalde , işte oradaki seviyesinde iz yapmış yani çok hafiften biz çıkıntı bir sekme oluşturmuş usta dedi ki gömlek,piston,segman değişirse daha iyi olur ama maliyet artar 1.000 civarı olur dedi ben de şimdilik imkanım yok silindir kapak contasını yenileyerek şimdilik bi idare ediim dedim ..Netekim akşam üzeri aracı aldım sadece silindir kapak contası yenilenmiş olmasına rağmen aracın çekişi arttı , ustanın yanındaki komşusu demişti : " kardeş ,motoru sıkılaştırır bu iyi olur merak etme" demişti gerçekten de motorun sıkılaştığını gaz pedalının hafiflemesinden anladım..araba daha hafifleşti ..bunun üzerine kendi araçla giderken kendime dedim ki ; "vay bee birr tek conta motoru ne güzel yaptı bir de piston,gömlek,segman grubu yenilense demek motor sıfır olacak" dedim :) şimdilik sıkıntımı giderdim, hararet yaptırmamaya daha özen gösterecem suyunu daha sık kontrol yapacam ( ha bu arada bu gün de sabah radyatörü değiştirdim [130 ytl.] , üzerindeki radyatör orijinal radyatörmüş daha hiç değişmemiş, radyatörcü bana 50-60-80-110-130 ytli lik tekliflerde bulundu 130 luğu tercih ettim ,yazın hararet yaptırmazmış o..) Sonuç olarak ; silindir kapak contası değişimi bu arada sübap ayarı, manifold ve yakıt girişlerindeki contaların değişmi ,doğal olarak yağın tamamen değişimi 115 ytl tuttu :) dedğiniz gibi yerli aracın bakım maliyeti insanın yüzünü güldürüyor .. ilginiz için teşekkürler .. rakamları vermemin nedeni konunun özünü bilmek istiyen insanlara yardımcı olmak açısındandır.. Esas merak edilen konu işlerin parasal boyutu oluyor çünki ..
Alıntıları Göster
Sonuç kısmını iyi bağlıyamamışım ..Islah ediyorum; 1985 model Şahin'e ,Turkey/Konya'da ,toplam 245 Ytl. ye yapılan işler : -Silindir kapak contası değişimi -Silindir kapağının taşlanması -Manifolt ve Yakıt giriş contalarının değişimi -Sübap ayarının yapılması,1.500 Km sonra tekrar kontrolünün yapılacak olması dahil -Yağ karterinin boşaltılıp yeni yağ doldurulması -Eskisinin sökülüp yerine 1.Sınıf bakır radyatör takılması -Lpg yakıt ayarı veya rölanti gibi bi takım ayarların yapılması -Radyatörcü ile eski mahalleden tanışık çıkılması nedeniyle 130 ytl lik kısmın "ne zaman elin müsait olursa ver" denilmesi..
quote:
Orijinalden alıntı: basicer
Sonuç kısmını iyi bağlıyamamışım ..Islah ediyorum; 1985 model Şahin'e ,Turkey/Konya'da ,toplam 245 Ytl. ye yapılan işler : -Silindir kapak contası değişimi -Silindir kapağının taşlanması -Manifolt ve Yakıt giriş contalarının değişimi -Sübap ayarının yapılması,1.500 Km sonra tekrar kontrolünün yapılacak olması dahil -Yağ karterinin boşaltılıp yeni yağ doldurulması -Eskisinin sökülüp yerine 1.Sınıf bakır radyatör takılması -Lpg yakıt ayarı veya rölanti gibi bi takım ayarların yapılması -Radyatörcü ile eski mahalleden tanışık çıkılması nedeniyle 130 ytl lik kısmın "ne zaman elin müsait olursa ver" denilmesi..
Alıntıları Göster
basicer vallhi fiyatlar hayal gibi, sanki bu yazışmayı 5 yıl öncesinde yapıyor gibi bir hisse kapıldım.Madem parçalar bu kadar iyi neden piston gömlek sekmen için 1000 lira istediler , orasını anlayamadım.evet 1000 lira bir motor için bedava sayılır ama sizin anlattıklarınızdan bu işlemler bir opel veya fordda olsa en az 3 katına çıkar.Dolayısıyla 1000 lira bana biraz atmasyon bir fiyat igbi geldi.Bu konuyu araşltır yedek parça fiyatlarını öğren ,zaten tüm sanayilerde vardır parçalrı elde kalan bulursan ucuza kapatırsın.hle konya sanayisinde alasını bulmanız lazım.Sonra istediğiniz ustaya malzemeler sistem motor sıfırlaması yaptırır yine bir kaç yüzbin km devirebilirsiniz.
Ama her şeyden önce kompresyon testini yaptırın ki gerçekten araç motor istiyor mu ortaya çıksın.Bu bir nevi dokturun aletle hastanın kalbini dinlemesi demek .verilere bakarak silindir ve sistemlerin ne durumda olduğu hakkınd ateknik bir analiz yapılmasını sağlıyor.Öyle elle konrol işi amatörce , zaten motor bitikse o zaman farkedilir zaten.Teste falan gerek kalmaz.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
basicer vallhi fiyatlar hayal gibi, sanki bu yazışmayı 5 yıl öncesinde yapıyor gibi bir hisse kapıldım.Madem parçalar bu kadar iyi neden piston gömlek sekmen için 1000 lira istediler , orasını anlayamadım.evet 1000 lira bir motor için bedava sayılır ama sizin anlattıklarınızdan bu işlemler bir opel veya fordda olsa en az 3 katına çıkar.Dolayısıyla 1000 lira bana biraz atmasyon bir fiyat igbi geldi.Bu konuyu araşltır yedek parça fiyatlarını öğren ,zaten tüm sanayilerde vardır parçalrı elde kalan bulursan ucuza kapatırsın.hle konya sanayisinde alasını bulmanız lazım.Sonra istediğiniz ustaya malzemeler sistem motor sıfırlaması yaptırır yine bir kaç yüzbin km devirebilirsiniz.
Ama her şeyden önce kompresyon testini yaptırın ki gerçekten araç motor istiyor mu ortaya çıksın.Bu bir nevi dokturun aletle hastanın kalbini dinlemesi demek .verilere bakarak silindir ve sistemlerin ne durumda olduğu hakkınd ateknik bir analiz yapılmasını sağlıyor.Öyle elle konrol işi amatörce , zaten motor bitikse o zaman farkedilir zaten.Teste falan gerek kalmaz.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
basicer vallhi fiyatlar hayal gibi, sanki bu yazışmayı 5 yıl öncesinde yapıyor gibi bir hisse kapıldım.Madem parçalar bu kadar iyi neden piston gömlek sekmen için 1000 lira istediler , orasını anlayamadım.evet 1000 lira bir motor için bedava sayılır ama sizin anlattıklarınızdan bu işlemler bir opel veya fordda olsa en az 3 katına çıkar.Dolayısıyla 1000 lira bana biraz atmasyon bir fiyat igbi geldi.Bu konuyu araşltır yedek parça fiyatlarını öğren ,zaten tüm sanayilerde vardır parçalrı elde kalan bulursan ucuza kapatırsın.hle konya sanayisinde alasını bulmanız lazım.Sonra istediğiniz ustaya malzemeler sistem motor sıfırlaması yaptırır yine bir kaç yüzbin km devirebilirsiniz.
Ama her şeyden önce kompresyon testini yaptırın ki gerçekten araç motor istiyor mu ortaya çıksın.Bu bir nevi dokturun aletle hastanın kalbini dinlemesi demek .verilere bakarak silindir ve sistemlerin ne durumda olduğu hakkınd ateknik bir analiz yapılmasını sağlıyor.Öyle elle konrol işi amatörce , zaten motor bitikse o zaman farkedilir zaten.Teste falan gerek kalmaz.
Vezir abi mübarek sakalınızdan öpeyim bi tane :) 245 ytl . ile yapılan işler konusunda sıkıntı yok , fiilen gerçekleşmiş tutar bu , bu bedel karşılığında yapılan işleri de bi yukardaki mesajımda özenle sıraladım. Tamirat hadisesinin vukuu bulduğu tarih : 11 ve 12 Mart 2008 .. 1.000 ytl olayı ise şöyle cereyan etti abicim : Ustaya sordum dedim ki ; "Usta ne olur ne biter madem gömlekte aşınma hissettin sekmanlar biraz aşındırmış gömleği madem , gömlek piston segman gurubunu da yenilesen ne kadar filan para vermem gerekir usta " dedim.. Usta da gözlerini ufka doğru 2 saniyeliğine dikerek ardından sağ elini beline yerleştirip cevap verdi: "1.000 lirayı bulur ortağım" buyurdu ustam.. "Yapma yaavvvv ofofofof " şeklinde kısaca tepkimi ortaya koyduktan sonra "Mehmet ustam , biz sadece silindir kapak contasını değiştirelim şimdilik " dedim.. Ardından ilave ettim : " Bi ara elim müsait olursa arabayı getiririm motoru indirirsin ne yapacaksan yaparsın motoru yenileriz şimdi hiç imkanım yok ustam " dedim .. Ve günü şu şekilde bitirdim: [ 245 Ytl. ye yapılan işler : -Silindir kapak contası değişimi -Silindir kapağının taşlanması -Manifolt ve Yakıt giriş contalarının değişimi -Sübap ayarının yapılması,1.500 Km sonra tekrar kontrolünün yapılacak olması dahil -Yağ karterinin boşaltılıp yeni yağ doldurulması -Eskisinin sökülüp yerine 1.Sınıf bakır radyatör takılması -Lpg yakıt ayarı veya rölanti gibi bi takım ayarların yapılması -Radyatörcü ile eski mahalleden tanışık çıkılması nedeniyle 130 ytl lik kısmın "ne zaman elin müsait olursa ver" denilmesi.. ] Vezir komutanım siz 1.000 ytl'nin ne için olduğunu soruyorsanız buna benim cevap vermem olanaksız takdir edersiniz :) ehem öhım .. Ama tahminime göre , motorun inecek olması ve bu işi sadece ancak bir tamircinin yapabilecek olması ( calaskal, indirme kaldırma mekanizmalarından dolayı... ) , motor bloğunu kendi başına bırakıncaya kadar parçalara ayrılacak olması , bu işler için biraz daha zaman ayrılacak olması, işin ehli olanın haricinde bizler gibi vatandaşlar tarafından bilinmesi güç , karmaşık,kompleks bir yapıyı ele alıyor olmaları ,(halbuki ustam şunu bilmiyor ; son bir hafta içinde , motoru oluşturan toplu iğnenin başı kadar bile olsa bütün parçaları ezberlediğimi ,öğrendiğimi ,nerden gelir nereye bağlanır fonksiyonu nedir bunları incelemeye devam ettiğimi bilmiyor ustam :) Bu açıdan bakılınca Vezir ağabey benim fikriyatıma tercüman oldunuz bir kez daha . Şöyle ki ; parçanın ne olduğunu biliyorum yedek parçacıları biliyorum ne kadar olabileceğini tahmin edebilyorum , parçaların bedellerini üst üste alt alta koyup topladıktan sonra çıkan sonucu eşitliğin sağ tarafındaki sonuçtan (1.000 ytl.den..) düşüyorum , karşıma X bilinmiyeninin (yani işçiliğin) formüldeki karşılığı çıkıyor : Malzeme + X = 1.000 Ytl. Formüldeki malzeme bilinmiyeni şehirden şehire farklılık gösterebilir ama ben burası için 200 - 400 civarı bir bedeli olduğunu tahmin ediyorum.. Hal böyle olunca X(İşçilik) çok yüksek çıkıyor (600 ile 800 ytl arasında değişen bir bedel) .. İnsanın yaratılışından gelen , bilinmezliğin oluşturduğu ortamda rahat hareket etme ,istediği bedeli yazma çizme söyleme içgüdüsünün burda devreye girdiğini düşünüyorum.. Hatta geçen hafta olsa gerek sanayide yürürken motor bloğunu mazotla temizliyen bir kalfaya rastladım bir dükkanın önünde kolay gelsin diye selam verdim bu işlere meraklı olduğumu söyledim bi kaç soru sordum orasına burasına baktım bloğun içinden çıkan bazı parçaların temizlenmiş bir kenara konulmuş olduğunu gördüm sordum: bunlar temizlenmiş yerine takılmaya hazır halde galiba dedim , " evet abi onları takacağız" dedi.. Burdan anladım ki eski parçalar da zaman zaman mazotla temizlenerek yeniden kullanılabiliyormuş :) Bir de böyle durumlar var Hal böyle olursa malzemeden yapılan tasarruf artarsa 1.000 ytl lik pastanın kaymağı daha bi kocaman olur (tabi kaymak tedarikçisi biz oluyoruz:) .. Bu yüzden güven olgusu da devreye giriyor ister istemez.. Yine mi çok uzattım ya hay allah .. pardon : özetlemek istiyorum ; - Cebimden fiilen çıkan-çıkacak para 245 ytl. karşılığında aldığım hizmet belirli.. Bu gerçekleşmiş durum.. - 1.000 ytl. ise motoru tamamen yenilemek için sunulan teklif..