Şimdi Ara

YAĞ UZMANLARI (0w30 mu 0w40 mı?) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
4
Favori
72.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bir yerde bunu buldum.

    "hiç yağ eksiltmesin istiyorsanız mobil-1 10w60 kullanın"

    Polo GTI için uygunu 10w60 ozaman.

    98 honda civic aracı olan bir arkadaşıma yağ satan dükkan o yağı önermiş ve koydurmuş. 2-3 ay sonra yağı kontrol ettiğimizde çubuğun dibinde bir miktar gördük o kadar. Araç direk yağ eksiltmiş ama Allah'tan motor honda motoru yağsız susuz çalışıyor araç. Yağ değişimi yaptık haliyle, 10w-40 koydurmuştuk.
  • aracın kullanma kılavuzunda motoryağı için gerek ve yeter şartları sağlayan motor yağı onayları yazar. bi zahmet buraya yazana kadar kitapçığı okursan daha iyi olur. bence mobil 1 esp 5w-30, ya da karşılığındaki petronas syntium 5w-30. diğer hepsi hikaye. motor yağı teknolojisini dünyada 2 firma üretiyor, biri exxon mobil, diğeri petronas.
  • Konu çok uzun,özet olarak:

    Asla Castrol almayın;Castrol reklamı çok yapılan ve bazı ürünleri hileli olan bir yağ markasıdır.Mobil 1 0w-40 gerçek tam sentetiktir.Bu konuda "Karbon 12" ve "Vezir" üstadların yazılarını bulup okuyun.
  • Ben mobil 1 New Life 0-40 kullanıyorum memnunum, dizel aracımız için de Mobil 1 Esp 5-30 kullanıyoruz. Ben de forumdaki "karbon12" ve "vezir"in tavsiyelerini dinleyerek ve bazı araştırmalarla bu yağları kullanmaya başladım. Ben olsam eğer arabanızın kitapcığındaki önerilenleri karşılıyorsa Mobil1 New Life koyardım. Mobil1 Esp için kendi sayfasında ""Mobil 1 ESP Formula 5W-30, dizel araçlarda bulunan en yeni dizel partikül filtreleri (DPF'ler) ve benzinli araçlarda bulunan katalitik konvertörler (CAT'ler) ile tamamen uyumlu olan, patentli özel bir karışım olarak üretilmiştir."" dese bile bana daha çok dizel motorlar için yapılmış gibi geliyor...
  • len şener *.*.* city'e hiç mobil 1 yağ konur mu?
    daya 10 40'ı bas gaza.. sanki 200 hp'lik araba..
  • HORT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baboker

    len şener *.*.* city'e hiç mobil 1 yağ konur mu?
    daya 10 40'ı bas gaza.. sanki 200 hp'lik araba..

    süper!
  • yorumlara baktımda kimse yağdaki rakamların anlamını bilmiyor sanırım.

    10-40
    ilk rakam düşük sıcaklık performansı ikinci rakam ise yüksek sıcaklık performansıdır,

    ilk rakam ne kadar düşer ise düşük sıcaklıkta performans artak yani daha da düşük sıcaklıkta viskozite çok koyu olmaz

    ikinci rakam ne kadar yuksek ise yüksek cıaklıkta çalışma performansı iyidir.

    Bir arkadaş aradaki rakam ne kadar az ise incelir demiş. Yanlış. örnek:20-50 ile 0-30 aynı incelikte değildir, 20-50 çok kalındır, yuksek sıcaklık performansı çok iyi ancak ilk çalıştırmadaki viskozite çok kötü olduğu için güncel motorlarda önerilmez.

    sen takmışsın tam sentetiklere. -40 derecede araba çalıştıracaksan git fazla para ver, ancak istanbulda yaşıyorsan. ne işin var tam sentetikle be hocam hemde yuksek sıcaklık performansından ödün vererek?




  • sn.ugurozer arkadaşım! söylediklerine katılmakla beraber'' bu son paragraftaki öngörün çok yanlış: sen takmışsın tam sentetiklere. -40 derecede araba çalıştıracaksan git fazla para ver, ancak istanbulda yaşıyorsan. ne işin var tam sentetikle be hocam hemde yuksek sıcaklık performansından ödün vererek? tam sentetik motor yağı, normal ve yarı sentetik motor yağlarına göre yüksek sıcaklıklarda çok daha etkili koruma sağlamaktadır.aradaki fiyat farkıda bundan kaynaklanmaktadır.tam sentetik motor yağlarının tabaka üzerinde oluşturduğu film yüksek ısılarda dahi bozulmayıp görevini başarıyla yerine getirir.ayrıca üretim teknolojisi sayesinde soğuk havalardaki ilk çalıştırma aşınmalarına karşı daha hızlı reaksiyon göstererek normal yağlara göre daha çabuk ideal çalışma sıcaklığına ulaşır buda doğal olarak kış aylarında yakıt ekonomisi demektir..son olarakta mobil1 esp 5-30 tam sentetik motor yağı gerçekten çok kaliteli bir yağdır.bmw'nin 3.35d motorlarından gm'nin 1.3 multijet motorlarına kadar geniş bir kullanım alanı vardır.şahsen bende bir esp 5-30 kullanıcısı olarak söyleyebilirimki castrol edge 5-30 kullandıktan sonra, uzun bir araştırma yaptıktan sonra bu yağa geçtim ve geçtiğimden bu yana çokta memnunum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    yorumlara baktımda kimse yağdaki rakamların anlamını bilmiyor sanırım.

    10-40
    ilk rakam düşük sıcaklık performansı ikinci rakam ise yüksek sıcaklık performansıdır,

    ilk rakam ne kadar düşer ise düşük sıcaklıkta performans artak yani daha da düşük sıcaklıkta viskozite çok koyu olmaz

    ikinci rakam ne kadar yuksek ise yüksek cıaklıkta çalışma performansı iyidir.

    Bir arkadaş aradaki rakam ne kadar az ise incelir demiş. Yanlış. örnek:20-50 ile 0-30 aynı incelikte değildir, 20-50 çok kalındır, yuksek sıcaklık performansı çok iyi ancak ilk çalıştırmadaki viskozite çok kötü olduğu için güncel motorlarda önerilmez.

    sen takmışsın tam sentetiklere. -40 derecede araba çalıştıracaksan git fazla para ver, ancak istanbulda yaşıyorsan. ne işin var tam sentetikle be hocam hemde yuksek sıcaklık performansından ödün vererek?

    hocam bravo çok güzel analiz...
    istanbulu bilmem ama ben konyada geçen kış -24 dereceleri gördüm ... oyüzden araçlarımda 0-40 new life kullanıyorum...




  • 2-3 aylık konuda olsa bir bilgide ben vereyim..Opel aracıma yag bakarken en uygun tam sentetik yagın dexos2 standartlarında sadece Mobil1 ESP 0W-40 olduğunu öğrendim..Biraz daha araştırınca bu yagın Türkiyede çok az oldugunu zaten geç ithal edildiğinide öğrendim..Kısaca özetlersek piyasadaki en iyi yag GM onayladığı dexos 2 standardında İstanbul trafik koşullarında Mobil1 ESP 0W-40 ısrarla yagcınızdan! bunu isteyin pişman olmassınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Konu çok uzun,özet olarak:

    Asla Castrol almayın;Castrol reklamı çok yapılan ve bazı ürünleri hileli olan bir yağ markasıdır.Mobil 1 0w-40 gerçek tam sentetiktir.Bu konuda "Karbon 12" ve "Vezir" üstadların yazılarını bulup okuyun.

    katılıyorum, Mobil'den şaşmayın
  • Arkadaşlar benim arabamın broşürde 10-40 yada olmazsa 5-30 a3/b3 a3/b4 yağ destekeler yazıyor yanlız mobil in sitesinde arabamı yazınca modelini bulunca (mitsubishi colt 2011 1.3 cleartech) 0-20 çıktı ama bu yağ a3b3 a3 b4 değil.aracıma 0-30 benzin tasarrufu olan model koysam ne olur.

    arabamı yazınca mobilin dediği yağ sitedeki

    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

    fabrikanın dediği yağ aşağıdaki

    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-formula-fe-5w30.aspx

    benim koymak istediğim yağ ise

    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-fuel-economy-0w30.aspx

    bi sorun olurmu arabada. önceki yağım 5-40 castrol edge idi.şimdi yağ değişimi geldi.araç 45 bin km de ve sıfır aldım ilk sahibiyim.yardımcı olan arkadaşara şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dizanteri -- 31 Ocak 2013; 16:26:37 >




  • Yeni nesil araçlarda tam sentetik yağ seçerken;

    1)Yağın, katalogda üreticinin belirttiği performans seviyelerini ve standartlarını karşılayıp karşılamadığı(En ideal standartlardan - asgari düzeyde karşılayan standartlara sıralanır)
    2)Yaz-kış en uç sıcaklık değerleri,
    3)Aracın km si ve km ye gelene kadar kullanılan yağın cinsi ve viskozitesi,
    düşünülerek en ideal karar verilir..

    Sanayi ustalarının önerilerinden, özellikle kaçınılmalıdır..Çünkü onların, 10w-40 yarı sentetik kullanmadığı bir otomobil henüz üretilmemiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    Çünkü onların, 10w-40 yarı sentetik kullanmadığı bir otomobil henüz üretilmemiştir.

    Çok güzel bitirmişsin. :)


    Bence viskozite ve sentetik-mineral ayrımından önce üreticinin şart koştuğu standartları karşılayan bir yağ olmasına dikkat edilmeli. Sonrasında o standarta sahip ürünler arasından kullanılacak iklime göre uygun viskosite değerine sahip yağ seçilmeli, en son sentetik mi değil mi ona bakılmalı.

    Öyle ki bizim aynı diye bildiğimiz motorlarda bile farklı üreticiler kendi standartlarına, kullandıkları kendi filtrelere vs'ye göre farklı yağlar tavsiye edebiliyorlar. Sağdan soldan tavsiyelere bakarak iş yapılmamalı.

    Tabii kimi durumlarda üreticiler firmalarla anlaşıp, yukarıdaki yolu izlemeye çalışan tüketiciyi tek bir yağa mahkum ediyorlar, bu da yağdan edinilebilecek faydanın maksimize edilmesini engelliyor ama yapabilecek bir şey yok bana göre.

    Örneğin esp 5-30'u ford önermiyor, mobil de kendi sitesinde o araçlara uygun yağ olarak onu göstermiyor, ama pek çok kişi o yağı kullanmakta ısrarlı. Veya keza ford magnatech 5-30 kullan diyor, castrol de onu öneriyor, ama pek çok kullancı gidip edge 5-30, edge 0-30 kullanıyor. Hiç bir dayanağı olmadığı halde...




  • Altı üstü atmosferik 1.4 motor "0" la başlayan yağlar lüzumsuz olur, 5-30 isabet olacaktır.
  • Yeni nesil motorlarda, genelde sıkıştırma oranları çok yüksek..Tam sentetik yağların önemi ve değeri de burada ortaya çıkıyor.Bu sebeple, üreticinin önerisi doğrultusunda, en iyi koruma ile başlayıp devam etmek lazım..Bu araba 1.6 atmosferik, tam sentetiğe ne gerek var diyenlere kulak asmayın.En güvenilir kaynak, her zaman aracın kullanıcı el kitabıdır.
  • Tam sentetik yağın hiçbir şekilde zarar vermeyeceğine inanıyorum. İklimi çok sıcak, Adana gibi memleketlerde belki kullanılması uygun olmayabilir ince olduğundan. Ancak Doğu da veya ısının çok düşük olduğu memleketlerde yaşıyorsanız motorunuzun en az düzeyde aşınmasını istiyorsanız 0-40 new life tavsiye edilir.
  • Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...

    Bilgili adamın hali başka oluyor...

    üstad yorum için teşekkürler,çok önemli tespitler,belliki bilimsel verilere dayanıyor ama malesef bizim ustalar ve kullanıcılar bilimsel verilerden ziyade kulaktan dolma bilgilere itibar ederler...

    bu mevzunun açılmasının nedeni ise bence araç üreticilerinin ve yetkili servislerin kullanılan yağ konusunda ticari kaygılarının olduğu düşüncesidir...

    örneğin yetkili servislerde kullanılan fıçı yağları fahiş fiyatla satmaları kullanıcılarda acaba servis bizi kazıklıyormu veya ucuz yağmı tercih ediyor düşüncesiyle daha değişik ve daha pahalı yağlara yöneltiyor...

    kardeşim makina yüksek mühendisidir şu anda ispanyada masterda hatta,zamanında hocalardan birine yağ ömrü konusunu soruyor,oda günümüz 10bin km periyotlu mineral yağlarının en erken 40 bin km de moleküllerinin koptuğunu söylüyor,yani en azından 40bin km görevini yapabiliyor,bu rakam tam sentetik yağlarda daha uzun süreymiş...

    ha tabi bu demek değilki bakım periyodunu uzatın,yağı değiştirmeyin asla böyle değil ,üreticinin tavsiyelerine yine mecburen uyucaz ama yağ konusu dediğin gibi çok abartılıyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.