Şimdi Ara

YAĞ UZMANLARI (0w30 mu 0w40 mı?) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
4
Favori
72.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi aksamlar. Arkadaslar benim 20 000 km de corolla 1. 33 lpg li aracim var. Kocaeli de yasiyorum. Acaba aracıma mobil 0-40 yağ koysam herhangi bir sakınca olur mu. Tsk ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karmasa24

    Herkese iyi aksamlar. Arkadaslar benim 20 000 km de corolla 1. 33 lpg li aracim var. Kocaeli de yasiyorum. Acaba aracıma mobil 0-40 yağ koysam herhangi bir sakınca olur mu. Tsk ederim.

    Olmaz. 0w40 genel olarak en kapsamlı koruyan yağlardandır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar. Astra 1.4t aracım henüz rodaj sürecinde 850 kilometre civarında. Çapaklardan kurtulması amacıyla yağını değiştirmek istiyorum. Serviste ki yağa uymalı mıyım? Dışarıdan mı almalıyım? Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Selamlar. Astra 1.4t aracım henüz rodaj sürecinde 850 kilometre civarında. Çapaklardan kurtulması amacıyla yağını değiştirmek istiyorum. Serviste ki yağa uymalı mıyım? Dışarıdan mı almalıyım? Teşekkürler.

    Servisler genelde ucuz ve ikinci kalite yağ kullanır. Bunu da kazık fiyata faturaya ekler. İzin veriyorlarsa kendi yağınızı götürün.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Honda aracıma 4 litresi 90 TL olan Edge 5-40 tercih ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur


    quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Selamlar. Astra 1.4t aracım henüz rodaj sürecinde 850 kilometre civarında. Çapaklardan kurtulması amacıyla yağını değiştirmek istiyorum. Serviste ki yağa uymalı mıyım? Dışarıdan mı almalıyım? Teşekkürler.

    Servisler genelde ucuz ve ikinci kalite yağ kullanır. Bunu da kazık fiyata faturaya ekler. İzin veriyorlarsa kendi yağınızı götürün.

    General Motors'un Dexos 2 yağını kullanıyor hocam. Fakat sözde GM değil de Petrol Ofisi'nin doldurduğu GM etiketiyle satılan bir yağ imiş. İzin verdiklerini duydum ama Dexos onaylı olması gerekiyormuş. Önerilerinize açığım.
  • ARACIN YAGINI 10 BIN BIR DEGISTIRIRSENIZ N11 DE SATILAN UCUZ Milpet lubco gibi yagları kullanın yeterlı. Bosa fazla para vermeye gerek yok artık hepsı standartlara uygun uretılıyor
  • Motorun yağını siz, usta ya da parçacı değil üreticisi belirler. İstediği standartları karşılayan yağ yeterlidir. Üstünü kullanmak yerine önerilen yağı daha sık değiştirmek daha mantıklıdır. Sert iklim olan yerlerde daha korucuyu 5w30 yerine 0w30 gibi kullanmak faydalı olabilir ama eksiltiyor diye 5w-30 isteyen motora 10w40 yarı sentetik yağ doldurmak teknik olarak ahmaklıktır. Hava kaçıran lastiği her gün hava ekleyerek yıllarca kullanmadığınız gibi yağ yakan aracı da en kısa sürede onarıp uygun yağla devam etmek gerekir.
  • Yağ konusunda aramızda muhakkak deneyimli bilgi sahibi arkadaşlar var o yüzden burdan da fikir almak istedim,
    Aracım 2008 dizel yarı otomatik corolla,110 binde araç,ve Adana da yaşıyorum,malumunuz yazın burda sıcaklık 50 dereceyi buluyor,kışında -5 leri görebiliyor
    5-30 mu,5-40 mı,10-40 mı,0-40 mı hangisini kullanmam en doğrusudur aracım için,şimdiden teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...

    10 Numara yorum olmuş, ayakta alkışlamak lazım

    Şimdi tekrardan sapık gibi yağ aramaya devam




  • İmzamdaki corsa aracım için yağ değiştiricem. Aracın garantisi varken GM 5w-30 konuluyordu. .Garanti bittikten sonra Castrol edge 5w-40 dexos2 koydurdum. Şuan 6 yaşına geldi araç. Ankara da İkamet ediyorum ama kışın daha iyi olacağını düşündüğüm için castrol 0w-30 edge dexos2 veya mobil 1 esp dexos 2 0w-40 a geçmeyi planlıyorum.

    Sizce dediğiniz gibi hiç değiştirmeden 5w-40 üzerinden mi devam etmeliyim yoksa 0w-30 veya 0w-40 a geçmeli miyim ? Geçtikten sonra aracın ömrü boyu o yağı kullanacağım. Araç 55 bin km de.

    birde mobil yağları piyasada genelde 2015 üretimi bulunabiliyor ancak castrol 2017. dolumdan itibaren düzgün saklama koşulları ile raf ömrü 5 yıl ama yinede yeni tarihli olursa kafam daha rahat olur diye düşünüyorum.

    bu arada aracım euro 4 motor dpf yok. Sizce ne yapmalıyım ?
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    W30 ile w40 farkını motor üreticisinin önerdiği değerden pek şaşmayın.



    W30 deniyorsa w30 devam edin. 6 yıl 55.000km birsey degil. Ben 300.000KM de 5w30 ESP kullaniyorum.



    Bunu yazma nedenim Turbo kanalları ve ust kapakta bazi yaglama tünelleri var ve siz daha kalın yag kullandığınızda yagin akışkanlığı azalarak orada kalıp aşırı ısınıyor ve kurumlasiyor. Dexos2 onayı isteniyorsa aracınızda DPF farketmeksizin Uyun cunku DPF yoksa Cat var.



    Sanirim 5w30M1 ESP sizin de ihtiyaçlarınızı karşılar. Herkes Bu yagi tavsiye eder cunku 263C de parlama noktası ve 3.5HTHS değeri var. Piyasada bolca taze olarak bulunabilen bir yag, size tavsiyem 55.000KM sorun degil kulaktan dolma bilgilerle motor üreticisinin verdiği değerleri ellemeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet dexos 2 onaylı yağ istiyor. Yetkili servis GM 5w-30 kullanıyor. Ancak kışın 0w-30 ve ya 0w-40 olanın daha iyi olacağına inanıyorum bundan dolayı değiştirmek istiyorum.

    kullanım klavuzunda ise -25 dereceye kadar 5w-30, 5w-40 / -25 in altında 0w-30 ve 0w-40 yağ tercih edilebilir yazıyor.

    mobil 1 esp 5w-30 yerine castrol edge 0w-30 kullanmamın bir sorunu olur mu ? 5w-40 , 0w-30 veya 0w40 hangisi ince veya kalın yağdır onun hakkında pek bi bilgim yok.


    Cat dediğiniz nedir? Euro 4 motorda ön kısımdaki borularda genelde yağ terlemesi sızıntısı sorunu oluyor. İntercooler hava kanalı boruları oralarda yer alıyor
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Nerede yaşıyorsunuz?

    Kat katalitik convertor.

    M1 5w30 ESP
    Akma Noktası, °C, (ASTM D97) -45


    Internet sitesinde olmayan ama n11 de bulabileceğiniz

    M1 ESP 0W30 var ben bolu'da bunu kullaniyorum bazen.

    https://m.n11.com/mobil-1-esp-fuel-economy-0w-30-4-litre-motor-yagi-acea-c2-c3-dpf-P102798499?cid=604001&gclid=Cj0KCQjw09zOBRCqARIsAH8XF1aqNQiNq6sPa29X_DMvk8u4GZV5E6iZGCnrVHhTBU0MvNWAxs7-ujoaApGjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 6 Ekim 2017; 18:36:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ankara , ama bulunduğum yer elmadağ yakın. Bir ara mazotum dondu aracı çalıştıramadık sonra bas bas akü yü yedik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 6 Ekim 2017; 18:46:37 >
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    Isıtma Bujisi arıza vermiş olabilir.

    Katkılı EuroDieseller -20°C e kadar dayanıyor -45C e kadar tutan wurth gibi firmaların kislik katkıları var.

    Motor yagi da tabi akışkanlığı yavaşlar ama M1 Donmaz o soguklarda.



    https://youtu.be/WuD5W5Fjo5M

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yok mazot çekemiyordu araç o sıra -25 i geçmişti hava baya soğuktu. Ön konsol bile buzlanmış gibi kristal parlıyordu. O zamanda içinde castrol 5w40 vardı. Belki aldığım yakıtta da su vardı. Mazot filtresi ve yakıt borularına kaynar su döktükten sonra çalıştı.
  • Beyler astra 1.3 cdti dizel için mobil 1in super 3000 yağı uygunmudur?
  • Merhabalar. Aracım renault fluence 1.5 dci edc vites 110 hp dizel.

    Yaşadığım yer Amasya Merzifon. Kışın sabahları hep -5 °C lerde seyrediyor.

    Öncelikle benim aracımda

    DPF var mı ?

    0W40 yağ kullanmam uygun olur mu? Eğer uygunsa mobil1 new life mi yoksa mobil1 esp mi kullanmam mi daha iyi olur?

    Lukoil genesis 5w30 yağlar hakkında bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lukoil genesis oldukça kaliteli bir yağdır. Aracinda DPF var. Amasya da kış şartları ağır olduğundan 0w 30, 5w30 gibi ince yağları tercih edebilirsiniz. Tıpkı Mobil1 Esp gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.