Şimdi Ara

YAĞ UZMANLARI (0w30 mu 0w40 mı?) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
4
Favori
72.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı alırken zaten üretici firma sana hangi yağı kullanman gerektiğini söylüyor macera aramaya ne gerek var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...

    Hocam 93 yilindan beri bindiginiz arabalar ve yaptiginiz kilometrelere bakarak bir evde degil arabada yasadiginizi cikartim. Bence artik bir eve yerlesmenin zamani gelmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar ben de hasbel kader bir indirim marketinden yarı-sentetik 10W-40 yağ satın aldım. Sonra içime kurt düştü ve araştırmaya başladım. Arabanın kullanıcı kitabını indirdim ve yağ kısmını inceledim. Bu arada benim araba 2012 model opel corsa. Kitapta yarı veya tam sentetik diye özellik belirtilmemiş fakat yağ kaliteli listelenmiş. Kullanılması istenen dexos2 kalite. En son kalite standartında. Bakımı yapan ustada arabanın trigerinin zincir olduğu tam sentetik yağ tercih edilmesi gerektiğini belirtti. Bunun nedenide tam anlamadım. Fakat kullanıcı el kitabında belirtilmemiş. Yağların üzerinde çeşitli ülkelere, otomobil firmalarına göre standartlar var. Örneğin GM-xxx (general motor), VW, MB(mercedes-benz) vs.gibi, bir de ACEA, SAE gibi avrupa ve amerikan mühendisler birliği gibi, API vs. gibi standartlar. GM(general motor) dexos kalitesine geçti. Yani arabanızın kitapçığına bakın izin verilen yağ kalitesi yazar. Benimkinde de ACEA A3/B3, A3/B4 gibi standartlara izin verilir yazıyordu. 10W-40 yağa izin verilir fakat dexos kalitesinde SAE 5W-40 veya 5-30W önerilir yazıyordu. ortam sıcaklığı -25 C altında 0W-30 veya 0W-40, -25 C'ye kadar 5w-30 veya 5W-40, -20 C'ye kadar 10W-30 veya 10W-40 tercih edilebilir notu var yani. Ortam sıcaklığı önemli de Türkiye de nerede -20 C'ler ben bilmiyorum. ve yağ ömrünün tam sentetik yağlarda uzun olduğu açık. Yarı sentetiklerde bile ben kısa olmadığını düşünüyorum. Zaten her 10-15bin km'de yağ değişiyor. Ben de sonuç olarak elimdeki yağı kullandım fakat bundan sonrası için Mobil 1 ESP dexos2 0W-40 kullanmaya karar verdim. hatta 2 bakımda (20-25binkm) bir bile değiştirmeyi düşünüyorum. Babamın eski bir Renault vardı. 77 model. Hiç periyodik yağ değiştirdiğimizi hatırlamıyorum. Yağ çubuğu çekip bakardık azalma var mı diye. Elimizle de yapışkanlığına bakardık yağın özelliği gittimi diye. Sonuçtada motor canavar gibi 20-30 yıl sorunsuz çalıştı. Bence bu tartışmalar ticari kaygılardan. Çünkü bu işte ÇOK PARA var.

    Bu kadar yazdıktan sonra sonuç olarak yalkinh'ya katılıyorum. Bence Türkiyede motor için önemli olan havadır. Ve dolayısıyla hava filtresi. Her bakımda (10-15binkm) de değişiyor fakat ben bir sefer 5bin km de kendim söktüm ve leş gibi olduğunu görüp temizledim. Hava filtresi bence arada bir sökülüp değiştirilirse çok daha performanslı ve uzun ömürlü bir motor olur diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elposta

    Arkadaşlar ben de hasbel kader bir indirim marketinden yarı-sentetik 10W-40 yağ satın aldım. Sonra içime kurt düştü ve araştırmaya başladım. Arabanın kullanıcı kitabını indirdim ve yağ kısmını inceledim. Bu arada benim araba 2012 model opel corsa. Kitapta yarı veya tam sentetik diye özellik belirtilmemiş fakat yağ kaliteli listelenmiş. Kullanılması istenen dexos2 kalite. En son kalite standartında. Bakımı yapan ustada arabanın trigerinin zincir olduğu tam sentetik yağ tercih edilmesi gerektiğini belirtti. Bunun nedenide tam anlamadım. Fakat kullanıcı el kitabında belirtilmemiş. Yağların üzerinde çeşitli ülkelere, otomobil firmalarına göre standartlar var. Örneğin GM-xxx (general motor), VW, MB(mercedes-benz) vs.gibi, bir de ACEA, SAE gibi avrupa ve amerikan mühendisler birliği gibi, API vs. gibi standartlar. GM(general motor) dexos kalitesine geçti. Yani arabanızın kitapçığına bakın izin verilen yağ kalitesi yazar. Benimkinde de ACEA A3/B3, A3/B4 gibi standartlara izin verilir yazıyordu. 10W-40 yağa izin verilir fakat dexos kalitesinde SAE 5W-40 veya 5-30W önerilir yazıyordu. ortam sıcaklığı -25 C altında 0W-30 veya 0W-40, -25 C'ye kadar 5w-30 veya 5W-40, -20 C'ye kadar 10W-30 veya 10W-40 tercih edilebilir notu var yani. Ortam sıcaklığı önemli de Türkiye de nerede -20 C'ler ben bilmiyorum. ve yağ ömrünün tam sentetik yağlarda uzun olduğu açık. Yarı sentetiklerde bile ben kısa olmadığını düşünüyorum. Zaten her 10-15bin km'de yağ değişiyor. Ben de sonuç olarak elimdeki yağı kullandım fakat bundan sonrası için Mobil 1 ESP dexos2 0W-40 kullanmaya karar verdim. hatta 2 bakımda (20-25binkm) bir bile değiştirmeyi düşünüyorum. Babamın eski bir Renault vardı. 77 model. Hiç periyodik yağ değiştirdiğimizi hatırlamıyorum. Yağ çubuğu çekip bakardık azalma var mı diye. Elimizle de yapışkanlığına bakardık yağın özelliği gittimi diye. Sonuçtada motor canavar gibi 20-30 yıl sorunsuz çalıştı. Bence bu tartışmalar ticari kaygılardan. Çünkü bu işte ÇOK PARA var.

    Bu kadar yazdıktan sonra sonuç olarak yalkinh'ya katılıyorum. Bence Türkiyede motor için önemli olan havadır. Ve dolayısıyla hava filtresi. Her bakımda (10-15binkm) de değişiyor fakat ben bir sefer 5bin km de kendim söktüm ve leş gibi olduğunu görüp temizledim. Hava filtresi bence arada bir sökülüp değiştirilirse çok daha performanslı ve uzun ömürlü bir motor olur diye düşünüyorum.

    Türkiyenin neresinde -20 var demişsiniz burda var. -35 Muş
    Erzurum ve Ardahan ı saymıyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mersinde oturmaktayım.Fluence 1.6 benzinli,lpgli araca sahibim.Aracıma hangi tür yağ önerirsiniz ? Yardım ederseniz sevinirim.Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eberkiten

    Mersinde oturmaktayım.Fluence 1.6 benzinli,lpgli araca sahibim.Aracıma hangi tür yağ önerirsiniz ? Yardım ederseniz sevinirim.Teşekkürler.

    10 40 yeterli sana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elposta

    Arkadaşlar ben de hasbel kader bir indirim marketinden yarı-sentetik 10W-40 yağ satın aldım. Sonra içime kurt düştü ve araştırmaya başladım. Arabanın kullanıcı kitabını indirdim ve yağ kısmını inceledim. Bu arada benim araba 2012 model opel corsa. Kitapta yarı veya tam sentetik diye özellik belirtilmemiş fakat yağ kaliteli listelenmiş. Kullanılması istenen dexos2 kalite. En son kalite standartında. Bakımı yapan ustada arabanın trigerinin zincir olduğu tam sentetik yağ tercih edilmesi gerektiğini belirtti. Bunun nedenide tam anlamadım. Fakat kullanıcı el kitabında belirtilmemiş. Yağların üzerinde çeşitli ülkelere, otomobil firmalarına göre standartlar var. Örneğin GM-xxx (general motor), VW, MB(mercedes-benz) vs.gibi, bir de ACEA, SAE gibi avrupa ve amerikan mühendisler birliği gibi, API vs. gibi standartlar. GM(general motor) dexos kalitesine geçti. Yani arabanızın kitapçığına bakın izin verilen yağ kalitesi yazar. Benimkinde de ACEA A3/B3, A3/B4 gibi standartlara izin verilir yazıyordu. 10W-40 yağa izin verilir fakat dexos kalitesinde SAE 5W-40 veya 5-30W önerilir yazıyordu. ortam sıcaklığı -25 C altında 0W-30 veya 0W-40, -25 C'ye kadar 5w-30 veya 5W-40, -20 C'ye kadar 10W-30 veya 10W-40 tercih edilebilir notu var yani. Ortam sıcaklığı önemli de Türkiye de nerede -20 C'ler ben bilmiyorum. ve yağ ömrünün tam sentetik yağlarda uzun olduğu açık. Yarı sentetiklerde bile ben kısa olmadığını düşünüyorum. Zaten her 10-15bin km'de yağ değişiyor. Ben de sonuç olarak elimdeki yağı kullandım fakat bundan sonrası için Mobil 1 ESP dexos2 0W-40 kullanmaya karar verdim. hatta 2 bakımda (20-25binkm) bir bile değiştirmeyi düşünüyorum. Babamın eski bir Renault vardı. 77 model. Hiç periyodik yağ değiştirdiğimizi hatırlamıyorum. Yağ çubuğu çekip bakardık azalma var mı diye. Elimizle de yapışkanlığına bakardık yağın özelliği gittimi diye. Sonuçtada motor canavar gibi 20-30 yıl sorunsuz çalıştı. Bence bu tartışmalar ticari kaygılardan. Çünkü bu işte ÇOK PARA var.

    Bu kadar yazdıktan sonra sonuç olarak yalkinh'ya katılıyorum. Bence Türkiyede motor için önemli olan havadır. Ve dolayısıyla hava filtresi. Her bakımda (10-15binkm) de değişiyor fakat ben bir sefer 5bin km de kendim söktüm ve leş gibi olduğunu görüp temizledim. Hava filtresi bence arada bir sökülüp değiştirilirse çok daha performanslı ve uzun ömürlü bir motor olur diye düşünüyorum.

    77 renoyu kaç Kmde bir yağını değiştiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mobil 0 40

    Ya da edge titanium 5.40 olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalkinh

    Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...

    Herkese slmlar konuyu iki yıldır takip etmiyorum ama tekrardan okuyanlar için faydalı olmaya çalışmak için bişeyler yazmak istedim.alıntı yaptığım yazıdaki gibi hayat hikayesini yazan insanların değil,teknolojiyi takip eden araştıran değişime ayak uyduran,öğrenen ve uygulayan kişilerden feyz almak herzaman yarara olacaktır.93 yılının motor teknolojisi,sıkıştırma oranları,beygir güçleri,son hızları,ani hızlanmaları aynımı?lastikler gelişiyor,motorlar gelişiyor,şanzımanlar gelişiyor,peki yağlar bunlar gelişmiyormu?evet hava filtresi ve kötü yakıt elbette motor ömrüne büyük etken ama,birçok yeni nesil motorlarında yanlış ve daha kalın yağ kullanımı sonucu yatak sardığını,hararet yaptığını performansın düşmesine sebep olduğunuda biliyoruz.motorlardaki piston gömlek ilişkisi yakınlaştıkça turbo basınçları artıp,devirler yükseldikçe,yağlar incelecek,incelmek zorunda kalacak.son olarak kendi hayat hikayemden kesit sunarak özetleyeyim:ilk aracım peugeot 307 hb 100hp 125.000de satılmıştı,ikinci aracım ve şuanki aracım bmw 3.20d 280.000 ve aynı zamanda ortak kulandığımız opel insignia 207 bin km de.yılda 40.000-50.000km yol yapıp 3 yılda değil 3 ayda bir 10.000 km bakım yaptıran biri olarak yağ markalarının aralarında çok fark olmamakla beraber katalog verilerine uyarak mümkünse ilk tercih olarak mobil ve castrol gibi firmaların yağlarını kullanmanızı ve bütçeniz elveriyorsa bakım arası en az bir kere hava filtresini değiştirmenizi tavsiye ederim.motor visko tavsiyesi ise iklim sıcaklığı,motorun durumu gibi mevzuatlar ele alınıp belirlenmelidir.başka bir şahsın aynı araç ve modelde kullandığı yağı size tavsiye edebilir,ama onun aracı 20.000 km de sizinki 220.000 km deyse tavsiye yarardan çok zarar sağlayabilir.yine antalyada oturan birinin,erzurumda ikamet eden birine önereceği yağ tavsiyesi pek yarar sağlayamayacaktır.herkese faydalı ve iyi forumlar...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • shifisitert S kullanıcısına yanıt
    MOBİL1 0-30 KULLANMAMI TAVSİYE EDENLER VAR.10 000 DEĞİL 30 000 KM. YAPARSIN DİYORLAR. 0-30 VE 0-40 YAĞLAR SOĞUK BÖLGELER İÇİN Mİ YOKSA AKDENİZ BÖLGESİ VB. DE KULLANSA SAKINCA VAR MI? SAYGILARIMLA...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eberkiten

    MOBİL1 0-30 KULLANMAMI TAVSİYE EDENLER VAR.10 000 DEĞİL 30 000 KM. YAPARSIN DİYORLAR. 0-30 VE 0-40 YAĞLAR SOĞUK BÖLGELER İÇİN Mİ YOKSA AKDENİZ BÖLGESİ VB. DE KULLANSA SAKINCA VAR MI? SAYGILARIMLA...


    Baştaki 0 değeri soğuk bölgeler için. Yanı senin kullanmaya gerek pek yok. İlla almak istersen fazla para bayılma 5-30 al oda 25-30 bin gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçtaki motor yağının canını, sıcaklık alır. Yani 5 bin gittiğiniz için bitmez motor yağı. O kadar km boyunca ısıya maruz kaldığı için biter. Motoru hep 10 derecede çalıştırın motor yağınız bozulmaz.

    Yani ? iyi motor yağı önce ısıya dayanacak.

    Madeni yağlar ısıya sentetik yağlar kadar dayanamaz.

    Bu yüzden her zaman tam sentetik yağ kullanın motor ne olursa olsun. (tofaş ta olsa farketmez, benim ladada 5-40 var).

    Madeni motor yağı (20w-50) sadece ilk motor açılırken kullanılmalıdır. (madeni olduğu için daha çok sürtünür segmanlar daha güzel oturur). Onun dışında ucuz diye kullanmanın alemi yoktur. Heleki LPG li kullanımda 5 bin bile gitmez. (yağın kararması değildir yağın bittine işaret).

    Motor yağındaki ilk rakkam soğukta ne kadar yağlıyacağını anlatır. Yani 0w , 5w den 5w 10, 10w den 10w 20w den çok daha iyidir.

    Bir motor en cok soğuk marş basmada yıpranır. Bu yüzden ne kadar düşük o kadar iyi. (erzurum için şart olması antalyada fayda sağlamayacağı anlamına gelmez).

    ikinci rakkam motor ısındığındaki yağlama kabiliyetidir. Ne kadar yüksek o kadar iyi. Sebep ? Dediğimiz gibi motor ısındıkça yağı yıpartır. Normal hava sıcaklığındaki yağ bal kıvamındayken. Isınmış motordaki yağ cicek yağı kıvamındadır.

     YAĞ UZMANLARI (0w30 mu 0w40 mı?)


    Yukarıdaki grafikte görüldüğü gibi. 90 derece motor sıcaklığında 10w-30 ile 15w-40 arasındaki vizkozite farkı neredeyse 2 katıdır.

    By yüzden imkan oldukça sıcaklık vizkozitesi yüksek yağları tercih etmek gerekir. Tabii tamamen sentetik olma şartı ile.

    eğer 20w50 gidecekseniz 5.000 i gerçimeyin hatta 4000 bile daha makul. 20w50 sıcakta daha iyi yağlasada, madeni olduğu için yağlama özelliğini daha çabuk kaybeder.

    Yani ? Para varsa 0w-50, yoksa 0w-40 veya 5w-40.




  • Yağ fiyatları arasında 30-40 TL maksimum oynuyor.

    O nedenle 0w40 kullanın gitsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yağ fiyatları arasında 30-40 TL maksimum oynuyor.

    O nedenle 0w40 kullanın gitsin.

    yılda 5 bakım yaptıran benim gibi kullanıcılar için o para (motor 3.2 Litre alıyor) 3-4 kez yağ bedeli ediyor.
  • Beyler pekii

    5 40 mi 0 40 mi?

    5 40 75 tl normal mobil 1

    0 40 100 tl Mobil 1 esp


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5W-40 Mobil 1 var mı hala?
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Evet var. Su mesela. 75 tl normalde. Saniyorum eski seri bir yag

    http://m.n11.com/mobil-super-3000-x1-5w-40-4-litre-tam-sentetik-motor-yagicamsuyu-P17100109

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mobil 1 değil ki o, Mobil 3000 :) Kaliteli ama, Mobil 1 ile mukayese edilmez.

    Eğer motor özellikle ESP tipi (düşük sülfat külü) yağ istemiyorsa, ESP olmayan Mobil 1 bence tercih edilebilir. Katkı paketi daha zengin, Euro 4 ve öncesi motorlar için daha iyi. O da 0W-30, 0W-40, 5W-50, 10W-60 olarak var.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Valla yurosunu falan bilmem ustam.1.6 16valf enjeksiyonlu benzin lpgli motor iste. Kafam rahat olsun diye hep esp aliyorum

    Esp aldığımdan mobil le mobil1 farkina hic dikkat etmedim dogrusu. Espyi de aciklamasinda diyor dpf veya katalitik konvertorlu araclar icin uygundur diyor. O yüzden tercih ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 1 Mart 2016; 2:42:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir arkadaşım honda jazz kullanıcısı olarak yetkili servise şunu soruyor. Avrupada neden 30000 kmde bir, bizde 15000 kmde bir yağ değişiyor. Kitapçık neden böyle yazmış diye soruyor. Cevap Avrupanın yakıt kalitesi bizden daha yüksek oluyor. Ne kadar doğru bilmiyorum.

    Ekleme: Bir önceki kasa jazz kullanıyor arkadaş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 1 Mart 2016; 8:27:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.