Şimdi Ara

YAĞ UZMANLARI (0w30 mu 0w40 mı?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
4
Favori
72.482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul'da araç kullanıyorum. Honda City 1.4 Manuel. 10000 bakımı için yağ arıyorum.

    Yağ olarak hangisini önerirsiniz? Fiyatlar birbirine yakın.

    Castrol ve Mobil1'nin önerdiği yağ 0w30.


    Ancak benim için önemli olan yakıt ekonomisi, soğuk aşınmaya koruma, aracın tam performansında çalışması. İstanbul'un şartlarını biliyorsunuz, toz, trafik vb.


    Hangisi daha mantıklıdır?

    0w30 mu?
    Castrol Edge yada Mobil 1 Fuel Economy serisi.
    Her ikisi de aynı fiyatlarda.

    0w40 mı?
    Castrol Edge Sport yada Mobil 1 New Life

    10w60mı?
    Castrol Edge Sport. En iyi tam sentetik motor yağı olduğunu iddia ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 19 Aralık 2011; 23:49:06 >



  • Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
    Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır.

    93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında..

    98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu.

    2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın.

    Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok

    Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler.
    Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf.

    Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz.
    Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir.
    Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca.
    Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza.
    oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu ..
    Herkese selamlar sevgiler...
  • Mobil 1 ESP Formula 5W-30

    direk +10 beygir.
  • servise git hangisini koyacağını onlar bilirler.
    kafa patlatmaya değmez.
    zaten fabrikanın koyduğu yağın aynısını koyarlar sıkıntı olmaz.
  • vezir beyin başlığında söylediğinin özeti, aralığı en az yağ daha iyi tasarruf sağlar. 0w 30 da adı üstünde economy serisidir
    özetin özeti aradığınız ilaç 0w 30 (kim diyordu ya bu özetin özeti kısmını)
  • Benim bildiğim öyle kafaya göre yağın vizikozitesi şu olsun bu olsun diye seçilmez, kullanım kitapçığında şu ortalama sıcaklıklarda şu yağ, bu sıcaklıkta bu yağ diye yazar. Honda civic 10w40 kullanıyor mesela. Sizinki de çok farklı olmasa gerek.
  • Aracinizin katalogunda hangisi oneriliyorsa onu kullanin ayrica yag markasi olarak varsa arac markasinin denklik verdigi yagi yoksa ona esdeger olani secin.

    Genel yargi sicaklik artisi ile viskozite azalacagi icin sicak bolgelerde yuksek viskoziteli yagi secmeniz gerekir. Istanbul icin kanimca 10W-40 idealdir.
  • 10w40 Yarı sentetik.

    Benim yazdıklarım tam sentetik.

    0w30 alacağım sanırım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mobil 5w40 mı? Shell 5w40 mı?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • katalogda ne yaziyorsa onu koy. 0 30 veya 5 30 yaziyordur. asinmaya karsi 0 30 daha koruyucudur.
  • mobil1 0w-40 newlife derim benzinli araç için.. benim dizelde esp formula 5w-30 var; sıkıntı yok..
  • tam sentetik 10 bin km zor gidiyor, o yüzden 10W-40 yarı sentetik Castrol Edge ya da Magnatec tavsiye ederim.
  • Yarı sentetik yağ arabaya (motora) hakarettir

    Linea 1.3 multijet motora bile mobil 1 5/30 esp formula kullanıyorum
  • Ne kaa ince o kaa az sürtünme... 0 30 iyidir. 60 falan sürekli 5000 üstü çeviren adam için...

    Aklınızda olsun. Yeni motor yağları çok daha uzun süre gidiyor. Kaliforniya sürücüleri eğitme üzerine çalışma başlatmış genel kanı 3000 de bir ken bunu 7000 de bir e hatta 10000 de bire çıkarmakmıs (mil olaraktan km olaraktan değil)...
  • 0w30 ile 0w40 arasındaki farklar neler?
  • Mobil 1 0-40 Tam Sentetik
  • Bir yerde bunu buldum.

    "hiç yağ eksiltmesin istiyorsanız mobil-1 10w60 kullanın"

    Polo GTI için uygunu 10w60 ozaman.
  • Son soru.

    0w30 mu?
    0w40 mı?

    Artı ve eksileri nelerdir?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 19 Aralık 2011; 23:52:00 >
  • Linkte aracınıza standart yarı sentetik 10-40 öneriliyor.Bunun üstü 5-40 öneriliyor.
    Mobil 0-30 tamamen ekonomi odaklı performanslı kullanımda çok ince kaçabilir.Castrol 0-30 bu aralıkta daha mantıklı.
    Bana sorarsanız en kötü Mb 229.5 gibi bir onaya sahip herhangi bir 5-40 , daha iyi olarakta her yönüyle mükemmel bir yağ olan Mobil New Life 0-40 tercih edilebilir.
    Ben aracımda Petronas Syntium 5-40 kullanıyorum, Castrol Td den sonra memnun kaldığım yağ tavsiye ederim

    Dpf vb yoksa buna uygun yağ almanın anlamı yok.Normal yağlardaki faydalı katkılar emisyon düşünülerek azaltılıyor, yani yoksa gerek yok.

    Benim önerim

    Mobil New life 0-40
    Castrol 0-30
    ShellHelix Ultra 5-40

    http://www.opieoils.co.uk/




  • Dizel aracıma Opel yetkili servisi " Helix Ultra AG 5W-30" kullanmış sanırım Shell in bir yağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isqwild -- 20 Aralık 2011; 0:31:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isqwild

    Dizel aracıma Opel yetkili servisi " Helix Ultra AG 5W-30" kullanmış sanırım Shell in bir yağı.

    Bravo o servise doğru yağı kullanmış.Aracınızda Dpf var sanırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    quote:

    Orijinalden alıntı: isqwild

    Dizel aracıma Opel yetkili servisi " Helix Ultra AG 5W-30" kullanmış sanırım Shell in bir yağı.

    Bravo o servise doğru yağı kullanmış.Aracınızda Dpf var sanırım

    Dpf nedir?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.