< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 19 Aralık 2011; 23:49:06 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 19 Aralık 2011; 23:49:06 > |
Çok uzun bir süredir girmiyordum foruma ,yaklaşık 1 saattir motor yağı sohbetlerine takıldım kaldım.
Bu kadar çok motor yağı markası ve gradasyonu değiştirme isteği ve arzusu nerden bu genç beyinlere zerk oldu anlayamıyorum.Ama net olarak anladığım tek şey üretici firmaların amaçlarına ulaşmış olduklarıdır. 93 model 626 i mazda sıfır aldım o zamanın gözde yağı castrol gtx 2 den başka yağ koymadım 362.000 km de sattım mükemmel durumda idi satıldığında.. 98 model N7Q motorlu Laguna (Volvo makinesidir)Sıfır aldım 248.000km de sattım satma sebebim yakıt tüketimi idi bendeki hayatı boyunca hep 10W40 la yaşadı sattığım insanı çok iyi tanırım en az 80.000 de o yaptı artık akıbetini bilmiyorum.Oda sattığında tıkır tıkır çalışıyordu. 2004 megane II 1.6 şu anda 124.000km de .Bu da sıfır alındı rahmetli babamın aracıdır.Doğduğundan beri elf 10W 40 la yaşıyor .Dün edirne İstanbul arasında Lüleburgaz civarında hep arac denediğim bir yerde sıkıştırıp denedim 195 km nin üzerine çok rahat tırmandı (Göstergenin gösterdiği gerçek hız değil)En ufak bir sıkıntısı yok aracın. Eşimin aracı honda jazz şu anda 78.000 civarında , bu araçta doğduğundan beri 5W30 mobille yaşadı en ufak bir sorunu yok Genç arkadaşlar gaza gelmeyin kafalarınızı karıştırmayın 10W40 yarısentetik yağ -25 dereceye kadar sorunsuz çalışır,yağ işi mesleğim gereği çok eğitildiğim bir konu esterler,polimerler dispersan katkılar üzerine size sayfalar dolusu yazabilirim.Ama gereği yok İngilizce bilenleriniz smartsynthetics sitesini okuyup işin derin tarafına dair bilgi edinebilirler. Piyasada satılan belli başlı markaların tamamı ortalama sürücüler ve ortalama kullanım şartları için gerekli ve yeterli korumayı zaten sunuyorlar.kazakistan steplerinde -38 derecede 12lt Mercedes dizel motoruna soğuk marş bastırmadığınız sürece sorun yaşama ihtimaliniz çok zayıf. Herkes motor ömürlerinin uzaması, ekonomi, cold start erozyondan bahsediyor ,aranızda kaç kişi size sunulmuş olan bir pistondan görsel anamnez yöntemi ile o motorun geçmişine dair tahminde bulunabilir.Ülkemizde rektifiye atölyesine düşmüş motorların nerdeyse yüzde yetmişinin yağlama zaafı değilde emilen hava kirliliği sebebi ile oraya düştüğünü tahmin edebilirmisiniz. Ama bakıyorumda forumda bir tane hava filtresi ve önemine dair konu yok.Çünkü hava filtreleri medyatik değildir. Yukarıda saydığım araçların hepsinde en fazla 5000km de bir hava filtresi değiştirildi bende geçirdikleri hayatları boyunca. Ne kadar fazla yağ gradasyonu ve markası değiştiriseniz o kadar fazla yağ eksiltme problemi ile karşı karşıya kalırsınız.Araç ne ile başladı ise onunla devam edin bunu yaparkende kullanma kılavuzunda belirtilen gradasyonlardan yaşadığınız iklime uyan modeli seçip devam edin yolunuza. oksidasyon sülfür,polimer dispersan ve ester beşgeni hikayesi dinlemek isteyenlere bir ara uzunca yazarım inanın çok derin bir konu .. Herkese selamlar sevgiler... |
Hocam 93 yilindan beri bindiginiz arabalar ve yaptiginiz kilometrelere bakarak bir evde degil arabada yasadiginizi cikartim. Bence artik bir eve yerlesmenin zamani gelmis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 19 Aralık 2011; 23:52:00 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isqwild -- 20 Aralık 2011; 0:31:03 > |
|
|