Şimdi Ara

yağmurda tüketim %20 kadar artar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hergün iş gereği eryaman polatlı osb arası gidip geliyorum (toplam 175 km).
    Aracım ford focus 1,6 TDCİ, 2012 kasımda trafiğe çıktı ve 22 bin kilometrede.
    Ben bu yolu ortalama 5,4 bazen daha yavaş gittiğimde 5,2 ortalama yakıt ile geçiyorum.
    (veri yol bilgisayarına göre,aldığım mazota göre reelde 0,3-0,4 daha fazla yaktığımı gördüm)
    Dün sağanak yağış var iken (ve dolayısıyla hızımı da 100-110 lara düşürmeme rağmen) 6,0 tüketti.
    Bu da en az %15 hatta yavaşladığımı düşünürsek %20 daha fazla tüketim gibi görünüyor.

    Nemli hava yanma verimini düşürecektir diye düşünüyorum ama %20 artmasının nedenini kendimce bulamadım ve bilgisi olanlara sormak istiyorum?



  • Soguktan dolayi artabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sana yağmur faktörünün yüzde 20 yakıtı artırması mantıklı geliyor mu cidden?
  • Arttırdığı kesin ama %20 çok yüksek bir rakam.
  • Kış aylarında arabanın zorlanması, tam ısınmaması gibi etkenlerle yakıtın arttığı hep konuşuldu, ancak bunun için yüzde verilmemişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen pazar günü Sakarya'dan Ankara'ya geldim. Hava baya yağmurluydu ve asfaltın üzeri sadece ıslak değildi su bir miktar birikmişti (yağmurun şiddetinden). O biriken yağmur tekerlerde ciddi bir direnç oluşturuyordu. Aracı sürerken bariz hissediyordum, gaza daha fazla basmam gerekiyordu.

    Ben 110'u pek geçmedim. Normalde o hızda 6.5 - 6.8 litre LPG yakan aracım bu defa 8 litre yaktı, neredeyse %20'lik bir artışa denk geliyor.

    Yağmur şiddetliyse, yolda birikiyorsa ve bu da tekerlerde direnç oluşturuyorsa %20 artış olabilir bence.
  • Şimdi %20 çok gibi görünsede bir miktar artabilir yüzdedeki yalnışlığa çok takılmadan olası sebepler...

    Lastikler (özellikle conti ise) yağmurda çekiş gücü düşüyor ve ankarada iki gündür aralıksız yağıyor yağmur devamlı ıslak zemin kuru yer yok..Lastik ıslak zeminde yakıt tüketimini arttırır.Hatta kimi yerlerde patiye bile düşüyoruz..

    Ankaradaki mükemmel altyapı sayesinde yollarda ciddi doğal göletlerden geçe geçe gidiyoruz iki gündür,su birikintileri aracın ivmelenmesini ciddi azaltır ve farkında olmaksızın birikintiye girdiğiniz hızla devam edebilmek için gaza yüklenirsiniz.Su birikintilerinide koy üstüne..

    İki gündür deli gibi yağan yağmurdan kaynaklı cam buharı nem dengesini sağlamak için fan/klima sistemi çalıştırıyoruz..Onuda ekle...

    Bu iki gün süren yağmurdan önce arabaların üstüne turuncu toz yağdı arap çölü vs diyorlar havada ciddi oranda toz vardı iki üç gündür.Olası hava filtresinin çekiş gücüde düşmüştür bir miktar onuda ekle..

    Eğer 3-4 gün önce yakıt aldıysan ben 3-4 güne bir alırım yakıt firmaları yaz uygulamasına geçti yakıttaki setan oranı düştü donma riski yok o yüzden mazotlar şuan biraz verimsiz araba alışma sürecinde ve sende farkında olmaksızın biraz devir yapıyor olabilirsin

    Son olarak ani değişen hava sıcaklıkları Ankarada şuan malum gündüz 21 gece 7-8 sıcaklık çok önemli etken

    Hepsini koy üst üste bir miktar fazla yakması normal şu aralar




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yağmur tüketimi kesinlikle artırır. Yolun durumuna göre bu artışın %20'yi bulması gayet mümkündür.
  • Yağmurda arttığını hep hissediyordum,dün de ciddi bir yağış var iken ölçeyim dedim.
    Polatlı Ankara arası trafiksiz standart bir yol olduğundan trafik etkisini ihmal edebiliriz.
    Hatta dün gün içinde kış lastiğinden yazlık lastiklerine geçtim ki daha da az yakmam lazımdı,yüzdeyi yükseltebilirim :)
    Şaka bi yana %20 yol bilgisayarına göre bir veri,objektif olayım yorumumu çıkartayım,bunun yüzde 15'i kesin...
  • Artirabilir cunku;

    Yagmur ve ruzgara karsi yol kat ediyorsaniz abanizi yavaslaticak daha cok basicaksiniz
    +
    Ustte arkadasinda dedigi yerde biriken suyun arac enerjisini emmesi
    +
    Soguyan hava
    +
    SOguma ve yagmurla kalorifer silucek ve acilan farlar(gunes gidiyor malum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt

    Artirabilir cunku;

    Yagmur ve ruzgara karsi yol kat ediyorsaniz abanizi yavaslaticak daha cok basicaksiniz
    +
    Ustte arkadasinda dedigi yerde biriken suyun arac enerjisini emmesi
    +
    Soguyan hava
    +
    SOguma ve yagmurla kalorifer silucek ve acilan farlar(gunes gidiyor malum)



    Neleri hesap eder olduk, ulan hiç yakıtı düşünmeden yola çıkamıyoruz.
    Bende yağmurda daha fazla yaktığını görüyorum, yol bilgisayarına göre tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt

    Artirabilir cunku;

    Yagmur ve ruzgara karsi yol kat ediyorsaniz abanizi yavaslaticak daha cok basicaksiniz
    +
    Ustte arkadasinda dedigi yerde biriken suyun arac enerjisini emmesi
    +
    Soguyan hava
    +
    SOguma ve yagmurla kalorifer silucek ve acilan farlar(gunes gidiyor malum)



    Neleri hesap eder olduk, ulan hiç yakıtı düşünmeden yola çıkamıyoruz.
    Bende yağmurda daha fazla yaktığını görüyorum, yol bilgisayarına göre tabi

    Daha neler neler var yeni aklima gelen

    Arka camdaki buhar ucin buz cozucunun calismasi

    Ayna isitmalarin acilmasi

    Sis farlarinin acilmasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt


    quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt

    Artirabilir cunku;

    Yagmur ve ruzgara karsi yol kat ediyorsaniz abanizi yavaslaticak daha cok basicaksiniz
    +
    Ustte arkadasinda dedigi yerde biriken suyun arac enerjisini emmesi
    +
    Soguyan hava
    +
    SOguma ve yagmurla kalorifer silucek ve acilan farlar(gunes gidiyor malum)



    Neleri hesap eder olduk, ulan hiç yakıtı düşünmeden yola çıkamıyoruz.
    Bende yağmurda daha fazla yaktığını görüyorum, yol bilgisayarına göre tabi

    Daha neler neler var yeni aklima gelen

    Arka camdaki buhar ucin buz cozucunun calismasi

    Ayna isitmalarin acilmasi

    Sis farlarinin acilmasi


    Haklısınız en önemlisi de klima hiç bir zaman gerçekten ihtiyaç olmadıkça açmıyorum, ne yapalım.




  • Su moleküllerinin çekim gücü lastiği bir miktar tutar. Biraz fazla su birikmiş bir yere girdiğinizde sanki frene basılıyor gibi hissetmenizin sebebi budur. Ve bunun yanında havadaki soğuma ve nem miktarıda tüketimi artirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt


    quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    quote:

    Orijinalden alıntı: webmaster-mt

    Artirabilir cunku;

    Yagmur ve ruzgara karsi yol kat ediyorsaniz abanizi yavaslaticak daha cok basicaksiniz
    +
    Ustte arkadasinda dedigi yerde biriken suyun arac enerjisini emmesi
    +
    Soguyan hava
    +
    SOguma ve yagmurla kalorifer silucek ve acilan farlar(gunes gidiyor malum)



    Neleri hesap eder olduk, ulan hiç yakıtı düşünmeden yola çıkamıyoruz.
    Bende yağmurda daha fazla yaktığını görüyorum, yol bilgisayarına göre tabi

    Daha neler neler var yeni aklima gelen

    Arka camdaki buhar ucin buz cozucunun calismasi

    Ayna isitmalarin acilmasi

    Sis farlarinin acilmasi


    Haklısınız en önemlisi de klima hiç bir zaman gerçekten ihtiyaç olmadıkça açmıyorum, ne yapalım.

    Bunlar artırıyor ama önemli ölçüde değil herhalde?




  • Yağmur nedeniyle gaz-freni fazla yapmışsınızdır, belki farkında değilsinizdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yağmurda gerekli zamanda ısınamayan motor
    araca karşı gelen rüzgar
    sizin araç gitmiyor diye abandığınız gaz pedalı vs.vs.
    herşey etkiler yakıt tüketimini

    birde dizel aracı kullanmayı bilmek önemli. örneğin ben bilmiyorum
    bir akrabamda nemo var 1,4.
    o kullandığında ortalama tüketim 5,3 iken ben kullandığımda 6,8-7 arası geziyor
    dizel aracı kullanmayı bilmekte önemli.
  • sürtünmeden dolayı arttırıyordur fakat %5 anca
  • O yağmur damlaları yere düşerken bile aracın üzerine ek sürtünme olarak yük bindirir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kar, buz üstünde çekiş kaybından dolayı belki fakat yağmurlu havada %20 çok uçuk bir rakam..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.