Şimdi Ara

Yakıt fiyatlarında artış en çok motorinde gerçekleşti.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    Küçük bir araştırma ile 2010 Ağustos 2011 ağustos yakıt fiyatlarını toparladım. Buradaki tabloya göre dizel araç sahipleri zamdan en çok etkilenen kesim oluyor.

     

    YAKIT FİYATLARINDAKİ ORANSAL ARTIŞLAR - MOTORİN BENZİN LPG

    TARIH Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1.95
    2011 AGUSTOS 3.72 4.33 2.29
    ________________________________________________________________________________
    ORANSAL ARTIŞ %23.6 %18.31 %17.44



    * Fiyatlar opetin ve aygazın sitesinden alınmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lobster -- 2 Ağustos 2011; 15:34:57 >



  • Neyse bu sefer yorum yapmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio159

    Neyse bu sefer yorum yapmıyorum
    Oransan olarak bakmayacaksin kurus bazinda bakinca uc asagi bes yukari ayni. Yapilan tasarruf hep ayni litre bazinda 60 kusur kurus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 2 Ağustos 2011; 15:36:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Oransan olarak bakmayacaksin kurus bazinda bakinca uc asagi bes yukari ayni. Yapilan tasarruf hep ayni litre bazinda 60 kusur kurus.


    Yanlış mantık. Örnek vermek gerekirse. Mazot 40 kuruş. Benzin 1 TL olsun. 60 kuruş fark olsun. Seneler sonra Mazot 5,40 TL olsun. Benzin 6 TL olsun. Yine 60 kuruş fark olsun.

    İlk durumdaki 60 kuruşluk fark ile son durumdaki 60 kuruşluk fark aynı değildir. Rakam aynıdır ama tüketim farkı olarak aynı değildir. Buna seyyanen artış denir. Bunu maaşlara uygularsanız yüksek maaş ile düşük maaş arasındaki farkın giderek kapandığına şahit olursunuz. Fakat bunu akaryakıta uygularsanız benzinle mazot arasındaki farkın da gittikçe kapandığına şahit olursunuz. 60 kuruş fark sizi yanıltmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Oransan olarak bakmayacaksin kurus bazinda bakinca uc asagi bes yukari ayni. Yapilan tasarruf hep ayni litre bazinda 60 kusur kurus.


    Yanlış mantık. Örnek vermek gerekirse. Mazot 40 kuruş. Benzin 1 TL olsun. 60 kuruş fark olsun. Seneler sonra Mazot 5,40 TL olsun. Benzin 6 TL olsun. Yine 60 kuruş fark olsun.

    İlk durumdaki 60 kuruşluk fark ile son durumdaki 60 kuruşluk fark aynı değildir. Rakam aynıdır ama tüketim farkı olarak aynı değildir. Buna seyyanen artış denir. Bunu maaşlara uygularsanız yüksek maaş ile düşük maaş arasındaki farkın giderek kapandığına şahit olursunuz. Fakat bunu akaryakıta uygularsanız benzinle mazot arasındaki farkın da gittikçe kapandığına şahit olursunuz. 60 kuruş fark sizi yanıltmasın.

    Alıntıları Göster
    HAYALDİ GERÇEK OLDU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Oransan olarak bakmayacaksin kurus bazinda bakinca uc asagi bes yukari ayni. Yapilan tasarruf hep ayni litre bazinda 60 kusur kurus.


    Yanlış mantık. Örnek vermek gerekirse. Mazot 40 kuruş. Benzin 1 TL olsun. 60 kuruş fark olsun. Seneler sonra Mazot 5,40 TL olsun. Benzin 6 TL olsun. Yine 60 kuruş fark olsun.

    İlk durumdaki 60 kuruşluk fark ile son durumdaki 60 kuruşluk fark aynı değildir. Rakam aynıdır ama tüketim farkı olarak aynı değildir. Buna seyyanen artış denir. Bunu maaşlara uygularsanız yüksek maaş ile düşük maaş arasındaki farkın giderek kapandığına şahit olursunuz. Fakat bunu akaryakıta uygularsanız benzinle mazot arasındaki farkın da gittikçe kapandığına şahit olursunuz. 60 kuruş fark sizi yanıltmasın.


    Tamam da aradaki fark maliyet falan degil ki vergi farkindan kaynaklaniyor vergi de sabit bir vergi zaten yani oransal fark olmasini beklemek hayal olur zaten. Dersen ki fiyatlarin yukselmesi dizeli daha cok etkiliyor orasi oyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    HAYALDİ GERÇEK OLDU

    Alıntıları Göster
    Aynı oranlarla artmaya devam ederse 2015 te motorin benzini geçmiş olacak. İşte ufak bir hesapla karşımıza çıkan tablo;
     
    Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1,95
    2011 AGUSTOS 3,72 4,33 2,29
    2012 AGUSTOS 4,60 5,12 2,69
    2013 AGUSTOS 5,68 6,06 3,16
    2014 AGUSTOS 7,02 7,17 3,71
    2015 AGUSTOS 8,68 8,48 4,36




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darthSidius -- 2 Ağustos 2011; 17:05:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darthSidius

    Aynı oranlarla artmaya devam ederse 2015 te motorin benzini geçmiş olacak. İşte ufak bir hesapla karşımıza çıkan tablo;
     
    Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1,95
    2011 AGUSTOS 3,72 4,33 2,29
    2012 AGUSTOS 4,60 5,12 2,69
    2013 AGUSTOS 5,68 6,06 3,16
    2014 AGUSTOS 7,02 7,17 3,71
    2015 AGUSTOS 8,68 8,48 4,36




    umarım bu tabloyu (benzin ve mazot 8 tlnin üzerinde) görmek için 2015e kadar beklemek zorunda kalmayız... bizi bekletmesinler o kadar.. bu hızla yola devam edilirse benim isteğim hayal deyil gerçek olacak!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darthSidius

    Aynı oranlarla artmaya devam ederse 2015 te motorin benzini geçmiş olacak. İşte ufak bir hesapla karşımıza çıkan tablo;
     
    Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1,95
    2011 AGUSTOS 3,72 4,33 2,29
    2012 AGUSTOS 4,60 5,12 2,69
    2013 AGUSTOS 5,68 6,06 3,16
    2014 AGUSTOS 7,02 7,17 3,71
    2015 AGUSTOS 8,68 8,48 4,36



    Alıntıları Göster
    Motorin benzini kolay kolay geçemez. Türkiyede taşımacılık gerek yolcu bazında, gerek yük bazında %80 oranında karadan yapılıyor. Şehirlerarası trenler bile diesel lokomotif kullanıyor. Motorini benzinin önüne geçirmek demek tüm piyasayı tepetaklat etmek olur ki bu pek mümkün değil. Hele hele kısa vadede hiç mümkün değil.

    Şehirlerarası otobüsler, trenler, ağır iş makineleri (dozer, grayder, vb.) hep diesel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Motorin benzini kolay kolay geçemez. Türkiyede taşımacılık gerek yolcu bazında, gerek yük bazında %80 oranında karadan yapılıyor. Şehirlerarası trenler bile diesel lokomotif kullanıyor. Motorini benzinin önüne geçirmek demek tüm piyasayı tepetaklat etmek olur ki bu pek mümkün değil. Hele hele kısa vadede hiç mümkün değil.

    Şehirlerarası otobüsler, trenler, ağır iş makineleri (dozer, grayder, vb.) hep diesel.


    Geçer geçer :)


    Bakınız : Vatandaşın % 80'inden fazlasının bolca miktarda tükettiği zorunlu tüketim maddesi olan ekmek ile yine vatandaşın % 20'den çok daha az bir kesimine hitap eden lüks tüketim maddesi olan pırlanta üzerindeki vergi oranları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darthSidius

    Aynı oranlarla artmaya devam ederse 2015 te motorin benzini geçmiş olacak. İşte ufak bir hesapla karşımıza çıkan tablo;
     
    Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1,95
    2011 AGUSTOS 3,72 4,33 2,29
    2012 AGUSTOS 4,60 5,12 2,69
    2013 AGUSTOS 5,68 6,06 3,16
    2014 AGUSTOS 7,02 7,17 3,71
    2015 AGUSTOS 8,68 8,48 4,36




    Motorin hiç bir zaman benzini geçmez diye düşünüyorum, işlenişi daha kolay ve saflığı daha az.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Motorin benzini kolay kolay geçemez. Türkiyede taşımacılık gerek yolcu bazında, gerek yük bazında %80 oranında karadan yapılıyor. Şehirlerarası trenler bile diesel lokomotif kullanıyor. Motorini benzinin önüne geçirmek demek tüm piyasayı tepetaklat etmek olur ki bu pek mümkün değil. Hele hele kısa vadede hiç mümkün değil.

    Şehirlerarası otobüsler, trenler, ağır iş makineleri (dozer, grayder, vb.) hep diesel.


    Geçer geçer :)


    Bakınız : Vatandaşın % 80'inden fazlasının bolca miktarda tükettiği zorunlu tüketim maddesi olan ekmek ile yine vatandaşın % 20'den çok daha az bir kesimine hitap eden lüks tüketim maddesi olan pırlanta üzerindeki vergi oranları.


    Devletin ileriye dönük yapılmış ihaleleri var. Bu ihalelerde kullanılacak araçlar hep diesel. Taaa jeneratörüne kadar.

    Geçmeeeez:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Motorin benzini kolay kolay geçemez. Türkiyede taşımacılık gerek yolcu bazında, gerek yük bazında %80 oranında karadan yapılıyor. Şehirlerarası trenler bile diesel lokomotif kullanıyor. Motorini benzinin önüne geçirmek demek tüm piyasayı tepetaklat etmek olur ki bu pek mümkün değil. Hele hele kısa vadede hiç mümkün değil.

    Şehirlerarası otobüsler, trenler, ağır iş makineleri (dozer, grayder, vb.) hep diesel.


    Geçer geçer :)


    Bakınız : Vatandaşın % 80'inden fazlasının bolca miktarda tükettiği zorunlu tüketim maddesi olan ekmek ile yine vatandaşın % 20'den çok daha az bir kesimine hitap eden lüks tüketim maddesi olan pırlanta üzerindeki vergi oranları.


    Devletin ileriye dönük yapılmış ihaleleri var. Bu ihalelerde kullanılacak araçlar hep diesel. Taaa jeneratörüne kadar.

    Geçmeeeez:)

    Alıntıları Göster
    Muhabbet "motorin benzini geçer mi geçmez mi" ye dönmüş. Bence arkadaşımız sadece farklı oranlarda zam gelmiş olmasının uzun dönemde saçma bir sonuç ortaya çıkaracağının altını çizmek istemiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lobster

    Muhabbet "motorin benzini geçer mi geçmez mi" ye dönmüş. Bence arkadaşımız sadece farklı oranlarda zam gelmiş olmasının uzun dönemde saçma bir sonuç ortaya çıkaracağının altını çizmek istemiş

    Alıntıları Göster
    HEDEF 2023 :

    BENZİN 10 TL

    MAZOT 8 TL

    LPG 6 TL

    VATANDAŞ ELEKTRİKLİ ARABAYA YUMULDU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lobster

    Muhabbet "motorin benzini geçer mi geçmez mi" ye dönmüş. Bence arkadaşımız sadece farklı oranlarda zam gelmiş olmasının uzun dönemde saçma bir sonuç ortaya çıkaracağının altını çizmek istemiş

    Alıntıları Göster
    Benzinin maliyeti daha ucuz. Motorin bence de 3-4 yıl içinde Benzini geçer.

    Zaten insanlar artık dizel araba alıyor. Bu nedenle hükümet dizelin fiyatını benzine yaklaştırıyor.

    Dizel için sorun yok. Çünkü her iki yakıt aynı fiyat da olsa, dize yine daha tasarruflu.

    Aynı mesafede aynı model araçın benzinlisi 7 litre harcıyorsa, dizeli 5 litre harcıyor.

    O nedenle aynı fiyat olması sorun oluşturmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benzinin maliyeti daha ucuz. Motorin bence de 3-4 yıl içinde Benzini geçer.

    Zaten insanlar artık dizel araba alıyor. Bu nedenle hükümet dizelin fiyatını benzine yaklaştırıyor.

    Dizel için sorun yok. Çünkü her iki yakıt aynı fiyat da olsa, dize yine daha tasarruflu.

    Aynı mesafede aynı model araçın benzinlisi 7 litre harcıyorsa, dizeli 5 litre harcıyor.

    O nedenle aynı fiyat olması sorun oluşturmaz.


    İyi güzelde alırken dizel ciddi oranda daha pahalı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benzinin maliyeti daha ucuz. Motorin bence de 3-4 yıl içinde Benzini geçer.

    Zaten insanlar artık dizel araba alıyor. Bu nedenle hükümet dizelin fiyatını benzine yaklaştırıyor.

    Dizel için sorun yok. Çünkü her iki yakıt aynı fiyat da olsa, dize yine daha tasarruflu.

    Aynı mesafede aynı model araçın benzinlisi 7 litre harcıyorsa, dizeli 5 litre harcıyor.

    O nedenle aynı fiyat olması sorun oluşturmaz.


    İyi güzelde alırken dizel ciddi oranda daha pahalı???


    onada alişir miletim satarken daha iyi paraya satacagini düşünür ama sadece düşünür bu durumda ..

    işin şakasi bi yana dizel benzin i gecemez şimdilik farkli oranlarda zam yapilmiş olsada ilaa her sene bu oranlarda zam olacak diye bir kural yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Benzinin maliyeti daha ucuz. Motorin bence de 3-4 yıl içinde Benzini geçer.

    Zaten insanlar artık dizel araba alıyor. Bu nedenle hükümet dizelin fiyatını benzine yaklaştırıyor.

    Dizel için sorun yok. Çünkü her iki yakıt aynı fiyat da olsa, dize yine daha tasarruflu.

    Aynı mesafede aynı model araçın benzinlisi 7 litre harcıyorsa, dizeli 5 litre harcıyor.

    O nedenle aynı fiyat olması sorun oluşturmaz.


    İyi güzelde alırken dizel ciddi oranda daha pahalı???


    onada alişir miletim satarken daha iyi paraya satacagini düşünür ama sadece düşünür bu durumda ..

    işin şakasi bi yana dizel benzin i gecemez şimdilik farkli oranlarda zam yapilmiş olsada ilaa her sene bu oranlarda zam olacak diye bir kural yok

    Alıntıları Göster
    eskiden benzinle dizel arasında bariz fark vardı fakat binek arabada bu kadar dizel kullanımı yaygın değildi, mazot kullanımındaki bu artışı hükümetler göz ardı etmez devletin kasasına girecek parayı arttırmanın yoluna bakarlar malum asıl vergi alınması gereken yerlerden vergi alınmamasından dolayı senin benim tek lüksümüz olarak kalan akaryakıta yüklenirler, bu durumdada mazot önümüzdeki yıllarda benzini geçer şuan en mantıklısı aslında doğalgaz kullanmak ama oda yaygınlaşınca ona da gerekli vergileri bindirirler arz talep yasası- talep arttıkça fiyatlar yükselir mantığı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALAK_


    quote:

    Orijinalden alıntı: darthSidius

    Aynı oranlarla artmaya devam ederse 2015 te motorin benzini geçmiş olacak. İşte ufak bir hesapla karşımıza çıkan tablo;
     
    Motorin Benzin 95 LPG
    2010 AGUSTOS 3,01 3,66 1,95
    2011 AGUSTOS 3,72 4,33 2,29
    2012 AGUSTOS 4,60 5,12 2,69
    2013 AGUSTOS 5,68 6,06 3,16
    2014 AGUSTOS 7,02 7,17 3,71
    2015 AGUSTOS 8,68 8,48 4,36




    Motorin hiç bir zaman benzini geçmez diye düşünüyorum, işlenişi daha kolay ve saflığı daha az.


    burası türkiye. siz yurtdışında yaşıyorsunuz sanırım




  • 1 tllik mazota verdigimiz paraya bak arkadas
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.