Arkadaşlar iyi akşamlar. Başımdan geçen olayı detaylıca anlatacağım.
Bu kadar yazı okunur mu ya? diyenler için kısacası; "YALIN İNTERNET ADSL'E DÖNÜŞMÜYOR"
İstanbul'daki ev telefonu ile birlikte kullandığım ADSL aboneliğimi askerlik sebebiyle 2016 Nisan ayında iptal ettirdim. Usta birliğimde kaldığım misafirhaneye internet bağlantısına imkan verildiğini öğrenince TÜRK TELEKOM ile anlaştım ve 24 ay taahhüt verdim. Askerlik süresini göz önüne alarak taahhüt vermeden internet aboneliği istedim. Şubede benimle ilgilenen arkadaş internetin Türkiye'nin her şehrine nakil edilebileceğini ve ADSL'e dönüştürülebileceğini söyledi. Bu şekilde 24 ay taahhüte bende onay verdim. Temmuz 2016 ayından itibaren internet aboneliğim başladı. Buraya kadar sıkıntı yok.
Problemler başlıyor;
Nakil işlemleri için neler yapmam gerektiğimi yine şubedeki elemana ve müşteri hizmetlerine sordum. Modemi yanınızda götürün, gittiğiniz yerden arayın ekipler en kısa süre içinde gelirler dediler. İstanbul'a geri döndüm ekipleri Perşembe günü sabahı aradım. İnternetimi nakil ettirmek istediğimi söyledim, yeni adresi verdim. Operatör bana ev telefonu olduğu için sistemde arıza olduğunu belirtti. Teknik servis ekipleri sizleri arayacaktır ben not düşüyorum dedi. Sonra beni arayan teknik servis elemanına evimde telefon hattı olduğunu defalarca söyledim, sanırım beni anlayamadı. Neyse onay verildi. Ben telefon ile aranmayı bekliyorum. Cumartesi sabahı 444 0 375 beni otomatik bir arama ile aradı. Aldığınız hizmetten memnun musunuz? Ne hizmeti? Hizmet mi almışım ben? Puan vermemi istedi sistem. Acımadım.
Müşteri hizmetlerini aradım. Hizmet almışım ama haberim yok benim dedim. Operatör nakil işlemleriniz tamamlanmış dedi. Benim internet bağlantım yok dedim. Hemen arıza kaydı oluşturalım dedi. Pazartesi günü oldu ses seda yok, gelen giden yok. Bir daha aradım müşteri hizmetlerini. Bu seferki arkadaşa yine durumu belirttim. Kendisi Yalın interneti ADSL e çevirmek için müdürlüğe gitmeniz gerekiyor dedi. Müdürlüğe gittim. Nakil işlemleri için bir yetkili ile görüştüm. Beni teknik servise yönlendirdi. Teknik ekipteki arkadaş YALIN interneti ev telefonu üzerine alın yoksa ayrı bir telefon hattı çekmeniz gerekiyor evinize dedi. Tekrar nakil işlemleri masasına gittim. Oradaki bayan YALIN internet ADSL'e dönüşmez sizi yanlış bilgilendirmişler dedi. İnterneti iptal edip yenisini takmak istediğim zaman 600 TL kadar bir cayma bedeli çıkardılar. Ev telefonu da benzer bir miktar çıktı. En iyi çözüm eve yeni bir telefon kablosu çekmek olduğunu düşündüm ve evime döndüm.
Gün içinde arıza kaydımın tamamlandığını mesaj ile aldım. Tabi ki bende DSL sinyali yok tekrar. Tekrar arıza kaydı oluşturdum. Daha sonra merakımdan bina girişindeki telefon kutusunu (ankastre) inceledim. Cumartesi gelen arkadaş eve çıkan hattın telefondan dolayı dolu olduğunu görünce, Yalın internetin kablolarını çekip gitmiş. Bana haber edilmemiş. İş başa düştü. Eve giden hatta DSL kablolarını bağladım. Modemde DSL sinyali yok. Tekrar müşteri hizmetlerini aradım. Kabloların yerini değiştirdim DSL sinyali gelmiyor dedim. Operatör bayan uyanık çıktı hemen size servis yönlendirelim dedi. Bir sonraki gün için randevu aldım. Bu arada nakil işleminden sonra eve gelip tekrar kurulum yapmıyorlar.
Bir sonraki gün gecikmeli de olsa teknik ekip geldi. Hangi kabloyu nereye çekeceğini gösterdim. Eve çıkan hatta interneti bağlayıp, telefonu devre dışı bıraktırdım. Ve sonuç olarak Cumartesi günü gelen arkadaş kabloları yanlış bağlamnış. 11 TL servis bedelini de iptal etti gelen ekip.
Şu anda eve gelen hatta Yalın internet bağlı ve ev telefonu saf dışı. Kaç gündür de bir elektrikçiyi eve getiremedim. Artık telefon kablosunu satın alıp kendim çekeceğim. Evden susta ile gönderirim kabloyu çıkarsa ankastreye ne ala.
Bu şekilde bir macera yaşadım. Yalnız görüştüğüm operatörlerin yarısı YALIN internetin ADSL'e dönüşebileceğini sanıyor. O yüzden beni abone yapan arkadaşa kızamıyorum.