Şimdi Ara

Yarım motor yaptırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
14.631
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 3.0 V6 97 model bir araç sahibiyim
    Aracımı severek kullanmaktaydım sınıf bir araçtı.
    Daha 200000 km de idi.
    yaşadığım sorun aracın şehirler arası güzergahta radyatör patlatması ile oluştu.
    araçta çekiş düşüklüğü ne hisseder hissetmez sağa çektim soğumasını bekledim. Bu arada çekici ile aracı getirip radyatörü sanayide 0 ile değiştirdim.

    hararetin attığını görmedim fakat radyatörü taktıktan 3 gün sonra motor bloğuna su sızdığını egzozdan beyaz su buharı görmeye başladım.
    aklıma ilk gelen conta yanığı idi tüm üst takım silindir kapak contası elemanlarını aldım sanayinin yolunu tuttum

    ustalara sordum yapılması gereken işlem için bana gelen geri dönüşler de hep şu şekilde oldu sen bunun üst kapak contası nı yaparsın Fakat yarın öbür gün araç yatak Sarar alt takımda vuruntu sesi yapar motorun tamamını el atmamı, yapılacak ise yarım motor değil tam bir rektefiye yapmam konusunda beni yönlendiler.

    yağ su karıştırma olayı yaşamadım. Dediğim gibi sadece motor su kaçmaktadır. sızıntı önleyici ilaç kullandım suya ama çözüm bulamadım.

    sizlerin bu konuda görüşlerini merak ediyorum.

    böyle bir araçla tam bir motor rektefiyesi yapmak şart mıdır? 3 5 ay sonra başıma yatak sarması çıkarır mı ?

    yoksa silindir üst kapak contası mı değiştirip kapatmak mantıklı mı?
    ikisi arasında 6 kat fiyat farkı var tamir ücreti.

    Özellikle tamirci arkadaşların görüşlerini almak isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wtersad -- 26 Temmuz 2020; 15:46:48 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Yarım Motor Yaptırmak: Bilmen Gerekenler

    Motorunuz performans sorunları yaşıyorsa, "yarım motor yaptırmak" veya "yarım motor rektefiyesi" olarak bilinen bir onarım seçeneğini düşünebilirsin. Yarım motor yaptırmak, motorun üst kısmının onarılmasını içerir ve aşağıdaki durumlarda gerekli olabilir:

    • Silindir kapak contası değişimi sonrası performans düşüklüğü
    • Silindir kapağında çatlaklar veya hasarlar
    • Valflerde veya valf yuvalarında aşınma
    • Segmanların aşınması veya kırılması

    Yarım Motor Yaptırma İşlemi

    Yarım motor yaptırma işlemi genellikle şu adımları içerir:

    • Motorun üst kısmının (silindir kapağı, valfler, segmanlar) sökülmesi
    • Hasarlı parçaların değiştirilmesi veya onarılması
    • Silindir kapağının taşlanması ve valflerin ayarlanması
    • Tüm parçaların yeniden monte edilmesi ve motorun test edilmesi

    Yarım Dizel Motor Nedir?

    Yarım dizel motorlar, geleneksel dizel motorlara göre daha düşük sıkıştırma oranına ve farklı bir yanma sürecine sahip olan motor tipleridir. Bu motorlar, hem dizel hem de benzinli yakıtlarla çalışabilir ve genellikle ağır iş makinelerinde ve jeneratörlerde kullanılır.

    Motora Segman Atmak Fiyatı 2023

    Motora segman atma işleminin fiyatı, aracın modeline, silindir sayısına ve kullanılan parçaların kalitesine bağlı olarak değişebilir. 2023 yılı için ortalama segman atma fiyatı şu şekildedir:

    • 4 silindirli benzinli motor: 1.500-2.500 TL
    • 4 silindirli dizel motor: 2.000-3.000 TL

    Yarım motor yaptırmak maliyetli bir onarım olabilir, ancak motorun ömrünü uzatmaya ve performansını iyileştirmeye yardımcı olabilir. Bu işlemi yaptırmadan önce, güvenilir bir oto tamircisine danışmalı ve onarım maliyetlerini karşılaştırman önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Belli ki contadan sızdırıyor sadece ve hararet yükselmediyse neden yatak sarsın neden başka bir şey olsun?

    Bence üst kapakla kurtaracaktır conta değişir silindir kapağında çatlak var mı yok mu bakılır halledilir. Hararet yapmadan da yanma odasına su verip su eksiltebilir beyaz duman atabilir tabi o şekilde sürmeye devam edilirse hararet yapar orası ayrı
  • hararet sırasında contayı yakmış ve silindir üst kapağına zarar vermiş olabilirsin. belirtilere göre de bunlardan biri ya da ikisi birden gerçekleşmiş gibi görünüyor.

    arabayı bu şekilde kullanmadıysan motor zarar görmemiştir. motoru açıp bakmadan rektefiye gerekir diyen usta biraz ezbere konuşuyordur.

    düzgün bir motor ustası bul motorunu açıp baksın rektefiye isteyip istemediğini tespit eder. bir kere hararet yaptı diye motor rektefiye istemez. yarım motorla kurtarır çoğu zaman.

    bizim araba 5 sene önce fan müşürü oksitlendiği için fan açmadı hararet sonucu conta yaktık yarım motor yaptırdık hala da kullanıyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vamos Bien -- 26 Temmuz 2020; 12:13:59 >
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    araç şu an su attığı halde hararetinde herhangi bir yükselme yok. bana ustaların dediği şu üst kapakta şu an çok yüksek basınç oluşuyor sen bu üst tarafı yenilediğinde sızdırmaz ve dayanıklı hale gelicek yanlız alt tarafa her hangi bir bakım yaptırmadığın için tüm basınç pistonların kafasına inecek ve alt tarafta olası bir zayıflıkta yatak sarma vuruntu sesi gibi problemler yaşayacaksın dendi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wtersad

    araç şu an su attığı halde hararetinde herhangi bir yükselme yok. bana ustaların dediği şu üst kapakta şu an çok yüksek basınç oluşuyor sen bu üst tarafı yenilediğinde sızdırmaz ve dayanıklı hale gelicek yanlız alt tarafa her hangi bir bakım yaptırmadığın için tüm basınç pistonların kafasına inecek ve alt tarafta olası bir zayıflıkta yatak sarma vuruntu sesi gibi problemler yaşayacaksın dendi.
    Bana ezbere konuşma gibi geldi. Zamanında sübap değişimi yapmıştım ve üst kapak taşlanmıştı. Ama araba zor çalışıyordu ustanın teki üstü yapmışsın altı yapmamışsın alt zayıf kalmış o yüzden kompresyon tutmuyor zor çalışıyor dedi.

    Başka bir tanıdık ustaya gittik. Meğerse sübap değişimini yapan usta(başka şehirdeydi) senteyi iyi yapamamış. Performansta sorun olmasa da araba geç çalışıyordu senteyi yaptık araba düzeldi hemen çalıştı artık

    Diğer ustaya kalsa alt motor da yapılacaktı




  • 200bindeki aracın yağı eksik kalmamışsa yada aşırı sıcak şekilde çalıştırılmadıysa , susuz kalmadıysa pistonlara ve krank yataklarına kolay kolay bir şey olmaz. conta değişimi ve kapak taşlama ile yeterli olur. 500bin km de olmuş olsa yeni piston segman atılmış olsa bir süre sonra krank bu güce dayanamazdı ama daha çok düşük km de araç.
  • Motor üst kapağı söküldüğü zaman pistonların durumu ortaya çıkar. Eğer usta şüpheleniyor veya sökmüşken daha garanti iş yapalım denir ise karter kapağı sökülür alttan yataklar üsten de piston ve blok değerleri ölçülür. Bunu genelde rektefiyeci dükkana gelir ölçer. Aracın bloğunda sorun yoksa blok rektefiyeye gitmez,araç üzerinde kalır. Genelde pistonlar sökülmüş ise bunların segmanları da değiştirilir yine başka pahalı olmayan parçalar da değişime uğrar.

    Ustaların tamamının kontrol edilmesi değişmesi ile rektefiye farklı kısacası. Sanayi dilinde motorun inmesine kısaca rektefiye denir fakat bloktan talaş kaldırılmayacak ise bu işlem rektefiye olmaz,motorun parçalarının yenilenmesi olur. Burada da ustanın kasteddiği büyük ihtimalle yatakların yenilenmesi oluyor ki yataklar zaten çok pahalı değildir.

    Burada dikkat edilmesi gereken,hemen hemen sanayideki tüm firmalar yan sanayi yatak,sübap,fincan yani ne kadar parça varsa bunları yan sanayi kullanır. O yüzden her ustanın verdiği fiyatlar farklılık gösterebilir,bilindik bir ustaya yaptırmakta fayda var.




  • O zaman ben üst kapak değişimi için anlaşayım. Açıldığında kararı ona bırakayım mı diyorsunuz?
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Haklısınız gerçekten aracın yaşı var ama km yok
  • 6 kat fiyat varsa ben olsam 1/6 parayı riske atar denerdim.

    Şimdi yapılacak işlem 2 bin lira diyelim, tam işlem 12 bin lira. Tam işlem gerekmiyorsa 10 bin lira boşa vermiş olacaksınız.

    Ama üst taraf değişti, olmadı tüm motor yatak vs değişecek dediler, o zaman 2 bin lira boşa gitmiş olacak. Tercih edilir bence.

    Ama şimdi masraf 2 ve 12 bin diyelim, yatak sarar masraf 30 bin olacaksa o riske girilmez.

    En iyisi daha iyi güvenilir bir usta ve bir de tanıdık referansı bulup tekrar batırmak.
  • Hocam üst kapak contası olabilir. Blok çatlak değildir herhalde. Km çok olduğu için üstkapak zaten eli kulağındaymış radyatör öne çekmiş.

    Şimdi şöyle birşey söyleyeyim.

    Sen motoru açtırıyorsun ve motor 200binde. Bu km de motor açıldıktan sonra bazı parçaları değiştirmek herzaman iyidir. Yani girmişken motoru indirip blok rektrfiyeciye gidip ölçülüp uygun segman takımı yatak kol burçları alıp toplamak daha mantıklı olabilir.belki pistonda isteyebilir ama sanmam benzinli motor ... Dizel olsa pistonda değişiyor.

    Ancak conta yanık diye yataklarda sıkıntı çıkar kimse diyemez. Kel alaka bir durum. Yataklar karter içinde daha doğrusu yağ içinde çalışan bir sistem. Segman dese bir derece derim çünkü segmanlar en çok sürtünen parçalar ve yağlama yağ pompasının basması ile yağ borularından yapılıyor.
  • wtersad kullanıcısına yanıt
    Ya usta yanlış anlatmış ya sen yanlış anlamışsın.

    Ustanın değindiği konu doğrudur, motor içinde basınç oluşur, bu basınç pcv ile bloktan çıkar. sübap gibi üst kapak bileşenleri yapıldığında üstten basınç kaçışı düşer, zaten aşınmış segman grubu bu fazla basıncı tutamadığı için tüm basınç aşağıdan dolaşmak zorunda kalır. Bu dolaşım yağ eksiltmeye sebep olur.

    Sonuç olarak yağ eksiltmesini farketmezsen yatak sarma yaşarsın. Ustan burada haklı ama konuyu sana tam anlatamamış veya anlattıysa da sen yağ eksiltme kısmını kaçırmış olabilirsin.

    Sen üst kapağı yaptırırsan segmanların durumunu bilmiyorum ama aracında yağ eksiltmesi yoksa bile %90 yağ eksiltmesi başlayacaktır. Mavi duman falan görmezsin, 4-5 bin km'de 1 lt civarı eksiltme olabilir.

    Sana tavsiyem, senin aracını iyi tanıyan bir ustaya git, sadece conta değişimi yaptır. Zaten blok açılınca piston az çok fikir verir alt bölüm için. Gerekli değilse Sübap değişimi (yerinde olsam) yaptırmam. 3 sene önce eski aracım 270 bin km civarında conta hasarı yaşadı sadece conta değişimi yaptım. Yağ eskiltmesi yok. Şimdiki aracımda eski sahibi üst kapak yaptırmış dediğim şekilde yağ eksiltmesi var. Eğer zorunluluk yoksa Üst kapak yaptırmanın eski araçlarda pek bir önemi yok.




  • Açmadan konuşmak ezbere konuşmaktır.
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    evet şu anda eksiltmediği yağı eğer üst kapak yaparsak eksilteceğini söyledi. Ben buraya yazmayı unuttum galiba. motor içindeki bu basınç nedir? neyden kaynaklı ? olması gereken bir basınç mı ? yoksa şu an sıkıntılı olduğu için mi basınçla çalışıyor ? ;

    önceki aracınız benzinli miydi ? aracınızın şimdiki sahibi üst kapak yapınca yağ yakmış mı ? yada motor yatak sarması gibi birşey olmuş mu ?

    bu arada ben bir kimyasal ilaç koydum soğutma suyunun haznesine çatlak ve sızıntı engelleyiciymiş. bu ilacı attıktan sonra su eksiltme %85 azaldı. mucize gibi araç çalıştırırken sıkıntı yaşamıyorum eskisi gibi bir buhar yok çok az var. Ama performans eski performansında değil araç bunu hissedebiliyorum.

    1 hafta sonra yine aynı ilacı kullanacağım siyah bi kutuda kimyasal amerikan malı. eğer sorun çözerse açmayacağım motor yaptırmaktan kesin vaz geçtim sadece belki conta değiştireyim diyorum .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wtersad

    evet şu anda eksiltmediği yağı eğer üst kapak yaparsak eksilteceğini söyledi. Ben buraya yazmayı unuttum galiba. motor içindeki bu basınç nedir? neyden kaynaklı ? olması gereken bir basınç mı ? yoksa şu an sıkıntılı olduğu için mi basınçla çalışıyor ? ;

    önceki aracınız benzinli miydi ? aracınızın şimdiki sahibi üst kapak yapınca yağ yakmış mı ? yada motor yatak sarması gibi birşey olmuş mu ?

    bu arada ben bir kimyasal ilaç koydum soğutma suyunun haznesine çatlak ve sızıntı engelleyiciymiş. bu ilacı attıktan sonra su eksiltme %85 azaldı. mucize gibi araç çalıştırırken sıkıntı yaşamıyorum eskisi gibi bir buhar yok çok az var. Ama performans eski performansında değil araç bunu hissedebiliyorum.

    1 hafta sonra yine aynı ilacı kullanacağım siyah bi kutuda kimyasal amerikan malı. eğer sorun çözerse açmayacağım motor yaptırmaktan kesin vaz geçtim sadece belki conta değiştireyim diyorum .
    Olması gereken bir basınç çünkü motor ancak böyle çalışıyor. Motor km arttıkça sübap ve piston/segman kenarlarından bu basınç motor içine kaçıyor.

    İki aracım da benzin LPG'li. İkisi de bende hala. Conta değişiminden sonra yağ eksiltme olmadı çünkü sübaplara işlem yapılmadı. Sadece conta değişimi + kapak taşlama ile geri toplandı.

    En basitinden Yatak sarması için yağ kalmaması lazım. Başka türlü zor.

    Sizin yerinizde olsam öyle tıkayıcı önleyici maddeleri kullanmam. Gider ters bir yeri tıkar daha da uğraştırır. Mekanik hasarda kalıcı ve sağlıklı çözüm parça değişimidir.

    İyi bir ustada motor açılır, yüzeyler ölçülür, pistonlara bakılır, kapak test edilir vs. Ne gerekirse yapılır. En etik ve sağlıklı bakım/onarım budur. Önleyici kapatıcı vs özelliklerdeki malzemeler günü kurtarır ancak.




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle dostum günü kurtarmak için yaptık araç sıkıntılı ve her gün 10 km yapıyordu. Tamirciden randevu anca 15 gün sonrasına aldık yapmadılar bizde kendimizce motoru nasıl koruyabilirize giriştik inşallah bi yerleri tıkamamışımdır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.