Şimdi Ara

yarın araba bakmaya gidicem, nelere dikkat etmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • internetten bi araba begendim, savcının arabasıymı$

    her neyse, yarın bakmaya gidecegim ama arabalarla ilgili cok detaylı teknik bilgim yok; arabanın neresine bakmak lazım, nelere dikkat etmek lazım?

    tabii ki sadece bakarak karar vermeyecegiz ama ilk izlenim olarak nerelere dikkat etmeli, bi yardımcı olabilir misiniz?



  • eğer bakmaya gideceğiniz araba sizin idealinizde olan bir araba ise yada kısaca almak istediğiniz bir araba ise yanınıza arabadan anlayan ve tercihen o arabayı kullanmış veya kullanmakta olan bir yakınınızla gidiniz..eğer tek başınıza giderseniz muhtemelen ufak tefek ayrıntıları göremezsiniz ve o ufak tefek ayrıntılar size ileride problem çıkarabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    eğer bakmaya gideceğiniz araba sizin idealinizde olan bir araba ise yada kısaca almak istediğiniz bir araba ise yanınıza arabadan anlayan ve tercihen o arabayı kullanmış veya kullanmakta olan bir yakınınızla gidiniz..eğer tek başınıza giderseniz muhtemelen ufak tefek ayrıntıları göremezsiniz ve o ufak tefek ayrıntılar size ileride problem çıkarabilir
    bakacagım araba focus. arada kullandıgım bi araba, pek yabancı degilim yani.

    yalnız nerelere nasıl bakmak gerekir onu merak etmi$tim..

    iç aksanında bir anormallik olup olmadıgını anlayabilirim ama dedigim gibi i$ motora flan gelince biraz cahilim ki cok detaylı bir $eyden sozetmiyorum oyle üstün körü nelere dikkat etmeli? almaya karar verirsek bir servise gosteririz tabii ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    eğer bakmaya gideceğiniz araba sizin idealinizde olan bir araba ise yada kısaca almak istediğiniz bir araba ise yanınıza arabadan anlayan ve tercihen o arabayı kullanmış veya kullanmakta olan bir yakınınızla gidiniz..eğer tek başınıza giderseniz muhtemelen ufak tefek ayrıntıları göremezsiniz ve o ufak tefek ayrıntılar size ileride problem çıkarabilir
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    eğer bakmaya gideceğiniz araba sizin idealinizde olan bir araba ise yada kısaca almak istediğiniz bir araba ise yanınıza arabadan anlayan ve tercihen o arabayı kullanmış veya kullanmakta olan bir yakınınızla gidiniz..eğer tek başınıza giderseniz muhtemelen ufak tefek ayrıntıları göremezsiniz ve o ufak tefek ayrıntılar size ileride problem çıkarabilir

    doğru yanınıza anlayan birisini alıpta gidin arkadaşınız veya bi yakınınız ha bide arabayı ustaya gösterirken arkadaşınıza veya yakınınıza tembih edin alsın araç sahibini bi 10 metre uzağa götürüp muhabbet etsin çünkü usta araç sahibinin yanında rahat konuşamaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peradur

    bakacagım araba focus. arada kullandıgım bi araba, pek yabancı degilim yani.

    yalnız nerelere nasıl bakmak gerekir onu merak etmi$tim..

    iç aksanında bir anormallik olup olmadıgını anlayabilirim ama dedigim gibi i$ motora flan gelince biraz cahilim ki cok detaylı bir $eyden sozetmiyorum oyle üstün körü nelere dikkat etmeli? almaya karar verirsek bir servise gosteririz tabii ki

    Alıntıları Göster
    eğer bakacağınız arabanın model,motor,kilometre,donanım,fiyat gibi özelliklerini daha ayrıntılı yazarsanız daha güzel yardımcı olabiliriz..siz ikinci el araba bakmaya gideceğim ne yapayım diye konu açarsanız bende sadece dikkatli olun..hemen atlamayın derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    eğer bakacağınız arabanın model,motor,kilometre,donanım,fiyat gibi özelliklerini daha ayrıntılı yazarsanız daha güzel yardımcı olabiliriz..siz ikinci el araba bakmaya gideceğim ne yapayım diye konu açarsanız bende sadece dikkatli olun..hemen atlamayın derim

    Alıntıları Göster
    Focus Ambiante 1.6i

    53000 km
    2001 model :)

    17.250 YTL diyor tabii daha pazarlık yapılmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Peradur -- 21 Nisan 2006; 22:12:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peradur

    Focus Ambiante 1.6i

    53000 km
    2001 model :)

    17.250 YTL diyor tabii daha pazarlık yapılmadı

    Alıntıları Göster
    bu kriterlerde eğer arabanın kazası belası yoksa 16.500-17.000 aralığında alınabilir ki o 250 pazarlık payı..eğer arabayı sahibinden alıyorsanız fazla sorun çıkmayabilir ama galeriden alacaksanız bence almadan önce bulunduğunuz yerdeki ford yetkili servisine götürüp incelettirin..ne yazıkki ülkemizde özellikle galericiler araç kilometrelerinde oynamalar yapmakta ve kilometreyi düşürebilmektedir..ben genel olarak galeriden araba almak taraftarı değilim...ama dediğim gibi...bu biraz kişisel muhabbetlerle alakalı...aracın durumundan çok aracı satanın durumuyla ilgilenmek lazım ne yazıkki...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    bu kriterlerde eğer arabanın kazası belası yoksa 16.500-17.000 aralığında alınabilir ki o 250 pazarlık payı..eğer arabayı sahibinden alıyorsanız fazla sorun çıkmayabilir ama galeriden alacaksanız bence almadan önce bulunduğunuz yerdeki ford yetkili servisine götürüp incelettirin..ne yazıkki ülkemizde özellikle galericiler araç kilometrelerinde oynamalar yapmakta ve kilometreyi düşürebilmektedir..ben genel olarak galeriden araba almak taraftarı değilim...ama dediğim gibi...bu biraz kişisel muhabbetlerle alakalı...aracın durumundan çok aracı satanın durumuyla ilgilenmek lazım ne yazıkki...

    Alıntıları Göster
    galeriden uzak duruyorum, 2-3 haftadır ara$tırıyordum o yuzden; bakalım yarın gidip bakacagım, artık neresinden ne anlicaksam, en iyisi e$i dostu bir arayım da belki bu i$lerden anlayan biri cıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Peradur

    galeriden uzak duruyorum, 2-3 haftadır ara$tırıyordum o yuzden; bakalım yarın gidip bakacagım, artık neresinden ne anlicaksam, en iyisi e$i dostu bir arayım da belki bu i$lerden anlayan biri cıkar

    Alıntıları Göster
    size son dakika tüyosu..arabayı görmeye gittiğinizde bu şekil 5 tane araba var benim ilgilendiğim karizmasını yaratma olayı..yani bilader sen olmazsan öbürü olur ayağına yatma...acele etmeyin..belki siz istediğiniz arabayı bulamazsınız ama sabrederseniz istediğiniz araba sizi bulabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Peradur

    internetten bi araba begendim, savcının arabasıymı$

    her neyse, yarın bakmaya gidecegim ama arabalarla ilgili cok detaylı teknik bilgim yok; arabanın neresine bakmak lazım, nelere dikkat etmek lazım?

    tabii ki sadece bakarak karar vermeyecegiz ama ilk izlenim olarak nerelere dikkat etmeli, bi yardımcı olabilir misiniz?


    kurşunlanmış mı ii bak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseaz

    quote:

    Orjinalden alıntı: Peradur

    internetten bi araba begendim, savcının arabasıymı$

    her neyse, yarın bakmaya gidecegim ama arabalarla ilgili cok detaylı teknik bilgim yok; arabanın neresine bakmak lazım, nelere dikkat etmek lazım?

    tabii ki sadece bakarak karar vermeyecegiz ama ilk izlenim olarak nerelere dikkat etmeli, bi yardımcı olabilir misiniz?


    kurşunlanmış mı ii bak
    Kullanılmış araba alımından önce yapılacak kontroller :

    - Arabanın daha önce hasar görüp görmediğini araştırın. Bunun için boyasını inceleyin, bütün kaportanın içindeki ve dışındaki boyaların aynı olup olmadığını kontrol edin. Yeni bir boya var mı araştırın. Kaportanın üzerinde darbe izlerinin olup olmadığını inceleyin.

    - Arabanın kaportasının üzerindeki her hangi bir bölümde pas olup olmadığını araştırın.

    - Lastiklerin üzerindeki aşınmayı inceleyin. Bazı bölümlerdeki daha fazla aşınma, ön süspansiyonlardaki bozukluktan da kaynaklanabilir.

    - Yedek lastiği de gözden geçirin.

    - Kapıların standart açılış ve kapanışlarını inceleyin. Her hangi bir sürtünme olup olmadığını inceleyin. Aksaklıklar önceki bir hasarın uzantısı olabilir.

    - Camlar ve farlar üzerindeki çizgi ve çatlakları araştırın. İleride daha büyüyecek hasarlar var mı?

    - Arabanın, farlarını, sinyallerini, fren lambalarını, iç aydınlatmayı ve silecekleri deneyerek kontrol edin.

    - Arabanın köşelerinden aşağıya bastırın ve hemen bırakın. Eğer araba aşağı yukarı sallanıyorsa, amortisörlerde bir problem var demektir.

    - Egzozda siyah bir akıntı varsa, bu size pahalı bir masraf çıkarabilir.

    - Beyazımsı renkteki veya beyaz köpüklü motor yağı önemli bir motor probleminin sinyali olabilir.

    - Radyatörün içindeki sıvıyı kontrol edin, pas renginde olmamalıdır.

    - Kontağı kapatıp vites kutusundaki yağı inceleyin. Koyu renkte ve kokulu olmamalıdır.

    - Arabanın altına bakın, motorun bulunduğu yerde her hangi bir akıntı veya leke olmamalıdır.

    - Isıtma sistemi, havalandırma ve radyoyu deneyerek kontrol edin.

    - İç döşemeyi kontrol edin.

    - Kilometre saatini inceleyin. Aşırı yıpranmış koltuklara rağmen, kilometre saati az bir kilometreyi gösteriyorsa, saatle oynanmış demektir.

    - Arabanın içinde rutubet kokusu var mı? Kontrol edin.

    - Arabayı kullanarak da kontrol edin

    - Arabanın motoru kolay ve gürültüsüz çalışmalıdır. Kullanım sırasında motor ısındıktan sonra, sesini dinleyin ve anormal bir ses olup olmadığına bakın.

    - Girintili, çıkıntılı bir yolda arabayı deneyin. Bakın farklı bir titreşim, ses veya koku var mı?

    - Düz ve emniyetli bir yolda arabayı kullanırken, değişik hız seviyesinde fren yapın ve tekrar hareket edin. Araba kolay bir şekilde süratlenmeli ve titreşimsiz bir şekilde sürüklenmeden ve savrulmadan durmalıdır.

    - Frene hızlı basarak, ani duruşlardaki durma gücünü görün.

    - Değişik hızlarla dönüş yapmayı deneyin. Aşırı yatma veya tutukluk, amortisörlerde veya ön takımlardaki bozukluktan kaynaklanabilir.

    - Ön ve arka lastik izlerinin çakışması gerekir. Eğer arka lastikler ön lastiklerin izinin dışına çıkıyorsa, arabanın kasasında önemli bir problem var demektir.

    Kullanılmış araç alımında dikkat edilecek diğer hususlar

    - Krediye ihtiyacınız varsa, koşulları önce kendi kaynaklarınızla araştırın. Satıcının size önerdiği koşullarla karşılaştırın. Peşin vereceğiniz kısım ile faiz oranını., aylık ödemeleri ve kefil gibi diğer kredi geri ödeme koşulları ile ilgili bilgileri belirleyerek satın alma görüşmesine gidin. Aylık ödeme hesabı konusunda bu sitenin finansman bölümünden destek alabilirsiniz.

    - Arabanın size son maliyetinin ne olacağını belirleyin. Bu maliyetin içine arabanın satış fiyatını, vergi, sigorta ve faizi de ekleyin.

    - Görüşüne, tecrübesine güvendiğiniz bir tanıdığınıza almak istediğiniz tür arabayı gösterin ve onun fikrini alın.

    - Çok iyi okuyup anlamadan hiçbir belgeyi imzalamayın. İmzalayabileceğiniz belgeler arasında ileride doğabilecek tarzda bir boşluk olmamalıdır. Size söylenen, garanti vs özelliklerin imzalayacağınız dokümanın içinde olup olmadığını araştırın.

    - Peşin ödemeniz gereken kaparo veya depozit gibi tutarların, vazgeçmeniz durumundaki koşullarını yazılı bir anlaşma haline getirin.

    - Almaya karar verdiğinizde, en son teknik kontrol için güvendiğiniz bir tamirciye arabayı gösterin. Başta vereceğiniz expertiz ücreti sizi problemli araç almaktan koruyabilir.

    - Bazı otomobillerin parçaları zor bulunduğundan bunun size uzun vadedeki maliyeti her zaman daha fazla olur. Bu tür giderlere hazır olmalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alican Tolga

    Kullanılmış araba alımından önce yapılacak kontroller :

    - Arabanın daha önce hasar görüp görmediğini araştırın. Bunun için boyasını inceleyin, bütün kaportanın içindeki ve dışındaki boyaların aynı olup olmadığını kontrol edin. Yeni bir boya var mı araştırın. Kaportanın üzerinde darbe izlerinin olup olmadığını inceleyin.

    - Arabanın kaportasının üzerindeki her hangi bir bölümde pas olup olmadığını araştırın.

    - Lastiklerin üzerindeki aşınmayı inceleyin. Bazı bölümlerdeki daha fazla aşınma, ön süspansiyonlardaki bozukluktan da kaynaklanabilir.

    - Yedek lastiği de gözden geçirin.

    - Kapıların standart açılış ve kapanışlarını inceleyin. Her hangi bir sürtünme olup olmadığını inceleyin. Aksaklıklar önceki bir hasarın uzantısı olabilir.

    - Camlar ve farlar üzerindeki çizgi ve çatlakları araştırın. İleride daha büyüyecek hasarlar var mı?

    - Arabanın, farlarını, sinyallerini, fren lambalarını, iç aydınlatmayı ve silecekleri deneyerek kontrol edin.

    - Arabanın köşelerinden aşağıya bastırın ve hemen bırakın. Eğer araba aşağı yukarı sallanıyorsa, amortisörlerde bir problem var demektir.

    - Egzozda siyah bir akıntı varsa, bu size pahalı bir masraf çıkarabilir.

    - Beyazımsı renkteki veya beyaz köpüklü motor yağı önemli bir motor probleminin sinyali olabilir.

    - Radyatörün içindeki sıvıyı kontrol edin, pas renginde olmamalıdır.

    - Kontağı kapatıp vites kutusundaki yağı inceleyin. Koyu renkte ve kokulu olmamalıdır.

    - Arabanın altına bakın, motorun bulunduğu yerde her hangi bir akıntı veya leke olmamalıdır.

    - Isıtma sistemi, havalandırma ve radyoyu deneyerek kontrol edin.

    - İç döşemeyi kontrol edin.

    - Kilometre saatini inceleyin. Aşırı yıpranmış koltuklara rağmen, kilometre saati az bir kilometreyi gösteriyorsa, saatle oynanmış demektir.

    - Arabanın içinde rutubet kokusu var mı? Kontrol edin.

    - Arabayı kullanarak da kontrol edin

    - Arabanın motoru kolay ve gürültüsüz çalışmalıdır. Kullanım sırasında motor ısındıktan sonra, sesini dinleyin ve anormal bir ses olup olmadığına bakın.

    - Girintili, çıkıntılı bir yolda arabayı deneyin. Bakın farklı bir titreşim, ses veya koku var mı?

    - Düz ve emniyetli bir yolda arabayı kullanırken, değişik hız seviyesinde fren yapın ve tekrar hareket edin. Araba kolay bir şekilde süratlenmeli ve titreşimsiz bir şekilde sürüklenmeden ve savrulmadan durmalıdır.

    - Frene hızlı basarak, ani duruşlardaki durma gücünü görün.

    - Değişik hızlarla dönüş yapmayı deneyin. Aşırı yatma veya tutukluk, amortisörlerde veya ön takımlardaki bozukluktan kaynaklanabilir.

    - Ön ve arka lastik izlerinin çakışması gerekir. Eğer arka lastikler ön lastiklerin izinin dışına çıkıyorsa, arabanın kasasında önemli bir problem var demektir.

    Kullanılmış araç alımında dikkat edilecek diğer hususlar

    - Krediye ihtiyacınız varsa, koşulları önce kendi kaynaklarınızla araştırın. Satıcının size önerdiği koşullarla karşılaştırın. Peşin vereceğiniz kısım ile faiz oranını., aylık ödemeleri ve kefil gibi diğer kredi geri ödeme koşulları ile ilgili bilgileri belirleyerek satın alma görüşmesine gidin. Aylık ödeme hesabı konusunda bu sitenin finansman bölümünden destek alabilirsiniz.

    - Arabanın size son maliyetinin ne olacağını belirleyin. Bu maliyetin içine arabanın satış fiyatını, vergi, sigorta ve faizi de ekleyin.

    - Görüşüne, tecrübesine güvendiğiniz bir tanıdığınıza almak istediğiniz tür arabayı gösterin ve onun fikrini alın.

    - Çok iyi okuyup anlamadan hiçbir belgeyi imzalamayın. İmzalayabileceğiniz belgeler arasında ileride doğabilecek tarzda bir boşluk olmamalıdır. Size söylenen, garanti vs özelliklerin imzalayacağınız dokümanın içinde olup olmadığını araştırın.

    - Peşin ödemeniz gereken kaparo veya depozit gibi tutarların, vazgeçmeniz durumundaki koşullarını yazılı bir anlaşma haline getirin.

    - Almaya karar verdiğinizde, en son teknik kontrol için güvendiğiniz bir tamirciye arabayı gösterin. Başta vereceğiniz expertiz ücreti sizi problemli araç almaktan koruyabilir.

    - Bazı otomobillerin parçaları zor bulunduğundan bunun size uzun vadedeki maliyeti her zaman daha fazla olur. Bu tür giderlere hazır olmalısınız.

    Alıntıları Göster
    Alican Tolga verdiğin bilgiler çok güzel bu tarz şeyler üstkonu olmalı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualFrog

    Alican Tolga verdiğin bilgiler çok güzel bu tarz şeyler üstkonu olmalı

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: VirtualFrog

    Alican Tolga verdiğin bilgiler çok güzel bu tarz şeyler üstkonu olmalı


    Faydalı olabildiysem ne mutlu Zamanında bi siteden kopyalamıştım bu bilgileri. Böylece "sakla samanı gelir zamanı" atasözü teyit edilmiş oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alican Tolga -- 22 Nisan 2006; 12:52:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alican Tolga

    quote:

    Orjinalden alıntı: VirtualFrog

    Alican Tolga verdiğin bilgiler çok güzel bu tarz şeyler üstkonu olmalı


    Faydalı olabildiysem ne mutlu Zamanında bi siteden kopyalamıştım bu bilgileri. Böylece "sakla samanı gelir zamanı" atasözü teyit edilmiş oldu.

    Alıntıları Göster
    Çok güzel bir bilgi hakketen mantıklı şeyler var Tek topic halinde olması lazım ve herkesin başından geçmiş olayları anlatırsa yada tecrübelerini daha iyi sonuçlar çıkarr




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alican Tolga

    quote:

    Orjinalden alıntı: VirtualFrog

    Alican Tolga verdiğin bilgiler çok güzel bu tarz şeyler üstkonu olmalı


    Faydalı olabildiysem ne mutlu Zamanında bi siteden kopyalamıştım bu bilgileri. Böylece "sakla samanı gelir zamanı" atasözü teyit edilmiş oldu.

    Alıntıları Göster
    kenarda köşede kapı döşemelrindeki vidalara bakın veya onların üzerindeki kapaklara bakın.genelde kapı sökülmüşse bu kapaklar tornavida ile açılıyorve plastik azda olsa zedelenip size ipucu verebilir.vidalara bakın.tornavida teydiği belli olur..




  • walla ben 2000 95binde ghia sunrooflu 16.750ye satmıştım. kazasız boyasız, tertemiz. 2001 ambiante 16dan fazla verme bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sampiyonlar

    walla ben 2000 95binde ghia sunrooflu 16.750ye satmıştım. kazasız boyasız, tertemiz. 2001 ambiante 16dan fazla verme bence...
    yanında bilen birini götür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: no_fate

    yanında bilen birini götür

    Alıntıları Göster
    ÖNEMLİ OLAN ARACIN FAZLA BOYALI OLMAMASI PARCA DEGİŞİMİNİN OLMAMASI FAZLA KM YAPMIS OLMAMASI KAPORTA VE MOTOR İÇİN İSE ARACI BİLEN BİRİNE GÖSTER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    ÖNEMLİ OLAN ARACIN FAZLA BOYALI OLMAMASI PARCA DEGİŞİMİNİN OLMAMASI FAZLA KM YAPMIS OLMAMASI KAPORTA VE MOTOR İÇİN İSE ARACI BİLEN BİRİNE GÖSTER

    Alıntıları Göster
    Not:SANALUSTA.COM"dan alıntıdır.

    "İkinci El Alırken Bunlara Dikkat

    İkinci el araç almanın püf noktaları. 2. el otomobil almaya karar verdiyseniz motorundan şanzımanına, kaportadan döşemeye dikkatle inceleyin

    Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
    Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
    Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
    Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
    Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.

    Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

    ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE:

    Eski elbiselerinizi giyin:

    Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın

    Diğer gerekli malzemeler:
    Cep feneri

    Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
    Küçük bir not defteri
    Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
    Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”

    PÜF NOKTALARI

    Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
    Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
    Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.
    Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
    Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın
    Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.

    Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

    Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    MOTOR (ÇALIŞMAZKEN)

    Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.
    Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
    Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
    Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.

    MOTOR (ÇALIŞIRKEN)
    Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;
    Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.)
    Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
    Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.
    Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
    Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
    Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

    SÜRÜŞ TESTİ
    1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.

    Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.

    Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.

    Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.

    Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır. "




    --------------------
    Hız felakettir.




  • bilgilendirme için teşekkürler.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.