Şimdi Ara

Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
175
Cevap
0
Favori
10.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otobilge kullanıcısına yanıt
    Yaya geçidinde öncelik yayanın hakkıdır. Bunun istisnası yoktur. Ben kuralsız sürücülerin hareketlerini de göz önünde bulunduracak şekilde yola atlıyorum. Dediğim gibi yayalar da haklarını kullanmaya başlayınca sürücülerdeki farkındalık eskiye nazaran artmış. Eğer eskisi gibi araçlara yol vermeye kalksaydık herhangi bir değişiklik olmazdı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaya olarak dikkatimi çekmişti, şehir içinde uluslararası çalışan firmaların tırları yaya geçidi olmasa bile trafik hafif sıkışık gibi durumlarda yol veriyordu, eliyle geç yapıyordu!
    Demek, noluyor, yurt dışı görenler eğitilmiş te oluyordu son 10 senedir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    Öyle bir anlatılıyor ki gören 100 araç sürücüsünden 99'u yayaya yol veriyor, fakat şwrefsiz yayalar hep kafalarına göre takılıyor. Siz yaya geçidine park etmemezlik yaptınız da, yaya geçidindekine yol verdiniz de mi yayaya çemkiriyorsunuz? Yaya geçitlerini öyle etkisiz duruma soktunuz ki yaya için her yer aynı hale geldi. Yoksa adam neden trafiğe atlasın bunu aklınız alıyor mu?

    Gerçekten burada suç tamamen araç sürücülerinde. Düzenli Araç kullanan aynı zamanda yürümey seven birisi olarak diyorum. Ne düzgün kaldırım var, ne düzgün yaya geçidi ne de kurallara uyan.
    yaya geçidine park edecek kadar ilkel yaşam formu değilim. sağa döndüğümde arkadakilerin selektör/kornalarına rağmen yol veren birisiyim. ama trafik kuralları herkes içindir yayalar bu kurallardan muaf değildir. 10 metre ötede yaya geçidi varken tutup 10 metre uzaktan geçemezsin, yayaya kırmızı ışık yanarken geçemezsin bunlar kural. herkesin kafasına göre takılacağı töre değil.




  • yayaların da eğitilmesi gerek o zaman. 10 metre yanında yaya geçidi olan yola atlıyor. ama plakası olmayınca ceza da yok. kırmızıda geçen yayalar da var.
  • Uygulama doğru yaya hep öncelikli olmalı ama bi sıkıntı var yollar plansız yapıldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uygulama doğru olsa da şu an sistem sorunlu. Örneğin Adana küçük saatte yaya yolu var ve hiç boş kalmaz. Kaldırım gibi sürekli bir yaya trafiği var. Bu durumda hiç bir aracın oradan geçememesi lazım. Böylede olmuyor. Sürücü en fazla bir dakika bekledikten sonra gaza basıyor haklı olarak.
  • Ülkede sanki medeni vahşi olan sadece sürücülerdi....
    Yayalar yolu boylamasına yararak yürümeye başladı kanunları da arkalarına alarak ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ey millet bu dediklerime kulak ver!

    Burasi Avrupa degil bu uygulama carpik yerlesmenin bas gosterdigi ozellikle istihdab haddinden fazla insan yasamaya calisan sehirler icin uygulanamaz!

    Her yerde insan var istanbulda yayalar ustune cahil egitmsiz ( yayalar degil tamamiyle halk cahil soforlerde cahil) lap diye yola atliyor. Her yerden insan cikiyor yaya gecidinden degil. Refujun oradan karsiya gecmeye calisanlar mi dersin ayrica nufus cok fazla her yayaya yol verecek olursa her arac trafik ciddi oranda artar. Trafikteki soforlerin sinir katsayisi daha da artar. Ekonomi zaten bk insnalarin psikolojisi dipte. Katlanamiyorlar yayalar ksmen daha stressiz soforlerden. O yuzden bu uygulamaya karsi degilim bu uygulamaya istanbul ankara gibi nufus dengesizligi olan sehirlerde karsiyim.

    Once carpik duzeni degistir. Sonra insanlarin beyinlerini gelistir. Kulturleri artsin sonra ne mi olacak? Sen kural koymana gerek kalmayacak zaten insanlar birbirine saygi gosterir hale gelecekler kendinden yayaya yol verecekler.

    Her yerde yaya var istanbulda namunasip her yerden yola atliyolar herkese mi duracam ben? Bu ne sacmaliktir? 20 milyon nufusun ne halt isi var arkadas bir sehirde bana bunun hesabini versinler once

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şu durumda ne yapmak gerekiyor peki?
    Yaya geçidinde bekleyen bir yaya var, ben de 50 km/sa hızla seyrediyorum (Yeşil dalga var), yoldaki son araba veya tek araba benim. Arkamdan gelen giden yok. Durup yayaya yol versem; hem koca 1 tonluk arabayı durduracağım, fren balatası falan eskiyecek. Hem yaya benim durduğumu görecek, yol verdiğimi anlayacak, arkamdan başka gelen olmadığını v.b görüp yola çıkacak, yaya geçtikten sonra ben tekrar fazladan yakıt yakarak kalkış yapacağım. Onun yerine hiç durmadan geçip gitsem, yaya da arkamdan gelen olmadığını görüp yola çıksa her ikimiz de daha az oyalanmış oluruz. Üstelik yek'üne vurunca fren balatası ve haybeye yanan yakıt da hatırı sayılır bir miktar yapacaktır.
    Tek araba bizsek, durmadan geçelim mi? Ben kendim yayayken geçitte tek başınaysam arabaların geçmesini bekliyorum. Hatta 4-5 araba geliyorsa geçide yanaşmıyorum bile durduk yere dur kalk yapmasınlar diye. Onlar geçince yoluma devam ediyorum.
    yaya vur gec bekleme yapma




  • krstarica kullanıcısına yanıt
    Eğitim şart hocam çok kavga çıkacak
    Yaya Geçidi Uygulaması Zorda Olsa Başarılı.Kazalar Arttı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaya geçidinin net gözüktüğü ve bazı meskun mahal dışında yayaya veya arabaya yol vermeye çalışmak bizim ülkede kazadan başka hiçbir işe yaramaz.
  • Başlıktaki bağlaç olan "da"nın ayrı yazılması gerekiyor.
    Doğrusu: "zor da olsa" şeklinde olacak.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi endofthegame -- 12 Mart 2019; 0:16:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    Hız 50'yse 70'se filan geçerli mazeret değil. Yaya geçidine yaklaşırken hızınızı kanunen yavaşlatmak ve durabilecek uygun hıza düşürmek zorundasınız. aynısı ışıklara yaklaşırken de geçerli. Avrupada bizdeki şartlar ve uygun yollar yok mu sanıyorsunuz? Orda nasıl bu kadar başarılı yürüyor sistem? Çünkü araç sürücüleri öngörülü.. Araç sürücüleri 2-3 hamle sonrasını düşünüyor. Yaya geçidinin yerini biliyor hızını konumunu ona göre önceden ayarlıyor.
    avrupa da o hızları kimse geçmiyor ,burada 70 km. hız sınırı olan yerde 100 ile gitsen birisi arkandan selektör yapıyor
    o nedenle daha önce de dedim ,önce sürücüler hız limitlerine uymaya zorlanmalı ,diğer türlü birisi yol verir ,diğeri duramayıp çarpar
    ayrıca bizdeki yayalarda çok bilinçli değil ,bu uygulamayı duyup yanlış anlayan birisi hop diye yola çıkabilir




  • arkadaşlar, makul olun, populizmi bırakın. mevcut yerleşim ve şehirleşme düzeninde yaya geçidi uygulaması mantıklı değil. atalarımız nerde çokluk orda bokluk demiş. burası 100-200 bin nüfuslu iskandinav şehirleri değil ki. oralarda sokakta nadir insan görürsün, görünce de yol verirsin. burada her taraf insan kaynıyor. çözüm zor değil. uygun yerlere üst geçit yaparsın, alt geçit yaparsın. ya da trafik lambası koyarsın herkes ışığını bekler geçer. adil olan budur. olur olmaz yerlere, yoğun trafik bölgelerine yaya geçidi yapıp sonra da yol kenarında yaya var diye her defasında durursan, trafiğin içine edersin ancak.
    bir de bu ülkede yayalar sürücülerden daha medeni, daha kurallara riayet eden insanlar değil. hatta bana göre daha kötüler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün önce ışık yeşil yanarken ışıkları geçtikten sonra 20 metre ilerisindeki yaya yolundan 5-6 tane apaçi ellerini kollarını sallaya sallaya geçiyolar benim duracagımı sandılar ama bana yeşil yandığı için durmadım üstlerine sürdüm el kol hareketi yapıyolar bagırıyolar işaret ettim gelin diye, ilerde durdum yanıma 2 tanesi geldi diğerleri nereye kayboldu anlamadım neyse geldiler camı araladım kolçagın alt tarafındaki mini rambo bıçağı gözlerine ilişti önce. Akabinde sakin bi konuşma geçti aramızda napıyonuz çarpıyodum size bide el kol hareketi yapıyon dedim abi yeni yasa çıktı yayalara yol vermen lazım falan diyo. Yasa çıktı ama bana yeşil yanarken sizin beklemeniz lazım dedim afalladılar. Biz geçerken kırmızı yanıyodu sonra yeşile döndü abi diyo sanırım suriyeliydiler esmer vatandaşlar. Fazla uzatmadım. Nede olsa bu ülkede onlar birinci sınıf vatandaş. Haklıyken haksız çıkarım sonra


    Bu uygulama çok canlar yakar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 12 Mart 2019; 8:24:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    @Huseyin-ZST Anlatmak istediğimi anlayan ve aradığım cevabı veren bir sen çıktın abi. Teşekkürler Kimisi mağara adamlığı itham etti kimisi "Eşşek gibi duracan" a getirdi olayı. Anlatmak istediğim verim olayıydı.

    Trafikte ikramcıyımdır dememe, kendim tek yayayken gelen tek arabayı durdurmadığımı söylememe rağmen kalıplaşmış cevaplar verdiler bana. Anlatamadım derdimi bir türlü. Yaya geçidi uygulamasından önce de mümkün mertebe yol veriyordum, sadece tek araba tek yaya durumunda dediğim sebeplerle seyrimi devam ettiriyordum. Kendim yayayken de arabayı durdurmuyordum. Birisi çıkıp bana şu mesajdaki gibi bir cevap verse "Verim kaybı da olsa kurala uymak gerek" dese olay buralara gelmeyecekti.




    Diğer bir husus ise bütün kuralların birden uygulanmasının kafa karıştıracağı söylenmiş. Katılmıyorum. Basitçe "Bundan sonra trafikteki büyük küçük her kural denetlenecek" denilir, U dönüşü yapılmaz denilen yerden (Ki zaten müsait olan yere U dönüşü yapılmaz tabelası konulmuyor, ya ışıklar müsaade etmiyor başka yönden gelen arabayla kafa kafaya geliyorsunuz ya orası çok dar oluyor yani bir sebebi oluyor mutlaka) dönülmeyecek, ters yöne girilmeyecek, kırmızda durulacak, yaya geçidinde yol önceliği yayaya verilecek, yol kenarına park etmek yasak" gibi bir proje yapılırsa, denetimler artırılırsa bu iş olur, niye olmasın? Uygulamanın uygulanma şekli de zaten yanlıştı, daha makul bir şekilde uygulanabilirdi. Neticede ortalık karıştı.

    Bu konuya son mesajım, sadece kimse beni yol vermeyen saygısız ve kuralsız bir sürücü olarak bilmesin diye yazıyorum. Aradığım cevabı aldım, verim kaybı olsa da yaya geçitlerinde şartlar elverdiğince duracağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    Eğitim şart hocam çok kavga çıkacak
    Bisiklet tekeri derken? Olayı anlamadım ben?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşım ota boka yol vermeyeceksiniz.yaya geçidi varsa yaya üstünlüğü var. yani yola olmadık yerde tavşan gibi atlayan adamın geçiş üstünlüğü yok. üstünlük sadece yaya geçidinde. onunda tabelası,işareti var zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    arkadaşım ota boka yol vermeyeceksiniz.yaya geçidi varsa yaya üstünlüğü var. yani yola olmadık yerde tavşan gibi atlayan adamın geçiş üstünlüğü yok. üstünlük sadece yaya geçidinde. onunda tabelası,işareti var zaten.
    sen onu o tavşana anlat. ayrıca, yeşil ışık arabaya yanıyorsa (eğerki yaya geçidindeki hamile, bebek arabalı yada yaşlı zor yürüyen birisi değilse) bal gibi de bana yanan ışığa uyar giderim. o ışık oraya yayayı aydınlatmak için konmadı.
  • Bu yaz itu deydim. Bi üni öğrencisi çocuk yaya geçidinde bi tek ben olmama rağmen ve orta hızla gittiği halde yol vermeye kalktı.
    Bende hemen geç geç yaptım ama anlamayıp durdu. Bende tekrar kalkması için bekledim ama yine anlamayıp durdu. Bende maalesef diyip geçtim

    Neden?

    Arabanin 30 dan 0 a 0 dan 30 a kalkması şoföre 30 saniyeye mâl oluyor, balatalar eskiyor ve yakıt tüketimi artıyor. Halbuki düz devam etse 1*5 saniye yayaları bekletmiş olacak ve zararda olmayacak.
    Şöyle 7-8 kişi olsa ve yaşlı hamile olsa vermesi gerekir fakat bir kişi için vermemeli
    Yine gece 3 de ışıklarda dikkatlice kırmızıdan geçilmeli. Aynı mantık

    Kırk yılın başı araç sürenler ve araç sürmeyenler anlamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.