Şimdi Ara

YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
35.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Babam zamanında aracın arka lastikleri çamurluğa değiyor diye takoz taktırmıştı ama spor yaya geçeceğim ve aklıma takılan bir kaç soru var;

    1) Takoz dediğimiz şey aşağıdaki resimlerdekine benziyor dimi?

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)


    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)



    2) Bu sonradan takılan takozlar kırmızı yerde yani yayın içinde mi yoksa yeşil yerdeki gibi yay ile çamurluk arasında mı kalıyor?

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 2 Nisan 2017; 22:27:36 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)

    Giriş:

    Araç yükseltme işlemlerinde yaylara takoz taktırmak, yayların sıkıştırma oranını artırmak ve böylece aracın yerden yüksekliğini yükseltmek için kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem, daha büyük lastik takmak, arazi performansını geliştirmek veya aracın görünümünü iyileştirmek isteyenler tarafından tercih edilmektedir.

    Takozun Yerleştirilmesi:

    Yaylara takoz taktırmak için genellikle şu adımlar izlenir:

    1. Araç kaldırılır ve tekerlekler çıkarılır.
    2. Helezon yaylar yerinden çıkarılır.
    3. Yayların arasına takozlar yerleştirilir.
    4. Yaylar yeniden yerine takılır ve tekerlekler monte edilir.

    Takoz Çeşitleri:

    Yaylara takılan takoza "helezon yay takozu" veya "yay arası takoz" adı verilir. Bu takozlar, genellikle poliüretan veya alüminyum gibi dayanıklı malzemelerden üretilir ve farklı kalınlıklarda ve boyutlarda mevcuttur.

    İşlevi:

    Yay arası takozların temel işlevi, yayların sıkıştırma oranını artırmaktır. Bu, aracın yerden yüksekliğini yükseltir ve aşağıdakiler gibi faydalar sağlar:

    • Büyük lastiklerin takılabilmesi
    • Arazi performansının iyileştirilmesi
    • Görsel hoşluğun artması

    Önemli Hususlar:

    Yaylara takoz taktırırken bazı önemli hususları dikkate almak gerekir:

    • Takoz kalınlığı, aracın yükseltileceği yüksekliğe göre seçilmelidir.
    • Takozların malzeme kalitesi ve dayanıklılığı önemlidir.
    • Takozu taktıracak servis veya kişinin deneyimli ve kalifiye olması gerekir.
    • Aracın yükseltilmesi, sürüş dinamiklerini, direksiyon tepkisini ve fren performansını etkileyebilir.

    Resimler:

    [Yaylara takoz taktırma işlemiyle ilgili resimler eklenebilir.]

    Sonuç:

    Yaylara takoz taktırmak, araç yükseltme işlemlerinde yaygın olarak kullanılan bir yöntemdir. Bu yöntem, aracın yerden yüksekliğini artırmak, görünümünü iyileştirmek ve arazi performansını geliştirmek için uygulanmaktadır. Ancak, takoz taktırırken kaliteli malzemeler, doğru kalınlık ve deneyimli bir servis seçmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • E. Bey konu hakkında bilgim yok ama yarın arkadaşa şu aracı alacağız,kendisi burundan ameliyat oldu rahatsız aracı ben kullanacağım.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-nissan-saylam-2009-navara-2.5-tdi-4x4-le-ekstrali-sunroof-deri-hatasiz-405827702/detay

    Örnek ilan,bunlarda 4*2 yapınca arkadan çekiş mi oluyor ? Yanlama imkanımız var mı ?

    Navaranın incelemesini fotoğraflayıp yapmamı istermisiniz ?




  • Hocam onlar toz körüğü olarak geçer.

    Aracı yükseltmek için kullanılan takozlar helezonların altına yada üzerine konur. Lastik bir parçadır.
    http://s269.photobucket.com/user/pancarmotorcu/media/_MG_9486-1.jpg.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 2 Nisan 2017; 23:11:24 >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Önden diye biliyorum ama sürerken anlarsınız zaten.



    Yanlamayı kesinlikle denemeyin :)



    İnceleme için teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Hocam onlar toz körüğü olarak geçer.

    Aracı yükseltmek için kullanılan takozlar helezonların altına yada üzerine konur. Lastik bir parçadır.

    http://s269.photobucket.com/user/pancarmotorcu/media/_MG_9486-1.jpg.html

    Bizim araca takoz takıldığında lastik ile çamurluk arasındaki mesafe artmadı. Araç yükselmedi yani ama sürtmeler kesildi. Demek ki bir yerden sonra yük yaylara değilde takoza binecek şekilde yerleştirildi sanırım?



    Sizin verdiğiniz resimki yayın üstüne geldiği için aracı yükseltcek ve yay sıkışmasını engellemeyecek tarzdan gibi geliyor.



    Umarım anlatabilmişimdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 2 Nisan 2017; 23:19:32 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • AMORTİSÖR miline takılıyor o resimdekiler, bende kendi aracımın arkalarına taktım çok güzel oldu vurma veya sürtme artık olmuyor
  • Arac yukseldimi?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Hocam onlar toz körüğü olarak geçer.

    Aracı yükseltmek için kullanılan takozlar helezonların altına yada üzerine konur. Lastik bir parçadır.

    http://s269.photobucket.com/user/pancarmotorcu/media/_MG_9486-1.jpg.html

    Bizim araca takoz takıldığında lastik ile çamurluk arasındaki mesafe artmadı. Araç yükselmedi yani ama sürtmeler kesildi. Demek ki bir yerden sonra yük yaylara değilde takoza binecek şekilde yerleştirildi sanırım?



    Sizin verdiğiniz resimki yayın üstüne geldiği için aracı yükseltcek ve yay sıkışmasını engellemeyecek tarzdan gibi geliyor.



    Umarım anlatabilmişimdir..





    lastik ile çamurluk arası açılmadıysa yani araç yükselmediyse başka bir işlem yapılmıştır.
    Belki tekerlek ile porye arasında flanş vardı ve babanız bunlar söktürdü tekerlek içeri doğru girdi ya da jant değişimi oldu. Başka bir seçenek yok malesef.

    Sizin attığınız resimlerdeki malzemeler bütün araçların amörsitörlerinde olan parçalardır. Amörsitör mili üzerine toprak, çamur v.s. girmesini engeller.




  • Pikaplar 4x2 ise arkadan itişlidir, 4x4 olanlar da 4x2-2H moduna alındığında arkadan itişe geçer, önden çekişli gerçek pikap görmedim duymadım.

    Takoz dediğiniz şey acaba get dediğimiz yükseltme aparatı olabilir mi? Alta resmini ekliyorum, biz yükseltme için eklemiştik araca. Amortisörün yukarı bağlantı noktasındaki beyaz renkli halka parça.

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Diablo -- 3 Nisan 2017; 1:4:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Arac yukseldimi?

    o resimde attığınız aracı yükseltmez diablonun dediği gibi get koydularsa araç yükselir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast


    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Hocam onlar toz körüğü olarak geçer.

    Aracı yükseltmek için kullanılan takozlar helezonların altına yada üzerine konur. Lastik bir parçadır.

    http://s269.photobucket.com/user/pancarmotorcu/media/_MG_9486-1.jpg.html

    Bizim araca takoz takıldığında lastik ile çamurluk arasındaki mesafe artmadı. Araç yükselmedi yani ama sürtmeler kesildi. Demek ki bir yerden sonra yük yaylara değilde takoza binecek şekilde yerleştirildi sanırım?



    Sizin verdiğiniz resimki yayın üstüne geldiği için aracı yükseltcek ve yay sıkışmasını engellemeyecek tarzdan gibi geliyor.



    Umarım anlatabilmişimdir..





    lastik ile çamurluk arası açılmadıysa yani araç yükselmediyse başka bir işlem yapılmıştır.
    Belki tekerlek ile porye arasında flanş vardı ve babanız bunlar söktürdü tekerlek içeri doğru girdi ya da jant değişimi oldu. Başka bir seçenek yok malesef.

    Sizin attığınız resimlerdeki malzemeler bütün araçların amörsitörlerinde olan parçalardır. Amörsitör mili üzerine toprak, çamur v.s. girmesini engeller.

    Araç kesinlikle yukselmedi.



    Flanşlar duruyor.



    Jant ayni.



    Sadece takoz takildi dendi ve bir de camurluklara mudahele etmisler icerden yontmuslar sanirim lastik surtmesin diye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Palio'mda yaklaşık olarak 1 yıl kadar BBS RS replikası kullanmıştım.Sürtmemesi için takoz taktırmıştım araca.Sürtme engelleniyor doğru.Fakat arabanın arkası çok sert olmuştu resmen helezon kesik Şahin'ler gibi sekiyordu araba Ayrıca yanal yatma oranı azaldığından olsa gerek arkasını salmaya meyili acayip artmıştı arabanın.Ufak bi kontrayla toplansa da tehlike yaratacak durumlar yaşatabilir.Bu bahsettiklerim Palio için geçerli tabii ki.

    Yapılan işlem çok basit

    Şu tarz bi kauçuk takozu



    Resimde işaretlediğim yere koyuyorlar

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)


    Sonuç(Temsili)

    YAYLARA TAKOZ TAKTIRANLAR NEREYE TAKTIRIYOR? (RESİMLİ)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi This_is_Heavy -- 3 Nisan 2017; 8:2:55 >




  • This_is_Heavy kullanıcısına yanıt
    Bilgi icin tesekkurler hocam.



    Bahsettiginiz his aslinda benim aracta suan gercekten var. Yani hem helezonlar kesik hem de takoz var.



    Simdi spor yaya gecince takozlar kalsin mi? Konforu engelliyorsa kaldirmak istiyorum ama insan dusunuyor takozu kaldirinca geri surtermi diye?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Bilgi icin tesekkurler hocam.



    Bahsettiginiz his aslinda benim aracta suan gercekten var. Yani hem helezonlar kesik hem de takoz var.



    Simdi spor yaya gecince takozlar kalsin mi? Konforu engelliyorsa kaldirmak istiyorum ama insan dusunuyor takozu kaldirinca geri surtermi diye?

    Kendi tecrübem üzerinden konuşuyorum hocam.Ben orjinal yaylarla kullanmıştım takozu.Spor yayla durum ne olur denemeden bilemezsiniz.Yalnız şu var.Kendi adıma kesik yay kullanmaktansa spor yay kullanmayı tercih ederim.Kesme biçme işlemlerinden hazzetmiyorum.

    Takoz olmadan muhtemelen sürtecektir.Malesef bunu da denemeden bilemezsiniz.Ama ufak bi kolaylık söyleyeyim.Tek tarafın takozunu döküp deneyebilirsiniz sürtme yaşanıyor mu diye.Ama ikisini söküp denemek duruma göre yapılacaklara karar vermek en iyisi.




  • Yay kesmek son derece tehlikeli diye biliyorum.

    Yaylar belirli bir hareket mesafesi içerisinde çalışırlar çünkü.

    Yayın üretildiği metal, sertiliği gibi unsurlar hep bu hareket mesafesi gözönüne alınarak belirleniyor.

    Bir yay kesildiği zaman, hareket mesafesi azalmış oluyor. Ancak yayın yapısı orjinal hali için belirlendiğinden yol tutuşu azaltması bir yana bazı durumlarda kırılarak kazaya dahi sebebiyet verebiliyor.

    O sebeple yayın kesinlikle kesilmemesi gerektiğini, spor yay+ spor amortisör ikilisi tercih edilmesi gerektiğini biliyorum.

    Burada amortisörün de değişmesinin sebebi, nasıl ki yayların yapısı hareket mesafesine göre ayarlanıyor ise, aracın amortisörleri de orjinal yayına göre belirleniyor. Dolayısı ile kısa yay takıldığında, amortisörün de uygun olarak değiştirilmesi gerekiyor.


    Takoz ile ilgili olarak ise, hep alçaltma yönünde modifiye yaptığım için hiç kullanma ihtiyacı hissetmemiştim. Üniversite zamanında modifiye ettiğim Clio Sport aracımda, Eibach yaylar, koni amortisörler ve sparco kule gergileri vardı.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.