hava 30 derece olmuş hatta 40'a varan günler oluyor ama bakıyorum çoğu araç kış lastiği ile geziyor. tek lastik takıp gezecekseniz 3pmsf sembolü olan dört mevsim lastik alın gayet güzel modeller var ille de pahalı olan crossclimate almaya gerek yok, örneğin hankook kinergy 4s2 gayet iyi. dört mevsim lastik yoktur yalandır diyen tiplere de takılmayın, bir halt bildikleri yok emin olun. youtube'da all season yazıp da hokey pisti üstünde kayan araçlara da bakmayın o lastikler avrupa pazarındakilerle aynı değil, amerikan pazarında all season denilen tip en fazla yağmur lastiği denilecek lastikler kullanılmış o videolarda, zaten 3pmsf sembolü de yok hiçbirinde. crossclimate gibi lastikler all weather olarak geçer orada onlar da yeni yeni girmeye başladı. türkiye'de satılan lastikler central european all season tyres olarak geçer ve dediğim gibi 3pmsf sembolü vardır hepsinde. he şimdi de gelip "yazın yaz lastiğini, kışın kış lastiğini yakalayamaz bunlar hehe" tarzı sanki çok önemli bir şey yazdığınızı hissettiren ama aslında bomboş mesajlar da atmayın rica ediyorum malumu ilan ediyorsunuz sadece ama içerik olarak boş. iyi bir dört mevsim lastik yazın iyi bir yaz lastiğinin %85-90'ı kadar performans verir kışın da iyi bir kış lastiğinin yine %85'i kadar performans verir, ödün verilmiştir evet fakat bunu daha geniş bir çalışma aralığında kullanılabilsin diye yapılıyor, insan gibi kullanıyorsanız aracınızı gayet yeterli tutuşu sağlar tehlikeye sokmaz kışın yaz lastiği kullanıldığındaki gibi. kış lastiği yaz sıcağında kuruda tutuşu zayıflar ciddi derecede ama asıl zaafı ıslak zeminde yaratıyor. lastik üretimi ödün verme işidir aslında, yaz ve kış lastikleri de ödün verilerek üretilir. örneğin kış lastiklerinde kış koşullarında hem kuru hem ıslak hem kar hem buzda 1. olan lastik yoktur. ilk üçünün daha iyi olması için buz performansından mutlaka ödün verilir daha sonra o üçlüden kendi aralarında yine ödün verilir çeşitli sebeplerden dolayı, testlerde aynı tip olmasına rağmen modeller arasında fark olmasının nedeni de budur. test sonuçlarında da 1. olan model sanılanın aksine her konuda 1. olduğundan değil her kategoride yeterli puan aldığı ve dengeli olduğu için 1. olur genelde. yaz lastiğinde de aynısı geçerli, dört mevsimde de. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
yazın kış lastiğiyle gezeceğinize gidin dört mevsim lastik alın





-
-
mevsimler böyle giderse, 4 mevsim lastiğe bile ihtiyaç kalmadan herkes yaz lastiği kullanacak.
-
o da doğru. şimdi bile eskisi gibi kış olmuyor gündüz çoğu zaman 7 dereceyi geçiyor anca geceleri düşüyor ama sürekli yazlıkla gezilecek koşullar değil yine de
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu mantıkla Ankara da arabayı 50 mt aşağıda durdurabildim.
Kış lastiğine gerek yok havalar eskisi gibi değil diyerek 2 kış önce yaz lastiğiyle geziyordum akşam arabayı evin önüne park etmek isterken 50 mt sonra durabildim kimseye veya bi araca çarpmamam büyük şans.
En kötünüz milyonluk arabaya biniyorsunuz 5 bin lastiğe vermek gayet mantıklı bir hareket.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Adam kış lastiğine gerek yok mu demiş. Yazın kullanmayın şu mereti diyor.
-
Adama değil emminin fikrine yazdım mesajı.
Hala kış vakti güneş batınca gizli buzlanmalar oluyor.
Şu an ki dünya da kış lastiği soğuk memlekette kışın şart.
10 sene sonrasını bilemem dünya ısınıyor
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bildiğim kadarıyla dört mevsim lastik diye bişey yok, ya yazlıktır , ya kışlık,
-
hayır var işte onu anlatıyorum zaten. michelin, bridgestone, continental, goodyear vs. aklınıza ne kadar büyük üretici gelirse hepsi üretiyor. hatta ürettikleri modellerin yeni nesilleri bile çıkmaya başladı. bu sene continental allseasoncontact 2'yi, bridgestone da turanza 6 as modelini tanıttı satışa çıkacak bu yıl ikisi de. bir ara yağmur lastiklerini (3 mevsim yani) dört mevsim diye sattılar sırf M+S yazıyor diye (3pmsf yok ama) kış koşullarında doğal olarak çuvallayınca yanlış bir algı oluştu ama bugün satılanlarla o lastiklerin alakası yok. deseni bile farklıydı yazlık lastiğe daha çok benzer yağmur lastikleri.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StG 44 -- 2 Ağustos 2023; 23:45:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çoğu hafif ticari araç sahibi kışın kış lastiği zorunlu diye mecburen aldığı kışlıkları yazın da kullanmaya devam ediyor. Binek otomobillerde de görüyorum ama hafif ticariler kadar değil.
Kimisi imkansızlıktan kimisi vurdumduymazlıktan kimisi cahilliğinden. Memleket insanı böyle ne yapalım...
-
evet ticarilerde bunu yapıyorlardı fakat binek araçlarda pek görmüyordum, şimdi neredeyse gördüğüm her binekte kışlık var, yazlık görünce şaşırıyorum. milyonluk arabaya biniyoruz diye seviniyorlar ama belli ki aracın yol ile bağlantısını sağlayan tek parçasına para ödeyemeyecek duruma gelmişler.
-
Eskiden böyle şeyler yoktu. Yaz lastiği yoktu. Lastik vardı, bir de kar lastiği vardı.
90'larda doğal kauçuk kaynakları yetersiz gelmeye başladı. Silikalı taban hamurları geliştirilinceye kadar rezil gibi lastikler çıkardılar, 60'lardaki çapraz katlı lastikler onlardan iyidir. Hala çıkarıyorlar. Neyse, bu rezalete Almanya gibi teknikçi devletler müdahale etti ve bundan sonra da kar lastikleri "kış lastikleri" olarak popülerlik kazandı. Bunların da çoğu yaz sıcağında dağılacak başka rezil hamurlardır. Yani şu anda yumuşak hamurlu rezil, ve sert hamurlu rezil lastiklerimiz var. Ucuz lastiklerin hemen hepsi böyle. Oldu size yaz lastiği ve kış lastiği. Fakat bu lastikleri yaz veya kış yapan hiç bir standart yok. Yani esasen, yaz ve kış lastiği diye bir şey yok.
M+S de, 3PMS de Amerikan standartlarıdır. M+S yağış alan tozlu iklimlerde tutunma için geliştirildi. Avrupa'da pek toz yok tabii. Sanıyorum 70'lerin sonu gibi popüler oldu. 80'lerde ABD'de çok tanıtımı yapılıyordu, ve 90'larda ilk defa kendi arabam olduğundan beri hiç bir zaman M+S onaysız lastik takmadım.
Eğer yazın bir defa da olsa yağmur görüyorsanız bence M+S onaylı lastik kullanın. Yaz yağmurları en kaygan zeminleri verir. Kalabalık yollarda birikmiş silecek suları, deterjanlar, ıslanınca çok kaygan olabilen dizel isleri yağmurda felaket hale geliyor. Türkiye tozlu bir ülke olduğu için yazın da yağış alan kısımlarında M+S lastikler bence şart.
Bazı ebatlarda M+S bulmak zorlaşıyor. Bu durumda rezil yaz lastiklerindense herhangi bir M+S onaylı lastiği tercih ederim. Çünkü "yaz lastiği" diye bir standart yok. Bütün lastikler aynı ısıda, aynı yükte, aynı hızda, aynı süre boyunca test ediliyor. (Maksimum hız testleri de 20 dk falan, antiparantez bunu da hatırlatayım, yani T, H veya V sınıfı 20 dk boyunca V sınıfı). M+S ve 3PMS için ek tutunma testleri var. Geri kalanı pazarlama jargonu.
-
bir de bu yaz-kış kış lastiği kullananların bazıları direksiyon ağırlaşıyor diye lastiğin zemine daha iyi tutunduğunu sanıyorlar.
-
3 senedir GY 4-Seasons kullanıyorum, gayet memnunum...
-
Bu işin temizi çift takım jant. Birinde yazlık birinde kışlık hiç lastiği ayırmadan jant takımı değiştirip yola devam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Türkiye çoğu yerinde kış lastiğine gerek yok ki normal yaz lastiği iyidir
Fiyat performans olarak Sava öneririm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
4 mevsim her ölçüde bulunmuyor veya pahalı geliyor.. adam da karda kışta yaz lastiği yürümemesine rağmen yazın kış lastiği oraya buraya götürdüğü için tüm sezon kış takıp geçiyor.
insanlar muayeneden geçmek için lastik kiralıyor, çıktıktan sonra kabakları geri takıyor, biz diyoruz ki gidin 4 mevsim alın.. doğrusu bu tabi ki de kim takar.
sadece şöyle ilginç bir durum var, bazı yaz lastikleri bizim tozlu-yağlı kalitesiz asfaltlarda yağ gibi kayıp gidiyor. normalde iyi lastik, iyi marka biliyosun ama iş yapmıyor bizde.. kış lastikleri genelde bizim ülke gibi zeminlerde daha uyumlu, muhtemelen m+s oldukları için.
-
Yazın gördüğüm kış lastikleri genelde hep dişleri erimiş şekilde oluyor. Yüksek sıcaklara sanırım çok dayanamıyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
3 yıl/40bin km ankarada falken as210 kullandım beni hiçbir şekilde üzmedi. İşe sabahları 10-11 gibi gittiğim için de ne kar gördüm ne buz gördüm. Lastikten oldukça memnun kaldım. bu kışı çıkartırsa yeni modeli tanıtılmış ona geçmeyi düşünüyorum
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1985 den beri goodyear-sava-nokian 4 mevsim lastik kullandım şu anda conti allseasons kullanıyorum kullandığın lastiğin artısını eksisini bilirsen ona göre kullanırsın sorun yaşamazsın
-
En Beğenilen Yanıtlar

mevsimler böyle giderse, 4 mevsim lastiğe bile ihtiyaç kalmadan herkes yaz lastiği kullanacak. |
Adam kış lastiğine gerek yok mu demiş. Yazın kullanmayın şu mereti diyor. |
Benzer içerikler
- fiat egea 1.4 benzinli yakıt tüketimi yorumları
- noterden randevu almak zorunlu mu
- kaynayan buji nasıl sökülür
- jaecoo 7 yorumlar
- bipolar ehliyet alabilir mi
- togg ortakları
- byd fiyat listesi
- tesla model y yeni kasa
- opel mokka-e fiyat
- ssangyong actyon
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X