Eski bir C5 kullanıcısı olarak dün yeni C5’i inceleme fırsatım oldu. İlk izlenimlerim; nihayet sınıfına yakışır malzeme kalitesi ve işçilik var. Ama vites kolu yine aynı, o aracın içine yakışmamış. Biraz daha şık bir vites topuzu yapabilirlerdi. Ön ve arkada görüş çok sınırlı, park sensörlerine bir hayli iş düşeceğe benziyor. Arkada diz mesafesi artmasına rağmen, benim gibi 1.82 m boyunda birinin bile tavana kafası değiyor. Henüz test aracı olmadığı için sürüş konusunda bir şey söyleyemeyeceğim, ama şunu biliyorum; yeni modelin daha da ağırlaşan gövdesi ile aynı motor ve şanjumanın bir önceki modelde olduğu gibi biraz performans arayan kişileri memnun etmeyeceğinden eminim. Süspansiyondan gelen mekanik seslerin bu modelde olmadığını söylüyorlar, test edip göreceğiz. Diğer bir konu da; yeni modelin gelmesi ile beraber, bir önceki modelin aşırı değer kaybetmesi. Ben böyle bir şey görmedim. Buradaki bayi bana şu anda yeni model için sipariş veren eski model kullanıcılarının araçlarına verilen fiyatları söyledi. 2007 SX için 29000 YTL, 2008 SXPK için 38000 YTL fiyat veriyorlarmış. Bir otomobil ne kadar iyi olursa olsun, marka imajı bence ikinci el için önemli. Herkese saygılar….
quote:
Orjinalden alıntı: mutu07
Arkadaslar cogumuzun yorumu aynı.. bu konu ders olarak okutulmalı.. Neredeyse mukemmel bir arac nasıl bukadar kotu pazarlanır bunu yavas yavas goruyor ve yasıyoruz..
Eski sayfaları okuyanlar bilir ben de bu aracın sıkı takipcilerindenim.. Yani oyleydim.. Simdi sunu soylemek istiyorum..
Bu arac bildigim kadarıyla yurtdısında da 1.6 dizel versiyonlarda hydractive suspansiyona sahip diyil.. Bunu eski sayfalarda da dile getirmistik zaten.. Oyuzden en azından suspansiyon icin Turkiye Citroenin yapabilecegi bir sey yok.. Ama ; iste burası onemli..
Diyelimki cebimde 50.000 60.000 ytl arası bir para var.. Ve D sınıfı bir araca ihtiyacım var.. Citroen C5 i bayide goruyorum.. Oturup konusuyoruz aracın dıs tasarımı ic tasarımı gercekten bazı ufak tefek kusurlar olsa da cok hos.. Ben bu aracı alırım diyorum.. Soruyorum..
---Aracta eski kasalarda hydractive vardı bunda da varmı? Cevap; yok malesef bu motorla sunulmuyor artık.. (benim icin onemli olsa da peki diyoruz)
---D sınıfı aracların bir cogunda en dusuk motorla bile xenon far opsiyon listesinde bulunmakta bunda da varmı acaba? Cevap yine yok.. Xenon istiyorsanız 2.0 modellere yonelin.. (Tamam bunu da dısarıda taktırırız diyoruz..)
---Simdi bukadar para veriyoruz araca bir iki milyar daha verelim opsiyondaki deri dosemeyi alalım bukadar para verip de komsuya deridosemesiz arac aldıgımı soylersem guler adam bana diyoruz.. Cevap sizce ne.. Efendim malesef 1.6 larda deri doseme de sunamıyoruz.. Sizin paranız deri dosemeye yetmiyor bu yuzden 1.6 alıyorsunuz, bu yuzden de deri dosemesiz almak zorundasınız.. Bizim cevabımız ne; hayır arkadasım benim 2.0 motora vergiler yuzunden ihtiyacım yok 1.6 bana yetiyor ama butun opsiyonların 1.6 da olsa aracımda olmasını isterim tabiki.. 1.6 alıyorum diye deri dosemeden xenondan vazgecicek diyilimki.. Bu nasıl bir mantıktır..
---Son olarak su dugme seklinde olan elfreni de yoktur ozaman dimi.. Cevap; evet efendim tam ustune bastınız malesef o da yok.. Aslında en full de alsanız 1.6 alırsanız hic bir (D sınıfı paketinden) donanımdan yararlanamıyorsunuz.. (Gecen sayfalardaki ekstra donanımlara bir gozgezdirin lutfen; ektra yalıtım saglayan kapılardan tutun serit izleme sistemine sunrooftan tutun, Navigasyonlu genis ekran multimedya sistemine kadar)..
Bukadar sorudan sonra Citroen bayisindeki arkadasımıza soyluyebilecegim tek bir sey kalıyor malesef..
Kusura bakma arkadasım ama D sınıfı bir arac satıyorsunuz.. Passata rakip olucak, artık almanların izinden gidiyoruz hatta arka tasarımı Bmw ve Audiye benzettik buyuzden diyorsunuz, ama sattıgınız aracta artık D sınıfında standart olmasa bile opsiyon listesinde olması gereken donanımların hic ama hicbirisi yok bu nasıl mantıktır arkadasım.. Simdi sen kalkıp (senin sucun olmasa da) bunca yıl Citroen C5 ile ozdeslesmis bir suspansiyonu insanların en cok ragbet gorecegi bir motordan kaldırıyorsun, ustune ustluk bunca zaman tanıtımlarda ustune basa basa soyledigin teknolojik donanımlardan vageciyorsun ve bu aracı bizim gibi bilincli tuketicilere satabilecegini sanıyorsun..
Arkadaslar ben simdilik bu aracla alakamı kesiyorum.. İlk cıkan fotograflarla bir cok insanın ovgulerini alan dikkatini ceken, Sırf hydractive suspansiyon icin bile alınabilecek bir aracken artık yollarda gordugumuz D sınıfı araclardan fazlası olmayan eksigi olan bir arac oldugu icin C5 i Mondeodan ya da Passattan ustun kılan hicbir ozelligi yok benim gozumde.. Sadece 1.6 dizel motoru ve yeni bir yüz olması artı hanesine yazılır (1.6 motor icin) daha da bir sey yapılmaz..
Alan arkadaslara simdiden hayırlı olsun... Seneye Passata 1.6 dizel motor da konulsun hatta Passat CC de cıksın ozaman gorurum ben citroeni...
Valla ne güzel tespitler. İşte citroen hep bundan kaybediyor. Adamlar C5'i tanıtıyor güya, test sürüşü için araba yok. Artık test sürüşü yapmadan araç alan kaldı mı yahu?
Geçen, C4 sedana baktım, sınıfına göre iyi hoş araba.Ama adamlar bir benzinli bir dizel getirmiş.Donanım tek.Üstüne ilave edebileceğin bir şey yok. Getirme kardeşim o zaman. ne anlamı kalıyor ki. Bence suç Türkiyeye getiren distribütörde. Mazda da mesela Türkiyede hep distribütöründen kaybetti. Bir de doğuş otoya bakın. Hem pahalı satar, hem çok satar.
Baylası bu saçma sapan pazarlama stratejisi için tebrik ediyorum(!)..
arkadaşlar bugün baktım bende arabaya gümüş ve siyahı vardı siyahı çok hoşuma gitti. 1.6 dizel olmasıda benim gibi işe şehir içi trafiğinde 1 saat gidip 1 saat gelen birisi için çok avantajlı. birçok özelliği yok evet ama şu anki özellikleri ve fiyatı tam uyumlu gibi aynı fiyata mondeonun benzinlisi alınabiliyor. mondeo ya daha bakmadım dizelini alabilecek gücüm yok ama ikisini kıyaslayabilecek birisi varsa lütfen yorum yazabilirmi hangisini almalıyım.
Dün oğlen Ankara Göral'da yaptığımız C5 test sürüşü ile ilgili görüşlerimi paylaşmak istiyorum.
Öncelikli olarak aracın dış görünüşü çok başarılı olmuş. Karşıdan bakınca spor bir hali var. Arkası tanıdık ama yine de başarılı duruyor. Test ettiğimiz araç baz modeli idi. 1.6hdi SX kül grisi. İçindeki bütün aksam siyah renkti. Tek renk olması içini boğmuş. Ancak içini tasarımı da dışı gibi başarılı.
Bayii'den gelen satıcı ile birlikte 5 kişi bindik araca. 1400kg araç maksimum 2000kg çekiyor. Araç bizimle yaklaşık 1800kg idi. Frenleri ve yol tutuşunu başarılı buldum. Göstergeler sportiflik katmış.
Beğendiklerimin yanında beğenmediğim yanları Motor ve hızlanma tatminkar ancak birçok kişinin dediği gibi şanzuman oranları (6 ileri şanzuman ile daha başarılı olurdu) ve 17inch jantlar performanstan biraz azaltmış gibi. Motor sesi laguna 3'e göre daha fazla geliyor içeriye.
Ayın 15'inde içi bej renk olan araçlar gelecekmiş. Gidip onları da mutlaka göreceğim.
Bugün ben de Antalya da ki satış yerin de deneme sürüşü yaptım. İki araç vardı. Gri olan showroomdaydı. Siyah olan ise deneme aracı. Gri olanın içi sadece siyah ama siyah olanın iki renkti. Ve inanın çok güzeldi. Lagunayıda denemeiştim. Belki taraflı yaklaşıyor olabilirim ama uzaktan yakından alakası yok. Zaten dış görünüş mükemmel. İçerisi (çift renkli) mükemmel. Sadece dörtlü düğmesi bayağı uzakta kalmış. Yanda oturan daha kolay basar valla. Ekran ışıklandırması çok iyi. Hızlanması ve frenajı çok iyi. 50.000 YTL fiyat verdiler. Arkasından Hyundai nin İ30 modeline bakmaya gittim. 44.000 YTL fiyatı vardı. Karşılaştırınca en az 10 gömlek fark var aralarında. O yüzden bu fiyat iy sayılır. Bir tek süspansiyon sistemi olmaması hayal kırıklığı yarattı ama şu anda sınıfında bence daha pahalı olanlara bile kafa tutabilecek bir model olduğunu kolaylıkla söyleyebilirim. Bu arada forumda 1,6 dizel de xenon farlar olmadığı ve istensede alınamadığı söylenmişti. Fakat burdaki yetkili takılmış olan ı gösterdi. Yani olabiliyormuş.
arabaya bugün tekrar baktım gerçekten çok güzel ancak arka koltuklara geçen sefer fazla dikkat etmemiştim gerçekten çok dar şaşırdım biraz. sürücü ve öndeki yolcu için araba oldukça rahat ancak arkada oturacaklar için yeterli alan yok sanırım aracın arka tasarımından kaynaklanıyor bu durum. daha sonra mondeo ya baktım süper araba yapmışlar ancak 1.6 dizel motor koymamışlar. biraz daha c5 in fiyatının oturmasını beliyip bi karar vericem bilmiyorum benzine verdiğim paralardanda bezdim artık. şöyle herşeyi dürtdürtlük bi araba yapmıyolar yapsalarda uygun fiyata alamıyosun satış stratejisimidir nedir
Arkadaşlar o kadar bakmaya gidiyosunuz bi resim çekmiyosunuz yaw
hakkatten müthiş bir araba olmuş yau
yeni c5 arkadan yeni a4 e benzemiş.
Bugün bende ilk kez yeni C5.i showroom.da görüp inceledim. Citroen, Renault.a göre çok daha başarılı bir iş çıkarmış. Bu 2 x 2.nin 4 ettiği kadar gerçek ancak ben bir C5-II kullanıcısı olarak ne yeni Laguna.ya ne de yeni C5.e üstüne beş kuruş para vererek terfi etmem. Sanırım biraz subjektif yorum oldu ama bence öyle.
Bu benim hoşuma gidiyor çünkü benim için daha önemli olan ayrıntılar benim kullandığım kasada daha iyi. Nedir diye sorarsanız. 1. Hidraktif süspansiyonun 1.6 kasada standart olması. 2. Daha fazla konfora yönelik koltuklar (yeni kasa kesinlikle daha sportif ve sert dolgulu). 3. Baş mesafesi C5-II.de daha iyi ve bu daha fazla yaşam alanı demek ve bu daha fazla rahatlık demek. 4. Liftback yapı sayesinde bagaj yüksekliği daha fazla. Bu sayede örneğin HP 1600 yazıcıyı kutusuyla birlikte taşıyabiliyorum ancak bu yeni C5.te mümkün olmuyor çünkü bariz şekilde yükseklik sedan yapı yüzünden alçalmış ancak muazzam bir derinlik var.
Bunun yanında yeni C5.in çok bariz üstünlükleri: 1. Harika dış tasarım. 2. Daha fazla teknoloji. 3. Kesinlikle daha iyi malzeme ve daha iyi işçilik. 4. Sonunda Citroen.de krom aksesuara önem vermeye başladı. Oysa bir önceki C5.in hiçbir krom aksesuarı mevcut değil. 5. Yukarıda arkadaşın belirttiği gibi 1.6 kasada da mercekli xenon far opsiyonel olarak sunuluyor en azından. 6. Spor tip araçları sevenler için daha sportif koltuklar ve fazla geniş olmayanlar için çok iyi koltuk yan destekleri. 7. Sevenler için sedan yapı.
Vaktim olsa gidip inceleyecem resimde çekecem ama vaktim yok siz gidiyorsunuz bari siz bir iki resim çekinde koyun foruma
Yeni C5 i bende inceledim. TEST sürüşü yaptım diyen arkadaş atmış daha test sürüşleri dün başladı Araç tek kelimeyle harika olmuş. Fransız aracı gibi değil resmen alman bi araç olmuş. Adamlar rüzgar sesini vs. aza indirmek için yakıt kapağının içine bile yumuşak lastik koymuşlar (tıpkı kapılardaki gibi). Kapılarda çift zaten o lastik. Arkada oturan lar için kolonlarda klima havalandırması var. arabanın koltukları harika olmuş. Tip süper zaten. çektiğim resimler:
aracın fiyatı 49.950 YTL. bence 1.6 SX baz donanım olmasına rağmen aracın hiç bir yerinden belli değil. Bi önceki C5 lerde 1.6 sx lerde jantlar kapaklıydı. o yok artık ve çok iyi olmuş. SX LERDE JANTLAR 17 İNÇ. TEKERLERİ KOCAMAN GÖRÜNÜYO. SXPK LARDA 18 İNÇ. bENCE BU SEGMENTTE BU FİYATA EN HARİKA SEÇİM YENİ C5. 407 NİN YENİ C5 İN YANINDA HİÇ ŞANSI YOK.
arakadaşlar fazla resim çekemedim artık c5 i alınca bolca eklerim saygılar
bugün 122 tsı comfortline donanımlı bir passat aldım. citroen ile arada çok gidip geldim ancak pasat daha derli toplu bi araba c5 kadar sportif değil ancak içi daha geniş ve konforlu. bunun yanında dizel motor avantajı yok ve 5 bin lira daha pahalı. c5 ten birazda yeni çıkmasından dolayı terettüt ettim kronik arızalarının olabileceği düşüncesiyle passatı tercih ettim. umarım hata yapmamışımdır.
arkadaşlar konuyu baştan aşağıya kadar okudum, kafamda epey soru işareti var. bazı arkadaşlar baylas'a kızmış da benim birkaç yorumum olacak. öncelikle baylas ya da citroen türkiye ile hiçbir alakam olmadığını, bir alfa 156 selespeed kullanıcısı olduğumu belirteyim de taraflı olduğum düşünülmesin; 1. 1.6'larda hidraktif yok. baylas ne yapsın? citroen dünyada 1.6'lara takmamış, türkiye'de 1000 tane C5 1.6 satılacak diye sana bana özel koyamaz ki? sanki bütün rakiplerde süspansiyon sistemleri harikalar yaratıyor da c5'ten bunu bekliyoruz illa. passat, laguna, mondeo (ben monte-o diyorum kıçından dolayı), 407 ne sunuyor ki bize yürüyen aksam olarak? 2. xenon yok. 500ytl veriyorsunuz her yerde taktırıyorsunuz. 1000 euro vermekten iyidir. 3. navigasyon yok. 49.000 ytl'ye üst sınıf ve de dizel bir araca binen kaç kişi avrupa'da bile 2500 euro'ya opsiyon listesinde bulunan, türkiye'de adam gibi haritanın hala bulunmadığı bir ülkede bu parayı verir? sizce baylas bugüne kadar kaç adet navigasyon talebi almıştır? 1000 ytl'ye aldığımız cep telefonlarında bile var artık navigasyon, çok isteyen bunlarla da idare eder. ben şahsen hayat boyu 2-3 defa kullanma talihsizliğini gösterdim. ankara'da çankaya'dan maltepe'ye 45 dakikada anca gidebildim (gün içinde trafik de yoktu). 4. arka baş mesafesi yetersiz. bir araştırmada arabaların kullanım ömrü boyunca içindeki ortalama kişi sayısının 1.4 olduğunu okumuştum. 2 bile değil, bir buçuk bile değil. kasası sportif tasarlanmış, bu çok normal. aracınıza en son ne zaman 5 kişinin bindiğini hatırlayın. bu 5 kişiden kaçının 1.80 üstü olduğunu ve bir hata yaparak onu da arkaya oturtturduğunuzu bir düşünün. 5. deri koltuk yok. 1500ytl'ye o da yapılıyor. opsiyon listesine koysalardı 3500ytl isterlerdi. yeter ki koltuk dizaynı adam gibi olsun. yeni 3 kasa bmw'lerin deri koltuklarına dikkat ettiniz mi? tabure gibi dümdüz ama deri. ona oturacağıma buna deri bile kaplatmadan gezerim. hele de orta kısma düz kenarlara delikli kaplatırsanız şahane olur. 6. neden anahtar var kart yok? bu bir tercih meselesi bence. şimdi neredeyse bütün anahtarlar sustalı misali kapanıyor. cebe konulduğunda farketmiyor. 7. el freni niye kollu eski tip? düğmeli olsa el freniyle nasıl dönecez? şaka bir yana günde ortalama 2-3 kere kullanılan bir ekipman bu, öyle olsa ne olur böyle olsa ne olur?
bunların dışında adamlar en baz modele bile 17" jant koyuyorlar. çok satılan meşhur markalarda 17" jant koydurma opsiyonu çoğunda yok. bayiye sorduğunuzda orjinallere neredeyse araba fiyatı çekip sizden çıkanları ölü fiyatına alıyor. 1.6 SXPK aldığınızda 18" jant geliyor, inanılmaz. üstelik 245'lik michelin lastiklerle. taktırmaya kalksanız 5 milyar isterler herhangi bir markada. Audi A5 alıyorsunuz 18" jant opsiyonel geliyor. ben bakmadım çok merak eden fiyatına baksın.
ben aracımdan memnunum, şu an değiştirmeyi düşünmüyorum. ama istanbul'a yakın bir yazlık aldım, her haftasonu gideceksem benzinli yerine dizel bir d segmenti düşünürüm ki C5 dışında malesef bu kadar güzel, iyi bir dizel motora sahip, sportif, olabildiğince dolu bir araba göremiyorum. laguna 3 de güzel ama 1.5 dci motorun 80 beygirlikleri bile turbo patlatırken adamlar aynı bloktan 120 beygir çıkartmışlar, bence biraz sakat, ayrıca kasası C5 kadar güzel değil. passat'ın baz versiyon dizeli 59 bin ytl'den ucuz olmaz diye düşünüyorum(gelirse). mondeo'da 1.6 dizel yok, 407 de eskidi. kaldı ki rüştünü ispat etmiş bir motor bu. aynı motoru focus'a takan ford çatır çatır turbo hortumu patlatıyordu citroen'lerde bu sorun olmadı. bir ara S40 dizel diyordum ama C5'in yanında yavrusu gibi kalır. euro 1.7'lerdeyken makuldü ama SXPK donanımını S40'da almaya kalkınca 60 milyardan ucuza çıkamazsınız.
sonuç olarak fiyat/performans, toplam sahip olma maliyeti (dizelden kaynaklanan avantaj), iç-dış tasarım ve malzeme kalitesine bakıldığında, üstelik bir de spor görünüşlü bir d sınıfı aranıyorsa bütün yollar C5'e çıkıyor gibi.
ikinci eli de varsın olmasın. 3-5 sene kral gibi gezerim, 2-3 milyar ucuza satarım dert değil...
quote:
Orjinalden alıntı: neroman
arkadaşlar konuyu baştan aşağıya kadar okudum, kafamda epey soru işareti var. bazı arkadaşlar baylas'a kızmış da benim birkaç yorumum olacak. öncelikle baylas ya da citroen türkiye ile hiçbir alakam olmadığını, bir alfa 156 selespeed kullanıcısı olduğumu belirteyim de taraflı olduğum düşünülmesin; 1. 1.6'larda hidraktif yok. baylas ne yapsın? citroen dünyada 1.6'lara takmamış, türkiye'de 1000 tane C5 1.6 satılacak diye sana bana özel koyamaz ki? sanki bütün rakiplerde süspansiyon sistemleri harikalar yaratıyor da c5'ten bunu bekliyoruz illa. passat, laguna, mondeo (ben monte-o diyorum kıçından dolayı), 407 ne sunuyor ki bize yürüyen aksam olarak? 2. xenon yok. 500ytl veriyorsunuz her yerde taktırıyorsunuz. 1000 euro vermekten iyidir. 3. navigasyon yok. 49.000 ytl'ye üst sınıf ve de dizel bir araca binen kaç kişi avrupa'da bile 2500 euro'ya opsiyon listesinde bulunan, türkiye'de adam gibi haritanın hala bulunmadığı bir ülkede bu parayı verir? sizce baylas bugüne kadar kaç adet navigasyon talebi almıştır? 1000 ytl'ye aldığımız cep telefonlarında bile var artık navigasyon, çok isteyen bunlarla da idare eder. ben şahsen hayat boyu 2-3 defa kullanma talihsizliğini gösterdim. ankara'da çankaya'dan maltepe'ye 45 dakikada anca gidebildim (gün içinde trafik de yoktu). 4. arka baş mesafesi yetersiz. bir araştırmada arabaların kullanım ömrü boyunca içindeki ortalama kişi sayısının 1.4 olduğunu okumuştum. 2 bile değil, bir buçuk bile değil. kasası sportif tasarlanmış, bu çok normal. aracınıza en son ne zaman 5 kişinin bindiğini hatırlayın. bu 5 kişiden kaçının 1.80 üstü olduğunu ve bir hata yaparak onu da arkaya oturtturduğunuzu bir düşünün. 5. deri koltuk yok. 1500ytl'ye o da yapılıyor. opsiyon listesine koysalardı 3500ytl isterlerdi. yeter ki koltuk dizaynı adam gibi olsun. yeni 3 kasa bmw'lerin deri koltuklarına dikkat ettiniz mi? tabure gibi dümdüz ama deri. ona oturacağıma buna deri bile kaplatmadan gezerim. hele de orta kısma düz kenarlara delikli kaplatırsanız şahane olur. 6. neden anahtar var kart yok? bu bir tercih meselesi bence. şimdi neredeyse bütün anahtarlar sustalı misali kapanıyor. cebe konulduğunda farketmiyor. 7. el freni niye kollu eski tip? düğmeli olsa el freniyle nasıl dönecez? şaka bir yana günde ortalama 2-3 kere kullanılan bir ekipman bu, öyle olsa ne olur böyle olsa ne olur?
bunların dışında adamlar en baz modele bile 17" jant koyuyorlar. çok satılan meşhur markalarda 17" jant koydurma opsiyonu çoğunda yok. bayiye sorduğunuzda orjinallere neredeyse araba fiyatı çekip sizden çıkanları ölü fiyatına alıyor. 1.6 SXPK aldığınızda 18" jant geliyor, inanılmaz. üstelik 245'lik michelin lastiklerle. taktırmaya kalksanız 5 milyar isterler herhangi bir markada. Audi A5 alıyorsunuz 18" jant opsiyonel geliyor. ben bakmadım çok merak eden fiyatına baksın.
ben aracımdan memnunum, şu an değiştirmeyi düşünmüyorum. ama istanbul'a yakın bir yazlık aldım, her haftasonu gideceksem benzinli yerine dizel bir d segmenti düşünürüm ki C5 dışında malesef bu kadar güzel, iyi bir dizel motora sahip, sportif, olabildiğince dolu bir araba göremiyorum. laguna 3 de güzel ama 1.5 dci motorun 80 beygirlikleri bile turbo patlatırken adamlar aynı bloktan 120 beygir çıkartmışlar, bence biraz sakat, ayrıca kasası C5 kadar güzel değil. passat'ın baz versiyon dizeli 59 bin ytl'den ucuz olmaz diye düşünüyorum(gelirse). mondeo'da 1.6 dizel yok, 407 de eskidi. kaldı ki rüştünü ispat etmiş bir motor bu. aynı motoru focus'a takan ford çatır çatır turbo hortumu patlatıyordu citroen'lerde bu sorun olmadı. bir ara S40 dizel diyordum ama C5'in yanında yavrusu gibi kalır. euro 1.7'lerdeyken makuldü ama SXPK donanımını S40'da almaya kalkınca 60 milyardan ucuza çıkamazsınız.
sonuç olarak fiyat/performans, toplam sahip olma maliyeti (dizelden kaynaklanan avantaj), iç-dış tasarım ve malzeme kalitesine bakıldığında, üstelik bir de spor görünüşlü bir d sınıfı aranıyorsa bütün yollar C5'e çıkıyor gibi.
ikinci eli de varsın olmasın. 3-5 sene kral gibi gezerim, 2-3 milyar ucuza satarım dert değil...
Okadar mantıklı ve makul bir açıklama yapmışınızki sizi tebrik etmemek içten değil Söyleyeceklerime tercüman oldunuz gerçekten yok zenon yok, yok deri koltuk yok bilmem ne bilmem ne. artı naviden bahsedilmiş navili kaç araba var çok lüxler hariç Türkiyede? insanların beklentilerini anlamak harbi çok güç. Bu fiyata bu segment, bu yakışıklılıkta araba olsa tamam diycem. Ha Citroen benim babamın malımı? hayır. Ama mantık var bu segment bu fiyata bu donanıma başka araba yok şuan. Ayrıca yeni mondeo tip yönünden hiç konuşmasın. İgrenç bi tipi var. Tekerleri küçücük arkası berbat. C5 le bi yanyana koyup baksın millet.
quote:
arkadaşlar konuyu baştan aşağıya kadar okudum, kafamda epey soru işareti var. bazı arkadaşlar baylas'a kızmış da benim birkaç yorumum olacak. öncelikle baylas ya da citroen türkiye ile hiçbir alakam olmadığını, bir alfa 156 selespeed kullanıcısı olduğumu belirteyim de taraflı olduğum düşünülmesin; 1. 1.6'larda hidraktif yok. baylas ne yapsın? citroen dünyada 1.6'lara takmamış, türkiye'de 1000 tane C5 1.6 satılacak diye sana bana özel koyamaz ki? sanki bütün rakiplerde süspansiyon sistemleri harikalar yaratıyor da c5'ten bunu bekliyoruz illa. passat, laguna, mondeo (ben monte-o diyorum kıçından dolayı), 407 ne sunuyor ki bize yürüyen aksam olarak? 2. xenon yok. 500ytl veriyorsunuz her yerde taktırıyorsunuz. 1000 euro vermekten iyidir. 3. navigasyon yok. 49.000 ytl'ye üst sınıf ve de dizel bir araca binen kaç kişi avrupa'da bile 2500 euro'ya opsiyon listesinde bulunan, türkiye'de adam gibi haritanın hala bulunmadığı bir ülkede bu parayı verir? sizce baylas bugüne kadar kaç adet navigasyon talebi almıştır? 1000 ytl'ye aldığımız cep telefonlarında bile var artık navigasyon, çok isteyen bunlarla da idare eder. ben şahsen hayat boyu 2-3 defa kullanma talihsizliğini gösterdim. ankara'da çankaya'dan maltepe'ye 45 dakikada anca gidebildim (gün içinde trafik de yoktu). 4. arka baş mesafesi yetersiz. bir araştırmada arabaların kullanım ömrü boyunca içindeki ortalama kişi sayısının 1.4 olduğunu okumuştum. 2 bile değil, bir buçuk bile değil. kasası sportif tasarlanmış, bu çok normal. aracınıza en son ne zaman 5 kişinin bindiğini hatırlayın. bu 5 kişiden kaçının 1.80 üstü olduğunu ve bir hata yaparak onu da arkaya oturtturduğunuzu bir düşünün. 5. deri koltuk yok. 1500ytl'ye o da yapılıyor. opsiyon listesine koysalardı 3500ytl isterlerdi. yeter ki koltuk dizaynı adam gibi olsun. yeni 3 kasa bmw'lerin deri koltuklarına dikkat ettiniz mi? tabure gibi dümdüz ama deri. ona oturacağıma buna deri bile kaplatmadan gezerim. hele de orta kısma düz kenarlara delikli kaplatırsanız şahane olur. 6. neden anahtar var kart yok? bu bir tercih meselesi bence. şimdi neredeyse bütün anahtarlar sustalı misali kapanıyor. cebe konulduğunda farketmiyor. 7. el freni niye kollu eski tip? düğmeli olsa el freniyle nasıl dönecez? şaka bir yana günde ortalama 2-3 kere kullanılan bir ekipman bu, öyle olsa ne olur böyle olsa ne olur?
bunların dışında adamlar en baz modele bile 17" jant koyuyorlar. çok satılan meşhur markalarda 17" jant koydurma opsiyonu çoğunda yok. bayiye sorduğunuzda orjinallere neredeyse araba fiyatı çekip sizden çıkanları ölü fiyatına alıyor. 1.6 SXPK aldığınızda 18" jant geliyor, inanılmaz. üstelik 245'lik michelin lastiklerle. taktırmaya kalksanız 5 milyar isterler herhangi bir markada. Audi A5 alıyorsunuz 18" jant opsiyonel geliyor. ben bakmadım çok merak eden fiyatına baksın.
ben aracımdan memnunum, şu an değiştirmeyi düşünmüyorum. ama istanbul'a yakın bir yazlık aldım, her haftasonu gideceksem benzinli yerine dizel bir d segmenti düşünürüm ki C5 dışında malesef bu kadar güzel, iyi bir dizel motora sahip, sportif, olabildiğince dolu bir araba göremiyorum. laguna 3 de güzel ama 1.5 dci motorun 80 beygirlikleri bile turbo patlatırken adamlar aynı bloktan 120 beygir çıkartmışlar, bence biraz sakat, ayrıca kasası C5 kadar güzel değil. passat'ın baz versiyon dizeli 59 bin ytl'den ucuz olmaz diye düşünüyorum(gelirse). mondeo'da 1.6 dizel yok, 407 de eskidi. kaldı ki rüştünü ispat etmiş bir motor bu. aynı motoru focus'a takan ford çatır çatır turbo hortumu patlatıyordu citroen'lerde bu sorun olmadı. bir ara S40 dizel diyordum ama C5'in yanında yavrusu gibi kalır. euro 1.7'lerdeyken makuldü ama SXPK donanımını S40'da almaya kalkınca 60 milyardan ucuza çıkamazsınız.
sonuç olarak fiyat/performans, toplam sahip olma maliyeti (dizelden kaynaklanan avantaj), iç-dış tasarım ve malzeme kalitesine bakıldığında, üstelik bir de spor görünüşlü bir d sınıfı aranıyorsa bütün yollar C5'e çıkıyor gibi.
ikinci eli de varsın olmasın. 3-5 sene kral gibi gezerim, 2-3 milyar ucuza satarım dert değil...
İnsanlar eleştirmekte serbesttir. Siz de eleştirilere cevap vermekte serbesttisiz. Yani herkes haklı. O haklı bu haklı kim haksız diyen arkadaşlara söylüyorum siz de HAKLISINIZ.
Her güzelin bir kusuru var diyen atalarımızdır. Tabiki her yönüyle mükemmel olmasını bekleyemeyiz. Size katılmadığım bir nokta var ki 3-5 sene kral gibi gezersiniz ancak 2-3 milyar ucuza satamazsınız. Aslında satmanıza da gerek yok. Bence Citroen dengeleri çokta kötü kurmuyor. İşte örneği ben. Üstüne 15.000 YTL verip de 2006 model C5.imi satıp yeni kasa C5 almam.
Aslında Citroen beni çok fazla memnun etti. Yukarıda yazdığım gibi benim önceliklerime, beklentilerime benim kullandığım kasa daha fazla önem vermiş. İlk intiba derler ya hani çok önemlidir. Yeni C5 benim gözümde aman aman bir fark oluşturmadı. Yukarıda da belirttim bu benim görüşüm ve objektif olmayabilir çünkü ben kullandığı aracından ziyadesiyle memnun olan biriyim.
Megane.ı satıp C5.e ilk bindiğimde ilk yolculuk yaptığımda aldığım hazzı size anlatamam. Ben böyle bir haz alsaydım o zaman yeni C5.i düşünürdüm diyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Bugün bende ilk kez yeni C5.i showroom.da görüp inceledim. Citroen, Renault.a göre çok daha başarılı bir iş çıkarmış. Bu 2 x 2.nin 4 ettiği kadar gerçek ancak ben bir C5-II kullanıcısı olarak ne yeni Laguna.ya ne de yeni C5.e üstüne beş kuruş para vererek terfi etmem. Sanırım biraz subjektif yorum oldu ama bence öyle.
bu sözlerinizi bire bir kendi kulağımla duymuştumve hala aynı kanıda olmanız hoş doğrusu. Bence C5 çok güzel tasarımı olan çok hoş bir araç. Benim hoşuma gitmiyor ama citroen araçlarda sabit merkezli direksiyon sistemini bu araçta biraz daha düğme ile doldurmuş. Aracı Laguna ile ayıran en önemli özellik bana göre lagunanın tamamen farklı bir tasarımının olması ama C5 söylendiği gibi arkadan audi ye benzemiş. Aracı caddelerde görüyorum çok hoş duruyor ama kullanmadan ve incelemeden hakkında yorum yapmak yanlış olur. Ama söyleyebileceğim gerçekten de paket halinde alınamayacak özellikler çok büyük kayıp.