Şimdi Ara

Yeni Chevrolet Aveo

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, 1-2 haftadır TV de internette Chevrolet' nin yeni arabası Aveo hakkında haberler ve reklamlar görüyorum. İnternetten biraz araştırma yaptım ama birkaç resim dışında pek bir ayrıntı bulamadım. Chevrolet Kalos sedan ı artık Aveo olarak çıkaracakmış ve yeni kasa gayet güzel görünüyor resimlerde. Ayrıca fiyatı da 20.600 YTL den başlıyacakmış. Bu araba hakkında bilgisi olan, gören, inceleyenlerin yorumlarını bekliyorum. Bu model ile ilgili bazı linkler :
    http://www.cnnturk.com/EKONOMI/SIRKETLER/haber_detay.asp?PID=42&HID=1&haberID=159570
    http://www.bigglook.com/biggauto/yenimodeller/chicagoautoshow/chicagoautoshow8.asp







  • çarpışma testinde 2 yıldız aldı..2006 yılı için çok çok kötü bir skor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    çarpışma testinde 2 yıldız aldı..2006 yılı için çok çok kötü bir skor.
    Berbat bir testi var, tipik bir Güney Kore aracı olduğunu kanıtladı. Koreliler güvenli araç üretemiyor yahu...

    Ben tipini çok sevdim ama PUNTO alınır o paraya büyük ihtimal içi de daha geniştir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Berbat bir testi var, tipik bir Güney Kore aracı olduğunu kanıtladı. Koreliler güvenli araç üretemiyor yahu...

    Ben tipini çok sevdim ama PUNTO alınır o paraya büyük ihtimal içi de daha geniştir...

    Alıntıları Göster
    ucuz etin yahnisi hesabı...................
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    ucuz etin yahnisi hesabı...................

    Alıntıları Göster
    sakın yanaşma. gül gibi punto varken o fiyat o arabaya verilmez. yürüyen mezar o araba


    bu arada serkes1 yeni rutben hayırlı olsun. terfi etmişiz. emir ve goruslerinize hazırım konutanım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 2 Mart 2006; 15:22:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alysentr

    sakın yanaşma. gül gibi punto varken o fiyat o arabaya verilmez. yürüyen mezar o araba


    bu arada serkes1 yeni rutben hayırlı olsun. terfi etmişiz. emir ve goruslerinize hazırım konutanım

    Alıntıları Göster
    bu araca verilen yıldız 2 değil 1.5

    zamanında japonlarada böyle kütü laflar deniyodu heralde.... ama şimdi kimsenin diyecegi yok

    artı tipik güney kore deyip neden aşağılanıyor ön yargı ile anlamış degilim bende araştırıp kia cerato aldım
    son 2-3 senedir %50'lere yakın satışını artırıyor avrupada ...

    kia sorento deyince toplum hiçbirşey demiyor kia en azından sorento ve sportage ile yıktı Türkiyedeki imaj problemini

    ama otomobil konusunda hala yıkılamadığı gözüküyor.

    kia cerato euro-ncap ten 3 yıldız almış gözüküyor ama raporun altında yorumlar bölümüne bakarsanız

    kia yandan darbeler konusunda sponsor olmamış onlarda bu testleri yapamadığından basmışlar düşük notu parentez içindede

    iyi araba alınabilir gibi laf etmişler...

    kapitalizim dünyasında paran varsa en iyi sensin tıpkı microsoft pazarlama harikası gibi....

    neyse kötü dediğiniz kore arabasından picanto kendi sınıfında avrupada birçok ödülü var...

    kötü dedğiniz kia rio 4 yıldız almış genel olarak alınabilirlik konusunda iyi dediğiniz bir çok araba alamıyor bile bu kadar yıldız...

    Türkiyede hyundai daha çok satılıyor, kardeş olan hyundai-kia arabalarını gidin test edin gözünüzle görün

    kia arabaları daha ucuza satılıyor hyundai ye göre ama kia aynı motor daha kaliteli araba satıyo gidin yerinde görün sonra karar verin

    hiçbir firmanın fanatiği olmaya gerek yok, teknik verilerle konuşursak daha iyi olur...

    saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skardes

    bu araca verilen yıldız 2 değil 1.5

    zamanında japonlarada böyle kütü laflar deniyodu heralde.... ama şimdi kimsenin diyecegi yok

    artı tipik güney kore deyip neden aşağılanıyor ön yargı ile anlamış degilim bende araştırıp kia cerato aldım
    son 2-3 senedir %50'lere yakın satışını artırıyor avrupada ...

    kia sorento deyince toplum hiçbirşey demiyor kia en azından sorento ve sportage ile yıktı Türkiyedeki imaj problemini

    ama otomobil konusunda hala yıkılamadığı gözüküyor.

    kia cerato euro-ncap ten 3 yıldız almış gözüküyor ama raporun altında yorumlar bölümüne bakarsanız

    kia yandan darbeler konusunda sponsor olmamış onlarda bu testleri yapamadığından basmışlar düşük notu parentez içindede

    iyi araba alınabilir gibi laf etmişler...

    kapitalizim dünyasında paran varsa en iyi sensin tıpkı microsoft pazarlama harikası gibi....

    neyse kötü dediğiniz kore arabasından picanto kendi sınıfında avrupada birçok ödülü var...

    kötü dedğiniz kia rio 4 yıldız almış genel olarak alınabilirlik konusunda iyi dediğiniz bir çok araba alamıyor bile bu kadar yıldız...

    Türkiyede hyundai daha çok satılıyor, kardeş olan hyundai-kia arabalarını gidin test edin gözünüzle görün

    kia arabaları daha ucuza satılıyor hyundai ye göre ama kia aynı motor daha kaliteli araba satıyo gidin yerinde görün sonra karar verin

    hiçbir firmanın fanatiği olmaya gerek yok, teknik verilerle konuşursak daha iyi olur...

    saygılar....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: skardes

    bu araca verilen yıldız 2 değil 1.5

    zamanında japonlarada böyle kütü laflar deniyodu heralde.... ama şimdi kimsenin diyecegi yok

    artı tipik güney kore deyip neden aşağılanıyor ön yargı ile anlamış degilim bende araştırıp kia cerato aldım
    son 2-3 senedir %50'lere yakın satışını artırıyor avrupada ...

    kia sorento deyince toplum hiçbirşey demiyor kia en azından sorento ve sportage ile yıktı Türkiyedeki imaj problemini

    ama otomobil konusunda hala yıkılamadığı gözüküyor.

    kia cerato euro-ncap ten 3 yıldız almış gözüküyor ama raporun altında yorumlar bölümüne bakarsanız

    kia yandan darbeler konusunda sponsor olmamış onlarda bu testleri yapamadığından basmışlar düşük notu parentez içindede

    iyi araba alınabilir gibi laf etmişler...

    kapitalizim dünyasında paran varsa en iyi sensin tıpkı microsoft pazarlama harikası gibi....

    neyse kötü dediğiniz kore arabasından picanto kendi sınıfında avrupada birçok ödülü var...

    kötü dedğiniz kia rio 4 yıldız almış genel olarak alınabilirlik konusunda iyi dediğiniz bir çok araba alamıyor bile bu kadar yıldız...

    Türkiyede hyundai daha çok satılıyor, kardeş olan hyundai-kia arabalarını gidin test edin gözünüzle görün

    kia arabaları daha ucuza satılıyor hyundai ye göre ama kia aynı motor daha kaliteli araba satıyo gidin yerinde görün sonra karar verin

    hiçbir firmanın fanatiği olmaya gerek yok, teknik verilerle konuşursak daha iyi olur...

    saygılar....



    Buı arada Türkiye, 2005 yılı toplam satışlara bakılınca KIA en çok satılan 8. marka ve 2010 yılında KIA-HYUNDAI ortaklığının hedefi en büyük 5 Otomobil firması içinde yer almak,
    Eğer bu başarılırsa ve 3-4 sene sonra bu forum ve müdavimleri devam ederse bakalım o zaman ne diyecekler bu işe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shuma II -- 3 Mart 2006; 14:10:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    quote:

    Orjinalden alıntı: skardes

    bu araca verilen yıldız 2 değil 1.5

    zamanında japonlarada böyle kütü laflar deniyodu heralde.... ama şimdi kimsenin diyecegi yok

    artı tipik güney kore deyip neden aşağılanıyor ön yargı ile anlamış degilim bende araştırıp kia cerato aldım
    son 2-3 senedir %50'lere yakın satışını artırıyor avrupada ...

    kia sorento deyince toplum hiçbirşey demiyor kia en azından sorento ve sportage ile yıktı Türkiyedeki imaj problemini

    ama otomobil konusunda hala yıkılamadığı gözüküyor.

    kia cerato euro-ncap ten 3 yıldız almış gözüküyor ama raporun altında yorumlar bölümüne bakarsanız

    kia yandan darbeler konusunda sponsor olmamış onlarda bu testleri yapamadığından basmışlar düşük notu parentez içindede

    iyi araba alınabilir gibi laf etmişler...

    kapitalizim dünyasında paran varsa en iyi sensin tıpkı microsoft pazarlama harikası gibi....

    neyse kötü dediğiniz kore arabasından picanto kendi sınıfında avrupada birçok ödülü var...

    kötü dedğiniz kia rio 4 yıldız almış genel olarak alınabilirlik konusunda iyi dediğiniz bir çok araba alamıyor bile bu kadar yıldız...

    Türkiyede hyundai daha çok satılıyor, kardeş olan hyundai-kia arabalarını gidin test edin gözünüzle görün

    kia arabaları daha ucuza satılıyor hyundai ye göre ama kia aynı motor daha kaliteli araba satıyo gidin yerinde görün sonra karar verin

    hiçbir firmanın fanatiği olmaya gerek yok, teknik verilerle konuşursak daha iyi olur...

    saygılar....



    Buı arada Türkiye, 2005 yılı toplam satışlara bakılınca KIA en çok satılan 8. marka ve 2010 yılında KIA-HYUNDAI ortaklığının hedefi en büyük 5 Otomobil firması içinde yer almak,
    Eğer bu başarılırsa ve 3-4 sene sonra bu forum ve müdavimleri devam ederse bakalım o zaman ne diyecekler bu işe

    Alıntıları Göster
    helal olsun adamlara. taktir etmek gerekli.

    bu arada araçları çok estetik oluyor.

    ama tek prolemleri "kalite" heralde.

    yinede iyi satıyorlar.

    jilet üretir gibi araba modeli üretiyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muallim35

    helal olsun adamlara. taktir etmek gerekli.

    bu arada araçları çok estetik oluyor.

    ama tek prolemleri "kalite" heralde.

    yinede iyi satıyorlar.

    jilet üretir gibi araba modeli üretiyorlar.

    Alıntıları Göster
    Bu araba esasen 3 yıldızı haketmiş ama hayati tehlike arz ettiği için yıldızı geri almışlar. Yandan alınan darbelerde araç güvenli.

    Ama bu Ncap çok iyi oldu. Eskiden bize konserve kutularını araba diye yutturuyorlardı.

    Artık kimse almasın kardeşim bu arabayı. Canınızı sokakta mı buldunuz.


    Kia Cerato aşağılanmıyor.

    Ncap testine girmiş 3 yıldız almış, yıl 2006. C segmenti araçlarda böyle bir araba yok. Güvenli değil.

    Ayrıca direk testi OPSİYONELDİR PUANI ETKİLEMEZ. Kia Ceratoyu Dİrek Testine Sokmak "İSTEMEMİŞ!!". Halk arasında sanırım bu "Teste Girmek Yememiş" olarak yorumlanabilir.

    Yani UCUZ ETİN yahnisi olduğu ucuz satabilmek için malzemeden çalındığını 10 yaşında çocuk bilir. Kia Magentis testi okudum, araç full , bu haliyle Muadili Passattan 6500Euro ucuz Almanya da.

    Ama bu nasıl bu kadar ucuz oluyor, başlıyor testi yapan dergi, işte konsol malzemesi, koltuk dolguları diye nereden malzeme çalındığını söylüyor. Magentis 15 yıl önceki tasarımlara benziyor.

    Yani ucuz araç alacak kadar zengin değilim, hayatımı çöplükte bulmadım.

    30 milyar verip 3 yıldızlı bir teneke alacağıma, 2-3 milyar fazla veririm giderim herkesin beğendiği güvenli 5 yıldızlı konforlu adam gibi bir araç alırım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 3 Mart 2006; 15:37:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Bu araba esasen 3 yıldızı haketmiş ama hayati tehlike arz ettiği için yıldızı geri almışlar. Yandan alınan darbelerde araç güvenli.

    Ama bu Ncap çok iyi oldu. Eskiden bize konserve kutularını araba diye yutturuyorlardı.

    Artık kimse almasın kardeşim bu arabayı. Canınızı sokakta mı buldunuz.


    Kia Cerato aşağılanmıyor.

    Ncap testine girmiş 3 yıldız almış, yıl 2006. C segmenti araçlarda böyle bir araba yok. Güvenli değil.

    Ayrıca direk testi OPSİYONELDİR PUANI ETKİLEMEZ. Kia Ceratoyu Dİrek Testine Sokmak "İSTEMEMİŞ!!". Halk arasında sanırım bu "Teste Girmek Yememiş" olarak yorumlanabilir.

    Yani UCUZ ETİN yahnisi olduğu ucuz satabilmek için malzemeden çalındığını 10 yaşında çocuk bilir. Kia Magentis testi okudum, araç full , bu haliyle Muadili Passattan 6500Euro ucuz Almanya da.

    Ama bu nasıl bu kadar ucuz oluyor, başlıyor testi yapan dergi, işte konsol malzemesi, koltuk dolguları diye nereden malzeme çalındığını söylüyor. Magentis 15 yıl önceki tasarımlara benziyor.

    Yani ucuz araç alacak kadar zengin değilim, hayatımı çöplükte bulmadım.

    30 milyar verip 3 yıldızlı bir teneke alacağıma, 2-3 milyar fazla veririm giderim herkesin beğendiği güvenli 5 yıldızlı konforlu adam gibi bir araç alırım...

    Alıntıları Göster
    Antiochas aşağıdaki linklere bi bak istersen

    http://www.automotive.com/2006/12/kia/optima/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/volkswagen/jetta/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/chevrolet/aveo/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/kia/rio/safety/index.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Bu araba esasen 3 yıldızı haketmiş ama hayati tehlike arz ettiği için yıldızı geri almışlar. Yandan alınan darbelerde araç güvenli.

    Ama bu Ncap çok iyi oldu. Eskiden bize konserve kutularını araba diye yutturuyorlardı.

    Artık kimse almasın kardeşim bu arabayı. Canınızı sokakta mı buldunuz.


    Kia Cerato aşağılanmıyor.

    Ncap testine girmiş 3 yıldız almış, yıl 2006. C segmenti araçlarda böyle bir araba yok. Güvenli değil.

    Ayrıca direk testi OPSİYONELDİR PUANI ETKİLEMEZ. Kia Ceratoyu Dİrek Testine Sokmak "İSTEMEMİŞ!!". Halk arasında sanırım bu "Teste Girmek Yememiş" olarak yorumlanabilir.

    Yani UCUZ ETİN yahnisi olduğu ucuz satabilmek için malzemeden çalındığını 10 yaşında çocuk bilir. Kia Magentis testi okudum, araç full , bu haliyle Muadili Passattan 6500Euro ucuz Almanya da.

    Ama bu nasıl bu kadar ucuz oluyor, başlıyor testi yapan dergi, işte konsol malzemesi, koltuk dolguları diye nereden malzeme çalındığını söylüyor. Magentis 15 yıl önceki tasarımlara benziyor.

    Yani ucuz araç alacak kadar zengin değilim, hayatımı çöplükte bulmadım.

    30 milyar verip 3 yıldızlı bir teneke alacağıma, 2-3 milyar fazla veririm giderim herkesin beğendiği güvenli 5 yıldızlı konforlu adam gibi bir araç alırım...

    Alıntıları Göster
    yahu bırakım şu çm nin getirdiği kiamıdır lada mıdır hadi ladayı geçelim ama kia gerçekten kaliteli ama pazarlama taktiğinden kaybediyor 2. el i ölü dis. firma 2. ele destek vermedikten sonra napıyım öle kaliteyi kiayı kendi bayisi almıyorda reno ford falan alıyor çelişkiye bakın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    Antiochas aşağıdaki linklere bi bak istersen

    http://www.automotive.com/2006/12/kia/optima/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/volkswagen/jetta/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/chevrolet/aveo/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/kia/rio/safety/index.html

    Alıntıları Göster
    http://www.automotive.com/2006/12/kia/spectra/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/saab/9-2x/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/ford/focus/safety/index.html

    bunlarda crash test ama dikkat edersen çok övdüğümüz jetta 4 yıldız , magentis 5 yıldız , 2 yıldız dediğiniz aveo ( opel soyundan olur kendisi Chevrolet ) 4 yıldız almış
    Yeni Focus 4 yıldız almış

    şimdi hangisine inanalım euro ncap testlerine mi yoksa amerikan güvenlik testlerinemi
    onlara göre teneke değil KIA lar galiba ne dersin???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shuma II -- 3 Mart 2006; 15:53:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    http://www.automotive.com/2006/12/kia/spectra/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/saab/9-2x/safety/index.html

    http://www.automotive.com/2006/12/ford/focus/safety/index.html

    bunlarda crash test ama dikkat edersen çok övdüğümüz jetta 4 yıldız , magentis 5 yıldız , 2 yıldız dediğiniz aveo ( opel soyundan olur kendisi Chevrolet ) 4 yıldız almış
    Yeni Focus 4 yıldız almış

    şimdi hangisine inanalım euro ncap testlerine mi yoksa amerikan güvenlik testlerinemi
    onlara göre teneke değil KIA lar galiba ne dersin???

    Alıntıları Göster
    Dünyada en güvenilir test EURONCAP tir. Çünkü üreticilerin kendisi destekliyor, hepsinin ortak desteklediği bir kurum. Oraya aracını teste yollayanlar onun otoritesini kabul ediyor zaten.

    Zaten NCAP te hiçbir yoruma yer yoktur. Kesin ve net resimleri herşeyi var, SENSÖRLER adam kayırmıyor...

    Kalkıp bana EURONCAP güvenilir derseniz tartışmaya gerek yok zaten, istediğiniz aracı alabilirsiniz, istediğinize inanabilirsiniz... Ben teste bakarak yorum yaptım.

    Yeni Focus NCAP ten full aldı, resimleri gördüğünüzde araç resmen sağlam çıkıyor, ama AVEO ve CERATO yamuluyor... Sırf o resme bakarak aradaki farkı anlarsın, sonuçlara bakmaya gerek yok...

    Teneke den ziyade Rio daha başarılı en azından 4 yıldız almış. Punto 5 yıldız aldığını düşünürsek bu bile yeterli deil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antiochos -- 3 Mart 2006; 16:20:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Dünyada en güvenilir test EURONCAP tir. Çünkü üreticilerin kendisi destekliyor, hepsinin ortak desteklediği bir kurum. Oraya aracını teste yollayanlar onun otoritesini kabul ediyor zaten.

    Zaten NCAP te hiçbir yoruma yer yoktur. Kesin ve net resimleri herşeyi var, SENSÖRLER adam kayırmıyor...

    Kalkıp bana EURONCAP güvenilir derseniz tartışmaya gerek yok zaten, istediğiniz aracı alabilirsiniz, istediğinize inanabilirsiniz... Ben teste bakarak yorum yaptım.

    Yeni Focus NCAP ten full aldı, resimleri gördüğünüzde araç resmen sağlam çıkıyor, ama AVEO ve CERATO yamuluyor... Sırf o resme bakarak aradaki farkı anlarsın, sonuçlara bakmaya gerek yok...

    Teneke den ziyade Rio daha başarılı en azından 4 yıldız almış. Punto 5 yıldız aldığını düşünürsek bu bile yeterli deil...

    Alıntıları Göster
    "Dünyada en güvenilir test EURONCAP tir. Çünkü üreticilerin kendisi destekliyor " lafına katılmıyorum çünkü avrupalı üreticiler destekliyor, Euro Ncap ta Yeni Focus ve Jetta da 5 yıldız aldı yanılmıyorsam ama NHTSA testlerinde 4 yıldız ve Amerika nın güvenlik kriterleri Euro ncap a göre daha katıdır diye biliyorum o yüzden avrupalı modellerözellikle Fransız ve İtalyan) genellikle Amerika da pazar bulamazlar kendilerine

    (Otomobillerin crash testleri otomotiv endüstrisinin güçlü olduğu ülkelerde periyodik olarak yapılıyor.
    Yeni araç değerlendirme programı (NCAP) testleri Avrupa’da Euro NCAP, ABD’de ise Otoyol Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA) tarafından gerçekleştiriliyor. Üreticilerin otomobillerden istediği sonucu alamadığı durumlarda sorunları giderip yeniden test randevusu alınıyor. Örneğin Ford, yeni Mondeo için verilen 4 yıldızı yeterli bulmadı ve eksikleri giderip yeniden test yaptırdı. Kamera ve son teknoloji fotoğraf makineleriyle donatılan test stüdyosunda çarpışma testinin her saniyesi kayıt altına alınıyor. Zaten çarpışma dediğiniz şey de 1 saniye ya da daha kısa bir sürede gerçekleşiyor! Crash testlerinin gizli kahramanları ise mühendis ve uzmanlar değil; otomobilin direksiyonuna oturtulan mankenler. Dummy adı verilen bu akıllı mankenlerin her bölgesine sensörler yerleştirilerek çarpışmanın hangi bölgeyi nasıl etkilediği tespit edilebiliyor. İnsanların yerine geçen dummy’nin fiyatı 100 bin doları buluyor.

    Bu kadar açıklamadan sonra gelelim çarpışma testlerinin nasıl yapıldığına; 4 ayrı çarpışma testinde farklı hızlar kullanılıyor. Önden çarpma testinde otomobil 64 km/saat hızla bir beton bloka doğru sürülüyor. Çarpışmanın otomobil üzerindeki etkisi görsel olarak, manken üzerindeki etkisi ise sensörlerle alınan verilerle değerlendiriliyor.

    Yandan çarpma testi ise, otomobile yandan 50 km/saat hızla bir bloğun çarpmasıyla gerçekleştiriliyor. Burada otomobilin yandan aldığı darbelere göre korunması tespit ediliyor. Üçüncü testte ise otomobil saatte 25 km hızla bir çelik topuza doğru itiliyor. Çarpışma sonrası içeride bulunanların aldığı kafa darbesinin etkisi ölçülüyor. Yan hava yastığının kafayı ne kadar koruyup koruyamadığı burada ortaya çıkıyor. Son çarpışma testi 40 km hızla yolda bulunan bir yayaya (tabii ki dummy) çarpılarak yapılıyor. Hem yetişkin hem de çocuk üzerinde yapılan testle otomobilin hangi bölgesinin yayaya ne kadar zarar verdiği ölçülüyor. (Sorumluluk sahibi sürücüler bu testi daha çok sevecek.)


    Şimdi de bütün bu testlerden alınan yıldızların ne anlama geldiğine bir bakalım; önden çarpma testinde 5 yıldız alan bir otomobilin, içindekilere zarar verme riski yüzde 10’un altında demektir. 4 yıldız alanda bu risk yüzde 11 ile 20 arası, 3 yıldızda yüzde 21 ile 35 arası, 2 yıldızda yüzde 36 ile 45 arası, tek yıldızda ise yüzde 45’ten fazla anlamına geliyor.

    ABD’de NHTSA bir de slalom (devrilme riski) testi uyguluyor. Burada aracın devrilme riski yine yıldızlarla belirleniyor. 5 yıldız aracın devrilme riskinin yüzde 10’dan daha az olduğunu, 4 yıldız yüzde 10 ile 20 arasında, 3 yıldız yüzde 20 ile 30 arasında, 2 yıldız yüzde 30 ile 40 arasında, tek yıldız ise yüzde 40’ın üzerinde olduğunu gösteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shuma II -- 3 Mart 2006; 16:54:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II

    "Dünyada en güvenilir test EURONCAP tir. Çünkü üreticilerin kendisi destekliyor " lafına katılmıyorum çünkü avrupalı üreticiler destekliyor, Euro Ncap ta Yeni Focus ve Jetta da 5 yıldız aldı yanılmıyorsam ama NHTSA testlerinde 4 yıldız ve Amerika nın güvenlik kriterleri Euro ncap a göre daha katıdır diye biliyorum o yüzden avrupalı modellerözellikle Fransız ve İtalyan) genellikle Amerika da pazar bulamazlar kendilerine

    (Otomobillerin crash testleri otomotiv endüstrisinin güçlü olduğu ülkelerde periyodik olarak yapılıyor.
    Yeni araç değerlendirme programı (NCAP) testleri Avrupa’da Euro NCAP, ABD’de ise Otoyol Trafik Güvenliği Yönetimi (NHTSA) tarafından gerçekleştiriliyor. Üreticilerin otomobillerden istediği sonucu alamadığı durumlarda sorunları giderip yeniden test randevusu alınıyor. Örneğin Ford, yeni Mondeo için verilen 4 yıldızı yeterli bulmadı ve eksikleri giderip yeniden test yaptırdı. Kamera ve son teknoloji fotoğraf makineleriyle donatılan test stüdyosunda çarpışma testinin her saniyesi kayıt altına alınıyor. Zaten çarpışma dediğiniz şey de 1 saniye ya da daha kısa bir sürede gerçekleşiyor! Crash testlerinin gizli kahramanları ise mühendis ve uzmanlar değil; otomobilin direksiyonuna oturtulan mankenler. Dummy adı verilen bu akıllı mankenlerin her bölgesine sensörler yerleştirilerek çarpışmanın hangi bölgeyi nasıl etkilediği tespit edilebiliyor. İnsanların yerine geçen dummy’nin fiyatı 100 bin doları buluyor.

    Bu kadar açıklamadan sonra gelelim çarpışma testlerinin nasıl yapıldığına; 4 ayrı çarpışma testinde farklı hızlar kullanılıyor. Önden çarpma testinde otomobil 64 km/saat hızla bir beton bloka doğru sürülüyor. Çarpışmanın otomobil üzerindeki etkisi görsel olarak, manken üzerindeki etkisi ise sensörlerle alınan verilerle değerlendiriliyor.

    Yandan çarpma testi ise, otomobile yandan 50 km/saat hızla bir bloğun çarpmasıyla gerçekleştiriliyor. Burada otomobilin yandan aldığı darbelere göre korunması tespit ediliyor. Üçüncü testte ise otomobil saatte 25 km hızla bir çelik topuza doğru itiliyor. Çarpışma sonrası içeride bulunanların aldığı kafa darbesinin etkisi ölçülüyor. Yan hava yastığının kafayı ne kadar koruyup koruyamadığı burada ortaya çıkıyor. Son çarpışma testi 40 km hızla yolda bulunan bir yayaya (tabii ki dummy) çarpılarak yapılıyor. Hem yetişkin hem de çocuk üzerinde yapılan testle otomobilin hangi bölgesinin yayaya ne kadar zarar verdiği ölçülüyor. (Sorumluluk sahibi sürücüler bu testi daha çok sevecek.)


    Şimdi de bütün bu testlerden alınan yıldızların ne anlama geldiğine bir bakalım; önden çarpma testinde 5 yıldız alan bir otomobilin, içindekilere zarar verme riski yüzde 10’un altında demektir. 4 yıldız alanda bu risk yüzde 11 ile 20 arası, 3 yıldızda yüzde 21 ile 35 arası, 2 yıldızda yüzde 36 ile 45 arası, tek yıldızda ise yüzde 45’ten fazla anlamına geliyor.

    ABD’de NHTSA bir de slalom (devrilme riski) testi uyguluyor. Burada aracın devrilme riski yine yıldızlarla belirleniyor. 5 yıldız aracın devrilme riskinin yüzde 10’dan daha az olduğunu, 4 yıldız yüzde 10 ile 20 arasında, 3 yıldız yüzde 20 ile 30 arasında, 2 yıldız yüzde 30 ile 40 arasında, tek yıldız ise yüzde 40’ın üzerinde olduğunu gösteriyor.

    Alıntıları Göster
    ya anlamadığım bir olay var.
    NCAP testinden 2 yıldız almış.

    ama front % 19
    side %94

    yan çarpma testlerinden %94 alan arabaların çoğu fronttan en az %80 almış

    sizcede cok tuhaf değil mi? sanki özel bir çalışma yapılmış önden carpınca araba dağılsın diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    ya anlamadığım bir olay var.
    NCAP testinden 2 yıldız almış.

    ama front % 19
    side %94

    yan çarpma testlerinden %94 alan arabaların çoğu fronttan en az %80 almış

    sizcede cok tuhaf değil mi? sanki özel bir çalışma yapılmış önden carpınca araba dağılsın diye

    Alıntıları Göster
    BU ARABA BENİM PARAMLA BEŞ PARA ETMEZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salula

    ya anlamadığım bir olay var.
    NCAP testinden 2 yıldız almış.

    ama front % 19
    side %94

    yan çarpma testlerinden %94 alan arabaların çoğu fronttan en az %80 almış

    sizcede cok tuhaf değil mi? sanki özel bir çalışma yapılmış önden carpınca araba dağılsın diye

    Alıntıları Göster
    BU ARABA BENİM PARAMLA BEŞ PARA ETMEZ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yankov

    BU ARABA BENİM PARAMLA BEŞ PARA ETMEZ...

    Alıntıları Göster
    ya hala neyi tartışıyorsunuz? Aveonun içindeki cansız(Allah'tan!) mankenin halini görmediniz herhalde! Resmen atomlarına ayrılıyor, siz kalkmış bu araba güvenli, Euro-Ncapa güvenmeyin diyorsunuz

    Kalos da us-ncapte 5 yıldız aldı euro-ncapte 2 de kaldı.

    Siena'ydı, Palio'ydu, Doblo'ydu us-ncapte testleri geçti dendi ama ne kadar güvensiz arabalar olduğunu biliyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    ya hala neyi tartışıyorsunuz? Aveonun içindeki cansız(Allah'tan!) mankenin halini görmediniz herhalde! Resmen atomlarına ayrılıyor, siz kalkmış bu araba güvenli, Euro-Ncapa güvenmeyin diyorsunuz

    Kalos da us-ncapte 5 yıldız aldı euro-ncapte 2 de kaldı.

    Siena'ydı, Palio'ydu, Doblo'ydu us-ncapte testleri geçti dendi ama ne kadar güvensiz arabalar olduğunu biliyoruz

    Alıntıları Göster
    açıkçası daewoo'yu chevrolet adıyla satmaları başından beri hoşuma gitmiyor. o yüzden chevrolet benden uzak olsun kime yakın olursa olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    ya hala neyi tartışıyorsunuz? Aveonun içindeki cansız(Allah'tan!) mankenin halini görmediniz herhalde! Resmen atomlarına ayrılıyor, siz kalkmış bu araba güvenli, Euro-Ncapa güvenmeyin diyorsunuz

    Kalos da us-ncapte 5 yıldız aldı euro-ncapte 2 de kaldı.

    Siena'ydı, Palio'ydu, Doblo'ydu us-ncapte testleri geçti dendi ama ne kadar güvensiz arabalar olduğunu biliyoruz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    ya hala neyi tartışıyorsunuz? Aveonun içindeki cansız(Allah'tan!) mankenin halini görmediniz herhalde! Resmen atomlarına ayrılıyor, siz kalkmış bu araba güvenli, Euro-Ncapa güvenmeyin diyorsunuz

    Kalos da us-ncapte 5 yıldız aldı euro-ncapte 2 de kaldı.

    Siena'ydı, Palio'ydu, Doblo'ydu us-ncapte testleri geçti dendi ama ne kadar güvensiz arabalar olduğunu biliyoruz


    orda dur


    http://www.sat-elit.com/printthread.php?t=6639&page=2&pp=15

    GÜVENLİK: Albea, Avrupa'da ve ABD'de yürürlükte olan AMUS, ADAC, EEVC, EC 34, USA 214 gibi önde gelen çarpma testi normlarına uygunluk testlerinin hepsinden başarıyla geçmiş.

    lütfen çamur atma.

    albea, palio polonya da üretimde olması sebebiyle avrupa normlarındaki çarpışmalardan da geçti.


    gelelim aveo ya

    ben daha evvel konu açtım link de verdim

    resimde aracın ön kısmı tamemen ezilmiş,ön kapı tavan arası da yarım metre açılmıştı.

    daha dandik chevrolet yani daewoo spark bile bukadar ezilmemiş




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.