Şimdi Ara

Yeni clio symbol (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
8.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ya hocam boşver.bende de sümbül vardı 2007.ilan bile vermeden yalvarıp yakarıp elimden aldılar benzinliyi.sağa sola sürtsen üzülmezsin, köy yollarına sürsen karter vuracam stresi yaşamazsın.paşalar gibi bin arabana.yarın ilan versen zorla alırlar elinden haberin ola.belki de burada sallayanlar talip olur.gerçek hayat ve ticaret başkadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pekda

    ya hocam boşver.bende de sümbül vardı 2007.ilan bile vermeden yalvarıp yakarıp elimden aldılar benzinliyi.sağa sola sürtsen üzülmezsin, köy yollarına sürsen karter vuracam stresi yaşamazsın.paşalar gibi bin arabana.yarın ilan versen zorla alırlar elinden haberin ola.belki de burada sallayanlar talip olur.gerçek hayat ve ticaret başkadır.


    İş yerimde tam 4 kişi başıma toplanmıştı arabanı bana satarmısın diye. Gerçekten doğru söylüyorsun. Ve bu yaptırdığım yerleri onlara da söyleyince tutup da burada ki cahilce yorum yapan bilinçsizler gibi "oo senin araba da dökülmüş" demedi kimse. Arabana bakmışsın bravo dediler. Bundan önce ki siyah 1990 model şahin arabamla sanayiden geçerken kafasını çevirip bakan bir daha bakardı. Göztepe Oto Tofaş Yetkili Servise gittiğim zaman abartı yok, adam ilgilendiği arabayı bırakıp benim 14 yıllık arabamın başına gelip hayranlıkla bakardı. Çünkü ben arabama bakıyorum.

    Ama bu tip insanların bilinçsizce yaptığı yorumlar da insanı çileden çıkartıyor. Eski Şahinle olduğu gibi bununla da Trabzonundan Alanyasına, Alanyasından Bodrumuna her yerini gezdim yaz tatillerinde. Çok şükür benzin korkum da yok. LPG aklımdan bile geçmiyor. Sol şeritte de yeri geldiği zaman hakkıyla gidiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 25 Nisan 2010; 19:21:07 >




  • Arkadaşımda vardı clio symbol 1.4 75. Malzeme kalitesi olarak oldukça vasattı. Motoru aşırı cansızdı ama araç hafif olduğu sıkıntı yaratmıyordu. Direksiyon hissizdi ama sert sayılmazdı. Yol tutuşu konfor için ayarlanmış süspansiyonlar yüzünden kötüydü. Ama araçta yalıtım olmadığı için konfor da yoktu. Parçalarını bakkalda bile buluyorduk, arıza çıkartmazdı pek, arıza çıkartabilecek donanımı da yoktu. Şirketler de bu yüzden tercih eder ya bu aracı zaten...


    Tamamen tarafsız yazdım alıntı yapıp garip garip yorumlar türetmeyin. Sahibi olan arkadaşıma sorsanız aynı şeyleri yazar


    Edit: Aklıma geldi de yerden yüksek oluşu baya işimize yaramıştı. Dağ taş tırmanmıştık bi kere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 25 Nisan 2010; 19:36:52 >
  • brkcad34 hocam 75 HP gerçekten tatmin ediyor mu yeteri kadar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_boyz

    brkcad34 hocam 75 HP gerçekten tatmin ediyor mu yeteri kadar ?



    Evet ediyor. Uzun yolda eğer rampa çıkarken klima açıksa düzde iyi kaptırmadıysam bayabiliyor. Ama klima kapalıysa sorun olmuyor. Yani yeterli. Ama fişek gibi gitmiyor tabi. Ama çok da yormuyor. Sollamalar da filan 5'ten 4'e veya 3'e çekince gayet seri şekilde devirlenip hızlanıyor. Tabi seri dediysek 1.6 motor gibi değil fişeklenmiyor. Bazen düz yolda vites küçültmeden de sollama yaptığım oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 25 Nisan 2010; 19:53:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Evet üzülmedim. 1200 lirayı gidip tek kalemde verdim. Ve şu an da gayet kafam ve içim rahat biniyorum. Belki trigerimi değiştirmeyebilirdim. 4 yılda bir veya 60 binde bir denildiği için, haydi dedim hazır 4 yıl doldu değiştireyim gitsin dedim. Sağ rot kolu 30 bin bakımında değişecekti ama ben değiştirmedim. 1200 lira ödediğim bakımda değiştirdim ve sol rot kolunu keyfi olarak değiştirdim. Çünkü sol sağlamdı ama titiz biri olduğum için haydi dedim ikisi de eşit olsun dedim ve sağlam olan solu da değiştirdim.
    Toplam parça tutarı 630 lira tuttu. İşçilik de 400 küsür lira tuttu. Bir de KDV eklenince 1200 liraya çıktı.

    Alıntı yaparken eksik alıntı yapmışsın. Bir de arka susturucun değişmeli dendi. Dedim ne kadar? 260 LİRA. Dedim kalsın. Ve şimdi sıkı dur. Aks'ların değişmesi lazım, dedim niye ben anormallik görmüyorum araba da. Değişmesi lazım, körükte delik var. Arabanın dengesi boxulur, seni yolda bırakır dedi. Peki sadece aks körüğünü değiştir dedim. Dedi olmaz, komple akslar değişir, o da 2 bin lira tutar dedi. İyi dedim anahtarı bırakayım sana senin olsun araba bana 2009 Symbol ver gideyim. Kalsın dedim. Yaptırmadım. Akün bitik bir haftaya çalışmaz araban dedi. Değiştirelim dedi. Dedim tek marşta alıyor akü, hem hava yaz yani niye bıraksın dedim. Delphi akü takacaktı 160 lira da ona dedi. Dedim kalsın, kışa biterse değiştiririm. Bu dediklerini yaptırmadım ve bir hafta sonra tatil için Bodrum'a gidip geldim, hiç bir şey olmadı arabama. Ekim ayında; Arka susturucumu Bilen Egzost'a gidip 125 liraya, sadece aks körüğümde ki iğne deliğini de tesadüfen Bostancı Oto Sanayi de görüp yeniden bulduğum 12 yıl önce ki ustama gidip yamatıp 50 liraya yaptırdım. Aküyü de Ocak ayında 130 liraya Mutlu akü alıp yeniledim. Renault Servisine de gidip bunları söyledim. Aksı değiştirmeden senin 2000 lira tutar dediğin işi 50 liraya yaptırdım. O arkadaş o dönemlerde serviste ayın elemanı seçilmiş ki benden o ayın elemanı oluşunun acısını çıkartıp öbür ay da ayın elemanı seçilecek servise böyle havadan paralar kazandırtarak.
    Ha bu arada, o 1200 liralık servise girmeden önce lastiklerimi yenilemiştim. 350 lira tutmuştu. 87.5 lira'dan 4 adet Bridgestone B330 EVO aldım. Yani 1200 lira servis, 350 lira lastik, 125 lira egzost, 50 lira aks, 130 lira da akü toplam 1855 lira para harcadım arabama bu yıl. Şu an 51 bin deyim ve şükür bir sorunum yok. Sadece yağ+filtre değişimi yapar devam ederim.

    e yuh mahsallah 40 binde arabanın dökülmeyen yeri kalmamış. 15 bin km de yeni kasa civic ve 190 binde hyundai accent sahibiyiz. 2000 model accent 190 bine kadar 2 amortisör patlattı birde egzozu delindi. bunların nedenide tuzlaya vs mal taşınmak için tıklım tıklım yüklenmesi, 190 binin 190 bini boyunca şirket araçlarından beter kullanılmasıydı.taşıyabilecegi agırlıgın üstünde yüklerle hertarafı delik deşik yolların birleşimi iyi sonuçlar vermiyormuş.birde radyatör delinmiş ve motor stop edinceye kadar susuz kullanılmış.bu nedenle reflektiye gerekiyor.belli bir oranda yag yakıyordu bu nedenle.herneyse başkada birşey yapılmadı araca.şimdi siz o aracı hala sorunsuz ve kaliteli malzeme olarak savunuyorsanız ben birşey diyemiycem.40 binde dökülüyor diye insanlar teneke diyor. insanlar arasında bu söylem boşu boşuna yayılmıyor.renault sahipleri dışındada renault iyidir diyen duymadım zaten.bu arada yanlış anlaşılmasın hyundai yi övmüyorum zaten olmasi gereken 150 200 bin km yi rahat rahat görmesi. hyundai symbol den kaliteli bir araç degildir belki.ancak çok daha saglam gibi görünüyor.hyundaiyi 1000 km kadar kullanmışımdır zaten ve bana güven veren bir araç degildi.+150 bin km de kullanmam 10 yaşında olması ve şirket aracı halinde kullanılması sebepleri olabilir.Nerdeyse bütün yeni taksilerin symbol yerine hyundai olmasıda renaultun pekde iyi bir yerde olmadıgının göstergesi degilmidir ?. gerçekten 40 bin km de o sorunları çıkartmasını normal gibi görmenizi anlamıyorm.



    Bu yorumu nasıl yapıyorsun hayret ediyorum. Nasıl dökülmedik yeri kalmamış? Okumadın galiba. Triger kayışımı keyfi değiştirdim 4 yıl veya 60 bin deniyor ama ben 4 yıl olduğu için keyfen değiştirdim. Arka susturucu, akü, rot kolu bunlar değişemezmi? Siz ne kullanıyorsunuz Allah aşkına?
    Bizim motorlar 8 valf olabilir. Ama çokda hantal değildir. Bazen öyle olur ki vites düşürmeden gayet iyi toparlarım. Mesela 5. vitesile giderken 3'e veya 4'e düşmeden çok rahat toparlarım. Şehirler arası yolda ortalama 120 ile giderim ve yer yer klima açık 750 km. yol yaparım bir depo ile. Şehir içinde 550-580 km. yapabilmekteyim. Ve arabam için ideal hız 140 ama yeri gelir üstü hızlara da çıkabilirim.

    5 YIL 51200 KM. DİR KULLANDIĞIM ARABAYI GELMİŞ BURADA BANA ANLATIP ORASI BÖYLE ŞURASI BÖYLE DEYİP KÖTÜLÜYORSUNUZ. ONDAN SONRA BU SORUNLARI YAŞAMADIĞIMI SÖYLEYİNCE MARKAYI SAVUNUYOR VEYA FANATİK DAMGASI YİYİYORUM. ALLAH KAHRETSİN SÜMBÜL DENEN ARABAYI. YAKACAM EN SONUNDA ARABAYI DA KÜLLERİNİ DENİZE ATACAM. YETER ARTIK YAHU!!!!!!!!! İnsanın emeği ile alıp gözü gibi baktığı bir arabayı beğenmiyor olabilirsiniz. Ama bu size istediğiniz gibi yorum yapma hakkını vermez. Güzel olmamış, önü şöyle, arkası böyle diyebilirsiniz. Ama tutup da yok uçan tabut, yok yürüyen mezar, yok iğrençlik abidesi, yok motoru şöyle, yok orası böyle, vs. vs. İnsan bile kendine bakmazsa saç, sakal içinde olup pislik içinde kokar. Ama kendine bakan insan gerek sağlık açısından gerek görünüm açısından bakımlı ve temiz olur. Araba da böyle. Bakarsan üzmez seni. Ne yani ben 41 bin deorasını burasını yaptırdım diye döküntü mü oldu şimdi bu araba. Gelin isterseniz bir yer belirleyin de buluşalım gözteriyim size arabamı, çoğu arabadan temiz ve bakımlı olup gayet güzel de vites küçültmeden gittiğini. Debriyajı TAŞ gibiymiş. Niye benim arabamın ki taş gibi değil peki? Bilip bilmeden yapılan basit yorumları kınıyorum.

    Burak hocam baba parasıyla araba alıp burda edepten nasibini almayan yorumlar için canınızı sıkmanıza bile değmez.Kuruşuna kadar kazanıp kendisi alır ondan sonra karşıma çıkar yorum yapar ayrıca dengesiz bir üslup ile yazılan mesajları dikkate bile almayın çünkü yaş seviyelerinin benim öğrencilerimin düzeyinde olduğunu görüyorum okudukça.Şunu belirteyim ben 75 HP lik symbol ile rampada beni geçmek için bi tarafını yırtan bora gördüm dönmeyecek olsam geçemeyecekti döndüğüm için yavaşladım inanmayanlar bilirler gölbaşı mevki bursa 130 ile tırmanırken önümde bilerek yol vermeyen doblo yüzünden 70 km hıza kadar düştüm 2-3 kez sellektör yaptıktan sonra insana benzeyen varlık(doblonun içindeki) yol verdi ben geçerken sırıtıyordu benim devirimi düşürdüğünü başarı olarak gördüğü için sanırım ama tekrar gaz verdim 90 la ve 5.vitesle vites küçültmeden bitirdim arabanın içinde 4 yolcu pazar alışverişi ve market alışverişi vardı arabamda rampada toparlamasına hayran kaldım km'si daha 2300'de gerçek performansını 3000 bin km'den sonra gösterir diyor fabrika yaz tatilinde 1100 km uzun yolum ondan sonra motor iyice açılır.Arabamın bir kuşunu kimse vermedi kendi kazancım yılların emeğini verip aldım benimle yorum yapacak adam benim gibi 1 kuruş bi yerden almadan kendisi alır ondan sonra gelir yorum yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    quote:

    Orijinalden alıntı: pekda

    ya hocam boşver.bende de sümbül vardı 2007.ilan bile vermeden yalvarıp yakarıp elimden aldılar benzinliyi.sağa sola sürtsen üzülmezsin, köy yollarına sürsen karter vuracam stresi yaşamazsın.paşalar gibi bin arabana.yarın ilan versen zorla alırlar elinden haberin ola.belki de burada sallayanlar talip olur.gerçek hayat ve ticaret başkadır.


    İş yerimde tam 4 kişi başıma toplanmıştı arabanı bana satarmısın diye. Gerçekten doğru söylüyorsun. Ve bu yaptırdığım yerleri onlara da söyleyince tutup da burada ki cahilce yorum yapan bilinçsizler gibi "oo senin araba da dökülmüş" demedi kimse. Arabana bakmışsın bravo dediler. Bundan önce ki siyah 1990 model şahin arabamla sanayiden geçerken kafasını çevirip bakan bir daha bakardı. Göztepe Oto Tofaş Yetkili Servise gittiğim zaman abartı yok, adam ilgilendiği arabayı bırakıp benim 14 yıllık arabamın başına gelip hayranlıkla bakardı. Çünkü ben arabama bakıyorum.

    Ama bu tip insanların bilinçsizce yaptığı yorumlar da insanı çileden çıkartıyor. Eski Şahinle olduğu gibi bununla da Trabzonundan Alanyasına, Alanyasından Bodrumuna her yerini gezdim yaz tatillerinde. Çok şükür benzin korkum da yok. LPG aklımdan bile geçmiyor. Sol şeritte de yeri geldiği zaman hakkıyla gidiyorum.

    Benim arabayı kullandığım köy yolunun bi bölümü o kadar çukurlu ki araba 1.vitesle giderken sanki su arkından geçmiş gibi oluyor uygun zaman denk gelirse o çukurlu yolun resimlerini de koymak isterim.Bakılmayan araba dökülür en kötüsüde sevinçle alınan bakımsız ama dışarıdan arabaya benzeyen otomobillerin bakımı için harcadıkları para,arabaya verdikleri paraya yakın oluyor.Bende LPG düşünmüyorum gerekte duymuyorum çünkü ekonomik bir araç.Çekişi ise ne aradığınıza bağlıdır aracın kullanım tarzına göre yeterli çünkü aile kullanımı için tasarlanmıştır bagajından da belli olduğu gibi.




  • Yeni symbol için eleştirdiğim konu arka elektirikli cam açma tuşunun yeri kullanım ergonomisi ile pek uyuşmuyor arka koltuk diz mesafesi biraz daha artırılıp bagajdan(510 Litre bagaj hacmi C segmenti bi kısım araçta bile yok) bir miktar fedakarlık edilirse daha iyi olur, arka cam açma tuşunu birçok modellerde olduğu gibi camın yanında olsa daha iyi olacak ayrıca arka baş yükseklik seviyesini de bir miktar artırırlarsa o zaman daha da güzel olacak.Dış tasarım olarak benim hoşuma gidiyor bi kısmının hoşuna gitmeyebilir zira eleştirenlerin biçoğu eski modeller daha iyi diyorlar halbuki bu kişiler yeni model çıkmadan önce eski modele olumsuz yönde yüklenip duruyorlardı.Önemli olan karalamak veya çamura atmak değil önemli olan aracınızın + ve - lerini cesur bi şekilde söyleyebilmektir sürekli karşılaştırılan era albea vs.araç sahiplerinden araçları için öz eleştiri duymadım arabayı sattıktan sonra veryansın ediyorlar doğru mu bence değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_boyz

    brkcad34 hocam 75 HP gerçekten tatmin ediyor mu yeteri kadar ?


    Aracımı almadan önce motor gücü yetersiz kalır mı diye tereddütte kalmıştım. Forumda yazılanları üşenmeden ilk sayfadan son sayfalara kadar okudum. Aracımı ondan sonra aldım. Çok dik yokuşlar dışında vites düşürmeye gerek kalmadan sabit hızda klima açık rahatlıkla yol almaya izin veriyor. Şu an aracımın km si --8500.- civarında. Bu aracı aldığıma hiç pişman olmadım.

    B sınıfı aile sedanı için bence yeterli bir motor. Turbo dizel deki gibi 200~240 nm tork yok. Ancak motordan beklentinize bağlı. Otobanda dahi 3500 devir/dk civarı ve 110-120 km hızı geçmeden sakin bir biçimde kullanırım. Ama yeri geldiği zaman rahatlıkla üst hızları da görebiliyor. Sürat felakettir. Gideceğim yere biraz erken yola çıkarak sakin sürmeyi tercih ediyorum. Bu sayede yol çevresini de izleyebiliyorum.




  • bu forumda symbol= kaka,pis..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Nerdeyse bütün yeni taksilerin symbol yerine hyundai olmasıda renaultun pekde iyi bir yerde olmadıgının göstergesi degilmidir ?



    Renault'da Lpg montajı yapıldığında motor ve bağlantılı yerler garanti kapsamından çıkıyor.

    Hyundai'de ise garanti dahilinde.

    Ticari taksilerin ve Lpg li araç kullananların araç tercihinde bu konuyu göz önüne aldıklarını düşünüyorum.

    Hyundai Ötv indirimini kriz fırsatçısı olarak değerlendirmese ben dahi Lpg li Era almayı düşünmüştüm.
    Zira 2009 Mart ayı fiyatları Symbol Expression ile Era 1,4 Select fiyatı aynıydı. Nisan ayında Era'ya 3000 TL civarında zam yapınca almaktan vaz geçip Symbol'e yöneldim. Symbol fiyatını artırmamıştı. Neticede ABS, çift hava yastıklı, mp3 Cd çalarlı, B sınıfı Sedan az yakan düşük servis maliyetli ikinci eli güçlü bir araç arıyordum. Her ikisi de işimi görecek cinstendi. Aylık Ücretli çalışan olarak hesabımı düşünüp kararımı Symbol'den yana kullandım. Yanlış bir karar verdiğimi düşünmüyorum.




  • ayrıca, bakınız aşağıdaki habere:

    Sonuçta herkes cebini düşünür. Haberdeki gibi kampanyaları normal vatandaşlara da uygulasalar imkânı olan bir çok insan tarafından tercih edilir.

    Araç markaları kimsenin özellikle de taksicilerin babasının oğlu değil. Hangi araç Fiyat /performans olarak mantıklıysa o tercih edilir.



    http://www.haberekspres.com.tr/haber/41790_Hyundai-ERAda-taksici-indirimi-.html

    İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası ile Otomotiv firmaları arasında yürütülen "Taksi Yenileme Kampanyası"na 15 gün önce Türkiye'de satışa sunulan Hyundaı Accent Era'da katıldı Hyundai ERA'da taksici indirimi

    ŞUB 04-Ct 2006
    Team, Select ve Style modellerinin dizel ve benzinli olmak üzere ticari taksi olarak trafiğe çıkacak 16 seçeneğinin bulunduğunu belirten Hyundaı Çakırlar Plaza Satış Şefi Mustafa Uzabaş, "Accent Admira model otomobille başlayan ve Şoförler Odası ile yürütülen kampanyamız devam ederken; üretici ASSAN'ın önceki gün aldığı kararla Accent Era model otomobillerde de taksiciye özel filo indirimi başladı. Böylece mevcut fiyatlarımız taksi olarak trafiğe çıkacak Era model otombillerde de, özel filo indirim uygulamasına geçildi." dedi.
    Hedef 800 yeni taksi
    Taksici esnafına özel kampanya çerçevesinde firmaların yaptığı indirimlere esnafın ilgi gösterdiğini ifade eden İzmir Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Celil Anık, "Temel amacımız başta ekonomik değerini yitirmiş araçların ilk planda yenilenmesini sağlamak. Oda olarak firmalarda taleplerimize olumlu yönde yanıt veriyor. Turizm sezonu öncesinde İzmirlilere 800 klimalı son model taksilerle hizmet vermeyi hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar devam edecek kampanyalarla da yenilenen araç sayısını 1500 rakamına çıkarmak." dedi. Era kampanyasına Hyundaı Çakırlar Plaza'yla birlikte Yükseliş Plaza'da katıldı.








  • her arabanın üretiliş amacı ve segmenti vardır. ve buna göre bir maaliyeti ve satış fiyatı vardır..
    bizim bu forumda artık kaç yaşındalardır nasıl bi dusunce yapılarına sahiplerdir bilemedigim insanlar cok farklı kategorideki araçları kıyaslayıp zevk alıyorlar.
    şimdi ben 1.5 ay önce kendime saxo 1.4i tek kapı araç aldım daha 20 yaşındayım. araba 96 bindeyken elimdeydi eski sahibi bakımlı falan dedi gosterdik motora iyi dediler ama içim içimi yedi

    triger seti, buji,buji kabloları,yag,yag filtresi,benzin filtresi,hava filtresi, gaz kelebegi temizliklerini yaptrıdım bütçemi zorlayarak. araba çalışıyordu ve gidiyordu. ben bunları yapmasamda olurdu. ama arabana bakarsan oda seni uzmez uzun yıllar seni göturur

    şimdi arkadaşın yaptıgı bu masraflara araba dökülmüş demek ayıptır.

    şimdi ablamda audi a3 vardı 2005 model 0 almıstı 1.6 102bg 1.6 8v motoru vardı otomatik vites fena gitmiyordu. 3. viteste bayılacagına falan hayatta inanmam.. tamam abartı gitmiyor ama bayılıcakta bir araç degildi.. ama okadar para veriyorsun plastik kalitesi diyenlere şunu diyorum bizim a3 un klima tuşlarındaki siyah kaplama soyuldu ve servis komple orası satılıyor dedi ve bi suru para kitledi.. a3 te bi suru sorn yasadı ablam ve garantisi bittikten sorna sattı.
    VW fanatiklerini anlamıyorum bu forumda zaten.

    adam jetta ile symbolu kıyaslıyor. symbolu alan adam zaten 120 ile viraja girmeye calısmaz. ha ticari araclarla makas atan krolar gibi symbol alıp triplere giren abazaları saymassak..
    bence orta gelirli bir aile için yeterli..




  • Hiç kimse kendi arabam kötü demiyor. Herkesin arabası kendine mercedes.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Evet üzülmedim. 1200 lirayı gidip tek kalemde verdim. Ve şu an da gayet kafam ve içim rahat biniyorum. Belki trigerimi değiştirmeyebilirdim. 4 yılda bir veya 60 binde bir denildiği için, haydi dedim hazır 4 yıl doldu değiştireyim gitsin dedim. Sağ rot kolu 30 bin bakımında değişecekti ama ben değiştirmedim. 1200 lira ödediğim bakımda değiştirdim ve sol rot kolunu keyfi olarak değiştirdim. Çünkü sol sağlamdı ama titiz biri olduğum için haydi dedim ikisi de eşit olsun dedim ve sağlam olan solu da değiştirdim.
    Toplam parça tutarı 630 lira tuttu. İşçilik de 400 küsür lira tuttu. Bir de KDV eklenince 1200 liraya çıktı.

    Alıntı yaparken eksik alıntı yapmışsın. Bir de arka susturucun değişmeli dendi. Dedim ne kadar? 260 LİRA. Dedim kalsın. Ve şimdi sıkı dur. Aks'ların değişmesi lazım, dedim niye ben anormallik görmüyorum araba da. Değişmesi lazım, körükte delik var. Arabanın dengesi boxulur, seni yolda bırakır dedi. Peki sadece aks körüğünü değiştir dedim. Dedi olmaz, komple akslar değişir, o da 2 bin lira tutar dedi. İyi dedim anahtarı bırakayım sana senin olsun araba bana 2009 Symbol ver gideyim. Kalsın dedim. Yaptırmadım. Akün bitik bir haftaya çalışmaz araban dedi. Değiştirelim dedi. Dedim tek marşta alıyor akü, hem hava yaz yani niye bıraksın dedim. Delphi akü takacaktı 160 lira da ona dedi. Dedim kalsın, kışa biterse değiştiririm. Bu dediklerini yaptırmadım ve bir hafta sonra tatil için Bodrum'a gidip geldim, hiç bir şey olmadı arabama. Ekim ayında; Arka susturucumu Bilen Egzost'a gidip 125 liraya, sadece aks körüğümde ki iğne deliğini de tesadüfen Bostancı Oto Sanayi de görüp yeniden bulduğum 12 yıl önce ki ustama gidip yamatıp 50 liraya yaptırdım. Aküyü de Ocak ayında 130 liraya Mutlu akü alıp yeniledim. Renault Servisine de gidip bunları söyledim. Aksı değiştirmeden senin 2000 lira tutar dediğin işi 50 liraya yaptırdım. O arkadaş o dönemlerde serviste ayın elemanı seçilmiş ki benden o ayın elemanı oluşunun acısını çıkartıp öbür ay da ayın elemanı seçilecek servise böyle havadan paralar kazandırtarak.
    Ha bu arada, o 1200 liralık servise girmeden önce lastiklerimi yenilemiştim. 350 lira tutmuştu. 87.5 lira'dan 4 adet Bridgestone B330 EVO aldım. Yani 1200 lira servis, 350 lira lastik, 125 lira egzost, 50 lira aks, 130 lira da akü toplam 1855 lira para harcadım arabama bu yıl. Şu an 51 bin deyim ve şükür bir sorunum yok. Sadece yağ+filtre değişimi yapar devam ederim.


    Sevgili Burak kardeşim, öncelikle seni takdir ediyorum, arabana gözün gibi baktığın için. Keşke tüm araba sahipleri senin gibi ilgili ve dürüst olsa ...
    Ve bizler de ikinci el oto alırken ''acaba arabanın bir yamuğu, eksiği var mı'' gibisinden içimizde şüpheler olmadan, güvenle aracımızı alabilsek ...
    Senin yaşadığın olaydan hareketle genel olarak şunu sormak istiyorum:
    Aracımızı yetkili servise götürdüğümüzde, yetkili servisin bize ''şu değişecek, o bozuk, bu takılacak'' gibi şeyler söylerken;
    bunları gerçekten de doğru mu söylüyor yoksa servis para kazansın diye yalan mı söylüyor? olduğunu biz nasıl bilebiliriz, nasıl emin olabiliriz?
    Aracımızı yetkili servislere mi göstermeliyiz yoksa Oto Sanayi sitelerine gidip sahip olduğum arabanın ustasını bulup, ona mı baktırmalıyız?
    Nasıl hareket etmemiz konusunda senin ve diğer arkadaşların bilgi ve tecrübelerinden yararlanabiliriz. Teşekkürler ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Hiç kimse kendi arabam kötü demiyor. Herkesin arabası kendine mercedes.



    Kötü derken kriter ne olacak acaba?

    Fiyat mı?
    Motor performansı mı
    Yakıt mı?
    Vergi mi?
    Sıfır ile İkinci el arasında yaşanan değer kayıpları mı?

    Yoksa genelde yapılan D sınıfı ile B Sınıfı kıyaslaması mı?

    Kriterler net olursa kıyaslama da ona göre yapılır.

    Kısacası araç. Hangi mihenk taşına göre iyi veya kötü diye değerlendirilecek?

    Sonuçta burada kullanıcılar kişisel olarak yorum yapıyor. Kimseyi bağlayan kararlar değil. İsteyen gider Test sürüşü yapar yada daha objektif değerlendirme için dergilerin yayınladığı 100.000.- kmlik uzun yol test sonuçlarını okur.




  • Geçen mayıs ayında bende 1.4 75 Exp. Symbol aldım, benim ilk aracım ve arabamı seviyorum, şimdi konuyu okudum, değişik kıyaslamalara rastladım, ya arkadaşlar Jetta ile Symbolu karşılaştırıyorsunuz, yanı arasında dağlar var, kalite olarak, tabiki jetta ağır basacak özellik ve performans olarak ve tabiki fiyat olarak, Symbolü, Albea,Accent bu tarz arabalarla kıyaslarsak daha isabetli olur, Hafta sonu 100 TL'lik benzinle, klima açık 400 km yol yaptım, ben memnunum eminimki kullananlarda memnundur,
  • Yeni symbolü bikaçkez yakından inceleme ve ön koltukda yolculuk etme fırsatım oldu..

    İzlenim olarak şunları söyleyebilirim ;

    Şirketler için ideal bir araç yakıt tüketimi az ve parçası ucuz ancak Hususi kullanımda kesinlikle tercih edilmemesi gerekir.. Araba tam bir takoz.. Kapıları,Debriyajı,Direksiyonu herşeyi sert.. Yalıtımı çok zayıf,Malzeme kalitesi çok düşük..

    2009 Model daha 10 bin km deki symbolde vitesin kırıldığını söyleyenler var.. Vites nasıl kırılır anlamıyorum ? Demekki kalite sorunu oldukça yüksek seviyede..

    Alternatifi Accent era varken Symbol tamamen gereksiz bir tercih.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Yeni symbolü bikaçkez yakından inceleme ve ön koltukda yolculuk etme fırsatım oldu..

    İzlenim olarak şunları söyleyebilirim ;

    Şirketler için ideal bir araç yakıt tüketimi az ve parçası ucuz ancak Hususi kullanımda kesinlikle tercih edilmemesi gerekir.. Araba tam bir takoz.. Kapıları,Debriyajı,Direksiyonu herşeyi sert.. Yalıtımı çok zayıf,Malzeme kalitesi çok düşük..

    2009 Model daha 10 bin km deki symbolde vitesin kırıldığını söyleyenler var.. Vites nasıl kırılır anlamıyorum ? Demekki kalite sorunu oldukça yüksek seviyede..

    Alternatifi Accent era varken Symbol tamamen gereksiz bir tercih.




    İşte böyle bir yoruma cevap yazınca fanatik olup SYMBOL aşığı oluyoruz. Tam 5 yıldır bende ve şu an 51200 km. yi devirdim. Vites kolum niye kırılmadı? Debriyajım niye yumuşak? Direksiyonum niye yumuşak? Türkiye fakir bir ülke. Neden hususi kullanımlar için tercih edilmesin? İnsanlar çokmu zengin gidip 35-40 bin lira verip en baz donanımı olan C segmenti ithal arabaları alsın? Kredi almak kolay ama ödemesi öyle zor ki. Çok şükür peşin aldım, bende bilirim çekip krediyi sıfır km. Corolla veya Jetta ya da Focus almayı. Ama bak, 3 haftadır işsizim, o krediyi ödeyemezsem bu takoz denen arabanın 12 liralık jant kapaklarına hasret kalırım. Sakın demeyin piyasa ikinci el ithal araba dolu. Ama benim gidip te bir yerinden ses gelince "acaba önce ki sahibi nasıl kullandı" diye kafama takıp, servis gezecek halim yok.

    Arabamı seviyorum, Symbol olduğu için değil. Benim arabam olduğu için. Hal böyle olunca da Symbol'ü de seviyorum. Sevmesem almazdım. Era'^yı da Symbol'den aman aman çok üstün bir araba olarak görmüyorum. Motor performans olarak bir adım öndedir. Bir de iç hacmi biraz daha geniştir Era'nın, onun dışında çok da bir üstünlüğü yok. ABS ikisinde de var. ABS opsiyon olarak ikisininde baz modelinde sunulmakta. Misal yani bu ABS örneği.

    İŞTE 40 BİN KM DE HER YERİ DÖKÜLMÜŞ DENEN ARABAMIN FOTOĞRAFLARI. BU GÜN ÖĞLEN CADDEBOSTAN SAHİLİNDE ÇEKTİM. ÜZERİNE DE BAŞKA YERLERDE ALINIP YAYINLANMASIN DİYE BRKCAD34 YAZDIM. 2005 MODEL ATEŞ KIRMIZI RENAULT CLİO SYMBOL / AUTHANTİQUE + AC. ŞU AN TAM 51200 KM. DE. ÜZERİNDE Kİ BOYA KORUMAYI DA ARALIK AYINDA YENİLETTİM.
    BUYRUNUZ SİZE DÖKÜLMÜŞ ARABAM.


     Yeni clio symbol


     Yeni clio symbol


     Yeni clio symbol


     Yeni clio symbol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 26 Nisan 2010; 18:00:33 >




  • İŞTE 40 BİN KM DE HER YERİ DÖKÜLMÜŞ DENEN ARABAMIN FOTOĞRAFLARI. BU GÜN ÖĞLEN CADDEBOSTAN SAHİLİNDE ÇEKTİM. ÜZERİNE DE BAŞKA YERLERDE ALINIP YAYINLANMASIN DİYE BRKCAD34 YAZDIM. 2005 MODEL ATEŞ KIRMIZI RENAULT CLİO SYMBOL / AUTHANTİQUE + AC. ŞU AN TAM 51200 KM. DE. ÜZERİNDE Kİ BOYA KORUMAYI DA ARALIK AYINDA YENİLETTİM.
    BUYRUNUZ SİZE DÖKÜLMÜŞ ARABAM.





     Yeni clio symbol


     Yeni clio symbol




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.