Şimdi Ara

YENİ GOLF 6 KULLANAN VARMI? (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
827
Cevap
4
Favori
163.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 308 ile Golf'u karşılaştırırsanız benim açımdan Golf'un en büyük avantajı DSG şanzımanıdır. Ancak siz zaten düz vites tercih ettiğinize göre bu avantaj sizin için geçerli değil.
    İşçilik ve tasarım önemli demişsiniz. Golf'un daha kaliteli olduğu kesin ancak kalite farkının fiyat farkından daha az olduğunu düşünüyorum. Tasarım olarak ise 308i oldukça başarılı, Golf'u ise başarısız bulduğumu rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak tasarım beğenisinin subjektif olduğunu da unutmamak gerek.
    Yakıt açısından ise 308in dizel motoru tutumluluk açısından oldukça ünlüdür. Golf'un de oldukça iddialı olacağı söyleniyor ancak henüz ortada resmi rakamlar yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    Neden merak ediyorsunuz ki?? TSİ Golf'ün en alt donanımlısının 41 bin ytl olduğu yerde dizel Golf kaçtan başlar?? En iyimser tahminle 45 bin diyelim..Bir de DSG olsun derseniz 50 bini gözden çıkarmanız gerekli..Bu kadar boş bir arabaya, bu kadar parayı saymak için sabırsızlanmak bana biraz garip geliyor..: )

    Aynen size katılmamak elde değil en boşu 41milyar nedir bu fiyat böyle.Kim alıcak bu fiyata merak ediyorum doğrusu.Ayrıca araba kalmadığından bahsedilmişdi bu forumda fakat Doğuşa gittğimde en üst donanımları getirmekde biraz geciktiği alt donanımları hemen teslim edebileceklerini söylediler.Sanırım yoğunluk en full donanımında yaşanıyor.Baz donanımlarını 41 milyar çekerlerse haliyle satılmaz




  • Dizel'e 50 bin ytl sayıpta yakıtının cimri olmasının avantaj olarak sunulması bana biraz tuhaf geliyor..Donanım olarak gerçekten boş bir arabaya bu kadar para döken birisinin maddi kaygısı yok demektir, bu sebeble yakıta harcadığı paraya da acımaması gerekir ..Güç ve perfromans diyorsanız dizel şart değil TSİ de aynı beklentiyi karşılayacaktır..

    308 ile Golf'ün karşılaştırılmasına gelince; Her iki aracı da bir kaç kez yakından inceledim, 308 dizel otomatiği test etme şansım da oldu..Marka ve sorunsuzluk olarak evet VW önde..İşçilik olarak 308'i başarılı bulsam da Golf daha temiz bir işçiliğe sahip..Ama malzeme kalitesi derseniz bence 308 daha iyi ( eğer fanatiklik gözlüklerimizi çıkarıp bakarsak)..İç mekan ferahlığında 308 çok iyi..Bagaj derseniz 430 lt ( + 80 lt daha iyi)..İç- dış dizayn bana göre 308'de daha spor, kokpit daha canlı..Golf sınıfının en sessizi olarak lanse edildi ama test sürüşlerinden okuduğum değerlendirmeye göre yol sesi konusunda abartılacak bir başarıya sahip değil, gürültü ölçümleri sınıf standartlarının üzerinde değil ( 50/ 100 / 130 km/h hızlardaki DB değerleri sırasıyla 60/68/ 71 db, bu değerler Megane ve Auris ile aynı)..Yol tutuş olarak belki Golf biraz daha önde olabilir ama inanın 308 de çok iyi yol tutuyor..(Ralli yapacaksanız ikisini de bırakın, Focus alın )..Dizel bir araca göre 308'in motor yalıtımı mükemmel, rölantideyken benzinli çalışıyor sanırsınız..

    Motor olarak PSA'nın dizeli kendini kanıtlamış, Golf'ünki ise yeni olacak..ne kadar sessiz ne kadar atak ne kadar sorunsuz olacağını bilmiyoruz...

    Şanzıman olarak tabiki DSG önde ( 4500 ytl fiyat farkıyla tabi)..Ama inanın bana auto6r bugüne kadar test ettiğim yarı-otomatiklerin en iyilerinden biriydi ( Citroen'in MCP'si de çok iyi)..sürüş zevkini öldürmüyor, 2. vitesten sonrası hem hızlı hem de sarsıntısız..Hızlı kalkış yapmazsanız 1 ile 2 arası da sorunsuz..

    Tüm bunları alt alta yazdığınızda bu iki araç arasındaki fiyat farkının 10 bin ytl'ye yaklaşması mantıken açıklanabilir bir durum değil..( Donanımlarıyla birlikte değerlendirecek olsak fark 10 binin çok daha üzerinde çıkacak, el insaf diyorum)..

    2. elde VW'nin daha iyi olduğu doğrudur..Ama 50 bin ytl'ye aldığınız boş bir dizel Golf'ü 2 yıl sonra satmak istediğinizde bunu sizden almayı düşünecek olan kişinin önünde sıfır km ve dopdolu bir 308 premium HDİ olacak.. ( 5 yaşında satmak istediğinizde ise rakibiniz, daha donanımlı 0 km 90 hp HDİ bir 308 olacak)..2.elde şöyle bir kural vardır; 0 km fiyatı yükseldikçe 2. eldeki değer kaybı da artar..( bakın bakalım aynı yaşta ki 1.6 Golf mü daha fazla değer kaybediyor, A3 mü?) ....Yani diyeceğim sıfırını alırken ödeyeceğiniz bu fark asla satarken sizi kurtaramayacaktır..Çünkü bu fark rasyonel değil, 2. elde rasyonalize olacak ve gerçek değerine düşecek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 17 Ocak 2009; 0:29:21 >




  • Dizel'e 50 bin ytl sayıpta yakıtının cimri olmasının avantaj olarak sunulması bana biraz tuhaf geliyor..Donanım olarak gerçekten boş bir arabaya bu kadar para döken birisinin maddi kaygısı yok demektir, bu sebeble yakıta harcadığı paraya da acımaması gerekir ..Güç ve perfromans diyorsanız dizel şart değil TSİ de aynı beklentiyi karşılayacaktır..

    308 ile Golf'ün karşılaştırılmasına gelince; Her iki aracı da bir kaç kez yakından inceledim, 308 dizel otomatiği test etme şansım da oldu..Marka ve sorunsuzluk olarak evet VW önde..İşçilik olarak 308'i başarılı bulsam da Golf daha temiz bir işçiliğe sahip..Ama malzeme kalitesi derseniz bence 308 daha iyi ( eğer fanatiklik gözlüklerimizi çıkarıp bakarsak)..İç mekan ferahlığında 308 çok iyi..Bagaj derseniz 430 lt ( + 80 lt daha iyi)..İç- dış dizayn bana göre 308'de daha spor, kokpit daha canlı..Golf sınıfının en sessizi olarak lanse edildi ama test sürüşlerinden okuduğum değerlendirmeye göre yol sesi konusunda abartılacak bir başarıya sahip değil, gürültü ölçümleri sınıf standartlarının üzerinde değil ( 50/ 100 / 130 km/h hızlardaki DB değerleri sırasıyla 60/68/ 71 db, bu değerler Megane ve Auris ile aynı)..Yol tutuş olarak belki Golf biraz daha önde olabilir ama inanın 308 de çok iyi yol tutuyor..(Ralli yapacaksanız ikisini de bırakın, Focus alın )..Dizel bir araca göre 308'in motor yalıtımı mükemmel, rölantideyken benzinli çalışıyor sanırsınız..

    Motor olarak PSA'nın dizeli kendini kanıtlamış, Golf'ünki ise yeni olacak..ne kadar sessiz ne kadar atak ne kadar sorunsuz olacağını bilmiyoruz...

    Şanzıman olarak tabiki DSG önde ( 4500 ytl fiyat farkıyla tabi)..Ama inanın bana auto6r bugüne kadar test ettiğim yarı-otomatiklerin en iyilerinden biriydi ( Citroen'in MCP'si de çok iyi)..sürüş zevkini öldürmüyor, 2. vitesten sonrası hem hızlı hem de sarsıntısız..Hızlı kalkış yapmazsanız 1 ile 2 arası da sorunsuz..

    Tüm bunları alt alta yazdığınızda bu iki araç arasındaki fiyat farkının 10 bin ytl'ye yaklaşması mantıken açıklanabilir bir durum değil..( Donanımlarıyla birlikte değerlendirecek olsak fark 10 binin çok daha üzerinde çıkacak, el insaf diyorum)..

    2. elde VW'nin daha iyi olduğu doğrudur..Ama 50 bin ytl'ye aldığınız boş bir dizel Golf'ü 2 yıl sonra satmak istediğinizde bunu sizden almayı düşünecek olan kişinin önünde sıfır km ve dopdolu bir 308 premium HDİ olacak.. ( 5 yaşında satmak istediğinizde ise rakibiniz, daha donanımlı 0 km 90 hp HDİ bir 308 olacak)..2.elde şöyle bir kural vardır; 0 km fiyatı yükseldikçe 2. eldeki değer kaybı da artar..( bakın bakalım aynı yaşta ki 1.6 Golf mü daha fazla değer kaybediyor, A3 mü?) ....Yani diyeceğim sıfırını alırken ödeyeceğiniz bu fark asla satarken sizi kurtaramayacaktır..Çünkü bu fark rasyonel değil, 2. elde rasyonalize olacak ve gerçek değerine düşecek..

    bana şöle böle açıklamana gerek yok arkadaşım evinde internet olan herkes herşeyin farkında haa bilgin için çok tşk ederim fakat enayide değilim benim golf dizele vereceğim para şudur 40-41 milyar oda comfortline olursa haa pahalı olursa bu fiyatlardan zaten dediğim gibi 308 premium alcam içi dolu zaten esp ile panoramik de ola bilirse üfff yani :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: extreme_oki

    Dizel'e 50 bin ytl sayıpta yakıtının cimri olmasının avantaj olarak sunulması bana biraz tuhaf geliyor..Donanım olarak gerçekten boş bir arabaya bu kadar para döken birisinin maddi kaygısı yok demektir, bu sebeble yakıta harcadığı paraya da acımaması gerekir ..Güç ve perfromans diyorsanız dizel şart değil TSİ de aynı beklentiyi karşılayacaktır..

    308 ile Golf'ün karşılaştırılmasına gelince; Her iki aracı da bir kaç kez yakından inceledim, 308 dizel otomatiği test etme şansım da oldu..Marka ve sorunsuzluk olarak evet VW önde..İşçilik olarak 308'i başarılı bulsam da Golf daha temiz bir işçiliğe sahip..Ama malzeme kalitesi derseniz bence 308 daha iyi ( eğer fanatiklik gözlüklerimizi çıkarıp bakarsak)..İç mekan ferahlığında 308 çok iyi..Bagaj derseniz 430 lt ( + 80 lt daha iyi)..İç- dış dizayn bana göre 308'de daha spor, kokpit daha canlı..Golf sınıfının en sessizi olarak lanse edildi ama test sürüşlerinden okuduğum değerlendirmeye göre yol sesi konusunda abartılacak bir başarıya sahip değil, gürültü ölçümleri sınıf standartlarının üzerinde değil ( 50/ 100 / 130 km/h hızlardaki DB değerleri sırasıyla 60/68/ 71 db, bu değerler Megane ve Auris ile aynı)..Yol tutuş olarak belki Golf biraz daha önde olabilir ama inanın 308 de çok iyi yol tutuyor..(Ralli yapacaksanız ikisini de bırakın, Focus alın )..Dizel bir araca göre 308'in motor yalıtımı mükemmel, rölantideyken benzinli çalışıyor sanırsınız..

    Motor olarak PSA'nın dizeli kendini kanıtlamış, Golf'ünki ise yeni olacak..ne kadar sessiz ne kadar atak ne kadar sorunsuz olacağını bilmiyoruz...

    Şanzıman olarak tabiki DSG önde ( 4500 ytl fiyat farkıyla tabi)..Ama inanın bana auto6r bugüne kadar test ettiğim yarı-otomatiklerin en iyilerinden biriydi ( Citroen'in MCP'si de çok iyi)..sürüş zevkini öldürmüyor, 2. vitesten sonrası hem hızlı hem de sarsıntısız..Hızlı kalkış yapmazsanız 1 ile 2 arası da sorunsuz..

    Tüm bunları alt alta yazdığınızda bu iki araç arasındaki fiyat farkının 10 bin ytl'ye yaklaşması mantıken açıklanabilir bir durum değil..( Donanımlarıyla birlikte değerlendirecek olsak fark 10 binin çok daha üzerinde çıkacak, el insaf diyorum)..

    2. elde VW'nin daha iyi olduğu doğrudur..Ama 50 bin ytl'ye aldığınız boş bir dizel Golf'ü 2 yıl sonra satmak istediğinizde bunu sizden almayı düşünecek olan kişinin önünde sıfır km ve dopdolu bir 308 premium HDİ olacak.. ( 5 yaşında satmak istediğinizde ise rakibiniz, daha donanımlı 0 km 90 hp HDİ bir 308 olacak)..2.elde şöyle bir kural vardır; 0 km fiyatı yükseldikçe 2. eldeki değer kaybı da artar..( bakın bakalım aynı yaşta ki 1.6 Golf mü daha fazla değer kaybediyor, A3 mü?) ....Yani diyeceğim sıfırını alırken ödeyeceğiniz bu fark asla satarken sizi kurtaramayacaktır..Çünkü bu fark rasyonel değil, 2. elde rasyonalize olacak ve gerçek değerine düşecek..

    bana şöle böle açıklamana gerek yok arkadaşım evinde internet olan herkes herşeyin farkında haa bilgin için çok tşk ederim fakat enayide değilim benim golf dizele vereceğim para şudur 40-41 milyar oda comfortline olursa haa pahalı olursa bu fiyatlardan zaten dediğim gibi 308 premium alcam içi dolu zaten esp ile panoramik de ola bilirse üfff yani :)


    İnsanlar neden giyisilerini Vakko dan eskiden Beymen den veya Gucci den alırlar? Yada şöyle diyelim, siz karşınızda konuştuğunuz kişinin üzerindeki kıyafetinin gucci olduğunu, kolundaki saatin TAG HAUER olduğunu gördüğünüzde ne düşünürsünüz? Kıyafetse herhangi bir mağzadan aldığınız herhangi bir marka giyecekte sizin örtünmenizi sağlar veya kola takılan plastik bir saat de size gün içerisinde aynı saati gösterir. Kimin kolunda en ucuz plastik saat var? Neden böyle bir saat takmıyorsunuz? Neden spor ayakkabı alırken Adidas veya nike gibi markaları arıyor gözünüz? İşte bahse konu olan Golf ile Pegeout arasındaki fark da budur. 1974 yılında ilk hatchback arabayı çıkarttığında herkes VW nin iflas edeceğini söylemişti, iflas bir yana herkes onu izliyor ve kopyalıyor bir dikkat edin. Yolda 308 ile Golf 6 yan yana ışıkta dursalar 308 sürücüsü şöyle bir sizin aracınızı inceler. Kim ne derse desin VW bir markadır, Audi, Mercedes, BMW bir markadır, tıpkı eski Transam, Mustang vs olduğu gibi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    Dizel'e 50 bin ytl sayıpta yakıtının cimri olmasının avantaj olarak sunulması bana biraz tuhaf geliyor..Donanım olarak gerçekten boş bir arabaya bu kadar para döken birisinin maddi kaygısı yok demektir, bu sebeble yakıta harcadığı paraya da acımaması gerekir ..Güç ve perfromans diyorsanız dizel şart değil TSİ de aynı beklentiyi karşılayacaktır..

    308 ile Golf'ün karşılaştırılmasına gelince; Her iki aracı da bir kaç kez yakından inceledim, 308 dizel otomatiği test etme şansım da oldu..Marka ve sorunsuzluk olarak evet VW önde..İşçilik olarak 308'i başarılı bulsam da Golf daha temiz bir işçiliğe sahip..Ama malzeme kalitesi derseniz bence 308 daha iyi ( eğer fanatiklik gözlüklerimizi çıkarıp bakarsak)..İç mekan ferahlığında 308 çok iyi..Bagaj derseniz 430 lt ( + 80 lt daha iyi)..İç- dış dizayn bana göre 308'de daha spor, kokpit daha canlı..Golf sınıfının en sessizi olarak lanse edildi ama test sürüşlerinden okuduğum değerlendirmeye göre yol sesi konusunda abartılacak bir başarıya sahip değil, gürültü ölçümleri sınıf standartlarının üzerinde değil ( 50/ 100 / 130 km/h hızlardaki DB değerleri sırasıyla 60/68/ 71 db, bu değerler Megane ve Auris ile aynı)..Yol tutuş olarak belki Golf biraz daha önde olabilir ama inanın 308 de çok iyi yol tutuyor..(Ralli yapacaksanız ikisini de bırakın, Focus alın )..Dizel bir araca göre 308'in motor yalıtımı mükemmel, rölantideyken benzinli çalışıyor sanırsınız..

    Motor olarak PSA'nın dizeli kendini kanıtlamış, Golf'ünki ise yeni olacak..ne kadar sessiz ne kadar atak ne kadar sorunsuz olacağını bilmiyoruz...

    Şanzıman olarak tabiki DSG önde ( 4500 ytl fiyat farkıyla tabi)..Ama inanın bana auto6r bugüne kadar test ettiğim yarı-otomatiklerin en iyilerinden biriydi ( Citroen'in MCP'si de çok iyi)..sürüş zevkini öldürmüyor, 2. vitesten sonrası hem hızlı hem de sarsıntısız..Hızlı kalkış yapmazsanız 1 ile 2 arası da sorunsuz..

    Tüm bunları alt alta yazdığınızda bu iki araç arasındaki fiyat farkının 10 bin ytl'ye yaklaşması mantıken açıklanabilir bir durum değil..( Donanımlarıyla birlikte değerlendirecek olsak fark 10 binin çok daha üzerinde çıkacak, el insaf diyorum)..

    2. elde VW'nin daha iyi olduğu doğrudur..Ama 50 bin ytl'ye aldığınız boş bir dizel Golf'ü 2 yıl sonra satmak istediğinizde bunu sizden almayı düşünecek olan kişinin önünde sıfır km ve dopdolu bir 308 premium HDİ olacak.. ( 5 yaşında satmak istediğinizde ise rakibiniz, daha donanımlı 0 km 90 hp HDİ bir 308 olacak)..2.elde şöyle bir kural vardır; 0 km fiyatı yükseldikçe 2. eldeki değer kaybı da artar..( bakın bakalım aynı yaşta ki 1.6 Golf mü daha fazla değer kaybediyor, A3 mü?) ....Yani diyeceğim sıfırını alırken ödeyeceğiniz bu fark asla satarken sizi kurtaramayacaktır..Çünkü bu fark rasyonel değil, 2. elde rasyonalize olacak ve gerçek değerine düşecek..


    Ben araba alırken hep şunu yaparım, içine otururum ve kapıyı çekerim, kapının bana mukavemetine yani ağırlığına bakarım. Dışarı ile ses bağlantısı kesildiği anda içinde ne kadar huzur verdiğine beni ne kadar mutlu ettiğine bakarım. Unutmayın ki bir aracın ikinci el fiyatı sıfır fiyatının en az % 80' i olmalıdır, bu oranın altına düşen markanın 2. eli zayıf demektir. Kim ne derse desin kalitesi, sağlamlığı vs gibi konuları bir yana VW şuanda 2. eli en kuvvetli araç VW dir.




  • ngg63, yazdıklarınız benim yorumlarıma cevap niteliği taşımıyor ( böyle bir kaygı taşıdığınızdan da kuşkuluyum)..kafanızda kurduğunuz şeyleri tekrarlıyorsunuz, bu nedenle bu fikir alışverişi olmaktan ziyade "bildiğini okuma" formatında ilerleyen bir polemik oluyor..
    Soru şu; bu aracın fiyatı kalitesini karşılıyor mu aşıyor mu?..Buna verilmiş herhangi bir cevap göremedim..Sizin açıklamalarınız fiyattan bağımsız..Yani Golf'ün giriş fiyatı 50 bin ytl olsa siz gene aynı argümanları ileri süreblirsiniz..Bu durumda siz fiyat/ kalite dengesini değil, sadece kaliteyi konuşmuş oluyorsunuz, yani aynı şeyi konuşmuyoruz ( anlaşmamız da söz konusu olamayacak..)

    İkinci el ile ilgi yorumunuz bana tuhaf geldi..ne demek "sıfırının % 80'i?? 1 yaşındaki bir araç sıfırının %90'ı kadar değer bulurken 5 yaşındaki bir araç neredeyse yarı yarıya değer kaybedeber?? nerde kaldı % 80??..Bir standart isterseniz şunu söyleyebilirim; yıllık 3-4 bin ytl'den daha fazla değer kaybetmeyen araç iyi bir 2. el karnesine sahip demektir..Ayrıca Golf'ün 2. elinin iyi olduğunu zaten söylemiştim ama şunu da eklemiştim; sıfır fiyatı arttıkça değer kaybı da artar..yani 37 bin ytl'ye aldığınız Golf'ü 3 yıl sonra 27 bin ytl'ye satabilirsiniz ama 55 bine aldığınız Golf'ü 3 yıl sonra 45 bin'e satamazsınız..

    307 ile Golf 5 arasındaki fiyat farkı ne idiyse bana göre 308 ile golf6 arasındaki fark da o olmalıydı.. fazlasını kesinlikle haketmiyor..Talep şimdilik fiyat kaygısı olmayanlarca canlı tutuluyor olabilir ama 1-2 yıl sonra gerçek değerine ineceğinden şüphem yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 18 Ocak 2009; 13:33:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: terapist70

    ngg63, yazdıklarınız benim yorumlarıma cevap niteliği taşımıyor ( böyle bir kaygı taşıdığınızdan da kuşkuluyum)..kafanızda kurduğunuz şeyleri tekrarlıyorsunuz, bu nedenle bu fikir alışverişi olmaktan ziyade "bildiğini okuma" formatında ilerleyen bir polemik oluyor..
    Soru şu; bu aracın fiyatı kalitesini karşılıyor mu aşıyor mu?..Buna verilmiş herhangi bir cevap göremedim..Sizin açıklamalarınız fiyattan bağımsız..Yani Golf'ün giriş fiyatı 50 bin ytl olsa siz gene aynı argümanları ileri süreblirsiniz..Bu durumda siz fiyat/ kalite dengesini değil, sadece kaliteyi konuşmuş oluyorsunuz, yani aynı şeyi konuşmuyoruz ( anlaşmamız da söz konusu olamayacak..)

    İkinci el ile ilgi yorumunuz bana tuhaf geldi..ne demek "sıfırının % 80'i?? 1 yaşındaki bir araç sıfırının %90'ı kadar değer bulurken 5 yaşındaki bir araç neredeyse yarı yarıya değer kaybedeber?? nerde kaldı % 80??..Bir standart isterseniz şunu söyleyebilirim; yıllık 3-4 bin ytl'den daha fazla değer kaybetmeyen araç iyi bir 2. el karnesine sahip demektir..Ayrıca Golf'ün 2. elinin iyi olduğunu zaten söylemiştim ama şunu da eklemiştim; sıfır fiyatı arttıkça değer kaybı da artar..yani 37 bin ytl'ye aldığınız Golf'ü 3 yıl sonra 27 bin ytl'ye satabilirsiniz ama 55 bine aldığınız Golf'ü 3 yıl sonra 45 bin'e satamazsınız..

    307 ile Golf 5 arasındaki fiyat farkı ne idiyse bana göre 308 ile golf6 arasındaki fark da o olmalıydı.. fazlasını kesinlikle haketmiyor..Talep şimdilik fiyat kaygısı olmayanlarca canlı tutuluyor olabilir ama 1-2 yıl sonra gerçek değerine ineceğinden şüphem yok..


    güzel ve mantıklı konuşuyorsun
    fakat yiğidi öldür hakkını yeme olayı vardır ya vw o tek kusuru fiyatı ise fark diğerlerine göre 2-3 milyarlık bi farksa bence verilir
    ha ben bak şunu diyorum 308 veya golf 308 atıyorum orta donanımı 40 milyar ise dizeli golf de orta donanımı 45 milyar ise dizeli seçimim 308 olur ama beni gıcık kaptıran bi nokta oldu 308 donanım eksiltmeye başlamış çok şaşırdım bu duruma yeni çıkan bi araba eskiyi aramaz eski eskidir çünki ben yeni üretilen bi 308 alsam eski 308 lerin donanımı benimkinden fazla olcak mantıklı bir fiyat düşürme politikasımı bu sence bu noktada bi kıl kaptım açıkcası inş diyorum bu haber yalan çıkar inş böle bişey olmaz vw ilk çıkardıktan sonra donanım ekler full olan bi aracı aylar sonra orta donanım da olur misal şuanki comfortline donanımı 4-5 ay veya 1 yıl sonra hidline donanım seviyesinde olcak bu yani olay




  • Focus Titanium 1.6 115 HP 36000 TL
    308 Premium 1.6 120 HP 37850 TL
    Astra Cosmo 1.6 115 HP 39600 TL
    Auris Elegant 1.6 124 HP 41900 TL
    Golf Highline 1.4 122 HP 48280 TL

    Donanımlarını ayrıntılı değerlendirmedim ancak her modelin en üst standart donanım liste fiyatları bunlar. Golf haricinde hepsinde pazarlıkla bir miktar daha rahatlıkla düşülebiliyor. Doğuş burnundan kıl aldırmıyor. Golf rakiplerinden %15-35 daha fazla fiyata satılıyor. Hatta peşin 34000e Focus alabileceğinizi düşünürsek fiyat farkı %40 oluyor. Kalite farkı da bu kadar vardır diyorsanız gönül rahatlığı ile Golf'ünüzü alabilirsiniz.

    Ek not: Mondeo Titanium 1.6 125 HP 47000 TL liste fiyatı ile Golfden daha ucuz!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: teodor

    Focus Titanium 1.6 115 HP 36000 TL
    308 Premium 1.6 120 HP 37850 TL
    Astra Cosmo 1.6 115 HP 39600 TL
    Auris Elegant 1.6 124 HP 41900 TL
    Golf Highline 1.4 122 HP 48280 TL

    Donanımlarını ayrıntılı değerlendirmedim ancak her modelin en üst standart donanım liste fiyatları bunlar. Golf haricinde hepsinde pazarlıkla bir miktar daha rahatlıkla düşülebiliyor. Doğuş burnundan kıl aldırmıyor. Golf rakiplerinden %15-35 daha fazla fiyata satılıyor. Hatta peşin 34000e Focus alabileceğinizi düşünürsek fiyat farkı %40 oluyor. Kalite farkı da bu kadar vardır diyorsanız gönül rahatlığı ile Golf'ünüzü alabilirsiniz.

    Ek not: Mondeo Titanium 1.6 125 HP 47000 TL liste fiyatı ile Golfden daha ucuz!


    bazıları için elbette değerlendirme dışı olacaktır ama ben de ikinci el bir arabanın fiyatıyla karşılaştırmak istiyorum

    Golf TSI 1.4 160bg dsg + metalik renk+ sunroof 60.000 TL'cik
    2006 model BMW 3.20D 164bg tiptronik, sunroof, aktif yön. xenon, sunroof, ısıtmalı koltuk vs vs.. 60.000ytl

    iki yaşında 50-60 bin km'de tazecik bir bmw ile aynı fiyata sıfır da olsa golf almak biraz düşündürücü.
    Performans değerleri ve yakıt değerleri de bmw leyhinde. Kalite konusunda da tartışma açıcak olan yoktur heralde.
    Golf-scirocco-308-audi a3 gidip geliyorum derken ikinci ellere de bakınca insanın aklı bir hayli karışıyor




  • Yarım saat önce 1.4 tsi dsg comfortline Golf6 sürdüm.

    2005 Golf5 midline fsi tiptronik'imiz var hemen ufak br karşılaştırma yapayım aralarında:

    -Çok daha sessiz
    -Çok daha atak(Maslakta pat diye 130-135e çıktım hiç anlamadan)
    -Çok daha ekonomik(Galeriye döndügümzde yol bilgisayarında 13dk'lık seyehatta 9,5lt yakıt tükettiğim yazıyodu ve kesinlikle agresif sürdüm)
    -Vites geçişleri çok daha "smooth" bazen anlamıyosun bile vites yukseldiğini, sarsıntı diye bişey yok.
    -İç mekan biraz daha allı pullu süslü, daha kaliteli gibi duruyo.
    -Koltuklar bizim koltuklardan daha rahat, bel destekleri çok başarılı.
    -Direksiyondan vites değişimi çok zevkli ve hızlı.
    -Yol bigisayarı çok daha kapsamlı olmuş.
    -Dış Kapı kolları çok daha şık ve kaliteli duruyo.

    Tek eksisi fiyatı çok pahalı, satış temsilcisi yaklaşık 50.000TL gibi bi fiyat verdi yanlış hatırlamıyosam ve bu fiyata ne yazık ki yagmur-far sensoru, kendiliğinden kararan dikiz ayna, park sensörü gibi temel donanımlar yok. Jant olayını da kafaya takmaya bile değmez, kesinlikle herkes aleminyum sanacaktır onları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 19 Ocak 2009; 14:49:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Yarım saat önce 1.4 tsi dsg comfortline Golf6 sürdüm.

    2005 Golf5 midline fsi tiptronik'imiz var hemen ufak br karşılaştırma yapayım aralarında:

    -Çok daha sessiz
    -Çok daha atak(Maslakta pat diye 130-135e çıktım hiç anlamadan)
    -Çok daha ekonomik(Galeriye döndügümzde yol bilgisayarında 13dk'lık seyehatta 9,5lt yakıt tükettiğim yazıyodu ve kesinlikle agresif sürdüm)
    -Vites geçişleri çok daha "smooth" bazen anlamıyosun bile vites yukseldiğini, sarsıntı diye bişey yok.
    -İç mekan biraz daha allı pullu süslü, daha kaliteli gibi duruyo.
    -Koltuklar bizim koltuklardan daha rahat, bel destekleri çok başarılı.
    -Direksiyondan vites değişimi çok zevkli ve hızlı.
    -Yol bigisayarı çok daha kapsamlı olmuş.
    -Dış Kapı kolları çok daha şık ve kaliteli duruyo.

    Tek eksisi fiyatı çok pahalı, satış temsilcisi yaklaşık 50.000TL gibi bi fiyat verdi yanlış hatırlamıyosam ve bu fiyata ne yazık ki yagmur-far sensoru, kendiliğinden kararan dikiz ayna, park sensörü gibi temel donanımlar yok. Jant olayını da kafaya takmaya bile değmez, kesinlikle herkes aleminyum sanacaktır onları.


    Kaya bu karşılaştırmayı 5 kasa TSI comfortline ile yapmış olsan kabul edebilirdim ama fsi tiptronic midline ile TSI comfortline DSG arasında benim kanaatimce ciddi farklar var.




  • Ben yaklaşık bir ay önce Golf 6 TSI 122 hp'yi test etmiştim. Nedense bana 122 lik motor 140 lıktan daha atak gibi geliyor, belki yanılgıdır bilemiyorum. Testte yalıtım anlamında gördüğüm farklar;Golf 5 de daha sürat yokken bile nereden geldiğini tam anlayamadığım mekanik bir uğultu var. Belki 140 lıklardaki kompresör yapıyordur bilemiyorum. Temiz bir yolda rahat farkedersiniz. Golf VI'da bu ses kesinlikle yok. Kötü kaplama yollarda yol sesinin içeride olması lastiklere de bağlı. Onun için sağlıklı bir değerlendirme yapamıyorum. Ama şu bir gerçek; Golf VI kesinlikle daha sessiz ve içeride kullanılan yumuşak ve kaliteli malzemeden dolayı daha az tıkırtı yapacağı kesin. Kapılarda da iyileştirme yapılmış. Kapı kapanışları çok daha yumuşak, biraz japonvari olmuş sanki.(iyi anlamda söylüyorum, yanlış anlaşılmasın) Ama temelde şunu söylemeden geçemeyeceğim. Golf VI, Golf V'in makyajlanmış ve özellikle iç malzeme kalitesi artırılmış hali. Gerek görüntü gerekse yalıtım ve malzeme kalitesi açısından. Neden Golf V'in makyajlanmış veya iyileştirilmiş hali dediğime gelince:
    1. Şase ve yürüyen aksam tamamen aynı.
    2. Kullanılan parçaların çoğu, dikkat edin torpido kapağı, ön cam vs hep aynı.
    3. Motorlar ve vites kutusu aynı, sadece 140hp ve 170hp yerine 160hp çift şarjlı motor var.
    Ama şu bir gerçek, Golf VI daha agresif ve çekici görünüyor. Golf 5.5 diyenler için cevap; VW, makyajlanmış veya iyileştirilmiş Golf V için ne diyecekti arkadaşlar? Diğer birçok markanın yaptığı gibi "Yeni Golf V" mi diyecekti. Golf "seri" olarak devam ediyor, yeni model de Golf VI oldu. Saygılar...




  • bende birkaç defa test edip inceledim ,hatta her servise gittiğimde beklerken golf 6 ya bakmadan geçmiyorum .benim izlenimlerim ise şöyle:

    - sessizliğe katılıyorum ama çok da abartılacak bir fark yok .
    -ataklık TSİ den geliyor fsi den sonra tsi epey farklı . 135 i bırakın ben 200 lere nasıl çıktım anlamıyorum ...
    -ekonomide zaten tsi nin üretim amacı .
    - dsg gerçekten kullandığım en keyifli otomatikgiller familyasının şanzımanı...
    - iç mekan konusunda pek katılamıycam .golf 5 GT ve comfortline nin içi özellikle gt deki koltuklar mid kolonlar vs çok daha iyi bana göre . golf 6 da bariz hırsızlık var ,sadece highline ye 60 liranıza kıyarsanız 1 gömlek üstün kendi serilerinden ama golf 5 gt ve comfortlinede olan vites kenarlarının audideki gözenekli yapısı ,üst havalandırma ızgarası ,hoparlörler ,kapı kenarlarındaki vidaları gizleme plastikleri, extra kauçuk şeritler,ışıklı klimatronik displayleri ve aklıma gelmeyen birçok yerden hepsi çalınmış .
    -koltuk destekleri comfortlinedekiler ile zaten aynı .katalogta da komfort koltuk yazıyor hem yolcu hem sürücü ,bel destekli ve 2 si de yukarı aşağı fonksiyonlu ..
    -sürüş zevki artırılmış biraz daha keyifli hale gelmiş ön taraf sanki kilo olarak artmış hissi veriyor. ama ben tercih yapacak olsam golf 5 gt yi hiç düşünmeden tercih ederdim .
    sokaklarda da pek görmüyorum geçenlerde belediye parkında gördüm ilk defa ve zerre kadar dikkatimi çekmedi ,çok sönük bir tasarımı var arkadan .o stoplar kore araçlarının stop tasarımını andırıyor . ledli medli birşey beklerdim golf 6 dan ... sonuçta vw araçları hepsi keyifli araçlar ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Yarım saat önce 1.4 tsi dsg comfortline Golf6 sürdüm.

    2005 Golf5 midline fsi tiptronik'imiz var hemen ufak br karşılaştırma yapayım aralarında:

    -Çok daha sessiz
    -Çok daha atak(Maslakta pat diye 130-135e çıktım hiç anlamadan)
    -Çok daha ekonomik(Galeriye döndügümzde yol bilgisayarında 13dk'lık seyehatta 9,5lt yakıt tükettiğim yazıyodu ve kesinlikle agresif sürdüm)
    -Vites geçişleri çok daha "smooth" bazen anlamıyosun bile vites yukseldiğini, sarsıntı diye bişey yok.
    -İç mekan biraz daha allı pullu süslü, daha kaliteli gibi duruyo.
    -Koltuklar bizim koltuklardan daha rahat, bel destekleri çok başarılı.
    -Direksiyondan vites değişimi çok zevkli ve hızlı.
    -Yol bigisayarı çok daha kapsamlı olmuş.
    -Dış Kapı kolları çok daha şık ve kaliteli duruyo.

    Tek eksisi fiyatı çok pahalı, satış temsilcisi yaklaşık 50.000TL gibi bi fiyat verdi yanlış hatırlamıyosam ve bu fiyata ne yazık ki yagmur-far sensoru, kendiliğinden kararan dikiz ayna, park sensörü gibi temel donanımlar yok. Jant olayını da kafaya takmaya bile değmez, kesinlikle herkes aleminyum sanacaktır onları.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi telenor -- 19 Ocak 2009; 17:51:10 >




  • Sevgili Telenor ve Murat abi, dediklerinizde haklısınız. Yani fsi-tsi farkı, midline-comfortline farkı ve dsg-tiptronik farkı babında.
    Biz aracı alırken fsi tiptrnik midline yani orta donanım 40-43 arası bir fiyattı. Tam olarak hatırlamıyorum. Bunun üstü comfortline vardı sadece.
    Peki şimdi durum nasıl midline=comfortline, fakat doguş tsi fiyatlarını biraz fazladan uçurdugu için ve yukek euro kuru sebebiyle o zamanın comfortlineı ile şimdinin comfortlineı denk paralara geldi tam olarak. Halbuki o zamanki comfortline şimdinin highlineı. Ayrıca donanım seviyeleri de kasa değişimine yakın zamanlarda hep artıyo. GT 48000TL iken almak çok mantıklı idi. Bir daha da ne zaman böyle bir fırsat geçer elimize bilmem. GT'nin karşılıgı Highline bile değil çünkü ona bir sürü dış donanım da vardı. Eminim ki 3 sene sonra kasa değişimine yakın fiyatlar yine iner, kur da iner donanımlar da artar. Her zaman ki Doguş stratejisi...

    Ben yaptıgım karşılaştırmada bir yanlışlık göremiyorum. 2005 yılında yeni çıkmış sayılacak bir araba aldık ve fsi yeni teknolojiydi bi de üstüne tiptronik aldık. Çok boş olmasın diye bi de midline aldık. Şimdi durum nasıl oldu fsi tsi oldu, tiptronik dsg oldu, midline comfortline oldu. Yani şimdiki Golf'ümüz tsi dsg comfortline olsaydı onla karşılaştırırdım ama ne yazık ki değil. O yuzden bu şekilde bir karşılaştırma yaptım.

    Dediklerimde de ufak abartıların dışında kesinlikle yanlış yoktur, çok objektrif bir şekilde yazdım

    Telenor, sessizlik konusunda gerçekten çok fark var, fakat senin araban da tsi oldugu için çok fark yokmuş gibi gelmiş olabilir sana, fsi 3000devirden sonra çığırmaya başlıyo İç mekan konusunda da demin dediğim sebep geçerli. O zamanın orta donanımı ile şimdinin orta donanımını karşılaştırdım. Fakat sen de gidip en full model GT ile karşılaştırıyosun :)
    Dizayn konusunda sana katılıyorum

    Son olarak bu fiyata bu dizaynda bir araç bana göre değil. GolfV kesinlikle daha sportif duruyo. Ayrıca Baz TSI fiyatına pug308 THP 150hp premium alınıyo nerdeyse. Arada donanım olarak uçurum var. Aradaki 30hp de cabası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 19 Ocak 2009; 19:52:45 >




  • Kayacığım..
    İlhanın GT aşkı 18 Mayıs 2008 pazar günü sabah saat 11 sularında özdilek otoparkında benim arabayı görmesiyle doruğa çıktı ve bir dahada inmedi....
    GT gerçekten çok farklı bir araba. Bir malı alırken kazanırsın. Bu benim hayat felsefem olmuştur. O yüzden dip noktaya ulaşacağı zamanı çok iyi kolladım ve senin o 48000 den de daha ucuz fiyata aldım ben arabamı.
    Doğuş ve VW hakkında artık yazı yazmaktan bıktım. İki firma hakkında da ne düşündüğümü benim yazılarımı takip edenler gayet iyi bilirler. Arabalarının kalitelerine en ufak bir şey söylemiyorum. Sadece politikaları iğrenç

    İlhan... keşke Bursaya geldiğimde benim arabayı kullansaydın. Sesin olup olmadığına daha iyi anlayabilirdin sen. Ya ben hissetmiyorum yada benim arabam gerçekten sessiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 19 Ocak 2009; 23:16:38 >




  • Arkadaşlar kimsenin kafasının içini açıp zorla sokamayız bazı şeyleri. 308 Golf'ten daha kaliteli diyen var, pek de sessiz değil diyen var. Bunlar kişiye göre değişebilir kriterler değil ki... Elbet isteyen istediğini düşünebilir ama tamamıyla yanlış düşünceleri başkalarına empoze etmeye çalışmak da doğru değil.

    Tasarımı, tasarımın güzelliğini tartışalım. Ama subjektif olmasının yanı sıra doğru olmayan söylemlerle burada satın alma kararı için akıl danışan insanları yanıltmayalım. Okuyanların kafası allak bullak oluyor bu yüzden.

    Tasarımına kocaman bir eksi vermekle birlikte, Golf için yapılan bazı eleştiriler de anlamsız. Honda ile karşılaştırıp çekici olmadığını söylemek abes. Golf zaten 30 yıldır kendine ait bir çizginin temsilcisi. Ne bekliyordunuz ki? Ama şu doğru, Golf IV çok daha yakışıklıydı. Ama Honda Civic başka bir gezegene ait denebilecek kadar farkı bir çizgiye sahip. Onun da güçlü bir imajı var. Ama Golf Golf'tür, Golf istiyorsanız Golf alırsınız. Aynı donanıma sahip bir başka arabadan pahalı olması da normaldir. (çok pahalı olması değil ama elbette). Beğenmeyen almaz. Ben beğeniyorum. Araba alacak olsam bana kim ne önerirse önersin VW alırım, muhtemelen de Golf olur şu an alsam.

    Ve Golf sınıfındaki rakiplerinin tamamından çok daha kaliteli ve sağlamdır. Bunun da sana göre bana göresi olmaz. 8 yaşında 150.000 lik bir Honda'ya Renault'a sonra da bir Golf'e binin. Sonra konuşun. Tasarımı çirkin mi, olabilir, almayın o zaman. Pahalı mı, yine almayın. İkinci eli de pahalı tabi dikkatinizi çekmemiş olacak, demek ki satan da ona göre paraya satıyor.

    Arabayı konuşamadık gitti şu tartışmalar yüzünden. Nette nerede Golf VI bahsi geçmiş, hemen araya girip yok Honda şöyle yok Toyota böyle diyenler türemiş. Laf kalabalığı.




  • slm ,

    kaya sen objektif görüşlerini maddelemişsin beim de kolayıma geldi ,hazır unuttuğum konuları belirtmişken bende kendi bakış açımdan değerlendirdim .

    FSİ olayına gelince FSİ ve özellikle triptronik kombinasyonu ile olan versiyonundaki uğultu sesi ve gürültülü çalışması yüzünden ilk müşteriler servisi boylamış satışa sunulduğu dönemde. ve özellikle passatçılar a tembih edilmiş gazı yedire yedire uzatın yığmayın diye . ve sonradan da kaldırıldı zaten .

    TSİ nin sessizliğine gelirsek izolasyonu da gayet iyi yapıldığı için çok daha sessiz . ve 122 tsi den de sessiz . her ne kadar TWİNCHARGER TSİ birkaç yönden eleştirsekte VW nin göz bebeği twincharger TSİ .herşey onunla başladı çünkü ....


    MuraD abi,

    sen bize kıllıktan arabana bindirmedin ki . sadec kapıdan bakabildik ,neyse ona da şükür . kırmızı desenli koltuklar da dış rengine olan kombinasyonu ile GT aşkımın bir parçası oldu ... ben araba alırken showroomda bir GT olsaydı belki farklı kararlar alabilirdim ....

    bahsettiğimiz sese gelirsek ,o ses turbonun ivmelemesine eşlik ettiği için ayırmak için işte bu ses demek gerekiyor . bende tesadüfen farkettim . yani turboya aitmiş .şunu da belirteyim ,TWİNCHARGER tsi lerin bazı araçlarda turbosunun farklı olduğunu gözümle gördüm . sendeki turbo farklı olabilir belkide 170 hp olduğu için motor kontrol ünitesi farklılığı ve yazılım farklılığından dolayı o ses 3 vitese yada başka devir ve tork eğrisine değiştirilmiş olabilir . geldiğinde deneriz. ama anormal bir durum olmadığını bu sesin karakteristik olduğu söylendi bana....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: telenor


    MuraD abi,

    sen bize kıllıktan arabana bindirmedin ki . sadec kapıdan bakabildik ,neyse ona da şükür . kırmızı desenli koltuklar da dış rengine olan kombinasyonu ile GT aşkımın bir parçası oldu ... ben araba alırken showroomda bir GT olsaydı belki farklı kararlar alabilirdim ....


    İlhancığım..
    Keçi senin köpeğin olsun. Senden değerlimi....

    Sen arabanın rengine ve koltuk desenine hasta oldun farkındayım zaten




  • arkadaşlar ben yeni aldım 1 aya yakın oldu.

    1.4 tsı 160 bg.daha önce bir 2006 model bmw kullanıcısı olarak çok büyük beklentilerle almamıştım.(araç pertten dolayı)
    ama umduğumdan çookk ii çıktı.en başta vw karşı bir antipatim bile vardı eski dizayn,eski teknoloji motor v.s.ama mk6 la vw baya yol katetmişş.arabanın en iyi yanı motor.alt devirlerde komprösör orta devirlerde supercharger üst devirlerde ise çift turbo ile adeta uçuyoo.aynı zamanda performansa oranla çokk az yakıoo.şehir içinde 7-7.5 şehir dışında 6 yakıoo.dsg şanzımanda görevini çok ii yapıoo vites geçişleri hiç hissedilmiyor.ama 60 la giderken araç 7. vitese geçmiş olyor.ekonomi amaçlı.alt devirlerde 1500 devirde bile çekiş çokk ii hiç bir zorlanma emaresi yookk.sessizlik ise bahseldiği kadar var.aracın içinde yüksek süratte dahi rahatsı edici ses yokk.izalasyon başarılı yani 230la giderken bile.arabanın iç dizaynına bakacak olursak audiden alta kalır yanı yook.hatta bir a3 e göre işçiliği daha iyi diyebilirim.v kasa özellikle iç dizayn bakımdan kötüydü ama bu kasa bayaa güzel olmuşş.özellikle göstergeler hem şık hem sportif.özellikle beyaz üzerine kırmızı ibreler.koltular spor koltuk ve yan destekleri genişliği rahatlığı iyi.eşya saklama gözleri yeterince düşünülmüş.özellikle vitesin arkasında ki bölmeyi ayırmaya yarayan açaçak güzel bir ayrıntı.yol tutuş en az bmw 1 serisi kadar başarılı.ama öncelik sportiflikten çok konfor ayarlı.süspansyon başarılı sert çukurları bile çok az hissettiryor.iç dizayndaki başarılı özellikler dışarda da tam olarak devam etmiyor.dış tasarım iç kadar güzel değil.daha başarılı olabilirdi özellikle arkası.performans olarak 2.0 motor çoğu otomobilden daha performanslı.0-100 8 sn.tabi bunlarında bir maliyeti var fiyat 55.000 tl ama bu fiyat özellikle bu özellikteki motor ve şanzıman ve donanıma göre makul sayılabilir.rakip firmaların bu donanımda ki araçları 45.000 tl civarında vede bu kadar iyi motor ve şanzumana sahip değiller.ayrıca kasa da bu sınıftaki en yeni kasa.





    +performans
    +ekonomi
    +malzeme kalitesi
    +şanzıman
    +iç dizayn
    +izalasyon
    +güvenlik
    +frenler
    +düşük maliyetli kulllanım.(vergi,servis.)

    -dış dizayn




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.