Şimdi Ara

YENİ GOLF 6 KULLANAN VARMI? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
827
Cevap
4
Favori
163.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: leventkalyoncu

    Polemik arkadaşım,
    Bilgin olduğunu düşündüğüm için soruyorum Fiat Bravo hangi ülkelerde tuttu ve çok iyi olupda Türkiye'de tutmayan araçlar hangileri? bizi veya beni bu konuda rica etsem bilgilendirirmisin.
    Kendi bilgi düzeyimce ESP,sis farı, hız sabitleyici , kararan dikiz aynası gerçekten temel donanımlarmıdır?
    Birde cadde arabaları için ayrıca İtalyan tasarımı diye bir olgu var gerçi ben bu olguyu İtalyan araçlarına baktığımda his edemiyorum, dediğin gibi zevk meselesi bu konuda tartışmak bile gereksiz.


    Avrupa'da Bravo'nun satışlarının daha iyi olduğunu okumuştum geçenlerde, ama hangi ülkelerde çok sattı bilmiyorum açıkçası. Avrupa'da bu kadar az satmadığını okudum.

    Türkiye'de tutmayan arabaları hemen sayayım: Volvo'nun tüm modelleri, Saab'ın tüm modelleri, Mazda'nın neredeyse tüm modelleri, Mitsubishi'nin neredeyse tüm modelleri...Özellikle Volvo ve Saab çok iyi markalar, ama Türkiye'de tutulmuyor.

    40.000 YTL verilerek satın alınan 0 km arabada hız sabitleyici ve kararan dikiz ayansı mutlaka olmalı. Gece yolculuklarında kararan dikiz aynasının yararlarını ve uzun yolda da hız sabitleyicinin rahatlığını fark edersiniz.

    ESP ise bence her arabada olmalı, youtube'da ESP diye aratın, ESP'li ve ESP'siz arabaların videolarını izleyin, farkı görün.

    İtalyan arabalarının tasarımlarını beğenmemenize kimse yorum yapamaz, çünkü öznel. Bence İtalyanlar araba tasarımında bir numarayı kimseye bırakmaz, detay işçiliğinde de Almanlar tartışmasız liderdir.

    -------------------------------------------------
    Polemik arkadaşım,
    Fiat Bravo söz ettiğin gibi avrupada çok tutulan bir model değildir, Bravo nun mirasını devir aldığı Fiat Stilo'dan hiç söz etmek bile istemiyorum. Fiat geneli Panda ve Punto modelli olmak üzere Avrupa pazarının sadece %8 ne sahiptir. VW Avrupa pazarının %20 sine sahiptir. Avrupa'da tutulduğunu söylediğin Volvo, Saab gibi araçlarda tutulan araçlar değildir, Volvo 1 Ocak 2008 - 24/11/2008 tarihleri arasında Avrupa'da 193,722 araç satan ve sürekli zarar eden bir kuruluş. Saab 1 Ocak 2008 - 24/11/2008 tarihleri arasında Avrupa'da 57,418 araç satmıştır.
    VW nin kaliteli araç olmadığını ifade etmişsin ancak ben bu görüşünede katılmıyorum, Bugün VW nin Passat, Golf, Jetta sı birçok kişinin beğenisini toplamış sınıfının tutulan ve beğeni toplayan araçlarıdır ki yüksek fiyatına rağmen toplam satışta Ford, Opel gibi rakiplerinin önündedir, VW'de Ford ve Opel gibi fiyat indirimine gitse aradaki fark dahada açılması mümkündür. "Kalitesini beğenmediğiniz Passat fiyatına rağmen bugün Mondeo, Vectra,Omega, Avensis gibi araçları gölgede bıraktı, Opel Insignia modeli ile tekrar bir deneme yapacak, sonucu merakla bekliyorum."
    Türkiye için VW Passat, Golf, Jetta fiyatlarında 3000-4000 YTL indirim yapsa düşüncem bir çok kişinin beğeni ve almayı düşündüğü araç markası ve modeli değişecektir.
    Ancak VW araçları ile yakaladığı bu popülerliliğin keyfini yüksek fiyat ve dolayısıyla yüksek kar ile çıkartmaktadır.
    Marka fanatiği değilim ancak VW nin Passat, Golf , Jetta ve Ford Focus araçlarını beğeniyorum.
    (Audi, BMW,Mercedes gibi araçları konuşmuyorum sadece iç çekiyorum :-) )
    Golf konusunda ise Golf sınıfının efsanesi olarak anılıyor ve VW bunu çooook güzel kullanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leventkalyoncu -- 17 Aralık 2008; 18:16:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar

    Atıp tutuyorsun arkadaşım. Avrupada en çok satan model vw golf'tür. bi araştır interneti istersen. geçen sene kaç defa haberi çıktı bunun. kalite isteyen gider golf alır. kötü işçilikle beraber ekstra isteyen gider bravo alır.

    bu şuna benziyor. gidip 1 milyar verip iphone 3g mi almalıyım? yoksa çin malı her türlü özelliği olan daha ucuz telefonlardan mı? tabiki....


    Üslubuna dikkat et, askerlik arkadaşınla konuşmuyorsun. Tarzın hoş değil. Ayrıca atıp tuttuğum da yok.

    Ben Bravo'nun satışları Golf'ten iyi demedim, Bravo Avrupa'da Türkiye'den daha fazla satıyor dedim. Beni atıp tutmakla suçlayacağına yazdığımı doğru dürüst oku ya da cevap verme bana.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leventkalyoncu

    Polemik arkadaşım,
    Fiat Bravo söz ettiğin gibi avrupada çok tutulan bir model değildir, Bravo nun mirasını devir aldığı Fiat Stilo'dan hiç söz etmek bile istemiyorum. Fiat geneli Panda ve Punto modelli olmak üzere Avrupa pazarının sadece %8 ne sahiptir. VW Avrupa pazarının %20 sine sahiptir. Avrupa'da tutulduğunu söylediğin Volvo, Saab gibi araçlarda tutulan araçlar değildir, Volvo 1 Ocak 2008 - 24/11/2008 tarihleri arasında Avrupa'da 193,722 araç satan ve sürekli zarar eden bir kuruluş. Saab 1 Ocak 2008 - 24/11/2008 tarihleri arasında Avrupa'da 57,418 araç satmıştır.
    VW nin kaliteli araç olmadığını ifade etmişsin ancak ben bu görüşünede katılmıyorum, Bugün VW nin Passat, Golf, Jetta sı birçok kişinin beğenisini toplamış sınıfının tutulan ve beğeni toplayan araçlarıdır ki yüksek fiyatına rağmen toplam satışta Ford, Opel gibi rakiplerinin önündedir, VW'de Ford ve Opel gibi fiyat indirimine gitse aradaki fark dahada açılması mümkündür. "Kalitesini beğenmediğiniz Passat fiyatına rağmen bugün Mondeo, Vectra,Omega, Avensis gibi araçları gölgede bıraktı, Opel Insignia modeli ile tekrar bir deneme yapacak, sonucu merakla bekliyorum."
    Türkiye için VW Passat, Golf, Jetta fiyatlarında 3000-4000 YTL indirim yapsa düşüncem bir çok kişinin beğeni ve almayı düşündüğü araç markası ve modeli değişecektir.
    Ancak VW araçları ile yakaladığı bu popülerliliğin keyfini yüksek fiyat ve dolayısıyla yüksek kar ile çıkartmaktadır.
    Marka fanatiği değilim ancak VW nin Passat, Golf , Jetta ve Ford Focus araçlarını beğeniyorum.
    (Audi, BMW,Mercedes gibi araçları konuşmuyorum sadece iç çekiyorum :-) )
    Golf konusunda ise Golf sınıfının efsanesi olarak anılıyor ve VW bunu çooook güzel kullanıyor.



    Ben zaten hangi mesajımda Bravo Avrupa'da çok tuttu dedim ki? Sadece Avrupa'da bizden daha fazla tutulduğunu belirttim.

    Volvo, Saab vs örneğini de Türkiye'de hiç tutulmayan ama Avrupa'da daha fazla satılan arabalara örnek olarak verdim, yoksa bunlar VW'den daha fazla satıyor demedim, lütfen dikkatli okuyalım mesajlarımızı.

    Bir de ben VW'ye kalitesiz demedim, bunu hangi mesajımdan çıkarıyorsunuz bilmiyorum. Benim iddiam Türkiye fiyatları ile kalitesi arasında bir paralellik yok. Türkiye'deki satış fiyatı ile kalitesi örtüşmüyor. Golf ile denk arabalar arasında (motor ve donanım denk olursa) yaklaşık 10.000 YTL'lik fiyat farkı oluyor. Benim dediğim şey bu fazladan verilen 10.000 YTL'ye değecek kalitenin olmadığı Golf'te. Yoksa Bravo'dan genel anlamda daha kaliteli Golf, bunu ben de biliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 17 Aralık 2008; 19:03:44 >




  • Golf VI için bu kadar pahalı diyorsunuz ama, bugün bayii gelen tüm Golf VI'ların satıldığını söyledi. Showroom'da da bir tane bile Golf VI yoktu. Ne ilginçdir ki; "highline" modeline talebin fazla olduğunu ve o modeli getirtmekte sıkıntı yaşadıklarını söyledi.
    Bu arada yeni Skoda Suberb!i test ettim. Test ettiğim araba orta donanımlı modeldi. Metalik boya dahil 47.000 YTL ye bırakabileceklerini söylediler. Genel izlenimlerim; motor arabayı çekmekte zorlanmıyor. Ses izolasyonu ve süspansiyon konforu bir üst segment arabası gibi değildi. Belki lastik havaları yüksektir ama, araba biraz sertti. Bir de kapı içlerinde kullanılan kaplamalar ve malzeme kalitesi sınıfına yakışmayan cinsten. Sadece araba çok geniş, bence Skoda bu arabayı piyasaya girmek ve tanınmak için yapmış.Gözlemlerimi satıcıya aktardığımda, "her gelen gideni aratıyor" cevabını aldım. Yani her yeni model teknolojiyi beraberinde getiriyor ama kaliteden de ödün veriyor. İnanın Golf VI da kullanılan malzeme daha iyi. Bu durumda şu sonuç ortaya çıkıyor diyebilir miyiz? Golf VI pahalı ama sürüş zevki, konforu ve malzeme kalitesi açısından sınıfının bile ötesinde!
    Saygılar...




  • arkadaşım golf bravodan genel anlamda değil her anlamda üstün fiatın bütün modellerinden üstün bence bravoyla golfü karşılaştırmak çok mantıksız.bunu tartışmaya bile gerek yok.
  • arkadaşlar bence golf'un gerçek rakibi astra. kalite açısından birbirlerine en yakın araçlar bunlar. donanımlarına göre fiyat karşılaşması yaptığımızda şu sonuç çıkıyor:

    Opel astra cosmo hb 115 hp twinport: Fiyatı 50040. Akıllı anahtar+ids plus+esp plus+easytronic+panaromik sunroof+metalik renk+opc line paket+xenon dahil.

    Golf 1,4 tsi 122 hp highline. Fiyatı 52790 (dsg+esp+sunroof+metalik renk+afl xenon)
    İkisininde diğerine göre bazı avantajları var.

    Astra'nın avantajları: Akıllı anahtar var, ids plus ve spor modu var(sürekli süspansiyon kontrolü ve gaz kelebeği ayarını içeren ),ucl (manevra kontrol mantığı), cbc(virajda fren kontrolü), sunroofu daha güzel, opc line paket havalı görünebilir kimilerine, birde renkli board computer var oda güzel bişi sonuçta, 8 hava yastığı var son olarak.

    Golfun avantajlarıise : Motoru çok daha iyi, şanzımanı çok daha iyi(opel 5 easytronik, bu ise 7 ileri dsg ve direksiyondan kumanda edilebilme özelliği var), ids plusa ikame edebilecek tam bağımsız süspansiyon var, edl(difransiyel kilidi) var , msr(motor çekiş kontrolü) var, ön arka park sensörleri var ve görsel park destekli dolayısıyla da çok daha gelişmiş, sis farları dahil dönüşe duyarlı far var , 7 hava yastığı var ama biri diz hava yastığı o önemli bence, lastik basınç sensörü var(astrada kaldırıldı), kasası yeni çıktı astra ise yakında değişecek.

    Bu durumda golf astra ile karşılaştırıldığında pahalı değilmiş gibi geliyor bana. bilmiyorum siz ne düşünüyosunuz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Benim için de araba bir zevk, çok zengin olmadığım için de f/p çok önemli.

    Öncelikle şunu sorayım, hiç Bravo kullandınız mı? Sanırım Fiat'ın hala Kuş Serisi kalitesinde olduğunu düşünüyorsunuz. VW düşündüğünüz kadar kaliteli bir marka değil bence. Hele TR'de parasının hakkını veren bir araba asla değil. 40.000 YTL verdiğim arabada ESP neden sadece otomatik şanzıman ile alınsın ki?



    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Ben zaten hangi mesajımda Bravo Avrupa'da çok tuttu dedim ki? Sadece Avrupa'da bizden daha fazla tutulduğunu belirttim.

    Volvo, Saab vs örneğini de Türkiye'de hiç tutulmayan ama Avrupa'da daha fazla satılan arabalara örnek olarak verdim, yoksa bunlar VW'den daha fazla satıyor demedim, lütfen dikkatli okuyalım mesajlarımızı.

    Bir de ben VW'ye kalitesiz demedim, bunu hangi mesajımdan çıkarıyorsunuz bilmiyorum. Benim iddiam Türkiye fiyatları ile kalitesi arasında bir paralellik yok. Türkiye'deki satış fiyatı ile kalitesi örtüşmüyor. Golf ile denk arabalar arasında (motor ve donanım denk olursa) yaklaşık 10.000 YTL'lik fiyat farkı oluyor. Benim dediğim şey bu fazladan verilen 10.000 YTL'ye değecek kalitenin olmadığı Golf'te. Yoksa Bravo'dan genel anlamda daha kaliteli Golf, bunu ben de biliyorum.


    Polemik arkadaşım,
    "VW düşündüğünüz kadar kaliteli bir marka değil bence" cümlene istinaden kalitesiz anlamını çıkarttığım için o şekilde yazdım, yanlış anlamam oldu ise kusura kalma.
    Bakın Golf Avrupa satış fiyatları aşağıdaki gibi,
    Golf 6 Comfortline 20,756 €
    Golf 6 Highline 21,925 €
    Golf Türkiye satış fiyatları aşağıdaki gibi,
    Golf 6 Comfortline 21,368 €
    Golf 6 Highline 22,860 €
    aradaki farkta sanırım araçların transport farkıdır.
    Avrupa da ve Türkiye de satılan araçların donanım ve kalite farkı varmıdır? açıkcası ben bu yıllarda böyle birşey olacağını düşünmüyorum ama bakar varsa bir farklılık sizle paylaşırım.
    Tekrar söylemek istiyorum VW Golf fiyatlarından bende memnun değilim ama araç fiyatı ne yazıkki şu an bu.
    Bakın Ford Focus Makyaj 2 ve fiyat indirimi ile Almanya satışlarında %60 artış sağladı, bunu VW yapsa emininki aynısı yaşanacaktır ama yapmıyorlar ve halende satıyorlar.
    Belli bir süre Almanya'da yaşadım; Almanlar hakkalarını aramakta kişisel düşüncem dünyada ilk beş içindedir, yıllardır Almanlara hep yüksek rakamlarda araç satabiliyorsan kalite problemin falan yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leventkalyoncu -- 17 Aralık 2008; 21:54:37 >




  • Öncelikle çok sıklıkla giremedğim için özür dilerim. ben zaten fiat kalitesini çok aşağıda bulmuyorum. Ama bir arkadaşıma fiat kullanıyorum demektense golf demeyi ve bir gömlek de olsa üst kalite bir araca binmeyi tercih ederim.Hele ki 1.6 115 hp astrayı 30 bin ytl de olsa almam. GOlf te Esp olmaması gerçektende çok aptalca. Ama dsg dışında esp verilmiyor. golf 6 arkadan tuarege önden scriocco ya yandan da golf v ya benzediği için (tuaregin arkasını golfun yanını scirocco nun önünü çok sewerim.) bu arabayı aldım tsı motor da cabası. Üstelik golf herzaman tutulmuş ve çok satan bir arabadır. Türkiye dahil. Hız sabitleyice kararan ayna zaten benim için önemli şeyler değildir bu arabanın bana göre tek esksiği esp si.Bu arada güncel golf golf 5.5 değil golf 6 dır bilgilerinize. vw işi bilmiyor ama sen tek başına golf 5.5 kararına warıyosun. Ve golf ün sınıfında golf ten daha pahalı ve daha kötü motora sahip araçlar war. 1974 ten 2009 a köklü bir geçmişi olan golf sınıfın en iyilerindende. yakında kasa değişecek 1.16 a3 astra leon alacağıma daha yeni çıkmış golf alırım.
    GOLF ARKADAN BAKTIRIR.. BALATA LASTİK YAKTIRIR




  • Muradovskiy arkadaşım... yaptığım hata dan dolayı özür dilerim. Ama ben 40 yaşındaki insanların yaşlanmış olduğunu yada manuel araba kullanacak gücü kalmadığını belirtmek istemedim. sadece genel olarak o yaş civarında ki erkekler ve kadınlar otomatik şanzımanı tercih ediyor. Ha Kimisi vardır 75 yaşında manuel kullanır.orasını bilemem ben sadece genel olarak söyledim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leventkalyoncu

    Polemik arkadaşım,
    "VW düşündüğünüz kadar kaliteli bir marka değil bence" cümlene istinaden kalitesiz anlamını çıkarttığım için o şekilde yazdım, yanlış anlamam oldu ise kusura kalma.
    Bakın Golf Avrupa satış fiyatları aşağıdaki gibi,
    Golf 6 Comfortline 20,756 �
    Golf 6 Highline 21,925 �
    Golf Türkiye satış fiyatları aşağıdaki gibi,
    Golf 6 Comfortline 21,368 �
    Golf 6 Highline 22,860 �
    aradaki farkta sanırım araçların transport farkıdır.
    Avrupa da ve Türkiye de satılan araçların donanım ve kalite farkı varmıdır? açıkcası ben bu yıllarda böyle birşey olacağını düşünmüyorum ama bakar varsa bir farklılık sizle paylaşırım.
    Tekrar söylemek istiyorum VW Golf fiyatlarından bende memnun değilim ama araç fiyatı ne yazıkki şu an bu.
    Bakın Ford Focus Makyaj 2 ve fiyat indirimi ile Almanya satışlarında %60 artış sağladı, bunu VW yapsa emininki aynısı yaşanacaktır ama yapmıyorlar ve halende satıyorlar.
    Belli bir süre Almanya'da yaşadım; Almanlar hakkalarını aramakta kişisel düşüncem dünyada ilk beş içindedir, yıllardır Almanlara hep yüksek rakamlarda araç satabiliyorsan kalite problemin falan yoktur.


    Pardon dostum, ben de seni VW'yi neredeyse BMW-MB ayarında olduğunu düşünen biri olduğunu sanmıştım, kusura bakma.

    Almancan varsa donanımlara bakmanı rica edeceğim, çünkü donanımlar arasında Almanya ve TR arasında fark oluyor diye biliyorum.

    Autobild'de yapılan C segmenti kıyaslamasında Golf Comfortline araba ağzına kadar doluydu, navigasyon, deri koltuk ve ayarlanabilen süspansiyon dahi vardı. Kalite farkının ise olacağını sanmıyorum. Sonuçta aynı banttan çıkıyor ama donanımlar çok farklı oluyor. Bize arabalar belli donanım paketleri ile geliyor ve hepsinin içeriği ayn. Ama Almanya'da Comfortline alırsınız, bir de kişiselleştirirsiniz.

    VW Türkiye'de satıyor, bunu kimse inkar edemez, ama acaba çok satan her mal en iyisi mi, bunu da düşünmek gerekli. İletişimci bir arkadaşımın cümlesini aynen aktarıyorum: 'Abi istersen en iyisi ol, reklam vs iyi olmazsa satamazsın.' Türkiye'de de Doğuş VW'yi bence olması gerekenden üstte bir yere yerleştirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 18 Aralık 2008; 17:46:37 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Onur85

    Öncelikle çok sıklıkla giremedğim için özür dilerim. ben zaten fiat kalitesini çok aşağıda bulmuyorum. Ama bir arkadaşıma fiat kullanıyorum demektense golf demeyi ve bir gömlek de olsa üst kalite bir araca binmeyi tercih ederim.Hele ki 1.6 115 hp astrayı 30 bin ytl de olsa almam. GOlf te Esp olmaması gerçektende çok aptalca. Ama dsg dışında esp verilmiyor. golf 6 arkadan tuarege önden scriocco ya yandan da golf v ya benzediği için (tuaregin arkasını golfun yanını scirocco nun önünü çok sewerim.) bu arabayı aldım tsı motor da cabası. Üstelik golf herzaman tutulmuş ve çok satan bir arabadır. Türkiye dahil. Hız sabitleyice kararan ayna zaten benim için önemli şeyler değildir bu arabanın bana göre tek esksiği esp si.Bu arada güncel golf golf 5.5 değil golf 6 dır bilgilerinize. vw işi bilmiyor ama sen tek başına golf 5.5 kararına warıyosun. Ve golf ün sınıfında golf ten daha pahalı ve daha kötü motora sahip araçlar war. 1974 ten 2009 a köklü bir geçmişi olan golf sınıfın en iyilerindende. yakında kasa değişecek 1.16 a3 astra leon alacağıma daha yeni çıkmış golf alırım.
    GOLF ARKADAN BAKTIRIR.. BALATA LASTİK YAKTIRIR


    Golf 5.5 dememin nedenleri şunlar:

    Öncelikle Golf 5 planlanan sürenin sonuna kadar üretilmedi, nedeni de üretim maliyetlerinin çok fazla olmasıydı. Maliyetleri azatmak için VW Golf'ü yenilemeye karar verdi. Bir makyaj operasyonu yerine kasa yenilemeyi tercih etti. Ama kasa yenilenirken arabanın platformunu yenilemedi. 5 ve 6'da çok fazla ortak parça kullanılıyor. Zaten VW'nin verdiği bilgilere göre de bu kasa sadece 4 yıl üretimde kalacak, 4 yıl sonra da Golf 7 yepyeni bir model olarak gelecek.

    Yani Golf 6, ayrıntılı bir makyaj yiyen Golf 5'ten başkası değil. Sadece de 4 yıl üretilecek. Bu nedenle Golf 5.5 diyorum. Sen Golf 6 diyorsun ama araban kapsamlı bir makyaj yiyen Golf 5'ten başka bir araba değil.

    Golf 5 kötü müydü? Asla. Bu da makyajlı Golf 5 olduğuna göre asla kötü bir araba olmayacaktır. Yine dediğiniz gibi sınıfının referans arabası. Ama bence özellikle Türkiye fiyatı bu araba için fazla. Bu kadar çok parayı hak etmediğini düşünüyorum. Sen ise tam tersini düşünüyorsun ve satın alıyorsun. Zaten herkes benim gibi düşünseydi Golf satılmazdı, ya da tam tersi olsa Golf'ten başka araba satılmazdı. Olay bundan ibaret.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 17 Aralık 2008; 22:26:56 >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 17 Aralık 2008; 22:26:18 >
  • 1-
    quote:

    İzlerim solladıklarımı aynamdan....TSI songaz akarken altımdan....


    2-
    quote:

    GOLF ARKADAN BAKTIRIR.. BALATA LASTİK YAKTIRIR


    Hocam devamını bekliyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 17 Aralık 2008; 22:37:23 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    Golf 5.5 dememin nedenleri şunlar:

    Öncelikle Golf 5 planlanan sürenin sonuna kadar üretilmedi, nedeni de üretim maliyetlerinin çok fazla olmasıydı. Maliyetleri azatmak için VW Golf'ü yenilemeye karar verdi. Bir makyaj operasyonu yerine kasa yenilemeyi tercih etti. Ama kasa yenilenirken arabanın platformunu yenilemedi. 5 ve 6'da çok fazla ortak parça kullanılıyor. Zaten VW'nin verdiği bilgilere göre de bu kasa sadece 4 yıl üretimde kalacak, 4 yıl sonra da Golf 7 yepyeni bir model olarak gelecek.

    Yani Golf 6, ayrıntılı bir makyaj yiyen Golf 5'ten başkası değil. Sadece de 4 yıl üretilecek. Bu nedenle Golf 5.5 diyorum. Sen Golf 6 diyorsun ama araban kapsamlı bir makyaj yiyen Golf 5'ten başka bir araba değil.

    Golf 5 kötü müydü? Asla. Bu da makyajlı Golf 5 olduğuna göre asla kötü bir araba olmayacaktır. Yine dediğiniz gibi sınıfının referans arabası. Ama bence özellikle Türkiye fiyatı bu araba için fazla. Bu kadar çok parayı hak etmediğini düşünüyorum. Sen ise tam tersini düşünüyorsun ve satın alıyorsun. Zaten herkes benim gibi düşünseydi Golf satılmazdı, ya da tam tersi olsa Golf'ten başka araba satılmazdı. Olay bundan ibaret.


    Ben Golf 6 nın makyaj yiyen Golf 5 olma nedenine farklı bakıyorum.
    VW tasarım şefi Murat Günak benim düşünceme göre çok farklı bir Golf 6 tasarımı yaptığı ancak VW CEO değişimi ile birlikte yeni CEO Audi iken beraber çalıştığı Walter de Silva beraber çalışmak istemesi tasarlanan Golf 6 nın rafa kalkmasına neden oldu. Walter De Silva 1 yıl içinde yeni bir tasarım yaratamıyacağından mecburen Golf 5 i baz alarak yeni bir nesil Golf yaratmaya çalıştılar.
    Burada Murat Günak alışılmış Golf konsepti dışına çıkmış olabilir ve bence buda çok satan bir araç için ayrı bir tehlikedir hele tasarım Golf seven kitlesinin alışa geldiği konsepten çok farklı ise.
    Arkadaşlara katıldığım nokta Golf 6 tasarımını sıfırdan yapmayan VW dolayısıyla sıfırdan tasarım , sıfırdan kalıp maliyetleri gibi bir çok konuda ek maliyet altına girmedi ama bunuda Golf 6 nın fiyatını düşürerek kullanıcılara yansıtmadı.
    Walter De Silva olayına gelince İtalyan stiline sahip ve aşırı uçta spor araç tasarlayan birinin Golf 7 de nasıl bir tasarım ortaya çıkaracağını merakla bekliyorum, eğer İtalyan tasarımını Golf e uygularsa Efsane o gün tamamen biter bence.
    Şu dönem markalardaki modellerin şekilleri oturmuş gibi çok farklı tasarımla gelen fazla marka olacağını düşünmüyorum. Örneğin 308, Focus, Megane, ..., gibi.
    Sanki bir çok marka Ön farlarla ve panjurla, arka stoplarla oynamak kasada çizgi veya yuvarlak hatta oluşturmakla daha alakalı, Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok diyorlar bence haklıda olabilirler.
    Eminimki Golf 7 tasarımları VW de başlamıştır, tek emin olduğum Golf 7 nin boyutlarının büyüyeceği ve bayan kullanıcılarının beğenileri doğrultusunda şekilleneceğidir. 4 yıl sonra yine aynı tartışmalar başlayacaktır :-)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leventkalyoncu -- 18 Aralık 2008; 0:18:25 >




  • yahu insan bari en üst donanımına bir mercekli far koyar, xenonuda geçtim.-bekleki fk uğraşsın sonra- bu arada koymuşlarsa şayet cahilliğime verin. golf v comfortline sahibiyim mercekli far vs vs çok bekledim ondan yazayım dedim. golf 6 alan bütün arkadaşlara da hayırlı olsun ayriyetten kazasız belasız sürüşler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: online_629

    arkadaşım golf bravodan genel anlamda değil her anlamda üstün fiatın bütün modellerinden üstün bence bravoyla golfü karşılaştırmak çok mantıksız.bunu tartışmaya bile gerek yok.

    Bu zihniyetle hiç bir yere varılmaz.Yan yana bir koy bakalım Golf 5.5 ile hangisi hoşuna gidecek.Yada zahmet edip bir kullan ,içini filan incele gözün farklı tasarım görsün.Her C segmenti araç birbirine yakındır ve hiç bir zaman biri diğerleriyle kıyaslanmayacak kadar önde olamaz.Çünkü üreticiler birbirlerini çok yakından takip ediyorlar.Atıyorum Tsi motor ve dsg şanzımanı 1-3 yıl arası bir çok c segmenti araçta göreceksin.Golf gerçekten rakipleriyle karşılaşıtırılmayacak kadar önde olsa herkez golf alırdı.




  • Herkese selam arkadaşlar. Bence aramızda ufakta olsa tartışmalar olmamalı. araba için fazla. herkes benim gibi düşünseydi Golf satılmazdı, ya da tam tersi olsa Golf'ten başka araba satılmazdı. Olay bundan ibaret. diyen polemik arkadaşımız bence en doğrusunu söylemiş ben arabayı beğendim uygun gördüm aldım memlunumda. Not golf sınıfında pahalı araçlardandır.Ama parasını 1.16 ya ve a3 e göre daha fazla hak eden bir arabadır.
    Kaya5789 arkadaşım. aklıma geldikçe daha da yazarım.
    A3,,Astra farketmez....Sen bas golf affetmez.

    ayar yaptır gidona, dönersin alçıdan bidona, golf yolda, kız kolda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar

    Atıp tutuyorsun arkadaşım. Avrupada en çok satan model vw golf'tür. bi araştır interneti istersen. geçen sene kaç defa haberi çıktı bunun. kalite isteyen gider golf alır. kötü işçilikle beraber ekstra isteyen gider bravo alır.

    bu şuna benziyor. gidip 1 milyar verip iphone 3g mi almalıyım? yoksa çin malı her türlü özelliği olan daha ucuz telefonlardan mı? tabiki....


    Üslubuna dikkat et, askerlik arkadaşınla konuşmuyorsun. Tarzın hoş değil. Ayrıca atıp tuttuğum da yok.

    Ben Bravo'nun satışları Golf'ten iyi demedim, Bravo Avrupa'da Türkiye'den daha fazla satıyor dedim. Beni atıp tutmakla suçlayacağına yazdığımı doğru dürüst oku ya da cevap verme bana.


    sen benim bırak askerlik arkadaşımı muhatabım dahi olamazsın da işte, internet ortamı ne gelirse diyoruz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar


    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar

    Atıp tutuyorsun arkadaşım. Avrupada en çok satan model vw golf'tür. bi araştır interneti istersen. geçen sene kaç defa haberi çıktı bunun. kalite isteyen gider golf alır. kötü işçilikle beraber ekstra isteyen gider bravo alır.

    bu şuna benziyor. gidip 1 milyar verip iphone 3g mi almalıyım? yoksa çin malı her türlü özelliği olan daha ucuz telefonlardan mı? tabiki....


    Üslubuna dikkat et, askerlik arkadaşınla konuşmuyorsun. Tarzın hoş değil. Ayrıca atıp tuttuğum da yok.

    Ben Bravo'nun satışları Golf'ten iyi demedim, Bravo Avrupa'da Türkiye'den daha fazla satıyor dedim. Beni atıp tutmakla suçlayacağına yazdığımı doğru dürüst oku ya da cevap verme bana.


    sen benim bırak askerlik arkadaşımı muhatabım dahi olamazsın da işte, internet ortamı ne gelirse diyoruz.


    İnternet ortamı ne gelirse diyorsan belli ki klavye delikanlısısın.

    Klavye delikanlıları ile işim olmaz.




  • Hafta başında Golf 6'yı test ettim. Benim en çok önem verdiğim konu yalıtım idi. Zira 2001 VW Bora'dan sonra 2006 da sıfır olarak aldığım Jetta FSI Midline aracım bana aşırı gürültülü gelmişti. Bora'dan sonra içeride sanki inşaat varmış gibi geldi. Yalıtım araçta konforun parçası olduğu için Comfortline DSG şanzımanlı Golf 6'yı test derken en çok buna dikkat ettim. Bir de övündükleri için tabii...

    Sonuç:

    1- Araçtaki asfalt sesi benim Jetta'dan öyle aman aman az değil. Yani içeride yine huzur yok.

    2- Arabanın arka tarafındaki diz mesafesi bana göre çok dar geldi.

    3- Dış görünüş 10 üzerinden 6.

    4- Hep sedan kullanmış, sevmiş ve 2 çocuklu biri olarak bagajı görünce iyi ki Jetta'm var, dedim.

    5- DSG şanzıman gerçekten değişik bir his veriyor. Daha önce manuel vites harici araç kullanmadım. Otomatik şanzıman ilgimi de çekmedi. Ama bu DSG, tasarruflu da olması nedeniyle Golf 6 olmasa bile muhtemel Passat veya yine Jetta tercihimde ön planda olacak.

    6- Golf 6 için istenen para çok fazla. Özellikle donanım farkları için istenen para soygun gibi. Motor, şanzıman ve güvenlik farkı için ise verilecek paraya acınmaz. Gerçekten bu 3 kriterde aradaki fark verilir. Ama kol dayama,bluetooth vb. gibi -bence- ıvır zıvırlara verilen paraya yazık.

    7- İç mekan ve malzeme kalitesi standart VW kalitesi. Artısı veya eksisi yok.

    8- Bir de unutmadan direksiyonu söyleyeyim. Ergonomisi ve şeklini beğendim.

    Ben o parayı sırf dizaynını beğenmediğim için hayatta bu araca vermem. Ama zevkler ve renkler tartışılmaz. Alanlar için de bana, "Allah tekerini düz bastırsın" demekten başka bir şey düşmez.

    Saygılar...




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.