Şimdi Ara

Yeni Jetta 1.2 TSI mı 1.4 TSI mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
1
Favori
27.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selamlar.

    6,5 ay gibi kısa bir sürede 16000 kilometreye getirdiğim güncel kasa 1.6 TDI Passatım için bir arkadaşla anlaştık gibi.

    Şimdi artık daha az yol yapılacağı için peder beylere 0 kilometre benzinli bir Jetta Comfortline almak için uğraşıyorum.

    Bayilerde benzinli Jetta bulmak çok zor bir iş değil ancak ben özellikle dışı derin siyah içi bej aradığım için (Passat da böyleydi) biraz daha uğraştırdı beni.

    Bir de motor konusunda kararsızım, daha önce 1.2 TSI bir Jetta kullanmış ve açıkçası pek de memnun kalmamıştım, bu yeni aracı peder bey kullanacağı için performans çok önemli değil diyebilirim.

    Ancak yıllardır dizel araca sahip olduğu için onu yakıt anlamında çok da üzmemesi gerekiyor. 1.2 TSI'ın şehir içi yakıt ve vergi avantajı olacağı aşikar. 1.4 TSI ise bence çok daha rafine ve güvenilir bir motor konumunda. Alırken de 2500-3000 TL gibi bir fark oluşuyor aralarında.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim, buradaki arkadaşların da fikirlerini almak istedim.







  • 1,2 TSI öneririm.
    Bu aralar günde 3+ saat FSM trafiğinde geçiyor, delirmek üzereyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meke

    1,2 TSI öneririm.
    Bu aralar günde 3+ saat FSM trafiğinde geçiyor, delirmek üzereyim.
    Bu devirde dizeli bırakıp benzine geçmek pek mantıklı değil bana göre. Hali hazırda dizel aracınız varken jetta neden dizel olmasın? Satarken zaten dizel motor olmasının verdiği avantaja göre satacaksınız. Benzin sizi üzebilir diyorum özellikle de yeni bir zam kapıdayken. Az kullanacağınızı belirtmişsiniz ama yakıttan da endişe etmiyor değilsiniz. Bence dizel e devam.

    Edit: illa da benzinli diyorsanız eğer peder kullanacağı için 1.2 tsi yeterli gelir bence. 1.4 tsi da kullandım 1.2 tsi da ama ben kendime alacak olsam 1.4 tsi alırdım ama babam sürecekse arabayı 1.2 alırdım. hem vergiden avantajlı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 6 Ekim 2011; 17:25:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    Bu devirde dizeli bırakıp benzine geçmek pek mantıklı değil bana göre. Hali hazırda dizel aracınız varken jetta neden dizel olmasın? Satarken zaten dizel motor olmasının verdiği avantaja göre satacaksınız. Benzin sizi üzebilir diyorum özellikle de yeni bir zam kapıdayken. Az kullanacağınızı belirtmişsiniz ama yakıttan da endişe etmiyor değilsiniz. Bence dizel e devam.

    Edit: illa da benzinli diyorsanız eğer peder kullanacağı için 1.2 tsi yeterli gelir bence. 1.4 tsi da kullandım 1.2 tsi da ama ben kendime alacak olsam 1.4 tsi alırdım ama babam sürecekse arabayı 1.2 alırdım. hem vergiden avantajlı olur.

    Alıntıları Göster
    Otomatik şartın varsa dizel dsg al bulabilirsin galerilerde beklemek istemezsen ama otomatik şartın yoksa 1.2 tsi yeterli, performans ve kullanım rahatlığı istiyorsanda 1.4 tsi dsg idealdir.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Otomatik şartın varsa dizel dsg al bulabilirsin galerilerde beklemek istemezsen ama otomatik şartın yoksa 1.2 tsi yeterli, performans ve kullanım rahatlığı istiyorsanda 1.4 tsi dsg idealdir.....

    Alıntıları Göster
    1.4 TSI mümkünse DSG alın....şehir içi şartlarında birebir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    Bu devirde dizeli bırakıp benzine geçmek pek mantıklı değil bana göre. Hali hazırda dizel aracınız varken jetta neden dizel olmasın? Satarken zaten dizel motor olmasının verdiği avantaja göre satacaksınız. Benzin sizi üzebilir diyorum özellikle de yeni bir zam kapıdayken. Az kullanacağınızı belirtmişsiniz ama yakıttan da endişe etmiyor değilsiniz. Bence dizel e devam.

    Edit: illa da benzinli diyorsanız eğer peder kullanacağı için 1.2 tsi yeterli gelir bence. 1.4 tsi da kullandım 1.2 tsi da ama ben kendime alacak olsam 1.4 tsi alırdım ama babam sürecekse arabayı 1.2 alırdım. hem vergiden avantajlı olur.

    Alıntıları Göster
    JETTA 1.2 TSI 105 PS Comfortline 51.300,00
    JETTA 1.6 TDI 105 PS Comfortline 61.100,00

    1.2 TSI benzinli ile dizeli arasında 10 bin TL fark var. Senede 10 - 15 bin km yapılmayacaksa dizel bence değmez arkadaşım. Bugün 10 bin TL fark ödersin 3 sene sonra satarken 5 bin TL farka satamazsın.




  • Az kullanmaktan az kullanmaya fark var. Yilda 5-6 bin kilometre gibi cuzi bir kullanim icin bence dizele hic gerek yok. Bir de tabii sehir ici ne kadar kullanilacak, nasil bir trafik yogunlugu sozkonusu... Bunlarin tumu etkili. Agresif ve agirlikla yogun sehir ici trafikte yilda 10 bin km. kullanilacaksa bir ihtimal dizel dusunulebilir.

    Ayrica pek belirtilmeyen bir nokta: Dizel araclarin ikinci elde daha fazla deger kaybi yasadigini da dusunmeli. Birkac yasindaki ayni model ayni donanim ayni kilometredeki araclarin benzinli ve dizel versiyonlarinin fiyatlarina bakarsaniz ilk alimda verilen yalnizca nominal farkin degil, yuzde farkin bile kismen kapandigini kolayca gorebilirsiniz.

    Insanoglu kolaya cabuk alisiyor. Ben arabanin bir gereklilik degil bir ayricalik oldugunu, hayat sartlari elverdigi olcude az ve benzinli kullanilmasi gerektigini dusunuyorum. Dizele ilk alimda verilecek fark ile daha donanimli, daha kaliteli, daha konforlu araclar alinabilir.

    Bence hem 1.2 TSI hem de 1.4 TSI genel kullanim icin her bakimdan iyi motorlar. Belki peder bey ikisi ile de bir deneme surusu yapabilir; ona gore karar verirsiniz. Performans takintisi yoksa 1.2 her seyiyle yeter; daha da ekonomik olur.

    Ayri bir mesele: Ben 54 bine Jetta 1.4 TSI Comfortline alinacagina:

    1. Buyuk bagaj zorunlulugu yoksa ayni fiyata Golf 1.4 TSI DSG Comfortline;
    2. Buyuk bagaj zorunlulugu varsa 60 bine Passat 1.4 TSI BMT Trendline

    alinmasinin daha mantikli olacagini dusunuyorum. Golf ve Passat safkan Alman uretimi; kim ne derse desin bir kalite farki var. Ozellikle guncel kasa Golf gercekten bu fiyatlara alinabilecek belki en kaliteli, saglam, kunt arac.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Az kullanmaktan az kullanmaya fark var. Yilda 5-6 bin kilometre gibi cuzi bir kullanim icin bence dizele hic gerek yok. Bir de tabii sehir ici ne kadar kullanilacak, nasil bir trafik yogunlugu sozkonusu... Bunlarin tumu etkili. Agresif ve agirlikla yogun sehir ici trafikte yilda 10 bin km. kullanilacaksa bir ihtimal dizel dusunulebilir.

    Ayrica pek belirtilmeyen bir nokta: Dizel araclarin ikinci elde daha fazla deger kaybi yasadigini da dusunmeli. Birkac yasindaki ayni model ayni donanim ayni kilometredeki araclarin benzinli ve dizel versiyonlarinin fiyatlarina bakarsaniz ilk alimda verilen yalnizca nominal farkin degil, yuzde farkin bile kismen kapandigini kolayca gorebilirsiniz.

    Insanoglu kolaya cabuk alisiyor. Ben arabanin bir gereklilik degil bir ayricalik oldugunu, hayat sartlari elverdigi olcude az ve benzinli kullanilmasi gerektigini dusunuyorum. Dizele ilk alimda verilecek fark ile daha donanimli, daha kaliteli, daha konforlu araclar alinabilir.

    Bence hem 1.2 TSI hem de 1.4 TSI genel kullanim icin her bakimdan iyi motorlar. Belki peder bey ikisi ile de bir deneme surusu yapabilir; ona gore karar verirsiniz. Performans takintisi yoksa 1.2 her seyiyle yeter; daha da ekonomik olur.

    Ayri bir mesele: Ben 54 bine Jetta 1.4 TSI Comfortline alinacagina:

    1. Buyuk bagaj zorunlulugu yoksa ayni fiyata Golf 1.4 TSI DSG Comfortline;
    2. Buyuk bagaj zorunlulugu varsa 60 bine Passat 1.4 TSI BMT Trendline

    alinmasinin daha mantikli olacagini dusunuyorum. Golf ve Passat safkan Alman uretimi; kim ne derse desin bir kalite farki var. Ozellikle guncel kasa Golf gercekten bu fiyatlara alinabilecek belki en kaliteli, saglam, kunt arac.
    Arkadaşlar ben de kullanacak olsam aracı kesinlikle 1.4 TSI+DSG Golf alırdım ancak kesinlikle Sedan istiyorlar bu durumda da Jetta seçeneği kalıyor.

    Ayrıca bazı arkadaşlar Jetta 1.4 TSI+DSG demiş ancak şu an öyle bir model satılmıyor. Teknik Özellikler bölümünde görülse de satışta değil, bir ara 160 DSG getirdiler artık o da yok.

    Yılda 10.000 km kullanılır diye düşünüyorum en fazla. Dizel Jetta bayilerde zaten yok, olsa da aradaki fark için düşünülür. Ben B7 TDI Passat'ı da bayiden değil galeriden almıştım zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Arkadaşlar ben de kullanacak olsam aracı kesinlikle 1.4 TSI+DSG Golf alırdım ancak kesinlikle Sedan istiyorlar bu durumda da Jetta seçeneği kalıyor.

    Ayrıca bazı arkadaşlar Jetta 1.4 TSI+DSG demiş ancak şu an öyle bir model satılmıyor. Teknik Özellikler bölümünde görülse de satışta değil, bir ara 160 DSG getirdiler artık o da yok.

    Yılda 10.000 km kullanılır diye düşünüyorum en fazla. Dizel Jetta bayilerde zaten yok, olsa da aradaki fark için düşünülür. Ben B7 TDI Passat'ı da bayiden değil galeriden almıştım zaten.


    Bunun için sana galeriden bakabilrsin demiştim gönüllerin eski editoru.... o zaman 1.2 tsi highline simdiden hayırlı olsun......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Arkadaşlar ben de kullanacak olsam aracı kesinlikle 1.4 TSI+DSG Golf alırdım ancak kesinlikle Sedan istiyorlar bu durumda da Jetta seçeneği kalıyor.

    Ayrıca bazı arkadaşlar Jetta 1.4 TSI+DSG demiş ancak şu an öyle bir model satılmıyor. Teknik Özellikler bölümünde görülse de satışta değil, bir ara 160 DSG getirdiler artık o da yok.

    Yılda 10.000 km kullanılır diye düşünüyorum en fazla. Dizel Jetta bayilerde zaten yok, olsa da aradaki fark için düşünülür. Ben B7 TDI Passat'ı da bayiden değil galeriden almıştım zaten.


    Bunun için sana galeriden bakabilrsin demiştim gönüllerin eski editoru.... o zaman 1.2 tsi highline simdiden hayırlı olsun......

    Alıntıları Göster
    1.2 TSI Comfortline'ı güle güle kullanın Bertuğ :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin Özbükey

    1.2 TSI Comfortline'ı güle güle kullanın Bertuğ :)

    Alıntıları Göster
    1.2 TSI ilk alımdaki avantaj, mtv avantajı, ve tüketimdeki avantaj sebebiyle tercih edilebilir.
  • Ben hala Passat 1.4 TSI Trendline derim. Donanim olarak az cok ayni seviyedeki Jetta 1.4 TSI Comfortline ile arasinda 6.000 TL oynuyor. Fazlasiyla deger. Ama derseniz ki 1.2 Jetta TSI Comfortline, o daha makul gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Ben hala Passat 1.4 TSI Trendline derim. Donanim olarak az cok ayni seviyedeki Jetta 1.4 TSI Comfortline ile arasinda 6.000 TL oynuyor. Fazlasiyla deger. Ama derseniz ki 1.2 Jetta TSI Comfortline, o daha makul gibi.



    Aluminyum alaşım jantlar
    Krom cam çerçeveleri
    Sis farları
    Ön- arka park sensörleri
    Far yıkama
    Far sensörü
    Yağmur sensörü
    Kararan dikiz aynası
    Arka kol dayama
    Deri-kumaş kombinasyonlu koltuklar
    Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi

    arada 6.000 TL değil 5.000 TL fark var.Bu özelliklere değer değmez bu tamamen alıcıya ait bir konu.Eğer Highline düşünüyorsanız bulmanız imkansız değil ama zor diyebilirim.Ama 1-1.5 ay içerisinde geleceklerden bulabilirsiniz diye umuyorum ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Ben hala Passat 1.4 TSI Trendline derim. Donanim olarak az cok ayni seviyedeki Jetta 1.4 TSI Comfortline ile arasinda 6.000 TL oynuyor. Fazlasiyla deger. Ama derseniz ki 1.2 Jetta TSI Comfortline, o daha makul gibi.



    Aluminyum alaşım jantlar
    Krom cam çerçeveleri
    Sis farları
    Ön- arka park sensörleri
    Far yıkama
    Far sensörü
    Yağmur sensörü
    Kararan dikiz aynası
    Arka kol dayama
    Deri-kumaş kombinasyonlu koltuklar
    Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi

    arada 6.000 TL değil 5.000 TL fark var.Bu özelliklere değer değmez bu tamamen alıcıya ait bir konu.Eğer Highline düşünüyorsanız bulmanız imkansız değil ama zor diyebilirim.Ama 1-1.5 ay içerisinde geleceklerden bulabilirsiniz diye umuyorum ;)

    Alıntıları Göster
    Eğer babanız kullanacaksa genel olarak çok performans arayan biri değilse 1.2 TSI daha mantıklı olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seriously.

    Eğer babanız kullanacaksa genel olarak çok performans arayan biri değilse 1.2 TSI daha mantıklı olacaktır.

    Alıntıları Göster
    ben jetta 1.2 trendline beyaz aldım ..memnunum ..yakıt ve vergi avantajı var 1.4 e göre ..trendline almamın sebebi ise
    5000 fark yaratmayacağına inandığımdan o özelliklerin
    sis farı 100 lira
    krom ön ızagara ve camlardaki krom çerçeve = 150 lira
    jant = 1000 tl ( bu araabaya 16 " jant yetmiyor en az 17 " olmalı)
    park sensörü ( 200 lira )
    hepsi = 1450
    geri kalan özelllikler 3550 lira edermi bendeki soru işaretiydi ...
    o yü zden trenline aldımm ....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil0737

    ben jetta 1.2 trendline beyaz aldım ..memnunum ..yakıt ve vergi avantajı var 1.4 e göre ..trendline almamın sebebi ise
    5000 fark yaratmayacağına inandığımdan o özelliklerin
    sis farı 100 lira
    krom ön ızagara ve camlardaki krom çerçeve = 150 lira
    jant = 1000 tl ( bu araabaya 16 " jant yetmiyor en az 17 " olmalı)
    park sensörü ( 200 lira )
    hepsi = 1450
    geri kalan özelllikler 3550 lira edermi bendeki soru işaretiydi ...
    o yü zden trenline aldımm ....



    Selamlar.

    Aracınızın yakıt tüketimi hangi değerlerde geziyor acaba bu konuda bilgilendirebilir misiniz beni




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    quote:

    Orijinalden alıntı: halil0737

    ben jetta 1.2 trendline beyaz aldım ..memnunum ..yakıt ve vergi avantajı var 1.4 e göre ..trendline almamın sebebi ise
    5000 fark yaratmayacağına inandığımdan o özelliklerin
    sis farı 100 lira
    krom ön ızagara ve camlardaki krom çerçeve = 150 lira
    jant = 1000 tl ( bu araabaya 16 " jant yetmiyor en az 17 " olmalı)
    park sensörü ( 200 lira )
    hepsi = 1450
    geri kalan özelllikler 3550 lira edermi bendeki soru işaretiydi ...
    o yü zden trenline aldımm ....



    Selamlar.

    Aracınızın yakıt tüketimi hangi değerlerde geziyor acaba bu konuda bilgilendirebilir misiniz beni

    Alıntıları Göster
    uzun yolda 5.6 lt /h fakat dahada düşecektir çünkü aracım daha 300 km de.. sadece şehir içi olursa anlık değerde 9/10 litre( 1 . ve 2. vites sadece )

    ama bu değerler şimdilik benim için geçerli değil uzun yolda ölçmemm gerekiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Ben hala Passat 1.4 TSI Trendline derim. Donanim olarak az cok ayni seviyedeki Jetta 1.4 TSI Comfortline ile arasinda 6.000 TL oynuyor. Fazlasiyla deger. Ama derseniz ki 1.2 Jetta TSI Comfortline, o daha makul gibi.



    Aluminyum alaşım jantlar
    Krom cam çerçeveleri
    Sis farları
    Ön- arka park sensörleri
    Far yıkama
    Far sensörü
    Yağmur sensörü
    Kararan dikiz aynası
    Arka kol dayama
    Deri-kumaş kombinasyonlu koltuklar
    Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi

    arada 6.000 TL değil 5.000 TL fark var.Bu özelliklere değer değmez bu tamamen alıcıya ait bir konu.Eğer Highline düşünüyorsanız bulmanız imkansız değil ama zor diyebilirim.Ama 1-1.5 ay içerisinde geleceklerden bulabilirsiniz diye umuyorum ;)



    Passat 1.4 Trendline (60.400) ile Jetta 1.4 Comfortline (54.200) arasindaki fiyat farki 6.200 TL.

    Saydiginiz donanimlardan:

    Aluminyum alasim jantlar
    Krom citalar
    On/Arka park sensorleri
    Arka kol dayama
    Cok fonksiyonlu deri direksiyon
    (Ve Jetta Comfortline'da bulunmayan) Gorsel park destegi

    Passat'ta mevcut. Olmayanlar yagmur sensoru, deri-kumas koltuk, far yikama, sis fari. Herkesin gorusune saygi duyarim. Benim kisisel gorusum bu durumda Passat one cikar. Bence arada Passat lehine cok ciddi bir konfor ve kalite farki var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    Ben hala Passat 1.4 TSI Trendline derim. Donanim olarak az cok ayni seviyedeki Jetta 1.4 TSI Comfortline ile arasinda 6.000 TL oynuyor. Fazlasiyla deger. Ama derseniz ki 1.2 Jetta TSI Comfortline, o daha makul gibi.



    Aluminyum alaşım jantlar
    Krom cam çerçeveleri
    Sis farları
    Ön- arka park sensörleri
    Far yıkama
    Far sensörü
    Yağmur sensörü
    Kararan dikiz aynası
    Arka kol dayama
    Deri-kumaş kombinasyonlu koltuklar
    Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi

    arada 6.000 TL değil 5.000 TL fark var.Bu özelliklere değer değmez bu tamamen alıcıya ait bir konu.Eğer Highline düşünüyorsanız bulmanız imkansız değil ama zor diyebilirim.Ama 1-1.5 ay içerisinde geleceklerden bulabilirsiniz diye umuyorum ;)



    Passat 1.4 Trendline (60.400) ile Jetta 1.4 Comfortline (54.200) arasindaki fiyat farki 6.200 TL.

    Saydiginiz donanimlardan:

    Aluminyum alasim jantlar
    Krom citalar
    On/Arka park sensorleri
    Arka kol dayama
    Cok fonksiyonlu deri direksiyon
    (Ve Jetta Comfortline'da bulunmayan) Gorsel park destegi

    Passat'ta mevcut. Olmayanlar yagmur sensoru, deri-kumas koltuk, far yikama, sis fari. Herkesin gorusune saygi duyarim. Benim kisisel gorusum bu durumda Passat one cikar. Bence arada Passat lehine cok ciddi bir konfor ve kalite farki var.

    Alıntıları Göster
    Corolla dizel al keyfine bak bence, sıra derdi filanda yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 6 Ekim 2011; 21:24:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    1.2 TSI ilk alımdaki avantaj, mtv avantajı, ve tüketimdeki avantaj sebebiyle tercih edilebilir.



    Ben de Haluk hocamıza katılıyorum. 1.2 TSI almak bahsedilen sebeplerden ötürü mantıklı olacaktır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.