eğer üretim hatası ise kabul edilemez. kimse başına böyle birşey gelsin istemez. bir avukata danışsanız iyi olur. geçen zaman aleyhinize çünkü. umarım sorun hallolur.
Arac hakkında karlı buzlu yol şart-larında kullanım koşulları hakkında bilgi verirseniz sevinirim
ben karlı buzlu havada yola çıkmam. kimsede çıkmasın bence..
Arkadaşlar bugün İnvite için Çavuş Otomotive gittiğimde orada Servise uğradım ve aracını bakıma getiren lancer sahipleri ile görüştüm Özellikle Debriajının çok narin olduğunu en ufak bir zorlamada balatanın sıyırabildiğinden bahsettiler ve gözüm korktu. Birde araç 11000 de olduğu halde şehir içinde 9,5 Litre yakıyormuş,burada farklı veriler görüyorum ama kafam karışıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: yildizlarcafe
Arkadaşlar bugün İnvite için Çavuş Otomotive gittiğimde orada Servise uğradım ve aracını bakıma getiren lancer sahipleri ile görüştüm Özellikle Debriajının çok narin olduğunu en ufak bir zorlamada balatanın sıyırabildiğinden bahsettiler ve gözüm korktu. Birde araç 11000 de olduğu halde şehir içinde 9,5 Litre yakıyormuş,burada farklı veriler görüyorum ama kafam karışıyor.
Debriyaj derken baskı balatasından bahsediyorsun galiba, baskı balatası kaliteli bir malzeme değil bunu vites geçişlerinde ve bayırlarda daha net anlarsın, evet vites geçişleri belirgin net ama güven vermiyo ve çok zorlarsan balatadan kokular geliyor ama öyle kolay kolay su koyuvermez herhalde nihayetinde japon otomobili. Yanlız şehiriçinde 9,5 litre çok o kadar olmaması lazım, ki 2010lar daha az yakıyor diye biliyorum.
Hocam baskı balatayı 8000 km de değiştirenlerle denk gelmiştim serviste.adam ayağı debriyaja basılı gidiyor resmen.baskı balata kullanıma bağlı olarak gider.he şu var lancer ı test ettim.vites geçişleri gayet güzeldi benim için.ve arkadaşında dediği gibi 2010 larda yakıt tüketimi 6.4 litreden 6.1 litreye indi.o 9.5 litre yakanlara sor bakalım aracı nasıl kullanıyolarmış.bu araca binen adamların büyük çoğunluğu koltuğa oturduktan sonra arabanın sana verdği bir gazla birazcık daha seri kullanıyorlar bundan eminim ....adamlar boşuna mı fabrika werilerini koyuyorlar oraya?.tabi bu 6.1 litre manuel vites için geçerli otomatikte artıyor.
fabrika verileri olarak bilinen veriler sıfır derece yollarda, rüzgarın olmadığı, 70 kg bir sürücü ve araç en hafif hali ile yanlış hatırlamıyorsam şehir dışı 5 kez,ortalama 13 ve şehir içi 13 kez dur kalk yapılarak 100 km de ölçülen verilerdir. Bahsettiğimiz verileri yakalamak zor, hele bir de İstanbul trafiği gibi bir yerde 100 km de sanırım 40-50 kez dur-kalk yapıyoruzdur.
@RevolutionsPerMinute,
ABS ile ilgili sorununun aynısını yaşadım. Yazılarımın linkini aşağıya kopyalıyorum. Google' a "Carisma ABS Fren Sorunu" yazarak da ilgili yazılara ulaşabilirsiniz...
bu arada D-4D, 3G, 4C hepsi hikaye. Mitsubishi LANCER tek gerçek... Köpekbalığı bu hepsini ham yapar
neden mi?
işte haber..
Toyota ABD'de frene bastı kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/13599341.asp?gid=229 Geçtiğimiz hafta ABD'de gaz pedalı hatası nedeniyle tam 2.3 milyon adet aracını geri çağırmak zorunda kalan Toyota, şimdi de sorunlu sekiz modelinin hem satışını hem de üretimini askıya aldı. Toyota'nın bu şok kararının ardından hisseler son 8 ayın en büyük düşüşünü gösterdi ve yüzde 4.3 geriledi.
İşte Toyota'nın o modelleri / Foto Galeri
Toyota'nın ABD'de satışını askıya aldığı modeller arasında en çok satan aracı olan Camry de bulunuyor. Satışlardan çekilenler arasında Camry modelinin yanı sıra, 2009-2010 model RAV4, 2009-2010 model Corolla, 2009-2010 model Matrix, 2008-2010 model Sequoia, 2007-2010 model Tundra, 2005-2010 model Avalon ve 2010 model Highlander de yer alıyor.
"Çözüm bulana kadar gerekliydi"
Toyota'nın ABD Grup Başkan Yardımcısı Bob Carter, yaptığı açıklamada, araçlarda emniyeti sağlamak için önlem aldıklarını ve Toyota'nın müşterileri üzerindeki güvenini onaracağını söyledi. Bu hareketin çözüm bulunana kadar gerekli olduğunu belirten Carter, “Müşterilerimiz için bu konunun çözülmesi yolunda her türlü çabayı gösteriyoruz” dedi.
Firma, geçen hafta ABD'de sekiz modele ait 2.3 milyon aracı gaz pedalı hatası nedeniyle piyasadan geri çekmişti. Şimdi de Şubat ayının ilk haftasında ABD ve Kanada'daki fabrikalarında bu modellerin üretimini ve satışını durduracak.
Aha toyotada ZIŞTI
balata şikayetinde bulunanlara kesinlikle katılıyorum araç az zorlanmada hemen balata kokuyor Trabzonun yollarıda hep yokuş olduğu için kaçınılmaz oluyor mitsubishinin balata konusunda bir eksisi olduğunu düşünüyorum neden derseniz önceden 2001 model carismamız vardı araç aynı lancer gibi koku yapıyordu en sonunda balata sıyırarak yolda kalmıştık araç balata sıyırdığında sıfır alınmış ve daha 10000km'deydi servisteki eleman babama araba sürmeyi bilmiyorsunuz sizin hatanızdan diyip garantili araçta masrafı tamamen bize yıkınca babamda o sinirlen aracı yaptırıp anında satmıştı inşallah lancerda böyle birşey yapmaz.
saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: immortalkaan
Aha toyotada ZIŞTI
Araçta hata olabilir.Olmaması gerekir.Ancak olmuş.........Bu konuda önemli olan firmanın bakış açısı.Toyotayı hatasını kabullenmesi nedeniyle tebrik etmek lazım.Ancak normal şartlarda 8-10 binde aracın balata sıyırması kabul edilemez.94 model fairway arabamı 12 yıl kullandıktan sonra geçen ay sattım.Hiç sorun yoktu balatasını hiçte değiştirmedim.Arkadaşlarım takılırlırdı debriyaj kullanmıyormusun diye. forumda daha önce bir arkadaşta aynı sıkıntdan bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam.inşallah başımıza gelmez.Arabamı kullanırken debriyaja basarken hep aklıma geliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: yildizlarcafe
Arkadaşlar bugün İnvite için Çavuş Otomotive gittiğimde orada Servise uğradım ve aracını bakıma getiren lancer sahipleri ile görüştüm Özellikle Debriajının çok narin olduğunu en ufak bir zorlamada balatanın sıyırabildiğinden bahsettiler ve gözüm korktu. Birde araç 11000 de olduğu halde şehir içinde 9,5 Litre yakıyormuş,burada farklı veriler görüyorum ama kafam karışıyor.
arkadaşlar hep yakıtından şikayet edip duruyorsunuz bu arabanın.lancer-invite 6500 km de evden işe 1200m 11-12lt/100km gösteriyor. Ancak mesafe uzayınca 4-5 km 8lt düşüyor. Bu arabanın kendi sınıfındaki araçlar ne kadar yakıyor.Astra-corolla-megane-focus.
quote:
Orijinalden alıntı: D666
Araçta hata olabilir.Olmaması gerekir.Ancak olmuş.........Bu konuda önemli olan firmanın bakış açısı.Toyotayı hatasını kabullenmesi nedeniyle tebrik etmek lazım.Ancak normal şartlarda 8-10 binde aracın balata sıyırması kabul edilemez.94 model fairway arabamı 12 yıl kullandıktan sonra geçen ay sattım.Hiç sorun yoktu balatasını hiçte değiştirmedim.Arkadaşlarım takılırlırdı debriyaj kullanmıyormusun diye. forumda daha önce bir arkadaşta aynı sıkıntdan bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam.inşallah başımıza gelmez.Arabamı kullanırken debriyaja basarken hep aklıma geliyor.
önceki carismamız 10000km'de daha yesyeni araç baskı balata sıyırıp yolda kalınca anlattığımız herkes ilkten inanmıyordu ama ne yazıkki gerçekti ilk defa mitsubishide başımıza gelmişti ondan önce renault clio 5-6 tane yıllarca broadway kullandık şimdiki lancerdan öncede opel meriva kullanıyorduk hiçbirisinde bu konuda en ufak sorun olmadı carismayı acemi biriside hiç kullanmamıştı 20 yılın üstünde şoför olan elinden birçok araba gelmiş geçmiş olan babam kullanıyordu servis aracın hatasını bizim üstümüze atıp birde babamın şoförlüğüne laf edince babam direkt satmıştı arabayı şimdiki lancerı bende kullanıyorum ama son zamanlarda koku yapınca artık kullanmayı bırakmıştım çünkü balata sıyırır diye korkuyordum ama babam sürüncede aynı ben sürdüğümdeki gibi kokuyor farkeden birşey olmuyor babamda sağolsun korkma kullan gitsin olacağı varsa olur balata sıyırdımı bu ikinci olduğu halde garantiden halletmezlerse bende anahtarı aynen bırakır çıkar dahada mitsubishinin önünden geçmem dedi tıpkı carismada olduğu gibi çok severek beğenerekte aldık aracı tek korktuğumuz yönü balata inşallah birşey olmaz.
saygılar...
quote:
Orijinalden alıntı: caramurat
fabrika verileri olarak bilinen veriler sıfır derece yollarda, rüzgarın olmadığı, 70 kg bir sürücü ve araç en hafif hali ile yanlış hatırlamıyorsam şehir dışı 5 kez,ortalama 13 ve şehir içi 13 kez dur kalk yapılarak 100 km de ölçülen verilerdir. Bahsettiğimiz verileri yakalamak zor, hele bir de İstanbul trafiği gibi bir yerde 100 km de sanırım 40-50 kez dur-kalk yapıyoruzdur.
Öncelikle objektif cevabınız için teşekkür ederim.Forumdan da takip ettiğim kadarıyla şehiriçinde özellikle İstanbul da 9 litrenin altına inmek mümkün değil hele hele kış aylarında.Zaten ortalama 15-20 km den fazla hızla da gitmek çok mümkün değil sanırım.
quote:
Orijinalden alıntı: BL@DE
quote:
Orijinalden alıntı: D666
Araçta hata olabilir.Olmaması gerekir.Ancak olmuş.........Bu konuda önemli olan firmanın bakış açısı.Toyotayı hatasını kabullenmesi nedeniyle tebrik etmek lazım.Ancak normal şartlarda 8-10 binde aracın balata sıyırması kabul edilemez.94 model fairway arabamı 12 yıl kullandıktan sonra geçen ay sattım.Hiç sorun yoktu balatasını hiçte değiştirmedim.Arkadaşlarım takılırlırdı debriyaj kullanmıyormusun diye. forumda daha önce bir arkadaşta aynı sıkıntdan bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam.inşallah başımıza gelmez.Arabamı kullanırken debriyaja basarken hep aklıma geliyor.
önceki carismamız 10000km'de daha yesyeni araç baskı balata sıyırıp yolda kalınca anlattığımız herkes ilkten inanmıyordu ama ne yazıkki gerçekti ilk defa mitsubishide başımıza gelmişti ondan önce renault clio 5-6 tane yıllarca broadway kullandık şimdiki lancerdan öncede opel meriva kullanıyorduk hiçbirisinde bu konuda en ufak sorun olmadı carismayı acemi biriside hiç kullanmamıştı 20 yılın üstünde şoför olan elinden birçok araba gelmiş geçmiş olan babam kullanıyordu servis aracın hatasını bizim üstümüze atıp birde babamın şoförlüğüne laf edince babam direkt satmıştı arabayı şimdiki lancerı bende kullanıyorum ama son zamanlarda koku yapınca artık kullanmayı bırakmıştım çünkü balata sıyırır diye korkuyordum ama babam sürüncede aynı ben sürdüğümdeki gibi kokuyor farkeden birşey olmuyor babamda sağolsun korkma kullan gitsin olacağı varsa olur balata sıyırdımı bu ikinci olduğu halde garantiden halletmezlerse bende anahtarı aynen bırakır çıkar dahada mitsubishinin önünden geçmem dedi tıpkı carismada olduğu gibi çok severek beğenerekte aldık aracı tek korktuğumuz yönü balata inşallah birşey olmaz.
saygılar...
Servisteki teknik elemanda Abi zaten Lancırların Kasası ağır o nedenle en ufak zorlamada debriaj kolaylıkla kokabiliyor ve hatta sıyrılabiliyor dedi.Doğrusu gözüm korktu bu durumdan.
quote:
Orijinalden alıntı: yildizlarcafe
quote:
Orijinalden alıntı: BL@DE
quote:
Orijinalden alıntı: D666
Araçta hata olabilir.Olmaması gerekir.Ancak olmuş.........Bu konuda önemli olan firmanın bakış açısı.Toyotayı hatasını kabullenmesi nedeniyle tebrik etmek lazım.Ancak normal şartlarda 8-10 binde aracın balata sıyırması kabul edilemez.94 model fairway arabamı 12 yıl kullandıktan sonra geçen ay sattım.Hiç sorun yoktu balatasını hiçte değiştirmedim.Arkadaşlarım takılırlırdı debriyaj kullanmıyormusun diye. forumda daha önce bir arkadaşta aynı sıkıntdan bahsetmişti yanlış hatırlamıyorsam.inşallah başımıza gelmez.Arabamı kullanırken debriyaja basarken hep aklıma geliyor.
önceki carismamız 10000km'de daha yesyeni araç baskı balata sıyırıp yolda kalınca anlattığımız herkes ilkten inanmıyordu ama ne yazıkki gerçekti ilk defa mitsubishide başımıza gelmişti ondan önce renault clio 5-6 tane yıllarca broadway kullandık şimdiki lancerdan öncede opel meriva kullanıyorduk hiçbirisinde bu konuda en ufak sorun olmadı carismayı acemi biriside hiç kullanmamıştı 20 yılın üstünde şoför olan elinden birçok araba gelmiş geçmiş olan babam kullanıyordu servis aracın hatasını bizim üstümüze atıp birde babamın şoförlüğüne laf edince babam direkt satmıştı arabayı şimdiki lancerı bende kullanıyorum ama son zamanlarda koku yapınca artık kullanmayı bırakmıştım çünkü balata sıyırır diye korkuyordum ama babam sürüncede aynı ben sürdüğümdeki gibi kokuyor farkeden birşey olmuyor babamda sağolsun korkma kullan gitsin olacağı varsa olur balata sıyırdımı bu ikinci olduğu halde garantiden halletmezlerse bende anahtarı aynen bırakır çıkar dahada mitsubishinin önünden geçmem dedi tıpkı carismada olduğu gibi çok severek beğenerekte aldık aracı tek korktuğumuz yönü balata inşallah birşey olmaz.
saygılar...
Servisteki teknik elemanda Abi zaten Lancırların Kasası ağır o nedenle en ufak zorlamada debriaj kolaylıkla kokabiliyor ve hatta sıyrılabiliyor dedi.Doğrusu gözüm korktu bu durumdan.
yetkili servise yakışır çok açıklayıcı ve tatminkar bir cevapmış gerçekten olaya son noktayı koymuş arkadaş