Şimdi Ara

Yeni Makyajli E180 Geldi (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
222
Cevap
7
Favori
15.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    Motorun Renault üretimi olduğunu duydum ama C mi E mi bilemedim...
    Var mı böyle bir şey?

    Evet var.. ama sadece A serisinde. A180cdi da bildiğim kadarıyla reno motoru var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: biologic

    Mercedesin bu serideki motorları YENİ nesil.
    Daha piyasaya çıkalı bir yıl oldu.
    Daha önceki 1.8 CGI gibi küçük iyileştirmeler değil motor komple yeniden tasarlandı.

    Bir önceki kasada E240 motoru 245 Nm'yi 2900 devirde veren bir motordu.
    Bu 1.6 motor 250 Nm yi 1250-4000 aralığında veriyor.

    işte gene muhabbet bu yokuşta çekmez, mercedes oldu mu basınca cart curt geyiğine geldik oturduk.
    Bu forumdaki çoğunluk ya V8 motora alışkın para babası olup işsiz güçsüz forumda takılıyor ya da daha ehliyeti olmayan liseli bebeler rol kesiyor
    hangisi tespit edemedim hala...



    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    Motorun Renault üretimi olduğunu duydum ama C mi E mi bilemedim...
    Var mı böyle bir şey?

    1.5 dizel renault'dan alındı.

    Yadısmamak lazım başarılı bır motor, reno çöp bir marka değil onun dışında en çok dizel satanların başında geliyor , hepsini geçin ortak geliştirme söz konusu Mercedes iyi olmayan bir şeyi alıp da prestijini düşürmez



    Artık bütün motorlar ortak olacak zaten, geliştirme maliyetleri yüzünden.

    Mercedes'in prestiji düşürmeme konusunda ise başarılı olabildiğini düşünmüyorum. (bu motora özgü birşey değil, genel olarak)

    Diğer markalar aradaki kalite ve teknoloji farkını kapatmaya başladılar bundan dolayı da pazar kaybeden Mercedes daha ulaşılabilir fiyatlara satabilmek için kalitesinden ve bazı özelliklerinden ödün vermeye başladı, bir öncei a-b-c serileri bunlara örnek verilebilr, son serilerle işi toparladı.
    Tabi bir de ulaşılabilir olunca zengin arabası yerine orta gelirliye hitap eden bir araç olmaya başladı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci


    Artık bütün motorlar ortak olacak zaten, geliştirme maliyetleri yüzünden.

    Mercedes'in prestiji düşürmeme konusunda ise başarılı olabildiğini düşünmüyorum. (bu motora özgü birşey değil, genel olarak)

    Diğer markalar aradaki kalite ve teknoloji farkını kapatmaya başladılar bundan dolayı da pazar kaybeden Mercedes daha ulaşılabilir fiyatlara satabilmek için kalitesinden ve bazı özelliklerinden ödün vermeye başladı, bir öncei a-b-c serileri bunlara örnek verilebilr, son serilerle işi toparladı.
    Tabi bir de ulaşılabilir olunca zengin arabası yerine orta gelirliye hitap eden bir araç olmaya başladı

    ben de devamını getireyim.

    bu da diğer lüks firmalara yarar.
    şu an 100-150bin euro'ya araç alacak olsam tercihim mercedes olmaz.

    son serilerle işi toparladı kısmına ise katılamıyorum maalesef




  • Gözünü sevim ya
    Hangi araç S-CL-SL 65 ayarında olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet arkadaşlar.
    Bu gün E180 i test etme şansım oldu. Geçen ay sattığım 3.20D aracımdan sonra doğal olarak hantal geldi. Ama içimi serinletmek için kendimce 3.20D yerine daha önce sattığım 2010 model Mondeo ile karşılaştırma yoluna gittim :)
    Mondeo 1600cc 125 beygir ve 160 tork atmosferik motorlu idi. Malum E180 1600, 156 beygir ve 250 tork bir makine. Gerçi kasa 1700 kg ve içine dört kişi bindik. Basınca o sessiz motoru bile bir hayli bağırttım diyebilirim. %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım. O motor ve o ağırlığa göre kabul edilebilir bir mütevazi ivmelenmesi var. Benim gibi 1.6 motor çıkmadan önce E serisi alma şansı olmayan biri için kabul edilebilir bir performansı var. Konforu ve donanımı da cabası.
    Yalnız şunu söylemek isterim. Bu aletle 8-9 litrenin altına düşmek biraz zor gibi geliyor bana. Hele şehir içinde her zaman 10 un üzerinde olacaktır bence.

    Sonra satış elemanı ile oturup istediğim donanımları hesapladık. Araç bir anda 170.000 lere geldi. Şimdi kara kara düşünüyorum ne yapayım diye.

    Bu güne kadar birçok araç alıp sattım ama hiç biri tam olarak içime sinmedi. Sebebi de biraz teknolojik donanım takıntım olması. Yani araç alırken sadece beni bir yere alsın götürsün diye almıyorum. Özellikle uzun yolda kullanmayı ve araç içinde vakit geçirmeyi ve ayrıntıyı seviyorum. Öyle uçan kaçan çok güçlü bir araç istemem ama donanımı zengin olanı her zaman tercih ediyorum. Biraz da yaşın getirdiği bir huy olsa gerek. Ülkede vergi sistemi adam gibi olsa dolu donanım yanına elbet yüksek performans da isterim ama malum. Birkaç ıvır zıvır ekleyip dediğim fiyatta bir E180 almak sizce mantıklı mıdır? Sonuçta artık muhtemelen bu araçtan sonra başka almam gibi geliyor. Yani Allah nasip ederse uzun yıllar kullanırım diyorum.

    Ne dersiniz bir akıl verin :)

    Not: Unutmadan. Sonradan şu havalı süspansiyon yani AIRMATIK e göz attım. Konfor merakımdan dolayı bu sistemi tavsiye eder misiniz. 6500 TL gibi bir farkı var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinpark -- 26 Temmuz 2013; 15:28:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım.

    30% rampa iyiymiş. Neresi bu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    Evet arkadaşlar.
    Bu gün E180 i test etme şansım oldu. Geçen ay sattığım 3.20D aracımdan sonra doğal olarak hantal geldi. Ama içimi serinletmek için kendimce 3.20D yerine daha önce sattığım 2010 model Mondeo ile karşılaştırma yoluna gittim :)
    Mondeo 1600cc 125 beygir ve 160 tork atmosferik motorlu idi. Malum E180 1600, 156 beygir ve 250 tork bir makine. Gerçi kasa 1700 kg ve içine dört kişi bindik. Basınca o sessiz motoru bile bir hayli bağırttım diyebilirim. %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım. O motor ve o ağırlığa göre kabul edilebilir bir mütevazi ivmelenmesi var. Benim gibi 1.6 motor çıkmadan önce E serisi alma şansı olmayan biri için kabul edilebilir bir performansı var. Konforu ve donanımı da cabası.
    Yalnız şunu söylemek isterim. Bu aletle 8-9 litrenin altına düşmek biraz zor gibi geliyor bana. Hele şehir içinde her zaman 10 un üzerinde olacaktır bence.

    Sonra satış elemanı ile oturup istediğim donanımları hesapladık. Araç bir anda 170.000 lere geldi. Şimdi kara kara düşünüyorum ne yapayım diye.

    Bu güne kadar birçok araç alıp sattım ama hiç biri tam olarak içime sinmedi. Sebebi de biraz teknolojik donanım takıntım olması. Yani araç alırken sadece beni bir yere alsın götürsün diye almıyorum. Özellikle uzun yolda kullanmayı ve araç içinde vakit geçirmeyi ve ayrıntıyı seviyorum. Öyle uçan kaçan çok güçlü bir araç istemem ama donanımı zengin olanı her zaman tercih ediyorum. Biraz da yaşın getirdiği bir huy olsa gerek. Ülkede vergi sistemi adam gibi olsa dolu donanım yanına elbet yüksek performans da isterim ama malum. Birkaç ıvır zıvır ekleyip dediğim fiyatta bir E180 almak sizce mantıklı mıdır? Sonuçta artık muhtemelen bu araçtan sonra başka almam gibi geliyor. Yani Allah nasip ederse uzun yıllar kullanırım diyorum.

    Ne dersiniz bir akıl verin :)

    Not: Unutmadan. Sonradan şu havalı süspansiyon yani AIRMATIK e göz attım. Konfor merakımdan dolayı bu sistemi tavsiye eder misiniz. 6500 TL gibi bir farkı var.



    arbaya bakışımız aynı ben de konfor ve donanım düşükünüyüm hal böyle olunca %40 ÖTV üzerinden bir sürü donanım ekletmek mantıklı yalnız gelecek sene başına kadar ötv sistemi değişecek ve motor hacmi yerine motor hacmi+emisyona göre vergilendirme olacak işte o zaman bir sürprizle karşılşma ihtimali doğabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım.

    30% rampa iyiymiş. Neresi bu ?

    Gemlik-Bursa arasında Dürdane rampası...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım.

    30% rampa iyiymiş. Neresi bu ?

    Gemlik-Bursa arasında Dürdane rampası...

    İddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark


    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    %30 luk bir rampada kullanma şansım da oldu. Hız kesip hızlanmaya çalıştım.

    30% rampa iyiymiş. Neresi bu ?

    Gemlik-Bursa arasında Dürdane rampası...

    İddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.

    Hocam valla büyük konuşmayayım ama rampa az buz bir rampa değil ve bir hayli de uzun, 2-3 km vardır sanırım. Yani aracın kendini toparlaması için bir düzlük falan da yok. Belki rampanın tamamında eğim %30 değildir ama 10-20 arası diyeyim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinpark -- 27 Temmuz 2013; 12:11:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci
    iddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.

    Hocam valla büyük konuşmayayım ama rampa az buz bir rampa değil ve bir hayli de uzun, 2-3 km vardır sanırım. Yani aracın kendini toparlaması için bir düzlük falan da yok. Belki rampanın tamamında eğim %30 değildir ama 10-20 arası diyeyim :)



    %15'in üzerinde olduğunu sanmıyorum, o kadar ciddi eğimlerde mutlaka tabela olur zaten iniş veya çıkış başlangıcında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci
    iddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.

    Hocam valla büyük konuşmayayım ama rampa az buz bir rampa değil ve bir hayli de uzun, 2-3 km vardır sanırım. Yani aracın kendini toparlaması için bir düzlük falan da yok. Belki rampanın tamamında eğim %30 değildir ama 10-20 arası diyeyim :)



    %15'in üzerinde olduğunu sanmıyorum, o kadar ciddi eğimlerde mutlaka tabela olur zaten iniş veya çıkış başlangıcında

    Var bir tabela ama hatırlayamadım şimdi. Bir dahaki geçişimde ne yazdığına dikkat edeyim bari...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci
    iddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.

    Hocam valla büyük konuşmayayım ama rampa az buz bir rampa değil ve bir hayli de uzun, 2-3 km vardır sanırım. Yani aracın kendini toparlaması için bir düzlük falan da yok. Belki rampanın tamamında eğim %30 değildir ama 10-20 arası diyeyim :)



    %15'in üzerinde olduğunu sanmıyorum, o kadar ciddi eğimlerde mutlaka tabela olur zaten iniş veya çıkış başlangıcında

    Var bir tabela ama hatırlayamadım şimdi. Bir dahaki geçişimde ne yazdığına dikkat edeyim bari...

    Hocam ben de Gemlik'e yakın ikamet ediyorum ve o rampa gerçekten dik vites düşmeden çıkılmıyor ve virajları da var.Sonlarına doğru biraz daha dikleşiyor.Eğer E180 hızlanabildiyse demek ki düz yolda ya da sollamalarda sıkıntı olmaz.Ben esas 520i'yi o rampa da merak ediyorum




  • Arkadaşlar iki sorum var.

    1- AIRMATIC denen havalı süspansiyon için 6.500 TL vermeye değer mi?
    2- Otomatik park sistemi hem dikey hem yatay olarak park edebiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre Guven

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci

    quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    quote:

    Orijinalden alıntı: erciftci
    iddialı konuşmayayım ama 30% olduğunu sanmıyorum oranın.
    Genelde ara sokaklarda falan olur öyle eğimler, şehirler arası yolda sanmıyorum öyle birşey yapacaklarını.

    Hocam valla büyük konuşmayayım ama rampa az buz bir rampa değil ve bir hayli de uzun, 2-3 km vardır sanırım. Yani aracın kendini toparlaması için bir düzlük falan da yok. Belki rampanın tamamında eğim %30 değildir ama 10-20 arası diyeyim :)



    %15'in üzerinde olduğunu sanmıyorum, o kadar ciddi eğimlerde mutlaka tabela olur zaten iniş veya çıkış başlangıcında

    Var bir tabela ama hatırlayamadım şimdi. Bir dahaki geçişimde ne yazdığına dikkat edeyim bari...

    Hocam ben de Gemlik'e yakın ikamet ediyorum ve o rampa gerçekten dik vites düşmeden çıkılmıyor ve virajları da var.Sonlarına doğru biraz daha dikleşiyor.Eğer E180 hızlanabildiyse demek ki düz yolda ya da sollamalarda sıkıntı olmaz.Ben esas 520i'yi o rampa da merak ediyorum

    Vallahi daha dün gece geçtim, %30 değil tabiki ama oldukça dik ve zirveye varana kadar sürekli sağlı sollu virajlı... özetle sürekli tırmanma ve viraj alma, zayıf motorlu araçları üzer burada.

    gerçi muhtemelen siz bursa tarafını kullandınız rampanın, o taraf daha kısa ve düz ama fikir verir ;)

    520i nin merak edilecek pek bi durumu yok, E180 den çok daha iyi olacağı aşikar, sadece şanzıman farkı bile bence yeter :))

    konfor ve donanım diyorsanız E180, performans/verimlilik ve sürüş keyfi diyorsanız 520i...




  • prof78 P kullanıcısına yanıt
    Oranını bilemiyorum ama oldukça dik.
    Ben BMW'yi alayım kusura bakmazsanız.
  • zeytinpark kullanıcısına yanıt
    Aktif Park Yardımcısı emniyetli ve konforlu park etmeye büyük katkıda bulunur. Sürücülere paralel ya da dik park etmek için yer bulmalarına ve aktif direksiyon hareketleri ile park etmelerine ve parktan çıkmalarına yardım eder. Entegre PARKTRONIC aracın önünde ya da arkasında gizli engeller olduğunda sürücüyü uyarır.

    ALINTI

    AIRMATIC en üst düzeyde seyir konforu ve sürüş dinamiği sağlar. Havalı süspansiyon sistemi, yol sadece biraz tümsekli olduğunda bile kendini sürekli olarak sürüş durumuna uyarlayan ve mükemmel bir yol gürültüsü ve lastik titreşimi karakteri sağlayan tam otomatik amortisör ayarı ile birlikte çalışır.

    Buna ilaveten bozuk yol kesimlerinde aracın zemin mesafesini artırmak için aracın gövdesi yükseltilebilir. Uzunca bir süre yüksek hızlarla yol alındığında araç otomatik olarak alçaltılır. Bu, aracın kullanımını iyileştirir ve hava direncini azaltarak yakıt tüketiminin azaltılmasına yardımcı olur

    park yardımcısı için bir şey diyemem ama airmatic sisteminin araca konfor yönünden çok şey katacağı aşikar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinpark

    Arkadaşlar iki sorum var.

    1- AIRMATIC denen havalı süspansiyon için 6.500 TL vermeye değer mi?
    2- Otomatik park sistemi hem dikey hem yatay olarak park edebiliyor mu?

    Sahsen otomatik park sistemi bir ise yarayacaginiz dusunmuyorum asiri sik kullanmazsiniz airmatic gercekten iyi bir sey faakat fiyati fazla zaten mercedesin suspansiyonlari konforlu ve hafifdir yani bence gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pegasus989

    Ya dikkat ediyorum da bazı insanlarda pahalılık kavramı ile premium sınıf kavramı bir arada tutuluyor. Premium segmentin şartları sınıflandırma koşulları bellidir. Bunların arasında fiyatlandırma diye koşul yoktur. Ayrıca ne zamandan beri 140-150.000 Tl lik araçlar ucuz diye adlandırılmaya başladı bu ülkede. Yoksa refah seviyeleri çok arttıda benim mi haberim yok. Piyasada param çok o yüzden E350 e binerim diyen şahısların çoğu bu araçları şirket üzerine alıp vergiden düşüyor. Hatta bazıları sene sonu vergi az çıksın diye özellikle bu arabaları alıyor. Yükü 70 milyonun sırtına yükledikten sonra binmeye ne var E350 lere E63 lere. E bandrolü de masrafa yazdıktan sonra daha ne olsun. Tabi aracı alırken kredi çekilmesi de cabası. Tam bir rakam vermem yanlış olur ama etrafımda gördüğüm şu ki 5 serisi ve E serisi araçlardan her 10 araçtan 6-7 si kredili satılıyor. Yani aslında bu araba kendisine çok lüks olan birçok insan bu arabayı borçlanarak alıyor. Tabi bazı kişilerin ticari tasarrufudur, parası vardır ama kredi cazip gelir o kişileri tenzih ederek söylüyorum ki şu an bu segmentte bir çok insanın bu arabalara binmesine rağmen bu arabayı alacak gücü yok aslında.
    Avrupada insanlar birikimlerinin maksimum %20-30 hadi bilemediniz %40 ını ayırıyor araba almak için. Bizdeyse bırakın ayırmayı, adam %20-30 unu ancak karşılayabilecek güçte kalanını kredi çekerek araç alıyor. O yüzden bizde birçok şeye ulaşmak daha kolay olduğu için rakamlar çok ufak ve ucuz görünüyor. Arkadaşlar yapmayın 140-150 binli rakamlar bu ülkede halen birçok insanın hayatı boyunca kazanamayacağı hatta bir arada dahi göremeyeceği rakamlar.


    Arkadaşımıza katılyorum tespitler çok dogru .


    Bu aracın performans açısından ztn çok büyük bir beklenti altına girilmemeli . Aracı sadece alıp keyifli bir şekilde sürmek yeterli . Bu aracın bana göre tek kusuru akaryakıt tüketimi olur . Ülkemizde benzinin 1 lt sinin 5 TL oldugunu dunursek cok can yakar .




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.