Şimdi Ara

yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
5.781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2.el araç düşünüyorum auisler çok hoşuma gidiyordu ve 2008 model D4D auris 32000 tl e buldum fakat daha sonra 2010 model yeni megane 1,5 dci expressions budum oda 36000 tl idi sizce hangsini almalı yani yeni megane la auris arasındaki 4 5 bin tl 2 yaş farka ve kaliteye değer mi görüntü olaak yeni megane şahsen auristen daha hoş duruyor ama teknik olarak szce hanisi önde?



  • tip olarak benimde hoşuma gidiyor yeni kasa megane ler ama teknik detay olarak sorunsuzluk gibi etiketlerle donanmış olan da toyota... Otomobil birazda zevk işi olduğundan ikisinide bir test et yolda hangisi gönlünü kazanıyorsa bence onu al...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    tip olarak benimde hoşuma gidiyor yeni kasa megane ler ama teknik detay olarak sorunsuzluk gibi etiketlerle donanmış olan da toyota... Otomobil birazda zevk işi olduğundan ikisinide bir test et yolda hangisi gönlünü kazanıyorsa bence onu al...
    Yakıt tüketimleri hemen hemen aynı, donanımı hangisinde yüksekse ve hangisi içinize siniyorsa onu alın. Almadan önce mutlaka ikisinide test edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ykaraca

    Yakıt tüketimleri hemen hemen aynı, donanımı hangisinde yüksekse ve hangisi içinize siniyorsa onu alın. Almadan önce mutlaka ikisinide test edin.

    Alıntıları Göster
    valla arkadaşlar ben her nekadar megane nin tipi hoşumada gitse gliba yinede auris lere bakcam yani toyota sağlamlığı diye biş var sonuçta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_owl

    valla arkadaşlar ben her nekadar megane nin tipi hoşumada gitse gliba yinede auris lere bakcam yani toyota sağlamlığı diye biş var sonuçta


    Bence formumuzun çok değerli bir üyesi var Haluk Hocam onunla bir görüş, bir çok aracı yakın zamanda test etti ve en sonunda bildiğim kadarıyla 2011 dizel Megane 3 aldı..Sana yardımcı olacağına inanıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darüzzafer68

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_owl

    valla arkadaşlar ben her nekadar megane nin tipi hoşumada gitse gliba yinede auris lere bakcam yani toyota sağlamlığı diye biş var sonuçta


    Bence formumuzun çok değerli bir üyesi var Haluk Hocam onunla bir görüş, bir çok aracı yakın zamanda test etti ve en sonunda bildiğim kadarıyla 2011 dizel Megane 3 aldı..Sana yardımcı olacağına inanıyorum..

    Alıntıları Göster
    bence auris tipsizlikten trafik cezası yiyecek derecede çirkin bir araba!toyotayı fazla kafanızda büyütmeyin sonuçta bi mercedes bmw değil.ben olsam astra,focus,octavia,bravo gibi seçeneklere bakarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mightywolf35

    bence auris tipsizlikten trafik cezası yiyecek derecede çirkin bir araba!toyotayı fazla kafanızda büyütmeyin sonuçta bi mercedes bmw değil.ben olsam astra,focus,octavia,bravo gibi seçeneklere bakarım

    Alıntıları Göster
    Bence megane 3 çok daha iyi. Toyota çok büyütülüyor inanın o kadar da bir şey yok. Bir audi değil. Son yıllarda ne kadar geri çağırma yaptığını biliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Bence megane 3 çok daha iyi. Toyota çok büyütülüyor inanın o kadar da bir şey yok. Bir audi değil. Son yıllarda ne kadar geri çağırma yaptığını biliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Auris ve Corolla.

    Bu iki aracı Toyota'nın bir an önce adam gibi bir hale sokması lazım.

    İki model de güncel rakiplerinden çok geride. Bir nesil eski otomobiller gibi hissettiriyor onların yanında.

    İki aracı değerlendirmek gerekirse;

    -1.5 dCi 110 hp vs D-4D 90 hp

    -EDC çift kavramalı yarı otomatik vs MMT tek kavramalı yarı otomatik

    Bu iki fark bile Megane'ı almak için yeter de artar bile ama Megane'ın artıları bunlarla sınırlı kalmıyor.

    Konfor, ses yalıtımı, malzeme kalitesi gibi konuların hepsinde Megane önde.

    Auris'in ise sorunsuzluk konusunda daha iyi olduğu söyleniyor. İki aracı da uzun dönem kullanmadığım için bu konu hakkında yorum yapamayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Auris ve Corolla.

    Bu iki aracı Toyota'nın bir an önce adam gibi bir hale sokması lazım.

    İki model de güncel rakiplerinden çok geride. Bir nesil eski otomobiller gibi hissettiriyor onların yanında.

    İki aracı değerlendirmek gerekirse;

    -1.5 dCi 110 hp vs D-4D 90 hp

    -EDC çift kavramalı yarı otomatik vs MMT tek kavramalı yarı otomatik

    Bu iki fark bile Megane'ı almak için yeter de artar bile ama Megane'ın artıları bunlarla sınırlı kalmıyor.

    Konfor, ses yalıtımı, malzeme kalitesi gibi konuların hepsinde Megane önde.


    Auris'in ise sorunsuzluk konusunda daha iyi olduğu söyleniyor. İki aracı da uzun dönem kullanmadığım için bu konu hakkında yorum yapamayacağım.




    yok artık daha neler. daha acımasız bir yorum yapılamazdı sanırım. arkadaşın otomatik aldığını nerden bildiniz??? ve söylediğinize göre her bakımdan megane önde olduğuna göre neden millet gider toyota alıyor (artı megane daha ucuz)

    İnsanlara bu şekilde yardımcı olamayız arkadaşım. direk kafadan toyotanın güncel rakiplerinden çok geride olduğunu söyleyebiliyorsunuz, hadi geride derseniz bir nebze anlarım şahsi görüşünüzdür, ama çok geride yazarak niyetinizin ne olduğunu anlayamadım. toyotanın bu iki modeli adam gibi bir hale sokması lazımmış!! japonlar bunu düşünemedi ve sen düşünüyorsun öylemi? zaten satış rakamlarıda ortada (sadece türküyeyi baz alma) kullanmadığınız, bilmediğiniz araba hakkında sağdan soldan duyduğunuz şeylerle yorum yapıp insanları yanıltmayınız.

    Haluk23 hocama gelince onun toyotayla yıldızları bundan sonra barışmaz ve ne yazıkki o toyota hakkında önyargısız yorum yapamaz. 120 km ile aynanın titrediğini eleştiren ve bundaki suçu arabaya maleden birinden bu markayla ilgili makul yorumlar beklenemez. (haluk hocamın birçok konuda güzel yorumları ve incelemeleri olsada ne yazıkki konu toyota olunca durum değişiyor)

    lütfen yorum yaparken biraz daha mantıklı olalım.




  • Kullanmadığımı nereden biliyorsunuz, bana söyler misiniz?

    Siz esas tanımadığınız insanlar hakkında nasıl bu kadar emin konuşabiliyorsunuz?

    C segmentinde neredeyse kullanmadığım araç kalmadı.

    İki aracı da kullanma şansım da oldu, yolcu koltuğunda oturma şansım da oldu.

    Gerçek şudur ki; Megane 3, Auris'e 2-3 boy büyük gelir.

    Söylediğim her şey tecrübeyle sabittir.

    Toyota Corolla test sürüşünden sonra görüşlerimi başka bir başlık altında belirtmiştim.

    Kullanıcıları alınmasın ama güncel rakipleri yanında rezalet kalıyor. Hyundai Elantra bile daha iyi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    2 gün önce Corolla d-4d ile test sürüşü yaptım.

    Polo seni sıktıysa Corolla'ya hiç bulaşma derim. İçi dışı her tarafı sıkıcı arabanın.

    Test danışmanının arabayı almam için söyleyebildiği tek şey "bizim otomobillerimiz çok sorunsuz. Servisler genelde pek iş yapmaz" oldu.

    Corolla ile ilgili düşüncelerim;


    " -Çekiş gücü düşük motor. Bana yetersiz seviyede düşük geldi ama bir başkası için tatminkar seviyede olabilir ama kimse boşuna iyi demesin.

    -Rahatsız edici derecede fazla yol ve rüzgar sesi

    -Zayıf motor sesi yalıtımı

    -Basit gözüken ve kalite hissi düşük kokpit ( özellikle kapı içleri)

    -Özensiz gözüken işçilik(üst torpido kapağı simetrik durmuyordu ve beni rahatsız etti. Araç daha 9.000 kilometrede. Kullanımla alakalı da olabilir tabii ki)

    -Koltuk destekleri biraz zayıf

    -Direksiyon ve vites geçişleri yumuşak. Kullanımı kolay.

    -Ses sistemi standart olsa da fena değil.

    -Yüksek liste fiyatları

    Corolla'yı neden tercih etmeliyim diye sordum kendime testten sonra ama hiçbir cevap bulamadım.

    Corolla kesinlikle o fiyatı hak etmeyen bir araç olmuş.

    Diğer markaların 1 nesil eski modellerini hatırlattı bana. Yeni nesil rakiplerinin gerisinde bir model. "



    Çok acımasızca yazmış olabilirim ama gerçekler bunlar.

    Ankara'da yaşıyorsanız bu söylediklerimin hepsini kanıtlayabilirim.

    Corolla ile bir test sürüşü yaparız İstanbul yolunda. Sonra da makyajlı 308 ile çıkarız görürüz hangisin kalitesi yalıtımı daha iyi. Megane ila de yaparız ama birbirine yakın yerlerde bayii yok bildiğim kadarıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 28 Ağustos 2011; 19:20:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Auris ve Corolla.

    Bu iki aracı Toyota'nın bir an önce adam gibi bir hale sokması lazım.

    İki model de güncel rakiplerinden çok geride. Bir nesil eski otomobiller gibi hissettiriyor onların yanında.

    İki aracı değerlendirmek gerekirse;

    -1.5 dCi 110 hp vs D-4D 90 hp

    -EDC çift kavramalı yarı otomatik vs MMT tek kavramalı yarı otomatik

    Bu iki fark bile Megane'ı almak için yeter de artar bile ama Megane'ın artıları bunlarla sınırlı kalmıyor.

    Konfor, ses yalıtımı, malzeme kalitesi gibi konuların hepsinde Megane önde.


    Auris'in ise sorunsuzluk konusunda daha iyi olduğu söyleniyor. İki aracı da uzun dönem kullanmadığım için bu konu hakkında yorum yapamayacağım.




    yok artık daha neler. daha acımasız bir yorum yapılamazdı sanırım. arkadaşın otomatik aldığını nerden bildiniz??? ve söylediğinize göre her bakımdan megane önde olduğuna göre neden millet gider toyota alıyor (artı megane daha ucuz)

    İnsanlara bu şekilde yardımcı olamayız arkadaşım. direk kafadan toyotanın güncel rakiplerinden çok geride olduğunu söyleyebiliyorsunuz, hadi geride derseniz bir nebze anlarım şahsi görüşünüzdür, ama çok geride yazarak niyetinizin ne olduğunu anlayamadım. toyotanın bu iki modeli adam gibi bir hale sokması lazımmış!! japonlar bunu düşünemedi ve sen düşünüyorsun öylemi? zaten satış rakamlarıda ortada (sadece türküyeyi baz alma) kullanmadığınız, bilmediğiniz araba hakkında sağdan soldan duyduğunuz şeylerle yorum yapıp insanları yanıltmayınız.

    Haluk23 hocama gelince onun toyotayla yıldızları bundan sonra barışmaz ve ne yazıkki o toyota hakkında önyargısız yorum yapamaz. 120 km ile aynanın titrediğini eleştiren ve bundaki suçu arabaya maleden birinden bu markayla ilgili makul yorumlar beklenemez. (haluk hocamın birçok konuda güzel yorumları ve incelemeleri olsada ne yazıkki konu toyota olunca durum değişiyor)

    lütfen yorum yaparken biraz daha mantıklı olalım.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, bugüne kadar bir çok dizel araç kullanmış ve servislerle çokça haşır neşir olmuş biri olarak renault un dizelini tavsiye etmiyorum. Toyota ya değinecek olursak gerçekten sorunsuz araçlar üretiyor ancak auris gibi bir modelin alım satım piyasasınn hızlı ve net olduğu söylenemez. Ayrıca D4D motorlar performans açısından çağın çok gerisinde olduğunu belirteyim. Eğer uzun süre binmeyi planlıyorsanız ve illaki iki araçtan birini tercih edecekseniz Auris ten yana tercih yapmanızı tavsiye ederim.

    Ama iki araç arasında sıkışıp kalmadıysanız Focus, Jetta, Octovia ya da en azından corolla nın dizel modellerini değerlendirmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Kullanmadığımı nereden biliyorsunuz, bana söyler misiniz?

    Siz esas tanımadığınız insanlar hakkında nasıl bu kadar emin konuşabiliyorsunuz?

    C segmentinde neredeyse kullanmadığım araç kalmadı.

    İki aracı da kullanma şansım da oldu, yolcu koltuğunda oturma şansım da oldu.

    Gerçek şudur ki; Megane 3, Auris'e 2-3 boy büyük gelir.

    Söylediğim her şey tecrübeyle sabittir.

    Toyota Corolla test sürüşünden sonra görüşlerimi başka bir başlık altında belirtmiştim.

    Kullanıcıları alınmasın ama güncel rakipleri yanında rezalet kalıyor. Hyundai Elantra bile daha iyi.

    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    2 gün önce Corolla d-4d ile test sürüşü yaptım.

    Polo seni sıktıysa Corolla'ya hiç bulaşma derim. İçi dışı her tarafı sıkıcı arabanın.

    Test danışmanının arabayı almam için söyleyebildiği tek şey "bizim otomobillerimiz çok sorunsuz. Servisler genelde pek iş yapmaz" oldu.

    Corolla ile ilgili düşüncelerim;


    " -Çekiş gücü düşük motor. Bana yetersiz seviyede düşük geldi ama bir başkası için tatminkar seviyede olabilir ama kimse boşuna iyi demesin.

    -Rahatsız edici derecede fazla yol ve rüzgar sesi

    -Zayıf motor sesi yalıtımı

    -Basit gözüken ve kalite hissi düşük kokpit ( özellikle kapı içleri)

    -Özensiz gözüken işçilik(üst torpido kapağı simetrik durmuyordu ve beni rahatsız etti. Araç daha 9.000 kilometrede. Kullanımla alakalı da olabilir tabii ki)

    -Koltuk destekleri biraz zayıf

    -Direksiyon ve vites geçişleri yumuşak. Kullanımı kolay.

    -Ses sistemi standart olsa da fena değil.

    -Yüksek liste fiyatları

    Corolla'yı neden tercih etmeliyim diye sordum kendime testten sonra ama hiçbir cevap bulamadım.

    Corolla kesinlikle o fiyatı hak etmeyen bir araç olmuş.

    Diğer markaların 1 nesil eski modellerini hatırlattı bana. Yeni nesil rakiplerinin gerisinde bir model. "



    Çok acımasızca yazmış olabilirim ama gerçekler bunlar.

    Ankara'da yaşıyorsanız bu söylediklerimin hepsini kanıtlayabilirim.

    Corolla ile bir test sürüşü yaparız İstanbul yolunda. Sonra da makyajlı 308 ile çıkarız görürüz hangisin kalitesi yalıtımı daha iyi. Megane ila de yaparız ama birbirine yakın yerlerde bayii yok bildiğim kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    d4d lerde yağ eksiltme problemi oluyor bazılarında dikkatli olmakta fayda var. bazıları garantiden turbo filan değişimi yaptırıyor. Burada bir iki kişi turbo değişiminden sonrada aynı problemin devam ettiğini yazmıştı onları bulup okuyun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    d4d lerde yağ eksiltme problemi oluyor bazılarında dikkatli olmakta fayda var. bazıları garantiden turbo filan değişimi yaptırıyor. Burada bir iki kişi turbo değişiminden sonrada aynı problemin devam ettiğini yazmıştı onları bulup okuyun.

    Alıntıları Göster
    megane'ı bilmem ama 3-5 saat şehiriçi auris D4D MMT kullanmak zorunda kalmıştım.
    valla kimse alınmasın ama resmen "kütük". hiç rahat edemedim, beni çok yormuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    megane'ı bilmem ama 3-5 saat şehiriçi auris D4D MMT kullanmak zorunda kalmıştım.
    valla kimse alınmasın ama resmen "kütük". hiç rahat edemedim, beni çok yormuştu.


    Söyleyince inandıramıyoruz insanları ama hakikaten öyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    megane'ı bilmem ama 3-5 saat şehiriçi auris D4D MMT kullanmak zorunda kalmıştım.
    valla kimse alınmasın ama resmen "kütük". hiç rahat edemedim, beni çok yormuştu.


    Söyleyince inandıramıyoruz insanları ama hakikaten öyle.

    Alıntıları Göster
    Tüketim,Satış,Yedek Parça kalitesiyle Renault Megane




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper


    quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    megane'ı bilmem ama 3-5 saat şehiriçi auris D4D MMT kullanmak zorunda kalmıştım.
    valla kimse alınmasın ama resmen "kütük". hiç rahat edemedim, beni çok yormuştu.


    Söyleyince inandıramıyoruz insanları ama hakikaten öyle.


    MMT lerin kullanışsız olduğunu bende biliyorum ve çevremdekilere MMT tavsiye etmiyorum hatta birkaç kişiyi fikrindende caydırdım. Fakat aurise kütük gibi diyorsanız eğer siz hangi aracı kullanıyorsunuzki; auris onun yanında kütük gibi geldi anlayamadım.

    time_keeper arkadaşıma gelince; evet inandıramazsın çünkü 6 aydır auris kullanıyorum ve bu sebepten söylediklerine şahsen inanmıyorum. kesinlikle marka fanatiği değilim ve marka fanatiklerine deli oluyorum. bundan önceki aracım focustu, şuan auris kullanıyorum, arkadaşımda güncel kasa civic var, çevrem araç olarak geniş ve birçok aracı kullanma ve test etme fırsatımda oldu (test derken 10-15 dakikalık testler değil) Ama Allah aşkına bana megane aurise 2-3 boy büyük gelir lafını kullanma, kullanıyorsanda herşey tebrübeyle sabittir demeyin.

    Ankaradayım demişsin: bende 28 sene ankarada kaldım şuan 4 senedir bursadayım ve fırsat buldukça ankaraya gider gelirim. Dediğim gibi bende benzinli auris var, onunla çıkarız istanbul yoluna sonrada megane 3 bulup onla çıkarız. meganın 2-3 boy büyük gelip gelmediğini görürüz. Umarım 2-3 boy büyük gelirde bende bir megane 3 alıp daha uygun fiyata 3 kat kaliteli bir araca binmiş olurum.

    değinmeden geçemeyeceğim. corollanın iç malzeme kalitesi ve işçiliğini beğenmemişsiniz. kaliteyi beğenmemiş olabilirsiniz ama işçilik derseniz objektifliğinizden şüphe duyarım. Ayrıca corolla dizel içeriye motor sesini en az alan araçlardandır. nasıl olurda motor sesi yalıtımına zayıf diyorsunuz anlamış değilim. bence bir düşünün isterseniz. Haluk hocamda olduğu gibi sizdede istemsiz toyota düşmanlığı olabilirmi?




  • Özbayram arkadaşım merhaba,

    Kullandığım süre boyunca Auris'i sevemedim bir türlü.

    Araçtaki yalıtım ve donanım eksiklikleri ve işçilik ve malzeme kalitesizliği aracı kullandığım her an kendilerini hissettirdi bana.

    Ama ayna titreşimi dahil başka birkaç sıkıntının eğer aracımı satmasaydim serviste çözülebileceğine inandığımı da belirtmiştim.

    Yazımı bir kez daha okursaniz kanaat getirirsiniz.

    Ben sevmedim ama kendi abime Auris aldırdim.

    Hala keyifle biniyor. :)

    Test ettiğim onca araçtan Avensis 1.8 'i de çok beğendim.

    Şartlarım uyar, alırım ve keyifle de binerim.

    Neredeyse tüm marka ve modellere tarafsız yaklaşmaya çalışıyorum.


    Iyi kötü araç diye birşey yok bence.

    Verdiğimiz paranın karşılığıni alabildiğimiz veya beklentilerimizi karşılayan araçlardan bahsetmek daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.

    Umarım kendimi daha iyi ifade edebilmişimdir.

    Edit. Toyotayi hala severim.
    Ama Auris ve Corolla bu kasaları ile artık yaşlarını iyice belli ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 28 Ağustos 2011; 22:44:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    MMT lerin kullanışsız olduğunu bende biliyorum ve çevremdekilere MMT tavsiye etmiyorum hatta birkaç kişiyi fikrindende caydırdım. Fakat aurise kütük gibi diyorsanız eğer siz hangi aracı kullanıyorsunuzki; auris onun yanında kütük gibi geldi anlayamadım.

    time_keeper arkadaşıma gelince; evet inandıramazsın çünkü 6 aydır auris kullanıyorum ve bu sebepten söylediklerine şahsen inanmıyorum. kesinlikle marka fanatiği değilim ve marka fanatiklerine deli oluyorum. bundan önceki aracım focustu, şuan auris kullanıyorum, arkadaşımda güncel kasa civic var, çevrem araç olarak geniş ve birçok aracı kullanma ve test etme fırsatımda oldu (test derken 10-15 dakikalık testler değil) Ama Allah aşkına bana megane aurise 2-3 boy büyük gelir lafını kullanma, kullanıyorsanda herşey tebrübeyle sabittir demeyin.

    Ankaradayım demişsin: bende 28 sene ankarada kaldım şuan 4 senedir bursadayım ve fırsat buldukça ankaraya gider gelirim. Dediğim gibi bende benzinli auris var, onunla çıkarız istanbul yoluna sonrada megane 3 bulup onla çıkarız. meganın 2-3 boy büyük gelip gelmediğini görürüz. Umarım 2-3 boy büyük gelirde bende bir megane 3 alıp daha uygun fiyata 3 kat kaliteli bir araca binmiş olurum.

    değinmeden geçemeyeceğim. corollanın iç malzeme kalitesi ve işçiliğini beğenmemişsiniz. kaliteyi beğenmemiş olabilirsiniz ama işçilik derseniz objektifliğinizden şüphe duyarım. Ayrıca corolla dizel içeriye motor sesini en az alan araçlardandır. nasıl olurda motor sesi yalıtımına zayıf diyorsunuz anlamış değilim. bence bir düşünün isterseniz. Haluk hocamda olduğu gibi sizdede istemsiz toyota düşmanlığı olabilirmi?


    Ankara'ya geldiğinizde bahsettiğim her şeyin doğruluğunu size kanıtlarım. Kullandığım ve incelediğim iki araç da yerinde duruyor.

    Toyota Corolla kullanmadan önce makyajlı 308 ve 508 kullandım. Hemen yarım saat sonra da Toyota Corolla D-4D Comfort Extra aracı kullandım. Motor sesi yalıtımı o iki araca göre de zayıftı. Fluence, Golf ve C4'ün motor sesi yalıtımı da Corolla'dan daha iyi.

    9000 kilometredeki aracın içindeki hataları da size gösteririm. Aynı şekilde Auris'inkileri de.




  • Ayrıca Toyota markası hakkında tarafsız yorum yapamayacağını düşündüğünüz Haluk Abinin Avensis Testini ekleyeyim.

    Okuyun lütfen.

    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/key_/tm.htm


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Haluk Test Sürüşü 23. Toyota Avensis 1.8 147 bg CVT Elegant Extra.


    Önceki 1.6 versiyonun testinde de belirttiğim gibi ağırbaşlı dizaynıyla çok tuttuğum bir model Avensis.

    Aracın motor ve şanzuman dışındaki her ayrıntısı aynı olduğundan 4. sayfadaki izlenimler aynen geçerli.

    Güzergah yine çok uzun değildi.

    Standart İstanbul yolu güzergahı.

    Ama önceki Skoda Octavia testinde karşılaştığım muamele nerde, Lider Toyotadaki Oktay Bey'e güzergahın bana yetmediğini belirttiğimde "abi bir tur daha atalım" demesi nerde.

    Her otomobil bayiinin Oktay Bey gibi çalışanlara ihtiyacı var kesinlikte.

    Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum.




    Önceki testimde 1.6 motorun beni kesmediğini belirtmiştim.


    Bu sefer 2 kez çıktığım Şaşmaz-Carrefour arasındaki yokuşta yeni 1.8 motor ve CVT şanzumanı, hem gaz pedalı hem de cruise control ile deneyebildim.

    Bunlar 1.6 motor ile ilgili yazdıklarım

    quote:


    Cruise control benim oyuncağım olduğundan aklım dönüş yolundaki yokuştaydı.

    2500 devir civarlarındayken yokuş yukarı hızlanmaya çalıştım cc yardımı ile.

    Alet hızlanmadı.

    En son benzer şartlarda dizel araç test ettiğimden olsa gerek devri düşük tutmuştum.

    Vites küçültüp tekrar denedim ve de devir biraz daha yüksekken biraz kıpırdama oldu.

    Sonuç: Atmosferik ve de düşük hacimli benzinli motora sahip ağır bir araç ile performans istiyorsanız 4000 devir üstünü tercih ediniz.

    Benzinli bir araç alacaksanız minimum 2.0 lt olmalı bence.



    Bu testte de aynı şeyi yaptım ve de alet çok güzel bir şekilde hızlandı.

    Motor devrinin kaç olduğu da hiç önemli değil.

    Alet sizin ayarladığınız hıza ulaşabilmek için en uygun vitesi ve devri kendi seçiyor zaten.

    Size de keyfini sürmek kalıyor.




    Birkaç fotoğraf...

    Bu testin başında sayacın sıfırlanmış hali.

    Araç daha 979 km'de...

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


    Vites D konumundayken ayağım gaz pedalında yokuş çıkıyoruz.

    Süratim neredeyse 100 km.

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?

    Ortalama tüketim 8.1 lt gösteriyor.


    Peşinden 60'lara kadar yavaşladım ve de cruise'u devreye aldım.

    Tekrar 100'e çıkmasını bekledim.

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?



    Burada da vitesi manuele alıp 7. vitesi seçtim.

    100'le giderken 2200 devir falan çeviriyor.

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


    Ancak kendi Jazz CVT aracımda şöyle bir durum söz konusu:

    Eğer D modunda gidersem araç 90'la giderken 2000 devir çeviriyor.

    Eğer 90'la giderken manuele alırsam 7. viteste 2200-2300 devir çeviriyor.

    Yani D konumunda gitmekle manuel modda en üst viteste gitmek arasında D konumu lehine ciddi bir avantaj var.


    Eğer Avensiste de böyle bir durum söz konusu ise muhtemelen 110'la falan giderken D konumunda 2000 devir falan çevirecektir.

    Uzun yolda gerçekten az yakar bu araç.


    Test sürüşü sonunda ortalama tüketim 8.0 lt olarak gerçekleşti.

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


    Ama aracı Passat'tan daha fazla sıkıştırdım.

    Bir de buradaki yokuş Passat'ın güzergahındaki Trafik Hastanesi - Fen Lisesi Kavşağındakinden çok daha dik.


    Passattakine benzer şartlarda kullanılsa Avensis maksimum 7 lt yakar. Belki daha da az.


    Bir de işin klima performansı var.

    Avensisi saat 13:45-14:00 arasında kullandım.

    Passatı ise 16:00 - 16:30 arasında kullandık.

    Klima ikisinde de en düşük ayarda açıktı ama daha sıcak olan öğlen saatlerinde bile Avensiste üşüdüm.

    Passat'ta serinledik sadece.

    Bir de Avensis güneşin altında, korumasız bir yerde bekliyor.

    Passat binanın duvarının kenarında, neredeyse hiç güneş almayan bir yerde.


    Zaten Passat fotolarına bakarsanız havanın da kapalı olduğunu görürsünüz.

    Bunlar da Avensis testinden sonraki fotolar ve de güneşin şiddetini kendiniz görün.


     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


    Aracın arka koltukları:

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?


    Vites bölgesi:

     yeni megane hb dizel mi yoksa auris dizel mi?



    Sonuç: Bu araç kesinlikle alınır.




    Ayrıca dizel motorun DPF'si, homurtusu, gürültüsü yok bu alette.

    Normalde benzinli Toyotaların üst devirlerdeki sesini de çok sevmem.

    Ancak CVT şanzuman mümkün olduğunca düşük devirlerde kullanmak istiyor aracı.


    Bu da yakıt ekonomisi olarak geri döner.

    Bir taşla iki kuş.


    Ekonomi kısmını düşünenler de bir süre benzinde binerler.

    10 bini devirdikten sonra kaliteli bir lpg ile dizelden de daha az yakıt gideri olan bir aracınız olmuş olur.



    Önceki cümlemde en az 2.0 benzinli demiştim.

    1.8 Avensis CVT olarak net bir yanıt yazayım.

    Bravo Avensis'e.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 28 Ağustos 2011; 23:57:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper


    quote:

    Orijinalden alıntı: paanther

    megane'ı bilmem ama 3-5 saat şehiriçi auris D4D MMT kullanmak zorunda kalmıştım.
    valla kimse alınmasın ama resmen "kütük". hiç rahat edemedim, beni çok yormuştu.


    Söyleyince inandıramıyoruz insanları ama hakikaten öyle.


    MMT lerin kullanışsız olduğunu bende biliyorum ve çevremdekilere MMT tavsiye etmiyorum hatta birkaç kişiyi fikrindende caydırdım. Fakat aurise kütük gibi diyorsanız eğer siz hangi aracı kullanıyorsunuzki; auris onun yanında kütük gibi geldi anlayamadım.





    sayın arkadaşım; bu aracı dediğim gibi 3-5 saat şehir içinde kullandım. bende bıraktığı izlenim budur.
    bütün mmt aurisler bende aynı izlenimleri bırakacak mı!..bilmem!...başka bir tane kullanana kadar fikrim sabittir...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.