Şimdi Ara

YENİ MONDEO III YOL TESTİ (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.297
Cevap
2
Favori
158.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadall
    fordda anlık yakıt tüketimi yok diye biliyorum. 7

    Focus1'de var.. Yani benim Focus1'de var..
  • ben 1.6 trend kullandım motoruna bi diyeceğim yok ama bunun donanım listesinde esp ve tcs var diyo ama ani kalkışta patinaj çekiyo ve esp iptal dümesi bi üst modelde varken trend de yok nasıl iş anlamadım gösterge tablosunda esp ile ilgilide hiçbir uyarı ışığı göremedim. ayrıca gösterge panelindeki küçük ekranda çok dandik güneş olduğunda ekran malesef zor okunuyor hiç ne yazdığını göremedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met26 -- 31 Temmuz 2007; 12:04:19 >
  • met26 sen otomobili satın alıpmı tcs,esp var diyorsun bize yoksa gidip testmi ettin. Merak ediyorumda 1.6 otomobili nasıl patinaja bıraktın,yanlış anlama ama bence senin kullanma tekniğinde bir problem var. 2000cc mondeo bile o kadar basit bir şekide patinajda kalmıyor artı Traction Control System patinaja kaldıktan sonra devreye girer,iptal düğmesi donanım seviyesine göre değişir HMI ekranlılar ve en baz donanımda bu farklıdır. Bize patinsj durumunu daha açık hangi yol koşulunda nasıl yaptığını yazarsan sana durumla ilgili daha açılayıcı olabiliriz.
  • Arkadaşlar burada mondeo III övmek yada pazar payını rtırma çabasında değiliz. Fakat yorumların bir ısmı üzücü geldi bana gösterge panei okunamıyo....dandik...patinaja kaldı....bunlar çirkin düşünceler.Ben buraya istesem VW gurubun yeni kasa passat ile modeo yu yan yana getirip 30km aynı mesafede karşılaştırmalı testini yaptığımı yazardım fakat passat 8 aylık bir otomobil olduğundan mondeo ya göre zaten konfordan(gürültü,rahatlık,donanımsal eksiklilkler...fazla) ...burda bunları yazmam doğru değil..... ön yargılardan bağımsız olmanızı tavsiye ederim ...

    Bir kere aklınızdan şuun silin Mondeo da tıkırtı,çıtırtı ,...benzer tüm sesler kendi sınıfındaki aralardan çok daha az. Bana hep passat,passat.....Mondeo III rakip olarak BMW ve Mercedes müşterilerii markaya çekmek amaçlanmıştır deniyor. Tipik Türk milletin alışkanlığını bırakıp kedinin ciğeri mundar ettiği gibi muamele yapmayın. Dünyanın bir çok ülkesinde escortluk,uardlık,araç takibi yapan model mondeo dur ve secure göevindeki sürücüler hepinizden farklı her yıl ileri sürücülük derslerini tazelerler,bu adamlar Türkiye dahil hala otomobil olarak mondeo yu istiyorlar......sebepleri var demekki. Önünüzde 12 silindir bir mercedes yada lux otomobil peşinde gidiyorsunuz.... Lütfen yorum yaparken biraz daha akılcı ve araştırmacı olun. Ben Mondeo için asla VW passatı referans almadım almam yıllarca bu kadar şikayetle servise giden bir markayı koruyamam,etik olarak doğru bulmuyorum.




  • Korumaların Mondeo yu tercih etme nedenleri aracın 12 silindirli makam otolarının peşinden zar zor giderken diğer orta sınıf markalardan az arıza yapması ve kıvrak hareketlerde daha stabil olmasıdır.
  • merak ettiğim 1,6 motorun 1430 kğ luk aracı nasıl taşıdığı ? ben 1300 kğ avensis 1,6 kullanıyorum 110 beygir ama torku yeni mondeo ya yakın ve benim aracım uyuz eşşek gibi vur vur gitmiyor! ford mondeo 1,6 nın gidişide bizim uyuz eşşege benzemesin ?
  • peki şunları biliyormusunuz :)

    Yeni mondeo da 4-2-1 headers , çift katalitik konvertör ve çift vanos olduğunu biliyormusunuz (VCT ) , bmw lerden tanıdık gelmiş olması lazım , aslında aynısı

    arkadaşlar 160 nm torq alabilmek için ciddi teknoloji kullanmışlar

    Bu yazı değerli bir kullanıcı tarafından belirtilmiştir.ford mondeo 1.6 duratorq motor 92kw üstüne kadar tork verebilirken düşük devirde toyota avensis 1.6 110ps ile 6000 devirde falan ancak 80kw verebilir. .

    kısaca 2000 devirde ve altında güç üreten yüksek teknoloji yapısı bir motorla karşı karşıyayız sanırsak Ford company japonya daki mühendislerini uzun yıllardır bu teknolojiler için tutuyordu (yamaha nın sahibi ford company).
  • Halen aracı test etmiş değilim ancak tüm testlerindeki genellemeler 1.6 motorun son derece verimli olmasına rağmen Mondeo nun ağır kasası altında ezildiği,Passat 1.6 da ki gibi 6 vites olmayışının aracın performansını en fazla "tatminkar" seviyeyle sınırladığı yönünde.
  • bayiler test için para istemiyor neden gidip denemiyorsunuz .

    bilmeyen biri o alette 1.6 var demek
    2.0 da var demez ama rahat 1.8 sanır .
  • quote:

    ben 1.6 trend kullandım motoruna bi diyeceğim yok ama bunun donanım listesinde esp ve tcs var diyo ama ani kalkışta pATInaj çekiyo ve esp iptal dümesi bi üst modelde varken trend de yok nasıl iş anlamadım gösterge tablosunda esp ile ilgilide hiçbir uyarı ışığı göremedim. ayrıca gösterge panelindeki küçük ekranda çok dandik güneş olduğunda ekran malesef zor okunuyor hiç ne yazdığını göremedim

    Sizinle aynı arabayı kullanmış olamayız. Ben geçen hafta trend mondeo 1.6 TiVCT aldım. Yarın tescil işlemlerini yaptıracağım. Arabayı Balıkesir Akoto'dan aldığım için oradan gidip teslim almam gerekti. Gerçi ona da gerek yoktu getiririz demişlerdi ama ben kendim almak istedim ve geçici plaka ile Balıkesir/Akçay/Balıkesir - Bursa - Yalova - İstanbul güzergahında toplam 593 km yol yaptım. Araba gider gtimez konusunda fazla bir beklentiye girmeye gerek yok. Sonuçta ağırlığı belli, motorun üretebildiği tork belli. 1437 kg arabaya 160 nm tork ile sportif bir sürüş dinamiği beklemek en iyi deyim ile "fazla iyimser bir söylem" olur. Ancak rahatsız edici bir hantallık yok araçta. İsterseniz rakipleri ile karşılaştıralım. Bunlar ne kadar gidiyorsa mondeo da o kadar gidecek sonuçta.. Ben direksiyonuma güvenirim ancak 0.2-0.3 sn gibi farkları hissedebilecek kadar profesyonel değilim, kolumda g-tech ile de dolaşmıyorum, sıradan bir sürücünün bunu hissedebileceğinede inanmıyorum. Dolayısı ile sınıfının tam ortasında bir akselerasyonu olacaktır ki aile araası olarak kullanacağım için beni tatmin etmeye yeter.

    Vectra : 12,6 sn
    Passat : 12.4 sn
    Mondeo : 12.3 sn
    Avensis : 12 sn

    Neden 2.0 almadım?
    - 1incisi dizel konusunda derin endişelerim var. C-Max ı sattığımda 47 bin km deydi ve bana en ufak bir sorun çıkartmadı. Ancak gerek enjektör gerek debriyaj (dolayısı ile ayna mahruti) , gerekse turbo sorunu yaşayan arkadaşlrım olmadı değil. CR enjektörünün 1 tanesinin 500 lira+KDV gibi bir fiyata sahip olduğu düşünülünce bir sonraki arabamın dizel olmamasının bence daha doğru olacağını düşündüm.
    - 2nci olarakta 2.0 malum vergi dilimi olarak 1300 lira falan gibi bir yıllık vergiye sahip. 1.6 ise beşyüz küsur lira. Aradaki farkı verme düşüncesi bile benim sinirlerimi hoplatıyor.
    - 3ncüsü ise 1.6 ile arasında yaklaşık 20 bin lira fiyat farkı olmasıydı. Yukarıda dediğim gibi benim için 0-100 ölçümlerindeki 1 sn nin falan herhangibir önemi yok. Dolayısı ile dizelin torkunun bana sağlayacağı akselerasyona da ihtiyacım yok. Neden 20 bin lira daha fazla vereyimki? Tüketim için bu farkı vermeye asla değmez. 20 bin liranın basit gecelik faizi bile 1 yıllık benzin mazot arasındaki yakıt tüketim farkını kapatmaya yeter.

    Arabada TCS de var ESP de. ESP iptal düğmeside var. Dörtlü flaşör düğmesinin solundaki ESP yi devre dışı bırakan düğme. Bu düğmeye bastığınız zaman ESP ve TCS devredışı kalıyor. Taki siz frene basana kadar.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Gösterge ile ilgili bir eleştiride bulunmuşsun, ben burada okunamayan bir veri göremiyorum?
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

    Bu resmi özellikle koydum çünkü arkadan ışıkta vuruyor.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Bunlar sağdan soldan alınan resimler falanda değil benim kendi arabamın resimleri.

    Bu arada dışı lacivert renkli olan mondeoların içi siyah değil. Mürekkep mavi renkli mondeoların içi mavi gri kombinasyonunda geliyor. Hem trendte hemde titaniumda kombinasyon böyle.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ



    Bunlarda dışının resimleri
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Aşağıdaki metinde benim kendi forumumda (fordclubtr.com) yazmış olduğum ilk araç izlenimlerim.

    Ben 2006 C-Max TDCi yi satarak bunu aldım . Dolayısı ile aşağıdaki yorumlarımda ona atıflarda bulunmuş yada daha önce bu araçla ilgili olarak yaptığım yorumlarıma gönderme yapmış olabilirim, okurken bunu dikkate alırsanız memnun olurum.

    quote:

    593 km yi doldurduk. Genel olarak uzun yolda keyifli bir araç. Kendinizi tren kullanır gibi hissediyorsunuz. Alçak araba kullanmayı özlemişim galiba. Virajlarda falan son derece dengeli. Salınım vesaire sorunları yok. Süspansiyon tatlı sert. Ses yapacak kadar sert değil ama bir amerikan gibi yaylanacak kadar yumuşakta değil. Genel olarak focus II setup ına yakın bir tercihte bulunmuşlar. Arabanın içinde yol sesi yok. Ki sacları teneke sesi veriyor olmasına rağmen yok. Amcalar trimde izolasyon işini bitirmişler bu sefer. Ancak 120 km/h ı geçince motor ben buradayım demeye başlıyor. Vites oranları çok iyi ayarlanmış. Arabanın şanzımanı uzun süredir ford modellerinde kullanılmaktan olan IB5 in geliştirilmiş versiyonu. Bazı dişlileri büyütmek kaydı ile 180nm torka kadar dayanabilir hale getirmişler. Ve vites oranları çok iyi ve kısa ayarlandığı için zorlanmıyorsunuz. Klima açıkken elbette yokuş tırmanmada üst vites düşük devirlerde sorun yaşanabilir. Çok kasarsanız bir vites düşürmek yeterli oluyor. Son dişli oranı ve vites oranları yan yana koyunca sürücüyü rahatsız etmeyecek oranların seçildiği ortaya çıkıyor zaten. Bu oranlar ile yüksek hızlarda motor gürültüsü artar belki ama şehiriçinde de büyük avantaj sağlayacağı ortada. Basit bir örnekleme ile şunu söyleyebilirim, araba 100 km/h sürat ile giderken devir saati 2950-3bin devir civarında bir değerde oluyor. Bu da oldukça kısa oran seçildiğini gösteriyor zaten.

    Vites geçişleri çok yumuşak. Debriyaj zaten tüy gibi. Arabada klasik hidrolik direksiyon var. Bu durum benim hoşuma gitti açıkcası. Yolu daha iyi hissediyorsunuz. Ama elektrikli hidrolik direksiyondan neden vazgeçtiklerini merak etmedimde değil. Fren dozlaması balatalar yeni olduğu halde gayet başarılı. Kısacası bu arabayı alışkanlık gerektirmeksizin arabanın sürücü koltuğuna geçip kullanmaya devam edebilirsiniz. Sürücüyü zorlayabilecek en önemli konu park etmek olacaktır. Bagaj kapağının sonunu göremiyorsunuz. Dolayısı ile arkaya park sensörü şart. Hatta öne de takılırsa fena olmaz. Yol bilgisayarı Türkçe.. Ama bi noktada saçmalamışlar. Ortalama tüketimi sıfırladıktan sonra eğer hareket etmiyorsanız tüketim bilgisini okumaya devam ediyor. Yani VSS gelmesede tüketim okumaya çalışıyor. Dolayısı ile 99.9 lt/100km gibi salak bir ifade ile karşılaşabiliyorsunuz. Araba yürümezken onun ortalama hesaplamayacak şekilde ayarlanması gerekirdi.

    Malum araba henüz rodajını tamamlamadığı için tüketim değeri kriter alınamayacak kadar yüksek ama genede yazayım. Klima sürekli açık halde ortalama hız 87 km/h - tüketim 8.1 lt/100km . Bence normal. Beklediğim gibi. 5 bin km falan sonra parçalar alıştıkça yavaş yavaş düşer zaten. Genede klima açıkken 7 litrenin altına inmez. Ona rağmen, 590 km gitmişim ve menzili 290 km gözüküyor. Yani dikkatli kullanımla şu durumda bile 900 km menzili var demektir ki bu da gayet iyi. Ancak bu kaba bir hesap. O mesafelerde şehir içi kullanımı falanda var. Sadece şehirdışı değil.
    Not: Depo 70 lt ve bugünün fiyat değerleri ile 192 liraya doluyor.

    Elektronik klima bildiğiniz gibi işte. Ford un bir çok modelinde kullandığı her zamanki çift bölgeli elektronik klima. Bendeki alette 6000CD var ama neresi 6000CD onu çözemedim. Her bi şeyi değişmiş. Herşeyden önce artık 6 değil 10 istasyon hafızası var. Gene 3 tane bölüm var. Ve dahası teybin ekranında görülen yazı ve mesajlar aynı zamanda gösterge ekranından da izlenebiliyor. İsterseniz göstergenin ekran ayarları bölümünden bu özelliği iptal edebiliyorsunuz. Ses sistemi son derece başarılı. Önde ve arkada 4'erden toplam 8 tane hoparlörlü bir set var. Gayet net ve temiz müzik dinleyebiliyorsunuz. Radyonun duyarlılığı gayet iyi. Uzak mesafedeki istasyonları dinlerken bile çok fazla sorun olmuyor. Bu kez daha iyi bir radyo ile karşı karşıyayız galiba. CD çaların üzerinde telefon tuşlarının aynısı var. Telefon hazırlığı falan geliyor olabilir. Arabanın içindeki krom detayları çok iyi ayarlamışlar. Gerçekten son derece dengeli. Ne fazla ne eksik. Keşke hoparlörlerin çevresinde de yapsalardı. Orta konsol iki bölümlü. Üstte ufak bir bölüm var onuda kaldırınca altından kocaman bir bölüm çıkıyor. Üstünü konsol ile aynı vinili kullanarak kaplamışlar ve terletmiyor. Bardaklıklar iki tane. Kül tablasının olduğu bölüm güzel bir kapakla kapatılmış. Torpido gözü gayet derin. Tüm ıvır zıvırları alabilecek kadarda kapasitesi var. MP3 player/ipod için giriş soketide var. Kapılardaki harita cepleri gayet geniş. Arabanın içine oturduğunuzda rahatsız olabileceğiniz birşey yok. Arka taraf öne kıyasla çok daha geniş. İnanılmaz diz mesafesi çıkartmayı başarmışlar. Artık mondeo alanlar bir üst sınıfta olduğunu daha kolay farkedebilecek. Ön tarafta okuma lambaları var. Arkada yok. Sanırım trendlerde böyledir sadece. Ama eski tip aydınlatma gurubu kullanmaları iyi olmamış bence. Tavan döşemesi ile o aydınlatma gurubunuda yeniselermiş çok süper olacakmış. Gözlüklük işe yaramaz. Gözlük koyunca ses yapıyor ve sinir oluyorsunuz. Oraya gene bebek aynası koyacağım sanırım.

    Jantların tasarımını çok beğendiğimi defaten söylemiştim zaten. Arabayla birlikte 205/55/16 91H sınıfı Continental Premium Contact lastik geldi. Stepne tam boy ve yanlarını doldurmak için strafor kullanmışlar. Bir an evvel onlardan kurtulup ufak stepnelerden almam lazım. 17 olsaydı herhalde daha güzel gözükürdü ancak o durumda da süspansiyon sertleşeceği için sürüş konforundan ödün vermek zorunda kalırdık muhtemelen ki bende tercihimi konfordan yana kullanmayı tercih ederim. Bence doğru ebat seçmişler.

    Sonunda şu kaputu anahtarla açma olayından vazgeçmişler. Hatta depo kapağında kapak bilem yok. Kilitten bu noktaya gelmeleri bir devrim aslında

    Kısacası şu durumda doğru tercih yapmışım diyebilirim.




  • perperek dostum yanlış ifade ettim galiba özür dilerim arabanın motorunu çok beğendim performans olsun motorun hoş sesi olsun içide çok rahat çok geniş arabaya bir bakan bir daha dönüp bakıyor karizma yani ve para durumuma göre 1-2 ay içinde almayıda ciddi ciddi düşünüyorum. benim sadece aklıma birşeyler takıldı patinaj olayınada gelince şehirler arası yola çıktık tali yoldan ana yola çıkıcaktım yolda stabilizeydi trafikte yoğundu aniden kalkış yaptım çıkmak için araba patinaj çekti sonra yanımdaki elemana sorunca biraz devreye geç girer dedi sistem. Ekran ise; o gün hava güneşliydi baya saat 14 gibi falandı ekrandaki yazılar güneşten dolayı biraz zor okudum gölgedeyken gayet rahat okuyabilmiştim ama belkide kontrast veya ışık ayarı vardır. Merruse arkadaşım araç test aracı olduğu için belki iptal düğmesi yoktur. çok iyi hatırlıyorum dörtlü flaşör düğmesinin sağında arka cam buğu gidericisi solundaki düme yeri belli ama üzerinde herhengi bir düğme yoktu. dediğim gibi test aracı olmasından kaynaklanabilir. Ben genel olarak aracı beğendiğimi açıkca söyleyebilirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    quote:

    ben 1.6 trend kullandım motoruna bi diyeceğim yok ama bunun donanım listesinde esp ve tcs var diyo ama ani kalkışta pATInaj çekiyo ve esp iptal dümesi bi üst modelde varken trend de yok nasıl iş anlamadım gösterge tablosunda esp ile ilgilide hiçbir uyarı ışığı göremedim. ayrıca gösterge panelindeki küçük ekranda çok dandik güneş olduğunda ekran malesef zor okunuyor hiç ne yazdığını göremedim

    Sizinle aynı arabayı kullanmış olamayız. Ben geçen hafta trend mondeo 1.6 TiVCT aldım. Yarın tescil işlemlerini yaptıracağım. Arabayı Balıkesir Akoto'dan aldığım için oradan gidip teslim almam gerekti. Gerçi ona da gerek yoktu getiririz demişlerdi ama ben kendim almak istedim ve geçici plaka ile Balıkesir/Akçay/Balıkesir - Bursa - Yalova - İstanbul güzergahında toplam 593 km yol yaptım. Araba gider gtimez konusunda fazla bir beklentiye girmeye gerek yok. Sonuçta ağırlığı belli, motorun üretebildiği tork belli. 1437 kg arabaya 160 nm tork ile sportif bir sürüş dinamiği beklemek en iyi deyim ile "fazla iyimser bir söylem" olur. Ancak rahatsız edici bir hantallık yok araçta. İsterseniz rakipleri ile karşılaştıralım. Bunlar ne kadar gidiyorsa mondeo da o kadar gidecek sonuçta.. Ben direksiyonuma güvenirim ancak 0.2-0.3 sn gibi farkları hissedebilecek kadar profesyonel değilim, kolumda g-tech ile de dolaşmıyorum, sıradan bir sürücünün bunu hissedebileceğinede inanmıyorum. Dolayısı ile sınıfının tam ortasında bir akselerasyonu olacaktır ki aile araası olarak kullanacağım için beni tatmin etmeye yeter.




    Merruse, araban çok güzel duruyor, güle güle kullan, allah kaza bela vermesin.

    Ayrıca objektif ve düzeyli yorumların için de forum adına teşekkür ederim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    bayiler test için para istemiyor neden gidip denemiyorsunuz .

    bilmeyen biri o alette 1.6 var demek
    2.0 da var demez ama rahat 1.8 sanır .


    Cüzzi bir bedel karşılığı olsa dahi teste çıkarırdım ancak Akoto/Edremit te test aracı malesef yok,Mondeo yu bile "belki gelmiştir" diyerekten tesadüfen galeriye girdiğimde gördüm,resmen saklamışlardı aracı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 1 Ağustos 2007; 13:09:50 >
  • Merruse,

    Detaylı yorum ve resimlerin için teşekkürler..

    Araç büyük merakla bekleniyordu o yüzden büyüyen kasası altında yeni 1.6 motorun nasıl performans göstereceği özellikle merak edildi.

    Ancak bu aracın aile kullanımına yönelik bir araç olduğunu,ağır olduğu için motoru güçlü olsada rakipleri arasında ortalamalarda ya da biraz daha iyi bir performans göstereceğini kabul edip bu aracın asıl özelliği olan kullanım kalitesine,devasa iç hacmine yoğunlaşmak gerekir diye düşünüyorum.

    Sonuçta performans anlamında rakiplerinimn gerisinde kalmadıkca illa performans isteyip 1.6 yı tatminkar bulmayanların bu aracı kötülemek yerine büyük hacimli modellerini düşünmeleri gerekir.
  • Bu arada Mondeo için geliştirilen 125hp 160Nm yeni motor yeni kasa Focus a adapte edilirse turbo destekli motorlara karşı atmosferik motorların en son ve en güzel kozu olacak-tam süper olacak..
  • artık bende alsammı ne?
  • En son noktayı vlide koydu benim (kendisi 55 yaş üstüdür,gençlik yılları mercedele geçti). VW gurubu,pel,reno,fransz markalarını gezdik...son eski ve eni kasa mondeo ları gösterdim fiyatlarınıda duyunca titanıum serisi 1.6 mondeo y aynen şöyle dedi Fiyat listeniz yanlış olmasın. Bir ömrü ötomobillerle ve daha iyi diye tanınan markalarla geçiren insanlar daha iyi anlıyor. Ailece hep Ford marka aracımız var oldu hepte 2.sırada ama inkar edemeyeceğimiz birşey varsa tüm kritelerde paranın çok ötesinde özelliklei bize sunmuştur bula yol güvenliği,büyük araç iç hacmi,kullanım konforu,çk iyi yeleştirilmiş kumanda birimleri....ve bakım maliyetleinindüşük olması. Asla daha iyi otomobilleri inkar etmem ve etmeyiz ama bazen geriye dönüp şu soru akla takılıyor z markası bu dökülen paraları hakettimiki ? Merruse çok güzel Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin ,yorumunda tam sana yakışır gibi dürüst ve doğruteşekkür ederiz.




  • Öncelikle iltifatların için herkese teşekkürler.
    met26@ kesinlikle yanlış hatırlıyorsun. Yeni mondeonun ESP siz versiyonu üretilmiyor. Dünyanın hiçbir yerinde yok öyle bir model.

    esmerce@ Balıkesir Akoto yu ara İsmet Şirin ile görüş, selamımı söyle (adım Mertol bu arada) o gerekeni yapacaktır. Kendisi her haftasonu güre iskelesine gidip geliyor (yazlık mevzuuları) gelirken sana test aracını ayarlayabilir.
    Bu motorun hem 110 luk hemde 125 hp lik iki ayrı modeli var. Torku aynı ancak gücü farklı. Hernekadar araştırma fakiri dergi medyası bunu diğer ford motorları ile aynı motor sansada yapısal çok farklılık var ve 2008 yılından itibaren tüm ford modellerinde bu motor kullanılacak. Yapısal farklılıklar neler derseniz,
    - herşeyden önce blok farklı. Artık yüzer tip gömlek kullanılıyor.
    - Okyay bizim forumdan buraya taşımış gerçi ama egzostta manifolt 4-2-1 headers ve çift katalitik konvertör ile çıkış veriyor.
    - ECU siemens.
    - Kapak komple yeni. Focuslardaki gibi sadece emme egzantrik milinin zamanlaması değil, hem emme hemde egzost egzantriklerinin zamanlamaları birbirinden bağımsız olarak ayarlanabiliyor.
    Dahasıda var ama şu an tembellik dönemimdeyim açıkcası. Ancak ilk bakışta öne çıkanlar bunlar.

    Araba mükemmel değil ama paranın karşılığı. Hatalar yokmu? elbet var. İşçilik hataları falan değil bahsettiğim. Onlar çocukluk hastalıkları zaten ve zaman içerisinde giderirler. Ancak örneğin ön direklerin kumaş kaplı olup orta ve arka direklerin trimlerinin kaplama olmaması komik. Ön kapı trimlerinin üstteki parçası vinleks kaplı, arka kapılarda aynı yer sert plastikten. Hafifçe bastırın anlarsınız zaten. Dokusunda yada renginde fark yok ama genede olmamalıydı.Bu aracı tasarlayan sedan düşünmemiş. Kesinlikle liftback düşünmüş. Yoksa hiçbir akıllı tasarımcı öyle acayip bir bagaj girişi yapmaz. Çok dar girişi var. Sol kapıdaki cam açıp kapatma düğmelerine erişim zor. Özellikle arka camların açılmasını engelleyen düğmeye ulaşmak için ciddi bilek egzersizi yapmanız gerekebilir. Tavan döşemesi ilk günden tüylenmiş gibi gözüküyor. Bunlarda ilk bakıştaki olumsuz izlenimlerim. Ama hiçbirisi memleket problemi yapılacak sorunlar değiller. Çünkü bu aracı alanların çılgın bagaj girişi olması gerektiğini düşündüğünü sanmıyorum. Belkide C-max tan sonra bana zor gelmişte olabilir. Ötekiler zaten fasa fiso bence.

    Motor konusunda eleştri bencede gereksiz. Bu arabayı alan adam zaten ne aldığını biliyordur. Motor sınıfının ortalamasında performans veren bir makine. Kötü demek yanlış olur, açıkcası ben beklentimden çok daha fazlasını buldum diyebilirim. Daha fazla zorluk çekeceğimi sanıyordum.
    Bugün plakamıda alıp taktım. 2008 olarak tescil işlemide tamamlandı. İlerleyen zamanlarda izlenimlerimi gene yazarım.

    Bu arada. Eğer herhangibir sebeple resimleri bir yere falan eklemek isterseniz lütfen bu foruma ve bu başlığa referans vermek sureti ile kullanın. Sadece rica.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 1 Ağustos 2007; 21:26:08 >




  • Mertol selamlar.Yeni aracın hayırlı olsun.
    Diğer forumlardan ismin tanıdık zaten.
    Sana bir soru: 2.0 tdci mondeo kendi sınıfında pazar lideri olabilecek mi?
    Son olarak da 2. elde 2-3 yıl sonra passat tdci den daha fazla prim yapabilecek mi?

    Maalesef her 2 soruya da benim cevabım hayır.

    Ben de de c max tdci var. Doğrusu 1.6 mondeo almak bana AĞIR gelirdi.Ama sana uymuş. hayırlı ola.
  • Öncelikle sağol. Sen beni tanıyorsan bende seni tanıyorum demekmidir?

    cevap 1- Banane pazar lideri olmasından. Ben bu işin ticaretini yapmıyorumki. O işi otosanın ürün sorumlusu personeli düşünsün. Açıkcası ben Passatın 2.0 TDi motorla pazar lideri olduğunuda pek sanmıyorum. Araştırmak lazım. 2006 da satılan passatların kaçı 1.6 benzinli kaçı TDi. Passat bugün lider konumdaysa bunu 1.6 motoruna borçlu.
    cevap 2- İkinci el dönemi kapandı. Prim yapacak araba diye bir şey yok artık. Az zarar ile kurtarabiliyorsan ne ala. Ancak şu kadarını söyleyebilirim. Mal isteyenine satılırsa ederini bulur. Ben C-Max ı ederinin çok çok üstünde bir fiyata takasa verdim. Kendim o fiyata satamazdım. Şimdi C-Max çok iyi primmi yapmış oluyor? Tabiiki hayır. Alım satım işlerinde doğru alıcı ile doğru satıcının doğru zamanda yanyana gelmesi önemli bir konu.
    Ben cüzi bir bedel karşılığıda daha üst sınıfta, daha fazla güvenlik donanımına sahip yeni bir araba satın aldım. Beni ilgilendiren kısmı burası.

    Passat ile Mondeo nun karşılaştırılması pekte doğru değil aslında. VW tarafında fiyat açısından dezavantaj ortaya çıkıyor. Ivır zıvır dışında VWnin comfortline ile fordun trend'i aynı gibi birşey.. Mondeo TDCi 64bin lira Passat TDi 75,5 bin lira. Hangi prim 11 bin liralık farkı kapatabilirki? Fark %14.6 Varsın passat %14.6 fazla prim yapsın. O da yaparsa... Eğer işe sadece finansal açıdan bile bakmış olsak, 2-3 sene sonra geri alıp alamayacağım konusunda en ufak bir garantiye sahip olmadığım bir araç için 11 bin lira fazla para vermek benim mantığım ile örtüşmüyor.
    Hadi boş verelim dizeli benzinli alalım. 1.6 Comfort FSi 55 bin lira mondeo trend 46.5bin lira. Arada gene 8.5 bin lira fark var. "Bence" aradaki farkı vermeye değmez. Hiçbir işçilik kalitesi, malzeme kalitesi bu farkı karşılamaz. İmaj için ödenen bedelse kişiden kişiye değişir. İkinci önemli sebepse Passat'ın içinin tipini beğenmemiş olmamın büyük etkisi var. İkincisi tabiiki daha sübjektif ve kişisel bir yorum. Ama arabayı alan ve kullanacak olan ben olunca tabiiki tercihlerimde kişisel beğenimin öne çıkmasıda doğaldır :)




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.