Şimdi Ara

YENİ MONDEO III YOL TESTİ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.297
Cevap
2
Favori
158.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tissot VW senin gönlüde yer yapmış, ne diyelim Passat alırsan gülegüle kullan hayırlısı olsun. Bu arada bir önceki TDCI Mondeo larda sadece modlama ile birlike 2.0 motorlar 165beygir güce ulaşıyor (MOD chip tuning değildir). Tissot sen VW konusunda bilgi ahibisin anladığım kadarıyla . Benim çok ilgim yok ama yur dışı doğumluyum tanıdıklarımın bir kısmı BMW,OPEL ,mecedes ve VW Almanyada görev alıyor. VW teknoloji gelişimi içi AUDI ve seatle ortaklık kurud fakat Audi çok uyanıkca birşey yapıp ispanyada seat fabrikalaraında teknoloji geliştirmeyi ugun bulduki zamanımızda polo ile ibiza nın motorları aynı gibi duru fakt birçok parça ve işletim sistemi farklıdır buda mühendislii tamamen paylaşmadıklarını gösteriyor. Gelelim Golflere golf 3 e kadar çok iyidi motoları hla kullanalar var golf ve golf 5 için aynısını söylemek zo alba Almanya TÜV kayıtlarına göre hele FSI motor yani VW nin 16subab 1.6 litre hacimli motoru tam bir ayal kırıklığı oldu skoda ve VW aynı motoru modellerinde kullandı fakat müşteri şkayetleinden üretimden kaldırdılar. Audi ve seatte (seat 1.4 hacim)aynı teknoloji uzun yıllardı kullanılıyor ama yazdığım gibi tamamen mühendisliğin paylaşımı yok.

    Tissot dediğin gibi VW çok daha gelişmiş eknoloji kullanıyorsa bilmek isteriz nasıl bir mekanik gelişme olduğunu,aşırı beslemeli motorlardsan bahsedersen bir gelişme değil bu işi aşırı beslemeden yapabilmek bir gelişmedi diye biliyorum yoksa daihatsu,suzuki bunlar 20 yldır sanırsam aşırı beslemeyi üşük hacimli motorda kullanıyor.

    Tissot kabl et yeni mondeo bu paraya fazla iyi bir otomobil




  • Klavyem anlamadığım şekilde Trakya Türçesi gibi eksik harf kullanıyor ,Türkçeyi böyle zor duruma sokmaktan memnun değilim bu konu için sizden özür dilerim.
  • @perperek;

    Türkçe nin düzgün kullanılmasına önem verdiğin için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Tissot1853: ''passatın satiş liderliği orta sınıf dizel pazarındadır. ''
    Galerimde aylardır duran dizel VW Passatı ve dizel VW Golf ü satamadım. Gayette uygun fiyata veriyordum.
    Lütfen böyle değerleri gerçek satış değerlerini yazarak koyalım.
    Türkiye orta sınıf satış değerlerini kaynağı ile birlikte buraya koyarsanız sizde farkediceksiniz yanlış verdiğiniz bilgiyi.
    Saygılarımla




    Selamlar.
    Bir önceki nesil mondeonun dahil olduğu orta sınıf araçların satış adetleri listesi:
    yıl 2006: VW PASSAT 7,600
    PEU 407 3,928
    OPEL VECT 2,475
    TOY AVENS 2,362
    BMW 3 SER 2,023
    FORD MONDEO 1,706
    CİT C5 1,346
    HON ACCO 1,280
    AUDİ A4 1,234
    REN LAG 996


    kAYNAK Auto Motor und Sport Ağustos 2007 sayısı.
    2007 rakamları gerçekleşmediği için yer almıyor.
    Değerlendirmelerimi obj kaynaklar temelinde yapıyorum.
    3 yıldan bu yana da ford c max kullanıcısıyım. Aracım kendi klasmanında pazar lideri
    Gerek olursa bunu da belgeleyebilirim Yani kendi halinde bir kullanıcı sayılırım.
    Marka fanatikliğim yok.
    Sadece hak edene hakkını teslim etmek gerekir derim ben.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    Tissot VW senin gönlüde yer yapmış, ne diyelim Passat alırsan gülegüle kullan hayırlısı olsun. Bu arada bir önceki TDCI Mondeo larda sadece modlama ile birlike 2.0 motorlar 165beygir güce ulaşıyor (MOD chip tuning değildir). Tissot sen VW konusunda bilgi ahibisin anladığım kadarıyla . Benim çok ilgim yok ama yur dışı doğumluyum tanıdıklarımın bir kısmı BMW,OPEL ,mecedes ve VW Almanyada görev alıyor. VW teknoloji gelişimi içi AUDI ve seatle ortaklık kurud fakat Audi çok uyanıkca birşey yapıp ispanyada seat fabrikalaraında teknoloji geliştirmeyi ugun bulduki zamanımızda polo ile ibiza nın motorları aynı gibi duru fakt birçok parça ve işletim sistemi farklıdır buda mühendislii tamamen paylaşmadıklarını gösteriyor. Gelelim Golflere golf 3 e kadar çok iyidi motoları hla kullanalar var golf ve golf 5 için aynısını söylemek zo alba Almanya TÜV kayıtlarına göre hele FSI motor yani VW nin 16subab 1.6 litre hacimli motoru tam bir ayal kırıklığı oldu skoda ve VW aynı motoru modellerinde kullandı fakat müşteri şkayetleinden üretimden kaldırdılar. Audi ve seatte (seat 1.4 hacim)aynı teknoloji uzun yıllardı kullanılıyor ama yazdığım gibi tamamen mühendisliğin paylaşımı yok.

    Tissot dediğin gibi VW çok daha gelişmiş eknoloji kullanıyorsa bilmek isteriz nasıl bir mekanik gelişme olduğunu,aşırı beslemeli motorlardsan bahsedersen bir gelişme değil bu işi aşırı beslemeden yapabilmek bir gelişmedi diye biliyorum yoksa daihatsu,suzuki bunlar 20 yldır sanırsam aşırı beslemeyi üşük hacimli motorda kullanıyor.

    Tissot kabl et yeni mondeo bu paraya fazla iyi bir otomobil



    Selamlar.
    VW turbo dizel motorları 1989 dan bu yana kullanmakta(TDI).
    Ford ise malum dizel teknolojisi konusunda fazlaca bir know-how sahibi olmadığından PSA ile birlikte hareket ediyor dizel motor geliştirme çalışmalarında.
    Ama VW şu an patenti kendinde olan pump-duse teknolojili dizellerde geride kaldığını kabul ederek common rail sistemli dizellere doğru yönelim içinde.
    2008 de 2 lt CR 140 HP dizeli passata yer bulacak.
    2 lt 170 hp dizelse halen almanyada satışta. Ama sanırım bu motor da pump duse.
    Gelelim FSİ a: eVET 2008 DE 1.6 FSİ ÜRETİMDEN KALKIYOR.
    Sorunlu bir motordu.Sahibine de uğur getirmedi
    Benim kişisel fikrim 68-70 milyar bandında orta sınıfta alınacak arabanın VW TDİ passat olduğudur.
    Ford bu sınıfta pazar lideri olmak istiyor ise fiyatının 60 .000 ytl donanımının da daha yüklü (edl/xenon/park sens/hill holder) olması gerekir.
    Passat tdi 6.000 ytl pahalı iken mondeo çıkar çıkmaz 4.000 ytl lik kampanya ind yaptı ki mondeonun önünü kesmek içim ki bence de çok akıllıca idi.
    Şimdi mondeo tdci nin işi yine zor.
    Bekleyip görelim




  • ben çok üzülüyorum fordun bu hallerine
    nasıl yapsak ta şu mondeoyu lider yapsak :)
    kalli fordla da ilgilenirmi acaba
  • quote:

    @Perpenek
    turbo hortumu problemleri genelde TR de çok görülmekte birlikte mazotlarımızın kimyasal yapısının çok çabuk bozulmasından kaynaklanıyor

    Yok bahsi geçen borunun yakıt ile falan alakası yok. Zaten metal bir downpipe. Yakıttan değil motora sabitlendiği yerde herhangibir takoz kullanmamalarından ötürü sarsıntı sonrası bağlantı ayağının dibinden boru çatlıyor..

    quote:

    @tissot1853
    Mertol uygulamaların beni şaşırtıyor.
    cc , bi xenon, elektrokrom dikiz aynası uygulaması. . . .
    Teknik bilginin kaynağı benim gibi bir hobi uzantısı mı yoksa mesleğinin icabı mı?
    Kısaca ne işle iştigal etmektesin? eğer sakıncası yoksa.

    Sadece hobi. Elektronik mühendisiyim ve otomotivle hiç alakası olmayan bir sektörde çalışıyorum (iletişim). Bununda kararan aynasını taktım bile zaten. CC için uğraşırmıyım bilmiyorum ama pek sanmam. Xenon zaten gelecek. Farları komple değiştirmem lazımda önce e-bay e falan düşsün bakarız :)

    quote:

    mertol ne gülel yazıyorsun şiir gibi valla.Sen araba dergilerinin test pilotu olmalıymışın.Tebrik ederim..

    Teşekkür ederimde ben böyle iyiyim. Ben o tip işleri yapamam. Kimin arabasına binersem onunki iyi diyemem. İyisi ile kötüsü ile ne görürsem onu yazarım. E onlarda genelde bu işi ticarete dökenlerin işine gelmez. :)

    Esmerce@ benim arabam 34 plaka.

    @Perpenek
    Onun sebebi bilgi paylaşımındaki ketumluk değil ürün gamının paylaşımı. 2004 yılından bu yana alınan bir karar ile VW ticari araçlarda daha fazla yoğunlaşıyor, audi ise binek araçlarda. Ve seat audi ile berabe hareket ediyor şkoda ise VW ile. Bu bilinçli yapılan bir tercih. A3 kalitesinde golf yaparsan (golf IV) A3 satamazsın. Sonuçta golfun kalitesini düşürüp A3 ü biraz iyileştirmek ile çözülür. Kaldıki makyaj sonrasında golfün trim kalitesinde tekrar bir değişiklik bekleniyor.


    quote:


    VW PASSAT 7,600
    PEUGEOT 407 3,928
    OPEL VECTRA 2,475
    TOYOTA AVENSiS 2,362
    BMW 3 SERiSi 2,023
    FORD MONDEO 1,706
    CİTROEN C5 1,346
    HONDA ACCORD 1,280
    AUDİ A4 1,234
    RENAULT LAGUNA 996

    Bence mondeo gayet güzel satmış. O rakamlar sadece 2.0 rakamları. 1.6 ları çıkartırsan diğerlerinde de aşağı yukarı bu rakamları bulursun zaten. 1.6 motor piyasası rent a car lar tarafından kullanılıyor zaten.

    quote:

    @tissot1853
    VW turbo dizel motorları 1989 dan bu yana kullanmakta(TDI).
    Ford ise malum dizel teknolojisi konusunda fazlaca bir know-how sahibi olmadığından PSA ile birlikte hareket ediyor dizel motor geliştirme çalışmalarında.

    O konu know how ile alakalı değil. Üretim stratejisi ile alakalı. Düşük üretim adedi için amerikayı yeniden keşfetmee gerek yokki. Zaten var olan bri tasarım var ve onu beraber geliştiriyorlar. BMW de knowhow yokmuyduki 1.6 turbo motorlarını PSA ile geliştiriyor. Bu tercih ve ekonomi meselesi. Maliyeti ne kadar çok marka ve modele yayarsanız o kadar düşürürsünüz. Bunu herkes yapıyor.
    Ford küçük hacimli motorlarda pug ile çok uzun süredir ortak çalışıyor. 91 model sierra 1.8 TD motorlu arabam ile Tr ye geldiğimde yatak sarmıştı, kısa şaseli j9 minibüs parçaları ile rektifiye yaptırmıştım. (sene 93)

    Mondeonun önünü kesebilecek tek passat 1.4 TFSi yada TSi motorlu makine olabilir. Passat'ın 200 nm tork ile daha etkileyici bir araç olacağı kesin. Umarım fordta ufak hacimli aşırı beslemeli piyasasında geç kalmadan birşeyler yapar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    ben çok üzülüyorum fordun bu hallerine
    nasıl yapsak ta şu mondeoyu lider yapsak :)
    kalli fordla da ilgilenirmi acaba


    Ford a vefa borcu hisseden Honda kullanıcısı.

    Honda nın satışlarıyla gururlanmadan önce Mondeo ya üzülüyor ..
  • @mertol "Mondeonun önünü kesebilecek tek passat 1.4 TFSi yada TSi motorlu makine olabilir. Passat'ın 200 nm tork ile daha etkileyici bir araç olacağı kesin. Umarım fordta ufak hacimli aşırı beslemeli piyasasında geç kalmadan birşeyler yapar."


    zaten yapmasada , kendi üretimini kendin yapacan sanırım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 3 Ağustos 2007; 16:20:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    ben çok üzülüyorum fordun bu hallerine
    nasıl yapsak ta şu mondeoyu lider yapsak :)
    kalli fordla da ilgilenirmi acaba


    Ford a vefa borcu hisseden Honda kullanıcısı.

    Honda nın satışlarıyla gururlanmadan önce Mondeo ya üzülüyor ..



    kimseye borcum falan kalmadı hepsini ödedim nakit olarak :)
    kimin ne sattığı ise benim zerre kadar umrumda olsaydı , hisselerinden alırdım
    aslında ters oldu
    hisse sahibi olsaydım , umrumda olurdu daha doğru




  • quote:

    zaten yapmasada , kendi üretimini kendin yapacan sanırım

    Önce porsche yi bitirmem lazım.


  • kimseye borcum falan kalmadı hepsini ödedim nakit olarak :)
    1-kimin ne sattığı ise benim zerre kadar umrumda olsaydı , hisselerinden alırdım
    aslında ters oldu
    (sağdan sola okuyoruz)
    hisse sahibi olsaydım , umrumda olurdu daha doğru
    (tamam! şimdi soldan sağa okuyoruz)

    Şaka bir yana bende Ford kullanmıştım ve özellikle ikinci elde Mondeo nun prim yapmamasına üzülürdüm.Sattıktan sonra bile..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 3 Ağustos 2007; 16:29:52 >
  • esmerce , canın sıkılıyor sanırım senin :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    quote:

    zaten yapmasada , kendi üretimini kendin yapacan sanırım

    Önce porsche yi bitirmem lazım.


    Mertol şu "Porsche yi bitirmen" olayını biraz açsak? Üzerinde çalıştığın bir model mi var?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    esmerce , canın sıkılıyor sanırım senin :)


    Doğru söze ne denir!!

    Gel gör beni neyledi bu piyasa durgunluğu..

    Sende pek geri kalmıyor gibisin hani?
  • quote:

    Mertol şu "Porsche yi bitirmen" olayını biraz açsak? Üzerinde çalıştığın bir model mi var?


    http://www.yenidenyap.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 3 Ağustos 2007; 16:41:07 >
  • Kolay gelsin,uğraşlı ama eğlenceliye benziyor,neticeye ulaşmış gibisin.

    Peki olası hasarlarda çamurluğun aynı işlemlerle tamiri mümkün olacak mı?
  • okyaypay@ şu motor iş yapar mı?

    1.6 150 ps ve 180 ps::: ( ikisi de turbo, 180 pslik in torku 260 astra gtcde)

    Bu motorlar yeni nesil vectrada kullanılacak...
    Bir de 1.9 cdti biturbo var, 180 ps ve 1250 devirden itibaren 400 tork)

    Opel, yeni vectra ile mevcut platformunu yeniliyor... epsilon 1 ( vectra, saab 9-3, alfa 159) artık epsilon 2 ve ilk defa 4x4...
    fotolar aşağıdaki linkte...

    http://carscoop.blogspot.com/2007/06/2008-opel-vectra-new-spy-pictures.html
    quote:

    Orjinalden alıntı: okyaypay

    @mertol "Mondeonun önünü kesebilecek tek passat 1.4 TFSi yada TSi motorlu makine olabilir. Passat'ın 200 nm tork ile daha etkileyici bir araç olacağı kesin. Umarım fordta ufak hacimli aşırı beslemeli piyasasında geç kalmadan birşeyler yapar."


    zaten yapmasada , kendi üretimini kendin yapacan sanırım :)




  • mondeo trendlerdeki göstergelerin klasik olması kötü olmuş, çünkü titaniumdaki lcd ekran çok daha şık duruyor...ayrıca trendlerin jantlarınında focus stlerin jantlarından olması ilginç geldi bana.....


    bu arada mondeo 1.6 titanium otomatik vites hiç gelmeyecek mi türkiyeye?
  • @görele
    kim bilir , göreceğiz.
    @maestro
    oyle bişey yokki buraya gelsin .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 3 Ağustos 2007; 17:31:07 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.