Şimdi Ara

YENİ MONDEO III YOL TESTİ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.297
Cevap
2
Favori
158.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Yeni Mondeo III 1.6 125 HP TITANIUM donanım paket seviyesini test ettim öncelikle araç 1.5ton ağırılığ ile çalıştırıken kesinlikle gitmeyecek bir fikir edindirsede ilginçtirki 0-100km hızlanmayı 11 saniye civarı tamamlmakla birlikte 3 kişi araçta bulunmasına rağmen 200km lik hıza çıkıyor ve inanması zor ama insana hiç bir rahatsızlık çıkartmıyor. 15cm lk HMI ekanı zaten ayrı bir dünya.Daha önceki nesil mondeo lara sahip olmamadan dolayı bu kadar yüklü bir lüks ve donanım beklemiyordum kendi sınıfında passat veya diğer garip modellerle kıyaslamaya hiç girmiyoum çünkü marka olarak hedef artık rahatlıkla BMW ve Mercedes olmuş 1.6 motor ile ilgili Ford kendisi beğenmesede beni hayrete düşürdü turbo yok kompressor yok honda gibi aşırı devirde yok.....sanırsam ileri seviye teknolojileri artık otomobillerinde iyice kullanmaya başladılar......fiyat performans olarak beklentilerimin çok ötesinde ve çok büük bir otomobil yapmışlar tebrik ederim. Bu noktadan sonra tek soru işareti kalıyor niye mercedese bu kadar para verdimki ???????? ister istemez yıllarca çok yüksk meblağda paraları verdiğimiz çık ara öne çıkyor hele araç lifte kaldırılıp süspansiyon ve mekaniği görünce insan audi A4 ve passata nasıl b kadar güvenebiliyirouzki dedirtiyor......belki yurtdışınd insanlar ovalık gibi dümdüz otobanlarda araç kullanıyor ama ülkemizde yollar mükkemmel değil o yüzen adaptif karmaşşık süspansiyonlu araçların gereksimi çok önemli güvenli araç kullanma adına tekrardn Ford u bu konu hakkında tebrik etmek geekir.







  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    Merhaba

    Yeni Mondeo III 1.6 125 HP TITANIUM donanım paket seviyesini test ettim öncelikle araç 1.5ton ağırılığ ile çalıştırıken kesinlikle gitmeyecek bir fikir edindirsede ilginçtirki 0-100km hızlanmayı 11 saniye civarı tamamlmakla birlikte 3 kişi araçta bulunmasına rağmen 200km lik hıza çıkıyor ve inanması zor ama insana hiç bir rahatsızlık çıkartmıyor. 15cm lk HMI ekanı zaten ayrı bir dünya.Daha önceki nesil mondeo lara sahip olmamadan dolayı bu kadar yüklü bir lüks ve donanım beklemiyordum kendi sınıfında passat veya diğer garip modellerle kıyaslamaya hiç girmiyoum çünkü marka olarak hedef artık rahatlıkla BMW ve Mercedes olmuş 1.6 motor ile ilgili Ford kendisi beğenmesede beni hayrete düşürdü turbo yok kompressor yok honda gibi aşırı devirde yok.....sanırsam ileri seviye teknolojileri artık otomobillerinde iyice kullanmaya başladılar......fiyat performans olarak beklentilerimin çok ötesinde ve çok büük bir otomobil yapmışlar tebrik ederim. Bu noktadan sonra tek soru işareti kalıyor niye mercedese bu kadar para verdimki ???????? ister istemez yıllarca çok yüksk meblağda paraları verdiğimiz çık ara öne çıkyor hele araç lifte kaldırılıp süspansiyon ve mekaniği görünce insan audi A4 ve passata nasıl b kadar güvenebiliyirouzki dedirtiyor......belki yurtdışınd insanlar ovalık gibi dümdüz otobanlarda araç kullanıyor ama ülkemizde yollar mükkemmel değil o yüzen adaptif karmaşşık süspansiyonlu araçların gereksimi çok önemli güvenli araç kullanma adına tekrardn Ford u bu konu hakkında tebrik etmek geekir.

    aynı fikirleri seninle paylaşıyorum;yazacaklarımın aynısını yazmışsın,bende yorulmamış oldum allah razı olsun....saygılar arkadaşlar




  • YENİ MONDEO GÜZEL OLMUŞ GERÇEKTEN SINIFININDA ÜSTÜNDE BİR ARAÇ OLMUŞ ŞAHSEN 60 65MİLYARA 2000MOTORUNA PARA VERMEM AMA 45MİLYARA 1.6 MOTORUNU ALIRIM
  • Asıl karakterini non stop 1500-2000km de karar vermek doğrusu fakat ilk izlenim dediğim gibi beklentilerin çok üstünde. Çok para vermek istemeyenlere önerim bi önceki kasa 2.0 TDCI motor oda çok sessiz güzel bir araç fakat MONDEO III başka dünyaların aracı gibi. ingiliz ve Amerikan kökenli yarış sürücüler ilginç yorumlamışlar onlar 2.0cc dizelini 6 ileri vitesiyle 5 metrelik bir lüks ralli otomobili demişler. Net ve kesin kullanımındandır aracın.HMI ekranlı titanyum serisi donanımlı araç emin olunki bir çok mercedes E serisi araç sahibini kıskandırıyor şimdiden. Alana hayırlısı olsun kazasız belasız kulanımlar.Ben bundn sonra Aston martin ve Prosche nin 4 kapılsını bkliyorum rakip olarak
  • başka test edenlerin fikirlerinide oldukca merak ediyorum hele yıldız ve toros dağları gibi zor koşullarda olanları. yorumlarınızı esirgemeyin.
  • 1.6 tdci motoru koyarlar mı acaba buna.
    ben de ne çingene adamım yaa

    çok güzel araba ama dizeli bizi aşıyo, benzinlisini de hayatta almazlar.oysa alsalar ben buna benzin bile yaktırmam.sırtımda taşırım

    bu arada o ekran benim de dikkatimi çekti.ancak şahsuvaroğlunda gördüğümde ekran kapalıydı.görüntü yoktu yani.renkli mi değil mi, neleri gösteriyo çok merak ettim...
    resim koyarsa test eden bi arkadaş çok iyi olur :)

    bu arada @perperek kullanıcı yorumu için teşekkürler...
  • Ameikadaki biraderime internal HMI ekranı ile ilgili resim gönderdim aşağı yukarı ben trend ve titanium serisini 5saa boyunca inceleme imkanı buldum döşemlerin altına dahi bktım torpidonun arkasındaki ses izolasyon malzemeleri dahil. HMI erkanında yol blgisayarı verileri ve ayarlamalı yapabiliyorsun menuler soldan sağa doğru genişleyerek açılıyor dal dal yukarı aşağıya geziyorsun dikatimi çeken kapılar açıkken hiçbirşey yapamadığın zaten rengi garip kırmızımsı uyarıya dönen solda bir kısım ulaşıyor ne kadar renkli bilmiyorum ama tahminime göre 16milyon renktir ekran. Bluetooth,radyo,aux,yol bilgisayarı ve birçok başka özelliği komut edip ayarlayabiliyorsun ki kullanımı BMW nin I-Drviena göre çocuk oyuncağı çünkü eliniz direksiyonda ve aynı pozisyonda sadece baş parmaklarınızla sistemi yönetiyorsunuz bu bakımdan benim yorumuma göre korkunç güzel ve kolay mercedes ve BMW b tarz oyuncakları engin gösermek için abuksabuk yerlere dünya buton yerleştirirdi. HMI ekranından daha neler yapılıyor aracın kitapçığı oldukça sayfadan oluşuyor siz tahmin edin. Abuk sabuk işlerde yaptığı muhakaktır. Ben hala 1.6litre 125 beygir gücünde bir motorun bu dnliğ ağırlıkla nasıl savaştığı konusunda garip duygulardayım 30 yılldır Mercedes-Ford iki markadanda araç sahibi olduğumuz için viteslerinin ve vites kutusunun ne denli başarılı olduğunu biliyorum zaten hem sorunsuz hem pürüssüz ama hem hızlı em iyi bu sadece 5 ileri vitesle sağlanabilecek kadar basit değil ki oranlarındanda bunu anlıyoruz,motor işletim sistemi sandığımızdan daha agresif ve yoğun çalışıyor sanırsam F1 ve rallye otomobillerindeki teknolojiyi işletiyor olabilir Ford artık.[simage][/simage][simage][/simage]

    http://www.autoblog.com/photos/ford-mondeo/157727/full/ bu linkten vehttp://www.autoblog.com/photos/ford-mondeo/159412/full/ burdan resimleri göebilirsiniz. bensiteye resim ekliyemedim en yakın resimlerde bunlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    Merhaba

    Yeni Mondeo III 1.6 125 HP TITANIUM donanım paket seviyesini test ettim öncelikle araç 1.5ton ağırılığ ile çalıştırıken kesinlikle gitmeyecek bir fikir edindirsede ilginçtirki 0-100km hızlanmayı 11 saniye civarı tamamlmakla birlikte 3 kişi araçta bulunmasına rağmen 200km lik hıza çıkıyor ve inanması zor ama insana hiç bir rahatsızlık çıkartmıyor. 15cm lk HMI ekanı zaten ayrı bir dünya.Daha önceki nesil mondeo lara sahip olmamadan dolayı bu kadar yüklü bir lüks ve donanım beklemiyordum kendi sınıfında passat veya diğer garip modellerle kıyaslamaya hiç girmiyoum çünkü marka olarak hedef artık rahatlıkla BMW ve Mercedes olmuş 1.6 motor ile ilgili Ford kendisi beğenmesede beni hayrete düşürdü turbo yok kompressor yok honda gibi aşırı devirde yok.....sanırsam ileri seviye teknolojileri artık otomobillerinde iyice kullanmaya başladılar......fiyat performans olarak beklentilerimin çok ötesinde ve çok büük bir otomobil yapmışlar tebrik ederim. Bu noktadan sonra tek soru işareti kalıyor niye mercedese bu kadar para verdimki ???????? ister istemez yıllarca çok yüksk meblağda paraları verdiğimiz çık ara öne çıkyor hele araç lifte kaldırılıp süspansiyon ve mekaniği görünce insan audi A4 ve passata nasıl b kadar güvenebiliyirouzki dedirtiyor......belki yurtdışınd insanlar ovalık gibi dümdüz otobanlarda araç kullanıyor ama ülkemizde yollar mükkemmel değil o yüzen adaptif karmaşşık süspansiyonlu araçların gereksimi çok önemli güvenli araç kullanma adına tekrardn Ford u bu konu hakkında tebrik etmek geekir.

    perperek test ettiğin araç yani 1.6 125 beygir araç 1.5 ton değil tam olarak 1360 kg.1.5 ton dediğin 2.0 tdci 140 beygir olan mondeo.Tam olarak 1531 kg geliyor.Verdiğim linkten yeni mondeo ile ilgili teknik bilgileri öğrene bilirsiniz.
    http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=2304&haberID=280985




  • bende sana ruhsat ve otomobilin kendi üzerindeki ğırığı yazıyorum titanium 1.6 125 HP 1450kg stepnesiz ha bu arada bu manuel viteslisi otomatiğide 25kg daha fazla opsio listesindende birşeyler alırsan 100kg artıya çıkıyor genelde tüm listeyi tamaladığında ama sana çıplak ağırlık 1450kg yazıyorum. 1300kg lık mondeo hi görmedim 98 HB ghıa X full bile 1300 ün üzerindeydi. Trend kasa mondeo III bile 1437kg mış showroomdada öyle diyorlar oda çıpla stepnesiz ağırlık. Bu aracın yolda genelde 3 kyolcuyla denedim.Bir dahakine tek kişi denersem farklı netice olursa yaarım. 3 erkek herkes 90kg üstü ama onu 90 çarpı 3deyin 270kg da yolcu vardı 1450kg artı hadi dahada azaltayım 200kg yap 1650 kg olarak benimseyin size dahada haifleteyim aracı ama nesini sökeyim aracın 1300kg.....çok iyimse bir rakam aynalarla bu aracın genişliği 2 metreyi geçiyor uzunluğuda 4m.8metreyi geçiyor mantıken titanyum özel hafiletiliş kompozit kaporta olmadğınagöre o rakamlara ulaşmak çok zorki adamlar lazer destekli kaynk özel kısımlarda bagj kapağı altı plastik yapmışlar hafifletip maliyetleri ve tamir maliyetlerini minimuma getirmek için. Neyse benim bildiklerim bunlar ve değerler aracın üzerindeki değerlerdir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    bende sana ruhsat ve otomobilin kendi üzerindeki ğırığı yazıyorum titanium 1.6 125 HP 1450kg stepnesiz ha bu arada bu manuel viteslisi otomatiğide 25kg daha fazla opsio listesindende birşeyler alırsan 100kg artıya çıkıyor genelde tüm listeyi tamaladığında ama sana çıplak ağırlık 1450kg yazıyorum. 1300kg lık mondeo hi görmedim 98 HB ghıa X full bile 1300 ün üzerindeydi. Trend kasa mondeo III bile 1437kg mış showroomdada öyle diyorlar oda çıpla stepnesiz ağırlık. Bu aracın yolda genelde 3 kyolcuyla denedim.Bir dahakine tek kişi denersem farklı netice olursa yaarım. 3 erkek herkes 90kg üstü ama onu 90 çarpı 3deyin 270kg da yolcu vardı 1450kg artı hadi dahada azaltayım 200kg yap 1650 kg olarak benimseyin size dahada haifleteyim aracı ama nesini sökeyim aracın 1300kg.....çok iyimse bir rakam aynalarla bu aracın genişliği 2 metreyi geçiyor uzunluğuda 4m.8metreyi geçiyor mantıken titanyum özel hafiletiliş kompozit kaporta olmadğınagöre o rakamlara ulaşmak çok zorki adamlar lazer destekli kaynk özel kısımlarda bagj kapağı altı plastik yapmışlar hafifletip maliyetleri ve tamir maliyetlerini minimuma getirmek için. Neyse benim bildiklerim bunlar ve değerler aracın üzerindeki değerlerdir.

    Dostum 1.6 125 beygirlik aracın boş ağırlığı 1360 kg.Senin 1450 dediğin ağırlık aracın sıvılarının tamamı ve deposunun %90 nu dolu iken vede içinde 75 kg lik sürücü bulunduğu farz edilerek hesaplanmış değerdir.Ford un sitesinde yazan aynen şu:
    Ağırlıklar (kg)** - 4 kapı Trend Titanium
    1.6L Duratec benzinli (125 PS), 5 ileri manüel vites
    1437(trend)---1449(titanium)
    ** Araçtaki tüm sıvılar tam ve yakıt deposu % 90 oranında doluyken, 75 kg'lık bir sürücü dahil ağırlık değeridir. Opsiyonel özelliklere göre değişebilir.
    Ayrıca burdan bakabilirsin
    http://www.ford.com.tr/yenimondeo/
    Bu arada aramızda yanlış anlaşılma oldu ben aracın boş ağırlığını 1500 kg diye ifade ettin sandım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tom amca -- 9 Temmuz 2007; 14:33:40 >




  • Konuya sizin kadar hakim değilim ancak Ford galerisinde aracın performansını konuşurken boş ağırlığını sormam üzerine 1360kg demişlerdi, 1340kg lik Laguna II aracım 110hp 148nm si ile kalkışlar dışında gayet yeterli bir performansa sahipti,180km ye kadar çok rahat çıkardı ki yeni nesil 125hp 160nm lik Ford motoru daha iyi bir performans ortaya koyacaktır.
  • Aracın ağırlığı demek depo % 90 dolu ve 75 kg ağırlığnda sürücü dahil olarak alınır, bu standartdır...ve ruhsatda da bu şekilde geçer..

    mondeo 1.6 125 ps 1360 kiloysa boş olarak tüm diğer arabalarında kilosu tekrar hesaplanmalı...

    mesala astra 1.3 cdti 1245 kg geçiyor..ruhsatda ,,, demek ki mondeo: 1360 kg hesabıyla... 1245 - 75= 1170
    45 lirede mazotu çıkaralım: evet araba düştü 1125 kg ya...





    Sonucun sonucu::: firmalar standart değerler ile vermeli.. ( sürücüsüz araba olmayacağına göre)


    mondeo 1.6 125 ps: 1437 kg dur...
    astra 1.3 cdti ise: 1245 kg dur... ruhsatda da öyle yazar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 9 Temmuz 2007; 15:07:50 >
  • Merhaba

    Tartışacak birşey yok aracın çıplak ağırılığına bir daha asla kuavuşamıyacağına göre asıl olan kantar tabiriyle yol ağırlığıdır oda 1450kg ın üstündedir. Sıvılarını v ve donanımları sökemiyeceğimize göre yapabilecek birşeyde yoktur. Tüm kullandığımız fordlar ruhsatta yazandan çok ağır çıkmıştır kantarda (sanırsam hep ghıa donanımlı olmalarından olabilir).Toyotalarda ise tam tersi sunular çıkmıştır 50-60kg daha hafif çıkmıştır bunun sebebiyse ruhsatta mecburi standarttar var olabilir.Fakat aracın kendi şasisi üzerindeki değerlerde zaten mondeo ağır çıkıyor. Benim için önemli olan ağırlığı değil 1.6 125 hp MOTOR 5 İLERİ VİTESLE nasil bu kadar başarılı olmaktadır ve bunu orta seviye devir aralğında yapmasıdır. Vites oranları diyeceksiniz onada baktık motor atmosferik en fazla 7bin devir çevirse sürekli dedik devir kesici var son viteste o devire çıkmanız zor denemedim öyle birşey.

    internette ve sitelerde ölçülerde farklı değerler yansıtılmakta zaten şu an TR de sadece sedan tabiri kasası mevcut diğer kasaları daha ağır.
    Öncedende yazdığım gibi aracı gerçek şartlarda ve karma yol gurubunda test etmiş olanlarında yorumlarını merak ediyorum. :) yinede sıvısız ağırlık bilgisi için teşekkür ederim. Bu arada bir kaç yıl önce Laguna II 1.6 motor kullanma imkanım oldu ankara bolu-bolu Ankara arası.ilk kalkış ve şehir içinde gerçekten daha büyük motor istiyor hele klima açık ve 3-4kişilk bir grupla yola çıkınca sanırsam deposuda 70litreye yakın alıyordu yanlışım yoksa yedekle birlikte ve yakıtı 2000cc nin çok üstünde değerlere imza atabiliyor. Astra 2 cdti idi sanırsam 1.3 90 beygir 6 ileri onuda yakınım çok büyük şevk ve istekle aldı fakat onunda en büyük skıntısı keşke donanımsız daha hafifini alsaydım diyor ve ekliyor bazen stepne o bu herşeyi çıkarıp kullanmak istiyorum belki birşey değişri diye. Benimse kısmen hoşuma gitti araç ama performans olarak değil viteslerin fazla olmasından dolayı :) canı sıkılanlara birebir. Fakat opel in en büyük özrü hissiz elektronik pedallar çok gecikmeli tepkileri var sanırsam en büyük sıkıntı bu yüzdendir tabii 1.3 dizele turbo takviyeside olsa düşük devirde tork elde edememsi insanları isyan ettiriyor haklılar. Ford Mondeo III dahi laguna ve astra kadar bol plastik ve halı bulamassınız mümkün olduğunca bu tarz malzemelrden hala kaçınıyorlar. Arka koltukları kaltayın ve şapkalığın halısına kaportanın halısına bakın hala 97-99model mondeolarla aynı incelik ve basitlikte degerli bir malzeme degil. Tabii açık renkli opsiyon listesindeki döşemelerde farklılık varmıdır bilemem ben size trendininkini yazdım. Tıtanıum serisini ise sadece yol testi ve kullanımına baktım trendin içi kadar incelemdim çünkü Titanium da zaten HMI ekranı sizi etkilediğinden o kadar döşemelere bakayım inceleyim gibi bir düşünceye giremiyorsunuz. Ama kapılardaki 2 körüklü kapı içi ve karşısında 2cmden daha kalın fitiller oldukca etkileyici. Kapılar kapanırken artık metal sesi işitmeniz imkansız. Alanlara önerim üstündeki ucuz continental lastikleri hemen bitirip goodyear excellence yada Dunlaop SP1 serisine terfi etmenizdir bu lastikler yeryüzünde devrim niteliğinde ses izolasyonu ve konfor sağlamaktadır....kısaca külüstüre dahi taksanız şaşırtıcı etkileri var.




  • HA buarada ben onbaşı siz yüzbaşı-binbaşı-yarbay... ezin ezin bakalım :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    HA buarada ben onbaşı siz yüzbaşı-binbaşı-yarbay... ezin ezin bakalım :)




    Laguna II 1.6 aracımla iki kişi 21 ağustos 2006 da Balıkesir den Of a kadar olan 10 günlük gezimizde toplam 3235km yol yaptık,genelde dağ şeridinden gittiğimizden çok güzel güzergahlarla beraber sürekli 2. viteste gittiğimiz yerlerde oldu,bu gezinin bize yakıt maliyeti yaklaşık 600 milyon olmuştu,80-110 km arası kullanımda kilometre başına maliyetimiz 185bin liraydı,bu konuda Laguna dan asla şikayetçi olmadım,günlük kullanımdada yaklaşık 65l benzin alır ve bir depoyla şehiriçi-dışı karma kullanımda yapılan sürat ve yolcu sayısına göre minimum 750km maksimum yaklaşık 1000km menzile sahipti,ancak yakıt tüketimi konusunda benim gibi memnun kalmış başka bir Laguna 1.6 kullanıcısına rastlamamış olmam şaşırtıcı,genelde sakin kalkıp 130km civarı hızlarda kullanırdım.




  • Yeni Mondeo genel anlamda kalite algısı yüksek,tok bir otomobil,ancak ön ve arka kapılarda kullanılan plastik kaplamalar birbirinden farklı,taban ve bagaj kaplamaları biraz zayıf hissettiriyor,en hoşuma giden detay orta konsolun üstü gibi vites konsolununda yumuşak malzemeyle kaplanmış olması,ancak bu konsol biraz gevşek bir yapıya sahip,göstergeler ve kumanda düğmeleri sıcak ve kaliteli bir atmosfer oluşturuyor.En rahatsız edici kısmıysa belirttiğim gibi arka kapıların önlerden farklı olarak sert plastikten üretilmiş olması ve bagaj içi kaplamaların inceliği,torpido kapağıysa böyle bir araca göre gerçekten dar ve kalitesiz hissettiriyor.

    Ancak sürüş tekniği,konfor hissi ve güvenlikte bence şu an sınıfının en iyilerden biri.
  • 1.6 litrelik araçlarda genelde ben ve benim çevremde memnun olan kimseyi görmedim Audiden Volvoya kadar çeşit marka ve modelleri kullanan kimselerdir bunlar. Ay içi günlük bölgeler arası aşağı yukarı günde 700km yol Opel astra elegance ile asla 50 litrelik benzinle 620km ye ulaşamadım TR de bastımmı 700km gidebileceğin otobanda yok dediğim yol edirneden kuşadasına olan mesafedir. Dağ yolunda 80i geçmek mümkün değil otobandada 170km nin üstünde gidiyorsun fakat ayı mesafeyi yeni kasa seat cordoba 1.4 ile oda bogala en fazl 49litre benzin alır standartı 45 litredir. ondada otobanda 170km üstü artık son ne kadar giderse dağ yollarındada dediğim gibi 80km ara şehirlerarası yollardada 110-130km ile bir depoyla 900km yapıyorsun full şehir içi 600km rahat yaptırıyordu fakat 1 yılda 100.000km yol yapması ve 2.elde müşteri bulamammaktan dolayı ithalatcısı oln doğuş otomotive sattık. 1.6litre laguna2 ile 1000km yol yapabilmen benim için inanılmaz bir değer.Focus 1 ve focus 2 ile brer depo beninle 800km civarı şehirlerarası yol yapılabiliyor.Bir önceki kasa mondeo cruise kontrol sabit 110km hızla bir depoyla 750-860km yol yapısına göre değişir yapıyordu ama o araç 2000cc ve alt dvirlerde gidebilen bir araç.

    Ford da çalışanlar kesinlikle 2litre mondeo dan çok akıyor diyor. Ben focus 2 1.6dizel tdci ve focus 1 1.8 dizlde kullandım focus 1 bu konuda çok çılgın çünkü performans çılgını bir araç,aile arabasından çok rally pilotu bir babanın aracı gibi.Mondeo tdcı da kullandım o çok hoş bir otomobil VW nin 1..9 dizellerine göre daha titrşimsiz ve turbosunun varlığıı hissettirmeyen her devirde güçlü bir araç ama malesefki vergi dilimi çok yüksek.Ankara ve izmit tarafında chiplenmiş mondeo tdcı lara denk geldim biri otobanda 210km hızla giderken yanımdan çılgın bir hızla geçti bolu yönünde bir benzinlikte durduğumda sordum bu raç bu kada igtmez ne var diye gençten bir olan 26 yaşlarında ağbi chipledik dedi nasıl dedim 300euro ya maslakta chipe sokmuşlar ve araç 160beyir güç üretir olmuş çok yakmıyormu dediğimde ağbi ne yakacakki hep aynı devir çeviriyor sadece sürekli zengin karşım olarak çalışıyor dedi fazla üstünde durmadan vay be dedim yanlaından ayrıldım... ki daha sonraları chip ve bir kaç parça değişmiyle rahatlıkla 200hp nin üzerine çıktıklarını öğrendim fakat onlar abartı boyutunda uygulamalar ve 1-2milyon km yapabilen dizel motorun ömrünü 500 binkm gibirakamlara indiriyormuş.......

    Bir önceki kasa laguna 1.6 ve laguna 2 1.6 ahibi tanıdığıma yine telefn açıp sordum ağbi nasıl yakıyor diye dedikleri hala çok yakıyor-ne kadar doluyor dediğimde 170ytl fulluyor dediler ve 170 ytl ye edirne izmir arası bazen gidiyor bazen izmite yaklaşırken uyarı veriyor dediler sanıram 550km bir yoldur o mesafe. Dediğim kişilerde enim mantığımda dağ yolund olabilcek azami 80-90 boş yolda 110-130km ve otoban bulurlarsa son sürat. Bu arada astra eleganc şehir içi kullanımda ancak 300km falan bir depoyla yaptırıyor.




  • Selamlar,

    Laguna, mondeo bunlar focusa göre bir üst sınıf araçlar ve kasa ağırlıkları fazla. Son dönemde bu tür üst sınıflarda 1.6 lık motorlar uygulanmaya başlandı. Bundaki en büyük neden araçların sunum fiyatları.Bir alt sınıf aracın donanımlısı fiyatına bir üst segmentteki aracı alabilir oluyorsunuz. Tamamen bir pazarlama taktiği.
    Ama şunlar unutulmamalı, bu üst sınıf araçların işletme maliyetleri her zaman için (mesala focus II - Mondeo) daha yüksek olacaktır.
    Ayrıca bu araçların depo kapasiteleri genel olarak yine daha büyük. En az 60-65 litre civarlarındalar. Bu da uzun yol performanslarında uzun menzil anlamına geliyor.
    Yeni mondeoyu test etmedim ama showroomda yakından inceledim gerçekten çok güzel bir araç olmuş ve testlerde sınıf lideri passatı rahatça geçti.
    1.6 lık benzili motorun başarısı muhtemelen, etkin torkun, geniş bir devir aralığında doğru şanzımanla verilmiş olmasından kaynaklanıyor.
    Ancak her ne kadar etkilide olsa, bu araçta 1.6 tdci çok daha ekonomik ve performanslı olurdu diye düşünüyorum.
    2. nesil 1.8 lik tdci 115 lik versiyonuda iyi bir seçenek olurdu ama vergileri işi bozacaktır.
    Bu araca yakışan bana göre 2 lt lik tdci başkası değil.

    Herkese iyi sürüşler dileğiyle.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: perperek

    indiriyormuş.......

    Bir önceki kasa laguna 1.6 ve laguna 2 1.6 ahibi tanıdığıma yine telefn açıp sordum ağbi nasıl yakıyor diye dedikleri hala çok yakıyor-ne kadar doluyor dediğimde 170ytl fulluyor dediler ve 170 ytl ye edirne izmir arası bazen gidiyor bazen izmite yaklaşırken uyarı veriyor dediler sanıram 550km bir yoldur o mesafe. Dediğim kişilerde enim mantığımda dağ yolund olabilcek azami 80-90 boş yolda 110-130km ve otoban bulurlarsa son sürat. Bu arada astra eleganc şehir içi kullanımda ancak 300km falan bir depoyla yaptırıyor.


    1ncisi bir depoyla 300 km anca ferrari gider... astrayla bir depoda en az 450 km yapılır(şehir içinde) 2ncisi izmir edirne arası 550km den fazla nerden baksan 650-700 km dir... çünkü istanbul izmir arası 550 km...

    Ayrıca fordun müdürü talebe göre 1.6 tdci modeonun getirileceğini açıkladı ve bence bu talep olacak ve 1.6 tdci motor getirilecek...




  • Haklısın ferrari şehirler arası 100lte bezinle 300km yol kateder :) Lüleburgaz-Kuşadası arası şehir içinden şehir içine 620km demekki gerçekten edirne izmir arası anak 500-550km dir tahminimce yada onlar km sayacına bakmıyor.Neyse 1.6TDCI olsaydı 45 bin ytl yeni kasa mondeo III tadından doyulmazdı bu seferde 6ay sıra beklerdik :)
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.