Şimdi Ara

YENİ MONDEO III YOL TESTİ (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.297
Cevap
2
Favori
158.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Demekki arada motoru değiştirmişler haberimiz yok. Hadi bizim yokta servislerinde yok.. Bu durumda 1.6 HPDC motorlu olan birtek 115 lik Ghialar kalmış demektir. O da bu yılın sonunda değişeceğine göre bu motor tasarımıda tarihte yada güney amerikada yeni yerini bulur artık.. :)
  • Ne motor muş bunlar böyle ;)
  • mERTOL SELAMLAR.
    YENİ MONDEO DAKİ 2 LT TDCİ 140 HP LİK MOTOR HAKKINDA BİLGİN VAR MI?
    Sanırım ilk olarak TR ye s max ile girdi.Çok da yeni bir motor değil hani.
    Güç ve tork değerleri başarılı ama almanların forse ettiği güç ve tork patlamasından sonra bu motor hafiften gerilere düştü.
    Kulaandığımda bu motorun 1.6 ydci 109 hp lik DV6 kodlu motordan çok çok daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu görüp kıskandım doğrusu.
    Belkide çalışma karakteri açısından 2 lt motorlar daha ideal hacme sahipler.
  • Çok fazla bir bilgim yok ama o motor zaten eski kasa mondeoda da kullanılıyordu. Yeni bir motor falan değil. Dayanıklı ve güçlü bir motor. 130 luk otomatiğin tüketim değeri abuk ama 140 lık gayet makul.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    Çok fazla bir bilgim yok ama o motor zaten eski kasa mondeoda da kullanılıyordu. Yeni bir motor falan değil. Dayanıklı ve güçlü bir motor. 130 luk otomatiğin tüketim değeri abuk ama 140 lık gayet makul.

  • Eski kasa Mondeo da 130hp lik dizel,145hp lik benzinli 2.0 motorlar vardı,140hp lik dizel motor yeni geldi..
  • Olabilir. Yanlış hatırlıyorda olabilirim.
  • Evet eski kasa mondeo tdci 130 hp idi.
  • araba.com adresindeb bakn
  • Yeni Mondeo lar gemi gibi maaşallah,özellikle laciverteri çok karizmatik görünüyor..

    Yol üzerinde -özellikle yandan- görüntü olarak kesinlikle S serisine yaklaşan bir iriliği var.
  • Siyah rengi ayrı bir karizma duruyor ..bencede koyu renkler daha çok yakışıyor mondeo ya
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    quote:

    ben 1.6 trend kullandım motoruna bi diyeceğim yok ama bunun donanım listesinde esp ve tcs var diyo ama ani kalkışta pATInaj çekiyo ve esp iptal dümesi bi üst modelde varken trend de yok nasıl iş anlamadım gösterge tablosunda esp ile ilgilide hiçbir uyarı ışığı göremedim. ayrıca gösterge panelindeki küçük ekranda çok dandik güneş olduğunda ekran malesef zor okunuyor hiç ne yazdığını göremedim

    Sizinle aynı arabayı kullanmış olamayız. Ben geçen hafta trend mondeo 1.6 TiVCT aldım. Yarın tescil işlemlerini yaptıracağım. Arabayı Balıkesir Akoto'dan aldığım için oradan gidip teslim almam gerekti. Gerçi ona da gerek yoktu getiririz demişlerdi ama ben kendim almak istedim ve geçici plaka ile Balıkesir/Akçay/Balıkesir - Bursa - Yalova - İstanbul güzergahında toplam 593 km yol yaptım. Araba gider gtimez konusunda fazla bir beklentiye girmeye gerek yok. Sonuçta ağırlığı belli, motorun üretebildiği tork belli. 1437 kg arabaya 160 nm tork ile sportif bir sürüş dinamiği beklemek en iyi deyim ile "fazla iyimser bir söylem" olur. Ancak rahatsız edici bir hantallık yok araçta. İsterseniz rakipleri ile karşılaştıralım. Bunlar ne kadar gidiyorsa mondeo da o kadar gidecek sonuçta.. Ben direksiyonuma güvenirim ancak 0.2-0.3 sn gibi farkları hissedebilecek kadar profesyonel değilim, kolumda g-tech ile de dolaşmıyorum, sıradan bir sürücünün bunu hissedebileceğinede inanmıyorum. Dolayısı ile sınıfının tam ortasında bir akselerasyonu olacaktır ki aile araası olarak kullanacağım için beni tatmin etmeye yeter.

    Vectra : 12,6 sn
    Passat : 12.4 sn
    Mondeo : 12.3 sn
    Avensis : 12 sn

    Neden 2.0 almadım?
    - 1incisi dizel konusunda derin endişelerim var. C-Max ı sattığımda 47 bin km deydi ve bana en ufak bir sorun çıkartmadı. Ancak gerek enjektör gerek debriyaj (dolayısı ile ayna mahruti) , gerekse turbo sorunu yaşayan arkadaşlrım olmadı değil. CR enjektörünün 1 tanesinin 500 lira+KDV gibi bir fiyata sahip olduğu düşünülünce bir sonraki arabamın dizel olmamasının bence daha doğru olacağını düşündüm.
    - 2nci olarakta 2.0 malum vergi dilimi olarak 1300 lira falan gibi bir yıllık vergiye sahip. 1.6 ise beşyüz küsur lira. Aradaki farkı verme düşüncesi bile benim sinirlerimi hoplatıyor.
    - 3ncüsü ise 1.6 ile arasında yaklaşık 20 bin lira fiyat farkı olmasıydı. Yukarıda dediğim gibi benim için 0-100 ölçümlerindeki 1 sn nin falan herhangibir önemi yok. Dolayısı ile dizelin torkunun bana sağlayacağı akselerasyona da ihtiyacım yok. Neden 20 bin lira daha fazla vereyimki? Tüketim için bu farkı vermeye asla değmez. 20 bin liranın basit gecelik faizi bile 1 yıllık benzin mazot arasındaki yakıt tüketim farkını kapatmaya yeter.

    Arabada TCS de var ESP de. ESP iptal düğmeside var. Dörtlü flaşör düğmesinin solundaki ESP yi devre dışı bırakan düğme. Bu düğmeye bastığınız zaman ESP ve TCS devredışı kalıyor. Taki siz frene basana kadar.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Gösterge ile ilgili bir eleştiride bulunmuşsun, ben burada okunamayan bir veri göremiyorum?
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

    Bu resmi özellikle koydum çünkü arkadan ışıkta vuruyor.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Bunlar sağdan soldan alınan resimler falanda değil benim kendi arabamın resimleri.

    Bu arada dışı lacivert renkli olan mondeoların içi siyah değil. Mürekkep mavi renkli mondeoların içi mavi gri kombinasyonunda geliyor. Hem trendte hemde titaniumda kombinasyon böyle.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ



    Bunlarda dışının resimleri
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ

     YENİ MONDEO III YOL TESTİ


    Aşağıdaki metinde benim kendi forumumda (fordclubtr.com) yazmış olduğum ilk araç izlenimlerim.

    Ben 2006 C-Max TDCi yi satarak bunu aldım . Dolayısı ile aşağıdaki yorumlarımda ona atıflarda bulunmuş yada daha önce bu araçla ilgili olarak yaptığım yorumlarıma gönderme yapmış olabilirim, okurken bunu dikkate alırsanız memnun olurum.

    quote:

    593 km yi doldurduk. Genel olarak uzun yolda keyifli bir araç. Kendinizi tren kullanır gibi hissediyorsunuz. Alçak araba kullanmayı özlemişim galiba. Virajlarda falan son derece dengeli. Salınım vesaire sorunları yok. Süspansiyon tatlı sert. Ses yapacak kadar sert değil ama bir amerikan gibi yaylanacak kadar yumuşakta değil. Genel olarak focus II setup ına yakın bir tercihte bulunmuşlar. Arabanın içinde yol sesi yok. Ki sacları teneke sesi veriyor olmasına rağmen yok. Amcalar trimde izolasyon işini bitirmişler bu sefer. Ancak 120 km/h ı geçince motor ben buradayım demeye başlıyor. Vites oranları çok iyi ayarlanmış. Arabanın şanzımanı uzun süredir ford modellerinde kullanılmaktan olan IB5 in geliştirilmiş versiyonu. Bazı dişlileri büyütmek kaydı ile 180nm torka kadar dayanabilir hale getirmişler. Ve vites oranları çok iyi ve kısa ayarlandığı için zorlanmıyorsunuz. Klima açıkken elbette yokuş tırmanmada üst vites düşük devirlerde sorun yaşanabilir. Çok kasarsanız bir vites düşürmek yeterli oluyor. Son dişli oranı ve vites oranları yan yana koyunca sürücüyü rahatsız etmeyecek oranların seçildiği ortaya çıkıyor zaten. Bu oranlar ile yüksek hızlarda motor gürültüsü artar belki ama şehiriçinde de büyük avantaj sağlayacağı ortada. Basit bir örnekleme ile şunu söyleyebilirim, araba 100 km/h sürat ile giderken devir saati 2950-3bin devir civarında bir değerde oluyor. Bu da oldukça kısa oran seçildiğini gösteriyor zaten.

    Vites geçişleri çok yumuşak. Debriyaj zaten tüy gibi. Arabada klasik hidrolik direksiyon var. Bu durum benim hoşuma gitti açıkcası. Yolu daha iyi hissediyorsunuz. Ama elektrikli hidrolik direksiyondan neden vazgeçtiklerini merak etmedimde değil. Fren dozlaması balatalar yeni olduğu halde gayet başarılı. Kısacası bu arabayı alışkanlık gerektirmeksizin arabanın sürücü koltuğuna geçip kullanmaya devam edebilirsiniz. Sürücüyü zorlayabilecek en önemli konu park etmek olacaktır. Bagaj kapağının sonunu göremiyorsunuz. Dolayısı ile arkaya park sensörü şart. Hatta öne de takılırsa fena olmaz. Yol bilgisayarı Türkçe.. Ama bi noktada saçmalamışlar. Ortalama tüketimi sıfırladıktan sonra eğer hareket etmiyorsanız tüketim bilgisini okumaya devam ediyor. Yani VSS gelmesede tüketim okumaya çalışıyor. Dolayısı ile 99.9 lt/100km gibi salak bir ifade ile karşılaşabiliyorsunuz. Araba yürümezken onun ortalama hesaplamayacak şekilde ayarlanması gerekirdi.

    Malum araba henüz rodajını tamamlamadığı için tüketim değeri kriter alınamayacak kadar yüksek ama genede yazayım. Klima sürekli açık halde ortalama hız 87 km/h - tüketim 8.1 lt/100km . Bence normal. Beklediğim gibi. 5 bin km falan sonra parçalar alıştıkça yavaş yavaş düşer zaten. Genede klima açıkken 7 litrenin altına inmez. Ona rağmen, 590 km gitmişim ve menzili 290 km gözüküyor. Yani dikkatli kullanımla şu durumda bile 900 km menzili var demektir ki bu da gayet iyi. Ancak bu kaba bir hesap. O mesafelerde şehir içi kullanımı falanda var. Sadece şehirdışı değil.
    Not: Depo 70 lt ve bugünün fiyat değerleri ile 192 liraya doluyor.

    Elektronik klima bildiğiniz gibi işte. Ford un bir çok modelinde kullandığı her zamanki çift bölgeli elektronik klima. Bendeki alette 6000CD var ama neresi 6000CD onu çözemedim. Her bi şeyi değişmiş. Herşeyden önce artık 6 değil 10 istasyon hafızası var. Gene 3 tane bölüm var. Ve dahası teybin ekranında görülen yazı ve mesajlar aynı zamanda gösterge ekranından da izlenebiliyor. İsterseniz göstergenin ekran ayarları bölümünden bu özelliği iptal edebiliyorsunuz. Ses sistemi son derece başarılı. Önde ve arkada 4'erden toplam 8 tane hoparlörlü bir set var. Gayet net ve temiz müzik dinleyebiliyorsunuz. Radyonun duyarlılığı gayet iyi. Uzak mesafedeki istasyonları dinlerken bile çok fazla sorun olmuyor. Bu kez daha iyi bir radyo ile karşı karşıyayız galiba. CD çaların üzerinde telefon tuşlarının aynısı var. Telefon hazırlığı falan geliyor olabilir. Arabanın içindeki krom detayları çok iyi ayarlamışlar. Gerçekten son derece dengeli. Ne fazla ne eksik. Keşke hoparlörlerin çevresinde de yapsalardı. Orta konsol iki bölümlü. Üstte ufak bir bölüm var onuda kaldırınca altından kocaman bir bölüm çıkıyor. Üstünü konsol ile aynı vinili kullanarak kaplamışlar ve terletmiyor. Bardaklıklar iki tane. Kül tablasının olduğu bölüm güzel bir kapakla kapatılmış. Torpido gözü gayet derin. Tüm ıvır zıvırları alabilecek kadarda kapasitesi var. MP3 player/ipod için giriş soketide var. Kapılardaki harita cepleri gayet geniş. Arabanın içine oturduğunuzda rahatsız olabileceğiniz birşey yok. Arka taraf öne kıyasla çok daha geniş. İnanılmaz diz mesafesi çıkartmayı başarmışlar. Artık mondeo alanlar bir üst sınıfta olduğunu daha kolay farkedebilecek. Ön tarafta okuma lambaları var. Arkada yok. Sanırım trendlerde böyledir sadece. Ama eski tip aydınlatma gurubu kullanmaları iyi olmamış bence. Tavan döşemesi ile o aydınlatma gurubunuda yeniselermiş çok süper olacakmış. Gözlüklük işe yaramaz. Gözlük koyunca ses yapıyor ve sinir oluyorsunuz. Oraya gene bebek aynası koyacağım sanırım.

    Jantların tasarımını çok beğendiğimi defaten söylemiştim zaten. Arabayla birlikte 205/55/16 91H sınıfı Continental Premium Contact lastik geldi. Stepne tam boy ve yanlarını doldurmak için strafor kullanmışlar. Bir an evvel onlardan kurtulup ufak stepnelerden almam lazım. 17 olsaydı herhalde daha güzel gözükürdü ancak o durumda da süspansiyon sertleşeceği için sürüş konforundan ödün vermek zorunda kalırdık muhtemelen ki bende tercihimi konfordan yana kullanmayı tercih ederim. Bence doğru ebat seçmişler.

    Sonunda şu kaputu anahtarla açma olayından vazgeçmişler. Hatta depo kapağında kapak bilem yok. Kilitten bu noktaya gelmeleri bir devrim aslında

    Kısacası şu durumda doğru tercih yapmışım diyebilirim.




    Arkadaşlar benmi yanlış biliyorum yoksa tüm mondeolarda HMI standart değilmiydi? Burdaki resimlerde HMI yok




  • Bence bu araç fiyatıyla Focus Ghia modelini anlamsız kılıyor
  • titanyum da hmı var digerinde yok
  • quote:

    Orjinalden alıntı: phaon

    Bence bu araç fiyatıyla Focus Ghia modelini anlamsız kılıyor



    tam anlamıyla değil. İst şartlarında büyük araba zor zanaat. Parkederken, ara sokaklarda sürerken. Tabi her halükarda mondeo görünüm olarak daha prestijli
  • Şehir içi trafiğnde kullandım pek sıkıcı bir tarafı yok turu ve çapı çok iyi aracın tek derdim hiç hoşlanmadığım arka kuyruk kısmının nerde bittiği özelliği.Nerde bitiyor 5 metreden fazla bosş alan arıyor gözlerim kullanırken.
  • Bugün birsürü araç inceleme fırsatım oldu. Yeni Ford mondeo doğruyu söylemek gerekirse beni hayran bıraktı. Fotoğraflarda göründüğünden daha büyük ve heybetli bir araç. S40'la yan yana duruyordu ve kesinlikle adil bir karşılaştırma bile olmaz Daha sonra arka arkaya BMW ve Audileri inceledim. Hem iç tasarım hem dış tasarım olarak bence Ford mondeo'ya kimse yaklaşamıyor. Araç göründüğünden daha büyük. Need For Speedden çıkmış gibi spor bir görüntüsü var. 4 kollu direksiyon simidi ve üzerindeki tuş dizilimi gerçekten çok güzel. Ben incelerken bazı Alman aileler de inceliyorlardı. Kesinlikle adamları mıknatıs gibi kendine çekiyor araç. Hem içiyle hem dışıyla benden 10 puan aldı. Tamamiyle tarafsız bir yorumla da Türkiye'de 90-100 milyara satılan araçlardan hem içiyle hem dışıyla daha güzel.
    Benim gördüğüm siyah Ghia modeliydi, şimdiye kadar gördüğüm en güzel araba diyebilirim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadall

    titanyum da hmı var digerinde yok

    http://www.ford.com.tr/yenimondeo/ Bakın HMI trend te ve titanyumda standart! en azından internetteki donanım seçeneklerinde ve tanıtınında öyle diyor!!


    Her modelde bulunan İnsan Otomobil Arabirimi (HMI) sistemi direksiyonda bulunan tuş setleri ile
    kontrol edilen etkili bir dijital kumanda merkezidir. Standard veya Ford Convers+ gösterge panelleri tüm anahtar özellikleri görebilmenizi ve ayarlayabilmenizi sağlar.

    Soldaki tuş seti müzik sistemindeki ses, kanal arama, istasyon ve mod değişimi fonksiyonlarını kontrol eder. Sağdaki tuş seti ise gösterge panelindeki ekrana yansıyan bilgiler (araç ayarları, yol bilgisayarı) arasında dolaşım sağlar. Ford Convers+ gösterge paneli bulunan araçlarda sağ tuş seti ayrıca telefon, radyo, CD ve MP3 fonksiyonlarını kontrol eder.


    ford.com.tr den ALINTIDIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khaos -- 12 Ağustos 2007; 18:58:14 >








  • fotolar için tşk kürler, gözümüz gönlümüz açıldı
    İlginç olan arabanın gerçeği daha iyi gözüküyor, fotolara göre



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 12 Ağustos 2007; 21:55:32 >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.