Şimdi Ara

YENİ MONDEO III YOL TESTİ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.297
Cevap
2
Favori
158.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aslında olması gerekmez mi? otomatik vites almak için illaki 2.0 motor almak gerekiyor.....1.6 otomatik bence iyi talep görürdü
  • Şu fordun dizel meselesi.....devam
    peugeot 307 hdi 110 hp 2005 model-c max tdci 109 hp.
    Her 2 araca da aynı anda sahip idik. 307 gitti. C maxda yaşadığım intercooler hortum delinmesi ki 2 kez oldu: 307 de olması nerede ise imkansız!!!!!!!!!!!!!!
    Neden mi? metal yerine kauçuk bazlı plastik hortum kullanıl mışda ondan.
    Diyeceğim dizel konusunda peugeotun hakkını teslim edelim.
    Zaten LE MANS da da aleti audi ile yarışmakta.
    Mertol know how konusunda fordun öğreneceği çok şey var daha.
    Adetlerin düşük olması tek argüman olamaz z.ra focus bile avrupada yılda yüzbinler satıyor buna c max fiesta mazda 3 ffusionu ekle milyonu geçer.
    Yapılan üretim butik tarzı iş değil.

    DV6 kodlu makine aslında büyük oranda peu destekli bir makine.

    Gelelim bmw konusuna . elbetteki bmw nin dizel potansiyeli peugeotu katlar ama yinede konu maliyet olduğunda peugeot akıllı seçim olmakta.
    Bana kalsa VE MALİYET KAYGIM OLMASA BİR DİZELCİ OLARAK KESİNLİKLE BMW ÜRETİMİ DİZEL MAKİNELERİ SEÇERİM.
    Ör 530D 535D MÜKEMMEL OLUR. Kesin karar için test etmek isterim 2 sini de.
    Olmadı 2 lt bi turbo 204 hp (2008 de geliyor)
    Ama sağlamlık önceliğim olsa idi Mercedes den E320 CDİ seçerdim.
    İyi geceler.
    Mertol: yeni mondeo 2 lt tdci iç dikiz aynası= c max tdci ghia .
    sENİN seçimin de c max raflarından mı oldu?




  • Ben öncelikle kendi duygularımı okşamak için Porsche ye geçiyorum herşeyi der ama ,yeni çıkacak dizel fiesta işimi görür gelecekte :)
  • quote:

    DV6 kodlu makine aslında büyük oranda peu destekli bir makine.

    PSA üretimi ki zaten. Büyük ornalı destek falan değil, direk onlardan alınma motor.
    quote:

    Mertol know how konusunda fordun öğreneceği çok şey var daha

    Ben seninle aynı fikirde değilim. Ford hacimli dizel makinelerde oldukça başarılı. İnönüde tasarlanıp yapılan kamyon motorları falan son derece teknolojik ve sorunsuz makineler. Sorun know how değil irade meselesi. Eğer isterlerse bunuda yapabilirler ancak böylesi daha ekonomik demekki.

    quote:

    Mertol: yeni mondeo 2 lt tdci iç dikiz aynası= c max tdci ghia .
    sENİN seçimin de c max raflarından mı oldu?

    Aynaları o saydıklarının aynı ama klasik ayna olanların camdaki bağlantı noktası farklı. Ben montaj kolaylığı sebebi ile Avensis aynası kullanıyorum. Camdaki zımbırtıyı değiştirmeksizin direk takabiliyorsun.




  • Değerli arkadaşlar ve objektif yorum yapan kullanıcılar. Forumsitesinde dolaşıp forumları okurken çok ilginçtir abartı seviyesinde yazılar okudum mondeo hakkında. Komiktirki eski mondeo nun toledo dan bile kötü olduğunu yazan vardı. Anlamadığım birde bazıları hiç satmıyor demiş......Kimsenin bilmediği bir nokta var Mondeo aslında çok genç bir model ve tüm dünyada 90 dfan fazla ülkede satılıyor,sanırsam milyonun çok üstünde sattı. Dahada ilginçi Ford Mondeo önden çekiş yani yola aktarılan güç birimi bakımından bu kabiliyet bakımından asıl alınan referans otomobilidir. Ben 30 yıllık hayatımda Mercedes,BMW,FORD...................çok kullandım.Marka savunmayı sevmem insan için önemli olan belli bir mesafeyi en güvenli ,en konforlu,en sorunsuz ve olabilcek en marjinal,ekonomik faydada ulaşmasıdır. Acı ama gerçek bir sonuçturki Ford bu markalar arasında ekonomiklik ve güvenliği tamamen sağlıyor.......
    Bir çok marka gördük çarpışma teslerinde 5 yıldız alan,evet arkadaşlar çarpışma t4stinde 5 yıldız alıyor ama zaten arab 60km den sonra viraj kabiliyetini yitriyor ve aynı kulvarda Ford aynı virajı 90km ile alıyor........tabii bunlar kimin umurundaki TR de kazaların çoğunluğu otomonbile hakim olamamaktan kaynaklanıyor.......

    Ford Mondeo III önünde saygıyla durulcak bir otomobildir. Saçma sapan yorumlar ve acayip fikirler sadece cahilliğin göstergesidir. Canınını seven güvenli otomobillere biner.




  • Nihayet bu gün bende mondeo 3 1,6 benzinLi versiyonu test edebiLdim arkadaşLar pazar günü oLduğu için 2 saat kadar kuLLanma fırsatı buLabiLdim.ÖnceLikLe şunu söyLeyeyim uzun zamandır yeni çıkan tüm araçLarı test sürüşünde kuLLanma fırsatı buLdum(honda civic,toyota coroLLa ,auris,s-max vs..) beni bu kadar heyecanLandıran bi araba daha yok içLerinde.
    1 saat kadar şehiriçinde kuLLandım yarım saat kLima açık yarım saat kapaLı kuLLandım tüketimde çok fazLa bi artış yaşamadık performansınında hissediLir derecede azaLdığını söyLeyemem.AğırLığına ve kimiLerine göre güçsüz geLen motoruna rağmen(bence hiçte öyLe değiL) gerçekten bekLeneni verebiLiyor.1. ve 2. viteste 2500 devirden sonra hızLanma isteği gerçekten farkediLir derecede kararLı ve yüksek devirLerede rahatLıkLa tırmanabiLiyor 3. vitesten sonra ise daha tok bi yapıyLa hissettirmeden hızLanmaya başLıyor.Yeni direksiyon simidi çook yakışmış dokunduğunuz anda kaLiteLi bişi oLduğunu anLıyorsunuz.Sony ses sistemi çok başarıLı aracın eLit havasına zaten başka bişe yakışmazdı.Torpido gözü geniş bardakLıkLar faLan herşey mükemmeL.
    GeLeLim şehir dışı yoLLara!!!
    Gerçekten sizi yormayan çok raat ve bi o kadar zevkLi bi aLet.(BıraksaLar sabaha kadar gidebiLirdim) istanbuL-ankara otabanına çıktığımızda hemen yüksek hızLara çıkma isteği uyandırdı bende başLarda 110-130 km hızLarda kuLLanırken ne Lastik gürüLtüsü nede rüzgar gürüLtüsü hiç bi ses yok(yukarda tıkırtı tıkırtı die annatmış çoğu arkadaş ama nasıL duyduLar nereden duyduLar bu sesi ben anLamadım) daha sonra yine gayet kararLı bi şekiLde 175 km hıza kadar rahatLıkLa uLaştı buradan sonra biraz zorLandığı hissediLiyor ancak ben 200 kmye kadar çıkabiLdim (rüzgarında arkadan esmesi ii avantaj oLdu)
    Sonuç oLarak 4000 devirden sonraki motor sesi,maLzeme kaLitesi,süspansiyonu,tasarımı,hızLanma isteği,konforu ve fordun bu kadar büyük bi değişimLe mükemmeL bi araç yaratması beni en çok etkiLeyen yönLeri.Satış temsiLcisine nasıL diye sorduğunda tek söyLeyebiLdiğim parayı buLunca bi tane aLıcam bundan dedim KarşıLıkLı güLüşmeLerLe zar zor yanından ayrıLdım sizin annicanız.Haaa bu arada yakıt tüketimi 75 km yaptık şehir içi şehir dışı karma şartLarda (şehir dışında epey zorLadım) 12,5 Litre yazıyordu.MantıkLı kuLLanımLarda raatLıkLa 7 8 Ltre civarında tutuLabiLir.Son oLarak arabayı beğenmeyen yada ses geLiyo tıkırtı yapıyo diyen arkadaşLarrrrrrrrrrrrr bi daha kuLLanın yada başka bi bayiden aLın Lütfennn bu araç için bunLar çok yersiz yorumLar aLıcak insanLarı yada aracı daha kuLLanmamış arkadaşLarımızı yanıLtmayaLım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightfox54 -- 6 Ağustos 2007; 1:16:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tissot1853


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Tissot1853: ''passatın satiş liderliği orta sınıf dizel pazarındadır. ''
    Galerimde aylardır duran dizel VW Passatı ve dizel VW Golf ü satamadım. Gayette uygun fiyata veriyordum.
    Lütfen böyle değerleri gerçek satış değerlerini yazarak koyalım.
    Türkiye orta sınıf satış değerlerini kaynağı ile birlikte buraya koyarsanız sizde farkediceksiniz yanlış verdiğiniz bilgiyi.
    Saygılarımla




    Selamlar.
    Bir önceki nesil mondeonun dahil olduğu orta sınıf araçların satış adetleri listesi:
    yıl 2006: VW PASSAT 7,600
    PEU 407 3,928
    OPEL VECT 2,475
    TOY AVENS 2,362
    BMW 3 SER 2,023
    FORD MONDEO 1,706
    CİT C5 1,346
    HON ACCO 1,280
    AUDİ A4 1,234
    REN LAG 996


    kAYNAK Auto Motor und Sport Ağustos 2007 sayısı.
    2007 rakamları gerçekleşmediği için yer almıyor.
    Değerlendirmelerimi obj kaynaklar temelinde yapıyorum.
    3 yıldan bu yana da ford c max kullanıcısıyım. Aracım kendi klasmanında pazar lideri
    Gerek olursa bunu da belgeleyebilirim Yani kendi halinde bir kullanıcı sayılırım.
    Marka fanatikliğim yok.
    Sadece hak edene hakkını teslim etmek gerekir derim ben.


    Bu değerlerde bi acaiplik var ben galericiyim senede benim elimden bin adet araç geçiyor
    koskoca BMW 3 kasa dünyada 2,023 adetmi satmış. Bağdat caddesinde saysan ztn 2023 tanesini bulursun,
    diğer ülkedeki insanlar neye biniyor
    :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 6 Ağustos 2007; 4:02:12 >




  • O sayılar Dünyada değil Türkiyedeki satış adetleri.
  • Arkadaşlar plazaya gittim valide için olduda hemen alabilirmiyim diye malesef dediler,birkaç daha plazaya telefon açtılar 1.6 için 1aya kadar bekleme siresi veriyorlar dizel 2.0 içinse durum birazdaha karmaşık olurda birileri alımdan vazgeçerse sizi önde sıraya koyalım gibilerinden. Halamı passsat çok satıyor değişik.
  • quote:

    Ben seninle aynı fikirde değilim. Ford hacimli dizel makinelerde oldukça başarılı. İnönüde tasarlanıp yapılan kamyon motorları falan son derece teknolojik ve sorunsuz makineler. Sorun know how değil irade meselesi. Eğer isterlerse bunuda yapabilirler ancak böylesi daha ekonomik demekki.

    Evet motor açıklaması aynen doğru şuan İnönü fabrikasında 400 Hp lik kamyon motoru test aşamasında.Ayrıca şuan ticariler için İngiltere Dagenham motor fabrikasında 1.6 dizel motor gelişitiriliyor.Mondeo da bir ihtimal yeni kasa Fiesta ST de kullanılıcak benzinli 1.6 turbo motor'un kullanılma durumu var...
  • O motor acaba Pug danmı alınacak yoksa fordun yeni geliştirdiği yüzer gömlekli yeni bloklu motormu kullanılacak? Gerçi yüzer tip gömlekli blokların hararet konusunda daha başarılı olduğu zaten biliyor ama genede net bir bilgi varmı?

    Adamlar sessiz sedasız motoru değiştirdiler yaw.. Soldaki focusII de kullanılan 115 hp lik motor bloğu sağdaki mondeoda kullanılan 125hp lik motorun, yüzer tip gömlekli motor bloğu.
     YENİ MONDEO III YOL TESTİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 8 Ağustos 2007; 10:40:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    O motor acaba Pug danmı alınacak yoksa fordun yeni geliştirdiği yüzer gömlekli yeni bloklu motormu kullanılacak? Gerçi yüzer tip gömlekli blokların hararet konusunda daha başarılı olduğu zaten biliyor ama genede net bir bilgi varmı?

    Adamlar sessiz sedasız motoru değiştirdiler yaw.. Soldaki focusII de kullanılan 115 hp lik motor bloğu sağdaki mondeoda kullanılan 125hp lik motorun, yüzer tip gömlekli motor bloğu.

    Şuan net bir bilgi yok ama sanırım 207 GT lerde kullanılan motorlar olabilir benim tahminim.Diğer bir söylenti şuan 109 hp olan dizel motorunda 125 hp'ye çıkması... Artık motor konusunda sanırım Japon rakiplerinle durumu eşitlediler.Focus makyajlandıktan sonra benzinlilerin mondeoda gelen 125 hp lik motorla üretilmesi söz konusu...




  • Bendeki materyalde 2007/7 den itibaren focus II nin motorunun değişeceği yönünde bilgi var. Malum aynı motorun hem 125 hemde 110 hp lik versiyonu olduğu için belkide onda da sessiz sedasız değişim olmuştur. Şu teybi değişen focuslardan bulup kontrol etmek lazım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi merruse -- 8 Ağustos 2007; 16:08:37 >
  • Teybi değişen focus'larda aynı 115 hp şuan ama bu şubatta yeni gelecek face lift le gerçekleşir sanırım. Onlarda sadece bildiğim kadarıyla sadece dizellerinde silindir şeklinde hava filitresi ve hava girişi focus 1 sistemi gibi yapıldı diye biliyorum...
  • quote:

    Aynı blok aşağıdaki motorlarda da kullanılacak:-
    Yeni Focus taki 1.6L TI-VCT motor (Aralık 2007-)-
    Yeni Focus takl 1.6L VCT siz motor (Mart 2007-)-
    1.4L motor (Ağustos 2008-)

    demiş sizinkiler.
  • Heralde yılbaşına doğru kesin bilgileri gelir ...face liftler şubat ta burada olucak ....Örneğin Kuga 2.0 dizel ve 2.5 benzinli olarak gelicek sadece ...
  • Oskay şöyle bir durum var. Eğe ryukarıdaki bilgi referans olarak alınırsa şu an 100 hp trendlerde bu blok var demektir. Aslında onlardan bulup kontrol etmek lazım. Gerçi bayiilerde trend varmı onuda bilmiyorum ya. collectionmu ne olmuş galiba..
  • Ben bugün bayıye gidicem ellerinde varsa bakayım bir heralde dışıda biraz daha ince ama alaşım olarak daha kuvvetli.Bayidekilere sorsak bilmezler ... ama ecat ten motor tiplerine bir bakayım focus'un
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merruse

    Oskay şöyle bir durum var. Eğe ryukarıdaki bilgi referans olarak alınırsa şu an 100 hp trendlerde bu blok var demektir. Aslında onlardan bulup kontrol etmek lazım. Gerçi bayiilerde trend varmı onuda bilmiyorum ya. collectionmu ne olmuş galiba..

    nasıl kontrol edilebilir
    neresine bakıcaz ne fark görecez?
  • Abi dediğin gibi aşağıdakilerin hepsinde şuan aynı blok var
    1.6 L PFI HPDC 100 PS
    1,6 PFI VCT 110 PS
    1,6 HPDC VCT 115 PS
    1,6 PFI VCT 115 PS
    1,6 PFI VCT 123 PS

    Motorun dışında 1 ve 3 silindirlerin yanındaki etli kısım yeni tiplerde yok daha ince
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.