selam hocam, kolon kilidi dışında kronik bir problem henüz duymadım, o da fiyatı 1,5-2 bin lira olan bir emülatör ile çözülebiliyor. Ek olarak, trigeri zincir ve motoru indirmeden değişim yapamıyorlar, haliyle bu da ek maliyet oluşturuyor. Güncel triger değişim fiyatı 30 bin civarında. Güzel tarafı, bu trigeri sürekli ses yapana kadar kullanıyorsun sonrasında değiştiriyorsun. Yani belirli bir km veya yıl periyodu yok. |
Yeni Opel Astra K (ANA KONU) (2057. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
cevabınız için teşekkürler. bir haylli masraflıymış, ben 2.el araç alınca aklımda soru işaret kalmaması için bile triger i değiştiririm. sanırım bunu alsam değiştiremem bir hayli işçilik ve maliyetli bakımmış.
-
7 senedir 1.6 cdti otomatik kullanıyorum. Bakımlar dışında servise uğramadım kolon kilidi hatasıda almadım. Tork ve hp olarak 1.6 sizi tatmin eder. Şanzımanı da dayanıklı.
-
en çok motor, şanzıman ve tasarımı cezbediyor. kronik sorununun olmamasıda bu araçta kesin karar kılmama sebep oldu şimdi.
cevabınız için teşekkürler.
-
düşük kmli düzenli bakımlı bir araç bulduğunuzda 1.6 dizel otomatik üzmez. 2021 yılından beri kullanıyorum. Bundan öncede ilk sahibi amcamdı. Sadece yıllık bakımını yapıyorum onun dışında daha problem çıkarmadı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ekşi de şanzımandan sorun yaşayan baya kullanıcısı var, biraz bu aklımı karıştırdı. bütçeme uygunlar genelde 100bin üzeri kilometrede, bunun yerine 20 binlerde yeni kasa 1.2 corsa yada yeni kasa ibiza mı alsam diye ikilemde kaldım. şanzıman sorunu çok ciddi paralara mal oluyor.
-
Selamlar
Aracım 2016 Astra excellence 1.4 turbo düz vites. Periyodik bakım için İstanbul'da Opel Global'den 7.000 lira fiyat aldım (Dexos 1 Gen 2 Motor yağı, GM Hava - yağ - polen filtresi)
Eurorepar marka olan bakım fiyatı daha ucuz.
Sizce fiyat nasıl?
Geçen sene 3.000'e halletmiştim, fiyatlar arşa çıkmış.
-
Aracım 2016 model 1.4 astra k turbo exellence, üzü süredir trafikte ışıklarda durdugumda start stop devreye giriyor arac stop ediyor sonrasında ayağımı frenden çektiğimde arac gitmiyor gaza basıyorum almıyor, vitesi P Konumuna getirip tekrar start stop tuşuna basınca çalışıyor, start stop iptal edildiğinde hiç böyle sorun olmuyor yetkili servise değil özel servise götürdüm hiç sorun bulamadılar, boyle bir tecrübe yaşayan var mı sorunu çözüldü mü ,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün Opel Global’de 6.340 liraya orijinal malzeme ile bakımı yaptırdım. Bakımın içine dahil ettikleri cam silecek suyu ve balata spreyini iptal ettirince fiyat biraz daha düştü.
-
Bi bana mı uygun geldi fiyat. Bence dışarıda yaptırmaktansa serviste yapılması daha mantıklı. Ama ben servise güvenmiyorum rezistansı bozdukları için :D
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güvenmemek hususunda ben de servislere güvenmiyorum, bu sebeple bakımda kullanılacak her parçayı tek tek kontrol ettim, ama yağın dexos 1 gen 2 olduğuna emin değilim. Arka tarafta bulunan birden fazla varil üzerinde dexos 2 yazıyordu.
-
büyük ihtimalle geçiştirmişlerdir. Umarım dexos 1 yağ koymuşlardır. Ben 3 senedir parçalarını kendim alıp dışarıda yaptırıyorum. Zorunda kalmadıkça servise de gitmem artık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Düz vites olduğu için mümkün olduğunca aracı düşük devirde kullanmamaya özen gösteriyorum. Bu tip motorlarda sorun genelde otomatiklerde, üst vites, düşük devir - ani gaza basma durumlarında piston yamulma arızası oluyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bende 1.6 cdti vardi (duz vites)
bundan 3 yil once bir gun sabah uyandim. otoparka gittim. araci calistiracam ama o da ne. debriyaj pedali semsertti. araci vitese sokamadim. cekiciyle araci yetkili servise cektirdim. 1 aya yakin serviste yatti. degisen parcalar:
kronik sorunmus. hatta opel'in bunun icin geri cagirmasi (teknik bulten) varmis. ama AB'de. turkiye opel bunu sallamadi. neyse odedim parasini. ondan sonra da hemen ilk is THH basvurdum. parami geri almam 3 ay surdu.
bir araba bunu daha 50bin km'de yapiyorsa ohooo isimiz var diyip bu olaydan sonra da zaten arabayi sattim.
-
Nerde bu guida hocam? Sattı mı yoksa?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tahmin ettiğim gibi çıktı....
Bugün gelen e faturada yağın kodu B712297 olarak geçiyor.
Net üzerinde arama yapınca bu yağın Mobil Esp 1 5w30 (dexos 2) olduğu bilgisi çıkıyor.
Yani arkadaşlar sözün özü, boşuna serviste dexos 1 gen 2 yağ istiyorum diye diretmeyin.
Size tamam efendim sepet efendim diyerek bildikleri yağı satacaklardır.
-
Hocam, ben servisteki arkadaşlara bahşiş artı tatlı dil ile tüm bakımlarda liqu moly dexos 1 gen 2 yağ kullandım. Son bakımda faturaya yazacağız dedi, yazın dedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhaba bende 2023 aralık sonunda 2020 model astra 1.4T CVT araç satın aldım ve ilk iş Üsküdar Opel Globalde bakıma soktum. Bu araçta yağın önemli olduğunu biliyordum ama servis herhalde doğrusunu kullanmıştır dedim. Şimdi iş emrine bakınca bende de "MOBİL 1 ESP FORMÜL 5W30 B712297" yazdığını görüyorum. Aracıma yanlış yağ koyulduğu anlamına mı geliyor.
-
Sizin araç 2020, bu piston başı yamulma problemi olan motorlar 2015-2017 arası için geçerli. Sizin araç için problem teşkil eden bir sorun yok.
Benim gibi ilk çıkan model araçları alanları artık Stellantis adam yerine koymuyor, gerekli olan yağı stoklarında bulundurmuyorlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X