Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (1522. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30.607
Cevap
292
Favori
1.583.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15201521152215231524
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HawK95 kullanıcısına yanıt

    Trigeri değiştir bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar bu arabanın konforunu nasıl artırabilirim başka araçlarla geçtiğim yerlerden 308 le geçtiğimde bam güm ses geliyor konfor çok zayıf arkası torsiyon hadi onu kabul ettimde önlerde çok kötü

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sfydn S kullanıcısına yanıt

    Lastik ebatlarında nedir? Bende 17 inç var. Sert geliyor bir miktar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xtx510 kullanıcısına yanıt
    205/55/16 lastiklerim hankook ventus prime 3 ama şu ayrıntı var 4 yılı doldurdu ama bu kadar etkilemez diye düşünüyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sfydn S kullanıcısına yanıt

    Peugeot geleneksel olarak sportifliği ve sürüş keyfini önceleyen bir marka. Bu yüzden süspansiyonları nispeten sert ayarlanır.


    Sert süspansiyonlar virajlarda aracın yatmasını engelleyip yol tutuşu, kıvraklığı artırırken konfordan ödün verirler. Mesela arkadaşın Volvo V40'ına bindim. O daha da sertti. Arka bağımsız süspansiyon olmasına rağmen bam güm vuruyordu.


    Yeni 308'lerin süspansiyonlarının daha yumuşak olduğunu söylüyorlar ama yol tutuşu bakımından 2. nesil 308 kadar iyi olmadığı söyleniyor.


    Eğer bahsettiğiniz sertlik sonradan aracınızda hissettiğiniz bir sertlik değilse muhtemelen aracın kendisinin biraz sert olmasından dolayıdır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GATIRCAN -- 12 Eylül 2024; 19:11:7 >
  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt
    normaldede sertti zaten ama son dönemde iyice konforsuzlaştı lastik ömrü ve ön amortisörlerin bozulmuş olabileceğini düşünüyorum 115 bin km de aracım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Lastik hava basınçlarını kontrol edin olmadı amortisörlere bi baktırın o zaman.

  • sfydn S kullanıcısına yanıt

    Alt takımı bir kontrol ettir hocam. Bir de lastik basınçlarına bir bakmalısın. Lastiklerin zamanla sertleşmesi normal.


    Fabrikanın önerdiği önler 2.4 arkalar 2.2 olması lazım. Karışılığı yaklaşık ön lastikler 34,80 psi arkalar 31,90 psi yapıyor.


    Ben önlere 33 psi arkalara 31 psi bastım. 18 jantlarla konforlu geliyor. Yüklü olduğunda da önleri ve arkaları 35'e kadar çıkarmak lazım diye düşünüyorum.

  • Beyaz_Peynir kullanıcısına yanıt
    Kontrol edilmesi 5sn hocam. Çatlama vs yoksa neden değiştirilsin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • setcom_2000 kullanıcısına yanıt

    Kardeşim, Dizel mi Benzinli mi aracın? Bu triger konusunu bir forumdaş yazınca hep aklıma gelen aracın türünü yazın demek geliyor sonra unutup gidiyorum.

  • FnT45K F kullanıcısına yanıt

    1.2 benzinli eat 8 olan.

  • Herkese selamlar.


    Aracında spor yay kullananlar memnun mu?


    H&R 30 mm ya da Eibach Pro-Kit 30 mm öneriliyor.

    H&R 308 için özel üretim olduğundan oem yaylara göre daha yumuşak deniyor.


    Spor yay kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

  • Görmez kullanıcısına yanıt

    2021 aracımda tam bir senedir Eibach Prokit kullanıyorum. Aynı anda da en yumuşak lastiklerden biri olan primacy4 lastikleri çıkarım spor lastik olan Asymmetric 6 taktım.


    Araç normalde çok konforluydu bu ikili ile sertleşir sanıyordum ama o kadar ufak fark oldu ki evdekiler bile arka koltukta bir kere laf etmedi. Klasik olarak bozuk yollarda sadece anlaşılıyor yay kısaldığı için.

    308 gruplarında HR takanların çoğu makyajsız kasa zamanında alanlar, zamanında grup sponsorları H&R satıyordu ve eibachta yay yoktu yıllar önce. ben onlardan bağımsız internette araştırmalarım sonucu, araç markası farketmeksizin %80'i rahat eibach daha yumuşak diyordu bende ona güvenip aldım. Ama dediğiniz gibi aracı 2014-18 arası olan bir iki arkadaşım vardı onlarda H&R 'dan memnundu. Bence ikisi de memnun eder ama hR nin özel üretim olayını vs hiç duymadım

  • Alpii95 kullanıcısına yanıt

    H&R'ın dizel 308'ler için ürettiği 28820-1 kodlu spor yayları varmış.

    Ön/arka 3 cm düşürüyor. Yaylar Oem yaylara göre farklı bir malzemeyle üretildiği için daha yumuşak olduğunu söyleyenler çok fazla.

    Aracın salınımı ve yaylanması azalıyor haliyle. Konfor kaybı yaşadığını söyleyen yok.

    Eibach'tan memnun olan da var sert diyende var.

    Sanırım her yay her model için eşit konfor sunmuyor.

    Eibach olsun H&R olsun bunlar alman mühendisliğiyle Tüv sertifikası olan marka/modele ve hatta motora özel yay üreten kalbur üstü markalar.

    Peki 5 kişi olduğunda ön ya da arka davlumbaza sürtüyor mu hocam?

    Yüklü ya da yüksüz rampadaki otopark giriş çıkışlarında ya da geniş kasislerde önü ya da arkası sürtüyor mu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Görmez -- 21 Eylül 2024; 16:7:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Görmez kullanıcısına yanıt

    dediğiniz gibi olabiliyor, hr 'lı 308'e hiç binmedim ama bir kaç farklı araca bindim gerçekten serttiler ve arkadaşlarımda aynısını diyordu. Kendi seçimimden çok memnunum. pist videolarımda kerblerden geçerken bile yumusaklıgından ötürü tak tuk yapmıyordu :)


    4 kişi felan rahat kullanıyorum sürtme olmuyor, eğer hızlı geçmezseniz tümsekleri . 5'te de bir kaç kere şehir içi gitmişliğim oldu ama o zaman ufak tefek sürtme sesleri gelmişi.

    Dediğiniz gibi yüklü yada yüksüz ister istemez araç alçaldığından saydığınız yerlere girerken dikkat etmeniz gerekiyor ufakta olsa. tümseklere yavaş ama düz girdiğimde bile kurtarıyor araç full yüklü değilse. otoparklarda da eğim vs varsa genelde sürtmesin diye çapraz geçiyorum cogu zaman. nadirde olsa dediğiniz senaryolarda cok ufak tefek olabiliyor.


    aracınız kaç yaşındadır vs bilmiyorum ama durumuna göre bazen daha basık oluyor araç seviyeleri yaştan ötürü. yani benim aracıma taktığım boyutla x kişisinin taktığında sonuc bazen aynı olmuyor araç kondisyonundan ötürü. Ama benim tecrübelerim bu şekilde 2021 araç için





  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımın Volvo V40 aracını 5 kilometre kullanıp indiğimde dayak mı yedim dediğimi hatırlıyorum :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alpii95 kullanıcısına yanıt

    2020 model dizel EAT6 araç.


    Davlumbaza sürtmüyorsa gerisi dikkatli yavaş geçmekle çözülecek bir şey o zaman. 3 kişiyle bile stok yaylarla kasislere hızlı girdiğimde sürtme yapıyordu.

    H&R yayları aldım. Yarın bir aksilik olmazsa taktırıp rot balans yaptıracağım.


    Çok yardımcı oldunuz, ilginize çok teşekkürler.

  • y.suat kullanıcısına yanıt

    Suat abi Volvo premiumda biraz alt seviyelerde kalıyor, özellikle yalıtım ve sürüş konforunda.

    Arkalarda tam bağımsız değil de yaprak yay gibi farklı bir teknoloji kullanıyor. Ağırlıktan sebep diyorlar, ama ben maliyetten ötürü olduğunu düşünüyorum.

    Aynı segment BMW/Mercedes ile karşılaştırıldığında konfor olarak çok fark var.

  • Görmez kullanıcısına yanıt

    ne demek hocam rica ederim, güle güle kullanın. rot ayarını ben 200-300km sonra yaptırdım yaylar iyice otursun diye , bir de böyle not düşeyim. Kazasız belasız sürüşler dilerim

  • Alpii95 kullanıcısına yanıt

    Hocam ön amortisörleri de değiştim. Usta rot ayarını hemen yapmamı önerdi.

    İlk izlenimim Facebook grubunda da yazmıştım; stok yaydan sert ama çok konforsuz diyemem. Amortisörler çok yeni 5 bin km sonra yumuşuyormuş umarım öyle olur.

    Bozuk yollarda biraz hızı düşürmek gerekiyor.

    Ama onun dışında çok iyi, virajlarda hızıma bakmıyorum. Araç hiç yatmıyor. Zaten yol tutuş güzeldi şimdi çok daha iyi oldu. Direksiyon bile daha tepkili.

    18 jantlarla araç yükselmişti şimdi çok tadında oldu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Görmez -- 30 Eylül 2024; 1:19:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 15201521152215231524
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.