Şimdi Ara

Yeni Peugeot 308 (2014 sonrası - Ana Konu) (1531. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30.606
Cevap
292
Favori
1.582.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
43 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15271528152915301531
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt

    Yağ kapağından triger düzgün görünüyor. Araç bakımdan çıkıyor 1 ay sonra yağ lambası yanıp araba yatak sarıyor.

    çok mantıksız ve saçma bir mühendislik. Kim tasarladıysa artık kulakları çınlıyordur.

    hibrit motorlarında zincire geçti ama bu seferda EAT şanzımanlardan vazgeçip çift kavramalı narin şanzımana geçti. Şahsen önceki yaşadığım tecrübelere dayanarak çift kavrama şanzımandan uzak duruyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Görmez -- 16 Ocak 2025; 22:14:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servislerin ne kadar güvenilir olduğu bir yana. O tartışmaya açık başka bir konu.


    Konumuz özelinde internette çok fazla bilgi kirliliği var. Yağ lambası yandı yatak sardı diye bir şey olmaz. Yağ pompası tıkanıp yeterli yağ gelmediğinde araç size durumu bildirir ve sizin ona göre hareket etmeniz gerekli.


    Yatak sarma olayı aslında bir süreç. Bu sürece aşama aşama bakarsak


    1. aşama: Triger kayışı dişliler, makaralar arasında çalışırken zamanla kayışın kauçuk malzemesinden kopan irili ufaklı parçaların yağ karterine dökülmesi


    2. aşama: Bu dökülen parçaların yağ pompasının süzgecinde birikmesi ve yağ pompasının yeterli yağ emmesini engellemesi


    3. aşama: Yeterli yağ alamadığı için düzgün yağlanamayan motorun yatak sarması.


    Süreç genel olarak böyle gerçekleşiyor.


    Düzenli aralıklarla ve doğru yağ ile yağ değişimiyle 1. aşamayı geriletebilirsiniz. Çünkü yağ değişince yağa dökülen kauçuk parçalarından büyük ölçüde kurtulursunuz. Yağ değişimi kaputtan hortum salıp vakumla yağ emdirilerek yapılmamalı. Karter tapası sökülerek kirli yağ akıtılmalı.


    2. aşama gerçekleştiğinde yağ pompası yeterli yağ ememez duruma gelir. Bunu otomobil yağ basıncı düşük uyarısı ile size bildirir. Bu genellikle aracı sabah çalıştırdığınızda veya uzun süre beklediğinde olur. Çünkü soğuyan yağ akışkanlığını kaybeder ve yağ pompasının süzgeci de tıkalıysa soğuk yağın oradan geçmesi daha zor olacağından yağ basıncı düşer.


    Bu aşamada motora henüz zarar gelmemiştir. Ancak bazı kullanıcılar bu uyarıyı önemsemeyip aracı kullanmaya devam ediyor ve motor yatak sarmaya başlıyor.


    İnternette gördüğüm kullanıcılardan birisi yağ basıncı düşük uyarısı aldıktan sonra aracı kullanmaya devam ediyor. Sonra aracı tamirciye götürüyor. Tamirci 2-3 gün sonraya gün veriyor. Dönüş yolunda adam yolda kalıyor. Bazı durumlara kullanıcının da hatası veya umursamazlığı olabiliyor.


    Bu motorlarda yağ ile ilgili bir uyarı gördüğünüzde riske girmeyip hemen kontağı kapatarak çekiciyle aracı götürmek en garanti yol.


    Velhasıl mutlaka kötü tecrübeler yaşayanlar olmuştur ama ben internette yazılanların abartılı olduğunu düşünüyorum. Bir kısmı da kasıtlı yalan söylüyor. Ben gerekli bakımlarla sürecin önlenebilir olduğunu düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GATIRCAN -- 17 Ocak 2025; 18:52:36 >




  • GATIRCAN kullanıcısına yanıt

    Hocam VAG grubu araç kullandığımda ek garanti yaptırdım. DSG yüzünden herkes yetkili servise gidip ek garanti yaptırıyor.


    PSA grubunun 1.2 motorlarını kullanan çoğu bilinçli kullanıcı da servisten şaşmayıp ek garanti yaptırıyor. 1.2 110'luk Citroen C3 kullandım yaklaşık iki sene. Sıfır aldım, ek garanti yaptırdım. Yağ uyarısı verdiği de oldu. 1 buçuk senede hocam düşün. Sonra aracı severek kullanmama rağmen (yakıt dışında) başka sebeplerden dolayı satmak durumunda kaldım. Alıcı arkadaşa ek garantiyi hediye etmiş oldum.

    Bir daha 1.2 motor alır mıyım? Hiç sanmam.


    Şimdi yağ içinde çalışan bir motor ve belkide yüzbinlerce araç yollarda. Herkes bilinçli değil.


    Şahsen böyle kronik şeylerden uzak durulması tarafındayım. Çift kavramalı şanzıman da, yağlı triger de bence uzak durulması gereken iki konu.


    Gerçi 10 seneye içten yanmalı araç satılmayacak. O zaman da verimlilik ve batarya konusu tartışılacak.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Görmez -- 16 Ocak 2025; 22:23:35 >




  • Görmez kullanıcısına yanıt

    Narin cift kavramali degil yalniz, Islak cift kavramali ..Kuru cift kavramadan cok daha saglam ve uzun omurlu..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Backstreet kullanıcısına yanıt

    Doğrudur belki ama çok tercih edebileceğim ve EAT serisi şanzımanlar kadar sağlam değil.

  • Arkadaşlar, Dizel 308'ler için özel olarak üretilen H&R 3cm yayları satıyorum. Toplamda 3 ay 1.000 km civarında kullanıldı.

    İsteyen arkadaşlar PM gönderebilir.


    İyi günler.

  • 
Sayfa: önceki 15271528152915301531
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.