Şimdi Ara

Yeni Renault 1.2 TCE Energy 115hp 190nm (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
10.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    @daturkishulan

    Senden böyle bir yorum beklemezdim. Tamam alınır daha fazlası da alınır ama öyle lt başına bin hp aldık bitti olmuyor bu işler. Kaç km gidecek sağlıklı şekilde? Kaç km'de bir bakım yapılacak? Marifet uzun bakım periyotlarında günlük kullanıma uygun şekilde yüksek hp/lt oranını yakalamak..

    bak burak forumda herkesin atladigi bir nokta var. kucuk hacimden buyuk guc cikarmak marifet degildir, yukari bundan artik kac yil once ise koymus oldugum ornekler de onun icindir. bu motor 500bin km gider gibi bir iddiam olmadi. bu nedenle bana bu 1000bg guc aliyosun ama 100km gidemessin gibi seyler yazmayin. boyle seyler yazmaniz benim ne demek istedigimi anlamadiginiz anlamina gelir.

    simdi soruyorum. madem kucuk hacimden buyuk guc almak yuksek teknoloji ve verimlilik ise alin iste en guzel ornek hangi yakiti yakarsa yaksin top fuel motorlari. hacmine gore deli bir guc uretiyor dimi. peki birilerinin savina gore hacme gore beygirgucu arttikca verimlilik de artiyorsa nasil oluyor da bu motor 5 saniyede 50 litre yakit tuketiyor(o da bisey ifade etmez aslinda ama bsfc hesabima gore motorun verimliligi %2-3 civarindaydi)? biri de sen o motorlar ne kadar tuketiyor biliyor musun yazmis ulan zaten ben de ondan bahsediyorum ne adamlar var

    tabi bunlari soyleyenlerin ne bsfc ne verimlilik ne de hacim-basic iliskisinden haberleri yok, olsa zaten boyle seyler yazmazlar.

    bu konu en iyi sekilde kanitlariyla ''benzin turbo devir'' adli baslikta yazildi cizildi. orada da kendini forumun mehdisi ilan eden bi arkadas vardi, benim beynini yikadigim muridlerimi uyarmaya gelmis foruma. o baslik iste.




  • hemen aklima gelmisken az hacim cok beygircilere bi soru sorayim.

    bu 1200cc motor 115bg uretiyor dimi. yakit tuketimi de 4-5 litre arasi diyelim. peki bu yakit tuketimini o kucucuk hacimden 115 beygiri cikarirken mi veriyor yoksa 90km/h hizla sabit gitmeye yetecek gucu cikarirken mi?

    bu hizlarda yol alabilmeniz icin 10bg ve hatta daha az guce ihtiyaciniz vardir(arabadan arabaya degisir ve en cok aerodinami ve aracin on alani etkiler ama araba sepet kadar oldugu icin verdigim degerler uygun). yani hem az hacimden guc cikaran hem de cok az yakan motor aslinda o degerleri litre basina 10bg bile cikarmiyorken veriyor. cunku motorun en verimli calistigi aralik o. bu tum motorlar icin gecerli tabi.

    yok olmaz oyle sey verimlilik kucuk hacimden buyuk guc cikarmak diye israr ediyorsaniz deneyini yapabilirsiniz. 2. viteste 100km/h hiza cikin ve 100km boyunca kucuk hacimden 115 bg cikararak(arac yukle karsilasmayacagi icin bu durumda aslinda motor 115bg uretmez) gidin bakalim ne kadar verimliymis gorelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    hemen aklima gelmisken az hacim cok beygircilere bi soru sorayim.

    bu 1200cc motor 115bg uretiyor dimi. yakit tuketimi de 4-5 litre arasi diyelim. peki bu yakit tuketimini o kucucuk hacimden 115 beygiri cikarirken mi veriyor yoksa 90km/h hizla sabit gitmeye yetecek gucu cikarirken mi?

    bu hizlarda yol alabilmeniz icin 10bg ve hatta daha az guce ihtiyaciniz vardir(arabadan arabaya degisir ve en cok aerodinami ve aracin on alani etkiler ama araba sepet kadar oldugu icin verdigim degerler uygun). yani hem az hacimden guc cikaran hem de cok az yakan motor aslinda o degerleri litre basina 10bg bile cikarmiyorken veriyor. cunku motorun en verimli calistigi aralik o. bu tum motorlar icin gecerli tabi.

    yok olmaz oyle sey verimlilik kucuk hacimden buyuk guc cikarmak diye israr ediyorsaniz deneyini yapabilirsiniz. 2. viteste 100km/h hiza cikin ve 100km boyunca kucuk hacimden 115 bg cikararak(arac yukle karsilasmayacagi icin bu durumda aslinda motor 115bg uretmez) gidin bakalim ne kadar verimliymis gorelim.

    İşin özü , atmosferik ve turbo beslemeli 2 adet motor olsun elimizde aynı hacim ve aynı güçte. İkiside diyelim 120 hp güç üretiyor ve bu gücü ürettikleri devirde kullanıldığında , turbolu motorun daha fazla yakacağından bahsediyorsunuz yanlış mı anladım ?

    Ama turbo beslemeli motorlar alt devirlerde mi daha verimlidir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    Bak kendin ağızınla söyledin sen ölçüm ve çizim getir dedin demekki önemli olan üretmek değilmiş önemli olan hayal etmek tasarlamak verimliliğini araştırmak ve gerçekten işe yarıyomu yaramıyomu araştırmak, bunlar yıllar alır şimdi bişey icat etsen Argeye tonla para harcamak ve mükemmelleştirmek gerekir yani o turboyu kopyalamak basit iş önemli olan yokan var etmek yeni bir cihaz yada parça yaratmak

    bi turboyu yapmak için fizik akış dinamiği matematik bilgilerinin olması ve bu konularda çok iyi araştırma yapman gerek

    uzaktan bakınca tamam bi demir parçası ama tam bir mühendislik harikasıdır..

    arkadasim sen arac ureticileri kendi turbolarini kendileri mi uretiyor saniyorsun(sayili ureten olabilir). abs yi, yakit enjektorunu, hatta farini kim uretiyorsa turboyu da oyle firmalar uretiyor. ayrica turbo evet dedigin gibi o saydigin tum bilimleri gerektiriyor ama oyle yillar suren argeye falan ihtiyac yok. en kral turboyu tasarimi kaliplari dahil 1 ayda cikarirsin. akiskanlar ayni isi gibi kararsiz ve her kosulda kesin sonuc alabilmek icin deneye ihtiyac duyduklarindan akiskanlarla ilgli makine yapilacaginda onceden hazirlanmis(rahat 50-60 yili vardir o tablolarin) gerekli tablolara bakilir. debi, sicakli, basinc, cap akiskanin zaten sana katmanli mi turbulansli mi akacagini bildirir ve kesin sonuc icin ise bu tablolardan yararlanirsin. ornek vermek gerekirse bir akiskanin adiabatik ortamda genlesmesini hesaplamak istiyorsan formul kullanamazsin(daha icad edilmedi) eger varolan ideal gaz formullerini kullanirsan %100e kadar sapma yapabilir. bu nedenle dedigim gibi kararsiz davranan maddeler icin tablolar kullanilir. bu tablolari kullanmasini bilen bir muhendis de o turboyu cok guzel bir sekilde uretir.

    uretimi de zor degil. salyangozu macali kaliptan cikariyorsun. zor olan bi turbonun pervanesi var o da zaten artik 5 eksenli cncde cok rahat isleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    hemen aklima gelmisken az hacim cok beygircilere bi soru sorayim.

    bu 1200cc motor 115bg uretiyor dimi. yakit tuketimi de 4-5 litre arasi diyelim. peki bu yakit tuketimini o kucucuk hacimden 115 beygiri cikarirken mi veriyor yoksa 90km/h hizla sabit gitmeye yetecek gucu cikarirken mi?

    bu hizlarda yol alabilmeniz icin 10bg ve hatta daha az guce ihtiyaciniz vardir(arabadan arabaya degisir ve en cok aerodinami ve aracin on alani etkiler ama araba sepet kadar oldugu icin verdigim degerler uygun). yani hem az hacimden guc cikaran hem de cok az yakan motor aslinda o degerleri litre basina 10bg bile cikarmiyorken veriyor. cunku motorun en verimli calistigi aralik o. bu tum motorlar icin gecerli tabi.

    yok olmaz oyle sey verimlilik kucuk hacimden buyuk guc cikarmak diye israr ediyorsaniz deneyini yapabilirsiniz. 2. viteste 100km/h hiza cikin ve 100km boyunca kucuk hacimden 115 bg cikararak(arac yukle karsilasmayacagi icin bu durumda aslinda motor 115bg uretmez) gidin bakalim ne kadar verimliymis gorelim.

    İşin özü , atmosferik ve turbo beslemeli 2 adet motor olsun elimizde aynı hacim ve aynı güçte. İkiside diyelim 120 hp güç üretiyor ve bu gücü ürettikleri devirde kullanıldığında , turbolu motorun daha fazla yakacağından bahsediyorsunuz yanlış mı anladım ?

    Ama turbo beslemeli motorlar alt devirlerde mi daha verimlidir ?

    simdi bunun kuralini yazayim o bahsettigim baslikta uzuncana yazmistim ama gene yazayim. turbo eger efektif sikistirma oranini arttirmak icin kullanliyorsa(gunumuz dizellerinde hep bu amacla kullaniliyor) evet verimliligi arttirir. neden? cunku motordaki eksi isi azaltir baska degisle motorun uzerinden sikistirma strokunda yuk kaldirir.
    baska bir amacla yani forumun iddia ettigi gibi cok hava, daha cok hava, cok cok hava = verimlilik degildir.

    fizik kurallarinin soyledigi turbolu bir motorun ayni hacimde atmosferik bir motora gore WOT(tam yukteyken) asla daha verimli calismayacagi yonunde. bunun orneklerini vermistim. kanitlariyla. bu kosullar altinda atmosferigin bsfcsi 0.4-0.45 iken turbolunun 0.65-0.7lere cikiyor neredeyse %50lik bir artis. bu ne demek oluyor turbo motor ayni yakit ile atmosferigin urettiginin anca %70ini uretebiliyor demektir. yani verimsiz.

    peki neden butun firmalar kucuk hacime turbo uygulamasina gecti diye soracak olan olursa diger basliklarda zaten yazildi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Forumu anlayamıyorum. VW'nin 1.2tsi'ı yerden yere vuruluyor. Renault'un 1.2 tce motoruna övgü yağıyor.

    İste budur aradığım yorum buydu size sonuna kadar katılıyorum hocam ilk mesajdan beri aynı seyler hep

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    @daturkishulan

    Senden böyle bir yorum beklemezdim. Tamam alınır daha fazlası da alınır ama öyle lt başına bin hp aldık bitti olmuyor bu işler. Kaç km gidecek sağlıklı şekilde? Kaç km'de bir bakım yapılacak? Marifet uzun bakım periyotlarında günlük kullanıma uygun şekilde yüksek hp/lt oranını yakalamak..

    bak burak forumda herkesin atladigi bir nokta var. kucuk hacimden buyuk guc cikarmak marifet degildir, yukari bundan artik kac yil once ise koymus oldugum ornekler de onun icindir. bu motor 500bin km gider gibi bir iddiam olmadi. bu nedenle bana bu 1000bg guc aliyosun ama 100km gidemessin gibi seyler yazmayin. boyle seyler yazmaniz benim ne demek istedigimi anlamadiginiz anlamina gelir.

    simdi soruyorum. madem kucuk hacimden buyuk guc almak yuksek teknoloji ve verimlilik ise alin iste en guzel ornek hangi yakiti yakarsa yaksin top fuel motorlari. hacmine gore deli bir guc uretiyor dimi. peki birilerinin savina gore hacme gore beygirgucu arttikca verimlilik de artiyorsa nasil oluyor da bu motor 5 saniyede 50 litre yakit tuketiyor(o da bisey ifade etmez aslinda ama bsfc hesabima gore motorun verimliligi %2-3 civarindaydi)? biri de sen o motorlar ne kadar tuketiyor biliyor musun yazmis ulan zaten ben de ondan bahsediyorum ne adamlar var

    tabi bunlari soyleyenlerin ne bsfc ne verimlilik ne de hacim-basic iliskisinden haberleri yok, olsa zaten boyle seyler yazmazlar.

    bu konu en iyi sekilde kanitlariyla ''benzin turbo devir'' adli baslikta yazildi cizildi. orada da kendini forumun mehdisi ilan eden bi arkadas vardi, benim beynini yikadigim muridlerimi uyarmaya gelmis foruma. o baslik iste.

    Hocam bence 8000 cc 10 bin hp üretiyorsa 1000 cc bin hp'den fazla üretir gibi oran-orantı içten yanmalı motorlarda yemez gibi geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    @daturkishulan

    Senden böyle bir yorum beklemezdim. Tamam alınır daha fazlası da alınır ama öyle lt başına bin hp aldık bitti olmuyor bu işler. Kaç km gidecek sağlıklı şekilde? Kaç km'de bir bakım yapılacak? Marifet uzun bakım periyotlarında günlük kullanıma uygun şekilde yüksek hp/lt oranını yakalamak..

    bak burak forumda herkesin atladigi bir nokta var. kucuk hacimden buyuk guc cikarmak marifet degildir, yukari bundan artik kac yil once ise koymus oldugum ornekler de onun icindir. bu motor 500bin km gider gibi bir iddiam olmadi. bu nedenle bana bu 1000bg guc aliyosun ama 100km gidemessin gibi seyler yazmayin. boyle seyler yazmaniz benim ne demek istedigimi anlamadiginiz anlamina gelir.

    simdi soruyorum. madem kucuk hacimden buyuk guc almak yuksek teknoloji ve verimlilik ise alin iste en guzel ornek hangi yakiti yakarsa yaksin top fuel motorlari. hacmine gore deli bir guc uretiyor dimi. peki birilerinin savina gore hacme gore beygirgucu arttikca verimlilik de artiyorsa nasil oluyor da bu motor 5 saniyede 50 litre yakit tuketiyor(o da bisey ifade etmez aslinda ama bsfc hesabima gore motorun verimliligi %2-3 civarindaydi)? biri de sen o motorlar ne kadar tuketiyor biliyor musun yazmis ulan zaten ben de ondan bahsediyorum ne adamlar var

    tabi bunlari soyleyenlerin ne bsfc ne verimlilik ne de hacim-basic iliskisinden haberleri yok, olsa zaten boyle seyler yazmazlar.

    bu konu en iyi sekilde kanitlariyla ''benzin turbo devir'' adli baslikta yazildi cizildi. orada da kendini forumun mehdisi ilan eden bi arkadas vardi, benim beynini yikadigim muridlerimi uyarmaya gelmis foruma. o baslik iste.

    Hocam bence 8000 cc 10 bin hp üretiyorsa 1000 cc bin hp'den fazla üretir gibi oran-orantı içten yanmalı motorlarda yemez gibi geliyor.

    anlamadim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    anlamadim?

    Yani oran orantıyla litre başına güç hesabı doğru olmaz gibi geliyor bana.

    Bana 1 litreden 1000 beygir çok korkunç ve yakıt her ne olursa olsun içten yanmalı bir motor için imkansız geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4y

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    anlamadim?

    Yani oran orantıyla litre başına güç hesabı doğru olmaz gibi geliyor bana.

    Bana 1 litreden 1000 beygir çok korkunç ve yakıt her ne olursa olsun içten yanmalı bir motor için imkansız geliyor.

    hesap dogru sen merak etme
  • Bu tip motorların artması bizim ülkeye zarar verecek gibi görünüyor vergi toplayamayacaklar
  • adamlar co2 salınımını yakıt tüketimini oldukça düşürmüşler zaten niye lpg düşünüyorsunuz anlamıyorum ben. zaten hp araç değil mi bu lpg takınca ufak olan bagajın ırzına geçmekle kalmayıp ağırlığıda attıracaksınız yani yine yakıt tüketimi artacak hadi diyelim yine karlı hiç uğraşmaya değmez dizel araçlar varken. ne bagajını veriyosun ne havaya uçma riskin var ne aşırı yakıt tüketimin. gelecek dizelde bence.
  • Fransız forum sitesinde bu motorun üç silindirli kompresörlü 1.2 Dig-s nissan motoru üzerine geliştirildiği yazıyordu.Benim merak ettiğim bu motorlarda DLc diye bir şeyden bahsediliyor, yarış motorlarında kullanılan, motor içi sürtünmeyi azaltan bir teknoloji.
    http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/dlc.html
    http://www.enginebuildermag.com/Article/45957/peugeot_citron_and_bekaert_dlc_coatings_explore_new_ways_to_go_green.aspx

    Renault 1.2 , 0.9 tce ,Peugeot 0.9 , Vw 1.2 tsi vb. gibi motorların hepsinde bu teknolojimi kullanılıyor acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 07 note

    Fransız forum sitesinde bu motorun üç silindirli kompresörlü 1.2 Dig-s nissan motoru üzerine geliştirildiği yazıyordu.Benim merak ettiğim bu motorlarda DLc diye bir şeyden bahsediliyor, yarış motorlarında kullanılan, motor içi sürtünmeyi azaltan bir teknoloji.
    http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/dlc.html
    http://www.enginebuildermag.com/Article/45957/peugeot_citron_and_bekaert_dlc_coatings_explore_new_ways_to_go_green.aspx

    Renault 1.2 , 0.9 tce ,Peugeot 0.9 , Vw 1.2 tsi vb. gibi motorların hepsinde bu teknolojimi kullanılıyor acaba?

    bu bir karbon kaplama turu. artik motorda cogu hareketli parca ve hareketli parcalara yataklik yapan yerlerde kullaniliyor. piston etekleri, pimleri ve kep yataklarinda. yan sanayi parcalar bile bu malzeme ile kapli geliyor cogu zaman.

    motor hacmine de bagli degil. hacim ne olursa olsun ister tek silindir pancar motoru ister 8000cc V8 olsun her motorda kullanilabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 13 Temmuz 2012; 18:14:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlasbey

    Bu tip motorların artması bizim ülkeye zarar verecek gibi görünüyor vergi toplayamayacaklar




    bi bakmışsın bu araçlar yasaklanıyormuş olur mu olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlasbey

    Bu tip motorların artması bizim ülkeye zarar verecek gibi görünüyor vergi toplayamayacaklar

    Birşey olmaz merak etme, vergi dilimlerini değiştirirler, 0-1300cc vergisini 0-800cc aralığına öderiz, 1300-1600 vergisini 800-1300'e. Rahat olun yormayın kafanızı..
  • hadi hayırlısı
  • Ford'un 1.0 notundan çok daha basarili

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlasbey

    Bu tip motorların artması bizim ülkeye zarar verecek gibi görünüyor vergi toplayamayacaklar

    Birşey olmaz merak etme, vergi dilimlerini değiştirirler, 0-1300cc vergisini 0-800cc aralığına öderiz, 1300-1600 vergisini 800-1300'e. Rahat olun yormayın kafanızı..

    Tam tersi olur küçük hacimli motor yüksek,büyük hacimli motor düşük vergili olur,aman Allah göstermesin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenon_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlasbey

    Bu tip motorların artması bizim ülkeye zarar verecek gibi görünüyor vergi toplayamayacaklar

    Birşey olmaz merak etme, vergi dilimlerini değiştirirler, 0-1300cc vergisini 0-800cc aralığına öderiz, 1300-1600 vergisini 800-1300'e. Rahat olun yormayın kafanızı..

    Tam tersi olur küçük hacimli motor yüksek,büyük hacimli motor düşük vergili olur,aman Allah göstermesin

    Öyle şey olmaz..




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.