Şimdi Ara

Yeni Renault 1.2 TCE Energy 115hp 190nm (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
10.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım ülkemize gelmediğinden renault un vw den önce 1.2 16v tce 100hp 160nm motorundan haberi yok.Avrupa da yıllardır satılıyordu.Yani renaultun 1.2 turbosu zaten vardı bize gelmedi..

    Renault bu yeni Energy serisi 115hp lik motoru 2015 yılına kadar 1.6 motorlar yerine kullanacağını ve benzinli araç satışlarının %85 ini bu motorun oluşturacağını belirtmiş.

    Bu motorda yüksek teknoloji kullanılmış hatta incelerseniz bizzat F1 teknolojisinden yararlandığını anlatıyor.

    Graphite silindir gömlekleri,ayarlı yağ pompası,VVT,GDI,start&stop kullanmış.

    Bilgi Amaçlıdır :) % 100 Elektrikli 5 modeli, ticari araç dahil hazır olan tüm modelleri 5 yıldız alan hemde diğerlerinden daha önceki yıllarda F1 de mercedes ferrari ile yarışan bir firma herhalde iyi bir teknolojiye sahiptir.
  • Ne zaman gelir bu ülkeye 3 yıl önceki clio da 1.2 TCE 100 hp çıktı hala yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ckt

    renodan nefret ederim ama 1.2 litreden 119 ps güç ve 190 nm tork üretmek kolay iş değil.


    aslında kolay. 1.2 motordan 1000bg de üretiliyor. hem de son 60-70 yıldır. zor bişey değil yani. yüksek teknoloji ile bi ilgisi yok.


    Hocam merak ettim şu 1000 HP lik motoru, nedir acaba söyleyebilir misin? Öğrenmekte fayda var.


    ortalama her hafta iki kere bu iletiyi yolluyorum. mutlaka birileri bu tip motorlar hakkında soru soruyor.

    aslında sözügeçen motor 1000bg değil 10bin bg.

     Yeni Renault 1.2 TCE Energy 115hp 190nm


    top fuel yarışlarında 500cui sınırlaması vardır yani 8200cc hacmin üstünde motorlar kullnaılamaz ve bu motorlar 10bin bg güç üretir. litre başına 1000bgden daha fazla.

    dediğim gibi düşük hacimden yüksek güç çıkarmanın çok yüksek teknoloji ile bir ilgisi yoktur. 60-70 yıldır olan bişey bu.

    Güzel kardeşim bunu yolluyosun ama bu makinenin ömrü ne kadar acaba?




  • Muhahahah arıza yükü 1.2tsi'a tokat gibi vurmuş reno.

    Uzun ömürlülük ve sorunsuzluk bakımından ise renault'un motorlarına her zaman güvenirim, vosvosun motorlarina ise bahçemdeki itimi bile emanet etmem.
  • Jean-Philippe Mercier (Powertrain Engineering Manager, Energy TCe 115 family):

    "As early as the 1980s, we stood out as pioneers of downsizing in F1. Even in those days, we were getting some 850hp out of our 1,500cc turbocharged V6. The experience we have accumulated has brought us a thorough understanding of powerful engines for their size. My input has focused on the Energy TCe 115's specific power, and the result is 100hp/litre, a first for a 1.2-litre engine. And Renault has no intention of stopping its work there!



  • Çoğu 1.6 araçtan daha performanslı olur ancak en büyük soru işareti lpg uyumu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: ckt

    renodan nefret ederim ama 1.2 litreden 119 ps güç ve 190 nm tork üretmek kolay iş değil.


    aslında kolay. 1.2 motordan 1000bg de üretiliyor. hem de son 60-70 yıldır. zor bişey değil yani. yüksek teknoloji ile bi ilgisi yok.


    Hocam merak ettim şu 1000 HP lik motoru, nedir acaba söyleyebilir misin? Öğrenmekte fayda var.


    ortalama her hafta iki kere bu iletiyi yolluyorum. mutlaka birileri bu tip motorlar hakkında soru soruyor.

    aslında sözügeçen motor 1000bg değil 10bin bg.

     Yeni Renault 1.2 TCE Energy 115hp 190nm


    top fuel yarışlarında 500cui sınırlaması vardır yani 8200cc hacmin üstünde motorlar kullnaılamaz ve bu motorlar 10bin bg güç üretir. litre başına 1000bgden daha fazla.

    dediğim gibi düşük hacimden yüksek güç çıkarmanın çok yüksek teknoloji ile bir ilgisi yoktur. 60-70 yıldır olan bişey bu.

    Hey Allahım.. Hala bu tip araçların benzinle çalıştığını sananlar var ya hakkaten şaşıyorum sen hayatında Nitro Metan diye bişey duymadın sanırım ..
    Drag araçları yakıt olarak %90'ı nitrometan ve %10'u methanolden oluşan bir karışım kullanıyor sen kendi arabanda nitrometan kullan bakalım kaç beygir elde ediceksin birde tabi 2-3 kullanımdan sonra motorun pert olucak oda var nitrometan kullanan araçlar her kullanımdan sonra motor paramparça edilir ve bi sorun varmı yokmu bakılara pistonlarına kadar tekrar toplanır .

    Boş konuşmamak gerek biraz araştırma yapmak gerek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 12 Temmuz 2012; 4:24:40 >




  • @daturkishulan

    Senden böyle bir yorum beklemezdim. Tamam alınır daha fazlası da alınır ama öyle lt başına bin hp aldık bitti olmuyor bu işler. Kaç km gidecek sağlıklı şekilde? Kaç km'de bir bakım yapılacak? Marifet uzun bakım periyotlarında günlük kullanıma uygun şekilde yüksek hp/lt oranını yakalamak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 12 Temmuz 2012; 4:39:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.

    Tamam ben sana demir vericem cnc makinesi vericem madem bu kadar kolay bana bitane turbo imal et ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 12 Temmuz 2012; 4:46:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.

    Tama ben sana demir vericem cnc makinesi vericem madem bu kadar kolay bana bitane turbo imal et ,

    Cnc makinesi ve demir vermene gerek yok , ikiside var , sen sadece ölçü ve çizim getir , aynısını çıkartalım.

    Turbo imal etmeyi zor bişey mi zannediyorsunuz ? Bugün sanayide yapan yerler var , sanayide üretilen turbolar ucuz , maliyeti düşük oluoyor. Makinelerde kullanan firmalar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 12 Temmuz 2012; 4:47:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.

    Tama ben sana demir vericem cnc makinesi vericem madem bu kadar kolay bana bitane turbo imal et ,

    Cnc makinesi ve demir vermene gerek yok , ikiside var , sen sadece ölçü ve çizim getir , aynısını çıkartalım.

    Turbo imal etmeyi zor bişey mi zannediyorsunuz ? Bugün sanayide yapan yerler var , sanayide üretilen turbolar ucuz , maliyeti düşük oluoyor. Makinelerde kullanan firmalar var.

    Bak kendin ağızınla söyledin sen ölçüm ve çizim getir dedin demekki önemli olan üretmek değilmiş önemli olan hayal etmek tasarlamak verimliliğini araştırmak ve gerçekten işe yarıyomu yaramıyomu araştırmak, bunlar yıllar alır şimdi bişey icat etsen Argeye tonla para harcamak ve mükemmelleştirmek gerekir yani o turboyu kopyalamak basit iş önemli olan yokan var etmek yeni bir cihaz yada parça yaratmak

    bi turboyu yapmak için fizik akış dinamiği matematik bilgilerinin olması ve bu konularda çok iyi araştırma yapman gerek

    uzaktan bakınca tamam bi demir parçası ama tam bir mühendislik harikasıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 12 Temmuz 2012; 4:53:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.

    Tama ben sana demir vericem cnc makinesi vericem madem bu kadar kolay bana bitane turbo imal et ,

    Cnc makinesi ve demir vermene gerek yok , ikiside var , sen sadece ölçü ve çizim getir , aynısını çıkartalım.

    Turbo imal etmeyi zor bişey mi zannediyorsunuz ? Bugün sanayide yapan yerler var , sanayide üretilen turbolar ucuz , maliyeti düşük oluoyor. Makinelerde kullanan firmalar var.

    Bak kendin ağızınla söyle sen ölçüm ve çizim getir dedin demekki önemli olan üretmek değilmiş önemli olan hayal etmek tasarlamak verimliliğini araştırmak ve gerçekten işe yarıyomu yaramıyomu araçtırmak, bunlar yıllar alır şimdi bişey icat etsem Argeye tonla para harcamak ve mükemmelleştirmek gerekir yani o turboyu kopyalamak basit iş önemli olan yotan var etmek yeni bir cihaz yada parça yaratmak

    bi turboyu yapmak için fizik akış dinamiği matematik bilgilerinin olması ve bu konularda çok iyi araştırma yapman gerek

    uzaktan bakınca tamam bi demir parçası ama tam bir mühendislik harikasıdır..

    Buralara nasıl geldik anlamadım. Turbo yeni bi teknoloji değil sonuçta bundan bahsediyoruz , yıllar öncesinden bilinen ve kullanılan bi teknoloji. Bunu yeni teknoloji gibi özümsemeden bahsediyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    Buralara nasıl geldik anlamadım. Turbo yeni bi teknoloji değil sonuçta bundan bahsediyoruz , yıllar öncesinden bilinen ve kullanılan bi teknoloji. Bunu yeni teknoloji gibi özümsemeden bahsediyoruz.

    yıllar önce turboya ihtiyaç yoktu (aile araçlarında)çunki o yıllarda çevreye kimse önem göstermiyodu hatta ozonun delindiğinden bile bi haberdi insanlar , şu an dünyayı korumak için her yol mübah bundan mütevellit yarış araçlarında ne kadar performans arttırıp yakıt ekonomisi sağlayacak parça varsa motoru küçültüp aynı yakıt ile yüksek motorlardaki gücü yakalamak için kullanılıyor .. yani tamam turbo yeni çıkmamış olabilir ama aile araçlarında daha yeni yeni yaygın olarak kullanılıyor ,ilk dizellerle geldi turbolar şimdide yavaş yavaş benzinli araçlarada uygulanıyor (aile arabaları) buradaki amaç sonuçta az ekmek çok köfte

    Sonuçta az yakıt yakıp çok verim alınan bi motor yeni bir teknoloji sayılır ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 12 Temmuz 2012; 5:00:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ya adamın anlatmak istediği sadece , litre başına yüksek güç almayı , yüksek teknoloji zannedenlere laf anlatmak. Onun dışında bişey söylemiş mi ?

    Litre başına bilmem kaç hp almak , hemde turbo ile , teknoloji oldu çıktı başımıza. Tamam motorlar iyi güzel , 1.0 ecoboost , 1.2 tsi ve bu motor , ama sağlamlıklarına ne kadar güvenilir bilemiyorum. Sıkıştırmaya , aşırı yüklemeye ne kadar dayanıklılar.

    Şu an piyasada en uzun süre 1.2 tsi satıldı galiba ve 1.4 tsi kadar bile sıkıntı duymadık. Gerçi 1.2 tsi pek satılan bi motor değil. Piyasa da halen 1.400 cc altına bi çekingenlik olabilir.

    1.2 tsi jetta bile piyasa da çok yer edinemedi.

    Bence yanlış bir düşünce... Madem turbo ile güç almak bu kadar kolaydı, neden bu işe yıllardır kimse soyunmadı? Saab ve Volvo, güçlü modellerinde hep turbolu motorlar kullandılar, neden düşük güçteki modellerinde de ufak hacimli turbolu motorlar kullanmadılar? VW TSI ile ciddi bir başarı yakaladı... Diğerleri neden yıllar sonra benzer motorlar çıkardılar? Neden bazı markaların hala TSI'a eşdeğer bir motoru yok? Evet bazıları gerçekten tercih etmiyor olabilir, ya da bazıları düşük hacimli motorlara düşük vergi uygulayan ülke pazarlarını hedeflemiyor olabilir, ama TSI'a rakip motoru olmayan o kadar çok marka var ki...

    Bence atlanan nokta, düşük hacimli ve yüksek güçlü motorlarla düşük tüketim, uzun ömür, düşük maliyet ve düşük karbon salınımı hedeflerini yakalamak... TSI "sorunlu" etkiketiyle yerden yere vuruluyor ama ben VW'nin yüzbinlerce km test yapmadan böyle büyük bir ekonomik yatırım yaptığına inanmıyorum... Eğer iş "ne var canım, koy bir turbo, olsun bitsin" olsa idi, bugüne kadar bu strateji çoktan uygulanırdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 12 Temmuz 2012; 10:32:58 >




  • başlığında güncellenen motor gibi güncellenmesi lazım
    yeni 1.2 TCE 120 BG
    bu arada yıllar önce turbo yoktu diyenlere 80 ve 90'lardaki turbo motorlara bakmalarını öneririm
    bugün çok matah birşey gibi görülen 1.4 140 bg turbo kaç yılında kim tarafından yapılmış onlara da bakabilirsiniz
  • şimdi koskoca dünya devi firmaların mühendisleri daha küçük hacimli motorların bazı ileri arkadaşlarımızın hesap ettiği yüksek sıkıştırma ve diğer unsurların motor ömrüne olan olumsuz diye düşünülen etkilerini hesap edemiyor ve bu arkadaşların 100.000 gitmez dediği arabalara en az 2 yıl 100.000 kmye kadar garanti veriyor. Kaldı ki VW'de garantinizi 4 yıla çıkarabiliyorsunuz.

    Arkadaşlar siz forumu falan bırakın sizi otomotiv devleri işe alsınlar onlarıda milyarlarca euro zarardan kurtarmış olursunuz.

    şu atmosferik motor ve yüksek hacim (?) fetişizminden kurtulun. Hadi VW yanlış iş yaptı Ford, Renault, Opel vs'demi bilmiyor işide siz biliyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AykutEsk

    şu an piyasadaki 1,2 16v motor clio bile gitmiyor araç çok sağırdı umarım bu motorla sorun çözülürde millette 1,2 clioya binebilir

    Aynı motor değil.

    Tamamen farklı teknoloji içerir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    Hey Allahım.. Hala bu tip araçların benzinle çalıştığını sananlar var ya hakkaten şaşıyorum sen hayatında Nitro Metan diye bişey duymadın sanırım ..
    Drag araçları yakıt olarak %90'ı nitrometan ve %10'u methanolden oluşan bir karışım kullanıyor sen kendi arabanda nitrometan kullan bakalım kaç beygir elde ediceksin birde tabi 2-3 kullanımdan sonra motorun pert olucak oda var nitrometan kullanan araçlar her kullanımdan sonra motor paramparça edilir ve bi sorun varmı yokmu bakılara pistonlarına kadar tekrar toplanır .

    Boş konuşmamak gerek biraz araştırma yapmak gerek

    yok abisi duymadim nedir?

    yillarca millet litresine 4-5 lira para verirken kendi benzinini(mazot degil benzin) 1 liraya kendi yapan birinin alkoller,aromatikler,alifatikler ve diger parafinler hakkinda ne kadr bilgisi oldugunu sen tahmin et.

    alinti yaptigin kisi hakkinda da konusmadan once bi arastir.




  • dayanıklılık süreleri önemli. birde çift kavramalı şanzıman ile uyumu nasıl ona bakmak gerekli.

    not: lpg'ye uyumuna hiç değinmiyorum zaten.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.