Şimdi Ara

Yeni Renault 1.2 TCE Energy 115hp 190nm (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
10.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    tüm standart kullanıcıları tatmim etmesi beklenemz. diğer arkadaşın da dediği gibi yalnızca şehir içi kullanım ve yüksek hızlara çıkmayanlar için cazip bir motor.

    bu motorun 115bg gücü üretirkenki yakıt tüketimini bilseniz şeyiniz uçuklar. en fazla 15-20bg üretirken verimliliğini koruyabilir bu motor.


    "Tüm standart kullanıcılar" derken kastettiğim kullanıcı profili, 1.6 lt, 100-120 ps civarındaki araçlarından tatmin olan sürücülerdi. Bunu anlamak bu kadar zor olmasa gerek.

    Sen 115bg üretirkenki yakıt tüketimini biliyorsun ve uçukladın sanırım, korkma bana birşey olmaz, söyle biz de öğrenelim. Ayrıca ben sana bir soru daha sorayım; bu motorun yerini alacağı 1.6 litre atmosferik 110bg Renault motoru ya da dengi motorlar; 110bg güç üretirken az mı yakıt tüketiyorlar? Firma, mevcut 1.6 litre 110ps motora göre %25 civarında daha düşük tüketim öngörmüş, demek ki hesaplamayı bilmiyorlar.

    Bir de şu 60-70 yıldır var lafına takıldım. 60-70 yıldır 1.2 litre, turbo şarjlı, 110-120 bg civarı güç üreten ve gündelik kullanıma uygun, makul yakıt tüketimi ve üretim maliyeti olan motorlar hangileridir çok merak ettim. Benim bildiğim sadece TSI motorlar var... O da son yıllarda çıktı zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 15 Eylül 2011; 16:03:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acer 3820TG

    Maliyetle mi ilgisi var acaba? Ayrıca şeyimiz neden uçuklar, bi' açıklayıverseniz


    hayır maliyetle bi ilgisi yok.

    bu tip motorların 15-20bg civarı güç üretiminden neden en fazla verimliliği gösterdiğini hemen açıklayayaım.

    günlük kullanımda araçlarımızın max gücünü ne kadar kullanıyoruz? belki çok az belki hiç. kaç kişi 100bg aracının 100bgini kullanıyor? kimse.
    ortalama 90-120km/h hızlara kadar aracımızı 20 bg güç üretecek şekilde kullanıyoruz. bu da demek oluyor ki motorlarımız bu güç sınırları arasında en verimli şekliyle çalışırsa biz de en düşük yakıt tüketimini elde ederiz.

    şimdi yukarda dediğim gibi sözü geçen 1200 motor max gücü üretirken 2500 motordan daha fazla yakıt tüketiyorsa nasıl oluyor da ekonomik bir motor oluyor? bu motoru tasarlayan mühendisler de biliyor bu motorun max güç ürettiğinde aslında hiç verimli olmadığını ve çok tükettiğini. ama işin aslı bizim günlük kullanımızda saklı.

    günlük %95 aracı 15-20bg üretecek aralıklarda kullanıyoruz %5 ise kalkışlarda sollamalarda bu güç sınırlarının üstüne çıkıyoruz. ortalamasını aldığınızda büyük hacimli, 15-20 bg güç üretirken değil de 40-50bg güç üretirken en verimli şekilde çalışan bir motora göre çok daha ekonomik ve verimli bir sürüş elde etmiş oluyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    tüm standart kullanıcıları tatmim etmesi beklenemz. diğer arkadaşın da dediği gibi yalnızca şehir içi kullanım ve yüksek hızlara çıkmayanlar için cazip bir motor.

    bu motorun 115bg gücü üretirkenki yakıt tüketimini bilseniz şeyiniz uçuklar. en fazla 15-20bg üretirken verimliliğini koruyabilir bu motor.


    "Tüm standart kullanıcılar" derken kastettiğim kullanıcı profili, 1.6 lt, 100-120 ps civarındaki araçlarından tatmin olan sürücülerdi. Bunu anlamak bu kadar zor olmasa gerek.

    Sen 115bg üretirkenki yakıt tüketimini biliyorsun ve uçukladın sanırım, korkma bana birşey olmaz, söyle biz de öğrenelim. Ayrıca ben sana bir soru daha sorayım; bu motorun yerini alacağı 1.6 litre atmosferik 110bg Renault motoru ya da dengi motorlar; 110bg güç üretirken az mı yakıt tüketiyorlar? Firma, mevcut 1.6 litre 110ps motora göre %25 civarında daha düşük tüketim öngörmüş, demek ki hesaplamayı bilmiyorlar.


    aşırı beslemeli benzinli bir motora göre tabiki daha az. aksitaktirde fizik kurallarını ihlal eder olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    top fuel yarışlarında 500cui sınırlaması vardır yani 8200cc hacmin üstünde motorlar kullnaılamaz ve bu motorlar 10bin bg güç üretir. litre başına 1000bgden daha fazla.

    dediğim gibi düşük hacimden yüksek güç çıkarmanın çok yüksek teknoloji ile bir ilgisi yoktur. 60-70 yıldır olan bişey bu.


    Cevap için teşekkür ederim, ben 1200 cc motordan 1000 HP çıkıyor sanmıştım da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    top fuel yarışlarında 500cui sınırlaması vardır yani 8200cc hacmin üstünde motorlar kullnaılamaz ve bu motorlar 10bin bg güç üretir. litre başına 1000bgden daha fazla.

    dediğim gibi düşük hacimden yüksek güç çıkarmanın çok yüksek teknoloji ile bir ilgisi yoktur. 60-70 yıldır olan bişey bu.


    Cevap için teşekkür ederim, ben 1200 cc motordan 1000 HP çıkıyor sanmıştım da.


    iyi işte gerekli beslemeyi yaparsan tabi motoru teknik olarak bu güçlere dayanacak şekilde hazırlaman gerek öncelikle , 1200cc motorun 1500bg üretebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    %25 düşük yakıt tüketimi diyor.
    Bu motor bence şehir içinde ya da otoyolda 120km/s'i geçmeyenleri değil, tüm standart kullanıcıları tatmin edecek bir motor; 115ps güç ve 190nm tork son derece iyi değerler. VW'nin 1.2 TSI'na ciddi bir rakip geliyor.

    Motor 1.6 litre 110ps motorun yerini alacak ve ilk etapta Megane ve Scenic ailesinde kullanılacakmış.

    NOT : Birazdan konunun içine edilir, ne takla testi kalır, ne 1 yılda dökülmediği. İyi mi yazıp kaçalım.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    iyi işte gerekli beslemeyi yaparsan tabi motoru teknik olarak bu güçlere dayanacak şekilde hazırlaman gerek öncelikle , 1200cc motorun 1500bg üretebilir.


    Elma ile armutu kıyaslamanın en çarpıcı örneklerinden biri.

    İstersen laboratuar koşullarında 1.200cc'den 150.000bg üret. O motoru seri üretim otomobillere koyamadıktan sonra hiç bir esprisi yok. Bilmem anlatabildim mi.

    Eğer bu motor bir yenilik değil de, 60-70 yıldır üretilen bir teknoloji ise bu adamlar aptal mı "yeni 1.2 motor yaptık" diye duyuru yapıyorlar? Ya da rakiplerinde neden hala 1.2 süper şarjlı motorlar yok? (VW hariç)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    iyi işte gerekli beslemeyi yaparsan tabi motoru teknik olarak bu güçlere dayanacak şekilde hazırlaman gerek öncelikle , 1200cc motorun 1500bg üretebilir.


    Elma ile armutu kıyaslamanın en çarpıcı örneklerinden biri.

    İstersen laboratuar koşullarında 1.200cc'den 150.000bg üret. O motoru seri üretim otomobillere koyamadıktan sonra hiç bir esprisi yok. Bilmem anlatabildim mi.

    Eğer bu motor bir yenilik değil de, 60-70 yıldır üretilen bir teknoloji ise bu adamlar aptal mı "yeni 1.2 motor yaptık" diye duyuru yapıyorlar? Ya da rakiplerinde neden hala 1.2 süper şarjlı motorlar yok? (VW hariç)


    sevgili wolfien arkadaşım sorduğun tüm soruların yanıtlarını zaten yukardaki iletilerimde anlatmaya çalştım. okuyup anlamadıysan benim yapabileceğim bişey yok bilmem anlatabildim mi?




  • vw ne yapıyorsa peşinden rakip çıkarıyorlar.taklitlerinden sakının
  • daturkishulan boş konuşuyorsun. Saçma sapan örnekler verip alakasız konuyu çarptıryorsun.

    1.2 115bg çok başarılı bir motor renoya tebrikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    daturkishulan boş konuşuyorsun. Saçma sapan örnekler verip alakasız konuyu çarptıryorsun.

    1.2 115bg çok başarılı bir motor renoya tebrikler


    hasanmerto boş konuştuğum noktayı söyler misin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    sevgili wolfien arkadaşım sorduğun tüm soruların yanıtlarını zaten yukardaki iletilerimde anlatmaya çalştım. okuyup anlamadıysan benim yapabileceğim bişey yok bilmem anlatabildim mi?




    Maalesef anlayamadım.

    Bir insan neden seri üretim bir aracın motorunun litre başına düşen gücüyle, tutup da yakıt olarak benzin bile kullanmayan, 90% nitromethane ve methanol kullanan, drag yarışı otomobillerinin motorlarının ürettiği litre başına güçle kıyaslar, bunu anlayamadım. Oldu olacak jet motorlarının ürettiği litre başına güçle de kıyaslayalım.
    Ya da bir insan nasıl olur da, alternatifi sadece VW'de bulunan bir motor için "60-70 yıllık teknoloji" der, bunu da anlayamadım.
  • @daturkishulan

    1200cc motordan 1000 beygir çıkartan motor var mı? Varsa binek araçlara uygulanabilirliği, maliyeti vs nedir?

    1.2L 115 hpden daha iyi bir motor olmadıysa bu konularda bu motor bir yeniliktir.
  • iyi değerler gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mech.Engineer

    1.2 TSI için demediğini bırakmayan yerden yere vuran kişiler acaba şimdi ne yapacaklar merak ediyorum. Görüldüğü gibi birçok firma emisyonu düşürmek ve yakıt tüketimini azaltabilmek için VW ile aynı şeyi uyguluyor.


    Bunu yapan arkadaşların şu soruya cevabını merak ettim :
    1400kg'lık bir aracı; 0'dan 100'e 11.7 sn'de çıkaran ve 190km/s son hıza ulaştıran, bunu yaparken şehir dışında 4lt civarı yakıt tüketen, 177nm tork sunan ve 1.2 lt hacminde başka bir alternatif var mı?
  • Aferin renoya aferin opele,vw ve tsı düşmanlarına birer birer tukurduklerini yalatacak adımlar atıyorlar ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien


    Maalesef anlayamadım.

    Bir insan neden seri üretim bir aracın motorunun litre başına düşen gücüyle, tutup da yakıt olarak benzin bile kullanmayan, 90% nitromethane ve methanol kullanan, drag yarışı otomobillerinin motorlarının ürettiği litre başına güçle kıyaslar, bunu anlayamadım. Oldu olacak jet motorlarının ürettiği litre başına güçle de kıyaslayalım.
    Ya da bir insan nasıl olur da, alternatifi sadece VW'de bulunan bir motor için "60-70 yıllık teknoloji" der, bunu da anlayamadım.


    konuyu yarısından okursan evet anlayamazsın. konunun 1000bglere gelmesinin nedeni milletin belli bi hacimden yüksek güç çıkarmayı yüksek teknoloji ve verimlilikle ile ilişkilendirmesine karşılık olarak cevaptır. yoksa en iyi motor budur ya da reno anca 120bg çıkarmıs oysa bundan 1500bg çıkaran da var dolaysıyla renonun vosvosun ürettikleri çöptür gibi bir iddiam olmuş mu yukarda? marka adı bile belirmemişim ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesazuma

    @daturkishulan

    1200cc motordan 1000 beygir çıkartan motor var mı? Varsa binek araçlara uygulanabilirliği, maliyeti vs nedir?

    1.2L 115 hpden daha iyi bir motor olmadıysa bu konularda bu motor bir yeniliktir.




    evet var yukarda örneğini vermişim.
    binek araçlara çok fazla modifiye yapıldıktan sonra uygulanabilir tabi binek aracın binek araçlığı da kalmaz.ama sorun şu kim 1000bg güce ihtiyaç duyar ki?

    milletin hataya düştüğü nokta 1.2 litre motordan sanki en fazla 115bg çıkaralabilirmiş gibi düşünmeleri. günümüğzde değil günümüzden en az yarım yüzyıl önce zaten çok daha fazlası çok daha düşük hacimden çıkarılabiliyordu. daha doğrusu asıl hataya düşülen nokta milletin bunu yüksek teknoloji ve verimlilikle ilişkilendirmesi.

    eğer 1000bglik 1200cc bir aracın olsaydı max güçte en iyi ihtimalle (motorun 2.verimliliğini %50 olarak hesapladım) dakikada 2 litre yakıt tüketirdi.
    tabi böyle bi motorun verimliliğinin %10 geçemeyeceğini dikkate alırsak bu oran dakikada 10 litreye çıkar.




  • renault gerçekten iyi işler yapıyor artık
  • Motor hacimine göre süper değerler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.