Bugunku sarj %19 dan %80 e 51 dk surdu 60kw lik DC sarj ile, < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Santini.737 -- 10 Aralık 2023; 22:52:49 > |
Yeni Renault Megane E-Tech %100 Elektrikli'nin Türkiye fiyatı belli oldu (32. sayfa)
-
-
%80 e sarj ettiginizde arac ne menzil veriyor?
-
İyiymiş hocam.
Peki benzin ya da dizele göre tüketim ne durumda yani 100 km menzili 100 liraya gidiyorum gibi bir değer verebilir misiniz?
-
Soyle ornekleyeyim,
bu %19 dan %80 e sarj isleminde 36,28 kwh enerji satın almısım,
Sarj 1kwh 7,5 tl total 272tl tutmus,
Arabanın %80 le vadeddigi menzil 280km
ama gercek menzil soguk havada ve klima acıkken bunun %60-%65 i gibi birsey
272 tl e 200 km diyelim misal
-
Hangi verileri karsılastırarak bunu soylediniz?
Fabrika verileri ;
Tesla Model Y RWD versiyon WLTP menzili 19jant 455km
Renault Megane E-Tech WLTP menzili 450km
Tesla Gercek Menzil WLTP verisine yakın mı bilemiyorum,
Cunku E-Tech kendi tecrubem gercek max menzil 360km civarı
merak ettim renault fransa sayfasına baktım şimdi
www.renault.frAutonomie & recharge - Megane E-Tech électrique - Renaulthttps://www.renault.fr/vehicules-electriques/megane-e-tech-electrique/simulateur-autonomie-recharge.htmlLinkinde ortalama surat 90 dısarısı 5 derece heating ON secilirse Menzil 295km
ortalama surat 90 dısarısı 10 derece heating OFF secilirse Menzil 340km
Tabi fransadaki modellerde ısı pompası var bizde o da yok
benim 360km tahminim cok iyimser olmus 320 fln olur sanırım bizimki,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Santini.737 -- 11 Aralık 2023; 0:58:40 >
-
Facebook'tan ve buradan elektrikli arabaları takip ediyorum.
Bir türlü kafam yatmıyor bu elektrikli işine.
Yazın ayrı, kışın ayrı, yazılımı ayrı dert gibi.
Togg lira bakıyorum. Biri abi kazık yedik 250km zor gidiyor diyor, diğeri pis yalancı, vatan haini ben 500km görüyorum diyor😀.
Tesla yı desen sahipleri gelinlik kızları gibi kolluyorlar, sonra otobanda 40km ile gidiyor, silecekleri durduramıyorum ne yapmam lazım diyorlar😀.
Elektrikli arabalar milleti araba sahibi mi, yoksa dert sahibi mi yapıyor belli değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam gerçek kullanici verilerine dayanarak söylüyorum. Şu an hatta megane whatsap grubunda tartışılıyor. Byd atto 3 isi pompali aracla megane isi pompasizin kisin menzili ayni oldugunu soyleyen iki araca da sahip kişiler var. Ben de kendi tecrubemi yakin arkadasimdaki Model Y ile kiyasliyorum. Şu an piyasadaki isi pompali olsun olmasın C segmenti butun elektrikli araclar kışın tam sarjla 200-250km , yazin ise 350-400 km bandinda gidiyor. Bu araçtan araca max 10% farkediyor. Zaten renault kendisi 9% dan fazla fark olmadigini acikladi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam elektrikli araç şu anki koşullarda bıçak sırtı bir durum. Ya cok seversin ya nefret edersin nerden aldım bunu dersin. Bu tamamen kullanım senaryonun nasıl olduğuyla alakalı bir durum.
Örnek vermek gerekirse ; benim evde sarj imkanim var ve kullaniminin 99% u şehir içi. Günde yaklaşık 100km yol yapıyorum. Elektrikli araç benim için nimet.
Ancak.. Apartman dairesinde oturan, otoparki ve sarj imkani olmayan.. hem şehir içi hem de ş dışı kilometresi çok olan kişiler için tam başa bela diyebilirim.
Burda kararı sizin kullanım senaryonuz belirleyecek kısacası.. Benim için çok iyi olan elektrikli araba sizin için hayatinizin en kötü kararı olabilir. Belirttiğim koşullar için dikkatli olmakta fayda var.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tam olarak bunu yaptım Adana - Istanbul arası. Adanadan yola cıktıgımda saat 3:30 civarıydı. Aksaray ve sonrasında soguk etkisini hissettirdi. O zaman koltuk ve direksiyon ısıtmayı kullandım. Gerçekten etkisi oluyor.
-
Evet olusturabilirsiniz. Multimedia ekranında en üstten ekranı asagı kaydırdıgınızda sol üstte profil simgenizi gorursunuz. Oradan başka profiller açıp istedginiz gib ayarlayabilirsiniz.
-
Geçen %5'den %80' 1 saat civarı sürdü DC Şarj ile ..
-
Aracı alalı 3 Hafta oldu. 1250 Km yol yaptım. Bu zamana kadar beğendiğim ve beğenmediği yönler şu şekilde ;
Beğendiklerim ;
* Araç 20'' Jantlara sahip olmasına rağmen çok konforlu tümseklerde veya bozuk yollarda çok rahatsız etmiyor
* Donanım özellikleri (Şerit Takip , Kör Nokta uyarı , Çarpışma önleyici , masajlı koltuklar vs) yeterli seviyede
* İç Mekan konforu yeterli düzeyde
* Bagaj hacmi birçok araca göre fazlasıyla iyi
* Araç tasarımı bence çok şık
* 22kW Şarj desteklemesi (Iconic Paket için) çok iyi , birçok araçta bu yok.
Beğenmediklerim ;
* Bağajın elektrikli olmaması hiç yakışmamış.
* Kaputta amortisör olmaması hoş değil
* Batarya 80 / 100 Kw olmalıydı
* 360 Kamera , Otomatik Park vs olmalıydı.
* Otonom sürüş olmayan araba kalmadı artık bu özellikler olmalıydı
* Son hızın 165Km sabitlenmesi bence çok saçma olmuş
-
Bende bi kac sayfa once benzer begenmedigim ozelliklerini yazdım :)
Aslında avrupada satılan araclarda (onların R-Link Multimedya ekranı da buyuk)
360 kamera ve otomatik park var, TR e gelenlerde ozellikler kırpılmıs yok maalesef,
Serit Takibi denedim seritte tutmuyor, seritten cıktıktan sonra sert bir manevrayla seride donduruyor hem rahatsız edici hemde guven vermedi bana , (serit takip seceneginde erken secili oldugu halde)
Begenmedigime iconic paketteki tamponlardaki on ve arkadaki sarı parcaları 1.sıraya yazabilirim,
-
Elektrikli araba almadan once mutlaka test surusu yapın,
Tesla surdum megane etech test surusu yapmadan once,
Teslada Regenerativ frenlemesinin kademe secenegi yok, surekli gaza basmanız gerekiyor gazdan cektiginiz an arac resmen fren yapıyor , bu dur kalk hissini hic sevmedim,asla tesla almam
Megane da kademesini ayarlıyorsunuz ve en yuksek kademede dahi tesladaki gbi degil,
Yine teslada hersey her ayar ekrandan, kullanıcı dostu degil heleki 90 la giderken klimayı acmak kapamak ayarlamak,
Millet ekrandan yapınca uzay mekigi kullanıyor havasiyla sevdik diyor,
Megane da fiziksel klima tusları var en sevdigim,
Toggla ilgili arastırırsanız kısın arac ısınmadan vitese gecmiyor,
5-10 dk klimayı acıp arabayı ısıtıp anca oyle yol alabiliyorlar
cok buyuk handikap.
-
Herhalde koltuk ve direksiyon ısıtıcısını acıp klimayı hic acmadik mı demek istiyorsunuz ?
yoksa hem klima hem koltuk direksiyon ısıtıcısı acık olması nasıl positif etki yapabilir,?
-
Evet sadece koltuk ve direksiyon ısıtması ile yolculuk yaptım. Ha değermi derseniz bence degmez ama o acaba sorusu varya :)
Sonuc 100 km de 2kwh daha az tüketim.
-
Ben şerit takibi sürekli kullanıyorum sadece yağmurlu havalarda ara sıra çalışmada sorun yaşadım. Birde Adaptif Hız Kontrolü çok kullanıyorum ve çok iyi çalışıyor sadece birkaç defa köprü altından geçerken sebepsiz yere fren yaptı.
Tesla'yı ben çok beğeniyorum , ancak Yedek parça ve Servis konusu beni çok düşündürüyor. Herşeyi ekrandan yapmak alışana kadar ciddi zor olur . Bizim araçlar Menzil olarak 450-500 Km yapsa ve güç olarak 300Bg civarında olsa idi eminim çok daha fazla bir kitleye hitap ederdi.
-
Serit takip bir kac kez denedim hic memnun kalmadım, yagmurluydu hava etken mi bilmiyorum,
Adaptif hız da TR de sorun olabiliyor cunku yanınızdan gecerken onunuze kıran yuzuden arac ani fren yapıyor.
Guc olarak Megane E-Tech i yeterli goruyorum,
Daha fazla guc tuketimi de arttırır, zaten her yer EDS , bir de teslalar bg yuzunden performans aracı diye geciyor MTV 25bin,
Ama batarya olarak 60kw yerine 80-100 kw olabilseymis menzili harika olurmus,
Ekrandan yapmaya alısılır mı tartısılır, bence kullanıcı dostu bır arayuz degil kesinlikle.
-
Şerit takibin uyarı dışında müdahalede etmesi lazım bence. Sonuçta donanım olarak ekstra birşeye ihtiyaç yok. Keşke ekleselermiş. Araçtaki bence en güzel özellik adaptif cc. Özellikle sıkışık trafikte iyiki varmış dedirtiyor.
-
teslada 3 kademe rejeneratif fren var. sesli komut ile klima ayarlarını yapabilirsiniz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X