Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (70. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Ben de aracımı genelde şehir içinde kullanıyorum. Fazla dur kalkı olmayan ortalama bir yol diyelim. Tabi bu arabaya bu fiyatı vererek yakıttan tasarruf yapabilmek için çok uzun yıllar kullanmak gerekir.

    bence sadece o açıdan bakmamak gerekir. araç gerçekten kendi normaline göre bile full.
    ayrıca şunuda hesaplamalı.
    sorunsuz cvt otomatik vites
    benzinli ama dizel kadar yakan motor ve benzinli araç sessizliği
    ayrıca elektirk motoru sayesinde ömrü dahada uzayan benzinli motor.
    ve toyota kalitesi.
    konfor olarak bir golf olmayabilir ama donanım olrak bence golf gibi araçlarla kıyaslanmalı.
    bence fiyatı gayet iyi
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Hocam fiyatı gayet iyi biraz iddialı olmadı mı?
    Baz donanım 65.800 tl
    Üst donanım 72.800 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memocan2468

    Hocam fiyatı gayet iyi biraz iddialı olmadı mı?
    Baz donanım 65.800 tl
    Üst donanım 72.800 tl


    ford fiesta 1.5 TDCi 75PS Titanium ICA 63.765 TL 61.255 TL 61.255 TL

    alttaki de clio
    sadece dizel otomatik ve çelik jant seçtim
    Bu mesaja eklenen görseller:



     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 22 Mart 2016; 22:52:23 >




  • Arkadaşlar yurt dışında amerika ingiltere avrupa gibi ülkelerde dizel motorlu en az kullanılan araçlar çevreyi kirletiğinden dolayı avrupaya uyum sürecinde dizel araçlarda nasipini alıcak gibi görünüyor gaz salınım oranı hava kirletme oranına göre vergilendirme yapılacakmış. Böyle bir sınıflandırms yapılırsa hybrid araçlar en az vergiyi öder sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurjoya O kullanıcısına yanıt
    Evet Hybrid en az olur ama sonrasında dizel izler, nasibini alan benzinli olacak gibi duruyor :)

    Yaris hybrid CO2 Birleşik (gr/km)82

    Yaris 1.3 benzinli CO2 Birleşik (gr/km)119

    Yaris 1.0 Benzinli CO2 Birleşik (gr/km)109

    Benim kullandığım dizel auris CO2 Birleşik (gr/km)105 Yani 1.0 motor benzinli yaristen bile daha az kirletiyor. Aurisin 1.6 benzinlisinde ise bu rakam (gr/km)144

    Dizel corollada ise bu rakam CO2 Birleşik (gr/km)106

    Dolayısıyla sıralama Hybrid-Dizel-Benzin şeklinde, benzinli araçlar nasibini alacak diyebiliriz

    Verileri toyotanın resmi sitesinden aldım
  • Tum dunyada zaten emisyon degerlerine gore vergilendiriliyor. Sadece bizim gibi geri kalmis ulkelerde motor hacmi gibi sacma bir uygulama mevcut. Ayrica Türkiye de hele hele su anki yapilanmada hic kimse alternatif yakitla calisan araclarin vergisini dusuremez. Goruldugu uzere her turlu milli değerimiz araplara peşkeş cekiliyor. Boyle arap hayrani bir durusumuz varken petrolle oynamak ne haddimize.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 23 Mart 2016; 2:59:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün de test sürüşü yaptım bayide. Bu arabayı almak benim için sadece hayal. Dünden beri yorumları okuyorum. Kafama takılan sorular var.

    -Batarya sadece 2 km kullanıma izin veriyorken, sürekli dur kalk olan trafikte tüketim nasıl ''0'' oluyor? 2-3 km sonra ister istemez benzin motoru devreye girmiyor mu?

    -Bataryanın mah değeri yani şarj tutma kapasitesi daha fazla yapılsa daha uzun sürede dolup aynı oranda geç tükenmesi daha mantıklı olmaz mıydı? Böylece rampa aşağı inişlerde ve frenlemelerde kinetik enerjinin tamamını pile yansıtabilirlerdi. Mevcut durumda kısa sürede dolup bitmesi ne kadar verimlidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi memocan2468 -- 23 Mart 2016; 20:48:34 >
  • memocan2468 kullanıcısına yanıt
    Kullandığınız
    Test aracının, tamamı benzinli olmuş olsaydı,
    Tüketim değerleriniz 10/12lt arasında olacaktı...
    Test sürüşü kısa olduğu için, sizi aldatır, 10-15 km yol yapıp biraz daha iyi yorumlayabilirsiniz...
    Hybrit araçlar 1/2 mantığındaki göre çalışır,
    Normal bir benzinli araçla 8 lt yakıyorsanız,
    Hybrit araçta bu rakam 4 lt civarlarına düşer...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Hocam yukarıda merak ettiğim sorularla ilgili bir düşüncen var mı?
  • Yaris Hybrid'i çok istememe rağmen Toyota Safety Sense belirsizliğinden dolayı hali hazırda o özellikleri olan bir araç almaya karar verdim.

    Şu anda öne çıkan araç yeni Honda Jazz.

    Eğer 2-3 ay içinde bir haber çıkmazsa TSS ile alakalı Jazz alacağım ve yolda gördüğüm her Yaris Hybrid'e bakıp iç çekeceğim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutluttr -- 24 Mart 2016; 10:54:01 >
  • memocan2468 kullanıcısına yanıt
    Sorularınızı tek bir yanıtla yanıtlamaya çalışayım.

    Yaris Hybrid'in pili aslında hep benzin kullanılarak dolduruluyor. Nasıl mı?

    - yokuş çıkarken yaklaşık 200 kilogramlık hibrit sistem dahil tüm araca potansiyel enerjiyi benzin yakarak sağladınız.

    - düz yolda benzin yakarak hızlandınız, kinetik enerjiniz oldu.

    - veya bazı durumlarda araç oldu yerde dursa bile benzin yakarak pili doldurur.

    Buraya kadar aslında 200 kilogram fazladan yük için bile fazladan benzin harcadınız ama konunun asıl püf noktası soyle;

    - hibrit olmayan araçlarda frene basarak yavaşladığınızda kazandiginiz enerjileri boşa hazcadiniz ama hibritte bir kısmını depoladınız,

    - ve 1200 kilogramlık aracı yüksek torklu elektrik motorunun yardımıyla kaldirabildiniz.

    Yüksek torklu elektrik motoru sayesinde özellikle şehir icinde yakıt tasarrufu saglarsınız.

    Pil kapasitesi düşük çünkü pil maliyeti ve ağırlığı günün teknolojisine göre fazla. Toyota bu durumu sofistike bir mekanik ve yazılım ile sunmaya çalışmış.

    Ucuz ve hafif piller geliştirildikçe safkan elektrikli araçlar yollarda gezmeye başlar. Mesela Türkiye'de, %15 ÖTV sonrası 140.000 TL fiyat etiketiyle satılan BMW i3 safkan elekriklidir ve 160km menzili vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Avrupa'da, Euro emisyon standardı aracın cinsine (binek, kamyonet, kamyon gibi) ve motor türüne (benzinli, dizel gibi) değişiklik gösteriyor. Temel olarak güncel Euro emisyon standardını karşılayan araçların ilk satışındaki ve sonraki standarda kadarki yıllık vergileri ya muaf ya da düşük tutuluyor.

    Ama her Avrupa ülkesi farklı vergilendirme sistemi kullanabiliyor. Konuya tam hakim olmamakla birlikte mesela;

    - Almanya'da silindir hacmine ve CO2 emisyonuna göre,

    - Norveç'de aracın ağırlığı da dahil emisyon miktarına göre,

    - Hollanda'da, benzinli araçlar için 95g/km, dizel araçlar icin 88g/km CO2 altında olmasına göre yıllık vergi alınmıyor veya az alınıyor.

    Türkiye'de silindir hacmine göre ilk alım vergisi alınıyor. Yıllık vergiler ise silindir hacmine, aracın cinsine ve yaşına göre alınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Darısı ülkemizde yeni satılacak yaris hybrid lerin başına
    http://www.yenimodelarabalar.com/2017-toyota-corolla-yeni-kasa-ozellikleri-ve-gorselleri-yayinlandi-2016-03-24-18957.html
    Toyota'nın en çok satan modelleri arasında başı çeken Corolla modeli için bazı güncellemeler ve özellikler açıklandı.
    Teknoloji anlamında çok fazla değişikliğe uğramayan 2017 Toyota Corolla, şerit takip sistemini, çarpışma uyarı sistemini, Safety Sense sistemini, otomatik uzun far ve ön bölüme monte edilmiş lazer ve kamera sistemini standart olarak sunacak.Böylece kaza riskleri en aza indirilecek.




  • ahmet1111 A kullanıcısına yanıt
    Bu tip siteler bilgiyi yurt dışından çeviriyor ama aynı donanımla gelmiyor maalesef. Safety sense türkiyeye gelmeyebilir. Verso için de aynı şeyi yazmışlardı ama bizdeki versolarda safety sense yok. İnşallah gelir, ama görmeden inanmıyorum açıkçası.
  • Fluence ZEler artık batarya kirasından muaf, batarya için herhangi bir ödeme alınmıyormuş
    bu durumda şehir içi kullanım için fluence ZE en ekonomik bir seçenek olmaz mı

    http://forum.donanimhaber.com/m_54393300/mpage_3/tm.htm
  • erincar kullanıcısına yanıt
    Haberde safety sense standart olacağı yazıyor corolla satışı 2017 de devam edeceği için
    bana göre standart olan safety sense ile satılmaktan başka seçenek kalmıyor
    Aksi halde standart olan donanımı nasıl eksiltiyorlar? Toyota Türkiye Türk piyasası için özel olarak standart altı donanımda araç mı ürettiriyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmet1111

    Haberde safety sense standart olacağı yazıyor corolla satışı 2017 de devam edeceği için
    bana göre standart olan safety sense ile satılmaktan başka seçenek kalmıyor
    Aksi halde standart olan donanımı nasıl eksiltiyorlar? Toyota Türkiye Türk piyasası için özel olarak standart altı donanımda araç mı ürettiriyor?

    Hocam benim kullandığım auris de avrupada safety sense ile satılıyor ama burda fullde bile yok, paket olarak dahi yok. Bunlar çeviri haber, dünyaya böyle duyuruluyor ama her yere aynı donanımla gitmiyor. Aynısı versoda da oldu. Böyle yayıldı haber ama safety sense versoda da yok (bizde). Onun yanında avrupada 1.6 dizel (BMW ortaklığı) motorlu auris de var hatta 1.2 turbo benzinli motoru da var ama bize gelmiyor henüz. Nasıl motor gelmiyorsa donanımlar da gelmiyor.




  • adam 2015 2. el 5000+ kmyarise 68 bin 66 bin yazmış.
    acaba bu kişiler 2015 liste fiyatının 66bin olduğuna bakmıyorlar mı?
  • MetalWave kullanıcısına yanıt
    Olay daha önce bahsettiğim gibi olmuş,
    Bugün ilanını koyan arkadaş bir önceki ilanı baz almış. Demiş bu adamın arabası 5.800 Km de 68.500 demiş benim ki biraz daha fazla km de ama benim arabamda sıfır gibi o zaman benimki 67.000 olsun. Bu mantıkla işlediği için ikinci el piyasası sıfırından daha fazla fiyatta ikinci el arabalar bulmak mümkün.

    Yarın bir gün 1.00 kmdeki yarise 80.000 isteyen olursa şaşırmamak lazım.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT




  • fiestamı sattıktan sonra araç arayışına başladım. 1 senedir bu yarisi incelemekteydim. aradığım araç bu ama yinede diğerlerinide inceledim.
    yariste karar verme sebeplerim::

    sebep 1- 1.4 dizel fiestamın şehir içi yakıt tüketimi 5.6 LT ve manuel. ben otomatik araç aramaktayım. hangi markanın otomatiğine baksam sorun var. eski tip otomatikler aşırı yakıyor. yarisin otomotiğindede bu forum ve diğer forumlarda hiç bir arıza sorun görmedim.

    sebep 2- fiesta 1.0 ecoboost powershift kullanıcı yorumlarında şehir içi yakıt tüketimi 8lt 10lt arası. 1.6 ps motoru ise bunun 1 tık üstü. 2014 model fiyatı 51 bin tl. ayrıca otomatikten yana sorun yaşayan var. WV de dsg sorunlu ayrıca pahallı ve yine şehir içi ortalaması buna yakın. diğer markalardada buna yakın sebepler var. burdaki kullanıcı yorumlarında şehir içi sert kullanımda 5,5 lt ortalama.

    sebep 3- fiesta 1,5 dizel 2013 model manuel full donanım temizler 2. el 45 bin den başlıyor. yaris spirit temiz 2012 model 33 binde kazasız boyasız 47 bin tl. 2013 50bin tl ve daha donanımlı ayrıca otomatik. kimse bana manuel alt donanımlı boyalı araçları örnek vermesin.

    sebep 4- aracın 2013 kredi değeri 55 bin tl. 50 bin tl ye alınabiliyor. diğer araçlarda kredi değeri kadar 2. el değeri var.

    sebep 5- bu araçta motor ömrü ve sorunsuzluk daha fazla. şu konularda milletin tek derdi daha az nasıl yakarım.

    sebep 6- satmak için değil uzun süre binmek için araç arıyorum.




  • 
Sayfa: önceki 6869707172
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.