Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (75. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.144
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • i10 kullanmadım bilemiyorum ama hyundai araçlar genelde seri olur. yaris hybridin vites geçişi sarsıntı tekleme yokuşta bayılma gibi sorunu yok. yokuşlarda gayet başarılı bence. eco modunda bile bayılmadan aynı tempoda çıkabiliyor. yalnız bu aracı alan kişinin aracı sert kullanmaması lazım. ani hızlanma yapmaması lazım. gerçi araç buna biraz uyum sağlıyor ama yakıt artıyor. şehir içinde gayet başarılı hatta piyasada alınabilecek fiyat performans açısından en iyi araba. şehirler arası yolda da 120 yi geçmem diyorsanız tavsiye ederim. bagaj konusuna gelince 5008 alacekken yaris hybrid alan biri olarak söylüyorum; 3-4 kişilik bir aileye yeter de artar bile.
  • herşey çok güzel açıklanmış:) ben sadece gidip test edilmesini tavsiye ediyorum.. araç içinize sinmeli...
  • Ilk yakıt deneyimim 180 km 9,22 lt yani 100km de 5.1lt veya km de 23 kuruş
    Ilk başta 4-4.5 civarı yakiyormus zaten. Benimkinin böyle olma sebebi trafiğe şarjsız yakalanmam. Dururken arada bir benzine geçti ve bir saat o trafikte kaldım. Buna dikkat etmek heeekiyt galiba. Tabi ne kadar kontrol edilebilirse artık.
    Sürüş deneyimi notları
    aracı elektrikli motorla kullanmak için çaba gösteriyorum ama benzine geçtiğinde basmaktan çekinmiyorum.
    bir diger yaptığım şey. Elektrikli motor ile kalkarken malum yavaş kalkıyor. Diğer araçlar malum rahatsız oluyor. Işığı geçmelerinr engel de oluyor tabi. Bu durumda benzinle hızlanıp (ki guzelu hızlanıyor maşallah;)) sonra ayağımi gazdan hafifleterek elektrikli motorla devam ediyorum.
    zaten benzinli motorun çalışması aynı zamanda sarj demek zaten tek başına çalışmıyor.
    Ahh işte öyle canlar:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 modelde cool donanıma anahtarsız çalıştırma gelmiş bilginiz olsun. Tam teslik alırken öğrendim. Çok süper oldu;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitbaer

    Ilk yakıt deneyimim 180 km 9,22 lt yani 100km de 5.1lt veya km de 23 kuruş
    Ilk başta 4-4.5 civarı yakiyormus zaten. Benimkinin böyle olma sebebi trafiğe şarjsız yakalanmam. Dururken arada bir benzine geçti ve bir saat o trafikte kaldım. Buna dikkat etmek heeekiyt galiba. Tabi ne kadar kontrol edilebilirse artık.
    Sürüş deneyimi notları
    aracı elektrikli motorla kullanmak için çaba gösteriyorum ama benzine geçtiğinde basmaktan çekinmiyorum.
    bir diger yaptığım şey. Elektrikli motor ile kalkarken malum yavaş kalkıyor. Diğer araçlar malum rahatsız oluyor. Işığı geçmelerinr engel de oluyor tabi. Bu durumda benzinle hızlanıp (ki guzelu hızlanıyor maşallah;)) sonra ayağımi gazdan hafifleterek elektrikli motorla devam ediyorum.
    zaten benzinli motorun çalışması aynı zamanda sarj demek zaten tek başına çalışmıyor.
    Ahh işte öyle canlar:))

    trafikte sarjsız bile kalsan motor düşük devirde sarj ettiği için yine elktrik motorunun ekonomosinden yararlanış oluyorsun. ben i20 1.2 motor ile 8 lt ortalama yapıyorum düşün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetalWave

    quote:

    Orijinalden alıntı: mitbaer

    Ilk yakıt deneyimim 180 km 9,22 lt yani 100km de 5.1lt veya km de 23 kuruş
    Ilk başta 4-4.5 civarı yakiyormus zaten. Benimkinin böyle olma sebebi trafiğe şarjsız yakalanmam. Dururken arada bir benzine geçti ve bir saat o trafikte kaldım. Buna dikkat etmek heeekiyt galiba. Tabi ne kadar kontrol edilebilirse artık.
    Sürüş deneyimi notları
    aracı elektrikli motorla kullanmak için çaba gösteriyorum ama benzine geçtiğinde basmaktan çekinmiyorum.
    bir diger yaptığım şey. Elektrikli motor ile kalkarken malum yavaş kalkıyor. Diğer araçlar malum rahatsız oluyor. Işığı geçmelerinr engel de oluyor tabi. Bu durumda benzinle hızlanıp (ki guzelu hızlanıyor maşallah;)) sonra ayağımi gazdan hafifleterek elektrikli motorla devam ediyorum.
    zaten benzinli motorun çalışması aynı zamanda sarj demek zaten tek başına çalışmıyor.
    Ahh işte öyle canlar:))

    trafikte sarjsız bile kalsan motor düşük devirde sarj ettiği için yine elktrik motorunun ekonomosinden yararlanış oluyorsun. ben i20 1.2 motor ile 8 lt ortalama yapıyorum düşün

    mutlaka öyle. ancak hybrid otomobil düşünüldüğünde trafikte geçen bir süre için tüketim artmış oluyor. şarjı kendi dönel hareketiyle şarj etmek var. bir de benzinli motorun şarj etmesi var. aradaki fark bu yüzden oluşuyor. yoksa 5 litre zaten mükemmel bir değer.




  • Arkadaşlar selamün aleyküm, uzun zamandır araştırdığım yarisi geçen günler test ettim, forumdan bir arkadaşın dediği gibi, araç metro kullanıyormuşun gibi hissettiriyor, diğer otomatikler gibi vites geçiş sesi yok, kasma, titreme, acaba bayılacakmı korkusu bu araçta gerçekten yok. 2-3 seneden beri bir sıfır alayım da senelerce bineyim düşüncesini bu araçla sonlandırdım diyebilirim. Gerçekten çok keyifli, arabayı sürerken insanda stres diye birşey oluşmuyor. Bayiye gittiğimde dikkatimi çekti, bazıları yarisin 1,33 üne falan bakıyorlar, herkesin kendi tercihi ama bana mantıksız geldi, şöyle bir bakıyorum, otomatik şanzımanı en sağlam araçlardan reno clio ile hemen hemen aynı fiyatta, yakıtı dersen hemen hemen aynı, e Toyota gibi sağlam bakımı masrafları düşük, turbo sıkıntısı olmayan araç varken niye dizel gürültüsüne sahip bir clio ya binelimki?
    Ama işte bizim gibi işçi tayfasına uzak bedeller bunlar, acaba öncesinden bir ikinci el mi almayı denesem diye düşünüyorum, aşağıdaki araçlar hoşuma gitti fiyat olarak ta iyi gibi, boya takıntım çok olmadığı için uygun geldi, bildiğim kadarıyla 2012 de bir model çıktı, 2014 te makyajlandı ve hala şu andaki 2016 kasa ile 2014 kasası aynı diye biliyorum.
    Aşağıdakilerden biri cool, biri spirit, 2012 model olarak aralarında acaba ne farkları var çok anlayamadım.


    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-peugeot-haldizlar-dan-toyot-yaris-hybrit-299822887/detay
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-ilk-sahibinden-tertemiz-ekonomik-arac-304706287/detay




  • Sıfır alsaniz guzel olurdu. Su an indirimle cool modeli 58.500 civarı bırakırlar.
    Ikinci eli satmak isterseniz sıkıntı yaşayabilirsiniz. Piyasası olmayan boyalı bir aracı elden çıkarmak zor ama dusunurseniz spirit olan daha iyidir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklısınız, ikinci eli çıkarmak zor olur, sıfır olursa çok iyi olacaktı da....imkanlar..
    belkide yıl sonunda sıfırlarda dahada indirim olur. aslında o kadar hibryt alan var, satan kişi baya az --) kıymeti bilinse ikinci eli baya canlı olur. bu araçların pil ömrünün bittiği nasıl anlaşılıyor acaba, araç fazla mı yakmaya başlıyor yoksa..
  • Bitmesine çok var o yüzden benim fikrim yok ama çabuk boşalir belki ya da uyarısı vardır.
    Ikinci el konusunda alanlar memnun olsa gerek satmak istemiyor. Bir de sıfır alıp keyfine bakılacak bir araç. Bu sebeplerden dolaşım olmayabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barastal

     Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT

    Araç almayı düşünenler ve yakıt ile ilgili aklında soru işareti olanlar için en azından fikir vermesi açısından, elde ettiğim yakıt değerimi paylaşıyorum. litesi 4,39 tl den alınan 147 tl lik benzinle 682 km. istanbul içi işe gidiş, güngören, bağcılar meydan, çiftlik, mahmutbey, istoç arası, dik iniş çıkışlı yol. Dönüş ise istoç tan tem e bağlanılarak karabakır sapağından girip güngören stadının oraya dönüş. işe gidiş gelişlerde arabada 3 kişi (toplam 190 kg). Haftasonu muayene için silivri, kavalı ya merterden e-5 e bağlanılarak gidiş, dönüş ise (o tarafları pek bilmiyorum) paralı yoldan, mahmutbey gişelerine bağlanılarak hız sabitleme ile deneme amaçlı 90 - 110 - 120 - 140 km hızlar ile yol bilgisayarında 4,2 lt nin altını 4,9 lt nin üstünü görmedim. Mevsimden dolayı klima hiç açılmadı genel olarak günde 24 km işe git-gel, bir de kavaklı ya hız performanslı gidiş-gelişle elde ettiğim yakıt değeri bu. Aracı yeni aldığım ve henüz kullanım dinamiklerine tam alışamadığım için beklentimin altında bir değer yakaladığımı belirtmeliyim. Aklında yakıtla ilgili soru işareti olanlara bir kriter oluşturur umarım. Yeni değerleri yine paylaşacağım.


    İkinci depo verimi paylaşıyorum. Shell'den 147 tl ye alınan 33,4 lt benzin ile istanbul içi 652 km yaptım. Fakat şartlar geçen sefere oranla epey çetindi. Şehir dışından gelen misafirleri gezdirdiğimden 400 km si araçta 2 çocuk + 5 yetişkin ile toplam 350 kg ağırlıkla yapıldı. Eco mod hiç açmadım ve bu veriyi elde ettim. Yine beklentimin çok altında bir değerdi. Demek depo 70 litre olsa 35-40 günde bir yakıt alıcam




  • Merhaba arkadaşlar, cumartesi günü bizim tamirci bir abimiz var ona bir uğradım, muhabbet arasında abi dedim bide toyotanın hybrit araçları varmış, şöylemiş böyleymiş diye anlattım, işte yakıtı çok az falan dedim. Adam bana dedi ki; aibicim geçen gün biri getirdi bir hybrid araba, onun bize anlattığına göre devlet bu arabalar için ek vergi alıyormuş,iki senede bir pil bitiyor, değiştirmek zorundasın, belli bir sene sonra da arabayı senden geri alıyolar falan dedi, bende; yok abi öyle bir şey, sadece 1,5 benzinli motor için vergi ödeniyor, araba alma falan yok, bataryada kullanıma göre en az 150000 gider dedim , ya öyle olsa bizim bütün dolmuşçular ondan alır dedi, bende ; demekki bilmiyorlar dedim, sen araştır araştır dedi, abi hiç bir yerde senin bu dediklerine benzer bir şeyler duymadım görmedim dedim.
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    bu konu elektrikli arabalar için geçerli bir durum diye biliyorum.

    ikinci yakıtımı aldım. 600 km yol = 30 lt benzin

    kullandıkça düşeceğini düşünüyorum.

    hayırlı günler
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    bizim insanımız çok sever bilmediği birşeye gübre atmayı
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    o tamircinin bahsettiği yıllar öncesinin elektrikli otomobilleri. İsmini hatırlamadığım 1 firma araçlarını sadece kiralıyordu. Geri almakla kast ettiği o bence. Pil değiştirme de Renault Zoe vardı galiba pili kiralıyorlardı ondan bahsediyor.

    Tamirci dayı hybrid ile elektrikli arasındaki farkı unutmuş :D
  • Bende şaşırdım birden, iddialı bir şekilde söyleyince... buna normal 1.5 benzinli vergisi ödeniyor değilmi? pilllerde 150000 en az gidiyordur. bu kilometrelere yaklaşan forumda varmıdır? acaba?
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    Doğrudur vergi dilimi 1300-1600 cc aralığında.
    Pillerin resmi olarak garantisi 5 yıl ama zaten arabaya da maksimum aynı garantiyi veriyorlar. Forumlarda USA'da pil değiştirmeden milyon mil deviren hybrid araç hikayeleri var ama Yaris mi Prius mu onu bilemedim.

    Ama bildiğim kadarıyla pil ömrünü uzatmak adına araç ne tam dolduruyor ne de tam boşaltıyor pilleri. %20-%80 aralığında kullanıyor bu da çok uzun bir pil ömrü demek.
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    Hocam çook başlarda konuşulmuş. Başından okusan herşey yazıyor. Tpypta Prius Amerika da taksi olarak kullanılıoyr. Aynı bataryanın eski versiyonuna sahip 750 000 km de verim testi yapılıyor ve verim %91 çıkıyor. Gerisini sen düşün
  • Bu arada Eco Mod ile Normal Mod arasında kalmış durumdayım. Hangisini kullanacağımı şaşırdım.
    Merak edenler için yukarıdaki mesajlarda konuşulmuş, araç inanılmaz atılgan d sınıfı premium araç hızlanması gibi ilk kalkışı normal mod da ışıklardan ilk siz kalkarsınız bundan emin olun ama sonrasını bilemem. Bu araç kibar şehir içi kullanım için tasarlanmış. Aslında A B ve C segmenti deyince de bazı C araçlar hariç hemen hemen hepsi zaten ekonomi amaçı
  • mitbaer kullanıcısına yanıt
    5lt/100km ortalamanız var.http://www.fuelly.com/car/toyota/yaris sitesine baktığınızda yaklaşık tüketimler 45-50mpg (5.22-4.70lt/100km) civarındadır. Yaz sıcaklarında klima kullanımı ortalama yakıt tüketimini olumsuz yönde etkileyebilir.

    3.3lt/100km fabrika verisi laboratuvar ortamında yapılmıştır. Bu veriye ulaşmak için aynı koşullarda aracı sürmek gerekir ki bu neredeyse imkansızdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.