Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (77. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler, tam 1 yıl önce sprit yaris hybrid aracımı teslim aldım. şu an aracım 28.000 km de. istanbul halkalıda oturuyorum. İş yerim beşiktaşta her gün işe arabayla gidip geliyorum. 1 yıl içerisinde yaklaşık olarak 8-9 defa izmire araba ile gidip geldim. işim gereği bazen tuzla ve izmit bölgesine de arabyla geçtiği oluyor. Yani arabayı hem şehir içi hemde şehirler arası test etme fırsatım oldu. Uzun zamandır foruma giremiyorum, en son okduğumda forum 8. sayfalarındaydı arkadaşların bazı soruları olmuş onların hepsini toplu bir şekilde cevaplayacağım.

    İzlenimlerim;
    - Şehir içinde kullanması çok keyifli bir araba, performans olarak fazla beklentim yok. Fakat Elektrik Modundan çıkmamak için yavaş gittiğiniz zaman arkadan çok taciz ediyorlar. korna/selektör vs. arada küfür yiyebilirsiniz :) (en sağ veya orta şeritte olsanız dahi)
    - Elektrik modunda ivmelenme çok ağır oluyor. Yeni araçlarda onun geliştirilmesi şart. çok ağır trafikte sıkıntı değil ama yoğun akıcı trafikte elektrik modunda sürekli çıkıp anlamını yitiriyor.
    - Şehirler arası düz yolda çok rahat ve hızlı gidebiliyorsunuz (ör: bursa çevre yolu, gemlik yalova arasında yeni açılan otoyol 160-170 görebiliyorsun.) ama düz yoldan sonra yokuşa geldiğiniz zaman araba bayılıyor. birde ilk defa hyrid arabaya binen bir arkadaşım (kendisinin dizel aracı mevcut) gazdan ayağını çektiğin zaman arabanın çok kapandığını belirtti. Ama bu tamamen şarja geçmesinden dolayı eğer kapanmasını istemiyorsan zaten çok hafif gaza bastığın zaman araç bezin harcamadan mevcut hızını koruyabiliyor.
    - Şehirler arası hız sabitleme düz yolda çok faydalı ama yokuşa geldiğiniz zaman araba sapıtıyor motor gücü hemen fırlıyor. Hız sabitleme özelliğine motor gücü sabitleme veya hız aralığı şeklinde olarak alternatif özellikler bulunsa daha faydalı olurdu.
    - Araçta anahtarsız çalışma mevcut ve bir gün eşim oturuken inmesi gerekti ve anahtar onun çantasındaymış. Araç hemen uyarı vermeye başladı çok uzaklaşmadan (yaklaşık olarak 5 metre uzaklaşmıştır) geri döndüğü için sıkıntı olmadı. ama biraz daha gitse muhtemelen stop edecekti.
    - Annemler İzmirde yaşıyor ve şubat 2015te benzinli yaris (motor 1,3 olması lazım) aldılar. Arabaya baktığım zaman menusunde ortalama olarak 7,2 lt benzin harcadığını gösteriyor. Bu kadar farkı sadece şehir içerisinde yakalaması mümkün değildir diye düşünyorum. uzun yolda da elektrik motoru benzin motoruna destek olmakta.
    - Benim yaptığım hesaplamalarda ortalama 4,4 lt/100km gibi bi ortalamam var. bir depo benzinle 650 km gidiyorum. daha fazlasını göremedim. (yazın klima en düşük güçte açık kullanıyorum.) arabayı sürekli eco mode on olarak kullanıyorum. Araca zarar verip vermediğini bilemiyorum.
    - Araç kullandıkça yakıt sarfiyatı düşmektedir.
    - Aracı ilk aldığımda motor açma vs gibi şeyler yapmadım.
    - Torpido sözde soğutlamalı ama hiç bir işe yaramıyor.
    - Gözüme çarpan tek olumsuzluk yokuş çıkarken motor sesinin çok olması bazen rahatsız ediyor.
    - 10 bin ve 20 bin bakımlarını ortaköyde yaptırdım. yaklaşık olarak 460 TL civarındaydı. Bi kere klima temizleme yaptırdım 60 TL başka herhangi bir extra ödemem olmadı, değişen parça mevcut değil.
    - Yeni araç alırken sıkı pazarlık etmenizi tavsiye ederim. Arabayı alırken ortaköyde oturuyordum, evime 100 metre uzaklıktaki toyotadan değilde izmirden aldım aralarında 1000 TL fark vardı ve izmirde ayrıca park sensörü (mesafe göstergesi) hediye ettiler. Ortaköydekiler burnundan kıl aldırmıyorlardı. İzmirden bu fiyata veriyorlar dediğim zaman o zaman ordan alın diye belirttiler. Servis olarak ortaköyden çok memnunum ama satış elemanları çok kötü.
    - Bagaj konusunda kafasında soru işaretleri olanlar olmuş, 3 yaşında iki kızım var, arka koltuklar 2 tane çocuk koltuğu mevcut aralarında çok az bir mesafe kalıyor. Arabayı ilk alırken portbagaj alırım diye düşünmüştüm ama bagaj tepesindeki siyah aparatı çıkarttınca ve bajajın tabanını da stepnenin üzerine indirince o kadar eşyaya rağmen port bagaja hiç ihtiyacım olmadı.
    - Ön iki koltuk arasındaki şöför kol dayama kısmı çok başarısız onun daha düzgün bişi olması gerekiyor. En azından geniş yapsalar yan koltukta oturanda kolunu koyabilir.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar eğer sorularınız olursa yardımcı olmak isterim.




  • malzemec kullanıcısına yanıt
    Hocam Selamlar, sizinle aynı fikirdeyim. bende sizin gibi tecrübe ettim. Ayrıca yokuş inerken frene bastığımda charge ibresi sonuna kadar dayanınca eğer mümkünse ayağımı çok az frenden çekiyorum. daha uzun mesafede yavaşlayıp daha çok şarj etmemi sağlıyor.
  • mrsozen M kullanıcısına yanıt
    Hocam, fren mesafemizi ne kadar çok artırırsak o kadar fazla pil doldurmuş oluyoruz, trafik durumuna göre frene yavaş yavaş basılı tutarak sakin bir yavaşlama ile daha az YAKIT harcama yolunu açmış oluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Selamün aleyküm, hocam araca lpg takıldımı Toyota aracı garantiden çıkarmıyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tebrizi

    Selamün aleyküm, hocam araca lpg takıldımı Toyota aracı garantiden çıkarmıyormu?

    Bu konuda net bir bilgim yok. Bir kaç aylık sıfır Corolla'ya LPG takılıyor ve garanti devam ediyor diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz. Fakat Yaris Hybrid için durum nasıl bilmiyorum.

    Bu forumda ve toyotaclubtr forumunda, bu araca ve Prius'a LPG takıp kullananlar vardı ama rumuzlarını hatırlayamadım.

    Aslında en doğrusu Toyota servislerini arayıp sormak olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 28 Haziran 2016; 17:32:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ok
    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    İyi GÜnler, Sadece hibrit yaris değil hangi aracına LPG takarsanız garanti kapsamınıdan çıkıyor.

    Servis ile ilgili soran arkadaşlar olmuştu. Aracımı 26 Haziran 2016 tarihinde sıfır almıştım. Bugün 30 bin bakımı için randevu aldım. 1 yıl içinde 3. bakımı olacağı için biraz pazarlık payı bıraktırlar, klima polen filtresi değişimi ile birlikte 440 TL fiyat verdiler bilginize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrsozen

    İyi GÜnler, Sadece hibrit yaris değil hangi aracına LPG takarsanız garanti kapsamınıdan çıkıyor.

    Servis ile ilgili soran arkadaşlar olmuştu. Aracımı 26 Haziran 2016 tarihinde sıfır almıştım. Bugün 30 bin bakımı için randevu aldım. 1 yıl içinde 3. bakımı olacağı için biraz pazarlık payı bıraktırlar, klima polen filtresi değişimi ile birlikte 440 TL fiyat verdiler bilginize.

    hocam merhaba 2015 yarisim 6.000 km oldu bakım km ve ücretler hakkında bilgi verirmisiniz?
  • Christopher Moltisanti kullanıcısına yanıt
    İyi Günler, ilk 10 bin bakımınızda parça (filre vs) değişilliği olmuyor. o yüzden sadece servis ve 30 TL'lik müstelih kullanımı için ücret alınıyor. Şuan servis ücretleri ortalama olarak 490 TL. Yukardaki mesajımda da belirttiğim gibi 1 yıl içerisinde 3 defa gittiğim için 440 TL fiyat verdiler. Bunda forever kartında biriken puanın etkisi olduğu bildirildi. Bildiğim kadarıyla aracın garantiden çıkmaması için 10 bin km geçmeseniz bile 1 yıldan fazla olmayan aralıkla aracı servise götürmeniz gerekiyor olabilir. 1 yıldan fazla aralıkla servise görümediğim için emin değilim.
  • Arkadaşlar Yaris hibrit in 100 beygir olan modeli var mı ?
  • yaris hybrid zaten 100 beygir değil mi? 75 hp benzin motoru, 25 hp elektrik motoru, toplamda 100 hp!!!
    ayrıca 280 Nm torku var. bu da -abartı demezseniz- ışıkta aynadan el sallamak demek:)
  • Benzin motoru 75HP,
    Elektrik motoru 60HP,
    Bileşke güç 100HP'dir.

    Benzin motoru torku 111Nm/ 3600-4400dd
    Elektrik motoru torku 169Nm'dir. Bileşke torku bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Fabrika verisi max tork olarak 111nm verilmiş 100 hp ye göre bana düşük gelmişti baştan beri.
  • mutluttr kullanıcısına yanıt
    Bileşke tork verilmemesinin sebebi her iki motorun her zaman tekerleklere tahrik vermemesinden dolayı olabilir.

    Bildiğim kadarıyla ani hızlanmaya etki eden torktur. Yaris Hybrid, yüksek torklu elektrik motoru ve buna yardımcı düşük torklu benzin motoru ile ilk hareketi atik bir şekilde yapıyor. Ardından yüksek devirde (belki 130-140km/h dan sonra) elektrik motorunun torku azalmaya başlıyor ve pilin doluluk durumuna göre benzin motoru MG1'e ve/veya MG2'ye gücünün bir kısmını aktarabiliyor. Bu noktadan sonra yola aktarılan güç ve tork azalıyor olmalı çünkü izlediğim videolarda 100HP bir araca göre son hızı düşük ve yüksek hızda ivmelenme isteği (esneklik) epey az.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Hocam size kesinlikle katılıyorum deneyimlerimde sizinle aynı yönde. Fakat arabada rahatsız olduğum nokta (ekonomik olması açısından) elektrik motorunun torkunun çok az kalması, buda kırmızı ışıkta vs benzin motoruna geçmeden kalkışlarda yavaş kalkmasına sebep oluyor ve arkadaki korna, selektör vs yapıyor. Sonraki modellerde elektrik torkunun artırılmasının şart olduğunu düşünüyorum. Tabi buda elektrik enerjisinin çabuk düşmesine sebep olacak malesef.
  • mrsozen M kullanıcısına yanıt
    Aracın pil kapasitesi 0,9kWh'tir. Benzin motoru olmasaydı 60HP'lik (45kW) elektrik motoru yanlışım yoksa;

    0,9kWh = 45kW x k

    k = 50, h = 60dk (1 saat)

    h/k = 1,2 = 1dk 12sn kadar maksimum güçte çalışabilirdi.

    Fakat durum biraz farklı. Pilin maksimum gücü 18,6kW (25HP) ve voltajı 144V. MG2 (ana elektrik motoru) maksimum voltajı 520V denmiş teknik veride. Pil, elektrik motoru için yeterli değil ve bu yüzden benzin motoru MG1'i (jeneratörü) döndürerek MG2'ye güç sağlıyor.

    Anladığım kadarıyla aslında MG2'nin torku yeterli fakat pil kapasitesi yetersiz olduğu için benzin motoru gerektiğinde devreye girerek aradaki boşluğu kapatıyor. Benzin motoru gerektiğinde MG1'den MG2'ye ve pillere güç sağlıyor, bazen de gücünü tekerlektere aktarıyor. Yetersiz pil kapasitesi/gücü nedeniyle komplike bir sistem tasarlanmış çünkü piller hala çok ağırlık yapıyorlar.

    Umarım yukarıda elmalar ile armutları birbirine karıştırmamışımdır. Bu konularda bilgili arkadaşlar konuyu daha detaylica açıklayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 15 Temmuz 2016; 18:07:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz

    Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip


    Istanbul, Izmir, Ankara gibi bir büyükşehirde, yılda 15-20 bin uzeri kilometre yapiyorsaniz ve bunu genellikle işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde yapıyorsanız Yaris Hybrid öneririm. Bunun dışındaki durumlarda; yılda 15-20 bin kilometre üzeri yol yapıyorsanız C segmenti dizel veya atmosterik LPG, yılda 10 bin kilometreyi geçmiyorsanız düşük hacimli C segmenti benzinli bir araç öneririm.

    Tercihte bulunacağınız araclar Yaris Hybrid fiyatı civarında olacaksa motor seçeneğine göre donanım seviyesi farklılıkları ihtiyaca göre incelenmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 22 Temmuz 2016; 15:14:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz

    Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip


    Istanbul, Izmir, Ankara gibi bir büyükşehirde, yılda 15-20 bin uzeri kilometre yapiyorsaniz ve bunu genellikle işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde yapıyorsanız Yaris Hybrid öneririm. Bunun dışındaki durumlarda; yılda 15-20 bin kilometre üzeri yol yapıyorsanız C segmenti dizel veya atmosterik LPG, yılda 10 bin kilometreyi geçmiyorsanız düşük hacimli C segmenti benzinli bir araç öneririm.

    Tercihte bulunacağınız araclar Yaris Hybrid fiyatı civarında olacaksa motor seçeneğine göre donanım seviyesi farklılıkları ihtiyaca göre incelenmelidir.

    Insanin kafasini kurcalayan konu sarj istasyonu sayisinin istanbulda dahi cok az olmasi.Evden sarj imkani ozel mulkunuz yoksa cok zor.Ama gerek cevreci gerekse daha az yakit tuketimi olmasi cok iyi.Keske istasyon sayilari artsa.Son olarak arac tam dolu pile kac saatte ulaşıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz

    Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip


    Istanbul, Izmir, Ankara gibi bir büyükşehirde, yılda 15-20 bin uzeri kilometre yapiyorsaniz ve bunu genellikle işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde yapıyorsanız Yaris Hybrid öneririm. Bunun dışındaki durumlarda; yılda 15-20 bin kilometre üzeri yol yapıyorsanız C segmenti dizel veya atmosterik LPG, yılda 10 bin kilometreyi geçmiyorsanız düşük hacimli C segmenti benzinli bir araç öneririm.

    Tercihte bulunacağınız araclar Yaris Hybrid fiyatı civarında olacaksa motor seçeneğine göre donanım seviyesi farklılıkları ihtiyaca göre incelenmelidir.

    Insanin kafasini kurcalayan konu sarj istasyonu sayisinin istanbulda dahi cok az olmasi.Evden sarj imkani ozel mulkunuz yoksa cok zor.Ama gerek cevreci gerekse daha az yakit tuketimi olmasi cok iyi.Keske istasyon sayilari artsa.Son olarak arac tam dolu pile kac saatte ulaşıyor

    Yaris Hybrid, Plug-in hibrit veya safkan elektrikli (EV) bir araç değildir, sadece hibrit bir araçtır. Bu yüzden herhangi bir dış kaynaktan şarj edilmiyor. Frenaj esnasında veya benzin motorunun jenaratör etkisiyle pilini dolduruyor. Tam şarj ile 30km/h hızı geçmeden ve gaz pedalına çok çok hafif basarak 3km kadar yol alabilir, ardından benzin motoru çalışır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.