Şimdi Ara

Yeni Toyota Yaris Hybrid Cool e-CVT (78. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.153
Cevap
36
Favori
171.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz

    Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip


    Istanbul, Izmir, Ankara gibi bir büyükşehirde, yılda 15-20 bin uzeri kilometre yapiyorsaniz ve bunu genellikle işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde yapıyorsanız Yaris Hybrid öneririm. Bunun dışındaki durumlarda; yılda 15-20 bin kilometre üzeri yol yapıyorsanız C segmenti dizel veya atmosterik LPG, yılda 10 bin kilometreyi geçmiyorsanız düşük hacimli C segmenti benzinli bir araç öneririm.

    Tercihte bulunacağınız araclar Yaris Hybrid fiyatı civarında olacaksa motor seçeneğine göre donanım seviyesi farklılıkları ihtiyaca göre incelenmelidir.

    Insanin kafasini kurcalayan konu sarj istasyonu sayisinin istanbulda dahi cok az olmasi.Evden sarj imkani ozel mulkunuz yoksa cok zor.Ama gerek cevreci gerekse daha az yakit tuketimi olmasi cok iyi.Keske istasyon sayilari artsa.Son olarak arac tam dolu pile kac saatte ulaşıyor

    Yaris Hybrid, Plug-in hibrit veya safkan elektrikli (EV) bir araç değildir, sadece hibrit bir araçtır. Bu yüzden herhangi bir dış kaynaktan şarj edilmiyor. Frenaj esnasında veya benzin motorunun jenaratör etkisiyle pilini dolduruyor. Tam şarj ile 30km/h hızı geçmeden ve gaz pedalına çok çok hafif basarak 3km kadar yol alabilir, ardından benzin motoru çalışır.



    Hocam beni aydinlatttin cok tesekkur ederim.Tum bu soylediklerinden sonra bu araca cok isindim.Peki bu 3km gidecek kadar sarji ortalama kac km daha yaptiginda pilini tam dolduruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz


    quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpheratz

    Sizce kullaar bu aracin dizelini mi onerirsiniz yoksa elektriklisini mi.hangisi daha az yatkit tuketimine sahip


    Istanbul, Izmir, Ankara gibi bir büyükşehirde, yılda 15-20 bin uzeri kilometre yapiyorsaniz ve bunu genellikle işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde yapıyorsanız Yaris Hybrid öneririm. Bunun dışındaki durumlarda; yılda 15-20 bin kilometre üzeri yol yapıyorsanız C segmenti dizel veya atmosterik LPG, yılda 10 bin kilometreyi geçmiyorsanız düşük hacimli C segmenti benzinli bir araç öneririm.

    Tercihte bulunacağınız araclar Yaris Hybrid fiyatı civarında olacaksa motor seçeneğine göre donanım seviyesi farklılıkları ihtiyaca göre incelenmelidir.

    Insanin kafasini kurcalayan konu sarj istasyonu sayisinin istanbulda dahi cok az olmasi.Evden sarj imkani ozel mulkunuz yoksa cok zor.Ama gerek cevreci gerekse daha az yakit tuketimi olmasi cok iyi.Keske istasyon sayilari artsa.Son olarak arac tam dolu pile kac saatte ulaşıyor

    Yaris Hybrid, Plug-in hibrit veya safkan elektrikli (EV) bir araç değildir, sadece hibrit bir araçtır. Bu yüzden herhangi bir dış kaynaktan şarj edilmiyor. Frenaj esnasında veya benzin motorunun jenaratör etkisiyle pilini dolduruyor. Tam şarj ile 30km/h hızı geçmeden ve gaz pedalına çok çok hafif basarak 3km kadar yol alabilir, ardından benzin motoru çalışır.



    Hocam beni aydinlatttin cok tesekkur ederim.Tum bu soylediklerinden sonra bu araca cok isindim.Peki bu 3km gidecek kadar sarji ortalama kac km daha yaptiginda pilini tam dolduruyor

    Buna net bir yanıt veremiyorum çünkü aracın 3km elektrik motoru, 10km benzin motoru ile gider diye bir yapısı yok. Pil kapasitesi az olduğu için benzin motoru genellikle çalışır durumda oluyor. Kullanıcılar şehir içinde 4.5-5.5l/100km benzin tüketimi yaptığını söylüyorlar.

    Daha fazla teknik detay için bu konunun geçmiş mesajlarını okuyunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bu araçta elektrikli motorla kaç km yol gidersin gibi bir sorunun çok saçma bir soru olduğunu aracı kullanınca anlarsınız. mantık elektrikli motorla gitmek değil, siz giderken elektrik motorun bazı durumlarda (fren yaparken, ışıkta beklerken, düz yolda yavaş giderken v.s) devreye girip yakıt sarfiyatını düşürmesidir. şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki, dizel araçlar ile aynı parayı yakıyor. ben 8 yıl dizel corolla kullandım. yakıt sarfiyatım 5,5 lt nin altına kesinlikle düşemedim. heleki trafikte dahada artıyor bu değer. ama bu hybrid araçla aynı yollarda ortalama 4,4 lt tüketiyorum. tl olarak baktığınızda aynı para ediyor hatta hybrid daha ucuz oluyor. bu aracı kimler almalı dersek yok yılda 20bin km kullanan, yok bilmem nerde kullanan v.s hepsi boş. yılda 5bin km.de kullansan 30bin km.de kullansan bu araç alınır. yalnızca sert araç kullanan ve hız yapan kişi almasın. bu araç hız aracı değil. uzun yolda 120km yi geçmek mantıklı olmuyor hem sarfiyet artıyor hem araç çok zorlanıyor. şehir içinde olsun temde uzun yolda olsun araç harika gidiyor. yokuşlarda kesinlikle bayılma olmuyor. ışıklardan hızlı kalkıyorsunuz, yalnız dediğim gibi uzun yolda sol şeridi kapatıp 140-160-180 basayım diyenler bu aracı almasın. şu konuya tekrar deyineyim bu aracın e-cvt şanzımanı benim gördüğüm en kral şanzıman. bir arkadaş bahsetmiş, tüm araçlar gelecekte cvt olur diye, bende katılıyorum teknolojide son nokta bence. kullanmadan anlamanız mümkün değil. bu şanzımanın aynısı subaru levorgda var, performans arayanları levorg almaya davet ediyorum.




  • korelasyon K kullanıcısına yanıt
    Subaru Levorg'daki CVT şanzıman ile Yaris Hybrid'deki e-CVT aynı yapıya sahip değildir. Zaten Yaris Hybrid'de şanzıman yoktur.

    DSG, PowerShift, EDC gibi şanzımanlar CVT şanzımandan daha verimlidirler. Yola aktarılan güç ve tork bakımından daha başarılılardır ancak şu an için arıza olasılıkları CVT'ye göre fazladır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    yaris hybridde şanzıman yoktur derken?? e-cvt dediğiniz şey zaten şanzımandır. sadece diğer şanzımanlar gibi vites geçişleri yoktur.
    diğer şanzımanlarda tek kavrama veya çift kavrama vites kutusu varken e-cvt de sonsuz kavrama vardır. bu yüzden vites geçişi diye birşeyi hissetmezsiniz.
    levorg cvt şanzımanda aşağı yukarı aynı özelliklerdedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korelasyon

    yaris hybridde şanzıman yoktur derken?? e-cvt dediğiniz şey zaten şanzımandır. sadece diğer şanzımanlar gibi vites geçişleri yoktur.
    diğer şanzımanlarda tek kavrama veya çift kavrama vites kutusu varken e-cvt de sonsuz kavrama vardır. bu yüzden vites geçişi diye birşeyi hissetmezsiniz.
    levorg cvt şanzımanda aşağı yukarı aynı özelliklerdedir.

    Yaris Hybrid'deki e-CVT'yi ve Levorg'deki CVT şanzımanı mekanik olarak tarif edebilir misiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT şanzımanda konik yapıda makaralar bulunur. Bu makaraların yalnızca üst ve alt sınırı bellidir. Onun dışında bu üst ve alt sınır arasında teorik olarak sonsuz vites bulunur. Bu sayede aracın hızına bağlı olmaksızın yalnızca motor hızına bağlı kalarak sistem en uygun vites seçimini yapabilmektedir. Bunu mekanik olarak yapan sisteme CVT, elektronik olarak yapana ise E-CVT şanzıman denir.
    Yaris Hybrid ve Subaru Levorg şanzımanları aynı mantıkla çalışan CVT şanzıman genellemesine girmektedir. tabi teknik olarak farkları vardır ama genel mantıkla aynı yapıya sahiptirler.
    Mesela bu 2 aracın şanzımanları ne tek kavramalı şanzımandır (multimod gibi), ne çift kavramalı şanzımandır(dsg gibi), ne tam otomatik nede triptroniktir. araçları şanzıman tiplerine gruplarsan levorg ve hybrid yarisi aynı kefeye koyabilirsin. dsg gibi veya multimod şanzımanlar gibi vites kararsızlığı her 2 araçtada yok ben bunu belirtmiştim sadece.
  • bu arada ben şanzıman ustası v.s. tamirci değilim. sadece araç kullanan biriyim. CVT şanzımanı överken şundan bahsetmek istemiştim.
    mesela cvt olmayan herhangi bir otomatik vites araç kullandığınızda en büyük sıkıntı bence hızlandığınızda sistem bir üst vitese geçiş yapınca motor devrinin düşmesi ve özellikle dik yokuşlarda aracın bayılması. düşünün dik bir yokuşta 2.viteste çıkıyorsunuz biraz hızlanınca hoop sistem vitesi 3e atıyor devir 4000 den 1500e düşüyor ve gaza bastığınız halde araba toparlayamıyor, arkadakiler size korna çalıyor. hemen hemen tüm şanzıman tiplerinde durum bu. haa biraz güçlü motor ve tork sahibi araçlarda bu durum daha hafif olabiir ama CVT şanzımanlı hiçbir araçta bu durumu yaşamıyorsunuz. araçta vites geçişi olmadığı için siz yokuşa belli bir devirle ve hızla giriyorsunuz gaza bastıkça ne kadar hızlanırsanız hızlanın aracın devri kesinlikle düşmediği için bayılma olmuyor. bunu kullanan arkadaşlar bilir. kullanmayan arkadaşlarda kullanınca farkı anlar.
    veya düz yolda kalktınız ve hızlanıyorsunuz diğer otomatik şanzımanlı araçlarda gaza basarsınız vites geçişlerini duyarsınız 2-3-4-5-6-7 her geçişte devir düşer yükselir. bunu duyarsınız. ama cvt araçta kalkış yaparsınız motor sesinde hiç kesinti olmadan hiç devir düşmeden aynı devirde çıkabildiğiniz kadar hıza çıkarsınız. ben bu sebeplerden dolayı cvt şanzıman on numaradır diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korelasyon

    CVT şanzımanda konik yapıda makaralar bulunur. Bu makaraların yalnızca üst ve alt sınırı bellidir. Onun dışında bu üst ve alt sınır arasında teorik olarak sonsuz vites bulunur. Bu sayede aracın hızına bağlı olmaksızın yalnızca motor hızına bağlı kalarak sistem en uygun vites seçimini yapabilmektedir. Bunu mekanik olarak yapan sisteme CVT, elektronik olarak yapana ise E-CVT şanzıman denir.
    Yaris Hybrid ve Subaru Levorg şanzımanları aynı mantıkla çalışan CVT şanzıman genellemesine girmektedir. tabi teknik olarak farkları vardır ama genel mantıkla aynı yapıya sahiptirler.
    Mesela bu 2 aracın şanzımanları ne tek kavramalı şanzımandır (multimod gibi), ne çift kavramalı şanzımandır(dsg gibi), ne tam otomatik nede triptroniktir. araçları şanzıman tiplerine gruplarsan levorg ve hybrid yarisi aynı kefeye koyabilirsin. dsg gibi veya multimod şanzımanlar gibi vites kararsızlığı her 2 araçtada yok ben bunu belirtmiştim sadece.



    Yaris Hybrid'de kasnak-kayış şeklinde tork/güç aktarıcısı (şanzıman) yoktur. Subaru Levorg'de kasnak-kayışlı aktarma vardır, yani bu CVT şanzımandır.

    e-CVT, "Toyota Hybrid Synergy Drive"in CVT'yi (kayış-kasnak şanzımanı) taklit eden bir parçasıdır. Bu taklit; 'transaxle' denilen çoklu dişli ve yazılım desteği ile oluşur. Daha detaylı bilgi için https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM


    Dolayısıyla, Yaris Hybrid'de şanzıman yoktur.


    Çift kavramalı otomatik şanzımanlar CVT şanzımana göre daha verimlidir; hızlanma, yakıt tüketimi konularında daha başarılıdırlar. Ancak çift kavramalıların arıza olasılığı daha yüksektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 28 Temmuz 2016; 15:59:29 >




  • Nasıl ki EV'lerin genelinde (elektrikli araçlarda) elektrik motoru doğrudan (şanzımansız) tekerleklere bağlıysa Yaris Hybrid'de de böyledir. Bu motor MG2 olarak adlandırılan ana motordur. Yazılım ve transaxle, benzin motorunun (ICE) gücünü MG1 ve MG2'ye aktarır, bu esnada CVT taklidi yapılır.
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    hocam senin***Yazılım ve transaxle*** dediğin şeye toyota e-cvt diyor. yazılım dediğin elektronik destek, transaxle dediğin şey ise şanzıman. sonuç: elektronik cvt şanzıman.

    sen cvt taklidi diyorsun onlarda cvtnin elektronik hali diyor. bence fark yok.

    zaten bu konu kullanım rahatlığı ve sürüş konforundan çıkmıştı. neticede taklit de olsa cvt nin konforunu ve rahatlığını birebir vermişler.
    yani çok iyi taklit etmişler senin deyiminle.
  • toyotanın kendisi bakın e-cvtyi nasıl tarif ediyor:

    Yepyeni, elektronik kontrollü Sürekli Değişken Şanzıman
    (Continuous Variable Transmission / e-CVT) pürüzsüz,
    rahat bir hızlanma için benzinli motor ve elektrik
    motorları tarafından sağlanan enerji akışını yönetiyor.
    Şanzıman her türlü sürüş koşulunda en iyi uyumu
    sağlayarak yakıt verimini en üst düzeye çıkarıyor.

    yani e cvt den şanzıman olarak bahsediyor.
  • korelasyon K kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrsozen M kullanıcısına yanıt
    20 GÜNDE 30000 KM NASIL YAPTINIZ HOCAM :)
  • cagataybas kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar, 26 Haziran 2015 yerine 2016 yazmışım. 1 senede 30bin km yaptım. 20 günde yapmak mümkün olur mu acaba diye bir düşündümde :) 20 gün boyunca günde 8 saat uyuyup 16 saat araba kullanırsak ortalama 70 km/saat hızla gitsek yaklaşık 23 bin km oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrsozen M kullanıcısına yanıt
    Aksam aksam guldum hocam. Oturup hesap yapmissiniz ya :) bende oyle tahmin ettim zaten. Imkani yok o kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Elektrikli ve hibrit araçlar teşvik edilecek. Buna göre, elektrikli ve hibrit araçların piyasaya kazandırılması ve Türkiye pazarında özendirilmesi amacıyla, bu araçların vergilendirilmesinde farklılaştırma adına vergi basamaklarında elektrikli motorlar için yeni bir alt birim açılıyor." Geçen gün kabul edilen torba yasadan böyle bir karar çıktı.

    Yaris Hybrid için MTV avantajı olur, 1.8 hitritlerin (Prius, Rav 4 ve Türkiye'de satılırsa C-HR) hem fiyatı düşer, hem de MTV avantajı olur diye düşünüyorum.

    Toyota haricinde diğer otomobil firmalarının da hitrit modellerini belki görebiliriz satışta. Gelişmiş ülkeler tam elektrikli araçlara yönelirken biz hibritlere yeni yeni teşvik getiriyoruz. Buna da şükür...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde bir sürü torba yasadan geçen hazırlanan yasalar çoğu verimsiz oldu, mtv si 1000tl ise 620tl ye çekilir fazla birsey olmaz, hadi ötv de %45 den %37 olsun 2000tl fiyati etkiler ben fazla birşey çıkacağını düşünmüyorum, hybrid motorlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fasson

    Bu şekilde bir sürü torba yasadan geçen hazırlanan yasalar çoğu verimsiz oldu, mtv si 1000tl ise 620tl ye çekilir fazla birsey olmaz, hadi ötv de %45 den %37 olsun 2000tl fiyati etkiler ben fazla birşey çıkacağını düşünmüyorum, hybrid motorlarda.

    Katılıyorum, fazla bir değişiklik olmaz. Bunu kanıtlamak da basit. Elektrikli (EV) ve hibrit araçların Türkiye'deki fiyatları malum (EV araçlara teşvik olmasına rağmen...)

    Örneğin; BMW i3 fiyatını biliyoruz (bir de henüz menzil sorunumuz var EV araclarda) veya Prius, Türkiye'de 200.000TL iken Avrupa genelinde 90.000TL olarak satılıyor. Düşünce şu; hibrit ve EV araçlar sıfır olarak Türkiye'de 40.000TL-90.000TL arasında satılırsa devlet baba akaryakıt üzerinden istediği kadar vergi toplayamaz, döner gelir elektriğiye zam yapar veya bu araçlardan teşviği kaldırıp ekstra vergi koyar. Başka vergi reformları olmadığı sürece bu hangi devlet olursa olsun böyle olacaktır, örneğin geçen ay Ingiltere'de ücretsiz araç şarj istasyonları ücretli oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 15 Ağustos 2016; 12:20:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bende size katılıyorum, bizim gibi verginin büyük kısmını akaryakıttan toplayan devletler, elektrikli araç sayısı artınca mutlaka birsekilde bunun kaybını yeni bir vergi şekliyle çıkartır, cikartmak zorunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.