|
Yeni Volkswagen Tiguan, 100 km elektrikli menzil sunan versiyonlarıyla tanıtıldı



-
-
VW'nin tasarımları neden bilmiyorum gözüme güzel gelmiyor bir türlü...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem552 -- 20 Eylül 2023; 15:28:19 >
-
-
Marka, bu tasarımla SUV'un 0.33 olan hava sürtünme katsayısını 0.28'e çekmeyi başarmış.
Çok iyi bir değer suv sınıfı için. Nedc şehir dışı hızında araçlar 120 hıza çıkıyordu. Wltp ile bu ölçümler değişti, 131lere çıktı. Firmalar daha çok dikkat ediyor artık buna. Skoda octavia, fabia vs modellere hareketli panjur getirdi. Yüksek hızlara çıkınca kapanıyor, rüzgar sürtünmesini 0.25 lere düşürüyor. Düşük hızlarda daha iyi soğutma için açılıyor.
Yüksek hızlara çıkınca çamurluktan tekerlerin ön kısımlarına inecek plastik bir parça neden tasarlamazlar merak ediyorum. Rüzgar direncini ve lastik sesini ciddi ölçüde düşürebilir, tüketime, performansa katkısı olur.
-
Güzel tasarım
-
100 km plug in hibrit menzili çok güzel bence, elektrikli icin hala erken diyen biriyim, benim icin 100 km sehiricinde gundelik hayatimda rahat yeter, sadece uzun yola giderken benzin masrafım olur, çok mantıklı geliyor.
-
İç dış tasarim çöp , hibrit motor iyi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Plug in hybrit hem elektrikle şarj olan hemde benzinle giden model mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
yaygınlaşsın artık plug-in hibritler.
-
sanırım gelmiş geçmiş en çirkin Tiguan...
iç mekan karmaşık 15inç ekran yatay olarak 19 inç bile olabilirmiş...
Tesla'ya benzemeyeceğiz diye uğraşmışlar ama teslim olmalılar...
-
Evet
-
Biraz detaylı hesaplayınca ülkemizde hiç mantıklı olmadığını görebilirsiniz. Ha ben sessiz araç kullanmak istiyorum, şehir içi emisyonu azaltmak istiyorum diyorsanız bir şey diyemem ama ekonomi açısından mantıksız.
Şehir dışı tüketim avantajı pek yok. Şehir içi ekonomi yapacağım diye bu kadar farklar verilir mi? Uzun vadede pil masrafları, ikinci el kaybı vs de hesaba katılmalı. Kasko fiyatları arasında da fark olur. Ağırlıktan dolayı lastikleri de falan da çabuk aşınır. Her gün şarja tak çıkar onunla da uğraşılmaz.
Mg hs 1.5 luxury, 1.480bin,
Mg hs 1.5 luxury plug-in 2.070bin.
Jeep compass 1.5t limited 2.000
Jeep compass 1.3 plug-in 3.000
Ds-7 opera 1.5 dizel - 2.621.200
Ds-7 opera E-TENSE - ₺2.980.700
Bu araçların tercih edilmesi için avrupadaki gibi vergi avantajı olması lazım.
-
Kısa mesafe bir yere gitmek için elektrikle 100km gidip sonra tekrar şarja mı takılacak?
Hangisi daha mantıklı? Kendinden şarj olan, dur kalk için kullanılan mı? Yoksa gittiğim yer 60-70km zaten her gün şarja takarım mı? Türkiye’de bunu sürekli şarja takacak vakti olur mu insanın?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 20 Eylül 2023; 16:46:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bazı arkadaşlar “tasarım neden böyle” diyor ancak şöyle söyleyeyim golf 8 de yokuş asagi inerken başka araçlarla mesafeyi korumak için frene basmanız gerekiyor.
O rüzgar direncinin dusuklugunu kullanırken dahi hissediyorsunuz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yurt dışında bile plug in hybred'leri şarja takan daha görmedim ben . Normal hibritler daha mantıklı bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
E tabi. Is donup dolasip "fiyatina gore uygun mu" sorusuna gelecek. Turkiye fiyatlari cok farkliymis gercekten. Herhalde henuz yayginlasma asamasinda oldugu icin bu kadar fark var. Amerika'da Corolla $21.9K'dan basliyor, Corolla hybrid $23.3K. Plug-in degil tabi. Evde veya iste sarja takabilen biri icin belki avantajli olur. Hemen hemen hic benzin kullanmamis olur.
-
İnsanlar tam elektrikli araç için bile şarj sorunu düşünürken, kısa mesafe gidip sürekli şarja takacak. Bu Türkiye şartlarına göre çok uygun değildir bence.
Müstakil villan olur, bilmem neyin olur tamam. Düşünsene bunun daha yağmur, kar zamanları var.
Diyelim ki kullanıcı hiç şarj işine girmeden sürekli benzinli kullanacak. Bu dezavantaj olur mu ağırlık açısından. Yoksa normal olması gereken şekilde mi yakıyor benzini.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hem dış hem iç tasarım leş atıyor. Gerçekten çok çirkin araç. Aslında proporsiyonu başarılı ama araca öyle bir far ve stop grubu koymuşlarki, çirkin ördek yavrusuna benzemiş. İç tasarım ise Passat B9’ a benziyor. Hatta ondan daha kötü. Skoda Kodiaq ve Superb’ in iç tasarımları hem Passat’ tan hem Tiguan’ dan şık. Üstelik aynı platform ve teknolojileri kullanmalarına rağmen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yine ruhsuz, heyecan uyandırmayan bir VW tasarımı.
-
100 km plug in hibrit menzili çok güzel bence, elektrikli icin hala erken diyen biriyim, benim icin 100 km sehiricinde gundelik hayatimda rahat yeter, sadece uzun yola giderken benzin masrafım olur, çok mantıklı geliyor.
|
sanırım gelmiş geçmiş en çirkin Tiguan... iç mekan karmaşık 15inç ekran yatay olarak 19 inç bile olabilirmiş... Tesla'ya benzemeyeceğiz diye uğraşmışlar ama teslim olmalılar... |
Biraz detaylı hesaplayınca ülkemizde hiç mantıklı olmadığını görebilirsiniz. Ha ben sessiz araç kullanmak istiyorum, şehir içi emisyonu azaltmak istiyorum diyorsanız bir şey diyemem ama ekonomi açısından mantıksız. Şehir dışı tüketim avantajı pek yok. Şehir içi ekonomi yapacağım diye bu kadar farklar verilir mi? Uzun vadede pil masrafları, ikinci el kaybı vs de hesaba katılmalı. Kasko fiyatları arasında da fark olur. Ağırlıktan dolayı lastikleri de falan da çabuk aşınır. Her gün şarja tak çıkar onunla da uğraşılmaz. Mg hs 1.5 luxury, 1.480bin, Mg hs 1.5 luxury plug-in 2.070bin. Jeep compass 1.5t limited 2.000 Jeep compass 1.3 plug-in 3.000 Ds-7 opera 1.5 dizel - 2.621.200 Ds-7 opera E-TENSE - ₺2.980.700 Bu araçların tercih edilmesi için avrupadaki gibi vergi avantajı olması lazım. |
![]() |
Benzer içerikler
- kitap okuma uygulaması
- instagram beğenileri görme
- netflix üyelik
- biyografi sözleri kısa
- priv isimleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X