bu hafta sonu keçiören-konya yolu-gölbaşı şeklinde 70km'lik bir gidiş gelişimiz oldu, istatistiklerse oldukça şaşırtıcı; o ana kadar 200km seyir için ortalama yakıt 6.1Lt, 70km'lik seyir sonrası ise ortalama 5.7Lt'ye(5.6lt'den son anda yükseldi, yani 5.7lt üst değer, 5.8lt'ye kaçma şansı yok) düştü...
bu noktadan hareketle o 70km'lik gidiş gelişin ortalamasını aldığımızda 4.5lt'ye tekabül ediyor ki bu da benim için şaka gibi, zira eve gidip geldiğim yol aynı, inişler çıkışlarda değişim yok, sadece konya yolunun düzlüğü ve de uzun süre kullanmış olmam etkili olabilir diye düşünüyorum, ama inanın düz yol bir arabayı bu kadar mı değiştirir, 4.6lt nerde, 6.1lt nerde =((
Dostum aslında sorun bizde ben bunu anladım. Yol ve gaza basma çok etkiliyor. h.sonu uzun yol yaptım, giderken araba full bagaj ve klima sürekli açık söke'ye kadar otoban 6. viteste 110 la gittim genel. Vardığımda 170 km toplamdaki ortalamam 4.1 di :)) Dönerken tek başıma yüksüzdüm 140 dan aşağıya inmedim otobanda, evimin ordaki yokuşu çıkıp baktığımda ortalama 5.5 di :)) aradaki farka bak, full yükle 4.1, yüksüz 5.5!! Basmasak bu değerleri sürekli görecez ama basıyoruz ne yazıkki :))
2006 yarisimde kontağı acınca ingiliz anahtarı 5 kez falan yanıp sonerdi sonra dururdu.Dünden beri ise hep yanıyor.Hemen servisemi gitmeliyim?
quote:
Orijinalden alıntı: erincar
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
dostlar, özellikle de erincar,
bu hafta sonu keçiören-konya yolu-gölbaşı şeklinde 70km'lik bir gidiş gelişimiz oldu, istatistiklerse oldukça şaşırtıcı; o ana kadar 200km seyir için ortalama yakıt 6.1Lt, 70km'lik seyir sonrası ise ortalama 5.7Lt'ye(5.6lt'den son anda yükseldi, yani 5.7lt üst değer, 5.8lt'ye kaçma şansı yok) düştü...
bu noktadan hareketle o 70km'lik gidiş gelişin ortalamasını aldığımızda 4.5lt'ye tekabül ediyor ki bu da benim için şaka gibi, zira eve gidip geldiğim yol aynı, inişler çıkışlarda değişim yok, sadece konya yolunun düzlüğü ve de uzun süre kullanmış olmam etkili olabilir diye düşünüyorum, ama inanın düz yol bir arabayı bu kadar mı değiştirir, 4.6lt nerde, 6.1lt nerde =((
Dostum aslında sorun bizde ben bunu anladım. Yol ve gaza basma çok etkiliyor. h.sonu uzun yol yaptım, giderken araba full bagaj ve klima sürekli açık söke'ye kadar otoban 6. viteste 110 la gittim genel. Vardığımda 170 km toplamdaki ortalamam 4.1 di :)) Dönerken tek başıma yüksüzdüm 140 dan aşağıya inmedim otobanda, evimin ordaki yokuşu çıkıp baktığımda ortalama 5.5 di :)) aradaki farka bak, full yükle 4.1, yüksüz 5.5!! Basmasak bu değerleri sürekli görecez ama basıyoruz ne yazıkki :))
kesinlikle katılıyorum zira dün 70-90 arası gittim zira 90ı geçince akmayan trafikte gaz-frenden dolayı bir türlü seyir oturturulmuyor, ne makas atarım bundan sonra ne de trafikte basarım abi, bugün 30km gittim geldim akşam trafiğinde, 5.7den 5.6 ya düştü, hem de yaklaşık 2km tamamen tıkalı trafikte 1.viteste 10ar metrelik dur kalklarımıza rağmen, bakalım bu ay sırf böyle deneyeyim sonuç ne olacak depo bitimine doğru
aslında birde şöyle bir durum var, yaris'in yol bilgisayarı (en azından benim aracım için konuşursam) 0.2-0.5 arası fazla gösteriyor. defalarca teyid ettim bunu. yani gerçekte biraz daha ekonomik.
hafta sonu 750 km yol yaptım (ankara-nevşehir). ortalama yol bilgisayarına göre 4.2lt/100km.
quote:
Orijinalden alıntı: caution
2006 yarisimde kontağı acınca ingiliz anahtarı 5 kez falan yanıp sonerdi sonra dururdu.Dünden beri ise hep yanıyor.Hemen servisemi gitmeliyim?
bence servise göstersen iyi edersin. normal halde 5 kez yanıp sönmeside normal değil gibi. bende 3-4 saniye sürekli yanıp sonra sönüyor
quote:
Orijinalden alıntı: cnnysn
quote:
Orijinalden alıntı: caution
2006 yarisimde kontağı acınca ingiliz anahtarı 5 kez falan yanıp sonerdi sonra dururdu.Dünden beri ise hep yanıyor.Hemen servisemi gitmeliyim?
bence servise göstersen iyi edersin. normal halde 5 kez yanıp sönmeside normal değil gibi. bende 3-4 saniye sürekli yanıp sonra sönüyor
Teşekkürler cevap için ..Ücretsiz check up kampanyası varmış ay sonuna kadar sabah goturdum ilgilenecekler araçla bakalım.
quote:
Orijinalden alıntı: caution
quote:
Orijinalden alıntı: cnnysn
quote:
Orijinalden alıntı: caution
2006 yarisimde kontağı acınca ingiliz anahtarı 5 kez falan yanıp sonerdi sonra dururdu.Dünden beri ise hep yanıyor.Hemen servisemi gitmeliyim?
bence servise göstersen iyi edersin. normal halde 5 kez yanıp sönmeside normal değil gibi. bende 3-4 saniye sürekli yanıp sonra sönüyor
Teşekkürler cevap için ..Ücretsiz check up kampanyası varmış ay sonuna kadar sabah goturdum ilgilenecekler araçla bakalım.
check up tan memnun kaldınız mı, neler dediler acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
quote:
Orijinalden alıntı: caution
quote:
Orijinalden alıntı: cnnysn
quote:
Orijinalden alıntı: caution
2006 yarisimde kontağı acınca ingiliz anahtarı 5 kez falan yanıp sonerdi sonra dururdu.Dünden beri ise hep yanıyor.Hemen servisemi gitmeliyim?
bence servise göstersen iyi edersin. normal halde 5 kez yanıp sönmeside normal değil gibi. bende 3-4 saniye sürekli yanıp sonra sönüyor
Teşekkürler cevap için ..Ücretsiz check up kampanyası varmış ay sonuna kadar sabah goturdum ilgilenecekler araçla bakalım.
check up tan memnun kaldınız mı, neler dediler acaba?
Genel olarak araçta bi sorun cıkmadıgını gormek hoş oldu.10 000 bakımlarında degişen filtrelerin orjinal olmadıgını ozellikle yag filtresinin orjinal olmasına onem vermemi soylediler.Diger filtrelerin yan sanayi olması cok onemli değilmiş.Ayrıca benim uzunların kolu bozuk.kolu yukarı alınca uzunları yakmak icin geri düşüyor.Bunun icinde fiyat aldım 250 Tl dediler onuda cok zorda kalırsam yaptırırım sonra...
yağ değişiminden sonra yağ sayacını sıfırlıcaksın.eski konularda ve kullanma klavuzunda vardı. ingiliz anahtarı çıkıyorduda bende yağ değişiminden sonra ordan hatırlıyorum. bu arada ben bir yıldır (2 kez) yağ değişimi, yağ ve hava filtresi değişimini dışarıda yapıyorum yakıtta gram değişiklik yok aynı yakıyor.izmitte oturup merak eden varsa izmit sanayide anlılar yağ değişimine gidiyorum, ben memnunum.toyotadan durabildiğim kadar uzak duracagım.
quote:
Orijinalden alıntı: cemsari
yağ değişiminden sonra yağ sayacını sıfırlıcaksın.eski konularda ve kullanma klavuzunda vardı. ingiliz anahtarı çıkıyorduda bende yağ değişiminden sonra ordan hatırlıyorum. bu arada ben bir yıldır (2 kez) yağ değişimi, yağ ve hava filtresi değişimini dışarıda yapıyorum yakıtta gram değişiklik yok aynı yakıyor.izmitte oturup merak eden varsa izmit sanayide anlılar yağ değişimine gidiyorum, ben memnunum.toyotadan durabildiğim kadar uzak duracagım.
bakımda değişmesi gereken parçaları servisten almanda fayda var. filtreler balatalar vs servis haricinde alınan parçaların çok güvenilir olduğunu söyleyemem. hele firen balatası 30tl ucuz diye 5 10bin km sonra ıslıksesi çirkin seslerin duyulmaması kaçınılmaz. srvisten uzak durmakta hemfikiriz
ben de bugün yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yaptım, yağ olarak castrol magnet midir nedir ondan koyduk, hava filtresi ve diğeri de japoncudan alındı, geçen sene de öyle yapmıştım, toplamda 80tl karttan çektirdim bilginize
quote:
Orijinalden alıntı: newerdais
quote:
Orijinalden alıntı: cemsari
yağ değişiminden sonra yağ sayacını sıfırlıcaksın.eski konularda ve kullanma klavuzunda vardı. ingiliz anahtarı çıkıyorduda bende yağ değişiminden sonra ordan hatırlıyorum. bu arada ben bir yıldır (2 kez) yağ değişimi, yağ ve hava filtresi değişimini dışarıda yapıyorum yakıtta gram değişiklik yok aynı yakıyor.izmitte oturup merak eden varsa izmit sanayide anlılar yağ değişimine gidiyorum, ben memnunum.toyotadan durabildiğim kadar uzak duracagım.
bakımda değişmesi gereken parçaları servisten almanda fayda var. filtreler balatalar vs servis haricinde alınan parçaların çok güvenilir olduğunu söyleyemem. hele firen balatası 30tl ucuz diye 5 10bin km sonra ıslıksesi çirkin seslerin duyulmaması kaçınılmaz. srvisten uzak durmakta hemfikiriz
aynen düşünüyorum ama istedikleri parayı duydugum an telefonu kapatıp gidip sanayinde alıyorum.gerçi balata değişimi yapmadım henuz.benim bahsettiğim yağ filtresi hava filtresi.ciddi parçalarda iyi düşünmek lazım dediğin gibi.
yakin zamanda 100 bin bakımı yaptiran varmi dizele ?
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
ben de bugün yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yaptım, yağ olarak castrol magnet midir nedir ondan koyduk, hava filtresi ve diğeri de japoncudan alındı, geçen sene de öyle yapmıştım, toplamda 80tl karttan çektirdim bilginize
castrol magnetec kullandığım en iyi yağ
quote:
Orijinalden alıntı: cemsari
quote:
Orijinalden alıntı: newerdais
quote:
Orijinalden alıntı: cemsari
yağ değişiminden sonra yağ sayacını sıfırlıcaksın.eski konularda ve kullanma klavuzunda vardı. ingiliz anahtarı çıkıyorduda bende yağ değişiminden sonra ordan hatırlıyorum. bu arada ben bir yıldır (2 kez) yağ değişimi, yağ ve hava filtresi değişimini dışarıda yapıyorum yakıtta gram değişiklik yok aynı yakıyor.izmitte oturup merak eden varsa izmit sanayide anlılar yağ değişimine gidiyorum, ben memnunum.toyotadan durabildiğim kadar uzak duracagım.
bakımda değişmesi gereken parçaları servisten almanda fayda var. filtreler balatalar vs servis haricinde alınan parçaların çok güvenilir olduğunu söyleyemem. hele firen balatası 30tl ucuz diye 5 10bin km sonra ıslıksesi çirkin seslerin duyulmaması kaçınılmaz. srvisten uzak durmakta hemfikiriz
aynen düşünüyorum ama istedikleri parayı duydugum an telefonu kapatıp gidip sanayinde alıyorum.gerçi balata değişimi yapmadım henuz.benim bahsettiğim yağ filtresi hava filtresi.ciddi parçalarda iyi düşünmek lazım dediğin gibi.
balata ve diskler kesinlikle serviten alınmalı benim honda civic vardı baya balata değiştirdim en son servisten alınan balatalarla hayat buldum. valeo bosch kullandım en fazla 10bin km sonra kemençe başladı yaris arka porya bilyası bozuktu serviste 380tl japoncudan 140tl aldım 5bin km oldu sorunyok misis firen balataları hassastır sanırım arkadaşımda 0 kangoo vardı ovit yaylası inişi baya camdan bakargibidir balataları kavrulmuştu sıcaklık 43dereceydi. çok firen kullanmak çok sıcakken soğuksu tutmak balatanın diskin düşmanı. toyotanın firenleri hondadan iyi. toyota hondadan kaliteli. mazda hepsinden kaliteli
dostlar 106bin km de olan aracıma 22.750TL ye alıcı buldum, eşim süremediği için mm yaris alıcaz, 20.000km de yaris 2006 1.4d mm yarise ise 27.000 lira istiyor bir satıcı sizce de çok değil mi?
benim araç 1.4d terra bu arada bildiğiniz üzere
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
dostlar 106bin km de olan aracıma 22.750TL ye alıcı buldum, eşim süremediği için mm yaris alıcaz, 20.000km de yaris 2006 1.4d mm yarise ise 27.000 lira istiyor bir satıcı sizce de çok değil mi?
benim araç 1.4d terra bu arada bildiğiniz üzere
sende cok iyi satmissin piyasa ucuk 27bin cok fazla bence
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
ben de bugün yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yaptım, yağ olarak castrol magnet midir nedir ondan koyduk, hava filtresi ve diğeri de japoncudan alındı, geçen sene de öyle yapmıştım, toplamda 80tl karttan çektirdim bilginize
benimde yağ+yağ filtresi+hava filtresi değiştirmem gerekli. servisten randevu aldım ama iptal ettim sonra. 280 tl vermek zor geldi. fiyat çok uygun, nerede nasıl yaptınız o işi?
quote:
Orijinalden alıntı: cnnysn
quote:
Orijinalden alıntı: CoMiSeR
ben de bugün yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yaptım, yağ olarak castrol magnet midir nedir ondan koyduk, hava filtresi ve diğeri de japoncudan alındı, geçen sene de öyle yapmıştım, toplamda 80tl karttan çektirdim bilginize
benimde yağ+yağ filtresi+hava filtresi değiştirmem gerekli. servisten randevu aldım ama iptal ettim sonra. 280 tl vermek zor geldi. fiyat çok uygun, nerede nasıl yaptınız o işi?
iskitler sanayide arkadaşıma yaptırdım, olsun olsun sana da 100e yapsın, servis zaten castrol magnetec filan da koymuyor, toptan ucuz aldıkları yağı koyuyorlar, hiç bir avantajı yok yani
arabayı satmadım beyler, satamadım daha doğrusu, içimden gelmiyodu zaten, hanım öğrenecek vitesli kullanmayı, daha sonra istiyorum ama otomatik, piyasanın şu anında gereksiz geldi bana, 22.750ye bizim araba iyi gidiyor tamam da diğer arabalar da hep 2-3bin lira koymuş üste malum yaz dönemi diye