Şimdi Ara

YERLİ ÇİN OTOMOBİLLERİ GELİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Chery Grubunun Başkan Yardımcısı Zhou Biren ve Türkiye'deki distribütörü Mermerler Şirketler Grubunun Başkan Yardımcısı Murat Mermer, 10. Pekin Otomotiv Fuarı ve Chery Uluslararası Basın Konferansı için Pekin'de bulunan Türk gazetecilerine açıklamalarda bulundu.

    Chrey otomobillerinin 64 ülkede satıldığını ve otomotivde en hızlı büyüyen firma olduklarını belirten Chrey Başkan Yardımcısı, önümüzdeki dönemde ürettikleri markalarla tüm dünyada söz sahibi olacaklarını ifade etti.

    Türkiye'ye bu süreçte çok önem verdiklerini kaydeden Biren, ülkemizin kendileri için ekonomik anlamda büyük bir pazar, coğrafi açıdan da Asya ile Avrupa arasında köprü durumunda bulunan stratejik bir ülke olduğunu anlattı.

    -''TÜRKİYE'DE ÇİN'DEKİ FABRİKANIN BENZERİNİ YAPACAĞIZ''-

    Zhou Biren, şöyle devam etti:

    ''Türkiye'ye bizim için 'en önemli ülke' konumunda bakıyoruz. Türkiye'de başarılı olmak, bizim için Avrupa'da da başarılı olmanın bir göstergesi. Çünkü Türk müşterisinin tercihleri, AB ile birebir. Bu nedenle, Türkiye bizim açımızdan, AB pazarından önceki ilk durak. Chery, Türkiye'de başarılı olursa, Avrupa'ya geçmemiz de çok kolay olur. Amacımız Türkiye üzerinden Avrupa'ya geçmek.

    Şu an Türkiye'ye sadece ihracat yapıyoruz. Şimdi herkes bana (yatırım ne zaman) diye soruyor. Türkiye'de Başbakanla da bir görüşmemiz oldu. Bizim diğer ülkelerdeki yatırımlarımız montaj üzerine. Ama biz, Türkiye'de Çin'deki fabrikamızın benzerini yapmak istiyoruz. Fabrikamızı çok kısa sürede kurup, içine de Çin lokantası yapacağız. Sizler Çin yemeklerini, biz de Türk yemeklerini yiyeceğiz, bu arada da arabalarımızı satacağız. Türkiye'de büyük bir yatırım düşünüyoruz ve Chery olarak, Renaut ve Fiat'tan daha yerli bir marka olmayı istiyoruz.''

    -YATIRIM HACMİNİ ARAŞTIRMA BELİRLEYECEK-

    Yerli ortakları durumundaki Mermerler Otomotivin Türkiye'deki fabrika için fizibilite çalışması yaptığını kaydeden Zhou Biren, yatırım hacminin bu çalışma sonrasında belirleneceğini ifade etti. Biren, Mermerler Otomotiv ile yatırım yapılabilecek alternatif yerlerde incelemelerde bulunduklarını da vurguladı.

    Bir ülkeye yatırım yaparken, özellikle lojistik duruma, işgücüne, enerji başta olmak üzere üretim girdilerine baktıklarını anlatan Chery Başkan Yardımcısı, ancak Türkiye'nin öncelikle AB'ye ihracat üssü olarak değerlendirildiğini söyledi.

    Türkiye'deki yatırımın Mermerler Otomotiv ile gerçekleştirileceğine dikkat çeken Biren, ''Biz, Mermerler ile çoktan evlendik. Bu arada, ortak yatırım yaparak, bir de bebek sahibi olacağız'' dedi.

    -YEDEK PARÇA FABRİKALARI DA KURULACAK-

    Biren, bir soru üzerine, Chery'nin yan sanayini de Türkiye'ye getirmek istediklerini bildirdi.

    Chery'nin halen Çin'de 40 yedek parça fabrikası bulunduğunu kaydeden Biren, ''Yatırım yaparken, bu 40 fabrikamızın da orada yerleşmesini sağlayacağız. Çünkü nakliye çok yüksek rakamlar tutuyor. Koltuk, döşemelik gibi yan ürünlerde Türkiye'deki yerli sanayiyi de kullanabiliriz. Hangi yan ürünleri Türkiye'den sağlayacağımız, yerli üreticilerin bize vereceği fiyata bağlı'' diye konuştu.

    Chery Başkan Yardımcısı, bir başka soru üzerine, ürettikleri arabaların yeterince ucuz olduğunu, dizel ve hibrit araç için de çalışmalar yaptıklarını anlattı.

    Biren, Türk ekonomisine ilişkin bir soruyu yanıtlarken de, Türkiye'nin geçmişte krizlerle yaşadığını, ancak günümüzde ekonominin daha stabil hale geldiğini vurguladı.

    -YENİ MODELLER SIRADA-

    Mermerler Şirketler Grubu Başkan Yardımcısı Murat Mermer ise, Çin otomobillerini Türkiye'ye getirirken öncelikle ''ilk aracını almak isteyen ama uygun fiyatlı araba arayan''ları hedef aldıklarını bildirdi.

    Ancak nakliye bedeli ve yüzde 10'luk gümrük vergisinin maliyetleri yükselttiğini vurgulayan Mermer, ''Biz yine de ilk yılımızda 10 bin araçlık satış hedefimize ulaşacağımızı düşünüyoruz. Biz, bu işe girerken Türkiye'de hem yerli ihtiyacı karşılamayı hem de Çin araçlarını burada üreterek, ihracat yapmayı düşündük. Bunun için de Çin'de bütün otomotiv fabrikalarını ziyaret ettik ve hem Türk halkının hem de Avrupa'nın standartlarına uygun olduğu için Chery'i seçtik'' açıklamasında bulundu.

    İlk etapta 2 modeli Türk halkının kullanımına sunduklarını, bu sayıyı bir süre sonra 5'e çıkaracaklarını belirten Mermer, yeni modeller konusunda şu bilgileri verdi:

    ''Kimo modelinin ithalat izni bitmek üzere. Bu araç Ağustos'ta bayilerimizdeki yerini almış olur. Sarı Minivanımız Taxim'in bu yıl LPG'li, gelecek yıl dizel motoruyla satılacak. QQ'nun da yeni modelini getireceğiz. Yeni model, Türkiye standartlarına uygun şekilde iç piyasaya sunulacak. Bu aracı döviz kurlarında ani bir sıçrama yaşanmazsa, 15-16 bin YTL gibi bir fiyattan satışa sunarız. Bizim iddialı olduğumuz bir başka model de S-16. A segmentindeki bu aracın Çin'de test işlemleri devam ediyor. S-16, 2009 yılında Türkiye'ye gelecek ve satış fiyatıyla, kendi segmentindeki en ucuz araç olacak.''

    -SAKARYA VE BURSA'DA ARSA BAKILDI-

    Chrey ile Türkiye'de üretim için de yoğun bir çalışma yürüttüklerini anlatan Murat Mermer, kurulacak fabrika için Adapazarı ve Bursa'da yer baktıklarını ve başlangıç olarak en az 2 bin dönümlük bir arazi aradıklarını bildirdi.

    Yunanistan ve Polonya'nın da Chrey'i istediğini, ancak kendilerinin grup olarak fabrika Türkiye'de kurulsun diye çaba gösterdiklerini belirten Mermer, şunları söyledi:

    ''Sayın Başbakanımız da projemize büyük destek veriyor. Bu işin rantabl olması için 50 bin araçlık bir pazar payına ulaşmamız lazım. İlk aşamada yılda 100 bin araçlık bir kapasite düşünülüyor. 50 bin de ihracat hedefleniyor. Bizim planımıza göre, 2 sene içinde fabrikayı kurup, üretime geçmemiz, bunun için de biran önce düğmeye basmamız lazım. İlk etapta, Kimo, Tiggo 3 ve Alia'yı Türkiye'de üretmeyi düşünüyoruz.''

    Mermerler Otomotiv ile birlikte Türkiye'de otomobil fabrikası kurmaya hazırlanan Chery Grup, 1997 yılında kuruldu. Çin'de halen 2 motor, 3 otomobil, 1 boya ve 1 şanzıman fabrikası bulunan, Çin piyasasında 4. sıradaki Chery Grup, yılda 700 bin adet otomobil satıyor.

    Ukrayna, Rusya, Mısır ve Suriye gibi ülkelerde montaja dayalı üretim yapan Chrey, yeni dönemde Avrupa ve ABD piyasası için daha yüksek düzeyde otomobiller üretmeye hazırlanıyor. Şirket yetkilileri, Türkiye'yi de Avrupa'ya atlama taşı olarak gördüklerini ifade ediyor.

    Bu arada Chrey'nin üretimle ilgili yetkilileri de, Çin'in otomotiv sektöründe de çok hızlı bir büyüme gösterdiğini belirterek, 2015'de 18 milyonluk araç satış rakamına ulaşılarak, ABD'nin geride bırakılacağını ileri sürüyor.
    AA







  • çinlilermi çalışacak
  • kagittan mi yoksa plastikden m yapacaklarmış..
  • Türk pazarı nasıl AB ile brebirmiş ben anlamadım..

    Onlarda kompakt sınıfta sedan alan olmaz Hb ve SW alınır
    Bizde sade sedan alınır HB ve SW burada üretilse bile tek tüktür.

    Küçük sınıfın sedan ve SWunu bilmezler..

    Hatırı sayılır şekilde küçük ve kompakt 3 kapılı satılır..

    Orta sınıfta da biz sade sedan alırız, onlar lifetback ve SW severler

    neresi birebir anlamadım..
  • Umarım gelir.Ülkemizin yabancı yatırıma ihtiyacı var.
  • Piyasa kızışsın biraz fena mı olur
  • başka ülkeye gideceklerine bize gelsinler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Türkiye adına utanç verici.
  • Neden utanç verici? Fabrika fabrikadır. Sanki BMW, Volkswagen, Mercedes filan Türkiyede fabrika açmak için sıraya girmişte biz gidip cheriyi tercih ediyoruz.
  • eyvah çinli kuş serisi

    şaka bir yana üretmek her zaman iyidir tabi ki. hiç olmazsa bikaç aile ekmek yer.
  • artis cok vasago onlar gibiler yuzunden acımızdan olecez zaten
  • Süpersin gerçekten
    quote:

    Orjinalden alıntı: mert107

    kagittan mi yoksa plastikden mi yapacaklarmış..

  • Gelsin iyi olur. Bu araçlar aslında fiyatına göre gerçekten çok iyi işler çıkarıyor. Sınıfında 30-35 milyara satılan araçların donanımları 25 milyara(alia full) sahip olabiliyorsunuz. Motor konusunda sanırsam eski bir firma chery, araçlarının motoru gayet başarılı(ki fiat'a motor veriyor bu firma). Başta önyargıyla bakıyordum, çinmalı araç diyip bir halta yaramaz diyordum ama birgün yolum düştü ve bir galerisine uğradım;
    Jeep Tiggo ve Sedan Alia modellerini inceledim. Beklediğimden iyi çıktı(tabi hemen aracı baştan sonra analiz edemem ama yani ilk görünüş aracın hakikaten kaliteli olduğu hissini verdi bana) Açık konuşmak gerekirse tiggo(jeep) olan modelin malzeme kalitesi daha düşük geldi bana. Ama alia model olan sedan bence malzeme kalitesi bakımından yeterli hatta aynı fiyatta satılan diğer 0 km otomobillerin üstünde bir malzeme kalitesi sezdim. Görünüş olarak da hoşuma gitti araç. Donanımları; ABS,EBD,4 havayastığı, cd+mp3+usb çalar(4 hoperlör 2 tweeter var),dijital klima,aliminyum jantlar(stepne dahil), ön-arka sisler, uzaktan kumanda(bagaj da açılabiliyor kumandayla), sunroof, deri döşeme koltuklar, park sensörü,4 teker disk fren... vsvs. birçok lüks donanım var araçta. Motor zaten 1.6 16v 110bglik bir motor araca yeterli performansı verir diye düşünüyorum. Ayrıca verilen ortalama yakıt tüketimi tabi eğer doğruysa çok başarılı: 6lt/100km(jeep için de 7lt deniyor).
    Ama en çok kafa karıştıran yedek parça, servis, ve en önemlisi güvenlik. Yedek parça ve servis ağı gitgide artıyor çok hızlı bir şekilde şu anda Türkiye'de. Zaten şu an tüm araçları 3YIL 100.000KM garantili. Güvenlik konusuna gelince; avrupadan birkaç kalite belgesi vs. almış araçlar. Şu anda Alia'nın internette dolaşan bir kaza testi videosu var:

    Ama bu test gördüğümüz gibi EuroNCAP değil. İşte burada şüphe var. Bu testte eğer araç euroncap testlerindekiyle aynı hız ve kriterlerde yapılmışsa sonuç gayet iyi ama değilse onu bilemiyoruz. Birde halen araçların euroncap testine girmemesi de düşündürücü. (Ayrıca bir konuya da açıklık getirmek istiyorum araçların internette dolaşan bazı diğer testleri var onlar eski modeller yani ülkemizde olmayanlar. Ülkemize gelen modeller o araçlardan daha sonra üretildi ve büyük gelişim sağlandı güvenlik konusunda. O yüzden yanılma olmasın
    Benden bu kadar arkadaşlar bu araç hakkında bilgi verebildiysem ne mutlu bana. Bence dacia logan vb. türdeki modeller yerine alınabilecek bir otomobil. Zamanla firmanın gelişeceğini tahmin ediyorum. Çünkü düşünün bir hyundai bir kia vs. bir zamanlar nasıldı şimdi nasıllar
    Saygılar....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    çinlilermi çalışacak



    onlarda gelirse nufusumuz 150 milyon olur herhalde


  • chinese death cars



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi over and under -- 28 Nisan 2008; 20:36:28 >
  • çinlilerin mallarını hep kötüleriz.tabiki ağzımız yandı.ama çin malları satan bir arkadaşımın söylediğine göre bizim ithalatçılar oradaki en ucuzu almaya çalışıyorlarmış.

    iyi mallarda var ama türkiyede bu fiyattan satılmaz diye alınmıyor diyor.valla benim evde en az 8 ,10 tane uzaktan kumandalı araba ( hepsi kırık yada bozuk ) var.

    ama otomobilde bayaa iddialılar.keşke güzel bir şey olsunda hem iş alanı açılır hem ülkemiz kazanır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GreatMaster

    Gelsin iyi olur. Bu araçlar aslında fiyatına göre gerçekten çok iyi işler çıkarıyor. Sınıfında 30-35 milyara satılan araçların donanımları 25 milyara(alia full) sahip olabiliyorsunuz. Motor konusunda sanırsam eski bir firma chery, araçlarının motoru gayet başarılı(ki fiat'a motor veriyor bu firma). Başta önyargıyla bakıyordum, çinmalı araç diyip bir halta yaramaz diyordum ama birgün yolum düştü ve bir galerisine uğradım;
    Jeep Tiggo ve Sedan Alia modellerini inceledim. Beklediğimden iyi çıktı(tabi hemen aracı baştan sonra analiz edemem ama yani ilk görünüş aracın hakikaten kaliteli olduğu hissini verdi bana) Açık konuşmak gerekirse tiggo(jeep) olan modelin malzeme kalitesi daha düşük geldi bana. Ama alia model olan sedan bence malzeme kalitesi bakımından yeterli hatta aynı fiyatta satılan diğer 0 km otomobillerin üstünde bir malzeme kalitesi sezdim. Görünüş olarak da hoşuma gitti araç. Donanımları; ABS,EBD,4 havayastığı, cd+mp3+usb çalar(4 hoperlör 2 tweeter var),dijital klima,aliminyum jantlar(stepne dahil), ön-arka sisler, uzaktan kumanda(bagaj da açılabiliyor kumandayla), sunroof, deri döşeme koltuklar, park sensörü,4 teker disk fren... vsvs. birçok lüks donanım var araçta. Motor zaten 1.6 16v 110bglik bir motor araca yeterli performansı verir diye düşünüyorum. Ayrıca verilen ortalama yakıt tüketimi tabi eğer doğruysa çok başarılı: 6lt/100km(jeep için de 7lt deniyor).
    Ama en çok kafa karıştıran yedek parça, servis, ve en önemlisi güvenlik. Yedek parça ve servis ağı gitgide artıyor çok hızlı bir şekilde şu anda Türkiye'de. Zaten şu an tüm araçları 3YIL 100.000KM garantili. Güvenlik konusuna gelince; avrupadan birkaç kalite belgesi vs. almış araçlar. Şu anda Alia'nın internette dolaşan bir kaza testi videosu var:

    Ama bu test gördüğümüz gibi EuroNCAP değil. İşte burada şüphe var. Bu testte eğer araç euroncap testlerindekiyle aynı hız ve kriterlerde yapılmışsa sonuç gayet iyi ama değilse onu bilemiyoruz. Birde halen araçların euroncap testine girmemesi de düşündürücü. (Ayrıca bir konuya da açıklık getirmek istiyorum araçların internette dolaşan bazı diğer testleri var onlar eski modeller yani ülkemizde olmayanlar. Ülkemize gelen modeller o araçlardan daha sonra üretildi ve büyük gelişim sağlandı güvenlik konusunda. O yüzden yanılma olmasın
    Benden bu kadar arkadaşlar bu araç hakkında bilgi verebildiysem ne mutlu bana. Bence dacia logan vb. türdeki modeller yerine alınabilecek bir otomobil. Zamanla firmanın gelişeceğini tahmin ediyorum. Çünkü düşünün bir hyundai bir kia vs. bir zamanlar nasıldı şimdi nasıllar
    Saygılar....


    Tarafsız bir gözle yaptığınız yorum için teşekkür ederim.Gayet faydalı
    bir paylaşım




  • kocaman bir fotokopi fabrikası açacaklar herhalde..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.