Şimdi Ara

yerli malı otolar ve şehitler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yerli malı oto konusunu masaya yatırmak istiyorum. (şehitlerle ilgili kısmı insanlar ana konudan uzaklaşmasın diyerek iptal ettim)

    ***

    konu şu:

    türkiye 30'dan fazla taşıtın üretim üssü oldu.

    toyota adapazarı fabrikası dünyanın en kaliteli toyota fabrikası seçildi.

    benzer ödülleri veya değerlendirmeleri honda, renault ve mercedes (otobüs) fabrikaları da aldı.

    tofaş fabrikaları inanılmaz gelişiyor.

    hyundai yeni yatırımlar alıyor.

    bu fabrikalar gitgide daha fazla yatırım alıyor ve dünya çapında modeller üretiyor.

    bu fabrikalar binlerce kalifiye eleman, yönetici, mühendis çalıştırıyor

    bu fabrikalar pek çok yan sanayi kuruluşunun da kurulması ve gelişmesini sağlıyor.

    bu yan sanayi kuruluşlarında da pek çok kalifiye eleman, yönetici, mühendis demek.

    bütün bu insanlara ödenen maaşlar da türkiye ekonomisinin canlılığı demek.


    ben türkiyede üretilip euro-ncap'ten 4-5 yıldız almış, sorunsuz, yedek parçası ve servisi yaygın, kaliteli araçlar varken o ya da bu nedenle, tasarımındaki ufacık bir şeyi beğenmeyerek ithal alternatifini almak yazık olur diyorum.

    gelelim bizim alınası otomobillere ve ithal rakiplerine.

    TOYOTA AURIS, RENAULT MEGANE, HONDA CIVIC SEDAN
    vw golf
    opel astra
    citroen c4
    peugeot 307/8
    toyota corolla sedan
    ford focus


    TOYOTA COROLLA VERSO
    renault scenic
    ford focus c-max
    opel zafira
    citroen c4 picasso

    FIAT ALBEA, PALIO
    dacia logan
    chevrolet
    yeni gelecek çinlisi iranlısı otomobiller
    tata

    RENAULT CLIO SYMBOL, CLIO HB, HONDA CITY, HYUNDAI ACCENT ERA, FIAT LINEA

    kia rio
    seat cordoba
    ford fiesta
    vw polo
    opel corsa
    hyundai getz
    peugeot 207
    citroen c3
    mitsubishi colt


    FIAT DOBLO, FORD TRANSIT CONNECT, PEUGEOT PARTNER, FIAT FIORINO, HYUNDAI STAREX

    renault kangoo
    citroen berlingo
    opel combo
    vw caddy


    bu başlıkta kendi olumlu yerli malı oto deneyimlerinizi, düşüncelerinizi ve yerli oto-rakipleri listesine katkılarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamak mahkumu -- 21 Ekim 2007; 2:31:20 >







  • size katılmıyorum.

    aracın nerede üretildiği değil yıl sonunda o fabrikanın karının hangi ülkeye transfer edildiği önemli kanımca.

    yani renaultta türk işçilerin çalışması güzel bir şey ama sadece istihdam açısından.

    öte yandan renault fabrikasının karı nereye gidiyor?

    daha 2 ay önce türk milletine katil diyen fransaya.

    tofaş fabrikasının karı nereye gidiyor? gene bir ara mallarını protesto ettiğimiz italyaya.

    ha japon ve kore firmaları için size katılabilirim. zira dünya üzerinde türke en dost olan millet bu ikisidir.

    ben de bir japon otosu kullanmaktayım. (mitsubishi colt)

    mademki tamamen bizim ürettiğimiz bir marka yok, o halde otonun türkiyede üretilmemiş olması mühim değil benim düşünceme göre

    önemli olan benim verdiğim milyarların türk dostu bir milletin gsmh sinde artı haneye yazılması.

    keşke yüzde yüz türk malı ( lisanlı değil dizaynıyla motoruyla işçisiyle patronuyla türk üretimi) bir araç olsa onu alsak.

    avrupa araç kullanan arkadaşlar sözlerimi yanlış anlamasınlar ben sadece arkdaşın mantığına karşı olarak yazıyorum.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 20 Ekim 2007; 22:20:08 >




  • bence de yerli malı almanın tek avantajı istihdam sağlaması, o araç sayesinde türk insanının ekmek yemesi. Ama işin kaymağını her zaman fransız ve japon yer. Türk işçisi sadece emeğinin karşıılığını alır. Kapitalizmin kuralı budur
  • Kel alaka

    Sahipleri yabancı fabrikada calısan zaten emeginin karsılıgını alıyor

    Yerli yapım otomobil olsaydı hakverecektim..
  • istihdam konusunda anlaşıyoruz.

    çok önemli bir konu da ülkenin bilgi birikiminin artmasıdır. türkiye bu otomobilleri yaptıkça, yenilerini nasıl yapabileceğini öğreniyor. ornek veriyim, tsk alacagi helikopter vbnin turkiyede uretilmesini istiyor. cunku o helikopteri yaparken teknik olarak bilgi sahibi oluyoruz ve eleman yetistiriyoruz.

    simdi gelelim kar konusuna. bu hep soylenir. kar dagitimi şu şekilde olur: firma yıl boyu çalışır, firma kar ederse bir kısmı zorunlu olarak şirkette kalır, bir kısmı vergi olarak verilir, bir kısmı da sermaye sahipleri arasında paylasılır. ama şirkete yatırdıkları da olur sıkça. bu durumda milyarlarca dolarlık ihracat, istihdam, bilgi birikimi, yan sanayinin ilerlemesi, turkiyenin yeni yatırımlara daha açılması gibi artıların yanında yılda bir kez ortaklık oranında karın paylaşılması küçük kalır.

    vw başka bir ülkede fabrika açacağı zaman kıyamet kopar. ne yapılır edilir fabrika almanyada kalır. madem kar transferi bir ülke için yeterli, neden kıyamet kopuyor? çünkü bir fabrikanın nerede olduğu çok önemlidir.




  • Yerli malı nekadar eski gir terimdir ya

    Yerli mal ne demek ? ne gereksiz bir kavram !

    Arkadaşım üret yerli XXX malını bu XXX malını mesala fındıgı yuksek fıyattan sat bununla gıt araba al

    Herseyı yerlı uretmeye kalkarsan kaynakları gereksız bolersın ama gucunu bır XXX e verırsen daha wermlı olursun

    Okadar werımlı olursunkı ! Bu XXX lerı satarak aldıgın arabalar sonunda kara bıle gecersın

    Yuz yıllık ekonomık modeller bunu soyluyor

    Oyne ınsanların vıjdanına oynamak ıcın sehıt fln yazmaya gerek yok yanlıs tabanlı kahvehane yazılarına

    Bu yaz iktisat bilgisinden yoksun karalamandan içeriksiz bir yazıdan başkabirşey değildir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hamak mahkumu
    ben türkiyede üretilip euro-ncap'ten 4-5 yıldız almış, sorunsuz, yedek parçası ve servisi yaygın, kaliteli araçlar varken o ya da bu nedenle, tasarımındaki ufacık bir şeyi beğenmeyerek ithal alternatifini almayı bu şehitlere ufak ufak darbe olarak düşündüm.


    quote:

    Orjinalden alıntı: hamak mahkumu
    Arkadaşlar gördüğüm bir 2006 v50 beni benden aldı götürdü. 37 milyar, 10.000 kmde, 1.6 benzinli. orijinal araç. ne dersiniz fiyata?


    bu arada ben şehitlere ufak ufak darbe yapıyorum.
    sanırım sende yapmaya niyetlisin




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ülkemizde neredeyse 50 yıldır otomobil üretiliyor.

    bahsettiğiniz örnekte olduğu gibi üretilerek öğrenilseydi şimdiye çoktan kendi markamızı üretmiştik kanımca.

    askeri alımlar apayrı bir konudur onlar bir savaş durumu gözetilerek yapılırlar.

    yüzde yüz türk malı bir araç olmadıkça yerli üretim araç diye bir kavram tam yerine oturmuyor.

    zira zaten ülkemizde yapılan üretim büyük çoğunlukla montaj şeklinde. motor elektronik aksam vb dışardan gemilerle geliyor biz burda vidalarını sıkıyoruz o kadar.

    hayırlı günler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    size katılmıyorum.

    aracın nerede üretildiği değil yıl sonunda o fabrikanın karının hangi ülkeye transfer edildiği önemli kanımca.

    yani renaultta türk işçilerin çalışması güzel bir şey ama sadece istihdam açısından.

    öte yandan renault fabrikasının karı nereye gidiyor?

    daha 2 ay önce türk milletine katil diyen fransaya.

    tofaş fabrikasının karı nereye gidiyor? gene bir ara mallarını protesto ettiğimiz italyaya.

    ha japon ve kore firmaları için size katılabilirim. zira dünya üzerinde türke en dost olan millet bu ikisidir.

    ben de bir japon otosu kullanmaktayım. (mitsubishi colt)

    mademki tamamen bizim ürettiğimiz bir marka yok, o halde otonun türkiyede üretilmemiş olması mühim değil benim düşünceme göre

    önemli olan benim verdiğim milyarların türk dostu bir milletin gsmh sinde artı haneye yazılması.

    keşke yüzde yüz türk malı ( lisanlı değil dizaynıyla motoruyla işçisiyle patronuyla türk üretimi) bir araç olsa onu alsak.

    avrupa araç kullanan arkadaşlar sözlerimi yanlış anlamasınlar ben sadece arkdaşın mantığına karşı olarak yazıyorum.

    hayırlı günler.




    arkadaşlar

    türke türkten başka dost yoktur sözü artık geçmişte kaldı.türkün bile türkü sevmediği bu dönemde tek türk dostu japon-koredir.

    bi avrupanın türklere ne yaptığını düşünün bi de japonların.

    2002de japonya ve koreyle yapılan maçlara üstlerine türkiye forması giyip gelen binlerce türk hayranı japonu koreliyi unuttunuz mu??

    avrupa, türklere "kürt ermeni katili" diyen ülkemizin tek nobel ödülü sahibi orhan pamuğu milyonerolara boğarken,japonlar 2003 yılını kendi ülkelerinde TÜRKİYE YILI ilan etmişlerdir.

    tabiki yerli mal alacaz.ama yerlisini bulamadığımızda japon-koreden başkasına elimizi bile sürmeyecez.

    soruyorum toyota dan sony den toshibadan lgden daha kaliteli daha ucuz hangi mal var??

    askere gittiğinde kendi çoluğnun çocuğnun üstüne basacağı mayının parasını kendin vermek ister misin hiç??
    öyleyse avrupa malı alma.çünkü aldığın her avrupa malı abnin peKAKAya açmış olduğu fona destek olarak gidiyor.ya da yok illaki ben avrupa malı kullanacam diyosan şehit haberi gelince hiç üzülmee!




  • eskilerden bir farkı var şimdinin. şu anda güncel teknolojiyi üretiyoruz. o zaman düşük sayıda iç pazaraydı, şimdi dünya pazarına ve bol miktarda.

    üreterek öğrenmenin iyi bir örneği bmwdir. bmw ilk olarak aynı tofaş gibi lisansla üretim yapmıştır. sanırım austin idi lisansör.

    bu arada tofaş mülki hakları tamamen kendine ait minicargoyu üretiyor.

    temsa mitsubishiden sonra kendi otobüslerini üretmeye ve avrupada ödül aldı, pazar payını yükseltiyor.
  • Türkiye'de üretim yapılması istihdama ilave olarak vergi avantajıda sağlar bence
  • TAMAMEN KENDİMİZE AİT BİR CEP TELEFONU MARKAMIZ BİLE YOK

    ARABA ÜRETMEK TAMAMEN HAYAL ÜRÜNÜ.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Kel alaka

    Sahipleri yabancı fabrikada calısan zaten emeginin karsılıgını alıyor

    Yerli yapım otomobil olsaydı hakverecektim..




    dogru söylüyosun bu araclarin her tarafi türk olsa hadi tamam diyecemde en az %50 si yabanci parca var bu araclarda hem ortaklarda yabanci bunlara tamamem türk malı diyemeyiz
  • araçları üretirken başlıca şu harcamalar var:
    1-İşçilik
    2-Parça
    3-Enerji vb
    4-Vergi (araçtan alınan vergiler artı kurumlar vergisi)
    5-Ar-ge


    Bir araç Türkiye'de üretiliyorsa işçilik (ki binlerce işçi, mühendis ve yönetici demek) ücretleri Türkiye'ye
    Parça'nın %40-80'i Türkiye'ye - ki bu yan sanayi demek; yani o da sanayi kolu yaratıyor
    Enerji kullanımı olarak Türkiye'ye
    Vergi olarak Türkiye'ye dönüyor.

    Üstelik bir arabanın üretildiği yerde ar-geye de ihtiyaç başgösteriyor. nitekim pek çok fabrikada ar-ge de yapılıyor.

    Bütün bunlardan kar olarak kalan da ortaklık oranında yurtdışına çekilebilir doğru.

    ithal arabada ülkeye ne kalıyor? alım satımdan doğan komisyonun maaş vb olarak verilmesi ve yine buradan kazanılan sınırlı kazancın vergilendirilmesi. bir de kdv vb kısmı yerliyle aynı.

    tarttığınız zaman yerlide kazanç çok fazla değil mi?




  • O halde son olaylara baülı olarak hep beraber USA i protesto edelim.
    Önce PC leri kaldırıp çöpe atalım. Inte USA markası, Microsoft USA markası vs vs..

    Hadi yapalım !
  • İstersen önce alternatifi olanlardan başlasak

    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    O halde son olaylara baülı olarak hep beraber USA i protesto edelim.
    Önce PC leri kaldırıp çöpe atalım. Inte USA markası, Microsoft USA markası vs vs..

    Hadi yapalım !


    Ne zaman böyle bir konu açılsa bir gurup sürekli bilgisayardan başlıyor, kardeşim sende hp alacağına sony al toshiba al, işlemcinin alternatifi yok ya diğerlerinin...

    Kimse rahatını bozmak istemediği için hep aynı hikayeyi okuyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Yerli malı nekadar eski gir terimdir ya

    Yerli mal ne demek ? ne gereksiz bir kavram !

    Arkadaşım üret yerli XXX malını bu XXX malını mesala fındıgı yuksek fıyattan sat bununla gıt araba al

    Herseyı yerlı uretmeye kalkarsan kaynakları gereksız bolersın ama gucunu bır XXX e verırsen daha wermlı olursun

    Okadar werımlı olursunkı ! Bu XXX lerı satarak aldıgın arabalar sonunda kara bıle gecersın

    Yuz yıllık ekonomık modeller bunu soyluyor

    Oyne ınsanların vıjdanına oynamak ıcın sehıt fln yazmaya gerek yok yanlıs tabanlı kahvehane yazılarına

    Bu yaz iktisat bilgisinden yoksun karalamandan içeriksiz bir yazıdan başkabirşey değildir



    birader sendeki bu dabılyu kullanma alışkanlıgı nedir anladık yerli malına karşısında v yazmak çokmu zoruna gidiyor niye w yazıyorsun!Türk malı almam diyorsun bari Türkçe harf kullan!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: A380


    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Yerli malı nekadar eski gir terimdir ya

    Yerli mal ne demek ? ne gereksiz bir kavram !

    Arkadaşım üret yerli XXX malını bu XXX malını mesala fındıgı yuksek fıyattan sat bununla gıt araba al

    Herseyı yerlı uretmeye kalkarsan kaynakları gereksız bolersın ama gucunu bır XXX e verırsen daha wermlı olursun

    Okadar werımlı olursunkı ! Bu XXX lerı satarak aldıgın arabalar sonunda kara bıle gecersın

    Yuz yıllık ekonomık modeller bunu soyluyor

    Oyne ınsanların vıjdanına oynamak ıcın sehıt fln yazmaya gerek yok yanlıs tabanlı kahvehane yazılarına

    Bu yaz iktisat bilgisinden yoksun karalamandan içeriksiz bir yazıdan başkabirşey değildir



    birader sendeki bu dabılyu kullanma alışkanlıgı nedir anladık yerli malına karşısında v yazmak çokmu zoruna gidiyor niye w yazıyorsun!Türk malı almam diyorsun bari Türkçe harf kullan!




    güzel bir nokta.

    yine de arkadaşın haklı olduğu bir yan gördüm. ama ekonomi konusunda değil, şehitler konusunda. samimi düşüncelerimi yazmıştım, hala da öyle düşünüyorum. bahsettiğim konu kahvehane muhabbeti değil ama esas konudan sapacağımız anlaşıldı böyle bir faydası da oldu;)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serdem

    İstersen önce alternatifi olanlardan başlasak

    quote:

    Orjinalden alıntı: TuVNeRa

    O halde son olaylara baülı olarak hep beraber USA i protesto edelim.
    Önce PC leri kaldırıp çöpe atalım. Inte USA markası, Microsoft USA markası vs vs..

    Hadi yapalım !


    Ne zaman böyle bir konu açılsa bir gurup sürekli bilgisayardan başlıyor, kardeşim sende hp alacağına sony al toshiba al, işlemcinin alternatifi yok ya diğerlerinin...

    Kimse rahatını bozmak istemediği için hep aynı hikayeyi okuyor..


    Eğer bir boykot olacaksa bu gümrük kapılarında olur. O mal sınırların içine girdikten sonra ona boykot değil luzümsuz isyan denir.

    PC örneğini şu amaçlar verdim:

    Araba için benzin ne ise, PC için Windows odur. Sen yerli malı araba alacağım diye istediğin kadar uğraş. Ama o arabaya da Shell veya BP gibi USA orijinli petrol şirketlerinin benzinini koyacaksın.
    Ne anladın boykottan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 21 Ekim 2007; 23:17:35 >




  • bir de gelelim abd mallarını boykota. faydalı olur olmaz tartışılır. ama benim dediğim mesele dikkat edilirse şu: türkiyede en iyi cinsinden üretilen malın neden aynısını ve hatta daha kötüsünü gider ithal malı alırız?

    misal, arabalara meraklı olduğum için sanayideki bütün ustalara, bütün galeri sahiplerine sorarım, hangi arabayı almalı diye. iki cevap var: toyota ve honda. bu araçlar türkiyede üretiliyor, hem de japonyadan daha kaliteli.

    başka bir konu: türkiyede endüstrinin ilerlemesini isteriz di mi? şu anda ihracat şampiyonu kim? otomotiv. hangi modeller genelde türkiyede üretiliyor? kamyon, otobüs, ticari araçlar, sedan otomobiller ve ucuz arabalar. peki neden özellikle bunlar? çünkü bunlar türkiyede çok satıyor ve maliyet avantajı sağlıyor.

    bütün firmalar bunlar için geldi türkiyeye, ondan sonra fabrikaların kalitesi arttı, ihracata yönelik başarı sağladılar derken auris, clio III, corolla verso gibi sırf ihracata yonelik milyar dolarlık yatırımlar geldi.

    peki biz %65lik ithal otomobil alım oranı bir japonya ve koredeki gibi %10' a çeksek sizce daha kimler yatırım yapardı?

    çoğu yapmak zorunda kalırdı, çünkü hiç bir pazarı kaçırmak istemezler.

    %65ler neye yol açıyor? her yıl tarımdan sanayiden hizmetlerden madenlerden kazandıklarımızı yan yana getirip milyarlarca dolarını yurt dışına transfer ediyoruz. ondan sonra da esnaf kan ağlıyor kimsede para yok sinek avlıyoruz diye. yok, çünkü her yıl o paraları dağıtıyoruz elaleme.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.